Jump to content

XJ402002XJR2021

Club Donateur
  • Posts

    73
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

XJ402002XJR2021 last won the day on November 30 2021

XJ402002XJR2021 had the most liked content!

Reputation

59 Toppertje

About XJ402002XJR2021

  • Birthday 07/24/1960
  • Age 61

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Noord Holland
  • Hobbies
    need I say more…
    En daarnaast; koken, paar horloges en mountainbiken in de polder ;-)

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Toen ik in 2002 voor mezelf begon en mijn leaseauto (een Wedgewood blauwe Rover 75V6) in moest leveren, besloot ik om een jongensdroom te kopen ipv het verstandige Duitse alternatief . Voor €6000 kocht ik een blauwe XJ40 uit '92, in 2004 gevolgd door ook een blauwe '98 X308 LWB Daimler SuperV8. In 2006 heb ik zelf een X350 4.2 V8 geïmporteerd uit Duitsland en daar 13 jaar in gereden tot 246.000 km. Na een 'vergissinkje' met een X351 5.0 Portfolio (uit Italie) die ik in '20 weer heb verkocht omdat ik de echte klassieke jaguar lijnen miste. Na een jaar heimwee en een verdraaide nek van het omkijken naar X350's heb ik na een maand zoeken sinds okt'21 weer een X350 (XJR) uit 2004. Op de foto's een paar kiekjes van alle modellen incl. 3 van de voorgangers gemoedelijk naast elkaar op een rij.

Recent Profile Visitors

455 profile views
  1. ik hoop dat het meevalt uiteindelijk...dit soort zoekplaatjes zijn niet fijn als je veel geld uitgeeft aan iets dat het dan uiteindelijk 'toch niet was'... in mijn hoofd blijft het dan 'knagen' happy holiday in ieder geval
  2. Het spannende boek is nog niet uit dus…. ben benieuwd naar de ontknoping in 2022…
  3. Hi Ron, dank...zoveel heb ik er (helaas) niet. Mijn 'daily driver' is ook mijn enige beetje-hobby-auto en staat binnen in een parkeergarage, dus zonnecel-druppelaars gaan bij mij niet werken. Dat hobby's beperkt zich wel in ernstige mate door mijn beschikbare klusruimte (not) en mijn DYI skills...blijft er weinig anders over dan wat car-poetsen en detailing bij de plaatselijke was-afspuit-straat maar goed om te weten...mocht mij nog eens een overschot aan ruimte (en oldtimer funding) ten deel vallen
  4. Heb even in PimGMX FlickR album gekeken.....Very Nice... denk dat ik idd voor de Ctek MXS ga... dank voor jullie hulp..vrees dat ik niet zo'n DIY guy ben als jullie...ik gooi 't maar op 'geen plek'....
  5. Jeroen, petje af…. Als ik dit draadje zo zie kom ik in het vervolg gewoon naar Rotterdam voor een service beurt en hoef niet meer door te rijden naar Heinkenszand wat een coole knutsel plek zeg…wauw zag trouwens dat jij de Ctek 3.8 hebt…die is dus al voldoende?
  6. Thanks gents, nog een vraagje, wat is dan voldoende capaciteit? Er zit nu een Bosch S4 028 in met 95aH. is 110 - 120 aH dan genoeg? Dat zou kunnen met de Ctek MXS 5.0 of de Optimate 5. op basis van de YouTube filmpjes instructies lijkt de Ctek iets makkelijker te ‘begrijpen’ voor mij. Just click en go. Met name dit Optimate filmpje vind ik nogal verwarrend mbt wat de knipperende lampjes betekenen…en heb je dan ook nog zo’n gele tester nodig? Maar dat kan aan mij liggen want ik ben elektrisch geen held
  7. Mijn accu was laatst helemaal leeg (lampje laten branden). Gestart met startkabels en door 2x ruim een uur rijden inmiddels weer voldoende opgeladen. Maar ik kreeg van Raymond de tip om ‘m in ieder geval een keer helemaal ‘door te laden’. Daarvoor wil ik een simpele acculader aanschaffen (Ctek MXS 5.0). Maar nou lees is hier en daar dat de accu kan ontploffen…. paar vragen: Kun je de accu in de auto laten zitten (kofferklep open voor de ventilatie) of moet de accu er echt helemaal uit? (Geeft weer gedoe met allerlei foutcodes daarna) ik heb een onderhoudsvrije Bosch S4 028 94/830 aH. Moet/kun je die ‘open’ zetten om gassen eruit te laten of hoeft dat niet? dank voor de tips
  8. met veel interesse lees ik deze thread Ik rijd zelf al 20 jaar XJ's, met een tussenpose van een jaar, sinds eind okt weer een XJR uit 2004. Omdat ik graag (door schade en schande wijs geworden) alleen specialisten aan mijn auto laat sleutelen kwam ik vroeger altijd bij DVI (David Vogelaar). Maar sinds hij veel int'le projecten is gaan doen was ik in oktober op zoek naar een andere specialist. Ik woon in Amsterdam en heb ook JagPoint overwogen, want die zitten relatief dichtbij. Dus ik ben eens gaan kijken voor een eerste kennismaking en een proef-rondritje met mijn auto (verder geen lampjes of problemen) resulteerde daar tot mijn verbazing in de diagnose 'hij pingelt, we kunnen een keer een tegen-druk meting doen in het uitlaat systeem". Dus een keer teruggegaan, een uur later kwam de diagnose: "katalysatoren zijn verstopt kunnen we vervangen door 'oude' gereviseerde, kosten onderdeel € 1.200 & oude kats inleveren + uurtje werk om ze te monteren'. Dit terwijl ik overigens geen motorproblemen, vermogensverlies, inhouden, rare luchtje of geluiden, lampjes of iets dergelijks ervoer. Ik moest toch nog een keer naar G&G voor wat poli-rubbers en Raymond om een second opinion gevraagd, die tot de conclusie kwam dat er niets aan de hand was behalve (preventief) de PCV klep vervangen ( €55,=). Da's nogal een verschil....ik rijd dus graag een dagje heen en weer naar Zeeland. En ondertussen kun je oesters meenemen Zo te zien aan dit 'draadje' zit er bovendien nogal wat tijd investering in het heen en weer rijden naar allerlei garages en ondertussen de ANWB als'ie stilvalt. Als dit je hobby is ....wat ik denk dat het is, gezien de effort en gevoel voor detail.....en als je zoveel tijd eraan kunt besteden, dan is mijn bescheiden inschatting dat je heel erg blij wordt in Zeeland, want daar is het wel one-stop-shopping en wordt het echte probleem gevonden en opgelost succes en wijsheid met de keuzes!
  9. Ik ben de trotste bezitter van een XJR '04 met JagDroid. Omdat ik een pietlut ben qua techniek wil ik dus ook dat de JagDroid naar behoren werkt...alleen.. Nu ben ik zelf al sinds 2006 afgestapt van MicroSoft en een fervent Apple gebruiker (plug & play). Met JagDroid/Android werd ik weer herinnerd aan hoe het is als je een computer gewoon wilt gebruiken maar wordt geforceerd om een eerst een 'halve systeem operator' te worden Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere JagDroid gebruikers. En, iets meer specifiek; of zij het probleem dat ik hieronder beschrijf herkennen en misschien al hebben weten op te lossen. Waar ben ik naar op zoek: Heeft iemand een werkende JagDroid-CarPlay combi waarbij je gewoon via CarPlay kunt bellen met goede gesprekskwaliteit? En waarbij niet de Jaguar Bluetooth module constant probeert om het gesprek over te nemen (maw de bluetooth systemen van Jagdroid en de CarPlay Dongle met elkaar de strijd aangaan wie de telefoon verbinding levert.... Mijn JagDroid is geïnstalleerd door de vorige eigenaar met eraan gekoppeld een Carlinkit dongle. De dongle werkt met de Autokit.apk app. Deze dongle heeft een minuscuul klein gaatje aan de achterzijde dat dienst doet als microfoon. So far so good. Alles werkt...JagDroid icm Carlinkit koppelt de telefoon (iPhone 12 Mini) en vervolgens kun je via de display de apps op je telefoon activeren (Spotify, Waze, Flitmeister, Web radio...helemaal prima). Totdat je gaat bellen (althans dat probeert te doen). Via het scherm kun je gewoon contacten selecteren, recente telefoongesprekken etc en de telefoon activeren. Binnenkomende gesprekskwaliteit is perfect....alleen...aan de andere kant kan niemand mij horen. Uiteindelijk uitgevonden dat er in het settingmenu van de Auto.kit app een setting is die de keuze aangeeft tussen 'auto' of 'box'. Deze stond op 'box'. Dus ik dacht, laat ik die op 'auto' zetten, want er zit ook een microfoon in de auto. Resultaat; de 'andere kant' kan mij dan wel horen, maar met een hoeveelheid gekraak en gepiep die ieder normaal gesprek onmogelijk maakt. Totdat ik er ook achter kwam dat Jaguar Bluetooth steeds probeert om mijn telefoon verbinding te 'owned'. Dus op 'vergeet dit apparaat' geklikt op mijn telefoon. Ik heb vervolgens de Carlinkit eruit getrokken en 'werk' nu in Android mode. Dwz apps (Agama Carlauncher, Waze, Spotify, Flitsmeister, downloaden via GooglePlay) en gebruiken op de JagDroid met Agama Carlauncher als user interface. Werkt ook prima, maar er zijn drie afhankelijkheden/problemen. 1) sommige apps (bijv radio, actuele flitsmeester meldingen) werken alleen als er een wifi verbinding is tussen de JagDroid en de telefoon. Bij CarPlay is dat geen probleem, omdat de apps via de telefoon worden gebruikt en die heeft altijd een verbinding. 2) sommige apps zien de JagDroid als een nieuw device, dwz dat je dus dubbele accounts moet aanmaken omdat je Apple account voor bijv. Waze niet ook kunt gebruiken op Android (alle adressen, favourites, history etc. worden dus niet gecopieerd) 3) bellen gaat niet, tenzij je de Jaguar Bluetooth gebruikt (in mijn auto), maar die gesprekskwaliteit is ook ver beneden de maat (sqeeuken en kraken). Heb ook geen idee wat dat veroorzaakt (bluetooth module is er wel naderhand ingezet door vorige eigenaar, want was in '04 nog geen optie) Beetje lang verhaal en misschien technisch niet helemaal spot on/duidelijk...maar het geeft misschien een herkenbaar beeld voor andere JagDroid gebruikers.
  10. WTF....inderdaad RTFM zit er met m'n neus al sinds 2006 bovenop en kon het niet vinden...zegt mijn vrouw ook altijd BTW ik zie dat jij ook een JagDroid hebt? Ben wel benieuwd of je ook CarPlay gebruikten zo ja, welke dongle icm welke CarPlay app. En (heel belangrijk) of je telefoon het ook doet via CarPlay? Ik heb daar hele tijd 'gedoe' mee wat ertoe heeft geleid dat ik de CarPlay dongle (Carlinkit) er maar uit heb getrokken en nu gewoon Apple Airpods gebruik (maar dit misschien ff verder posten onder ander topic??)
  11. Aha, thx...ga ik ff uitzoeken/proberen. Vorige eigenaar heeft een Jagdroid geïnstalleerd, dus ik gebruik het standaard screen bijna nooit en dacht dat het ergens in het dashboard zou moeten komen. En de Jagdroid geeft alleen de buitentemperatuur als hij een permamente Wifi verbinding heeft met de telefoon (hotspot) en die klapt er na verloop van tijd steeds uit. Moet ik ook nog uitzoeken waarom dat zo is. RTFM ik heb inderdaad wel de gebruikershandleiding helemaal doorgespit, maar niet die van het touch screen zal je altijd zien...
  12. Inmiddels bijna een maand later en de reparatie houdt nog steeds stand
  13. Beste allemaal, deze vraag had ik per ongeluk onder het verkeerde topic gehangen, dus daarom nogmaals hier; Waarschijnlijk een hele domme vraag, want ik rijd al e sinds ‘02 in XJ’s rond, met een uitstapje naar de X351, maar in mijn huidige X350 XJR ‘04 weet ik niet waar en of ik de buitentemperatuur ergens moet kunnen zien (op het dashboard??) terwijl ik vrijwel zeker weet dat er wel een buitentemp. sensor rechts onder de voorbumper zit. Of zit die er alleen maar om bij lage temperaturen de spiegel verwarming automatisch in te schakelen….ik weet het niet meer. Kan iemand mij helpen deze puzzel op te lossen? Dank, Erik
×
×
  • Create New...