Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 07/30/20 in all areas

  1. 6 points
    ... voor persoonlijk gebruik. In een andere topic had ik het over een 4.0 Coupe maar die gaat waarschijnlijk naar mijn broer toe. Die is meer gecharmeerd van de Facelift types. Zelf "ben" ik meer van de oudere modellen en hield al jarenlang de pre-facelift types in de gaten. Geen V12 want de benzineconsumptie is me te fors. Dus het zou een 3.6 moeten worden, en die zie je niet heel vaak te koop. Vorige week nog twee bekeken in België, en daarvoor twee in NL. Die waren het allemaal net niet helemaal: te duur (Belgische auto's) of met teveel werk (NL auto's). Er zijn her en der nog auto's te koop in Dld, Spanje en Italië maar de vraagprijzen zijn me te hoog of ze hebben teveel gelopen. RHD liever niet dus de UK viel uit als jachtterrein. Zo ook de USA want de 3.6 is daar nooit geleverd. Maar toch! bij een handelaar in de USA stond daar zomaar een gave 3.6 schakel. Huh? Met miles speedo en USA voorbumper dus lijkt wel origineel USA geleverd. Hoe dan? Wie het weet mag het zeggen. Foto's opgevraagd van bodem en roestgevoelige punten en gekregen, is allemaal prima in orde. Mooi in de lak, wielen (pepperpots) en nieuwe banden. Goede strakke hemel. Natuurlijk is er wat te zeuren, de stoelen zijn niet zo best. Naden zijn los, niet echt gescheurd maar wel een zon-aangetaste plek (lees vergaan) hoog op de bestuurdersrugleuning. Tapijt lijkt nog wel goed evenals dashboardtop en stuur. Niet teveel gelopen, net 100.000 mijl ofwel 160.000 kms. Beetje onderhandelen en hem flink onder de al lage vraagprijs gekregen, jippie! Nu nog "even" op transport naar NL. Heeft er iemand nog een km teller over van een gesloopte ouwe XJS? En nette beige voorstoelen? 😁😄
  2. 4 points
    Ik bedoel het niet verkeerd, maar waarom het wiel opnieuw uitvinden als we al met vliegtuigen bezig zijn? De kennis van deze auto's is ruimschoots aanwezig en (bijna) alles is achterhaald en beschikbaar voor de kennisdelen. "zoeken" is niet aan de orde, alle info is daar en alles is bekend. De noodloopmelding is de ABS pomp die aan revisie toe is, de Carb zit er niet op en kun je dus ook niet schoonmaken.. Als je gas blijft hangen is er een LMM fout of een gaskabel die plakt. Wat je ook kan ervaren is de automaat niet door wil schakelen omdat de gaskleppotentiometer aan de beurt is. De automaat moet de eerste 120.000 km gespoeld en de volgende keer elke 80.000 km er op volgend. Spoelen is zinloos als er een mechanisch defect is, alleen voor het juiste onderhoud bedoeld. Als je onderhoud pleegt moet dat op de juiste manier, middels een Powerflush, elke andere manier resulteert in schade en problemen. De 722. automaat die onder de SC zit is en zeer goede automaat, eigenlijk als er al problemen zijn komen die uit de electroplaat. Op een gegeven moment gaan alle automaten een keer defect en volstaat het met revisie. Maar de 722, is wel een zeer goede automaat met weinig problemen. Het beste is echt er eens kosteloos volledig nazien op los te laten, dan word alles bekend van de auto, ook de aankomende problemen en de kosten er van. Kost niets, maar dan weet de meteen echt alles wat op dat moment zichtbaar en aan de orde is. Het zijn prachtige auto's maar niet echt gecompliceerd... Problemen zijn zelden groter dan standaard.
  3. 3 points
    Dat hoop ik niet, als we samen zijn kunnen we altijd zo lekker redenen over de auto's en het leven/// Dus voorlopig wel je baan houden..
  4. 2 points
    Enige antwoord wat ik daar op kan geven is dat ik in principe overal ga kijken. -Ook al is de plek niet de plek waar je een goede auto zou verwachten. -Ook al heeft de auto al een tijd geen APK meer. -Ook al is hij eigenlijk te goedkoop. -Ook al is hij eigenlijk niet te koop -Ook al is het veel te ver weg. (ik rij rustig vanuit Friesland naar Zeeland bijvoorbeeld) -Ook al lijkt de verkoper op bijvoorbeeld Marktplaats een klootzak, engerd, moordenaar, vunslap... etc. Zo ben ik dus al op aardig wat rare plekken geweest. Bijvoorbeeld een munitiebunker in Lieren, verscholen in de bossen achter een hek wat open werd gedaan door een enge kerel in een wachthuisje: Toen we dat hek door waren (de eigenaar van betreffende auto kwam me ophalen vanaf station Amersfoort en gaf me een lift naar Lieren en dat voor een auto van €750 euro.) en we die enge kerel gepasseerd waren dacht ik even dat ik er niet meer levend vandaan zou komen en ze m'n organen gingen stelen ofzo... Totdat we bij de bunker aankwamen, de deuren open zwaaiden en daar een hele serie Jags en Daimlers in een vochtige ruimte stonden, de meesten op platte banden. 😄 De Daimler die ik toen kocht was zeker niet in opperbeste staat, maar ik vond 'm gaaf... helemaal naar m'n smaak. Maar hij had al een jaar of 7 geen apk meer, stond op platte banden en de accu was dood. Gelukkig kreeg ik van die oude eigenaar er een nieuwe accu bij (oookay....) en pompte hij ook de banden op. Ondanks dat de Daimler daar al jaren weg stond te rotten reed hij geweldig goed! Alleen..... de dynamo bleek stuk.... en het regende... en het werd donker... en ik was nog lang niet thuis..... en ik mocht er natuurlijk helemaal niet mee rijden zonder APK. Gelukkig net op tijd aangekomen in Amersfoort voor het echt donker was. Later, toen ik aan de Daimler ging klussen, viel er een condoom (ongebruikt) tussen een deurpaneel van de achterdeur vandaan. De Daimler was ooit een taxi geweest, en kennelijk mocht sommige klandizie in natura betalen? Jaja... dat zijn de mooie belevenissen. De laatste Daimler die ik kocht ook zo'n mooi verhaal. Eerst kreeg ik mot op Marktplaats met 'm, bod was natuurlijk veel te laag, ik was niet serieus, etc. (verkoper had totaal geen zin in Marktplaats) Verkoper toch zover gekregen dat we een afspraak maakten, en daar stond hij dan... ook in een grote oude schuur, waar een garagebox in gemaakt was. Uiteindelijk (ik ben natuurlijk een erg aardige jongen *kuch*) konden we het prima vinden en gunde hij mij blijkbaar de Daimler voor een shitty prijs. Toen we de Daimler ophaalden heeft hij ons nog tot zover hij kon kijken nagekeken, ik denk dat hij best gehecht was aan het ding. Hij had 'm ook al sinds 2007. Maar goed, om een lang verhaal nog langer te maken: ga gewoon overal op af, gedraag je als een Wayne Carini... want: it's all about the chase!
  5. 2 points
    Misschien wel spannend voor de Fiscus Dat jij uberhaupt nog facturen hebt Jaap, dacht alles nog steeds cash ging bij die Rotterdammers?!
  6. 2 points
    Je bent denk ik te bang, dus zou ik een goedkopere halen die wel goed aanvoelt, dan is het risico beheersbaarder en de angst minder. Oude Jags gaat sowieso werk in zitten op den duur, ook die met hoge aanschafprijs. Dus... koop een goede betaalbare basis en geniet 😄
  7. 2 points
    Niet laten checken, voor die paar centen gewoon doen. destrenge
  8. 1 point
    Ik heb om te proberen eens kruipolie op de zuigers gespoten en dit een nachtje laten intrekken. Het blok heeft tenslotte lang stil gelegen en precies daar waar de koppakking door de mand viel met de lucht druktest komt nu dus olie in de verbrandings ruimte. Wat nu als de motor ooit is weggelegd met een lekke koppakking en dat er koelwater op zuiger 2 is gaan druppelen en daardoor de zuigerveren vast zijn gaan roesten ? Het roken is nog niet weg, maar met het raam open ruik ik tijdens het rijden in ieder geval al geen verbrande olie meer. Dus nu nog 20 spuitbussen kruipolie er in en wie weet..
  9. 1 point
    ? Wat heb je op, ik wil ook een slok
  10. 1 point
    Vandaag eens met mooi weer de budget Daimler D6 uitgelaten. Ik blijf verbaast, maar ik kan werkelijk niets aanmerken op het rijgedrag of de prestaties. Hij zoeft over de weg in stilte en rijdt, remt, stuurt en stopt prima. Onderstel maakt geen lawaai over ongelijk wegdek. Ongelooflijk eigenlijk als je bedenkt dat de auto al 13 jaar weinig gereden heeft. Uiteraard is hij in die 13 jaar wel bijgehouden, maar toch. Mijn doel is voorlopig om 'm rijdende te houden, en pas als mijn brug thuis is geïnstalleerd ga ik er dingen aan verbeteren. Drie punten zijn in ieder geval dat het dimlicht niet correct werkt (alleen i.c.m. mistlampen achter). alarmlichten werken niet en de dubbele tank knop werkt niet zoals het hoort. Als ik de knop indruk schakelt hij over op de andere benzinetank, maar dan loopt de benzine uit een tuutje weg onder de achterkant van de auto 😄 Ik heb begrepen dat er dan een overdruk klep (o.i.d) blijft hangen, ach ja zal best kunnen na zo lang weinig gereden te hebben. Maar verder doet alles het dus prima en lijkt er weinig in de weg te staan om er weer APK op te krijgen. Vraagje, ik gooi er nu EURO 98 in, maar de vorige eigenaar gooide er ook wat loodvervanger bij. Is dat nodig bij een V12 uit 1986?
  11. 1 point
    Tsja, maar gratis overschrijven kan nou eenmaal niet he
  12. 1 point
    Hoi Arie, Heb nog 2 jaguars xk cabrio en een I-peace, Zeker met pijn in mijn hart van mijn serie 1 afscheid genomen , moest er veel tijd en geld insteken om hem naar mijn zin te maken , en als hij klaar was is het niet allemaal origineel , dan blijft het een auto prijstechnisch wat de gek er voor geeft . Kwam dax cobra tegen word ook een project ,( stuur andere kant en ik wil er een andere motor met automaat in hebben ) du ga daar mijn tijd en energie in steken
  13. 1 point
    Dus .... je huis staat gewoon leeg? Lekker goedkoop intrekken dus met de hele familie! Je hoeft niet te vertellen waar de sleutel ligt, kom zo ook wel binnen.
  14. 1 point
    Het is toch weer een mooie kar voor weinig! Hoe jij ze toch altijd weer vind.
  15. 1 point
    Ik hoop dat je het red Rob, al te lang niet bijgekletst. Inderdaad eens lekker knallen met de serie , effe de spinnenwebben er af blazen! En pas op dat je vanaf a.s. donderdag niet voor je XKRsokken word gereden door een Maroccan Bronze XJ6, we komen weer even de toerist uithangen in het Zeeuwse!
  16. 1 point
  17. 1 point
    K** René, zo'n duivels dilemma. Dan zal ik maar hopen dat ik je zal missen de 13e. En dat is dan absoluut niet persoonlijk bedoeld.
  18. 1 point
    Even off topic: Oh ja, dat akkefietje! Dan moeten we bij de eerstvolgende meeting mijn Icarsoft aan jouw waggie hangen.
  19. 1 point
    Ik duim ook mee. Echter zit wel ook in hetzelfde luchtvaart-schuitje* dus ook een beetje voor mezelf natuurlijk...(*wat wil zeggen, industrietak die 40% krimpt, al is het goed voor milieu, niet voor mijn gezin:-( ) De Jag's beiden op de weg houden is dan niet waarschijnlijk. De XJ series 1 is wel een blijvertje en kost ook niet veel (geen HouderschapsBelasting, 200 euro stalling per jaar) De XKR is nog niet goed verkoopbaar nu dus die schors ik als het nodig mocht worden. Ik wil jullie graag ook weer eens ontmoeten na al dat opgesluit;-). Ik hoop ergens begin Sept meer zekerheid te hebben en wil graag dan beslissen of ik mee kan (wil😭). Dat zal met de XJ worden dan. (rijd ie ook weer eens wat verder)
  20. 1 point
    Ik ga voor je duimen Rene. Zal mijn twee donderstenen als "duim" hulptroepen inroepen
  21. 1 point
    Afwachten maar Raymond als het zo is. Ik zal altijd positief blijven je kan er immers niets aan veranderen. Verstuurd vanaf mijn UMIDIGI X
  22. 1 point
    ....Ben weer even op zoek gegaan. Betreffende de 5G-Tronic... https://www.minhsautocare.com/blog/mercedes-722-6-transmission-problems---repair En 40 Miles, is 60 Km+-, weet ik nog van mijn Ti-Raleigh Chopper Km Teller ! Je kan er van alles van denken, maar feit blijft dat het toch wel een vrij robuuste Bak is, anders zou hier veel meer over bekend zijn, in negatieve zin.. Groetjes Allemaal, ook van mijn Monteur
  23. 1 point
    29 juli in de avond. Prachtig met 2 pluimen uit de pijpies
  24. 1 point
    Nou ik heb net de ruit geplaatst met de 3M kit droogtijd 8 uur. De sierlijsten nog aardig recht gekregen en die houden de ruit precies in het ''kozijn'' vast, samen met rubber BBC5889. Alle 3 rubbers passen maar op 1 manier, dus daar moet je op letten. Had BAC2288 eerst verkeerd om, nog net op tijd achter gekomen. 't Is wel een aardige worsteling, morgen weet ik of t goed is.
  25. 1 point
    Je hebt kennelijk een gezond budget en het maakt je ook niet uit of de auto belastingvrij gaat worden, dan is DIT misschien wel een optie. Stevig aan de prijs, maar wel van het laatste bouwjaar (dus met ABS en dergelijke) en belangrijker: een heuse VandenPlas uitvoering!
  26. 1 point
    Die komt er aan: https://lightyear.one/ En het is nog een Nederlands product ook.
  27. 1 point
    Hoi Stoof. Welkom hier en goed dat je eindelijk tot inzicht bent gekomen. 😅 Ik kan je uit ervaring vertellen dat teruggaan in het alfabet (van XM naar XJ) helemaal niet erg is. (En voor de forumers: Jeroen en ik kennen elkaar al jaren. En ik ken zijn Groene Fee en zijn hobby ook al jaren).
  28. 1 point
    Helmondse motoren revisie doet al 40 jaar al het gespecialiseerde motor revisie werk voor Ander Jag’s. Die hebben echt al talloze Jaguar blokken gedaan
  29. 0 points
    Ik kan dan helaas niet..(weekend dienst) als ik nog een baan heb. Als het zo is dan zal voor mij ook het Jaguar avontuur eindigen[emoji849][emoji17] Verstuurd vanaf mijn UMIDIGI X
×
×
  • Create New...