Jump to content

sijmen12

Members
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

sijmen12 last won the day on February 20 2018

sijmen12 had the most liked content!

Community Reputation

4 Goed

Profile Information

  • Woonplaats
    Amsterdam

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Bij mijn 1990 XJS konden de ramen ineens niet meer omhoog. Eerst links, later ook rechts. Bleken defecte schakelaars op de middentunnel. Hoera voor eBay
  2. sijmen12

    X300 eType

    Na onze limo (op de achtergrond) is deze XK8 aan de beurt. Ook geen gekke oplossing voor het Nakasil probleem?
  3. sijmen12

    X300 eType

    Deze XJS is het prototype voor mijn aandrijflijn. Een bruut koppelmonster met 2x 300Nm in serie opgebouwd. Ik ga in ons project voor minder motor en veel meer accu [emoji6]
  4. sijmen12

    X300 eType

    Er gaat op de vooras 283kg aan motor en koppelomvormer uit. Hiervoor komt 300kg aan accu’s, kabels en motor terug. Ook komt er een elektrisch-hydraulische stuurbekrachtiging in, een elektrische heater voor het originele koelwatercircuit (de Tesla accu’s zijn watergekoeld/verwarmd), en een elektrische aircopomp. Op de achteras gaat 155kg aan tank, uitlaten en reservewiel eruit; er komt 205kg aan accu’s voor terug. Kortom, de auto wordt in principe 70 tot 100kg zwaarder en daarmee circa 250kg lichter dan een vergelijkbare Tesla Model S. Met in totaal 74kWh hopen we er straks zo ongeveer 300km actieradius uit te peuren. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  5. sijmen12

    X300 eType

    @ jaguar38s - we gebruiken de originele bak uit kostenoverwegingen. Er was hoe dan ook een reductiebak nodig. Met een automatische vierbak hebben we verder vooral meer lol van 300Nm bij acceleratie. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  6. sijmen12

    X300 eType

    Het wordt goedkoper dan een nieuwe Tesla en duurder dan een Californische FIAT 500e. Maar zakelijk kan het uit in max 7 jaar (hou ik mezelf maar voor). De koppelomvormer is van de originele ZF-bak gehaald. Met een specifiek geengineerde flens is een 300Nm Siemens motor erop geschroefd. Ook de motorsteun is custom en past op de originele bevestigingspunten. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  7. sijmen12

    X300 eType

    Na het terminaal overlijden van onze Daimler Six uit 1995 aan een overdosis roest, hebben we besloten om een harde X300 koets om te laten bouwen tot eType. Hierbij alvast wat eerste plaatjes van de accuframes, waarin het pakket van een Tesla ModelS 70 komt.
  8. Dank voor alle tips! De motor pakt op als je remmenreiniger in de luchtaanvoer spuit. We gaan eerst maar eens aftanken en kijken of hij eerder strandt... Wordt vervolgd. Sent from my iPhone using Tapatalk
  9. Gezocht: inspiratie voor de oplossing van het volgende probleem. Na circa een half uur probleemloos rijden begint m'n '95 X300 4.0 te stotteren, pakt nog een paar keer op, en houdt er vervolgens geheel mee op. Na enige rust start de motor weer en loopt stationair, maar pakt verder niet op. Ik heb dus wel vonk maar geen benzine (te arm tot geen mengsel). Als je hem een dag of wat laat staan doet hij het weer helemaal prima, tot na een half uur rijden het euvel weer optreedt. Benzinepomp is vervangen. Krukassensor kan het niet zijn want de motor start? Gedoe in de ECU wellicht? Graag jullie ideeën!
  10. Hey Vinnie, ik heb je een PB gestuurd over het soundsysteem. Groet, Sijmen
×
×
  • Create New...