Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 10/13/2021 in all areas

  1. Dacht precies hetzelfde maar ga zowieso wel ongeacht recensies. Lekker avondje ouderwets "ti.ten, schieten & helicopters"
    4 points
  2. Woensdag, (Auto van een collega-bedrijf,) XK 8, Klacht, - Koelvloeistoflekkage.... Eerst eens zien wat er scheelt,........... - Druktest op het koelsysteem, lek in de uitloop van de cooling outlet, - Meteen in opdracht de dienst "geheel nazien" verzorgen. Deze auto is al jaren in onderhoud bij het collega-bedrijf en komt nu voor wat speciale dingen naar ons. Oeh.. wel wat achterstallig onderhoud.. Fusekogel links voor/onder defect, Polybus modi op de voorste draagarmen zou een goed idee zijn, Kettingmodificatie niet verzorgt (!) C.V defect (alle 2) Axiaal gewricht links voor speling, incl. taats lager stuurtraverse (weer 1) Allemaal slangenklemmen her en der die er niet horen, maar dat is een beetje zeuren... Uitlijning niet geheel goed (banden gecupt voorzijde) Verder vocht in koplamp... Eerst de modi op water en lucht uitvoeren de CV repareren, Meneer belde nog om de antenne te repareren, maar de gehele unit was uitgebrand en iet alleen de spriet, gelukkig hebben we die gerepareerd op voorraad, - Als er TE lang met een defect antenne word doorgereden dan brand vaak de electronica uit... (Steeds zeldzamer aan het worden.,) Verder waterpomp controleren, - Coolingtower wisselen, - Kachelslangen in en uit vervangen, - Thermostaat, - Pakkingset, - Gaskleppakking, - 8 stuks inlaatpakking, - Vacuumslangen divers, - Alles schoon en verder na-controle.. SP 12 vullen (vacumeren) Proefrit en gaan.... Volgende..
    3 points
  3. aha..dat wist ik (nog) niet ik heb daar op 4 november ook al een afspraak om mijn nieuwe aanwinst even te laten 'doorlichten' en voor een diagnostisch proefritje met Raymond en wat leuke TLC puntjes op de 'i' en ....hopelijk geen onverwachte verrassingen Trouwens op 6 november is er ook iets leuks (maar niet specifiek Jaguar), een zakelijke relatie van mij, (voormalig directeur bij PSA en Peugeot-Citroen verzamelaar) geeft een oldtimer classic car taxatie all-you-ever-wanted-to-know dag. Dus mss iets voor leden die het leuk vinden om met hun limo's voor te rijden bij een Frans mobiel erfgoed museumpje... https://www.linkedin.com/posts/bas-van-genderen-9713b0a_nationale-dag-van-waarde-altijd-al-willen-activity-6855935663775207426-A60j
    2 points
  4. 2 points
  5. Geheugenfunctie zit in de stoel-ECU (onder de stoel, zo uit het hoofd), niet in de stoel zelf. Ook zie ik als ik naar onderdeelnummers kijk geen verschil tussen de verstellingsschakelaars voor een LHD/RHD linkerstoel, wat suggereert dat de stoelhardware uitwisselbaar is. Correct me if I'm wrong: als je de ECU - en desnoods het switchpack - van je oude stoel hergebruikt moet 'transplantatie' van een linkerstoel uit een RHD-auto wel kunnen, lijkt me?
    2 points
  6. 2 points
  7. Zo, de recente aankoop heeft wat liefde gekregen. -Olie en filter -Koelvloeistof ververst -Luchtfilter -Stuurkogel links -Continental banden voor -Remblokken achter -Waterpomp (maakte lawaai) -Remvloeistof Verder heb ik op de sloop in Soest (Schut) wat ditjes en datjes gescoord om de XJ40 weer compleet te maken. Leuke sloop trouwens, veel oude Jags staan er. Series 1,2,3 XJ40, X300 X308 etc. Aardige eigenaar ook. Zit nog wel met het uitlijnen. De auto trekt met name op de snelweg behoorlijk naar rechts. Dit deed hij ook al met de oude banden en voor het vervangen van de stuurkogel. De sporing is uitgelijnd maar dat had weinig tot geen resultaat. Hij trekt nog steeds naar rechts. Wat zouden we nog meer kunnen uitlijnen? Tweede punt is dat het rubber van de schokbreker rechts compleet vergaan is en er tussen vandaan is. Dit geeft een hinderlijk geklapper dus deze gaan we nog vervangen. Ik ga er vanuit dat dit missende rubber er niet de oorzaak van is dat de XJ40 naar rechts trekt. SLS systeem is bij een vorige eigenaar al buiten werking gesteld en deze heeft achter 2 gloednieuwe speciaal voor dit type Jaguar schokbrekers geplaatst.
    2 points
  8. Hoi allen, lijkt me heel leuk zo’n technische dag en zou mezelf en m’n X300 graag inschrijven.
    2 points
  9. Ik durf het zeker niet aan. Niet zozeer vanwege allemaal mafketels. Ik heb in de loop der jaren toch wel enige zelfkennis op mogen doen. En ik weet compleet zeker dat ik 'm niet heel ga houden. Eerste rondje braaf. Tweede rondje lekker doorrijden. Derde rondje kijken of die net ietsje harder door een bochtje kan. Vierde rondje weet ik ineens zeker dat die veel harder door een bochtje kan. Vijfde rondje bleek toch nog wat harder te kunnen als vierde rondje en dan ineens sta ik achtersteboven ..............
    2 points
  10. Ik denk dat het één van die twee is De mening van anderen is voor mij geen reden om een film (niet) te gaan zien. Sterker nog, met slechte recensies vind ik het vaak een goede film. Zal wel aan mijn smaak liggen
    2 points
  11. Ik lig effe dubbel hier.
    2 points
  12. Vandaag, dinsdag2 klanten, - XJ 308 met niet werkende Cruisecontrol, en een schuddend gevoel in de voortrein. - X 300 die bij ons overnacht voor bijzindere en grotere zaken. De 308 was ruim op tijd en de vrag was of hij snel weg kon nar ene andere afspraak. Geen probleem, cruise doet het niet en schudden toch? Yes! Oki, proefrit.. cruise doet het niet, knopje aan op J-Gate, doet het nu wel... ok(?) Voelbaar af en toe "schudden" in de linker voorrem, ik denk gevalletje speling taats lager van de stuurtraverse.. Op de brug en klant er bij, gezellig met zijn allen onder de Jag..... - Axiaal gewricht hadden we al een vervangen en aangegeven dat er wat speling merkbaar as op het taats en we gingen het in de gaten houden. Wel.... een beetje meer speling inderdaad maar nog net echt overdreven, wel genoeg voor de trilling (schudden) af en toe bij remmen... - Klant verwittigd van de schakelaar die uit stond van de cruise en meneer kon vrijnsle naar de andere safspraak. Hop, volgende... X300, Klacht, - Af en toe niet starten, soms beroerd lopen van de motor, - Klokje defect, - Badge van de koffer lelijk, - Uitlijnen, - Balanceren, - Water bij de voeten na een wasstraat bezoek, - En nog veel meer.... - Uitlaat was defect, vervangen door een andere, - De Cats waren een keer verwijderd bij een garage en nu was de CO niet goed en de motorloop werd er negatief door beïnvloed, dus andere (imitatie) Cats er onder (Origineel was erg duur) - Badge van de 1 wiel was weg, dus andere, - Balanceren, - Lampjes dasch vervangen (leuk klusje) klokje moet helaas of een nieuwe of een gerepareerde (Keesh)? - Olie en filters (ja, bij ons wel) - 2 gasveren voor de koffer vervangen, - Water in de wasstraat komt door een gat onder de parafaan vandaan, eerst overleg met de klant hoe en of we dat gaan repareren. Verder al weer een heel eind met de auto!
    2 points
  13. Bij deze wil ik me ook officieel op opgeven als dat nog mogelijk is.
    1 point
  14. Belangstellende Technische Dag G&G Autoservice 13-11-2021 Locatie: Noordland 10, Heinkenszand Rover827Si cage Soverhans wimb keesh EricS-TR Lumo Bart XJSC Levi109 Jagster WimXF jeroendorrestein arie-jag JimJag paperboy62 2 pers. Marty2009 Dawittetonnie Feike ArcticJaguar JagHans Leonneke MrB Rob Vermeulen robertvl 2 pers. X350XJ8 Chris Paul van Daalen 2 pers. tbosma Iksjeezesel DJB XJ402002XJR2021 rudi Snhel5
    1 point
  15. https://maps.app.goo.gl/DqG7znvVda7AwDrW7 Zet die maar alvast in je favorieten
    1 point
  16. Is er al bekend waar dit plaatsvindt? Ik ben er graag bij.
    1 point
  17. Ik las dat aan het begin van dit topic namelijk... Neemt niet weg dat ik inderdaad zoveel mogelijk wil leren, of in ieder geval wil beginnen hiermee, dus dat zit wel goed!
    1 point
  18. Belangstellende Technische Dag G&G Autoservice 13-11-2021 Locatie: Noordland 10, Heinkenszand Rover827Si cage Soverhans wimb keesh EricS-TR Lumo Bart XJSC Levi109 Jagster WimXF jeroendorrestein arie-jag JimJag paperboy62 2 pers. Marty2009 Dawittetonnie Feike ArcticJaguar JagHans Leonneke MrB Rob Vermeulen robertvl 2 pers. X350XJ8 Chris Paul van Daalen 2 pers. tbosma Iksjeezesel DJB XJ402002XJR2021
    1 point
  19. Ik wil mij bij deze ook aanmelden! Ik weet dat het meer een carmeet is, maar even voor de zekerheid: ik heb een xkr (x150), weet waar de vloeistoffen zitten en daar houd het echt op (op dit moment). Ben wel een Jaguar fan en heel enthousiast om dingen te leren, kom namelijk net kijken Dus geschikt? zo niet ook goed hoor.....
    1 point
  20. Dat zou ik ook wel willen leren . https://youtu.be/fLM_7rbEsfc
    1 point
  21. Zoals bij velen heeft ook mijn XJ8 best wr slijtplekken in het leer van de bestuurdersstoel. Ik vroeg mij af of het mogelijk is om een passagiersstoel uit een RHD (die meestal nog heel netjes zijn) als bestuurdersstoel in een LHD te plaatsen waarbij dan ook de memoryfunctie werkt (huidige stoel ook electrisch verstelbaar met memoryfunctie).
    1 point
  22. Gewoon proberen ! Wat ik wèl weet is als je een Body Processor Module van een Engelse auto in een 'Nederlander' zet is dat je rechterraam opent op de bediening van het linkerknopje en de spiegels gaan zich ook in spiegelbeeld gedragen ...
    1 point
  23. Maar dan is de vraag zit er een memory functie in een passagiers stoel. In mijn X308 zit deze nl alleen aan de kant van de bestuurder.
    1 point
  24. Hi, yep, zoiets heet ook wel een verreiker. Dank voor de trailer, film ga ik zekers zien. Greetz, Peter
    1 point
  25. Er zitten aardig wat andere Jaguars verscholen in dit Bond promo filmpje: BOND-XF-PROMO
    1 point
  26. @isabella: De passagiersstoel van een RHD zit links, de bediening zit dus ook aan de linkerkant. De bestuurderspositie van een LHD is ook links. Ergo: hetzelfde. Dus dat mag geen probleem zijn
    1 point
  27. Maar een passagiersstoel uit een RHD staat ook links, dus zelfde kant
    1 point
  28. Na alles schoon te hebben is de volgende stap (als het nog niet werkt) De aircovulling op orde? De aircopomp werkend en slaat aan bij aircovraag? Afwatering doorgespoten met water en of lucht? Kijken wat er gebeurd met clima op vol warm en vol koud, werk alles? Luister of de kleppen schakelen bij verschillende vraag (hoofd.voeten etc.) Nog niet werkend? Lees met en juiste computer de signalen van de temp. sensoren uit en kijk of er 1 afwijkt, gaan vaker stuk... Nog niee? Bel uw bank...
    1 point
  29. Ik wilookwel.. Drukke boel! deraysnogwatverschuldigde
    1 point
  30. Dank voor de tip, ik zet hem in de agenda. Greetz, Peter
    1 point
  31. 1 point
  32. Tja, soms.... zijn dingen niet echt ingewikkeld.
    1 point
  33. In Uithoorn ?? Bedrijf bestaat niet meer De auto staat niet voor niets bij de domeinen
    1 point
  34. Volgens RDW 2750kg, €180/mnd. Is deze Jag met dat gewicht nog wel vooruit te branden? .... en het verbruik zal ook wel een beetje hoger worden met dat gewicht, maar dan heb je wel wat
    1 point
  35. Wat leuk!. Ben eigenlijk op zoek naar een X351, maar dit maakt me ook hebberig. En 17 kkm. Iemand een idee van de waarde? Ik ga zo eens me inlezen waar de auto staat en of die te bezichtigen is.
    1 point
  36. Yep, zo zal het gaan. Ik wel eerst een paar rondjes met instructeur gepland..(niet dat het een andere uitkomst zal geven)
    1 point
  37. Das net voordat ik je op een ronde zet..(trackday is geen race hee!) Maarre Zandvoort over 2 weken.. Met een beetje pech hagel en regen. Ik geloof nooit dat jij jouw nette Jaguar op een circuit durft te zetten (met allemaal mafketels als ik op de baan)
    1 point
  38. Leuk man. Waar heb je gereserveerd ? Zandvoort of Zolder ? Twee XKRetjes naast elkaar is supervet en erg gezellig ja. Maar ik ga je uit de droom helpen want het enige wat je zult zien is dit .... :
    1 point
  39. Nürburgring niet... maar ergens anders effe proberen staat nu wel in de agenda.... Als "wanneer gaan we?" betekent dat er dan 2 XKRetjes naast elkaar over het circuit gaan dan zou dat heel leuk zijn natuurlijk .
    1 point
  40. Ik denk echt dat het daar uiteindelijk te vinden is.... Nooit eerder meegemaakt, daarna ook nooit meer een gelijkwaardige oorzaak gezien.
    1 point
  41. Moraal van dit verhaal: Voor de experimenterende hobbyist een brug te ver. Bij spuitwerk is geen 10 een nul.. Het is geen 10 helaas. Voor een eerste poging ook niet dramatisch slecht... Maar van de positieve kant, er zitten geen rotte plekken meer, en als je niet kijkt zie je niets. Misschien ooit samen met voorbumper netjes laten doen.
    1 point
  42. Onbegrijpelijk, dat is toch de basis van onderhoud ...... olie en filters
    1 point
  43. Door problemen met mobiel misschien een dubbel antwoord, waarvoor dan excuses. De hardy-schijf was inderdaad aan vervanging toe maar de cardan is vervangen om uit te sluiten dat daar een afwijking op zat. Bleek achteraf geen verschil te maken. Maar ik doe zeker nog eens navraag naar die converter, bedankt!
    1 point
  44. Ach. Met de huidige benzine prijzen, probeer je het spul niet weg te gooien. Ik had dus nog 20 liter in jerrycans staan. Het spul van Liqui Moly heb ik er bij gegooid en een week laten staan. Ik had nog een lege 5 liter fles die doorzichtig is. Daar heb ik beetje bij beetje de "vuile" benzine in gedaan en laten "rusten". Daarna bleek er geen water meer zichtbaar te zijn. Mijn Toyota Auris lust het spul nu wel. Terug in een van de Jaguars leek mij niet de goede oplossing. Die staan de komende 6 maanden weer stil. In de tussentijd is de 20 liter benzine door de Toyota opgedronken, zonder geproest. Is de Toyota dan vergevingsgezind of werk dat stabilisatiespul van Liqui Moly? Ik was niet van plan het nog een keer uit te proberen.
    1 point
  45. Werkt zeker, alleen is het zo dat de bediening dan aan de verkeerde kant zit als je de stoel aan de andere zijde van de auto inbouwd.
    0 points
×
×
  • Create New...