Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 11/13/18 in all areas

  1. 6 points
    Afgelopen week is het laatste strakmaakwerk gebeurd, vrijdagmiddag stond-ie er zo bij: En daarna is er flink doorgewerkt: Ik ben NIET ontevreden tot nu toe...
  2. 6 points
    Wij vonden het ook zeker een geslaagde dag! Bedankt Raymond en Joke voor de mooie rit en iedereen voor de gezelligheid!
  3. 6 points
    hoi Ik heb de ZFbak van de aj16 4liter weer gebruikt,de getrag 265 moet nog eff wachten Het benzine gebeuren doet een megasquirt 1,hij loop er prachtig op Het lpg word geregeld door dampgas injectoren 3.5mm [valtek] die worden aangestuurd door een KMEdiego. De gas installatie presteert prima op vermogen, alleen stationeer ben ik nog niet tevreden,,de valtek valves maken teveel geluid [klakker geluid] De onsteking regeld ook de megasquirt ,voorlopig nog met een VAG bobine en verdeler,de origineel COPs van jaguar kunnen niet wennen aan megasquirt en veroorzaken storingen De intercooler radiator [chicociento]zit voor samen met de oliekoeler,airco,koelvloeistof radiators voor in de gril, het was millimeter werk . Alles toch een half jaar werk ,maar je word beloond, als je aan het gaspedaal komt,reageert de achteras direct met combat power
  4. 6 points
    Een druilerige donderdagochtend in oktober op een troosteloos industrieterrein in de buurt van Birmingham. Dat klinkt niet als de start van een mooie dag. Op het parkeerterrein waar ik een plekje probeer te vinden staan echter opvallend veel Jaguars geparkeerd. En Land Rovers. En als ik het gebouw binnenloop, type doorsnee industriehal, wordt het nog mooier. Direct bij binnenkomst sta ik direct oog in oog met een Jaguar XJ220. Dat gebeurt me niet elke dag. Als ik om me heen kijk zie ik diverse andere juweeltjes van ons geliefde merk, waaronder een unieke XK140 met een koetswerk van Michelotti. Verder wat Land Rovers en Range Rovers in diverse uitvoeringen. Ik sta, samen met een groepje collega klassiekertaxateurs, in de hal van het Jaguar Land Rover Classic Center. Een soort van studiereis zeg maar. Jaguar is natuurlijk een merk met een lange en mooie historie. Hierdoor is er ook altijd een grote groep liefhebbers voor het merk geweest wat erin geresulteerd heeft dat er ook altijd veel bedrijven geweest zijn die zich specialiseerden in het merk Jaguar. Ik doel daarmee op restauratiebedrijven en onderdelenleveranciers. Je klassieke Jaguar rijdend houden, of in topstaat te (laten) restaureren is dus nooit echt een probleem geweest. Toch vond Jaguar het enkele jaren geleden nodig om zelf een klassieker divisie op te zetten. In 2014 begon dit nog redelijk bescheiden als Heritage Center, waarbij met name kennis en informatie verzameld werd. Maar vanaf 2016 bieden ze als ‘Classic Works’ diensten aan als service en reparatie van klantenauto’s, verkoop van gerestaureerde exemplaren tot zelfs nieuwbouw van bijzondere modellen als de XKSS, Lightweight E-Type en de D-Type. Dit alles vanuit een 14.000m2 groot complex. En vandaag gaan de poorten voor ons open. Sinds de overname van Jaguar en Land Rover door Tata, inmiddels zo’n tien jaar geleden, opereren deze iconische merken eigenlijk als één firma. Platforms en motoren worden gedeeld, de Range Rover Velar loopt vanaf dezelfde band de fabriek uit als de F-Pace en ook de ‘Classic Works’ divisie werkt zowel aan Land Rover als Jaguar modellen. Zo kan je hier ook terecht voor een tot nieuwstaat gerestaureerde Range Rover. Voor 135.000 GBP, dat dan weer wel. In de werkplaatsen staan de modellen dan ook door elkaar heen. Op het moment van ons bezoek werd bijvoorbeeld de laatste hand gelegd aan een serie Land Rovers Defender Works V8, waarbij de 122PK sterke Diesel motor vervangen is door een 5.0L V8 met ruim 400PK. Ook hier zijn er genoeg andere partijen die dergelijke modificaties aanbieden, zoals het in Nederland gevestigde bedrijf Top Hat. Maar het kost weinig moeite om met deze bedrijven te concurreren, de 150 exemplaren waren binnen 48 uur uitverkocht. En dat voor een vanaf prijs van 150.000 GBP…. Terug naar die Jaguar XJ220. Eind jaren 80, in de hoogtijdagen van de nieuwe categorie ‘Supercars’ als de Ferrari F40, Porsche 959 en Bugatti EB110, voorgesteld aan het publiek waarbij de geplande productie van 350 exemplaren direct uitverkocht was. Toen kwam de crisis. Jaguar treuzelde lang met de daadwerkelijke productie, waarbij de beloofde V12 motor vervangen werd door een V6 Turbo motor uit een Austin Metro. Tot overmaat van ramp haalde de XJ220 ook nog eens niet de beloofde topsnelheid van 220 MPH maar bleef steken op ‘slechts’ 217 MPH. Daarmee was het echter toch nog de snelste productieauto aller tijden. Bestellingen werden afgezegd en toen de productie in 1992 eenmaal op gang kwam, kostte het Jaguar veel moeite om de exemplaren te slijten. Uiteindelijk werden er 271 exemplaren geproduceerd, waarbij de laatste pas in 1997 verkocht werd. Ver onder de aanvankelijke introductieprijs. Ook in de jaren daarna was de auto niet populair, wat mede ook veroorzaakt werd door het feit dat er geen banden leverbaar waren voor de auto. En dat is de kracht van een ‘Classics Works’ afdeling, waarbij er een grote firma achter staat. Die heeft Pirelli zover gekregen om voor elke klassieke Jaguar een passende band te produceren. En zo is er sinds 2016 weer vers rubber leverbaar voor de XJ220. Niet geheel toevallig is sindsdien ook de belangstelling voor de auto weer toegenomen en zijn de prijzen ervan aangetrokken. Ik zag tijdens mijn bezoek overigens liefst 9 exemplaren van de XJ220 staan. Naast restauratie en service van klantenauto’s, restaureren en verkopen ze ook enkele modellen onder het ‘Reborn’ programma. Voor Jaguar is dat momenteel de E-Type series 1. Jaguar zoekt hierbij zelf geschikte exemplaren over de gehele wereld en restaureert deze naar originele specificaties. Niet in opdracht van de klant maar gewoon zoals ze zelf vinden dat het hoort. En dat is bijvoorbeeld in de originele kleurstelling. De auto’s worden aangeboden voor een vaste prijs van 185.000 GBP. Wil je het anders? Dat kan ook, maar dan niet onder de ‘Reborn’ noemer. In de toekomst komen er meer ‘Reborn ‘ modellen. Zo werd de XJ12 Coupé als mogelijk volgend model genoemd. Ze zijn hiervoor in elk geval al auto’s aan het opkopen. Daar konden we ook even een kijkje nemen, de opslagruimte met ongeveer 500 auto’s. Van alles wat, ook vreemde merken. Maar ook showmodellen en prototypes, auto’s die in films gefigureerd hebben en dus auto’s die aangekocht zijn voor het Reborn programma en nu in afwachting zijn van een restauratie. Ik wel een hele dag tussen deze bijzondere collectie kunnen rondstruinen. Maar we moesten alweer door naar de volgende afdeling, waar ze zogenaamde ‘Continuation’ modellen bouwden. Eerlijk gezegd vind ik dit een beetje een grijs gebied, dat opnieuw bouwen van klassiekers, wat het 'Continuation' programma inhoudt. Alsof je de Mona Lisa gaat naschilderen met de verftechnieken van nu. En deze dan in diverse musea gaat tentoonstellen…. Momenteel worden er 25 stuks van de D-Type gebouwd, precies zoals er ook al 75 stuks werden gebouwd in 1955 en 1956. Maar, zegt Jaguar, het oorspronkelijke plan was toen om er 100 te bouwen. En om de geschiedenis recht te trekken bouwen we nu de 25 ontbrekende exemplaren, waar al een chassisnummer voor gereserveerd was…. Yeah right! Men vergeet even te vertellen dat die 25 ‘missende’ exemplaren in 1957 als XKSS, de straatversie van de D-Type, verkocht werden! Tenminste, 16 stuks, want 9 ervan werden bij de fabrieksbrand in 1957 verwoest. En je raadt het nooit…. Die 9 ‘missende’ XKSS exemplaren zijn op hun beurt in 2016 en 2017 alsnog gebouwd onder dezelfde ‘Continuation’ noemer. Je kunt op deze exemplaren op een legale manier overigens geen kenteken krijgen vanwege het feit dat de auto dan aan de huidige veiligheid en milieueisen zou moeten voldoen…. Je kunt hem wel gebruiken op het circuit tijdens historische races. Maar hoort deze auto daar wel thuis? En helaas zijn er minder legale manieren te bedenken waardoor de auto toch de identiteit kan krijgen alsof het een origineel in de jaren 50 gebouwd exemplaar gaat. Vraag is dus of Jaguar hier niet een beetje te ver aan het doorslaan is. Over doorslaan gesproken: ze zijn bezig om een hele serie te bouwen van de E-Type Zero, de elektrische Jaguar E-Type die ook gebruikt werd bij de Royal Wedding eerder dit jaar.... We mochten niet overal fotograferen helaas. Wel kan je zelf ook een kijkje gaan nemen. Kijk hiervoor op de site https://www.jaguarlandroverclassic.com/ Je kunt het ook combineren met een fabrieksbezoek. Zo hebben we de productie van de F-Type kunnen aanschouwen. Ik vind het een prachtige auto, vooral als coupé. Een toekomstige klassieker. Momenteel lopen er maar 45 stuks per dag van de band dus het is ook nog eens een relatief zeldzame auto…. Mocht je ooit in de buurt van Birmingham zijn dan is een bezoek echt een aanrader!
  5. 4 points
    Was een leuke dag met prachtig weer en een diverse aan Jaguars van jong tot oud. Heb zelf niet deelgenomen aan de mooie rit, maak al kilometers genoeg volgens mijn verzekering🤣(max 7500) Mark en Simone, bedankt voor het vele werk wat je heb moeten doen en ook jullie familie en kennissen. Bij deze nog wat foto's van deze dag.
  6. 4 points
    ... maar ook dat verzamelen is doorgegaan... De airconditioning wordt opgewaardeerd naar R134A met de kit van FenAir. Behalve gangbaarder koelmiddel, gloednieuwe slangen, condensator en wat niet meer heeft deze set nóg een voordeel: de compressor van Sanden is zó veel kleiner dat er meer lucht over de 'V' van het motorblok kan stromen én dat je zonder gedoe bij de voorste bougies van beide cilinderbanken kan... Voor - deo volente - volgend kalenderjaar staat de upgrade van het onderstel op het programma. Dat wordt een hele lijst: gemodificeerde polybussen voor het stuurhuis, wishbonerubbers, en ander klein spul. Maar ook 'groter spul': de ophanging rondom wordt opgewaardeerd met Eibach veren en verstelbare GAZ dempers: Ook komt ereen dikkere stabilisatorstang vóór, om de reeds aangeschafte stabi voor de achteras in het gareel te houden: Als er met de achteras gestoeid wordt gaat er ook een ander differentieel in; een 3.54 past beter bij de bakverhoudingen van de Getrag dan de huidige 2.88. Tot slot wat kleinere mods voor de remmerij: rondom ommantelde Goodridge remleidingen... ... en de magnifiek ge-engineerde ontluchtingskit voor de inboard achterremmen van Fosseway: Ik ben nog wel eventjes bezig... 😉
  7. 4 points
    Hier is dan eindelijk mijn reactie over de oplossing elektra probleem dode accu , Mijn auto is een week bij de elektra specialist geweest om het euvel uit te zoeken En prima result, Probleem zat in een kabel die van computer naar computer stroom doorgaf. En in de eerste computer zat dus een breuk. die de stroom opvrat, en dus na een poosje de accu op at.! Als het probleem weer zich voor doet, wat volgens deze man 95 % is opgelost ,dan breng ik hem terug en pakt hij alles aan. Maar ik rij weer, en het lijkt opgelost. dit zijn echt zoekplaatjes en geduld klusjes. die elektra storingen. Dus ik rij weer blij.
  8. 4 points
    Ik zie het nu pas voorbij komen.....Maar het is een kleine moeite voor mij voor iets waar ik toch wel bijna dagelijks vertoef voor info en vermaak. En dat voor ± 0,08 euro per dag 😉
  9. 4 points
    Vandaag de Daimler en Gold weer eens naar buiten gehaald om eens lekker ze te bekijken en erbij te praktiseren zoals ik dat noem. De airco van de Daimler werkt dus ook gewoon nog hé. Ongelooflijk ik ben 2e eigenaar, alle sleutels zitten erbij, volledig Jaguar onderhouden, ziet er nog netjes uit en de AC werkt ook nog.... en dat voor €1450.
  10. 4 points
    Vergeet niet dat een jag wraak neemt voor te weinig aandacht. Een half jaar stil staan vraagt om problemen. Vaak gaan ze (deels) over na een poosje. Mijn v12 was ook heel pissed na een half jaar achter de heg te hebben gestaan. Maar gaat iedere dag beter nu
  11. 4 points
    Planning is dat "olijfje" ook mee rijd, die mag ook op de lijst. (Ons projectje uit 1986 XJS-C) Beetje geluk heb ik Nederlands kenteken en APK met de rondrit, ding rijd wel al...(haha)
  12. 4 points
    Nou, de ruwbouw van de garage staat inmiddels. Nog wat afwerkpunten (o.a. sierstenen betonnen wand buiten) en elektra en het is klaar. Geslaagd moet ik zeggen, is exact hetzelfde geworden als wat er al staat, dat was mijn eis ook. Het voorste hoge gedeelte van de garage is nu een meter dieper geworden, niet 9x5 maar 9x6 zodat een XJ40 of X300 er gemakkelijk in kan staan. Verder is er dus een verlaagd gedeelte bij gekomen zodat onze camper er ruim in kan staan. Binnenkort even mijn Daimlers ophalen en dan kunnen ze mooi thuis binnen staan. Verder vandaag de XJ40 Gold beetje verwend:
  13. 4 points
    Bij deze nog wat foto’s van de technische dag Jeroen .
  14. 3 points
    Ik heb even nagevraagd bij JDCH en zo'n 50 JF leden hebben hem inmiddels besteld! Er is nog voorraad, dus wil je er eentje, bestel hem dan snel Bestel gratis Gazette
  15. 3 points
    Een goed begin: na een grondige schoonmaak lijkt het al een stuk beter!
  16. 3 points
    Super en goed georganiseerde bijeenkomst. Leuk om eens wat gezichten gezien te hebben bij namen die je op het forum tegenkomt. Dank je wel Marc en Simone en iedereen die meegeholpen heeft voor alle organisatie!
  17. 3 points
    Dus @keesh waar het op neer komt zoals een gezegde (wij maken gewoon een nieuwe)...... Wie voor de auto heeft betaald.......die bepaald 😉
  18. 3 points
    Je vergeet bescheiden erbij te noemen, LOL....
  19. 3 points
    Parkeergarage in Amsterdam. Ik hoop maar die vlekken niet besmettelijk zijn 😷
  20. 3 points
    Hier startte het mee: In augustus heb ik een offerte opgevraagd bij een restaurateur in de buurt die veel jaguars aanpakt. oordeel was dat ie er aan de onderkant nog netjes uitzag en rechter zijscherm een hoekje in moest, wat steenslagschade waardoor 2 bloemkooltjes zijn ontstaan bij de stijlen, de delen recht boven de voorwielen behandeling (geen laswerk) en afsluiten voor verde re rotting, wielkastranden links en rechtsachter behoeven laswerk op in totaal 3 plekken, rechterspiegel heeft ooit schade gehad en verdient een mooier plamuur + laklaagje. k heb een offerte gekregen inclusief wat 'onverwacht werk'. so far so good. Ik weet niet meer de exacte aanleiding, maar ergens laat herfst keek ik onder de auto en werd niet vrolijker, ginger verder inspecteren en concludeerde dat de offerte de prullenbak wel in kon. Een poging om het lastigste laswerk te laten doen strandde doordat de lasser liet afweten. Ik heb dus mijn co2 lasapparaat eens aangekeken, mijn eigenlijke projectje (citroen hy) lager op de prio-lijst gezet en de mouwen opgestroopt. dit kwam onder een mooie laag tectiel vandaan. Het spul was was rechtstreeks op de geluidsdemping gespoten die achter de doorgerotte plaat zat. De schimmel zat op de onderzijde van het tapijt. De dorpelkop ziet er nog aardig uit....illusie...aluminium plaatje over de roestrestanten gekit. Na verwijderen van alle rot is dit wat er overbleef: Puntlassen doorgeboord en de plaat zo goed en kwaad als mogelijk in in z'n geheel eruit geslepen. Er moest een deel van de binnendorpel mee uit, want dat was ook slecht. Ik durfde de binnendorpel niet los te slijpen van de plaat voordat ik het nieuwe wielkast deel er weer terug in had gelast tot tegen het kriksteun punt en vanwege de 'rare' vormen is daar heeeel veel tijd in gaan zitten. Ik heb de plaat er niet tegenaan, maar tussen gelast, omdat ik dat vond horen (en zo doe ik alles). Daarna de nieuwe bodemplaat de juiste vormen geven en inpassen. De rechtervoorzijde van de voetenbak kon daarna weer met vers staal dicht gemaakt worden. Op deze foto zie je de de rand van de voetenbak en die van de kriksteun versteviging. Deze komen uiteindelijk samen aan de voorkant. Vervolgens heb ik het kriksteun verstevigingspunt een nieuwe onderkant gegeven en aan de voorkant tegen de voetenbak laten aansluiten waarna de nieuwe bodemplaat er kon. Tevens het uitgeslepen smalle stuk plaat van de binnendorpel ingelast. Uiteraard alles uiteindelijk doorgelast uiteraard. Vervolgens moest de buitendorpel weer doorgetrokken worden tot daar waar het voorscherm ook zit en heb uiteraard de uitsparing voor de afwatering ook uitgeklopt. De dorpelkop was de stap die daarop volgt. plaatjes eerst tegen elkaar en vervolgens op de auto. Volgende posting meer over het stuk boven het wiel, binnen in achterste wielkast rechts, wielkast rand bij achterbumper en onder bij de dorpel.
  21. 3 points
    Mijn auto was nog uitgevoerd met een vacuum retard module ipv meer standaard advance module. Indertijd heeft Jaguar dat gedaan om aan emissie eisen te kunnen voldoen door o.a. een snellere opwarming van de motor door een later ontstekingstijdstip. Afgezien van het, stationair, sneller opwarmen heeft het in mijn ogen alleen maar nadelen. Dus omdat ie toch kapot ging heb ik hem vervangen voor een advanced module. Deze heb ik wel in Amerika moeten bestellen omdat ik daar als enige de juiste unit met instel mogelijkheden heb gevonden. De verstelling is een boutje die het maximum van de vervroeging bepaald. De vacuum aansluiting zit nu rechtstreeks op het inlaatspruitstuk ipv op de aansluiting van de carburateur direct achter de gasklep. Na montage de vervroeging afgesteld op 8 graden extra voorontsteking, ik ga nog wel experimenteren met 10 a 12 graden extra. De motor heeft door deze extra vervroeging bij deellast een efficiëntere verbranding en gaat ie als gevolg daarvan zo'n 15 a 20% zuiniger lopen en dat is bij een verbruik van 1:5 niet verkeerd. Eerste proefritje al gemaakt en het verschil is duidelijk te merken
  22. 2 points
    Wat een mooie dag, super weer om een ritje te maken. En wat is er nu leuker dan een rit te maken met je Jaguar, op een mooie dag, en dan mede Jaguar/Daimler liefhebbers te ontmoeten. ( en dan ook nog es iets meer te leren over de technische aspecten er van).?.?.?. genoten van een mooi georganiseerde meeting. En naast Erik die een leuke poll deed over de toenaderingen van JDCH en JF. Een tweetal enthousiaste sprekers over brandstofpompen en banden. Al met al een top dag. Waarbij er bijgepraat kon worden met bekenden, en kennis gemaakt met nieuwe mensen. En hopelijk een voorbode van een verdere samenwerking met JDCH.
  23. 2 points
    Qua prijs te doen; ik ga hem vast bestellen. Dan heb ik alvast een stukje E-type, de rest komt als ik het geld wel heb. Ooit.
  24. 2 points
    Ik ben vanochtend een paar uurtjes langs geweest. Leuke gezellige beurs. Veel te zien. Heb nog iets moois op de kop getikt. Misschien niet zo direct voor mijn XJR, maar ik heb ook nog een Mercedes W123 en een Alfa Romeo Spider
  25. 2 points
    MET DE BILLEN BLOOT............(en stress) Deze moet ik even van mij afschrijven na 2 dagen verblijf @isabella G&G Autoservice en Team. Met XJR een geklapte linker voor luchtbalg, auto helemaal op de grond. Geen probleem voor mij dacht ik. Dus heb er 1 besteld bij 1 van de forum sponsors. Hij zat er zo onder...... En nu komt het en laat het een waarschuwing zijn voor andere dat je ten alle tijden moet blijven nadenken ! En waarom ik dit niet doe Verder: De auto komt NIET omhoog...geen probleem even de JLR/SDD aansluiten en opnieuw kalibreren EN NU KOMT HET....... wat ik niet wist was dat de stang van de hoogte regeling sensor was los geschoten omdat de wagen in een stand was gekomen waar ze normaal niet in staat. In de SDD kan je de hoogte met een redelijk lastige procedure de hoogte van de wagen instellen met specifieke waardes maar dat is ook niet het probleem voor mij. Dat stangetje was wel het probleem en ik kan mijzelf wel voor mijn kop slaan. Ik kalibreren, waardes invoeren prrrrrr......pprrrrrr. Succes pomp slaat aan en de wagen stijgt ...stijgt....stijgt.....stijgt naar ongekende hoogte. Zekering trekken!!!. De computer dacht met de stand van de hoogtesensor hevel en mijn gegevens die ik ingevoerd had dat de wagen nog steeds op de grond stond en bleef dus pompen met als gevolg een XJR terreinwagen. Helaas de pre- geometrie functie werkt niet op mijn SDD (dat is de stand van de fabriek), maar had in principe niet uitgemaakt (lees het verder in dit verhaal) er breekt al lichtelijk paniek bij mij uit. Bellen naar G&G... kom maar langs er is iemand uitgevallen. Aangekomen eerst gebabbelt met Raymond over zijn hernia en de pijn die hij eraan heeft en over de wagen wat er precies is gebeurt......want op zo´n moment MOET je met de billen bloot en precies na spelen en vertellen wat er is gebeurt voor een juiste diagnose. De WDS (ander systeem) van Raymond eraan Yes, in de pre-Geometrie stand gekregen..... Let wel dit is de verkorte versie van het hele verhaal over 2 dagen zoeken diagnosen stellen. Okay hij staat wel hoog maar bij nivelleren stopt de pomp wel. Geen probleem even opnieuw kalibreren (lees lager zetten van de wagen)........Wel probleem dus de waardes die ik had ingevoerd blijven in de computer staan dus de wagen steeg weer naar ongekende hoogte, de pomp stopt niet als de computer de waarde nog niet heeft bereikt . Resultaat er moest een nieuwe luchtvering computer in....... Nu weet je ook waarom ik niet werk aan andermans wagen ik had nu al stress en paniek met mijn trotse bezit. Ik zou het iemand anders niet aan willen doen. IK wil @isabella Het Team G&G Raymond, Joke. en Jeffrey Bedanken en vooral Raymond voor het vertrouwen wat hij "in mij" heeft gehad......Hij weet wel wat ik bedoel 👊
  26. 2 points
    Onlangs, tijdens een tripje naar Engeland een ongelukje gehad met de Jaguar XJR. Tijdens de terugweg, wachtend bij de Stenaferry in Harwich stapte ik even uit mijn auto. Terwijl mijn portier nog openstond trok de auto naast mij op. Deze had een brede trailer en de trailer haakte achter de deur. Deur licht ontzet, maar vooral ook beschadigd. Gisteren mijn Jaguar geheel en al weer gerepareerd opgehaald bij ABS Breedveld in Gorinchem. Vaklui en prettige mensen. We hebben de reparatie uitvoerig doorgesproken. De deur is op zich nieuw leverbaar. Maar op mijn Jaguar zit hele dunne striping. En dat is veel lastiger te verkrijgen, zo niet onmogelijk. Weet niet zeker of dit origineel Jaguar is. Mijn Jaguar komt uit de USA en daar was het de gewoonte dat de Jaguar dealers vaak striping aanbrachten. (Eindeloze discussie in de Amerikaans Jaguar Concours of dit nou wel of niet als origineel mag worden aangemerkt.) Een andere overweging. Als je de deur gaat vervangen moet ook al het binnenwerk en dus ook alle electra en electronica worden omgezet. Op zich niet zo’n probleem. Maar de bedrading van onze Jaguar wordt op leeftijd notoir bros. Als je dus gaat rommelen en trekken aan al die draden moet je maar weer afwachten of alles het weer doet. Ik heb zelf ooit eens de raam/spiegel bediening in het linkervoorportier vervangen. Daarna problemen met de bedrading in de portier/Astijl doorvoer. Uren bezig geweest om die gebroken draad/sluiting te vinden. Gelukkig hadden ze bij ABS Breedveld een goede plaatwerker. Die werd er bij gehaald en zag er geen probleem in om de bestaande deur te repareren. Voor de zekerheid hebben ze beide sierstrips ook vervangen. Op mijn verzoek ook de deurrubber. Deze portieren willen nog wel eens minder goed sluiten op de bovenste hoek van het raam. Als je dingen gaat vervangen en de deur opnieuw afstellen dan kan het allemaal maar perfect en nieuw zijn. De oude strips en rubber heb ik teruggevraagd. Wie weet of die in de toekomst nog leverbaar blijven. Heb ik in ieder geval wat oude tweedehands voorraad. Beter iets dan niets. De reparatie is keurig uitgevoerd. En de deur is perfect afgesteld. Geen enkel windgeruis oid. Ik heb deze auto verzekerd als Youngtimer bij Kuipers. De totale reparatie was Euro 1500. Ik moest zelf eigen risico euro 150 afrekenen. De overige rekening wordt direct door ABS naar Kuipers verstuurd. Hopelijk kunnen ze deze schade verhalen op de tegenpartij zodat ik ook mijn eigen risico nog terug krijg. Ik heb de pest in dit ongeval. Ook omdat de tegenpartij niet bepaald vriendelijk reageerde. Maar ben erg blij hoe het uiteindelijk allemaal weer ten goede is gekomen. Zaterdag een ritje met de Jaguar naar de Opaalkust in Frankrijk. Kijk ernaar uit! Jeroen
  27. 2 points
    Net mijn held van de anwb op visite gehad. Via het stroompunt onder de motorkap bleek de accu nog 1,8 volt te doen. Dus een 12 volt eraan gezet en waarempel deed de remote het weer Toen de kofferbak geopend en de accu met kabels verbonden om te starten. Lopen als een malle natuurlijk. Ook heeft hij het slot ingespoten met kruipolie zodat die weer soepeltjes werkt. In de kofferbak trof ik ook mijn startkabels en ctek weer aan, dus even aan de lader gelegd. Goede leer voor de volgende keer om die hulpmiddelen niet in de kofferbak op te slaan. Hoe stom kan je zijn... Maar ben erg blij dat er geen ruiten zijn gesneuveld of andere inbraakschade is ontstaan. Even een nieuwe accu bestellen en dan apk. Kan hij mee einde van de maand naar classicNL in de wtc expo Leeuwarden. Niet voor verkoop, maar als reclamebord
  28. 2 points
    Naast de mooie XJS van Kees, blinkend in de wieldop. En dank voor alle spontane en leuke reacties op de CD6. Volgens Kees zijn jonge autoliefhebbers niet zo gecharmeerd van deze kleuren. Kan zijn, maar wel zeer passend voor deze youngtimers en kenmerkend voor Jaguar / Daimlers. Niet alleen deze twee bolides, stuk voor stuk mooie auto's met een eigen verhaal en trotse eigenaren. En terecht 😃 Leuk om die passies te delen.
  29. 2 points
    Was mooi - Dank voor organisatie 👌👍
  30. 2 points
    Ik weet niet of wat ik nu te vertellen heb iets toevoegt maar ik vind dat in dit forum met respect met elkaar omgegaan wordt. Je wordt hier niet afgezeken terwijl wel ieder zijn mening geeft. Ik heb dat zeker in andere forums anders meegemaakt. Ik ben dan ook blij verrast omdat je bij een merk als jaguar eigenlijk wel een beetje verwachte dat bepaalde personen een beetje geweerd zouden worden. Maar niets van dat alles, het vrijblijvende is voor mij ook erg belangrijk. niets moet en bijna alles kan. Ooit was ik lid van een club waar ik na 2 bijeenkomsten alweer weg ben gegaan i.v.m. het niet accepteren van nieuw bloed en omdat ik geen purist ben. Ik houd ervan om mijn auto een persoonlijk tintje mee te geven, op dit forum kan dat zonder afgezeken te worden. Ik hoop van ganse harte dat het karakter en geest van het forum blijft zoals het nu is.
  31. 2 points
    Een 12-cyl niet bedrijfszeker genoeg??? Hmmmm. Dat van dat verbruik dat snap ik dan weer wel ! Ik denk dat voor de 6 cyl hetzelfde geldt als voor de 12 cyl: alles wat je aanschaft heeft te lijden aan achterstallig onderhoud, dus je zult direct wat budget daarvoor vrij moeten maken. Maar hé, je hebt net een 12 cyl verkocht dus je beschikt over een ruim budget ! Los van het onderhoud en (waarschijnlijk) aanwezige roest: de Series III kan prima meekomen in het hedendaagse verkeer. Stuurbekrachtiging, rembekrachtiging, centrale vergrendeling, electrische ramen, het zit er allemaal op. Als je je niet druk maakt om belasting en oldtimerregeling zou je op zoek kunnen gaan naar een zo jong mogelijk exemplaar. Persoonlijk zou ik er niet voor kiezen om er in de winter de weg mee op te gaan, oudere Jags kunnen zeer slecht tegen pekel ed.
  32. 2 points
    oké ik ga de blokhut reserveren hopen dat het beter weer is dan nu 🌧️ update: reserveren is gelukt De borg is eigenlijk 100 euro. Die hoef ik niet te betalen, maar als er iets kapot gaat kost het 100 euro. Het is enkel om vooraf te verzamelen, als iedereen er is zondagochtend rijden we (evt met een omweg/tourtje) naar het Lido evenemententerrein. De scouting doe ik dan op slot.
  33. 2 points
    Dan zou ik eerst de standenschakelaar even laten bekijken op de brug en als volgt af laten stellen, Met de pook in N moet aan de standenschakelaar de streep (kerf) gelijk staan met de inkeping van de as. De schakelaar is af te stellen door de boutjes even te lossen. Als je er naar kijkt wijst het zichzelf. Als dat niet helpt denk ik aan of te weinig olie of een probleem in de automaat. recent heb ik onderdelen bemachtigd om de speling in de j-gate op te lossen, er is een plastic deel wat slijt en daar is een alu vervanging voor. Ik ga er volgende week voor de eerste maal 1 vervangen.
  34. 2 points
    Weergoden zijn tevreden, het word gewoon mooi weer!!!
  35. 2 points
    Vandaag gelukkig weer reacties op de oproep van Mark. 👍 Want het was toch een beetje stil vanaf 3 mei op dit lijntje. Ik heb alle posts nog eens terug gelezen en kom tot een voorlopige samenvatting van genoemde belangen die m.i. in een mogelijke samenwerking door leden zijn benoemd: Netwerk en organisatie 1. Gezamenlijk groter netwerk 2. Meer organisatiekracht 3. Uitwisselen van de activiteiten-agenda 4. Aanvulling evenementen en tourritten 5. Sterkere positie - belangenbehartiging Leeftijdsverdeling 6. Verjonging voor JDCH 7. Bezitters youngtimers meer betrekken bij JDCH 8. Bezitters oldtimers meer betrekken bij JF Kennisdeling en communicatie 9. Kennisdeling tussen JDCH en JF (kennis is kracht) 10.Clubblad Gazette 11.Beter in contact op social media / Forum Toekomstwensen of wat is willen behouden 12.Cultuur en identiteit (vind ik het leuk) 13.Open source / zelfbeschikking 14.(Wel/geen lidmaatschaps)kosten 15.Huis- en gedragsregels Mocht je nog niet gereageerd hebben en/of heb je een aanvulling op bovenstaande ideeën en belangen? Schrijf een post en help mee de agenda voor 25 mei te 'voeden'.
  36. 2 points
    Praag gehaald, geen zuinigheidsprijs gewonnen met 1:8... Na 7 uur in de regen rijden is ie wel een beetje vies...
  37. 2 points
    Wij willen graag deze rit meemaken. Het wordt onze eerste met de JF. We hebben er zin in. Bob en Ans van den Buijs
  38. 2 points
    Ik heb bij Shell gewerkt en het woord "Lean" kan ik niet meer horen of zien Maar wijze woorden hierboven. Ik denk dat een samenwerking geen kwaad kan. Hoe meer jaguar we met elkaar kunnen delen hoe leuker.
  39. 2 points
    Goedenmorgen Rene en Wimb Op mijn tellet staat 185 000 km en ik rijd op jaarbasis nog maar een 2600 km en daarvan bijna geen snelweg, dus dat valt wel mee. Maar als een uitgesproken vakman als G & G ui Heinekenszand expliciet verklaart nooit bij een waterpomp wissel de spanrol te vervangen als die nog in goede staat is, dan zal ik als leek dat maar als leidraad houden., En bovendien, een kogellager dat versleten is zal bijna nooit vastlopen, dat gaat rammelen, een zingend geluid maken, en verkleuren. en bij controle een grote speling tussen de buiten en de binnenring vertonen We gaan het zien, maar ik moet die pomp nog binnenkrijgen. En Wimb, nee hoor, wij vinden Warmonders beste mensen, in een heel mooi dorp, maar een beetje jennen houdt je wakker, en voor de meeste buurgemeenten bestaat er zoiets , vandaar
  40. 2 points
    Ik heb een complete setup van een serie 3 (XJS) inclusief uprights en remmen gebruikt, hiervan staan de stuurarmen iets anders dan bij een serie 1, waarschijnlijk omdat ze om een iets grotere remklauw heen moeten. Dus met de spoorstangen nog in de originele lengte heeft de Jag te veel toespoor. Kwestie van bijstellen gelukkig.
  41. 2 points
    De eerste drie jaar was ik gemiddeld 1500 euro per jaar kwijt aan onderhoud en dat is op zich normaal voor een X350 met 4.2 V8. Het zijn vooral de afgelopen twee jaar die heel kostbaar zijn geweest waardoor ik na 5 jaar rijden (20.000 km / jaar) op 3000 euro per jaar aan onderhoud uitkom. Dus goedkoop in onderhoud is de auto niet, maar wat verwacht je van een limousine met een dikke V8 die nu 16 is. En de concurrenten (7-serie, pheaton, S-klasse, A8, LS460 etc...) zijn niet goedkoper in onderhoud. Je krijgt voor dat geld wel veel terug in de vorm van rijgenot en algehele beleving. Iedere keer als ik uitstap kijk ik even om bij het afsluiten en denk ik: "wat is ie toch mooi".
  42. 2 points
    En dan moeten we 4 uur eerder beginnen om al die 'oude wijven' te helpen Voxxer geïnstalleerd te krijgen. 😂
  43. 2 points
    Baroens’s eerste post had die van mij kunnen zijn. De “gemiddelde” Nederlander weet dat LPG een afval/bij product van de petrochemische industrie is. En dat het een hele schone soort van brandstof is. Ook ik heb lopen zoeken naar technisch rendement, de terugverdientijd, voor bij mijn X. Niet alleen om geld te besparen. (als het kan; natuurlijk welkom!) wel om meer te weten te komen over een alternatieve brandstof die me aanstaat. Kijk naar bv Volvo; die biedt af fabriek (of bood af fabriek) een benzine/LPG auto aan. Het kan dus wel en Volvo is niet gek… toch? Naja, Volvo. Latijn voor “ik rol” het is toch niet het hele jaar carnaval?.. Het is naïef om aan te nemen dat bezoekers van dit forum en eigenaren van Jaguars verbaasd zullen zijn van het brandstof verbruik van onze auto’s. Anders waren we wel bij het Alto forum uitgekomen. Ik had snibbig willen reageren op Markv70 eerste post in dit draadje; Golfje, geld gebrek, duur merk. Gelukkig is er een tweede reactie gekomen met inhoudelijk de onderwerpen die we willen lezen op onze vragen. Compliment. De samenvatting: met deze regering is het ongewis wat de toekomst gaat brengen. Lachebekje -en zijn club die hij niet onder controle heeft- is onbetrouwbaar. Maar ik draag LPG een warm hart toe. Hoe nu verder. Wordt vervolgd.
  44. 2 points
    Geluk bij een ongeluk. Na mijn gecrashte DD6 een CD6!
  45. 2 points
    Dank je wel Arie, leuk dat jij deze dame eerder hebt ontmoet. De vader waar jij over spreekt is de tweede eigenaar geweest. De DCD6 is drie jaar geleden verkocht aan een verzamelaar. De zoon heb ik ook gesproken en natuurlijk ook de vorige eigenaar. Ik ben nu dus de vierde eigenaar. Mijn voorgangers hebben 'slechts' 86.000 km plezier gemaakt in deze Century. Ze mag dus met recht een youngtimer heten 😀 En bedankt voor de foto, meteen gearchiveerd in haar 'dossier' 👍
  46. 2 points
    Sorry voor de threadjack Johnny XJ6 maar wow, Django! Heb je meer details over de ombouw, ben razend geinteresseerd! Is het nog een automaat, hoe is motormanagement gedaan etc? De enige andere XJR6 ombouw naar een series 1 is van een (helaas inmiddels overleden) Zweed.... Hier de thread waarin hij de ombouw uitlegt
  47. 2 points
    Die supercharger is overigens wel een puntje als je met zoiets lulligs te maken krijgt als een defecte of lekkende benzene-injector. Bij mij zat er dus een scheurtje in een rubber ringetje van één injector met een foutmelding wegens te arm mengsel tot gevolg. Kosten van dit onderdeel zijn minder dan een euro. Maar wel een dag werk voor (de-)montage van de supercharger. En als je de pech hebt (zoals ik) dat er in het verleden een hoefsmid aan mijn auto had gewerkt die een bout vd supercharger had afgebroken, dan duurt het allemaal nog iets langer als je het netjes in orde wilt hebben. Dus ja; de R biedt (iets) meer plezier maar kost met name operationeel ook meer. Verbruik, banden, remmen, onderhoud supercharger/CATS. Het beste kun je met beide uitvoeringen een proefrit maken en voor jezelf bepalen of voor jou persoonlijk de meerwaarde in looks en rijplezier opweegt tegen de extra kosten.
  48. 2 points
    Die bar komt! Staat een oude maar oerdegelijke werkbank die omgetoverd gaat worden tot mancave bar. Ik heb laatst zo'n vintage Animo horeca koffiezetter gekocht. Ook heb ik bij een Tattoo shop 3 originele fifties barkrukken opgehaald en een beertender gekocht Verder komt er nog een minibar en natuurlijk veel Jaguar opsmuk. Maar eerst electra regelen en de fabriekslampen ophangen. Een brug zou erin kunnen maar ik ben geen sleutelaar 😄 Ik plaats wel een foto als het klaar is
  49. 2 points
    Ach als wij niet naar het zuiden van Friesland waren verhuist hadden we dit ook niet kunnen betalen hoor. Ik heb geluk gehad dat ik mijn woning in Hoevelaken toen de crisis daar net voorbij was goed heb kunnen verkopen, en dit terug heb kunnen kopen toen de crisis in Friesland nog gaande was. :)
  50. 2 points
    Tip 55: Bij elk te vervangen onderdeel maak je de keuze: repareren, gebruikt kopen, revisie kopen, replica kopen, nieuw kopen. Dat klinkt als een open deur, maar is het eigenlijk niet. Je hebt kennis en ervaring nodig (van anderen) om tot de juiste keuze te komen. Zo was ik drie klokjes verder om het geen pech te noemen maar een structureel probleem. Aan de buitenkant is moeilijk vast te stellen of je een gebruikt, niet gereviseerd klokje koopt of een gereviseerde versie met een nieuwe kabel. In het eerste geval koop je het probleem mee en snel na aanschaf zit je weer met een onvolledig display. Dus bij een klokje X-300 is mijn keuze: zelf repareren. Een ander voorbeeld is de inklappende buitenspiegel. Op een gegeven moment staat ie leuk te 'ratelen' maar inklappen ho maar. Je kan daarvoor op zoek gaan naar een gebruikte spiegel, ze zijn nieuw immers prijzig. Maar je koopt het probleem erbij. In mijn geval ging de tweede spiegel snel kapot. Dat is past echt duur. Ik heb begrepen dat revisie niet goed mogelijk is. Dus bij een inklappende buitenspiegel een nieuwe kopen. En dan de lamswollen vloermatten van een Daimler, succes met wereldwijd zoeken. Uiteindelijk werd dat een replica. Zo heeft elk onderdeel een voorkeur, in de afweging betrouwbaarheid, beschikbaarheid en prijs.
×
×
  • Create New...