Jump to content

RobertB

Members
  • Posts

    9
  • Joined

  • Last visited

Reputation

7 Goed

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Ik ben Robert uit Limburg en ben bestuurslid van CJCZL en ik heb een MK2 al 43 jaar

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. De restauratie is een deel van mijn leven geweest. Het is een originele Hollandse MK2 3.4L MOD van 1965, met vol synchro versnellingsbak , kilometerteller en geen mijlenteller, Hollandia stalen schuifdak. Ik heb de auto verder aangepast aan mijn wensen. Tandheugel stuurinrichting bekrachtigt (kosten 6000 euro voor de kit), 4 zuiger remklauwen voor, RVS uitlaat, 123 ontsteking, radio/CD met 4 speakers, armleuningen met lampjes, midden console en elektrische voorstoelen met voor en achter hoofdsteunen, achterruit verwarming, Moto-lita. Coombs spats. De wens kleur combinatie British racinggreen 1986, biscuit interieur. Bolt and nut restauratie. Motor 13.000Km, bak en OD 100Km. In mijn bezit sinds 1978
  2. Ja, na 44 jaar is het meer dan een auto. Ik heb de auto nu langer dan ik hem niet gehad heb ☺️ De restauratie heeft 20 jaar geduurd, elk boutje en moertje minimaal 2x in de hand gehad.
  3. Hi Rob, misschien wel. Als de nieuwe eigenaar er geen probleem mee heeft dan hoeft het er niet meer uit. Ik heb de auto nu 44 jaar en vanwege mijn leeftijd ga ik nu een ander goed tehuis voor hem zoeken.
  4. Hallo, ik had dus een zingend geluid in de de auto in zijn vierde versnelling, het begint bij 80 kmh en alleen bij belasting, dus gas geven. Als ik de OD inschakelde dan ging de toonhoogte naar beneden. Ik had eerst alleen de hoofdlagers van de OD vervangen en er lag een springring los in de OD dus dat moest de oorzaak wel zijn . Alles weer ingebouwd maar het geluid was er nog, dus balen!!. Afgelopen winter maar weer motor en bak uitgebouwd. Omdat het geluid er is in de vierde versnelling dat is in de pris-as direct verbinding dan draaien alleen de hoofdlagers deze vervangen en het pris-as lager Gelijk alle vriesdoppen vervangen en het vliegwiel laten vlakken Alles weer ingebouwd en dit weekend voor het eerst weer wezen rijden en..... het geluid zit er nog in . voor de tweede keer balen, maar nu weet ik het even niet meer wat het kan zijn. Iemand een goed advies??
  5. Hallo, ik ben op zoek naar het kapje van de versnelling aanduiding van een XK140 automaat Toen ik de auto 17 jaar geleden kocht was dit kapje ingezakt door de warmte, ik dacht men heeft daar een te sterk lampje in gedaan en de warmte heeft het kapje laten in zakken. Na 15 jaar vond een vriend van mij een als nieuw kapje op de Jaguar spare day in Engeland en ik was de koning te rijk.. Een jaar later had ik de auto in de felle zon geparkeerd in Bernkassel-Kuss bij het museum aldaar. Bij terugkomst kon ik het stuur niet vast houden zo heet en het versnellingskapje was gesmolten, de kapjes kunnen niet tegen hoge temperatuur. Ik heb nu het oude ook ingezakte kapje weer terug gemonteerd maar zoek een gaaf exemplaar. Omdat er maar 429 stuks van de XK140 DHC met automaat de fabriek verlieten is het een onderdeel wat niet veel voorkomt Ik heb al veel gespecialiseerde bedrijven in binnen en buitenland aangeschreven met nul op het rekest Weet iemand waar ik het zou kunnen proberen, waar maak ik een kans groet Robert
  6. Ja, de dummie as moet precies de maat van de binnenzijde van het huis van de bak hebben, door de secundaire as eruit te tikken met de dummie as kan deze dan samen met de tandwielen en shims eerst naar de bodem van de bak zakken en dan als de hoofdas eruit is kan de dummie as met de tandwielen uit de bak genomen worden. Als die te lang is dan kan die niet zakken en als die te kort is dan vallen de shims eruit. Voor de montage is dat ook weer belangrijk omdat je er niet meer bijkomt als de hoofdas er in zit want dan moet de secundaire as weer de dummie as vervangen en je wil niet dat de shims eruit vallen
  7. Zoals boven staat heb ik een JCN bak van 1965 de voll synchro bak, zoals bekend staat de N voor overdrive, in dit geval een Compact type Laycock Ik wil ook de secundaire as eruit halen om de naaldlagers te vernieuwen Ik wil niet bij het er uit halen van de as dat alle tandwielen onder in de bak vallen vandaar de dummie as. Bedankt voor de link ga ik doen Ik heb deze keer de bak van onder eruit gehaald door de motor in de lengterichting te kantelen, moest wel de stabilisatorstang demonteren en de bak moet bij het uitnemen gedraaid worden ivm de startmotor
  8. Ik heb mijn JCN versnellingsbak uitgebouwd om te reviseren. Om de hoofdas er uit te krijgen moet de secundaire as naar beneden d.m.v. een dummie as die korter is. Ik heb een dummie as laten draaien vlgs de maten die in Haynes staan maar die asmaat is waarschijnlijk voor een GB bak want hij is te lang. Weet iemand wat de maten voor de dummie as voor een JCN bak moeten zijn?
×
×
  • Create New...