Jump to content

Soverhans

Members
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Soverhans last won the day on May 29 2020

Soverhans had the most liked content!

Community Reputation

9 Goed

About Soverhans

  • Birthday 10/16/1948
  • Age 72

Profile Information

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Beek Ubbergen
  • Hobbies
    Zeilen met platbodems
    Motorrijden
    Sleutelen aan de motoren van mijn boot, motor en Daimler.

Wie ben ik

  • Voorstellen
    Ik heb nu een Daimler V8 LWB van 2000 met 188000 op de teller.
    Kleur is Westminster blauw.
    Nu ik gepensioneerd ben, heb ik wat meer tijd voor mijn hobbies.

Recent Profile Visitors

245 profile views
  1. De kofferdeksel was niet meer te openen met de sleutel. Het bleek dat het stangetje van het sleutelmechanisme naar het slot uit het blauwe plastic houdertje was gekomen, waarschijnlijk door het dichtvallen van de kofferdeksel. Want dit stangetje wordt van onderen er in gezet. Die voor het elektrisch openen gaat er van boven in waardoor er weinig kans is dat die er uit springt. Door de beschadiging aan het plastic houdertje bleef het stangetje niet zitten. Plastic houdertje ingespoten met polymax (lijm en kit), even wachten, alle onderdelen in elkaar zetten en
  2. Yes!! APK goedgekeurd! De voorveer is vervangen door G&G. Best een spannende operatie en alleen goed te doen met het juiste gereedschap. Gelukkig was ook het slangetje tussen tankje en radiator voorradig. Onderweg naar G&G ook nog een melding met iets van motor man. Was een remlichtschakelaar en gelukkig nog 1 op voorraad. Bedankt Raymond voor de prima service. Thuis nog even de taaie Zeeuwse modder er af gespoten want de bietencampagne was gestart!
  3. APK keuring: afgekeurd wegens breuk in de linker voorveer. De garage dacht het zelf te kunnen maar helaas. Toch maar naar G&G voor de vervanging. Zelf nog even de waterpomp vervangen. De afdichtrubbers waren versleten en het lager lekte. Eenvoudig klusje alleen viel de verlengstang voor de spanrol op het retourpijpje van de radiator. Tijdelijk verholpen door stukje tuinslang, benzineslang en 2 slangenklemmen. Hopelijk heeft G&G nog een reserve liggen. Daarna hopelijk een goedgekeurde Daimler!
  4. Even tanken in Kranenburg voor 1,19 euro de liter. Vlak voor de rotonde viel de radio uit en allerlei foutmeldingen. Na het tanken liet de accu het afweten. Starthulp van het pompstation hielp bij het starten maar daarna deed zelfs de pook het niet meer. ADAC er bij en constateerde dat de dynamo kaputt was. Ik vroeg of de starthulp in de kofferbak mocht blijven zodat ik naar huis kon rijden. ( scheelde weer wachten op de sleepwagen) Hij mocht eigenlijk niet de grens over maar 5 minuten rijden kon nog wel. Na thuiskomst de spullen weer teruggegeven en de acculader er op gezet. Een Denso dy
  5. Bedankt voor het advies. Inderdaad eenvoudig te doen. Alleen sloeg de motor niet aan. Te snel achter elkaar gestart waardoor hij verzoop. Raymond gaf het advies met vol gas te starten totdat hij aanslaat. Zolang je vol gas geeft komt er geen extra benzine erbij. Bij elke start poging wordt er extra benzine ingespoten. En het werkt. Grote rookpluim en hij doet het weer.
  6. Op 27 oktober 2020 weer naar G&G gereden voor een vervolg op noodzakelijke reparaties. Remslangen voor vervangen en remolieservice laten uitvoeren. 4 banden vervangen (Michelin Premacy 4) Via bandenleader gekocht maar na balanceren bleek 1 band maar liefst 150gr lood nodig te hebben. Volgens Raymond wordt via internet banden aangeboden die niet door de Michelin keuring komen omdat er meer dan 10gr lood zal zijn. Volgende keer..... Olie ververst en oliefilter met terugslagklep geplaatst (om droog starten te voorkomen) en een aftapbout met magneet om ijzerdeeltjes op te vangen.
  7. Was de moeite waar om naar G&G in Heinekenszand te rijden. Na koffie en een interessante rondleiding ging Raymond een testrit maken en daarna een volledige check op fouten. Duidelijk rapport met prijzen per onderdeel inclusief arbeidsloon, excl. btw. Alle noodzakelijke reparaties zijn direct uitgevoerd en getest. De foutmelding beperkte trekkracht kwam van 1 bobine en 1 lambdasensor. (gemeld door uitleescomputer) Opgelost na vervanging. Verder met een mooi apparaat de airco onderhoud laten doen ( was hoognodig), stuurolie bijgevuld, Fusee kogels links en recht
  8. 8 bougies vervangen en bobines gecontroleerd. Geen succes. Afspraak gemaakt met G&G voor check-up en reparaties. Wordt vervolgd.
  9. Naar aanleiding van de melding BEPERKTE TREKKRACHT toch maar een Icarsoft LR 2.0 voor Jaguar aangeschaft en dit werkt prima. Codes: P0753 Shift solonoid A electrical P0300 Random misfire P0302 Misfire cyl 2 P0304 Misfire cyl 4 Wordt vervolgd.
  10. OBD Autodoctor pro aangeschaft en een bluetooth adapter van Exza. Als ik de adapter in de connector steek, zonder de ontsteking in te schakelen krijg ik al meldingen in de display van de auto. (Daimler XJ8 van 2000) Met de ontsteking aan verdwijnen de meldingen en geeft hij de km stand aan. De software herkent de adapter wel, maar kan niet verbinden met de ECU. De adapter werkt wel prima bij een Toyota versus van 2011. Verkeerde adapter of iets met de bedrading van de connector?
  11. Behalve de velgen lijkt hij op de mijne! Deze is van 1996 en heeft 188000km gelopen. Uiteraard ben ik ook trots op zo'n bezit en laat nog wat meer van me horen op dit forum. hartelijke groeten, Soverhans
×
×
  • Create New...