Jump to content

Xag

Members
  • Content Count

    2366
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    40

Xag last won the day on April 23

Xag had the most liked content!

Community Reputation

365 Toppertje

About Xag

  • Birthday 04/22/1965
  • Age 54

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Ureterp
  • Hobbies
    Klassieke auto's, hardlopen, fotografie.
  • Age 54

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Ex eigenaar van een mooie X350 4.2 Sovereign in Midnight met een Champagne kleurig interieur en allerlei leuk luxe snufjes. Vijf jaar met veel plezier in gereden en begin 2019 verkocht.
  • Age 54

Recent Profile Visitors

1047 profile views
  1. Time Left: 1 month and 9 days

    • Te Koop
    • Gebruikt

    Set Nokian winterbanden op 18" originele Jaguar Dynamic velgen Overgebleven na verkoop van onze XJ (X350) Aanschaf: 12/2014 Gebruik : 8000km Profieldiepte: minimaal 7 mm Vraagprijs: €500  Guus

    500.00 EUR

  2. Wissen werkt hier niet voor. Mijn compressor sloeg soms inderdaad ook niet meteen aan. Zelfs in de laagste stand kun je er even mee rijden om te kijken of de compressor weer aanslaat. Verkeersdrempels natuurlijk vermijden, veel speling heb je niet en het rijdt voor geen meter. Guus
  3. De carrosserie is van aluminium, de massapunten weer lassen is nog niet zo eenvoudig. Bij mijn X350 was er een boutje in de buurt gemonteerd, heb er helaas geen foto van. Maar zonder goede massa heb je zeker dergelijke problemen. Guus
  4. Set Nokian winterbanden op 18" originele Jaguar Dynamic velgen Overgebleven na verkoop van onze XJ (X350) Aanschaf: 12/2014 Gebruik : 8000km Profieldiepte: minimaal 7 mm Vraagprijs: €500 Guus
  5. Kijk even bij de banners hierboven. Een gebruikte unit is misschien ook een goede oplossing. Guus
  6. Goed om te horen! Schijnbaar is de zaak goed beveiligd via de zekeringen. Ik zou nog wel even vragen of men nog fouten uitleest. Er staat meestal wel wat in maar als het maar geen zaken zijn die in de toekomst problemen zouden kunnen gaan geven. Guus
  7. Ja allicht ga je eerst met je gezond verstand naar de gewone elektrische zaken kijken maar aangezien tegenwoordig (bijna) alles over elektronische modules wordt aangestuurd moet je ook met de computer kijken of je daar foutmelding kunt vinden. Zonder aansturing vanuit een module gebeurt er gewoon niets met een onderdeel en kun je 12V proberen te meten tot je een ons weegt. Ik sleutel ook graag aan mijn klassieker maar technisch is die niet te vergelijken met mijn X350. Mooi dat je een goede garage hebt, goede analyse is zeker niet voorbehouden aan enkele bedrijven. Maar niet capabele bedrijven kunnen bij dergelijke klussen heel veel tijd kwijt zijn met zoeken en ook eventueel zaken verprutsen. Haal bij jagrepair.com het electrical guide van je auto op, dat helpt zoeken hoe het systeem in elkaar zit. Guus
  8. Het is belangrijk of ze over kennis beschikken om dit bij een X350 op te lossen. Qua elektronica verschillen auto’s behoorlijk van elkaar en met de juiste diagnosetools stel je een stuk sneller diagnose. Guus
  9. Onder mijn Volvo V60 heb ik Michelin Cross Climate, omdat het een zakenauto betreft die niet mee gaat naar winterse gebieden en ik van het bandengewissel af wilde zijn. Laatst op een stukje gladde weg gleed hij in een bocht vrij snel door, had ik niet verwacht maar dwarskrachten zijn op glad wegdek altijd lastiger. Op zich een goede band voor het hele jaar maar ik denk dat echte winterbanden het nog een stukje beter kunnen doen in winterse omstandigheden. Onder de X350 voor Pirelli P6000 (zat er al op) en achter Hankook V12 EVO2. De laatste kregen goede reviews en wilde ik graag eens proberen. Achter kun je ze prima hebben maar voor zijn ze een beetje zoekerig. Als de Pirelli straks vervangen moet worden ga ik denk toch weer een Michelin zomerbanden proberen. Winterbanden zijn Nokian WR A3, ik rij niet veel in de winter maar met 300 pk en achterwiel aandrijving wil ik graag maximale grip. Guus
  10. Jaguar diagnode software er aan en eerst uitlezen welke storingen er te zien zijn lijkt me stap één. Juist omdat het elektrische circuit betreft kun je zo beginnen te kijken wat de eigen interne diagnose systemen al geconstateerd hebben. Guus
  11. Ballast module defect? Guus
  12. Dat schreeft ik toch? Ik bedoel dat juist de XJR varianten vaker SWB zullen zijn in plaats van LWB. Geen idee of een XJR überhaupt in LWB leverbaar was. Een Super V8 werd standaard in ieder geval niet in XJR trim geleverd dus als je de XJR looks wilt dan moet je hem zelf aanpassen. Guus
  13. Kijk ook even of het een SWB of LWB is. Maakt wel uit voor parkeren en manoeuvreren, wielbasis 303 vs 312 cm. Ik schat in dat de meeste XJR modellen juist SWB zijn omdat de Super V8 een LWB is. De atmosferische V8 staat in beide varianten te koop. Guus
  14. Technisch zijn de 4.2 en XJR grotendeels gelijk behalve de motor, banden en remmen. En ik lees eigenlijk erg weinig over problemen met beide motoren, de problemen zijn veelal meer elektronisch en/of onderstel gerelateerd en dat is bij beide gelijk. Als je er veel in gaat rijden is een 3.0 V6 ook een optie als het om het model gaat. Scheelt wel in brandstofverbruik. Voor zo’n grote auto is een XJ behoorlijk zuinig maar ook met 10 l/100 km is tanken toch een behoorlijke kostenpost als je veel rijdt. Voordeel is wel dat de wegenbelasting mee valt. Kijk wel even of het juiste gewicht op het kenteken staat, vreemd genoeg zit daar soms verschil in. Een gewone X350 4.2 weegt 1578 kg leeg. Guus
  15. De kruk van een X350 kantelt naar buiten om te openen. Ik zou daar niet al te hard aan trekken, dan trek je hem kapot. Guus
×
×
  • Create New...