Jump to content

emile

Members
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Goed

Profile Information

  • Geslacht
    Niet bekend
  • Woonplaats
    Maastricht
  1. Beste Pizzaman, Bedankt voor het advies. Dat de accu beschadigd kan worden, wist ik niet. Ik heb nu verschillende opties wat betreft het dynamo probleem. Groeten, Emile
  2. Beste Rob, Ik zal jouw advies opvolgen en de dynamo laten testen. Bedankt. Groeten, Emile
  3. Beste Jaap, Bedankt voor uw reactie en voor het aanbod van de kopie. Ik heb reeds een digitaal Factory Workshop Manual in mijn bezit. Groet, Emile
  4. Beste Rob, Dank voor uw reactie. Is de spanningsregelaar los te koop bij een Jaguar parts supplier, of moet de hele dynamo vervangen worden ? Groet, Emile
  5. Beste Peter, Een klein beetje, een elektrisch schema kan ik wel lezen. Maar verder kan ik alleen maar lampjes vernieuwen. Bedankt voor uw antwoord. Groet, Emile
  6. Beste Rob, Dank voor uw reactie. Is de spanningsregelaar los te koop bij een Jaguar parts supplier, of moet de dynamo in zijn geheel vervangen worden ?
  7. Geachte forumleden, Mijn automobiel heeft tijdens het opstarten een vreemde gewoonte. Er komt te veel stroom op het elektrisch systeem, dat zichtbaar is via de voltmeter, want de naald gaat dan richting de 17/18V. Ook gaan de lampen feller branden en ruitenwissers sneller wissen. Tijdens het rijden blijft de voltmeter de meeste tijd mooi rond de 12V zitten, maar af en toe stijgt deze naar de 17V. Is er een probleem met de dynamo of kan er iets met de bedrading zijn ? Dank voor het lezen en mogelijke tips.
  8. Geachte mars48, Zou eerst kijken welke van de 6 bougies nat zijn; dan weet U welke zuigers geen verbranding krijgen. Eventueel de natte bougies vervangen. Als ze weer nat worden, kan het aan de bougiekabels of een ander ontstekingsperikel liggen.
  9. Tja, ik ben ook benieuwd hoe het project afgelopen is. Rijdt Jonas gelukkig en tevreden in zijn Jag, of ligt de motor nog uit elkaar ? Jonas knows the answer!
  10. Geachte Jonas, Het is zeker mogelijk om zelf, de koppakking te vernieuwen. De tijd nemen, geduld hebben, en zoals Wilfred reeds aanhaalt, bestuderen hoe de motor in elkaar zit, zullen tot een positief resultaat leiden. Lees de uitgebreide bijdrages over dit onderwerp, die op deze site te vinden zijn. Schaf s.v.p. de kettingspanner en het nokkenasplaatje aan, die nodig zijn om de nokkenassen op de juiste stand te zetten. Het is cruciaal om niet aan de distributieketting te draaien, indien de beide ronde nokkenastandwielen van de nokkenassen losgeschroefd worden. Markeer van te voren met een centerpunch, op de nokkenas en het los te halen tandwiel de plaats, zoals ze gemonteerd zitten. Zoals Jagger reeds beschrijft, is het noodzakelijk om de nokkenastandwielen aan de ketting op de dezelfde plek vast te zetten. Dit is allemaal nodig, voor de juiste werking van de gerepareerde motor. Succes toegewenst, Emile
  11. emile

    Afnemen bumpers

    Geachte Hein, Wat betreft de zwarte rubber bumperbalk, deze zit aan de achterzijde , aan beide kanten met elk 2 moeren aan de beugels vast. De moeren zijn met de tast te lokaliseren en kunnen met een passende dopsleutel losgedraaid worden, waardoor de balk verwijderd kan worden. Groetjes, Emile
  12. Geachte MWP, Een oude Jag heeft toch regelmatig onderhoud nodig, onderdelen zijn niet altijd goedkoop . Je moet ook nog eens geluk hebben bij de aanschaf van de auto, want achterstallig onderhoud komt wel eens voor. Daarnaast heb je ook nog de kosten van montage van de lpg-installatie. Ik heb zelf als dagelijks vervoer, een onopvallende Opel Kadett gereden, zowel het C en D model. Deze waren altijd betrouwbaar, en onderdelen haalde ik vaak voor weinig geld bij de sloperij. Het enige wat je extra moet aanschaffen is een stuur-pedaal beugelslot, want de Kadett wordt wel eens door joyriders gebruikt Groetjes, Emile
  13. Beste Jagger, U heeft gelijk, foto's maken het oplossen van een vraagstuk stukken makkelijker. Ik bezit tot mijn schaamte ,nog geen digitale camera. Enfin, het rubberen pijpje blijkt, zoals U reeds adviseerde onderdeel EAC 1471 te zijn. Het was een gefriemel om de pijpklemmen vast te maken aan de onderzijde van het inlaatspruitstuk . Het resultaat is een mooi stationair lopende motor . Jagger, nogmaals hartelijk bedankt voor Uw uitgebreide prima adviezen U heeft mij gemaakt . Groetjes, Emile
  14. beste Jagger, Bedankt voor Uw uitgebreide uitleg. Ik kan morgen pas naar de xj kijken; maar naar de vorm van de pijp te zien, zit deze ergens anders. Als ik weet waar het rubberen pijpje zit, zal ik dit mededelen. groetjes, Emile
  15. Geachte Basil, De motor heb ik vandaag proberen te starten. Deze draait tien seconden met ondersteuning van de startmotor, maar slaat vervolgens af. :oops:Volgens hetgene ik in het forum gelezen heb, kan het een vacuumprobleem zijn. Ben nu aan het traceren waar een ,aan beide kanten naar boven gebogen, rubberen pijpje van ongeveer 16 cm lengte 3cm diameter ergens vast hoort te zitten. Er zit aan beide kanten een klem, en bevat olieresidu. Ik heb vergeten deze te monteren :roll:en had dit onderdeel over. Volgens mij is het een vacuumpijp, die misschien aan de onderzijde van de inlaat spruitstuk gemonteerd zat Omdat de Jag bij een kennis gestald is, kan ik volgende week pas verder gaan met het onderzoek . Bedankt voor Uw belangstelling. Groetjes, Emile
×
×
  • Create New...