Jump to content

autoresto

Members
  • Content Count

    61
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

4 Goed

Profile Information

  • Woonplaats
    Eindhoven

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. autoresto

    Furflex

    Je zou ook eens kunnen informeren bij: http://www.car-hood.co.uk/ Hier heb ik indertijd alle bekledingsspullen voor de restauratie van mijn XJ6 Series 1 gekocht. Goed geholpen voor een schappelijke prijs. Wat in ieder geval dat laatste betreft zijn SC/Limora echt de weg kwijt. Hier nog een paar adresjes: http://www.woolies-trim.co.uk/c-40-draught-excluder.aspx http://www.aldridge.co.uk/about_us/index.cfm?id=2 Voor mijn XJ6 Series 1 had ik twee verschillende typen furflex nodig. Kijk dus goed uit met wat je aanschaft!
  2. Of gewoon in Oisterwijk (NB): http://sngbarratt.com/ProductDetails.aspx?id=9f7edea0-f545-40bf-a079-69ec5635e633
  3. Heb er laatst eentje bij SNG Barratt in Oisterwijk gehaald. Kostte ongeveer 100 euro. Voor de S1 heb je het type nodig waar de fan met 4 bouten aan vastzit.
  4. Neem anders even contact op met sponsor van dit forum SNG Barratt in Oisterwijk: http://www.sngbarratt.com/Home.aspx?b=NL Tel.nr. 013-5211552
  5. Ik kwam de volgende zin tegen op jaguarforums.com. Misschien dat het je op weg kan helpen. I did it on my S Type 3.4ltr, which had the BW DG, the predecessor to the BW12
  6. Bouten en moeren kun je ook bij SNG Barratt bestellen. Gewoon op nummer uit het onderdelenboek of via 'find parts' op hun website. Ook handig is een grijpvoorraad met het meest gangbare spul(SBS1316).
  7. Ik rij momenteel met een 45D6 rond. Geen klachten dus voorlopig laat ik het maar zo.
  8. Hallo Peter Jan, Ik heb er eerst zelf aan gelurkt en dat maakte geen verschil in toerental. Daarna heb ik er zo'n pompje waarmee wijnflessen vacuum worden getrokken (Vacuvin) op losgelaten. Dit gaf ook geen verschil terwijl het pompje zondermeer voldoende vacuum maakt om een conventionele vacuumvervroeging te bedienen. Een 'switch' is voor zover ik begrepen heb onderbroken of doorverbonden en 'meet' verder geen tussenwaardes. Is dit wat er in de 123 zit of zit er toch een sensor in die ook tussenliggende waardes 'meet'? Groeten, Cees
  9. Als ik vacuum zet op de 123 dan meet ik (dynamisch) geen verschil in de voorontsteking. Ook niet bij een wat hoger toerental.
  10. Bedankt nog voor de aanvullingen. Die handleiding van Hebels was ik nog niet tegengekomen. Voorlopig heb ik de originele ontsteking maar teruggezet omdat de vacuumvervroeging van de 123 GB niet goed lijkt te werken. Ik ploeter verder...
  11. Ok heren, bedankt voor de reacties tot zover. @reneb Jij schrijft: 'tot dat het lampje brand onder de roter . en dan nog fijn afstellen'. Over het fijn afstellen gaat eigenlijk mijn vraag. Ik neem aan dat je dit met een stroboscooplamp hebt gedaan? Heb je daarmee het ontstekingstijdstip, zoals in het werkplaatshandboek is voorgeschreven, afgesteld op zo'n 10 graden voor BDP? Of bestond het fijn afstellen uit het op het gehoor (of gevoel) een tikkie vroeger of later zetten van de ontsteking?
  12. Heeft er hier iemand ervaring met een 123ignition van het type GB-6-R-V? Het gaat dan specifiek over de uitvoering die de instelling van de curves aan de onderkant heeft zitten. Die zou statisch in eerste instantie afgesteld moeten worden bij 0 graden BDP. De handleiding doet het voorkomen dat je dan vervolgens eventueel met de stroboscooplamp alleen nog maar een paar graden moet 'fine tunen' maar dat de boel zo grotendeels op tijd staat. Huh..,dit kan toch niet kloppen?! Het ontstekingstijdstip moet stationair toch een graad of 10 voor BDP zijn? Het type JAG-6-R-V moet volgens de hand
  13. Hier: http://www.rdae.nl/nl/montagemateriaal/doorvoer-en-blinde-tules/page2.html heb ik mijn afdichtrubbers etc. gehaald. Is trouwens ook een geweldig adres voor allerlei spullen op het gebied van auto-elektro. Groeten, Cees
×
×
  • Create New...