Jump to content

Michelp

Members
  • Posts

    11
  • Joined

  • Last visited

Reputation

15 Goed

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Michel, Doetinchem.
    XJ12 1984

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Deze week een leuk projectje gedaan. Omdat ik glaszekeringen niet zo fijn vind, de stap gezet om deze er uit te halen en te vervangen voor een zekeringkastje met normale steekzekeringen. Er bestaan ook kastjes waar er gewoon 12 zekeringen naast elkaar zitten, maar omdat ik geen geduld had heb ik gekozen voor 2 losse kastjes van de lokale automaterialenzaak. Het kastje aan de passagierskant en onder de motorkap komen ook nog aan de beurt, maar ik ben met de moeilijkste begonnen (denk ik). Dan kan de rest alleen maar meevallen. Misschien dat ik ook een paar inline zekeringen nog doe dit onder het dashboard verstopt zitten, maar dat weet ik nog niet zeker. Testen heb ik nog niet gedaan, maar ik ga er van uit dat alles klopt. De zekeringen zelf heb ik er ook nog niet inzitten. Voor anderen die dit ook gaan doen, let wel op de zekeringwaarde die met de Britse glaszekeringen anders aangegeven wordt: https://www.gomog.com/allmorgan/fuses.html Het is niet perfect, maar uiteindelijk komt het toch onder een kapje te zitten. Maar misschien geeft dit mensen inspiratie om hetzelfde te doen. Het is geen moeilijk project, maar er gaat wel best wat tijd in zitten. Er bestaan ook zekeringkastjes waar de aansluitingen aan de onderkant zitten. Ik weet niet wat makkelijker werkt, maar ik heb gewoon gekozen wat op voorraad was
  2. Het probleem zag ik wel via de meter op het dashboard. Daarna alles op de accupolen gemeten met de multimeter. Die 10.5v kreeg ik ook op de multimeter toen de auto nog liep nadat ik thuis was. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat de spanning lager is tijdens het rijden. Een slechte accu onder belasting zal qua voltage steeds zakken. Nadat de belasting er af is kan de spanning weer wat hoger zijn. Maar een nieuwe accu staat nog op het lijstje van vele dingen die ik nog moet doen, dus dat zal ik de komende tijd eerst wel doen.
  3. Ik zal voor de zekerheid dan de accu wel even los aan de lader hangen, voordat er helemaal niets meer in zit. Maar gewoon rijden is natuurlijk de leukste manier om een probleem op te lossen
  4. Sinds gisteren ben ik de eigenaar van een Jaguar Sovereign V12 uit 1984. Het is wel een auto met wat werk. Er zit een nieuwe apk op, maar op de buitenkant zitten wel een paar plekjes. Het grootste probleem waar ik nu tegenaan loop is de dynamo. Het lijkt er op dat deze niet bij laadt. Gisteren leek er niets aan de hand, vanochtend ook niet, maar misschien heb ik er toen niet op gelet. Toen ik vanmiddag ging rijden zag ik het voltage zakken tot 10.5v ongeveer, dus gelijk maar omgedraaid en weer thuis neer gezet. Zonder lopende motor zit ik nu nog gewoon boven de 12v. Alles gemeten met een multimeter. Is dit een vaker voorkomend probleem? Ik kan er zonder brug zo niet goed bij zonder eerst andere dingen los te halen, dus dat heb ik maar even niet gedaan.
×
×
  • Create New...