Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 01/20/20 in all areas

  1. Iedereen bedankt voor het medeleven en steun in deze moeilijke tijd. De eerste tien dagen na de operatie was een zeer neergaande spiraal met weinig vooruitzicht. Een donkere tunnel zonder lichtpunt. Gelukkig gaat het nu een stuk beter en ben vandaag uit het ziekenhuis ontslagen. Wil er niet te veel op terug kijken en deze 3 weken zeer snel vergeten en vooruit kijken naar de mooie dingen die nog gaan komen. Nogmaals bedankt.
    16 points
  2. Ik werd gewezen door een goede vriend op een auto die te koop stond, Hij benadrukte dat ik gewoon de auto moest kopen en niet over nadenken verder? (huh?) Wauw…. Ik wist even niet wat te zeggen en bekeek de doorgestuurde advertentie, Ok, een XJS.... AH! een 3.6 handgeschakeld, Targa! Cool!!! Ikke meneer gebeld en 3 kwartier later met over en weer over de Jaguar en de voorliefde er voor serieus doorgenomen te hebben...de auto onder voorbehoud gekocht. Zaterdag na het gesprek 300km enkele reis gemaa
    13 points
  3. Hé hé, hij is er! Op 17 november meldde de Canadese eigenaar dat de auto was opgehaald, en gisteravond eindelijk dan in Tilburg. Eerst zou ie oudjaarsdag komen. Daarna maandag. En ja, om kwart over zeven 's-avonds belde de chauffeur met de keuze: 8 uur die avond of morgenvroeg 8 uur. Volgend de chauffeur "deed" ie het niet. Nou lekker dan, naar huis duwen / slepen? Geen zin in. Sleutel omdraaien, bijna geen accu. Met startkabel doorverbonden. Ik hoor de benzinepomp lekker tikken, en tikken, en tikken. Geen benzine dus! Eerst een tankje benzine halen en spuitbusje remmenreiniger. Na
    10 points
  4. Nou... auto haalt het wel hoor (haha) En!! We hebben een ondernemer bereid gevonden SPECIAAL voor ons open te gaan! Er is aan het Veerse Meer een locatie waar we mogen eten, het betreft een friettent die friet , hamburgers en broodjes verkoopt. Hoer kunnen de bezoekers op eigen kosten naar eigen smaak eten. Op de locatie zelf is er ruim plek voor de auto's en is er voor 200 mensen plek. We kunnen lekker in het gras eten nuttigen. Deze stop duurt zo lang als gewenst en de friettent blijft open totdat wij
    9 points
  5. Goed daar gaan we... Reden voor het late antwoord inzake de organisatie is de constante verandering in regels mbt Corona, De verordening in Zeeland laat de rit toe in de volgende vorm, - 1.5 meter als we uit de auto zijn tussen de mensen onderling, - Als groep rekening houden met elkaar bij stops met eten in een wachtrij voor de eetgelegenheid, - Gezondsheidsinformatie vooraf voor elke deelnemer, - G&G draagt zorg voor het volgende, - Morgen staat er een te downloaden formulier op de site inzake vragen over de gez
    9 points
  6. Haddock kon zo’n kans niet laten lopen. Heel mooie gave series 2 gekocht in de kleur Sable, perfect ingebouwde 3.6 XJ40 motor en bak, 1e lak, groot schuifdak, erg blij. deenormvergulde
    8 points
  7. Bij mij staan de Daimlers en Jaguar in de winter altijd binnen, ze mogen van mij geen pekel en liever ook geen regen zien. Ik doe er wel wat cosmetische verbeteringen aan maar verder niet. Vandaag moesten ze even naar buiten omdat ik wat in de garage moest doen, meteen de collectie maar weer even op film vastgelegd. Vinden jullie dat ook altijd leuk? Je auto's buiten zetten, beetje poetsen, beetje ernaar kijken, foto's maken...
    8 points
  8. Afgelopen vrijdag proefritdag...want droog en zonnig. Afgelegde afstand ongeveer 100 km. Bebouwde kom en provinciale wegen. Berijder afwisselend DBV en ondergetekende. Variabele snelheden, van stilstand tot “heel vlug” en toerental tot 5000. Bestrating: van glad asfalt tot kinderkopjes en bolle klinkerwegen. Buitentemperatuur 25-27 graden, nog geen werkende airco dus ramen open (kun je alle geluiden ook beter horen). Stuurinrichting, wielophanging, veren en schokbrekers: Doen wat ze horen te doen. Was wel te verwachten met nieuwe bussen, rubbers en fuseekogels, gereviseerd stuurh
    8 points
  9. Het is inderdaad een investering, maar de veiligheid staat voorop, ik wil ook gewoon veilig in de avond aan mijn hobbyauto kunnen werken. Ik heb nu even het gevoel dat zo maar iemand even binnen kan wippen, ik ben er niet vaak alleen maar gewoon omdat het met vrienden leuker is en een gezamenlijke ontspanning betreft. Maar ik kreeg het gevoel dat ik misschien wel niet meer veilig in de avond daar kan zijn. Dakota gaat dan wel mee, maar een belager met een knuffelhond is ook geen manier....haha Dus eigenlijk zie ik het nu meer als gereedsch
    8 points
  10. Voor de volgers.....laatste tijd weinig te melden over de XJR.... muv schade aan de kofferdeksel door toedoen van een gevallen tak uit een gemeente boom en gemeente aansprakelijk gesteld.....nul op rekest. Verzekeringstechnisch van mijn verzekeraar geen probleem maar is een principe kwestie. Januari ... afspraak voor her- taxatie bij Steijn, en later die maand voor de APK. Hoogst waarschijnlijk kan ik mijn baan behouden bij de KLM . Duss dat.... Verstuurd vanaf mijn UMIDIGI X
    7 points
  11. Er zit een accupakket met BMS voorin: Het samengestelde accupakket voorin voorafgaand aan montage: Achterin een stack op de plaats van de tank en een stack in de bodem i.p.v. het reservewiel. De kofferbak blijft redelijk bruikbaar, ondanks laders (links) en 12V boordaccu (rechts).
    7 points
  12. ... voor persoonlijk gebruik. In een andere topic had ik het over een 4.0 Coupe maar die gaat waarschijnlijk naar mijn broer toe. Die is meer gecharmeerd van de Facelift types. Zelf "ben" ik meer van de oudere modellen en hield al jarenlang de pre-facelift types in de gaten. Geen V12 want de benzineconsumptie is me te fors. Dus het zou een 3.6 moeten worden, en die zie je niet heel vaak te koop. Vorige week nog twee bekeken in België, en daarvoor twee in NL. Die waren het allemaal net niet helemaal: te duur (Belgische auto's) of met teveel werk (NL auto's). Er zijn her en der nog auto's t
    7 points
  13. Weer thuis na een geslaagde dag, heel veel dank van ons naar iedereen die vandaag wilde komen om deel te nemen! Wat een geweldige opkomst, heel veel dank daarvoor!! Keesh bedankt voor al je inzet via het forum! Mark en Simone bedankt voor het forum als platform. Alleen met een rondrit als deze kunnen weer helemaal op en top genieten, en genieten was het!! Wat een weertje... Uiteraard ook onze dank voor het navolgen van de regels, geen enkel moment was er een probleem... oprechte dank! Iedereen is er voor
    7 points
  14. Max en ik zijn ook herkenbaar, wij gaan jaren "80 in de komkommer en in vol ornaat! So… veel zin in mensen, Het word prachtig weer!!! Lekker onbezorgde dag. Ik ben er vanaf 09,00 uur, parkeren bij de buurman op het terrein, plek voor 50 auto's. In de garage koffie en thee en toilet.. 1.5 meter in de garage in respect nemen, Buiten staan de beschermingsmiddelen op en tafel voor ieder die er gebruik van wilt maken, Eveneens liggen hier de papieren met gezondheidsvragen (dit zijn we verplicht vanwege een evenement) Ge
    7 points
  15. Dank iedereen voor de lieve en motiverende woorden en gedachten, Inmiddels ben ik bekomen van de schrik en zie ik ook de waarde in van het feit dat ik geen confrontatie heb gehad met de inbrekers, Eigenwijs als ik ben en altijd vooruitstrevend willen zijn heb ik contact gelegd met een firma die voor ons op de openstaande vlakken en gaten in onze beveiliging een enorme toevoeging volgende week gaan instaleren, De machines ter vervanging zijn voor de gestolen apparatuur zijn inmiddels besteld en gearriveerd op de locatie van de leverancier, deze blijven daar t
    7 points
  16. #Aloboreto #John37 # Rob Vermeulen #Jags3 4.2 #Rob Vermeulen #markv70 #Iksjeezesel #JimJag #hansvh #wimb #JWT67 Succes!! De kachel brandt weer...na een infuus.... Oorzaak; de kachel radiator zat dicht. Maar waarschijnlijk niet dicht geslibt in de tijd, maar een verstopping. In en uitvoer afgekoppeld (de uitgang is op de foto de slang rechts boven bij de vul opening. links de uitgang (bij de nu afgekoppelde) heat valve. Eerst voorzichtig proberen door te spoelen, bovenin water ingegoten maar er kwam nauwelijks i
    7 points
  17. Nu in de haven van Toronto, straks op een bootje naar Rotterdam, uiteindelijk in Tilburg. Hoop voor het einde van het jaar. Dit is eigenlijk de auto die ik zocht in 2007 maar toen niet kon vinden voor redelijk geld. Serie 1, korte wielbasis, 4.2, Amerikaanse uitvoering. Waarom Amerikaans? Veel extra's: chromen wielen, getint glas, air conditioning, elektrische ramen plus daarbij vergeleken met Europese exemplaren veel minder roest. Het is zeker geen perfecte auto. De mindere zaken zijn een tikje roest her en der, netjes overgespoten jaren geleden maar niet 100%, een stoel heef
    6 points
  18. ik heb een tijdje rustig aan gedaan maar er is weer volop aan de Jaguar geklust. Zo goed als de hele bodem tot aan de voorportieren staat nu in de grondlak van de scheepsverf of al zwart in de lak. Het laswerk aan de hoeken achter is voltooid. Na het zwart lakken wordt dit met strijkkit en bodyschutz verborgen zodat het originele ruwer patroon van de bodem weer terugkomt en het laswerk niet meer zichtbaar is. Morgen gaat de slijptol in de hoeken voor onder de voorportieren. Hier zit nog wat roest en dit wil ik meteen weghebben om het verzegelen van de bodem compleet te kunnen maken.
    6 points
  19. Na paar maanden kom ik er aan toe om het project “Jag na 21 jaar stilstand weer rijdend te krijgen” af te ronden. Ik wilde het goed aanpakken, maar heb je geen plaats, geen tijd, en niet de kennis om het zelf te doen, dan rest er niets anders dan eerst te sparen, en dan een goede specialist te vinden. Beide is gelukt, maar het kost echt veel geld. Ik heb er vaak met mijn neus bovenop gestaan, Rolf het hemd van z’n lijf gevraagd, en daarmee een hoop geleerd over mijn auto! Wat kwam er dit vroege voorjaar uit de stalling gerold: een auto die vanaf 1999 stil had gestaan. Wel in e
    6 points
  20. Zoals beloofd, nog een paar kiekjes bij het meer ...
    6 points
  21. Joke en Raymond nogmaals hardstikke bedankt voor het organiseren van de fantastische dag! 20200913_151530.mp4
    6 points
  22. Zijn tot overeenstemming gekomen. ga verzekering regelen en als dat voor elkaar is ga ik de XM wegbrengen en de Daimler ophalen.
    6 points
  23. Met de hittegolf stel ik sleutelen nog maar even uit: onder het zo-goed-als-platte dak van de stalling is het windstil en dus niet heel aangenaam... Tóch heb ik weer een excuus voor een update: vandaag is na een paar maanden geduld een pakketje aangekomen waar ik al lang op zat te wachten. AJ6 Engineering is een eenmanszaakje, en de eigenaar kan sinds covid het werk nauwelijks meer aan. Het heeft een paar maanden geduurd voordat ik eindelijk eerste in de wachtrij was. De ECU is nu op maat 'geschreven' voor mijn setup met handbak, vrijer ademende uitl
    6 points
  24. Zo,...... transmissie er onder weg en helaas kregen we gelijk, de aangekomen set was een beetje te klein.. Na een krappe week een andere set wat wel paste.. (grote blij) Nu over de boulevard in Vlissingen en warempel! De mensen kijken nog steeds naar de auto, ik dacht eerst dat het door de herrie van het druklager kwam! Noop, haha echt lekker zo zonderherrie, en beter schakelen, we hebben er automaatolie in gedaan ipv de originele olie, schakelt beter en rustiger. Beide oliën konden er in maar naar het gezegd werd was de automaatolie
    6 points
  25. Ik heb weer eens een Daimler gekocht jongens. Een Daimler Double Six Series 3! Ik heb al een Daimler XJ40 en Daimler X300 en wilde eigenlijk al heel lang toe naar een collectie van 3 generaties. Er deed zich echter nooit een geschikte kandidaat voor tot ik vorige week er eentje op Marktplaats zag staan. De foto's waren vaag, de verkoper in eerste instantie stug... had niet echt een reden tot optimisme, maar ik kon 'm als ik wilde wel voor een zeer lage prijs (3000 euro) ophalen. Toch maar een afspraak gemaakt en de Daimler bezichtigd. Hij stond in een grote
    6 points
  26. Afgelopen donderdag belde DBV dat ik vrijdag de oude dame kon ophalen. Hoewel ik van nature geen ochtendmens ben, zat ik op mijn vrije vrijdag om 8 uur in de trein naar Helmond! Remschijven voor waren vervangen, brandstofmeter was gerepareerd, nieuwe koelvloeistof er in. De airco was getest en gevuld met R134A . Tot ieders verbazing bleek de aircopomp nog te werken! hoe is het mogelijk na meer dan 20 jaar stilstand.. Laatste proefrit gemaakt met DBV, nog een kop koffie en de eindafrekening (de koffie was gratis ), en toen op weg naar Rotterdam, met tussenstop bij mij
    6 points
  27. Ik heb ook het volste vertrouwen in de Politie, ze doen hun werk en hun best. Ik ook.... Systeem is besteld en de nieuwe apparaten worden pas gestationeerd als het nieuwe systeem in werking is. Ik had graag gemeld dat we inversteerden in een nieuw systeem mbt het repareren van auto's maar nu meld ik dat het geld naar de beveiliging gaat, ook nieuw en ook erg vooruitstrevend. Ik heb een demo meegemaakt in de garage en ik ken daar best wel de weg... Na de mist echt niet meer. Het duurt 20 minuten voordat "de mist opgetrokke
    6 points
  28. Ik heb vrij lang gewacht om van deze grote reparatie een verslag te maken op het Forum. Vraag mij niet waarom maar misschien lag het toch aan het tijdsbestek. Wat was er aan de hand. Nou de Daimler Super V8 had een doorgeblazen koppakking. Toen ik de melding “Beperkte trekkracht” kreeg en uit één van de uitlaten stoom kwam heb ik de Daimler bij thuiskomst direct in de garage geparkeerd. De reparatie zou mijn zoon gaan doen nadat hij had aangegeven dat hij dit per se zelf wilde gaan doen. Na het verwijderen van alle bougies zag hij direct bij één cilinder koelvloeistof. Bij de compressietest bl
    6 points
  29. Gisteren een MK1 gekocht. Een gestrand project, body is gedaan. De rest is een zootje.
    5 points
  30. Schattig, attent en vriendelijk waren de twee gele PostIts die de vorige eigenaar op het dashboard had geplakt. Melding aan de vervoerders. Hij had zelfs de moeite genomen de teksten te vertalen naar het Nederlands wat niet helemaal lukte. "bijna geen reimmen" en "kap loslaten" Die remmen slaat op de rembekrachtiger die het soms niet zou doen. Nog niet gemerkt maar we gaan het uitzoeken!
    5 points
  31. Hij is thuis, foto’s gaan volgen, ben dwars af. Margreet vind hem n aanwinst voor de lange oprit, het huis is van ‘82. Past helemaal in het tijdsbeeld, zegt ze net. demethetcommentaarzeervergulde
    5 points
  32. Voor de zekerheid: Kees is hier bekend als Keesh. Lid vanaf bijna het begin van JF, al jaren lang moderator en al jaren de man met de meeste berichten en positieve inbreng op het forum. Natuurlijk willen we heel graag dat Kees er weer snel bovenop komt en het zou leuk zijn hem een kaartje te sturen. Mocht je zijn adres niet hebben, stuur deze dan naar: Jaguarforum Linie 516 7325 DZ Apeldoorn We zorgen dan voor het doorsturen naar Kees. Alvast dank!
    5 points
  33. Zo, zijn we weer, vandaag de rechter binnendorpel gerepareerd en de rand. Aanstaande maandag gaan we de dorpel weer dichtmaken en de binnenwielkuip repareren.
    5 points
  34. In het interieur is niets te zien van al die nieuwigheden. De dashboard klokken worden ‘bediend’ door een Arduinoboardje. De toerenteller werkt, de benzinemeter is nu BMS, temperatuurmeter is koelwater van de batterijen, oliedruk is van de bak.
    5 points
  35. Dat ga ik zeker doen ja ! Dit weekend ga ik wat langere stukken rijden, de teller staat nu op 90 km en alles blijft goed lopen, er zijn vooralsnog ook geen lekkages te bespeuren. Ik wil in ieder geval iedereen bedanken voor alle aandacht en goede raad om mij door dit project heen te loodsen. Het is tenslotte niet mijn dagelijks werk en voor een eigenwijze techneut als ik ben wil ik het juist goed doen en dan is alle hulp natuurlijk welkom. Terugkijkend was ook dit weer een zeer leerzaam project, veel van geleerd maar toch ook niet te hopen dit weer te moeten do
    5 points
  36. Goede avond, Het is gelukt een video te uploade van het bergachtige gedeelte van de Zeeland Rally. Helemaal top. VIDEO-2020-09-13-19-15-27.mp4
    5 points
  37. Ook ik heb enorm genoten van de toerrit. Jaren heb ik die aan mijn neus voorbij moeten laten gaan omdat ik elders was, maar voor dit jaar wilde ik er hoedanook aan meedoen. Even leek corona roet in het eten te gooien, maar: waar een wil is, is een weg! Ik was samen met een vriend en die was zéér onder de indruk van de garage. @Raymond: hij heeft een paar keer tegen mij gezegd: "Ik begrijp nu heel goed waarom jij naar Zeeland gaat." Verder heb ik hem de toerrit laten rijden, zodat ik op mijn gemak kun genieten van mijn Jag en van de omgeving. Hoewel hij nog steeds loert naar ee
    5 points
  38. Gisteravond hadden we even een euforie momentje, we hebben de laatste technische onderdelen erop gezet evenals de motorkap, daarna starten, versnellingshandle in D en de jag gleed zo weg, je kunt wel goed merken dat de automaat een revisie heeft gehad, want die schakelt dus echt boterzacht. Ook wat hoger in de toeren. De motor blijft alleen nog niet helemaal lekker stationair lopen, dus daar moeten we even naar kijken, en nog meer goed nieuws, de jag heeft nu dus alweer 3 weken gestaan op dezelfde plek en lekt geen druppel meer, onderkant vd motor en automaat helemaal droog
    5 points
  39. Nou, dat was weer een ouderwets gezellige dag in het corona tijdperk. Wel volgens de regeltjes natuurlijk. Vragenlijst invullen, ontsmetten, mondkapjes voor de geïnteresseerde. Het was een hele mooie dag, het leek wel midzomer. Schitterende rit, daarvoor dank aan Raymond en Joke en de rest van de organisatie. Even wat foto's voor de niet aanweziggen.
    5 points
  40. Ik heb een rukhaak, dus komt er gewoon dit achter de auto:
    5 points
  41. Op weg naar de spuiter... Tijd voor een nieuwe jas... Het interieur schiet al aardig op. Paneeltje voor de ruitbediening aangepast met een extra schakelaar... De kap moet wel goed afgesteld kunnen worden. Nieuwe jas!
    5 points
  42. Zo..... Weer terug uit Italië en gelukkig zonder hagelschade en een paar duizend KM erbij [emoji2]. Maarrrr.... Deze jongen kreeg de kolder in de kop. En besloot toch nog even anderhalf uur voor vertrek naar Italië zijn rechter achter wiel lager te vervangen.[emoji44] Had je die dan ??? JA..... Want ik meende al iets te horen maar te weinig om te constateren of het een wiel lager was een band of diff e.d. Er zat geen speling op het wiel en bij vrij rond draaien hoorde je ook niets. Maar voor die paar tientjes dacht ik ...op voorraad nemen dat lager[emoji23] En gelukkig maar, hub assembly
    5 points
  43. Woensdag de bak er onder vandaan en het druklager vervangen, geeft een zooitje herrie....(haha), maar gelijk alles nieuw.. Dan nog alle waterslangen en de thermostaat, remschijven en blokken voor en dan nog de polybus truck aan de andere kant uitvoeren en van de vakantie er nog eens lekker vaak mee weg!
    5 points
  44. Vandaag een flink stuk gereden, ook op de snelweg. Op het gemakje natuurlijk. Als de motor een paar keer goed heet geweest is dan de olie en filter weer verversen, ik doe verder geen toevoegingen bij de olie, goede olie moet voldoende zijn, Iedereen weer bedankt voor de reacties en groeten ! Wilfred
    5 points
  45. Ik had vroeger , een paar jaar geleden nog maar.....ook die instelling. Maar na een inbraak bij een collega-bedrijf op het dorp en na het aanschouwen van de camerabeelden en daarop te zien 3 vuurwapens denk ik er anders over. Elke situatie is anders, ik ben en blijf positief...geen enkele reden om dat niet te doen. Voorop staat het helpen van mensen en dat met plezier doen. Dat doen we gewoon nog steeds en met evenveel plezier. Ik heb een les geleerd, het is echt fort Knox bij ons en dat heeft er mede voor gezorgd dat er niet m
    5 points
  46. In principe doelen we op September....
    5 points
  47. Dus nu dan de linkse kant onder het mes (haakse lijpert) te beginnen met het scherm achter: Daarna doorgeschoven naar linksvoor: Alles doorgelast, rx5, carrosseriekit, rx10=geconserveerd. Alles weer in elkaar en rijden. Strakzetten en spuiten buitendorpel volgt later als de temperatuur beter is en wellicht laat ik het een ander wel doen. Vervolgens de deurvanger gefixed wat al een half jaar een dikke irritatie was. De deurvanger zelf was ook kapot, maar heb ik opgelast ipv vervangen
    5 points
  48. Na twee maanden maar weer een update Sinds de rit op 30 juni van Helmond naar Rotterdam heb ik bijna 1500 kilometer gemaakt.. Alleen maar lange ritten. De oude dame reed heerlijk, en was heel vlug (vergeleken met m'n Tiguan, maar toch). Brandstofverbruik hou ik niet bij, maar ik sta haar wel met sombere regelmaat af te tanken. Stationair lopen bleef echter onregelmatig, en ook het oppakken bij lage toeren met warme motor was niet optimaal. Dus toch maar weer een afspraak gemaakt in Helmond, ook omdat de nieuwe ontsteking daar ondertussen was binnengekomen.
    4 points
  49. Terwijl ik mij druk maak om uiterlijkheden is de bevriende vakman begonnen met het technisch in orde maken van de oude dame (hij heeft hier geen banner lopen, dus laten we hem voor het gemak DBV noemen). Uitgangspunten: veiligheid staat voorop, dus een auto die op een cruciaal moment vergeet te remmen, of in de fik gaat omdat de oude benzine leiding er nog zo netjes uitzag, is een No Go. Vervanging van originele onderdelen door andere die de auto beter maken akkoord, maar het moet wel een Jaguar blijven. De BV heeft al zoveel oude Jaguars voorbij zien komen dat hij van elk type de
    4 points
×
×
  • Create New...