Jump to content

goud

Members
  • Content Count

    118
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Goed

About goud

  • Birthday 01/14/1965
  • Age 54

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.tfhd.nl
  • Age 54

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Capelle aan den IJssel
  • Age 54

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Goud is kort voor Willem Goudriaan, van '65, eigenaar van The Floating Hose Doctors in R'dam, wereldwijde reparatie op locatie van alles wat slijt in bagger en offshore, getrouwd, 2 kinderen

    -Jaguar MK10, kaal, gezandstraald en in primer, wacht op afbouwen
    -Jaguar 420G, rijdend, niet beeldschoon, technisch zeer OK, bezig om modern motormanagement-systeem in te bouwen.
  • Age 54

Recent Profile Visitors

334 profile views
  1. Toen ik mijn eerste 420G kocht was die uitgerust met spaakwielen, volgens de verkoper was de oorspronkelijk RHD bij Jaguar in 80-ger jaren omgebouwd naar LHD. Misschien dat toen ook de spaakwielen er onder gezet zijn. De auto had wel originele jaguar hubs en spinners. Deze auto bestaat overigens niet meer als één geheel, was zo rot dat ik 'm maar gesloopt heb voor de onderdelen. Was toevallig deze week bezig om het Webasto Tudor schuifdak van die auto uit het afgezaagde dak te halen voor inbouw in mijn huidige 420G. groet Goud
  2. In de Practical Classics van April 2013 (nu al in de bus?) staat een 4-pagina tellende DIY service guide voor de XJ-S V12. Sowieso is het een aardig blad voor de sleutelaar aan klassieke auto's maar deze maand extra interessant voor de XJS eigenaar. groet Goud
  3. goud

    Injectie en LPG

    Ja, het gaat langzaam, was voor het werk weer lange tijd op pad,maar deze week heeft ie eindelijk (stationair) gedraaid! Nadat ik dagen heb zitten "kloten", ik kreeg 'm maar niet aan de praat, de ontsteking leek compleet van slag en ik voor de zoveelste keer alles naliep, zag ik opeens het licht. De VR-sensor stond precies 90 graden vroeger tov BDP (bovenste dode punt) dan ik had ingevoerd in het systeem. Domme fout, ik zocht het in fouten in de installatie en niet in de instellingen. Maanden geleden de VR-sensor, beugel en triggerwheel geïnstalleerd en toen in mijn hoofd een verkeerde waarde opgeslagen. Het mooie was wel dat, nadat ik de waarde had veranderd in “Tunerstudio”, de software waarmee het systeem via laptop wordt ingesteld en deze “gebrand” had naar de ECU, de motor direct startte. Niet een paar keer draaien, nee, direct lopen. Na zoveel gepruts was dat wel bemoedigend. Nu is het wachten op nieuwe header (expansie) tank zodat ik het koelsysteem werkelijk kan vullen en dan wordt het verder tunen en proefrijden. Hopelijk binnenkort meer! groet Goud
  4. Aardig dat dit onderwerp weer de kop opsteekt. Ook ik ben in het verleden hier mee bezig geweest, heb de 4HP22 ook al liggen. Zowel bell housing als koppelomvormer moeten worden aangepast, buiten allerlei andere "kleine" zaken. Vorig jaar heb ik GW auto's benaderd en die quoten toen 1500 pond voor bellhousing en koppelomvormer. Ik heb het idee dat de aanbieding van jagweb die genoemd wordt in eerdere posting, de kit van GW Auto's is. Voor mijn Katterug kwam ik ooit uit bij Huke Basart die voor oude Volvo's koppelingshuizen aanpast (http://www.hukebasart.nl/huke/?Koppelingshuizen)zodat er moderdere bakken achter kunnen. Ik heb nu even andere zaken te regelen maar mijn idee zou zijn om hem te vragen eens te kijken naar het jag-onderwerp, dan wil ik wel een kaal blok en een 4HP22 beschikbaar stellen. groet Goud
  5. goud

    ontsteking

    Ik zou de kniptang pakken en helemaal opnieuw beginnen. groet goud (naar aanleidng van de foto vd bobine en de dradenweerwar daarom heen)
  6. Ja, goed plan, dat werkte ook bij die van mij, he Pim. groet Goud
  7. goud

    Injectie en LPG

    Neen, ik had wat problemen met het (cruciale) signaal van de krukaspositiesensor, waarschijnlijk opgelost, maar ben nu met vakantie dus geen vooruitgang... groet goud
  8. goud

    Injectie en LPG

    Update: Na maanden af en toe sleutelen zo goed als alles gemonteerd. Buiten het "custom made" injectie spruitstuk monteren en de bedrading aanleggen, moest er ook het nodige loodgieterwerk in de kofferbak gedaan worden met aanvoer- en retourleiding voor de benzine met kleppen voor keuze tussen tank 1 en 2, daarnaast moeten de leidingen voor verwarming, carterventilatie en verhoogd stationair omgelegd worden. Door ruimtegebrek loopt de luchtinlaat nu buitenom door het rechtervoorscherm. De 123-ontsteking is vervangen door een triggerwheel aan de krukas met DIS bobine, wasted-spark met
  9. Misschien heb je er wat aan, bijgevoegd de pagina's uit de service-manual over de AED en hot air pick-up, helaas kan ik geen "fault-finding" over dit probleem vinden in de manual. good luck goud
  10. Het was op televisie (HBO = filmzender) in Singapore..... Maar zie deze link: na +/- 3 minuten. groet Goud
  11. Net een aardige openingscene gezien van "Double impact" (met Jean-Claude van Damme, ja, ja, hij rijdt mee als baby op de acherbank) waarin helaas een mooie 420G beschoten wordt. Bij gebrek aan " jaguar in the movies" deel maar hier geplaatst. groet Goud
  12. De kickdown bij de 420G wordt "geschakeld" door een kabel die tussen schutbord en motor zit, bevestigd aan het stangenstelsel vd de carburateurs . Zie bijgevoegde pdf. Hoever de kabel wordt ingedrukt bij volgas geven is verstelbaar. Het wordt toch tijd dat je een beetje investeert in een manual (op CD). groet Goud manual linkage adjustment.pdf
  13. en busje is kort voor bestelbusje, daarmee rij je bestellingen, geen mensen, Gelukkig zit niet heel aannemend nederland op dit forum, anders zouden die ook nog over je heen vallen met hun transporter's, master's, kangoo's, crafter's, caddy's, bipper's, nemo's en andere buusjes. Overigens heb ik nog steeds belangstelling voor je 420G/MK10 spul, maar zit weer ver weg. De laatste keer dat we het er over hadden was de druk van de ketel mbt de opslag... groet Goud
  14. Voor rallyplaat zie http://www.rallyschild.nl 25 stuks rond de
  15. het "blokje" achter de klok is de batterijhouder, met een zeer zeldzaam 1,35 volt batterijtje, SNG levert de C27103 maar dat is een 1,5 volt batterij die de klok te hard laat lopen. Een oplossing is een converter die de 1,5 volt terugbrengt naar 1,35 volt zie http://www.smallbattery.company.org.uk/ ... dapter.htm icm met een horlogebatterijtje. Vaak is het klokje overigens kapot omdat het mechanisme erg kwetsbaar is. Op jag-lovers.org is een verhaal te vinden waarbij het originele kastje wordt voorzien van een modern uurwerk. Ik denk dat ik dat ook ga proberen. groet Goud
×
×
  • Create New...