Jump to content

sijmen12

Members
  • Posts

    27
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

sijmen12 last won the day on November 9 2020

sijmen12 had the most liked content!

Reputation

18 Goed

Profile Information

  • Woonplaats
    Amsterdam

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hij vergeet overigens de hoedenplank - hier met een sub van BLAM.
  2. Maak dan gelijk het portierslot schoon met veel WD40 en perslucht. Wat een ellende kunnen vervuilde microswitches in die sloten geven... op en neer stuiterende solenoids, spontaan op slot gaan als je buiten naast de auto staat, niet functionerende portiergreep, alarm dat erop gaat als je de auto met de sleutel ontgrendelt. En dat alles door een vuil friemelknopje van een paar cent.
  3. In het interieur is niets te zien van al die nieuwigheden. De dashboard klokken worden ‘bediend’ door een Arduinoboardje. De toerenteller werkt, de benzinemeter is nu BMS, temperatuurmeter is koelwater van de batterijen, oliedruk is van de bak.
  4. Ik heb een 300Nm setup in de XJ6L met 73kWh voor circa 250km range. Je kunt ook een 600Nm in een XJS stoppen voor kortere, maar zeer heftige ritten.
  5. Er zit een accupakket met BMS voorin: Het samengestelde accupakket voorin voorafgaand aan montage: Achterin een stack op de plaats van de tank en een stack in de bodem i.p.v. het reservewiel. De kofferbak blijft redelijk bruikbaar, ondanks laders (links) en 12V boordaccu (rechts).
  6. Één 300Nm Siemens motor op de bestaande ZF bak (met compushift, zonder koppelomvormer) en 73kWh uit een Tesla Model S. Meer power betekent minder ruimte voor accu’s. Lastige trade-off...
  7. Motor is lopend uit m’n XJ6 gehaald voor de swap naar elektrisch en op een pallet gezet. Je mag hem zelf ophalen in Amsterdam Oost (gaarne pb).
  8. Heb je de krukassensor gecheckt? Als die vuil is, stopt de motor er mee op de meest onwaarschijnlijk momenten. Een nieuwe deed wonderen voor mijn humeur.
  9. Check ook de krukassensor. Die kan bv vuil worden door olielekkage uit de kering erboven en ook dan krijg je de storing die je beschrijft.
  10. Bij mijn 1990 XJS konden de ramen ineens niet meer omhoog. Eerst links, later ook rechts. Bleken defecte schakelaars op de middentunnel. Hoera voor eBay
  11. sijmen12

    X300 eType

    Na onze limo (op de achtergrond) is deze XK8 aan de beurt. Ook geen gekke oplossing voor het Nakasil probleem?
  12. sijmen12

    X300 eType

    Deze XJS is het prototype voor mijn aandrijflijn. Een bruut koppelmonster met 2x 300Nm in serie opgebouwd. Ik ga in ons project voor minder motor en veel meer accu [emoji6]
×
×
  • Create New...