Jump to content

sijmen12

Members
  • Content Count

    25
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

sijmen12 last won the day on November 9 2020

sijmen12 had the most liked content!

Community Reputation

17 Goed

Profile Information

  • Woonplaats
    Amsterdam

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. In het interieur is niets te zien van al die nieuwigheden. De dashboard klokken worden ‘bediend’ door een Arduinoboardje. De toerenteller werkt, de benzinemeter is nu BMS, temperatuurmeter is koelwater van de batterijen, oliedruk is van de bak.
  2. Ik heb een 300Nm setup in de XJ6L met 73kWh voor circa 250km range. Je kunt ook een 600Nm in een XJS stoppen voor kortere, maar zeer heftige ritten.
  3. Er zit een accupakket met BMS voorin: Het samengestelde accupakket voorin voorafgaand aan montage: Achterin een stack op de plaats van de tank en een stack in de bodem i.p.v. het reservewiel. De kofferbak blijft redelijk bruikbaar, ondanks laders (links) en 12V boordaccu (rechts).
  4. Één 300Nm Siemens motor op de bestaande ZF bak (met compushift, zonder koppelomvormer) en 73kWh uit een Tesla Model S. Meer power betekent minder ruimte voor accu’s. Lastige trade-off...
  5. Motor is lopend uit m’n XJ6 gehaald voor de swap naar elektrisch en op een pallet gezet. Je mag hem zelf ophalen in Amsterdam Oost (gaarne pb).
  6. Heb je de krukassensor gecheckt? Als die vuil is, stopt de motor er mee op de meest onwaarschijnlijk momenten. Een nieuwe deed wonderen voor mijn humeur.
  7. Check ook de krukassensor. Die kan bv vuil worden door olielekkage uit de kering erboven en ook dan krijg je de storing die je beschrijft.
  8. Bij mijn 1990 XJS konden de ramen ineens niet meer omhoog. Eerst links, later ook rechts. Bleken defecte schakelaars op de middentunnel. Hoera voor eBay
  9. sijmen12

    X300 eType

    Na onze limo (op de achtergrond) is deze XK8 aan de beurt. Ook geen gekke oplossing voor het Nakasil probleem?
  10. sijmen12

    X300 eType

    Deze XJS is het prototype voor mijn aandrijflijn. Een bruut koppelmonster met 2x 300Nm in serie opgebouwd. Ik ga in ons project voor minder motor en veel meer accu [emoji6]
  11. sijmen12

    X300 eType

    Er gaat op de vooras 283kg aan motor en koppelomvormer uit. Hiervoor komt 300kg aan accu’s, kabels en motor terug. Ook komt er een elektrisch-hydraulische stuurbekrachtiging in, een elektrische heater voor het originele koelwatercircuit (de Tesla accu’s zijn watergekoeld/verwarmd), en een elektrische aircopomp. Op de achteras gaat 155kg aan tank, uitlaten en reservewiel eruit; er komt 205kg aan accu’s voor terug. Kortom, de auto wordt in principe 70 tot 100kg zwaarder en daarmee circa 250kg lichter dan een vergelijkbare Tesla Model S. Met in totaal 74kWh hopen we er straks zo ongeveer 300km
  12. sijmen12

    X300 eType

    @ jaguar38s - we gebruiken de originele bak uit kostenoverwegingen. Er was hoe dan ook een reductiebak nodig. Met een automatische vierbak hebben we verder vooral meer lol van 300Nm bij acceleratie. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
×
×
  • Create New...