Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 10/20/2020 in all areas

  1. Iedereen bedankt voor het medeleven en steun in deze moeilijke tijd. De eerste tien dagen na de operatie was een zeer neergaande spiraal met weinig vooruitzicht. Een donkere tunnel zonder lichtpunt. Gelukkig gaat het nu een stuk beter en ben vandaag uit het ziekenhuis ontslagen. Wil er niet te veel op terug kijken en deze 3 weken zeer snel vergeten en vooruit kijken naar de mooie dingen die nog gaan komen. Nogmaals bedankt.
    16 points
  2. Ik ga er eens induiken wat betreft de regels, Voor de andere zaken is het voor mij heel simpel, ik ken een aantal klanten die enorm in de problemen zitten door onze nieuwe ziekte, ik heb er bekende aan verloren en wens iedereen die het ziet als een griepje de eerste besmetting toe. Voor de regels van dit evenement zijn wij verantwoordelijk en we maken er een leuke dag van! Maar wel binnen de regels, want zoals gezegd zijn wij, en wij met ons allen verantwoordelijk voor deze dag. Maar wat mij betreft staat de gezelligheid en de dag zelf met zijn allen voorop.. Vorig jaar liep alles geweldig binnen de regels en dit jaar kunnen we dat zeker ook laten gebeuren. Komt helemaal goed.
    11 points
  3. Als Jaguar liefhebber wil je natuurlijk wel graag echt (weer) een Jaguar in je garage hebben dus toen ik twee weken geleden een 420 op Catawiki zag staan zonder minimumprijs was ik natuurlijk wel geïnteresseerd. Ik had al eens vaker naar een van de oudere Jags gekeken maar dan met het idee om mijn huidige oldtimer in te ruilen op een mooie auto. Maar dat was er nog nooit van gekomen en ik dacht als de prijs nu niet te gek oploopt dan koop ik hem er gewoon bij. Foto’s lieten een auto zien die wel wat aandacht moet hebben maar in de basis niet verkeerd. Auto staat sinds 2005 op Nederlands kenteken. Verhaal erbij is dat de vorige eigenaar was overleden en de auto is opgekocht uit de inboedel. Ik kon vinden dat de vorige eigenaar hem inderdaad al een hele tijd had gehad dus daar zat wel wat logica in. In de week voorafgaand aan de sluiting een afspraak gemaakt om de auto bij het bedrijf waar deze te koop stond te bekijken. Beetje hetzelfde gevoel, niet verkeerd maar ik heb er niet de hoofdprijs voor over. De biedingen waren wel wat opgelopen maar nog steeds onder hetgeen ik er voor wilde geven dus aan het eind nog een bod gedaan en ik was plotseling weer eigenaar van een Jaguar! Er waren alleen een paar zaken die ik niet goed kon rijmen en die me ook niet helemaal lekker zaten. De onderkant van de auto leek keihard, geen rotte plekken en heel netjes in een coating. Bijna of iemand dit heel professioneel gerestaureerd had. Maar het interieur is echt een zootje en het chroom is ook niet meer echt mooi en nog wat kleinigheden. Beetje vreemde combinatie. Ik zal wat foto’s toevoegen die door de verkoper zijn gebruikt. Zoals jullie op de foto’s kunnen zien heeft deze 420 een badge op de gril die ik eigenlijk nog nooit zo op een 420 had gezien. In de week voorafgaand aan het ophalen van de auto had ik natuurlijk al wat op internet over de 420 gezocht en toe vond ik toevallig een foto waar een 420 met precies diezelfde badge op stond. Alleen die was professioneel gerestaureerd dus het leek me stug dat dit dezelfde was… Afgelopen donderdag heb ik samen met een collega / mede autoliefhebber de auto opgehaald en deze naar huis gereden. De auto had een hele tijd gestaan en was alleen een beetje heen en weer gereden maar ik vond een rustige rit van een klein uurtje wel een mooie eerste test. De vloeistoffen nagekeken voor vertrek en nog wat benzine in de tank gedaan en op pad gegaan. De motor liep mooi en de auto reed ook goed. Stuur wel scheef en ik kreeg het idee dat de versnellingsbak wat weinig olie had maar verder geen problemen gehad. Collega die achter me reed bevestigde tijdens een korte overleg stop ook dat de auto heel mooi op de weg lag. Geen slingerende wielen, geen rook uit de uitlaten dus maar gewoon door naar huis en daar staat hij nu dan ook. De auto ondertussen flink bekeken en ja, de onderkant is top maar het interieur is dus een zootje met losse bedrading en er zijn diverse afgeknipte slangetjes in de motorruimte. Ik heb ondertussen het service manual voor de 420 besteld dus dan kan ik een gaan zoeken wat het allemaal is. Nu de auto thuis staat vielen me ook wat meer details op en wat denk je… deze auto is inderdaad in 2006 door Bart Holland onder handen genomen. Op hun site staat een complete rapportage van wat men allemaal gedaan heeft en dat is niet misselijk. Heel veel zaken zijn toen als nieuw gemaakt. Ik zou me kunnen voorstellen dat de auto misschien als bijtellingsvriendelijke oldtimer is ingezet. Er lagen nog bonnetjes in het interieur van bezoeken een een bouwmarkt en een restaurant. Allemaal regio Westland in 2014. Auto heeft ook een alarmsysteem zelfs met GPS-tracker. Maar daarna is de auto dus ook weer flink verwaarloosd, misschien tijd buiten gestaan maar gelukkig zat de bodem goed in de coating. Het plan was en is niet om de auto weer helemaal als nieuw te maken. Bij mijn vorige oldtimer heb ik dat wel gedaan en dat wil ik niet weer. Het plan is om hier een nette(re) auto van te maken waar ik lekker in kan toeren en waar ik eens mee naar een meeting kan. Dus de zaken stukje bij beetje aanpakken en de auto ondertussen rijdend te houden. Deel 1 wordt uitbouw alarmsysteem en een kijken wat er allemaal aan de bedrading gerommeld is. Guus
    10 points
  4. Het was al enkele jaren een serieuze doorn in mijn oog. Een gebroken lens in de koplampunit van de XKR. Hij was me in eerste instantie totaal niet opgevallen. Totdat ik mijn auto, ergens in 2016, door een professional liet coaten. Over het algemeen zijn professionele detailers autisten pur sang en die maken er een serieuze sport van om elk gebrek aan je auto te vinden en te benoemen. Links de gebroken lens. Dus besloot ik op zoek te gaan naar een vervangend koplampunit. Tja, daar word je serieus niet vrolijk van. Nieuw rond de 1.000 Euro en tweedehands vragen ze ook al vlug 400 - 600 Euro. Mailtje gestuurd naar Hendrikus Alkema of die mogelijk een kapotte koplampunit had liggen waarvan in ieder geval de betreffende lens nog intact was. Nope. Zeldzaam. Zelfs de koplampunits compleet zijn bijna nergens meer te vinden. MAAR. Hendrikus had wel een exemplaar liggen afkomstig uit een XJ 350. Volgens hem grote kans dat de maar hetzelfde was. Links de originele gebroken lens. Recht de lens uit de XJ 350. Daarvan bleek de buitendiameter echt net 2 mm groter te zijn ???? En er bleek geen 'inkeping' in te zitten. Nog een tegenvallertje .... Dus paste NET NIET ..... Aangezien ik de lens voor 30 Euro wist te bemachtigen durfde ik het wel aan. VIJL en puimsteen / schuursteen. Voorzichtig een sleufje erin gevijld. Ging prima. En daarna de buitendiameter voorzichtig weggeslepen met een natte puimtsteen en wat Dreft zodat het wat gemakkelijker polijst. Dat was een klusje van ongeveer 2 uren !!!!! En als je dan vervolgens de lens in de houder laat glijden en hij valt precies en perfect in die houder dan maak je eventjes een vreugdedansje in de woonkamer. ???? Als gegoten.
    10 points
  5. Hé hé, hij is er! Op 17 november meldde de Canadese eigenaar dat de auto was opgehaald, en gisteravond eindelijk dan in Tilburg. Eerst zou ie oudjaarsdag komen. Daarna maandag. En ja, om kwart over zeven 's-avonds belde de chauffeur met de keuze: 8 uur die avond of morgenvroeg 8 uur. Volgend de chauffeur "deed" ie het niet. Nou lekker dan, naar huis duwen / slepen? Geen zin in. Sleutel omdraaien, bijna geen accu. Met startkabel doorverbonden. Ik hoor de benzinepomp lekker tikken, en tikken, en tikken. Geen benzine dus! Eerst een tankje benzine halen en spuitbusje remmenreiniger. Na wat proberen (deze heeft Stromberg carburateurs en een handchoke) lukte het toch. Hoera! Op eigen kracht naar huis gereden en de garage in. Aan de lader gezet en vandaag gaan we inspecteren.
    10 points
  6. Haddock kon zo’n kans niet laten lopen. Heel mooie gave series 2 gekocht in de kleur Sable, perfect ingebouwde 3.6 XJ40 motor en bak, 1e lak, groot schuifdak, erg blij. deenormvergulde
    8 points
  7. Ik ben inmiddels, vanaf 16 maart 2020, aardig bedreven geraakt in het werken en plannen rondom de maatregelen. Allemaal prima te doen, mits goede en heldere afspraken van tevoren. Tijdens het rijden hoef je nergens rekening mee te houden. Stappen we uit, dan is op dit moment de maximale groepsgrootte voor buiten 4 personen. Deel van tevoren alles in in groepjes van 4. Onderling anderhalve meter afstand. Groepen niet laten mixen. Het stelt allemaal geen ene ruk voor om op een correcte manier met de maatregelen om te gaan. Tenminste, als je alles vooraf goed regelt. We kunnen zelfs een voorbeeld zijn voor anderen op een gemiddelde zondag. Ik help graag mee met de organisatie van het geheel. 8 clubjes van 4 lijkt me geen probleem verder. Bij mij staan de Boa's elke week een keertje op de stoep en ik heb nog nooit problemen gehad. Kwestie van de regels goed lezen en opvolgen. Bijna een beroepsmatige hobby geworden ...... ???? Als er tienduizenden Nederlanders over de stranden banjeren dan regelen wij een mega strakke toertocht in groepjes van vier !!!
    7 points
  8. ik heb een tijdje rustig aan gedaan maar er is weer volop aan de Jaguar geklust. Zo goed als de hele bodem tot aan de voorportieren staat nu in de grondlak van de scheepsverf of al zwart in de lak. Het laswerk aan de hoeken achter is voltooid. Na het zwart lakken wordt dit met strijkkit en bodyschutz verborgen zodat het originele ruwer patroon van de bodem weer terugkomt en het laswerk niet meer zichtbaar is. Morgen gaat de slijptol in de hoeken voor onder de voorportieren. Hier zit nog wat roest en dit wil ik meteen weghebben om het verzegelen van de bodem compleet te kunnen maken. Alle holle ruimte's (dorpels, chassisbalken enz.) worden na het lassen eerst voorzien van zinkspray en na het drogen van de zinc vol met amber tectyl gezet.
    7 points
  9. Voor de volgers.....laatste tijd weinig te melden over de XJR.... muv schade aan de kofferdeksel door toedoen van een gevallen tak uit een gemeente boom en gemeente aansprakelijk gesteld.....nul op rekest. Verzekeringstechnisch van mijn verzekeraar geen probleem maar is een principe kwestie. Januari ... afspraak voor her- taxatie bij Steijn, en later die maand voor de APK. Hoogst waarschijnlijk kan ik mijn baan behouden bij de KLM . Duss dat.... Verstuurd vanaf mijn UMIDIGI X
    7 points
  10. Er zit een accupakket met BMS voorin: Het samengestelde accupakket voorin voorafgaand aan montage: Achterin een stack op de plaats van de tank en een stack in de bodem i.p.v. het reservewiel. De kofferbak blijft redelijk bruikbaar, ondanks laders (links) en 12V boordaccu (rechts).
    7 points
  11. Tot noch toe geen oordeel over een evenement. Laten we gewoon zien hoe alles vordert, maar voor nu ziet het er goed uit toch? We zijn geen restaurant, geen sexwerker, geen club van jut (daar komen meestal honderden mensen), en we zijn allemaal vrolijk, alleen extreem lachen in een vaatdoek (als ik eenmaal begin met lachen is een zakdoek te klein) Maar goed, word leuk, we hebben wat nieuws onder de zon... Ik zeg nog niet wat, want het zou de eerste machine in Nederland zijn voor Jaguar en Daimler, maar toch... Iets nieuws...
    6 points
  12. Mogen toch wel zeggen dat ik verslaafd ben. Ik zag 'm voorbij komen op Marktplaats voor een klein prijsje, deze Jaguar XJ40 Sport. Hij stond te koop bij het bekende adres in Baflo. Toen we gingen kijken (of beter gezegd 'm gewoon op gingen halen) stond hij in Baflo buiten zoals je een auto graag aantreft. Niet gepoetst, gestart of opgelapt... gewoon "as is". Door het vuil, de met tie wraps behangen kentekenplaten, de oerlelijke door een vorige eigenaar aangebrachte rode AliXpress striping en "Limited Edition" emblemen heen zag ik wel dat het best een goed exemplaar was. Geen roest op de bekende plaatsen, hemel nog tegen het dak, interieur niet versleten, koets in goede staat. Kortom, weinig te klagen dacht ik zo. Her en der een kleine cosmetische verbetering zou 'm goed doen, evenals een grote beurt wellicht, hoewel een beurt nog niet lang geleden in Duitsland was uitgevoerd. Ik vroeg, rijdt hij wel oke, want ik moet er een uur mee naar huis rijden. Ja hoor, rijdt goed, en APK is geldig t/m 30-10-2022 was het antwoord. Overgeschreven en meegenomen, zonder proefrit. De rit naar huis was boven verwachting. Hij rijdt, remt, schakelt en veert prima. Zo'n 4 liter is lekker gretig en ik zat zo op 170 km/h. Hij heeft ruim 138000 km gereden. Maarja, weer een XJ40 erbij dus... wat moet ik ermee De XJ40 Gold rij ik nu voor woon werk verkeer, bevalt prima. Had niet echt nog een Jag nodig, maar kon 'm ook niet laten staan. Ik ga de komende tijd gewoon weer lekker de puntjes op de i zetten. Vertroetelen en ervan genieten, zoals ik met alle andere Jags ook doe. Inmiddels heb ik 'm ontdaan van de Ali striping en emblemen en heb ik 'm goed gewassen. Echt een leuke auto onder vandaan gekomen. Kijk maar:
    6 points
  13. Ja, en als al dat krokante bruine spul is verwijderd moet er wel weer wat voor in de plaats komen natuurlijk
    6 points
  14. Ondertussen terug in opbouw????
    6 points
  15. Nu in de haven van Toronto, straks op een bootje naar Rotterdam, uiteindelijk in Tilburg. Hoop voor het einde van het jaar. Dit is eigenlijk de auto die ik zocht in 2007 maar toen niet kon vinden voor redelijk geld. Serie 1, korte wielbasis, 4.2, Amerikaanse uitvoering. Waarom Amerikaans? Veel extra's: chromen wielen, getint glas, air conditioning, elektrische ramen plus daarbij vergeleken met Europese exemplaren veel minder roest. Het is zeker geen perfecte auto. De mindere zaken zijn een tikje roest her en der, netjes overgespoten jaren geleden maar niet 100%, een stoel heeft een scheurtje. Rembekrachtiging doet het maar 1 keer, daarna niet meer, koplampen doen het sinds een week niet meer, een roestplek op de bodem, ruitrubbers voor en achter slecht. Er zijn gelukkig ook pluspunten: prachtige kleur Willow Green, mooi chroomwerk, houtwerk ziet er puik uit, een 4-bak GM automaat (T700) met lockup, nieuwe ruitrubbers erbij plus chroomstrips, extra rembekrachtiging, groen leer (weer eens wat anders), goede hemel, géén schuifdak (lekt, roest, maakt herrie), zou in een goed rijdende staat moeten zijn. Benieuwd! Zal proberen op dit forum bij te houden wat ik eraan doe.
    6 points
  16. Wij ons betreft zetten we de technische dag vast op de 2 zaterdag November, als het dan niet kan dan is het helaas zo, maar ik ga er van uit dat het dan weer kan.
    6 points
  17. Nou, gisteren alles afgekregen incl storingen. Na 3 zekeringen opgeblazen te hebben uiteindelijk de reden van klappen zekeringen gevonden: een beknelde(deels "bloot") draad achter zekeringkastje gevonden. Na reparatie alles weer goed behalve de nog steeds niet werkende centrale vergrendelingsschakelaar... Bleek losse draad onder console dus weer de bende los... alles aansluiten en de massa schakelaar om en... Kleine explosie... De schakelaar was nog uit het metalen consolepaneel en de contacten achter de schakelaar raakte dat metalen paneel net... Gevolg: opgeblazen relais vergrendelingsschakelaar boven zekeringkastje .... hoe kom je daar nu weer snel aan? Wacht, heb bij leeg verkoop van magazijn Angloparts/Kolvenbach hele doos electra-bedrading-schakelaars gekocht. Yes, zaten er twee bij, dus kon er nog 1 reserve opblazen maar dat gebeurde gelukkig niet. Ik heb toen een heleboel gebruikte onderdelen gekocht waar ik nu steeds meer lol aan heb. Alles netjes weer dicht gemaakt en het werkte allemaal! Als je goed kijkt zie je aan de schakelaar bestuurderskant een miniscule rood lampje dat de verwarming aanstaat Even rijden en je voelt zitting en rug warm worden, lekker met dit nu nog frisse weer. Na tijdje maar weer zachter gezet voor dat ik met aangebrande familiejuwelen naar EHBO moet Project klaar! En nu? setje inbouwen in de MG Midget!
    6 points
  18. De motor zit nu al aardig in elkaar.
    6 points
  19. Na paar maanden kom ik er aan toe om het project “Jag na 21 jaar stilstand weer rijdend te krijgen” af te ronden. Ik wilde het goed aanpakken, maar heb je geen plaats, geen tijd, en niet de kennis om het zelf te doen, dan rest er niets anders dan eerst te sparen, en dan een goede specialist te vinden. Beide is gelukt, maar het kost echt veel geld. Ik heb er vaak met mijn neus bovenop gestaan, Rolf het hemd van z’n lijf gevraagd, en daarmee een hoop geleerd over mijn auto! Wat kwam er dit vroege voorjaar uit de stalling gerold: een auto die vanaf 1999 stil had gestaan. Wel in een perfecte stalling: droog maar niet te droog (dus leren bekleding nog goed); verwarmd en geventileerd. Kilometerstand ongeveer 118.000. In 1984 is de oude dame – door Rolf – bij een kilometerstand van 90.000, 7 jaar oud, opgeknapt. Voor- en achterschermen, dorpels, bodemplaten zijn toen vernieuwd. Alles was nog gewoon bij Jaguar te bestellen. De auto is toen totaal kaal gehaald, en professioneel gespoten. De motor is toen ook gereviseerd, en de GM400 bak is vervangen door een handmatige vierbak en koppeling uit een vroege XJ-S. De automatische bak is er nog (ongereviseerd, met 36 jaar oud vuil). De achterbrug is toen ook gereviseerd: nieuwe veren en schokbrekers, nieuwe ophangrubbers, nieuwe remschijven en blokken, differentieel opengemaakt en gecontroleerd. Voor ook nieuwe veren. Dankzij de opknapbeurt in 1984, en de goede stalling, was de oude dame in verbazend goede conditie, en daarmee waren de kosten om haar weer rijdend te krijgen in ieder geval te overzien. Ik denk dat veel forumleden de uitgevoerde werkzaamheden grotendeels zelf kunnen doen; wanneer je dan ook nog de tijd neemt (of de contacten hebt) om de benodigde onderdelen zo voordelig mogelijk in te kopen, dan moet het onderstaande te doen zijn voor 4000-4500 euro. Wanneer de carrosserie moet worden opgeknapt loopt dat bedrag (als je het laat doen) natuurlijk pijlsnel op; gelukkig was dat bij mijn auto niet het geval. In mijn draadje is alles wel voorbij gekomen, maar samenvattend is het volgende aan de Jag gedaan: Brandstofsysteem: Beide benzinetanks gereinigd. Niveaumeters (dompelaars) in de benzinetanks vernieuwd. Rubbers in klepjes tankdoppen vernieuwd. Brandstofpomp en valves vernieuwd; extra 2 voorfilters geplaatst. Alle brandstofslangen vernieuwd. Fijnfilter vernieuwd. Injectierail gereviseerd, nieuwe aansluitingen naar injectoren. Injectoren ultrasoon gereinigd en getest op functioneren (NB na maand rijden alsnog 2 injectoren vernieuwd). Remsysteem: Remklauwen voor gereviseerd, remschijven voor vernieuwd. Alle remleidingen vernieuwd. Nieuwe hoofdremcilinder. Remvloeistof vervangen. Ophanging, stuurinrichting, wielen: Stuurhuis gereviseerd, nieuwe ophangrubbers. Nieuwe rubber hoezen stuurkogels. Pomp stuurbekrachtiging gecontroleerd. Nieuwe hydraulische vloeistof. Wiellagers voor vernieuwd, Fuseekogels l/r 4 x nieuw. Voor 2 nieuwe schokbrekers. Velgen gecontroleerd, 5 nieuwe banden, auto uitgelijnd. Smeernippels gereinigd en nieuw vet. Ontsteking, motor, koelsysteem, uitlaat: Nieuwe ontsteking (digitaal) in originele behuizing. Nieuwe bougiekabels. Nieuwe startmotor. Motorolie ververst. Oliefilter nieuw. Koelsysteem gecontroleerd en gereinigd, nieuwe koelvloeistof. Uitlaatsysteem 2-in 1 stukken l/r gereviseerd, overige delen vernieuwd (RVS). Versnellingsbak en koppeling: Olie versnellingsbak ververst. Koppeling nieuwe hoofdcilinder, nieuwe slave cilinder, hydraulische vloeistof ververst. Overig: Nieuwe accu. Ruitensproeier motor vernieuwd. Mechanisme stuurwiel verstelling gereviseerd. Isolatie binnenkant motorkap geplaatst. Airco systeem: nieuwe pomp, nieuwe condensor, drijfgas vernieuwd. Resultaat: geslaagde verjongingskuur voor de oude dame, en de hele zomer en herfst kunnen rijden zonder problemen! Het kost iets, maar dan heb je ook wat... Wat rijdt zo’n serie 2 toch soepel. Foto’s: zie eerdere posts ????
    6 points
  20. Gisteren een MK1 gekocht. Een gestrand project, body is gedaan. De rest is een zootje.
    5 points
  21. Hij is terug! Zeer tevreden over het spuitwerk, al helemaal voor de prijs. Geen enkel teken dat er ooit een schuifdak in gezeten heeft. Nu nog even afbouwen
    5 points
  22. Beetje hakken... Beetje slangenbezweren: de 47 meter(!) lange arm van de betonpomp haalde het maar nét... En dan meer dan een 'beetje' beton: ruim 3 kuub om het hoogteverschil te corrigeren! Nu is het wachten tot de boel ver genoeg is uitgehard, dan nog een keertje schoonmaken en aan de slag met de topcoating. Ik had zin, tijd noch budget om de hele vloer aan te pakken, vandaar dat de topafwerking relatief grof is: daarmee blijft het nog soort-van-in-lijn met het beton dat er al lag. Door creatief schuiven met auto's kan bijna al het blik droog staan tot het beton is uitgehard, en zijn de pronkstukken weer veilig op honk.
    5 points
  23. Paar maanden terug de Daimler die ik vorig jaar voor €3000 kocht en de Gold eens samen vastgelegd. Even klikken voor een vergroting.
    5 points
  24. Gisteren is de slijptol in de X300 gezet, wat roest zat onder de lak, bijna niet zichtbaar, maar zit er wel. LA wielkast rand achter bij bumper RA wielkast rand voor bij achterdeur.
    5 points
  25. Beste Jaguar liefhebbers, Sinds 2 maanden ben ik in het bezit van een 1970 Jaguar E type coupe gekocht op BVA om op te knappen en ben lid geworden van de Jaguar club. - Ik zoek iemand die me kan helpen deze auto weer in nette staat te krijgen, met name het plaat en spuitwerk ga ik zelf niet aan beginnen. Dus ben je ervaren plaatwerker spuiter dan kom ik graag in contact. - Omdat ik geen grote kenner ben van E types zou ik het ook erg op prijs stellen dat iemand me advies komt geven over wat wel en wat niet te doen bij dit project . (bv elektronische ontsteking, bekabeling of bekleding vervangen of niet, de kleur etc). Mocht er een liefhebber zijn die zegt hier wil ik wel een paar uur aan besteden dan wil ik dit belonen met een mooi fles Whisky of een ander leuk cadeau. Graag reageren via mail, ik woon in Venray Met vriendelijke groeten, Wieger kanters wieger@kanters1.com Door moderator verplaatst naar juiste subforum.
    5 points
  26. weinig bijzonders te melden. De jaguar gedraagd zich voorbeeldig als daily driver. Af en toe wordt er goed voor gezorgd. En af en toe moet ie aan de bak.
    5 points
  27. Hoewel de Jag nog niet terug is krijg ik wel al flink wat foto's door van het proces. Goed om te zien dat het een grondige plaatwerker is die zelfs een paar punten heeft aangepakt die ikzelf gemist heb. Schuifdak: Wielrand: Vertinnen van naden: Spatborden em dergelijke afwerken: En in de primer: Zoals je ziet zijn de deuren er uit en is de auto geheel (!) teruggehaald naar kaal staal. Ik kan niet wachten tot hij weer terug is!
    5 points
  28. Achteras weer onder de auto. Nieuwe remleidingen en brandstof leiding. Voorwiel Subframe, inmiddels ook onder de auto geplaatst. Nieuwe velgen en banden maken de boel weer af. Gezien de grotere remmen pasten de orginele velgen niet meer onder de auto, wielen konden niet meer rond draaien. Dit zijn, schrik niet BMW 1 serie 16" stalen velgen, pasten bijna perfect, vanwege de bredere banden moesten achter er wel spacers tussen, voor gaf dit geen probleem.
    5 points
  29. Een voorzichtige start gemaakt om een vliegwiel te bedenken wat de 6-handbak op de AJV8 mogelijk zou maken. Daarvoor een origineel "automaat" vliegwiel van de V8 erbij gekocht (Marktplaats, liep er toevallig tegenaan????). Dat origenele vliegwiel is eigenlijk maar een dun-lichtgewicht plaatje met daaromheen de starterkrans, 3 gaten voor de koppelomvormer, en een pulsgever (ring met gaten voor krukassensor). Bij de handbak die ik kocht zat het 2.7 Diesel vliegwiel, is double mass principe, loodzwaar, past niet in de ruimte van de V8 (steekt dieper) en heeft geen pulsgeefringdinges. Dus vandaag het 2.7D vliegwiel uit elkaar gehaald (losboren klinknagels) om te kijken of er een bouwdoos ontstaat????...waar ik wat mee kan. Een speciaal vliegwiel voor de V8 met handbak is ook gewoon in UK te koop, maar gaat richting de 1000€...
    5 points
  30. Nu pas kunnen wij reageren op die heerlijke zaterdag . Maar de nasmaak begon bij ons reeds op een terrasje in GOES. Onze grote dank aan Raymond, orkestleider, aan Joke en Max, eerste violen, aan Leonneke voor het traditionele vlaaienfestival, aan vriend Kees voor de extra animatie. En aan alle stille werkers in de schaduw … We nemen deel sinds 2017 en het wordt alsmaar beter en vloeiender. De crew is op elkander ingespeeld en de deelnemers weten op voorhand voor wat goeds ze zich engageren. Ook merk ik meer geanimeerde gesprekken onder elkaar bij de liefhebbers van ons edelkoetsenmerk . Dat schenkt eveneens een warm hart. Tot volgend jaar dus !
    5 points
  31. Leuke mooie rit, mooi weer dus het was twaalf uur, terrasjes open. Ik denk terrasje pakken maar iedereen volgde míj, chaos compleet????????
    5 points
  32. Omdat ik Wilfreds draadje niet verder wil vervuilen met mijn projectjes hier een eigen draadje ter leering ende vermaak(vooral vermaak voor jullie) In principe rijd ik het hele jaar met de XJ6 m.u.v. zout-periodes. Mijn kachel heeft tot nu toe nog niet fatsoenlijk gefunctioneerd, alleen defrost doet het... Gaan we binnenkort aanpakken dus. Intussen bij vriendje in zijn MGB GT V8 gereden die aftermarket stoelverwarming heeft ingebouwd in zijn stoelen. Ben niet echt koukleum maar is soms best lekker, zeker op winterskoud leren stoelen, en daar de verwarming ook nog niet goed functioneren dacht ik: waarom niet? Zekeringenkast al enige jaren geleden gemoderniseerd en heeft diverse groepen over dus dat staat er ook klaar voor. Losse setjes gekocht van een degelijk (lees Duits) merk: Carbo set Vario. Dit is het merk wat mijn MG vriend ook heeft gebruikt en vanwege de looks van de bedieningsknoppen. Heb toch wat stiknaden op de oude stoelen te repareren dus wanneer de hoezen eraf zijn gelijk de matjes aanbrengen, je kan ze zelfs ook op maat knippen zonder verlies van werking. Soort glasvlies web/matjes Waar de knoppen te plaatsen en proberen het originele interieur niet te veel te verknippen/boren? Maar wel bereikbaar/bedienbaar vanuit je stoel... in de stoffen achterpaneel van het plateautje boven klokje&schakelaars? Of onder het dashboard? Nee, toch maar de bedieningsknopjes tussen centrale vergrendelingsknop en aansteker, vind misschien nog wel eens een fraaie gebruikte paneel die ik kan bewaren voor ooit een retour naar origineel, yeah right Intussen de boel overhoop aan het halen voor de bekabeling Eerst kabels aanleggen en dan stoelen er weer in om vervolgens op later moment e.a. aan te sluiten op stroomnetwerk. Word vervolgt...
    5 points
  33. Inmiddels heeft mijn garagehouder gebeld met G&G. De oplossing was snel bekend, een relais bij de voetenruimte. G&G bedankt voor de tip .
    5 points
  34. Dat lijkt me n zeer ongezonde ontwikkeling. Iedere resistentie verdwijnt, ze kunnen straks nog louter in n lab-omgeving leven. Doe mij de buitenlucht maar
    5 points
  35. Ik heb even wat liefde en aandacht besteed aan de jaguar en hij loopt weer fantastisch! Eerst de tank leeggepompt inclusief retourleidingen, toen brandstoffilter vervangen en injectiereiniger toegevoegd. Hij liep bijna direct op alle 6 pootjes! Zelfs de keuringsmeester was tevreden met de uitstoot wat duidt op tamelijk volledige verbranding en dus geen vervuilde injectors. Dank allen!
    5 points
  36. Hallo Hans, Sorry dat je lang moest wachten op je antwoord. Ik ben een tijdje off-line geweest door allerlei bezigheden. Voordat ik echt met de auto aan de slag kon heb ik deze eerst moeten 'uitgraven'. D.w.z. allerlei overbodige zaken bij de auto weghalen en ruimte maken. Verder een constructie gemaakt om 'm flink hoog te zetten zodat ik er makkelijk onder door kan racen met m'n ligkarretje Nu de laatste maand weer redelijk intensief met de auto bezig geweest. Maar hierbij een korte impressie.
    5 points
  37. Veel thuis, dus dan maar lekker knutselen ????.
    5 points
  38. Schattig, attent en vriendelijk waren de twee gele PostIts die de vorige eigenaar op het dashboard had geplakt. Melding aan de vervoerders. Hij had zelfs de moeite genomen de teksten te vertalen naar het Nederlands wat niet helemaal lukte. "bijna geen reimmen" en "kap loslaten" ???? Die remmen slaat op de rembekrachtiger die het soms niet zou doen. Nog niet gemerkt maar we gaan het uitzoeken!
    5 points
  39. Voor de zekerheid: Kees is hier bekend als Keesh. Lid vanaf bijna het begin van JF, al jaren lang moderator en al jaren de man met de meeste berichten en positieve inbreng op het forum. Natuurlijk willen we heel graag dat Kees er weer snel bovenop komt en het zou leuk zijn hem een kaartje te sturen. Mocht je zijn adres niet hebben, stuur deze dan naar: Jaguarforum Linie 516 7325 DZ Apeldoorn We zorgen dan voor het doorsturen naar Kees. Alvast dank!
    5 points
  40. Zo, zijn we weer, vandaag de rechter binnendorpel gerepareerd en de rand. Aanstaande maandag gaan we de dorpel weer dichtmaken en de binnenwielkuip repareren.
    5 points
  41. In het interieur is niets te zien van al die nieuwigheden. De dashboard klokken worden ‘bediend’ door een Arduinoboardje. De toerenteller werkt, de benzinemeter is nu BMS, temperatuurmeter is koelwater van de batterijen, oliedruk is van de bak.
    5 points
  42. Dat ga ik zeker doen ja ! Dit weekend ga ik wat langere stukken rijden, de teller staat nu op 90 km en alles blijft goed lopen, er zijn vooralsnog ook geen lekkages te bespeuren. Ik wil in ieder geval iedereen bedanken voor alle aandacht en goede raad om mij door dit project heen te loodsen. Het is tenslotte niet mijn dagelijks werk en voor een eigenwijze techneut als ik ben wil ik het juist goed doen en dan is alle hulp natuurlijk welkom. Terugkijkend was ook dit weer een zeer leerzaam project, veel van geleerd maar toch ook niet te hopen dit weer te moeten doen. Ik hoop met de meerkennis die ik nu heb ook eens iemand te kunnen helpen. In de bijna 11 jaar dat ik deze auto heb is dit project toch wel een kroon op alles. Ik heb voor- en tegenslagen gehad met als meest schokkende toch wel de gebruikte hele goede motor die ik van mijn grote vriend Martien v Harteveld heb gekocht waarvan onder andere de zuigers ernstig defect waren en de cilinder kop verprutst. En waar ik bovendien geen enkel fatsoenlijk antwoord of excuus dan wel een regeling van heb mogen ontvangen. O, jeetje toch. Nu noem ik zomaar zijn naam, dat was niet de bedoeling en is zeker niet netjes. Mijn welgemeende excuses hiervoor.. Groeten! Wilfred
    5 points
  43. en opgelost! er was iemand zo lomp geweest om de schroef van de plafondhandle achter door de + van de instapverlichting vast te schroeven, waardoor de kabels uiteindelijk kortsluiting hebben gekregen en een deel van de draadboom aan elkaar hebben laten smelten. na het onderzoek met het schema van @hansvh(waarvoor veel dank) ben ik hier achtergekomen, de + van de FEM (Front electronic module (tegen de a stijl chauffeurszijde)) was niet meer actief (zekering uitgetrokken) en de draad welke sluiting had vanaf de module naar de verlichting hadden ze gewoon doorgeknipt, dus die draad gevolgd en zo de sluiting gevonden. Nu weer een prachtig verlicht dashboard en middenconsole
    4 points
  44. Ik wordt altijd blij van nachtelijke ritjes in de jag. De verlichting in het interieur vind ik perfect!
    4 points
  45. Lastig hoor, keuzes????????
    4 points
  46. Die van mij vraagt dat nooit???? Ik vraag ook niets als ze weer eens nieuwe schoenen aan heeft????
    4 points
  47. Goed bij deze trap ik af met de datum voor de rit: Zaterdag 1 mei of Zondag 2 mei Snackkar meest safe optie op dit moment Vind Leonneke's optie voor helpen qua regels heel goed, organisatie mag niet de dupe worden van gemak van ons deelnemers. Op papier moet alles kloppen bij eventuele check/controle. Natuurlijk gaan mensen beetje zwerven door de groep maar houd de afstand zoals vorig jaar, dan komt niemand in de problemen.
    4 points
  48. ???? Geachte heer/mevrouw, U krijgt deze brief omdat u de eigenaar/houder bent van het voertuig met kenteken .... Uw voertuig is nu 50 jaar of ouder en dat betekent dat u niet meer verplicht bent om uw voertuig te laten keuren voor de Algemene Periodieke Keuring (APK). U mag uw voertuig wel laten keuren.
    4 points
  49. Net terug van de taxateur, hij vond m zeldzaam gaaf. We vonden echt geen plekje. Ben benieuwd.
    4 points
×
×
  • Create New...