Jump to content

MarcJagger

Members
  • Posts

    66
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

MarcJagger last won the day on June 24

MarcJagger had the most liked content!

Reputation

82 Toppertje

About MarcJagger

  • Birthday 06/16/1964

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Oegstgeest

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Hallo! Ik ben sinds begin 2022 een gelukkige eigenaar van zo'n mooie '99 XK8 die grijs-metallic van kleur is met een tintje brons erin. Ik woon en werk in Oegstgeest (Zuid-Holland) waar ik als zzp-er een adviesbureau run op het gebied van akoestiek/lawaaibeheersing en geef daarnaast als docent Technology les aan het Rijnlands Lyceum Oegstgeest.

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ik heb net begrepen dat deze trekker alleen voor de slotmoer wordt gebruikt en dat de moeren met een 22mm sleutel losgehaald moeten worden. Ok, dat probleem is dus ook opgelost. Ik heb dus geen trekker nodig. Marc
  2. Hi mede Jaggers, Ik wilde een van mijn wielen loshalen (om de cannister purge valve te checken) maar er zit een sierdop op de wielmoeren. Die zou ik eraf kunnen halen met de trekker die in het piepschuim hoort te zitten onder het reservewiel. Helaas zit daar een leeg gat... grrrrrr...! Is er iemand die een extra trekker heeft die ik kan overnemen of weet je misschien waar ik zo'n ding kan kopen? O, en er is één sierdop afgetrild dus ik zoek ook nog één of twee glimmende sierdoppen. Alvast bedankt voor jullie reacties. Marc
  3. De pookknop was echt niet fraai: verbleekt aan de bovenkant en eigenlijk gewoon saai ook. De kleur van het gelakte hout (met name de bovenkant) matchte ook niet bij het dashboard. Dus heb ik een Jaguar-badge gekocht (diameter 42 mm) voor op de knop. De knop moest dan wel worden afgeplat, maar dat was geen probleem. Nu vind ik het er een stuk beter uitzien... Marc Mocht je interesse hebben: https://www.amazon.com/Jaguar-Interior-Decoration-Shift-F-PACE/dp/B08JTDJ9Y9?th=1
  4. Ik heb ook net een CD-wisselaar 'ingebouwd' in mijn XK8. Een beugel heb ik er (nog) niet voor gemaakt maar heb hem ingeklemd in rubber. Op die manier denk ik ook heftige schokken op te vangen (waardoor hij zou kunnen 'overslaan'). Hij staat op een paar gehalveerde stukken cv-leiding foambuizen en er zitten ook twee van die buizen tussen bovenkant cd-wisselaar en frame. En dit werkt vooralsnog prima. Mochten de buizen toch inzakken of zo, dan ga ik steviger rubber gebruiken (geen spul dat vocht kan vasthouden). Marc
  5. Vervolg op het niet willen starten direct na een tankbeurt. Ik heb nog geen nieuwe purge valve geïnstalleerd, maar laat tijdens het tanken de motor draaien (foei!). Dan heb ik het probleem dus niet. Wel valt me op dat na het tanken (vol) de meter op het dashboard héél langzaam omhoog gaat. Hij geeft dus niet direct "vol" aan, ook al is de tank dat wel. Na een kilometertje gereden te hebben heb ik de motor uit gezet om te zien wat de meter dan doet. Contact aan: direct op "vol". Mooi. Starten maar, want het licht staat inmiddels op groen, maar de motor sloeg weer niet aan...!!! En ook niet pruttelen of zo hè. Wel rondgaan, maar helemaal geen enkele ontbranding. Dus weer contact uit - vol gas - starten totdat de benzinedampen weg zijn (een paar keer een seconde of 5 starten? ik probeer maar wat). Dan gas los en starten: motor slaat zonder problemen aan, loopt direct goed alsof er niets is gebeurd. Maar opvallend: duurt het dan zo lang voordat de druk weg is waardoor benzinedampen via de (defecte want open staande) purge valve in het inlaatspruitstuk worden gedrukt en het mengsel dus te rijk is om te ontsteken? Ik check in ieder geval vandaag nog de purge valve want het is lekker weer en heb de middag vrij O en ik heb mijn schakelpook voorzien van een Jaguar badge. Ik zal een fotootje maken en opnemen in de rubriek "Tips & Tricks". Marc
  6. Nou en of ik inklapbare spiegels heb. Niet zo heel lang geleden klapten ze zelfs uit zichzelf in en uit (zie het topic "Spiegeltje spiegeltje aan de deur..."), maar dat probleem heb ik opgelost. Kort de joystick naar achteren en ze gaan naar binnen, weer kort naar achteren en ze gaan weer naar buiten. Dat gaat nu super. Nee het zou leuk zijn als dit automatisch gebeurt als je afsluit. En dat zou in principe eenvoudig voor Jaguar (softwarematig) in te bouwen moeten zijn lijkt me, vandaar mijn vraag aan jullie allen. Is er misschien iemand bij wie dit standaard al gebeurt? Bedankt voor je reactie! Marc
  7. Hi mede-Jaggers, Is het mogelijk de 'driver side door module' te programmeren zodat de spiegels automatisch inklappen als je de auto lockt? Ik heb de IDS/SDD-software van British Diagnostics draaiend via de Mongoose-kabel, maar ik kan deze instelling niet vinden. Marc
  8. Leuk al die foto's...! Ook mooie auto's overigens
  9. Eerst nog een geluidmeetklus in R'dam maar daarna rij ik gelijk door naar de Meerkoet. Ik kom dan alleen.
  10. Ok, en daar zijn we dus 10.15 + 4,5 = ca 15.00 uur?
  11. Kees, Als ik de rit een beetje volg eten we in restaurant Katseveer? Hoe laat is dat dan ongeveer?
  12. Ik ken eigenlijk maar één Bertus uit de Achterhoek en die reed oerend hard op zien Norton. Friese Bertus rijdt dus op een Triump. Maar wat is een Triump...?
  13. De rondrit door Zeeland (inclusief lekkere vlaai) sla ik over, maar het lijkt me wel leuk om kennis te maken met wat mensen van dit forum. Ik schrijf me dus graag in voor het eten na de rit (dat kan toch nog hoop ik?) Hoe laat is dat ongeveer en wat is het adres van het restaurant? Marc
  14. Thanks Raymond, tof aanbod, maar als foutcode P0351 verschijnt en dan duidelijk is dat de bobine niet fris is, ga ik eerst nog even bellen met het garagebedrijf waar ik de auto gekocht heb. De deal was dat hij dat probleem zou oplossen. Wel zou ik langs willen komen bij je om de staat van de auto te laten beoordelen. Ik heb (ook op dit forum) gelezen over de preventieve werking van het flushen van de automaat, iets waarover je me zou kunnen adviseren. Ik bel je hier binnenkort over. Marc
×
×
  • Create New...