Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 06/03/19 in all areas

  1. 13 points
    Na een rustperiode en overdenkingen wil ik mij weer inzetten voor JF. Zal niet makkelijk worden omdat forums minder in trek worden, vooral bij jongeren. Begrijp ik wel, die hebben zoveel andere dingen te doen in deze gehaaste maatschappij. Maar we gaan met z'n alle proberen om er een nog gezelliger en informatiever forum van te maken.
  2. 8 points
    Bij mij staan de Daimlers en Jaguar in de winter altijd binnen, ze mogen van mij geen pekel en liever ook geen regen zien. Ik doe er wel wat cosmetische verbeteringen aan maar verder niet. Vandaag moesten ze even naar buiten omdat ik wat in de garage moest doen, meteen de collectie maar weer even op film vastgelegd. Vinden jullie dat ook altijd leuk? Je auto's buiten zetten, beetje poetsen, beetje ernaar kijken, foto's maken...
  3. 8 points
    Afgelopen week is het laatste strakmaakwerk gebeurd, vrijdagmiddag stond-ie er zo bij: En daarna is er flink doorgewerkt: Ik ben NIET ontevreden tot nu toe...
  4. 7 points
    #Aloboreto #John37 # Rob Vermeulen #Jags3 4.2 #Rob Vermeulen #markv70 #Iksjeezesel #JimJag #hansvh #wimb #JWT67 Succes!! De kachel brandt weer...na een infuus.... Oorzaak; de kachel radiator zat dicht. Maar waarschijnlijk niet dicht geslibt in de tijd, maar een verstopping. In en uitvoer afgekoppeld (de uitgang is op de foto de slang rechts boven bij de vul opening. links de uitgang (bij de nu afgekoppelde) heat valve. Eerst voorzichtig proberen door te spoelen, bovenin water ingegoten maar er kwam nauwelijks iets uit... Toen wat druk gezet met (omgekeerd gemaakte) rem ontluchter; toen kwam er plots een straal door en bleef het gewoon doorlopen. Kachel nog even met een waterslang doorgespoeld, lijkt nu volledig open en heeft tijdens de testrit weer de volle capaciteit. Dus niet hoeven inweken, geen soda of citroenzuur.....30 minuten en klaar. Iedereen bedankt voor de hulp, tips en ondersteuning!
  5. 7 points
    Groeten aan iedereen vanuit Beieren, Karinthie, Slovenië en Noord Italië.. Onze XJR gromt er rustig op los. Autobahn, bergpassen, druk stadsverkeer, hoosbuien, het doet hem niks. De luchtvering strijkt alles heerlijk glad. En het verbruik na zo’n 1700km: 1:10,4. Hij zit inmiddels onder de blubber en het stof maar geregeld staan er mensen omheen te gluren. Het blijft een droom van een wagen.
  6. 6 points
    Goed nieuws, vandaag heb ik de auto gestart én naar huis kunnen rijden. Wat een fantastisch gevoel. Het ging allemaal niet vanzelf natuurlijk. Toch wat koelvloeistof lekkages (luiheid, had ik maar gelijk alle slangen moeten vervangen) en natuurlijk zaten de bougiekabels niet op de juiste volgorde. De laatste week regelmatig met SNG Barratt gebeld voor de laatste pakkingen en andere kleine onderdelen die ik niet in huis had. Maar nu zitten zelf alle stickertjes weer op de juiste plek. Het was een ontzettend leerzaam project en ik ben blij dat het nu klaar is. Ik ga komend weekend de auto goed testen en de REEE tocht rijden. Wellicht zie ik daar nog forumleden en anders ongetwijfeld bij een ander event. Noud
  7. 6 points
    Nu de samenwerkingsovereenkomst is getekend ‘het echte werk’ 👊 De eerste bijeenkomst van het kernteam begeleidt: Meerwaarde & belangen en doelen bespreken. Eerste contouren van een stappenplan. Concrete en praktische zaken. In een goede sfeer en lekker constructief met meerwaarde voor leden, JDCH, JF en dat ook nog tegelijk 🤝 Meerwaarde in Samenwerking!
  8. 6 points
    Weer eens aan de hobby geslagen. Zoals bij velen was ook mijn stuur (Stype) beschadigd en lak verdwenen na alle jaren werk. Stuur eerst ontvet, vervolgens geschuurd grof fijn fijnst. Ontvet wederom en 5 lagen geverfd vervolgens afgelakt met speciale UV lak welke het stuur netjes houd zonder te verkleuren. Zie foto's Als ik weer wat fitter ben gaat ook de bekleding gerepareerd worden. Scheurtjes vul ik op met speciale leder Fuller, opschuren en aantal maal lakken. Resultaat laat ik nog zien. Mbt stuur zie foto's Mocht iemand het niet zelf kunnen of durven wil ik dit best doen. Wel hiernaartoe komen. Stuur ongeveer na 1.5/ 2 uurtjes klaar. Kosten 40 euro aangezien ik ook verf op kleur moet bestellen uit Engeland. Gr Mark Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
  9. 5 points
    Ik werd gewezen door een goede vriend op een auto die te koop stond, Hij benadrukte dat ik gewoon de auto moest kopen en niet over nadenken verder? (huh?) Wauw…. Ik wist even niet wat te zeggen en bekeek de doorgestuurde advertentie, Ok, een XJS.... AH! een 3.6 handgeschakeld, Targa! Cool!!! Ikke meneer gebeld en 3 kwartier later met over en weer over de Jaguar en de voorliefde er voor serieus doorgenomen te hebben...de auto onder voorbehoud gekocht. Zaterdag na het gesprek 300km enkele reis gemaakt naar de woonplaats van de verkoper en de standplaats van de auto. Beste vriend mee... Lekker praten in de auto over van alles en nog wat, maar vooral Jaguar uiteraard. Eenmaal aangekomen een hartelijk onthaal en een eleboog ipv een hand uiteraard, hele leuke mensen! Prachtig huis en in 1 van de garages van het huis (net zo groot als een gemiddeld vakantiehuis) stond de patiënt, Patiënt omdat de auto niet starte na 11 jaar stilstand totaal, de beste man had er 500 meter mee gereden... We hadden afgesproken de auto op transport te zetten en zeker niet te rijden, maar ik had stiekem toch de groene platen mee....(en nog wat rommel) De auto naar buiten duwen want die starte uiteraard niet, maar buiten toch even "proberen" Ik verdacht direct de injectoren en vroeg of de man en schroevendraaier had en gaf een aantal tikjes op de Injectoren en stap voor stap kwam de motor bij.... Hihi...we gaan echt wel rijden! Na een 10 minuten toch wel de nijging de 300 km aan te vangen, een 2 tal proefritten en ja hoor we wagen het er op!! Na een heerlijke lunch en een voelbaar afscheid de auto op het pad, bus er voor (ik weet de weg nooit, de bus wel) en GAAN! Eerste 20 km met zweet in de bilnaad op weg naar de pomp, JA 98! goed, tanken! 10 liter later tank vol?? Ok.. cool En gaan... Na de eerste 100 km deed mijn vriend zijn oortjes in en ik zag hem zichtbaar genieten, komt goed? Ja tuurlijk, komt goed! Tot de Moerdijk ging het goed, daar stopte de auto en na wat spannende momenten en een verme tik her en der hervatte we de weg naar Zeeland. Bordje Zeeland voorbij en meerdere telefoon van de oude eigenaar en familie over de gok op rijden....hahaha doet het nog! "ECHT"? ok...we zien jullie morgen wel aankomen. Noop, 3,5 uur later stond de XJS op de oprit. Allemaal even kijken.... Joke gelijk "stinkt naar opa" , mijn zoon..."GAAF" wanneer gaan we?? Nou...je voelt hem al...met Pinksteren in de garage met vrienden (op gepaste afstand) lekker de auto controleren en direct op alles extreem verzorgen met alles wat we voorhanden hebben, en dat is veel... Nou....appel (tijdelijke naam, ding is soort van groen), al meerdere malen mee op pad genomen en de lachspieren uitgerekt!! Wat is dat gaaf! Ok, er was wat aandacht ( 13 uur in 2 dagen en 2.000 euro onderdelen), maar.... nu is de auto 70 procent in orde, nog een storing in de Electra (op 80 plekken ofzo, grapje) HEEL,HEEL gaaf!!! Een nieuwe dakloze in de familie. 551 stuks geproduceerd, 1 bij ons, word met alle liefde en respect voor de leeftijd verzorgt tot alles op orde is en dan komt het echte doel van de dakloze. Een rit met mijn zoon samen door Europa, door de bergen met dak er af en zeer betrouwbare motor en Getrag handbak met 5 versnellingen. Hihi Erg leuk!
  10. 5 points
  11. 5 points
    Dus nu dan de linkse kant onder het mes (haakse lijpert) te beginnen met het scherm achter: Daarna doorgeschoven naar linksvoor: Alles doorgelast, rx5, carrosseriekit, rx10=geconserveerd. Alles weer in elkaar en rijden. Strakzetten en spuiten buitendorpel volgt later als de temperatuur beter is en wellicht laat ik het een ander wel doen. Vervolgens de deurvanger gefixed wat al een half jaar een dikke irritatie was. De deurvanger zelf was ook kapot, maar heb ik opgelast ipv vervangen. Voor kapotte plaatwerk van de deur heb plaatjes gebruikt, zoals anderen ook hebben gedaan. Deurpaneel lag er toch af dus nieuwe Kickers speaker gemonteerd. Rechtsvoor is de speaker ook naar de los ballos dus die volgt snel. Dat was m wel weer even...hoop ik.
  12. 5 points
    Zo, da's alweer een tijd geleden dat ik wat in mijn eigen topic gepost heb. De reden is dan ook heel simpel: er valt niets te posten omdat de auto buitengewoon saai is. Nu, is dat niet helemaal waar want ik heb nog steeds een to-do lijstje. Maar dit jaar heb ik het simpelweg uitermate druk gehad. Zelfs het buitenschilderwerk aan mijn huis is er bij ingeschoten.☹️ Maar... eindelijk is er weer wat gebeurd: de auto heeft nieuwe APK. Zonder opmerkingen. Ehh….. Dat is niet helemaal waar. Toen ik de auto ophaalde kreeg ik van de keurmeester complimenten over de algehele staat van de auto. Met als kers op de pudding dat 'aan hoe de auto rijdt helemaal niet te merken is dat hij al zo oud is."😎 Dus om dat te vieren twee plaatjes die ik vorige week geschoten heb:
  13. 5 points
    De carrossier was niet gelukkig met de fabriekskwaliteit lak op de staande delen en besloot daarom de in-één-keer-goed-route te nemen: álle lak eraf! Een goede beslissing, anders was het speldeknopgaatje midden op het linker deurpaneel pas boven water gekomen als het verder was gegroeid... 😬 Dat gaatje was vooralsnog de enige roestverrassing: de rotte plek linksonder de voorruit bleek veel kleiner te zijn dan gevreesd en behalve wat steenslagroest op de rand van de motorkap is er tot nu toe niets gevonden. De achterruit moet er nog uit: daar zit wat roest in de rechteronderhoek dat ook laswerk vergt, en met een beetje geluk is dat alles. Ik weet het: dit is niet in lijn met de reputatie van jarentachtigjags, maar daar hoor je me niet over klagen!
  14. 5 points
    En de homerun....BAM Had al eens eerder een hemeltje bekleed maar dit was toch wel een uitdaging. Heel veel details bulten, kuilen hoeken en bochten......en contactlijm, fout plakken is meestal einde oefening. En geen smokkel mogelijkheden zoals een open plafonnière lamp gat waar je naartoe kan werken en afknippen. En vooral daar moest ik erg rekening houden met rek en overschot aan stof om zonder rimpels te plakken omdat daar ook de details waar de zonnekleppen in vallen zitten. Een paar mini rimpels maar die vallen niet op [emoji2] Groeten René,
  15. 5 points
    Het is inmiddels half juli en er is weer een gesprek geweest. De intentie voor samenwerking is er, maar over de "plussen" over en weer is nog geen overeenstemming. JDCH heeft wel haar wensen ten aanzien van JF op tafel gelegd, maar ik zie daar nog niet zoveel voor terug in omgekeerde richting. Ons forumlid Fasett, tevens jdch lid, gaat zien of we dat vlot kunnen trekken. Hij is daar erg goed in en maak daarom graag gebruik van zijn aanbod. Ik hou jullie op de hoogte hoor
  16. 5 points
    Het goede nieuws is ... Ook de Century Double Six mag zich prijswinnaar noemen. Gisteren wederom de tweede prijs behaald op het JDCH Concours d'Elegance 2019. Volgens de keurmeesters: opmerkelijk goed plaatwerk en perfect draaiende motor met complimenten aan Classic & Ko 'Een hele mooie auto', goed verzorgd en compleet gedocumenteerd met complimenten aan mij. De keurmeesters benutte ook de documentatie om uitsluitsel te hebben over de Century specificaties. En het wordt altijd gewaardeerd dat de onderhoudshistorie weer op orde is.
  17. 4 points
    De datum voor de jaarlijkse rondrit is wat ons betreft op zondag 24 Mei... De rit is klaar, wederom zal de rit geen obstructies hebben zodat we lekker door kunnen rijden..... Iedereen met de data eens? Het word mooi weer (zal toch wel)
  18. 4 points
    Hallo allemaal, heb kort geleden een mooie Daimler Super V8 uit 2000 aangeschaft! Een droom wordt werkelijkheid, en hoe! Had hiervoor nog nooit Jaguar, of Daimler gereden. Maar wel als passagier mee mogen rijden. De liefde begon rond 1990 toen ik plaats nam op achter het stuur van een Mark II , uit 75 schat ik. Ik was begin 20, en was zo onder de indruk van de positie van de bestuurder, zo laag , die hoge midde console. Ik heb er niet mee gereden. Alsof je in een racewagen zat , maar zo luxe ! Nu nog vindt ik de Mark II een Prachtwagen , maar heb toch gekozen voor moderner, helaas niet zo Modern als Ian Callum's Restomod Mark II. Maar wel een Jag,uit de tijd dat Ford het roer over nam. En dan komt mijn fascinatie voor het AJ-V8 Motorblok. In 2000 als een van de tien beste Motorblokken gekozen, gebouwd in dat jaar , door WARDs. En dan nog het verhaal met de Super V8, met een onverwoestbare 5G-Tronic. Ook uniek, de Super V8 heeft geen variabele kleptiming, dat maakt hem toch iets rustiger in lagere toeren, en minder verslijtbaar. Heb ooit een mooie review gelezen in de Duitse Auto Motor Sport Zeitung, over de E36 M3, in de Test kwamen 3 uitvoeringen ter sprake: De M3 van BMW, een Hartge uitvoering, en een Alpina. Daar moet ik aan denken als het gaat over de XJR of de Daimler Super V8, die net als de Alpina meer op comfort is gericht. Daarom heb ik gekozen voor een Daimler ipv een XJR, niet voor de exclusiviteit , maar echt voor het comfort. Auto gehuurd , samen met vriend naar andere kant van het land gereden om hem op te halen, wist 90% zeker dat ik een goeie koop zou maken. Laten starten , door verkoper kreeg ik goed inzicht op roest ect, geen motor lekkage, uitlaatgas netjes ect. Gekocht zonder proefrit, moest nog helemaal terug, ik wist genoeg. Toen ik de Auto kocht , en betaalt had, stond hij met ronkende motor mij aan te kijken, en vanaf dat moment had ik het gevoel ..Dit is mijn Auto, alsof ik gelijk een band had met de wagen... Fijn gevoel, met een lange rit voor de boeg met standje 3 ruiten wisser, en pas na 20 minuten de vooruit ontwasemer aan de praat. En dan nog in Colonne rijden met die huurauto... Mijn Moeder zei altijd, je heb't een uitdaging nodig ...ga bij de Mariniers.. Deze Auto was/is echt wel een uitdaging, als is het maar omdat na 30 minuten van de reis de melding kwam.....: Gebrekkige Trekkracht Ik als Amateur Trauma specialist zag echter dat de Motor nog vrijwel hetzelfde liep, later dat Motorlampje , en dan later dat lampje weer uit , dan weer aan. Maar verder alles Perfect , Motor Temp, en op de snelweg valt het verbruik echt enorm mee, ja daar let je op als je net zo'n wagen koopt.. Stuur ook recht, ook met remmen. Dus thuis gekomen, en een lokale Monteur heeft uitgelezen , en alle Sparkplugs vervangen , en Bobine voor 500 E. Heb 8 dagen geleden, meegereden met een vriend die een Audi A6 V8 4.2 L (2006) heeft, nadat ik hem eerst in de Daimler had laten rijden. Hij was echt onder de indruk van de Super V8, ik ook van die Audi, maar ik zou nooit willen ruilen. Hij klaagde over zijn bezine verbruik, ik niet , het is de manier van rijden, zo'n Audi jaagt je op om te rijden, een Jag of Daimler heeft juist een kalmerend effect. Zo rij ik vaak 40 waar ik 50 moet rijden , soms schaam ik me daarvoor.. Zo'n wagen kopen blijft een mysterie, zoveel sensors, die deursloten , stiekum hoop je dat alles goed gaat.. Maar het genot van het rijden , en de Motor zorgt er toch wel voor dat je onvoorwaardelijk voor deze Dame gaat zorgen, en dat gaat natuurlijk gepaard met consequeties, dat moge duidelijk zijn. Dus binnekort Stabilisator stangen vervangen , en klaar maken voor keuring. En dan later, totale checkup doen, voorlopig rij ik toch niet harder dan 100 met deze Dame. Kwam vandaag een Mark II tegen , we begroeten elkaar , echt Leuk ! Update..gisteren een boom geraakt met de achter Bumber, dikke tik erin , parkeer sensor ontwricht, kleine boom , zat net tussen de sensors... Met een auto van 5,15cm is dat beginer's Pech. En dus vd week , bij de AH XL, want met zo'n grote achterbak is het XL boodschappen doen, werdt ik erop geattendeerd dat mijn Bumber los hing, de..Right side Bumber Bracket is boven afgebroken,dus nieuwe besteld via Ebay. Tuurlijk schaamde ik me kapot, maar we geven de moed niet op is een Pre ,als zo'n wagen als dit koopt. Dikste Tiewraps gekocht , rechtzijdeel in de wrap, dikke spons ertussen om wrijving op te vangen, net voor de bracket zit een oog. Wat kost dat nou, een nieuwe/sloop achterbumper voor een X308 ..(met sensors..) ? En na 4 dagen toeren ,tight fit. CD wisselaar krijgt vaak na 2 uur rijden kuren, alsof de lader los trilt,lader eruit, en weer erin , probleem opgelost. Ander dingetje, als ik radio opstart gaat na 10 sekonden Antenne weer naar binnen, en dus slechte ontvangst... En nog een vraag, iemand afwijkingen in Benzine Meter ? In mijn Auto zit een snoer Telefoon, is het mogelijk daar iets anders op aan te sluiten /Stekker<>Multimedia-Smartphone ? Als ik die telefoon houder eruit haal...zit ik met een gat in die midden opvangruimte, kan ik ergens een dichte bestellen? Ook nog mijn Complimenten voor Jager Jaguar Rover Garage in Heemskerk voor de Gratis Radio Code ! Wat een genot die Alpine, heb mijn vriend Bas Bloem , een mooie bos af laten leveren ! Toen ik de Radio aan de praat had kwam ik erachter dat er toch een paar echte Super Sedan Cd's in de CD Speler zaten, Diana Ross, Elthon John, Dire Straits Vorige week voor het eerst met de Daimler naar mijn werk, voor ik de deur uit ga check ik of ik alles bij me heb , en zeg :Okay Rocketman , let's Go (want ik weet dat ik zo in die Super V8 stap !) Ik stap snel in de Auto, want ik heb die afstandsbediening nog niet aan de praat..., dus moet ik binnen +-12 seconden me sleutel in het contact draaien, om het Alarm uit te schakelen.. CD begint te spelen met Elthon John , met dat nummer Rocketman....E P I C. Groetjes allemaal, en tot gauw !
  19. 4 points
    Drie weken verder. We zijn er bijna, bijna.. maar nog niet helemaal. Het nieuwe rvs uitlaatsysteem zit er onder, was inderdaad (@arie-jag) nog passen en meten. De gereviseerde stuurinrichting ook ingebouwd, en de twee nieuwe schokbrekers voor ook. Wat benzine in de tank, starten en de motor liep direct, en bleef mooi rondlopen op alle 12 cilinders. DBV vond dat een meevaller: wanneer er zoveel aan het brandstofsysteem vervangen is wil het starten/lopen wel eens tegenvallen. Hij heeft de bestaande bougies laten zitten, maar die doen kennelijk hun werk nog naar behoren. DBV merkte wel na de eerste proefrit dat de brandstofpomp op de ene tank harder moet werken dan op de andere tank (luider tikken).. als dat zo blijft moet hier naar gekeken worden. Bij starten van de motor komt er ook olierook uit 1 uitlaat. Na even rijden is dat weg, maar bij opnieuw opstarten komt het terug, om weer te verdwijnen na even gereden te hebben. De motor maakt verder geen geluiden die hij niet hoort te maken. Voor deze twee probleempjes is het plan van aanpak van DBV: Eerst maar eens een aantal keer een goed eind rijden met de auto; met wat mazzel verdwijnen dan de problemen. Blijft de olierook of wordt het erger, dan zal het blok open moeten . Meest waarschijnlijk is dan een uitgelubberde klepgeleider. Maar helemaal gerust is DBV er niet op: vullen van de airco en revisie aircopomp stelt hij nog even uit. Hij wil niet het risico lopen de airco te moeten uitbouwen, inbouwen en weer uitbouwen. Verdwijnt het probleem, dan gaat hij pas de airco laten opknappen. Afgelopen week is de oude dame opgegaan voor haar APK. En gezakt... 1. CO iets te hoog. 2. Rechter koplamp niet goed gericht. 3. Ruitenwisser sproeier deed het niet. Dit wordt verholpen, en dan zal de Jag weer de weg op kunnen. Hieronder wat foto's van de schone en opgepoetste beauty.. ik kan niet wachten tot ik haar op kan halen en naar Rotterdam kan rijden!!
  20. 4 points
    Heren, hoe gaat t hier?? Dankzij de lockdown in belgie heb k aardig kunne doorhalen met mn project. Bodem.koffer.motorruimte staan in de (machine)lak met onderliggend koud zink, dan epoxy en antisteenslag. Echt n verademing om vooruit t gaan en in de fase vd OPbouw ipv afbreken en wegsnijden etc. Fotos met meetlat is om torsie te meten over de body tss centraal midden(hoedeplank) en de 2 voorste chassis balken bovenaan(tss de crossmember)
  21. 4 points
    Terwijl ik mij druk maak om uiterlijkheden is de bevriende vakman begonnen met het technisch in orde maken van de oude dame (hij heeft hier geen banner lopen, dus laten we hem voor het gemak DBV noemen). Uitgangspunten: veiligheid staat voorop, dus een auto die op een cruciaal moment vergeet te remmen, of in de fik gaat omdat de oude benzine leiding er nog zo netjes uitzag, is een No Go. Vervanging van originele onderdelen door andere die de auto beter maken akkoord, maar het moet wel een Jaguar blijven. De BV heeft al zoveel oude Jaguars voorbij zien komen dat hij van elk type de valkuilen kent; en ook welke aanpassing een verbetering is. De Jag is in 1984 compleet uit elkaar geweest. Toen is bij elk onderdeel bekeken of het vernieuwd moest worden, en vaak was het antwoord “ja”. Tussen 1984 en 1999 heeft de auto ongeveer 28.000 km gereden, met goed onderhoud. Maar ja, het blijft 21 jaar geleden... Remsysteem: Toen de auto uit de opslag werd gehaald bleken de remmen het nog te doen, zaten totaal niet vast! De remvloeistof bevatte geen water (ik wist niet eens dat je dat kon meten). Toch heeft DBV het volgende gedaan: vervangen hoofd remcilinder, vernieuwen alle remleidingen, remklauwen voor gereviseerd met nieuwe onderdelen. De klauwen zelf zijn gestraald en in hitte bestendige lak gezet. Remschijven voor waren nog goed maar zijn gestraald en gepolijst, remblokken voor waren net ingesleten dus terug geplaatst. De achterremmen zagen er (Voorzover je dat kunt zien) nog goed uit; niets aan gedaan. Als de wielophanging achter er later toch uit moet kan DBV ze alsnog meenemen. De verse remvloeistof is hetzelfde type als er in zat. Omdat de voorremmen er toch af waren heeft DBV de fusee kogels vernieuwd: die waren overleden. Ook de wiellagers zijn vervangen want de linker lager was niet echt jofel meer. Volgende post: brandstof en waar dat doorheen gaat.. Wordt vervolgd!
  22. 4 points
    Even een vraag in openheid, Vanwege mijn mindere mobiliteit hebben we helaas de TD af moeten zeggen, ik verwacht over een aantal weken mobiel genoeg te zijn om toch een samenkomst te organiseren voor de leden. Ik heb met Joke nagedacht om de TD een ander jasje te geven.... De laatste tijd zien we steeds meer X 350 modellen verschijnen en daarmee ook de verhalen en ervaringen over de diverse aanwezige storingen en "dingetjes" aan deze auto's. Zoals de XJ 308 bijv. last had van de kettingen (modificatie) heeft ook dit model een aantal eigenaardigheden. We hebben ons als bedrijf de laatste 3 jaar ingezet, met behoorlijke diepgang om deze auto's te "leren", inmiddels hebben we diverse ontwikkelingen doorgemaakt op deze modellen over diverse zaken. Vaak zijn er aanmerkingen door berijders die te maken hebben met diverse zaken zoals elektrische storingen, rijervaring, vering, motorprestaties, trilling en nog veel meer. Alles wat wij nu weten over deze auto's willen we uiteenzetten aan de hand van voorbeelden, en het uitleggen specifiek over de opgeloste zaken en voortgang van zaken die nog lopen. Inmiddels kunnen we veel info verstrekken en veel zaken uitleggen om zelf te diagnosticeren en op te lossen, maar ook zaken onder de loep te nemen die een wat minder bekende staat van orde hebben. Kortom, we willen alles delen wat we weten en daar een gehele meeting aan te wijten. Denk aan, --Uitleg veer-elementen, werking, problemen hiermee en oplossingen, - Massaproblemen, locaties daarvan en oplossingen, - Trilling in het onderstel, - Aandrijfproblemen en oplossingen, - Differentieel, aandrijf-assen, - Motor aandrijflijn, - Convertor, - Megatronic, - Schakelgedrag, - Onderhoudsbelang en frequentie van transmissies, - Velg band combinatie, - Draagarmen en problemen er van, - Uitlijnen en de noodzaak van 3D, - Recente brandstofontwikkelingen en de gevolgen, - PCV, carterventilatie en de onderschatte gevolgen van dit systeem, - Lagering onderstel en aanwezige problemen, - Schudden en onregelmatig remmen en oplossing. Graag wil ik polsen of hiervoor animo is en op welke data. Bij voldoende interesse koppelen we alles aan deze dag zoals eten na de uitleg en broodjes tijdens, net als aangeboden in een TD. We willen dus een gehele TD wijden aan de XJ 350. Ook als u niet in het bezit bent van een 350 word dit een TD met interessante onderwerpen..
  23. 4 points
    Ik heb deze filters in 5 auto's. Mini SPI, Lexus IS250, Toyota Auris, Jaguar XKR en XJ6C. Uitsluitend de inleg filters. Dit is mijn tweede Auris en het filter is meeverhuisd naar de nieuwe. In de auris gaat deze al 250.000km mee en elke 100.000km reinig ik het filter. Scheelt wel i.p.v. elke 15.000 een nieuw filter. Geen van de auto's heeft moeite met de filters of de reinigingsprocedure en olie. Het enige voordeel is het kostenplaatje t.o.v. vervangingsfilters. Nadelen heb ik nooit gehad.
  24. 4 points
    Zoals velen inmiddels weten kamp ik de laatste maanden met een ernstige hernia die niet te opereren is, Na nader onderzoek is de rechtse hernia inmiddels in de genezende fase, helaas is er een 2e ontdekt aan de linkerzijde. Ik werk inmiddels wel weer voor halve dagen en zolang het gaat, helaas kan ik zeker nog niets tillen of repareren, slechts de telefoon aannemen en wat administratief werk doen. Om die reden hebben we besloten dat het verstandiger is om de technische dag dit jaar niet te laten doorgaan, het risico dat ik te lang op die dag sta of dat ik per ongeluk in mijn onkunde een zwaar object til of verschuif heeft tot resultaat dat de hernia nog een graadje erger word. Onze welgemeende excuses dat de dag niet door kan gaan, maar we willen zodra het kan de meeting alsnog doorzetten op een ander tijdstip. Ik heb tot het allerlaatste moment gewacht om te zien of de meeting door kon gaan. Maar Joke, de behandelende neurochirurg en uiteindelijk ikzelf ook hebben besloten dat de meeting op deze manier niet verantwoord is. Zodra ik verlost ben van deze (kwelling) geven we een andere data om de meeting alsnog te geven.
  25. 4 points
    Heren en natuurlijk dames, Sinds mijn forum lidmaatschap wordt ik regelmatig benaderd om werkzaamheden uit te voeren aan automobielen. Ik denk omdat redelijk veel mensen mijn topic lezen en omdat ik een standalone comp.XP PRO met JLR SDD heb. Ik wil benadrukken dat ik GEEN werk voor derden doe. Bij het lezen van mijn topic worden mensen denk ik een beetje opportunistisch en willen wel een gokje wagen voor goedkoop onderhoud. Of sturen er op aan. Begrijp mij niet verkeerd, ik wil zeker wel helpen met info mbt matrialen, waar te verkrijgen, of hoe een bepaalde klus aan te pakken en hoe ik het gedaan heb, hoe het moeilijk/gemakkelijk de klus was/is. Maar ik ga niet fysiek aan iemands auto werken! Wij hebben hier forumsponsor garagisten voor of een garage naar eigen keuze. Iedereen is verantwoordelijk voor het onderhoud van zijn/ haar eigen Jag. Ik vindt ook dat je die verantwoording niet bij iemand anders kan leggen. Dus gewoon naar de garagist of sponsor garagist, die is gespecialiseerd, speciaal geoutilleerd en gaat het fout heb je garantie. Groetjes René
  26. 4 points
    Ik ben veel dagen met mooi weer on tour met de XJS en ga dan ook regelmatig lunchen of iets drinken met hapjes, maar de kwaliteit van de bediening gaat in veel horeca zaken met sprongen achteruit. Ja het moet allemaal zo goedkoop mogelijk en ze gaan voor goedkoop personeel, de klanten komen toch wel want die willen wat nuttigen. Soms word je in een cafetaria nog beter en vriendelijker geholpen dan in een restaurant of lunchroom. Tegenwoordig gaat steeds meer de picknick mand mee en zoek een rustig en mooi plekje om lekker te genieten van heerlijke broodjes en drankje wat je zelf hebt klaargemaakt. Geen wachttijden, geen ergernis en vooral de rust.
  27. 4 points
    Als je een Jaguar als hobby hebt hoeft je je nooit te vervelen. Dus hoewel het een tijdje stil geweest is heb ik absoluut niet stilgezeten. Het laswerk gaat door! De gehele rechter kofferbakrand was doorgeroest, heb deze in twee stukken vervangen. Hier zie het tweede deel uitgeslepen, het metaal eronder was wonderwel nog goed. Uit Zincor plaat een stukje gevouwen en klaar gemaakt om de puntlassen na te maken Alles zit er weer in Klein gaatje achterin de wielkastrand bleek een stuk groter te zijn. Gaten uit de binnenrand geslepen en weer nieuw metaal ingelast Vervangende wielrand er in. Dit was er eentje van SNG en paste op alle manieren belabberd, zeker geen aanrader. Missende stukje is later ook gevuld uiteraard. Aan die voorkant van de wielkastrand rechtsachter zaten wat kleine roestbelletjes. Met de schroevendraaier duwde ik daarna een zeer grote klont plamuur er uit, wat na het werk van de staalborstel een gat van respectabele grootte opleverde. Zucht. Slijpen totdat het metaal weer goed is. Binnenin de dorpel was alles wonderwel nog goed, was er goed op tijd bij dus! Uit 1,2 mm Zincor een vervangend stukje buigen. En er weer in lassen Binnenwielkast rand namaken en er in lassen, en aan de hand van de (intacte) linkerzijde het complexe stuk achter de deur opnieuw maken uit plaat. Uiteindelijk dit gemaakt uit twee stukjes staalplaat En het zit er met de rest van de wielkastrand weer in. Dit is het grootste deel van het laswerk! De volgende stap wordt alles voorlopig tegen roest beschermen. Het staat nu alleen in de zinkspray, ik wil de stukken uit de buitenkant zwart lakken, aan de binnenkant wordt het een combinatie van Owatrol, lak, en holleruimtewas. Daarna kunnen de ruiten er voorlopig weer in en is de auto mobiel tot ik een goede spuiter heb gevonden.
  28. 4 points
    Was een leuke dag met prachtig weer en een diverse aan Jaguars van jong tot oud. Heb zelf niet deelgenomen aan de mooie rit, maak al kilometers genoeg volgens mijn verzekering🤣(max 7500) Mark en Simone, bedankt voor het vele werk wat je heb moeten doen en ook jullie familie en kennissen. Bij deze nog wat foto's van deze dag.
  29. 4 points
    Sorry Gents voor de late reactie maar had even ander prio´s. De XJR is weer in glorie hersteld en het hemeltje zit er weer in. Papa Rene is blij, mijn enige zorg was of het allemaal ging lukken (spannend). Mijn zorg was onterecht...... wat een kunstenaar is deze jongen zeg.
  30. 4 points
    Een nieuwe dag, een nieuwe lasklus! Jullie weten inmiddels wel hoe het gaat: van veel gaatjes Naar groot gat. Dichtgelast met donorstukje: En voorlopig in de zinkprimer. Ik moet er wel nog hier en daar wat afwerken, maar dat wordt een andere dag. Op de achtergrond zie je het pasgelaste stukje aan de C-stijl nog. Het einde komt in zicht!
  31. 4 points
    ... maar ook dat verzamelen is doorgegaan... De airconditioning wordt opgewaardeerd naar R134A met de kit van FenAir. Behalve gangbaarder koelmiddel, gloednieuwe slangen, condensator en wat niet meer heeft deze set nóg een voordeel: de compressor van Sanden is zó veel kleiner dat er meer lucht over de 'V' van het motorblok kan stromen én dat je zonder gedoe bij de voorste bougies van beide cilinderbanken kan... Voor - deo volente - volgend kalenderjaar staat de upgrade van het onderstel op het programma. Dat wordt een hele lijst: gemodificeerde polybussen voor het stuurhuis, wishbonerubbers, en ander klein spul. Maar ook 'groter spul': de ophanging rondom wordt opgewaardeerd met Eibach veren en verstelbare GAZ dempers: Ook komt ereen dikkere stabilisatorstang vóór, om de reeds aangeschafte stabi voor de achteras in het gareel te houden: Als er met de achteras gestoeid wordt gaat er ook een ander differentieel in; een 3.54 past beter bij de bakverhoudingen van de Getrag dan de huidige 2.88. Tot slot wat kleinere mods voor de remmerij: rondom ommantelde Goodridge remleidingen... ... en de magnifiek ge-engineerde ontluchtingskit voor de inboard achterremmen van Fosseway: Ik ben nog wel eventjes bezig... 😉
  32. 4 points
    Hier is dan eindelijk mijn reactie over de oplossing elektra probleem dode accu , Mijn auto is een week bij de elektra specialist geweest om het euvel uit te zoeken En prima result, Probleem zat in een kabel die van computer naar computer stroom doorgaf. En in de eerste computer zat dus een breuk. die de stroom opvrat, en dus na een poosje de accu op at.! Als het probleem weer zich voor doet, wat volgens deze man 95 % is opgelost ,dan breng ik hem terug en pakt hij alles aan. Maar ik rij weer, en het lijkt opgelost. dit zijn echt zoekplaatjes en geduld klusjes. die elektra storingen. Dus ik rij weer blij.
  33. 4 points
    Eindelijk duidelijkheid. De JF jaarmeeting wordt gehouden op 21 september a.s. Bij "Soap" op het voormalige Zwitsal complex aan de Vlijtseweg Apeldoorn. Ja, die van de babyzeep enzo. Alle details volgen nog, zo ook de uitnodiging aan alle forumleden. Ditmaal dus geen locatie in een bos bij een statig landhuis maar informeler bij een strandtent op de Veluwe. De bekende ingredienten zullen weer aanwezig zijn, zoals gezellig meeten, mogelijkheid voor lunch en bbq en een puzzelrit.
  34. 3 points
    Was de moeite waar om naar G&G in Heinekenszand te rijden. Na koffie en een interessante rondleiding ging Raymond een testrit maken en daarna een volledige check op fouten. Duidelijk rapport met prijzen per onderdeel inclusief arbeidsloon, excl. btw. Alle noodzakelijke reparaties zijn direct uitgevoerd en getest. De foutmelding beperkte trekkracht kwam van 1 bobine en 1 lambdasensor. (gemeld door uitleescomputer) Opgelost na vervanging. Verder met een mooi apparaat de airco onderhoud laten doen ( was hoognodig), stuurolie bijgevuld, Fusee kogels links en rechts en stuurkogel links vervangen, Schokbrekerlagerrubber rerepareerd en wat kleine zaken direct opgelost. Alles vergezeld met uitvoerige uitleg zodat het een leerzame en gezellige dag werd. Op de 2 uur durende terugweg geen problemen gehad en kwam met een lachend gezicht thuis. Nij rijdt hij weer als een echte Daimler
  35. 3 points
    Voor de extra stevigheid lassen we een diagonaal stuk in de dorpel, met tussenschotjes ter ondersteuning van A- en B-stijlen.
  36. 3 points
    Twee weken verder, en volgens DBV schiet het nu op... De injectoren zijn ultrasoon gereinigd en getest, alle 12 nog goed; ze zitten weer keurig op de rails, klaar voor actie. Hiermee is het brandstof systeem klaar. De nieuwe (klein maar dappere) startmotor zit op zijn plaats; de motor draait er keurig op rond. Nieuw hitteschild gemaakt en gemonteerd ter bescherming. DBV heeft een paar liter nieuwe olie via een aansluiting op de hoofd olieleiding in het blok gepompt, totdat de oliepomp weer vol zat. Wanneer hij straks de motor op benzine start, is er snel voldoende oliedruk; iets dat niet vanzelfsprekend is zonder deze voorzorgsmaatregel (21 jaar stilstand..). Het geleverde BELL RVS uitlaatsysteem moest er nog onder. De RVS 2-in-1 stukken zijn van belabberde kwaliteit: opgebouwd uit allerlei verschillende stukjes, slechte overgangen, vernauwingen waar ze niet horen. Rotzooi. Die gaan retour. De andere delen zien er wel goed uit. DBV heeft de originele 2-in-1 stukken (de enige delen van het originele uitlaatsysteem die nog goed waren) gestraald, gereinigd en in de hittebestendige lak gezet. Aan het uiteinde van die pijpen heeft hij aan de binnenkant rondom een las gelegd ter versterking: dat is de plaats waar die 2-in-1 pijpen het altijd als eerste schijnen te begeven.. Afgekeurd Onder andere hierom Opgeknapte linker 2-in-1 piip met las ter versterking En de rechter 2-in-1 pijp De stuurinrichting is gereviseerd door een extern adresje (gespecialiseerd in revisie van stuurinrichtingen voor allerlei merken klassiekers). Voordeel is (naast het feit dat dit adres het veel sneller doet dan DBV; ze doen namelijk niets anders) dat de stuurinrichting daar ook al getest is op functioneren, lekkages etc. DBV heeft een bloedhekel aan inbouwen om later tot de ontdekking te komen dat het weer uitgebouwd moet worden. En helemaal bij een XJ12! Er zijn nieuwe rubber bussen op gekomen (dus geen poly bussen), maar ze zien er wel anders uit dan de originele door Jaguar gemonteerde bussen. DBV heeft hier goede ervaringen mee. Stuurinrichting voor... ..en na de revisie Oude bussen eruit en nieuwe erin. De bestelde BOGE voorschokbrekers zijn ook binnen. Gelijke specs en kwaliteit als de origineel gemonteerde, en een normale prijs. Stuurinrichting, schokbrekers en uitlaten zullen ondertussen (het is nu vrijdagavond) onder de oude dame zitten. Volgende week: alle olies en vloeistoffen verversen (voorzover nog niet gebeurd), nieuwe banden erop, de Jag uitlijnen, de twaalf kaboutertjes wakker schoppen en een eerste proefritje... spannend! Wordt vervolgd.. PS Het zescilinder zusje van de oude dame (ook bij DBV) lijkt ondertussen een toverbal!
  37. 3 points
  38. 3 points
    Blast from the past, maar ben er nog hoor zelf wel zonder Jag, maar hier nu met mijn moeders ( inmiddels 77 jaar en nog steeds going strong ) Jaguar XKR. Morgen gaat hij voor de APK, maar er was een probleem met vocht in de rechter koplamp. dus dat moest even opgelost worden. Groeten, Curt.
  39. 3 points
    Handig zo'n lang paasweekend, dan kun je meters maken! Zoals eerder getoond is dit wat ik zag toen ik het linkervoorscherm verwijderde: Na alle roest te hebben weggeslepen hield ik dit over: Het is nog een aardig lastig stuk omdat er veel op elkaar aansluit. Uiteindelijk werd het een combinatie van 4 plaatjes: Hier zijn de van de verroeste stukken verwijderde lasmoeren opgezet, en weer netjes aan elkaar geplakt met de MIG: Waar ik geen foto's van heb is het dorpeleinde linksachter wat ik ook opnieuw heb opgebouwd. Voor de nieuwsgierigen: hij ziet er net uit als rechtsachter maar dan gespiegeld
  40. 3 points
    Eindelijk heb ik eens wat meer te melden dan een uitbreiding van de onderdelenvoorraad... Al gebiedt eerlijkheid me te vertellen dat er wéér nieuwe spullen zijn binnengekomen: Polybushes voor de radius arms aan de achteras. Die worden 90 graden verdraaid ten opzichte van origineel, zodat "axle tramp" (ik houd me aanbevolen voor de Nederlandse term 😉) geminimaliseerd wordt. Een trucje afgekeken van de Aston Martin DB7, waarvan het onderstel grotendeels gelijk is aan de XJS... Ook nog een setje bankschroefverfraaiïng, eveneens van Polybush: Die laatste kwamen net op tijd voor een leuke klus: aanpassen van de luchtfilterhuizen aan de Mobeck Tekniske inlaatkelken, maatje XXL: Volgende stappen: zandstralen en coaten, kelken in de luchtfilterhuizen kitten en 't hele gedoe inbouwen...
  41. 3 points
    Hij zit er in hoor!
  42. 3 points
    We hebben de frictieplaten vervangen en daarbij ook meteen nog een rubber seal tegengekomen welke er volledig uitlag. Nu zijn we de automaat weer in elkaar aan het zetten, as maandag het neus en staartstuk er weer op, en dan kan hij weer terug aan de motor. Daarna gaan we de motor nog opnieuw verpakken zodat er geen lekkages meer zijn, met name de krukaskeerring distr zijde lekt en de distr deksel, als dit weer gefixt is, kan de motor er weer terug in:)
  43. 3 points
    Mooi klusje voor de zondag...reparatie van de versnellingsbaksteun. Nieuwe rubberblokken aan de zijkanten, nieuwe bushing en nieuwe veer. Die kan weer even verder... Noud & Steven
  44. 3 points
    Ja goeie Leon! Ik denk zaal open vanaf 10,00 uur en dansen vanaf 11.00uur? Word echt leuk!! We gaan ZEER diep op de materie in, we hebben zelf een complete opzet op de vloer met motor, automaat, cardanas, en complete achter as met diff, om goed de onderdelen te benoemen en te laten zien!
  45. 3 points
    Wil hier mijn ervaring delen met gebruik van Chinese PDC’s. Meer specifiek de middelste twee. Ik heb de gok genomen en er 4 besteld. Ik was € 21,26 kwijt inclusief verzending. Afgelopen vrijdag heb ik er twee vervangen die stuk waren en het werkt perfect. Ook de passing in de bumper is goed. p.s. heb geen aandelen ben geen promotor wel blij verrast want dit scheelt wel heel veel euro’s. Of ze duurzaam zijn weet ik natuurlijk nog niet. We zullen zien. Keurig verpakt (En het ‘merk’ op het doosje) Niet heel goed te zien de linker is origineel binnenzijde stekker is iets anders maar gaf geen probleem met aansluiten. Verder zijn ze nagenoeg identiek te noemen. In de kleur spuiten zat helaas niet bij de prijs in. Dus zelf regelen.
  46. 3 points
    Goed! Zaterdag 8 Februari staat! Wij gaan aan de slag, Vele dingen hebben we al maar ik zal alles uit de kast halen om echt alles te delen.
  47. 3 points
    Wat een mooie opkomst, wat een belachelijk lekker weertje, wat een leuke en vrolijke mensen! Ik heb er van genoten en ben voldaan huiswaarts gekeerd. (3 km ) We gaan zeker meer leuke dingen doen en ook wat vaker.
  48. 3 points
    Iedereen veel plezier gewenst morgen! Het wordt in ieder geval heel mooi weer! Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  49. 3 points
    De 308 zijn redelijk gevoelig voor het soort brandstof, helaas brengen de nieuwere brandstoffen veel vervuiling met zicht mee, maar aan de andere kant zitten er ook dopes in die juist goed zijn voor de motor. Forte is verder en verder met zijn oplossingen hiervoor en met de machine komen ook steeds duidelijkere oplossingen en verbeteringen naar voren. Ook niet echt het topic om te antwoorden maar ik zit nu toch achter de computer.... Met rusten gaat in mijn geval de hernia niet over, ik moet morgenavond naar park medisch centrum voor een intake, over max 2 weken een operatie. Ik loop al 5 weken thuis met extreme pijn, niet leuk en niet zomaar te bestrijden, vandaar ook de operatie. Langs deze weg wil ik een ieder bedanken voor de aandacht via kaarten, een ballon met kaart, een lief woord of een Appje ...doet me goed. Ik wil ook niet er mee te koop lopen, iedereen heeft weleens wat, en zeker een hernia komt vaker voor, maar ik kan wel melden dat dat een behoorlijke impact heeft op mijn gestel, ik was voornemens een paar kg af te vallen omdat mijn buikje van het goede leven een beetje extra zichtbaar werd maar dankzij deze aandoening ben ik inmiddels 7 kg afgevallen (de snoeppot is te ver weg om lopen te halen zeg maar) Ik wil niemand voortrekken en niemand naar het hooft stoten maar ik wil wel speciale aandacht geven aan Richard de Bie die voor mij (450) km reed om een doos chocolade te brengen omdat ik in de lappenmand zit. mooi moment om aan te geven dat ik niet alleen erg blij en verbaasd was met dit maar ook wederom zie dat we met zijn allen er voor elkaar zijn+ En dat waardeer ik enorm! Mooie weer is een beetje klaar maar de lucht klaart wel weer op wat betreft de zorgen.... Ik heb de jaarlijkse meeting nog niet aangemeld vanwege de onzekerheid met mijn hernia De data was al bekend maar toen kwam in de eerste week van onze vakantie uitval van mij been en hebben we het even op non-actief gezet afhankelijk van mijn operatie gaat de meeting door of niet, of anders zonder mij, maar Joke en ik willen nog heel even wachten. De data is 16 November voor de technische dag en word doorgezet is beslissing na mijn operatie. Ik ga er en beetje van uit dat alles goed komt en een genoeg herstel voor de meeting door te laten gaan. Maar e.e.a. word verder nog gecommuniceerd via Joke en Mark en Simone. Greets, Raymond.
  50. 3 points
    Dus @keesh waar het op neer komt zoals een gezegde (wij maken gewoon een nieuwe)...... Wie voor de auto heeft betaald.......die bepaald 😉
×
×
  • Create New...