Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 08/04/2022 in all areas

  1. Nou er zit eindelijk kleur op! Met een extra lange kwast heb ik de hele las ook van achter kunnen verven, en daarna met ML behandeld. Toen op de buitenkant nog plamuur gebruikt en alles tot korrel 1200 geschuurd. Voor deze en de toekomst heb ik een DeVilbiss spuitpistool gekocht, omdat deze zo aangeraden wordt. Ondanks alles valt er nog veel te leren en te verbeteren!
    4 points
  2. Het 2G-netwerk van KPN blijft de komende jaren beschikbaar en in dienst tot december 2025. Vodafone heeft aangegeven tot zeker 2024 met 2G door te blijven gaan.
    3 points
  3. Zei je Mom nu dat de owatrol in rollen komt? Is ze echt abuis.
    2 points
  4. Uit de XJS bijbel van Kirby Palm: FF44 AND FF45 -- OXYGEN SENSORS: Sam Emrick says, “Late-models (at least) seem to have a common problem with bogus O2 sensor failure code reported (FF44 or FF45). My '94 had this problem.” Charles Randle talks about a recall: “It plainly says for my JDS codes that FF44 and FF45 codes are being caused by poor grounding connections rather than bad O2 sensors. I wish I had known that before changing them out a few months ago.” Since grounds are a common cause of trouble in the Jaguar XJ‑S, just go ahead and add a ground strap as suggested on page 547. Voor de volledigheid dan ook nog even de alinea over de extra ground strap: MORE GROUNDS FOR COMPLAINT: Colleen Melton says, “the front subframe is grounded to the chassis through the ground straps (two straps, 1 from chassis to subframe, 1 from subframe to engine).” Mike Morrin responds, “You just made the light go on for me. I always wondered why my car has a ground strap with both ends bolted to the subframe. There is another strap from the engine to the chassis.” Morrin had been driving around with an ungrounded subframe due to somebody arranging these straps incorrectly. There have been multiple reports of these straps being connected incorrectly or missing altogether. Having the subframe ungrounded may have little effect, but having the engine ungrounded is a disaster. Check out the history of engine grounding problems through the throttle cable (page 264) and shift cable (page 321). Just go ahead and buy a suitable ground strap and install it in addition to the existing one. Convenient places to install a new strap include between a bolt on a front anti-sway bar mount bracket and anything on the bottom front of the engine on whichever side you choose -- power steering pump mount bracket, alternator mount bracket, whereever you find the right size bolt. Remember to provide enough slack for the engine to move around on its mounts without straining the cable.
    2 points
  5. 2 points
  6. Ik ontken niet wat in dit topic staat maar ik heb nog nooit problemen gehad met de verschillende brandstoffen. Ik merk WEL dat de motorblokken van mijn auto's nu en uit het verleden wat lekkerder lopen op 98 en 100+ maar met 95 E10 heb ik geen problemen. Ik vervang vaak wel preventief alle brandstof en carterontluchtingsslangen om 2 redenen: - oud en bros dus kunnen lekken, vooral die plastic ribbelleidingen op auto's zijn bros; - oud en dus mogelijk niet E10 of alcohol geschikt; Ik wissel de olie iedere 15.000km bij de auto's en flush de motoren altijd met Forte. Na aanschaf van een auto met V8 gaat er altijd 2x Forte in voordat ik de olie wissel. Hierna gewoon rijden. Vaak op feestjes of onder collega's hoor ik discussies over de benzinekwaliteit en men vraagt mij vaak hoe ik er naar kijk als sleutelaar. Ik kom dan met de saaie mening dat ik nooit ergens last van heb. Zonder te weten wat de grenswaarden van alle sensoren zijn en hun relatie tot elkaar enerzijds en de karakteristiek van het verbranden van ouderwetse 95 t.o.v. 95+10%, is het gissen wat er gebeurt.
    1 point
  7. Mijn auto, de eerste beelden...
    1 point
  8. Ik heb een enorme haat liefde verhouding met autocorrectie….. maar mijn mom had hier in ieder geval geen rol in
    1 point
  9. Hoi, ik wacht sinds gisteren op goedkeuring om lid van jaguarforum.nl te mogen worden. Sinds twee jaar ben ik een X300 rijder, ik zou heel graag uw partij onderdelen over nemen. Vriendelijke groet, Michael Unsworth
    1 point
  10. Kunstwerk in wording, de oude krukas krijgt een rvs voet (met verzwaring) en zal daarna een prominent plaatsje krijgen op het terras. mom roestvorming te voorkomen zojuist een eerste laag zowat rol erop gesmeerd, zullen nog tweede en derde laag volgen, en tegen de tijd dat dat uitgehard is zal de rvs voet ook wel klaar zijn
    1 point
  11. Ik weet niet hoe technisch je bent. Maar het eerste is natuurlijk als je vermoed dat je geen vonk hebt om een bougie er uit te halen aan te sluiten en tegen het blok houden terwijl iemand anders probeert te starten. Je kan dan de vonk zien. Bij geen vonk is het de ontsteking en anders verwacht ik de AED of de afstelling van de carburateurs. Is hij dit in 1 keer gaan doen of langzaam aan?
    1 point
  12. Beste Heren, ik ben in het bezit van een Daimler xj 6, bouwjaar 1978 type 2,auto start gelijk als ik de sleutel omdraai en loopt mooi rond, na tien minuten valt hij uit en is niet meer aan de praat te krijgen, ik vermoed dat ik spanning verlies waardoor de ontsteking niet meer werkt, iemand een idee wat ik moet doen?
    1 point
  13. Hoi allemaal, Vandaag ben ik druk bezig geweest met de x-type. Beetje poetsen en van binnen schoonmaken. Stoelen poetsen je kent het wel. In de kofferbak wees gaan rommelen en tot mijn verbazing kwam ik het volgende tegen boven de navigatie en cd wisselaar. Het is een beetje onduidelijk maar er staat Motorola op. Ik heb wel een auto telefoon maar geen Bluetooth. Zou dit de module van de auto telefoon zijn?
    1 point
  14. Probleem is niet opgelost. Volgens stout heb ik geen hoogte sensor. Volgens mij wel. Ik ga asap naar Zeeland moet het nog even goed zien te plannen.
    1 point
  15. Haha gewoon uittesten.. zal nog wel werken toch met een KPN prepaid kaartje.
    1 point
  16. De telefoon doet het perfect ik kan er mee bellen. Ik heb er een AH mobiel Sim kaart inzitten. Het duurde wel een aantal uren voor hij verbonden was met het netwerk. Volgens mij is het een KPN netwerk waar AH mobiel gebruik van maakt.
    1 point
  17. Ik heb vandaag 2x een FF44 code (Oxygen sensor circuit check. Looks for absence of feedback signal. Also if weak fueling error cannot be corrected by up to 12.5% enrichment, enrichment of 37.5% is applied and fault flagged if no corrective response is detected. Defaults to open loop operation.) gehad, gek genoeg beide in de buurt van Schiphol, eerst op weg naar Amsterdam, en op de terugweg weer. Beide keren begon de motor te stotteren gedurende 10-15 seconden om daarna weer goed te draaien, en het Check Engine lampje ging aan. Ben even gestopt om de FF code uit de board computer te lezen en beide keren was het FF44. Is dit een symptoom van een versleten lambda sensor? Na reset (hoofdschakelaar op de accu even uit-aan) lijkt er niets meer aan de hand. (nou ja, tot het dus weer gebeurt) Benzine in de tank is BP Ultimate (98), tankmeter op 3/4 toen het de eerste keer gebeurde. Ik ben niet zo merkvast met benzine, maar tank wel altijd 98.
    1 point
  18. Ik dacht dat er in NL geen ondersteuning meer was voor het oude 2G netwerk waar deze telefoons gebruik van maken? ik heb een Motorola Startac in de XJ, nooit geprobeerd of die het nog doet eigenlijk
    1 point
  19. Kwam dit filmpje tegen van de S type Heb zelf de Motorola, en idd daar moet je eigenlijk een goedkoop prepaid kaartje in doen voor noodgevallen, of tijdens acteren. Zo zag ik laatst bij John , van ''To the Garage" You tube kanaal , dat zijn XK voorbereid was op Navigatie, kwam hij ook pas achter door n paneel weg te halen. Dat Voice Activation , was voor 1999 echt wel futuritisch.
    1 point
  20. Heerlijk dat gedrag van een Jaguar.
    1 point
  21. De 420 heeft een SP-head. Hier passen alle 420/420G en XJ6 heads op, inlaat en uitlaat spruitstukken zijn dezelfde. Alleen de latere heads hebben 2 extra waterkanalen aan de achterzijde. Ik heb zo'n late kop (XJ6 S3 ) op mijn 3.8 mk2 motor, welke in mijn MK1 zit. Hierbij heb ik deze 2 waterkanalen geblocked ( schroefdraad getapt en plug erin geschroeft het locktite) Werkt perfect, geen lekkage. Ik zou wel de nokkenassen van je orginele kop overzetten, profiel XJ6 is anders.
    1 point
  22. update ging ineens (zonder verdere actie) de volgende dag gewoon lopen. ik heb die voeding op de accu gezet (kon zo zien dat de XJ dus 20A trekt met contact aan). en na 3 uur was de update gedaan
    1 point
  23. Gewoon de stoute schoenen aantrekken
    1 point
  24. Ik ben er achter wat er aan de hand is. Het blijkt dat de nieuwe koplampen niet automatisch herkent worden maar dat er foutmeldingen verwijderd moeten worden en de nieuwe koplampen in geleerd moeten worden. Tenminste dit heb ik mij laten vertellen. Ik heb contact gehad met garage stouten en die bevestigd dit. Garage stouten is 25km bij mij vandaan en heb een afspraak voor vandaag hiervoor. Spannend
    1 point
  25. Bedankt voor jullie reactie !! Ik heb inderdaad een telefoon in de middenconsole. Goed nu weet ik ook weer wat dit is
    1 point
  26. Mijn jaguar 2.5 2002met 210000 km versnellingsbak zet zich zelf in sportstand en met rustig rijden in drive lijkt of hij wordt tegengehouden zet ik hem in 4 geen probleem slipt niet en opsnelweg drive geen probleem motor loopt perfect net 2100km gereden 8 op de 100km iemand een idee wat het kan zijn Door moderator verplaatst naar juiste subtopic.
    1 point
  27. Leon heeft het bijna helemaal goed. Om precies te zijn is dat de Voice Activation Module: Als je auto voorzien is van alle opties zit daaronder achtereenvolgens de Navigation Control Module en de CD Autochanger. Helemaal onderaan zit dan de Cellular Phone Module.
    1 point
  28. @Hans, misschien kun je dit ook even sturen naar RAC Rotterdam, daar weten ze ook het verschil niet de beide kleuren. @Ibrahim: nee mengen mag niet. Wat Hans schrijft, de vloeistof kan gaan uitvlokken. Ik weet niet waar je zit, onderste radiator slang los gooien, leeg laten lopen, aanvullen met de juiste koelvloeistof, thuis tegen de stromingsrichting in de zaak flushen en afvullen met de juiste kleur. Ik ben niet helemaal op de hoogte, maar anti vries zijn alcoholen, die breken biologisch af. Riool?...
    1 point
  29. Volgens mij is het de sub-woofer-versterker-boxen-radio-muziek-ding. Aan de glasvezelverster kabels te zien
    1 point
  30. Als je een foto van het Jaguar-label dat er op staat maakt dan zal het snel(ler) duidelijk worden
    1 point
  31. Ik zou geen risico nemen en de koelvloeistof zo snel mogelijk weer verversen. Als je verschillende soorten gaat mengen kunnen er chemische reacties ontstaan. Dat kan er toe leiden dat de koelvloeistof dikker wordt waardoor kanalen van het koelvloeistof verstopt kunnen raken. Gevonden op het Internet na een beetje googelen: Het mengen van de verschillende soorten koelvloeistoffen wordt zowel door de autofabrikanten als door de producenten afgeraden Rood, blauw, groen: je komt koelvloeistof in alle mogelijke kleuren tegen. De kleur dient slechts ter herkenning en heeft niets met de kwaliteit van doen. Het mengen van de verschillende soorten koelvloeistoffen wordt zowel door de autofabrikanten als door de koelvloeistofproducenten afgeraden. Er kunnen problemen ontstaan met loskomende oxidatie lagen die voor verstopping zorgen, lekkages van de waterpomp en de koppakking zijn niet uitgesloten en kunststoffen en rubber kunnen verzwakken of aangetast worden met koelvloeistofverlies tot gevolg. De genoemde problemen treden niet onmiddellijk op, maar wel op de lange duur. Samenstelling Koelvloeistof bestaat uit een 50/50 mengsel van water, antivries en additieven. Omdat het antivriespakket bestaat uit (ongeveer) 92% glycol, 5% additieven en 3% water, bestaat 100% koelvloeistof uit 51,5% water, 46% glycol en 2,5% additieven. Het water moet aan een aantal eisen voldoen om geschikt te zijn als koelwater. De zuurgraad, de hardheid, en de hoeveelheden sulfaten, chloor en andere ongewenste stoffen moeten binnen bepaalde grenzen vallen. Er worden twee soorten glycol gebruikt, mono ethyleen glycol (MEG of kortweg EG) en mono-propyleen glycol (MPG of kortweg PG). Het is niet mogelijk om het verschil tussen de twee vast te stellen zonder de hulp van een laboratorium. De additievenpakketten zijn ook verschillend omdat de autofabrikanten verschillende eisen stellen. Grofweg zijn er drie typen: Japanse, Europese en Amerikaanse. Omdat niet vast te stellen is welke koelvloeistof in het systeem zit, is het niet wenselijk zomaar additief bij te vullen. Bovendien is het additief niet los verkrijgbaar. Bijvullen Als er moet worden bijgevuld, gebruik dan de voor dat automodel voorgeschreven koelvloeistof. Vergeet niet de oorzaak van het verlies op te sporen en te verhelpen. Ververs de koelvloeistof op de juiste wijze, op de voorgeschreven termijn en met de voorgeschreven vloeistof. Het verschil tussen de twee glycolen is dat ethyleen glycol giftiger is dan de mono-propyleen glycol. Dit type glycol werd in Zwitserland gebruikt vanwege de verkoop van koelvloeistoffen in supermarkten. Er is verschil in viscositeit (stroperigheid), warmteoverdracht en de hoeveelheid die nodig is om een bepaald vriespunt te halen. Moderne koelvloeistoffen bevatten MEG, gebruiken een OAT-additievenpakket en speciaal onthard en gezuiverd water. Tot slot nog een belangrijke opmerking: het bepalen van het vriespunt zegt niets over de toestand van de additieven in de koelvloeistof. Op tijd vervangen blijft het beste.
    1 point
  32. 1 point
  33. Lat er even naar kijken, zo kom je niet verder. Ik denk aan valse lucht en een motorstoring. En Keesh zit ook op het goede spoor, de convertor. Maar laat er even naar kijken. Wat is de km stand van de auto?
    1 point
  34. 1 point
  35. Eerst inderdaad uitlezen en de auto laten nazien. Kan werkelijk van alles zijn.
    1 point
  36. In mijn dashboard zie ik af en toe het bericht Beperkte trekkracht Er is echter geen beperking te merken. Wat zou dit kunnen zijn?
    1 point
  37. 1 point
  38. lijkt me ook, aansluiten net als een lader dan, + op de accu +, de - 'na' de batterij management desnoods klem ik een 47ohm weerstand erbij zodat er altijd wat stroom loopt en de regeling van die voeding t zeker zal doen.
    1 point
  39. 12 November gaan we weer ouderwets de Meeting doen.... Word leuk! Nieuwe zaken te bespreken over bijv. de werking van ASPEN en het onderzoek daar naar, Ook Motorflush en automaatflush komen aan de orde.... En nog veeeellll meeerrr....
    1 point
  40. Zonder uitlezen is hier geen zinnig woord over te zeggen want deze melding kan vele uiteenlopende oorzaken hebben. Omdat je de melding slechts af en toe hebt en omdat deze vanzelf weer verdwijnt durf ik echter wel een gokje te wagen: slechte kwaliteit benzine. Tank uitsluitend Shell VPower, BP Ultimate of een andere kwalitatief goede E5 merkbenzine.
    1 point
  41. Ik verdenk koppelomvormer. Lockup werkt niet goed.
    1 point
  42. voorlopig allemaal hypothetische vragen, de hele update gaat nog niet lopen USB er in gedaan conform de instructies, maar er gebeurt niets
    0 points
×
×
  • Create New...