Jump to content

RobertB

Members
  • Posts

    4
  • Joined

  • Last visited

Reputation

3 Goed

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Ik ben Robert uit Limburg en ben bestuurslid van CJCZL en ik heb een MK2 al 43 jaar

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ja, de dummie as moet precies de maat van de binnenzijde van het huis van de bak hebben, door de secundaire as eruit te tikken met de dummie as kan deze dan samen met de tandwielen en shims eerst naar de bodem van de bak zakken en dan als de hoofdas eruit is kan de dummie as met de tandwielen uit de bak genomen worden. Als die te lang is dan kan die niet zakken en als die te kort is dan vallen de shims eruit. Voor de montage is dat ook weer belangrijk omdat je er niet meer bijkomt als de hoofdas er in zit want dan moet de secundaire as weer de dummie as vervangen en je wil niet dat de shims eruit vallen
  2. Zoals boven staat heb ik een JCN bak van 1965 de voll synchro bak, zoals bekend staat de N voor overdrive, in dit geval een Compact type Laycock Ik wil ook de secundaire as eruit halen om de naaldlagers te vernieuwen Ik wil niet bij het er uit halen van de as dat alle tandwielen onder in de bak vallen vandaar de dummie as. Bedankt voor de link ga ik doen Ik heb deze keer de bak van onder eruit gehaald door de motor in de lengterichting te kantelen, moest wel de stabilisatorstang demonteren en de bak moet bij het uitnemen gedraaid worden ivm de startmotor
  3. Ik heb mijn JCN versnellingsbak uitgebouwd om te reviseren. Om de hoofdas er uit te krijgen moet de secundaire as naar beneden d.m.v. een dummie as die korter is. Ik heb een dummie as laten draaien vlgs de maten die in Haynes staan maar die asmaat is waarschijnlijk voor een GB bak want hij is te lang. Weet iemand wat de maten voor de dummie as voor een JCN bak moeten zijn?
×
×
  • Create New...