Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 07/13/11 in all areas

  1. 9 points
    Wij blikken terug op een zeer mooie ervaring en een dag om te onthouden. Vol van trots dat er zo'n enorme opkomst is geweest en zeker met het voorspelde slechte weer. Enorm mooi om te zien dat er zo veel mensen bij elkaar op een plezierige manier samen kunnen zijn! En wat een mooie auto's zo bij elkaar, voor mij persoonlijk een goed gevulde snoepwinkel en wat prachtig dat we deel uit kunnen maken van een forum met zoveel enthousiaste mensen die dezelfde passie delen. en dan zoveel bij elkaar!!! 31 auto's en ruim 60 personen. Wauw.... Hier een paar foto's van onze beleving......
  2. 8 points
    Omdat onze Daimler geen geduld had om te wachten op de automaat-revisie workshop hebben we afgelopen week zelf de stoute schoenen aangetrokken en de bak gerepareerd. Onlangs ging de automaat kapot en de symptomen wezen op een kapotte A-drum. Ik heb aardig wat tijd besteed aan inlezen: verwijderen van de bak; openmaken van de A-drum; assemblage; lower valve body verwijderen; zuiger vervangen; olie vervangen etc. Onderdelen heb ik besteld bij diverse bronnen (Engeland, US maar ook bij ZF in Nederland). Zelf had ik nog nooit een versnellingsbak verwijderd. Ik heb hulp ingeroepen van Thijs en mijn zoon Steven heeft ook meegeholpen. We hebben de klus uitgevoerd bij een doe-het-zelf garage in Amsterdam en we hadden de beschikking over een brug, luchtgereedschap en een pers. Het verwijderen van de bak was op zich al een hele klus maar ging redelijk voorspoedig. Het verwijderen van de katalysators was lastig en het losmaken van de bovenste bouten van de bell-housing was ook uitdagend. Het losmaken van de lower valve body (sorry ik weet de Nederlandse term niet) valt mee, en het vervangen van de zuiger met een upgraded exemplaar was wel te doen. A-drum openmaken was eenvoudig, al heb je wel een pers nodig om de zuiger er uit te krijgen. Gelukkig bleek de diagnose correct. De zuiger in de lower valve body bleek licht beschadigd, en in de A-drum was de O-ring van de zuiger kapot en de bovenste rand van de drum afgebroken. We zijn er twee dagen mee bezig geweest. Montage verliep zonder tegenvallers en na het vullen met nieuwe olie reed de auto weer prima. We zijn blij en ook wel een beetje trots dat we deze toch wel omvangrijke klus succesvol hebben afgerond. Noud
  3. 7 points
    Nou, laatste stukje rondrit op papier gezet, lekker met olijfje weg, Dan is het toch wel weer fijn dat we groene platen hebben...kost een vermogen maar heeft ook zijn voordelen. Een glimp van de rondrit....
  4. 6 points
    Afgelopen week is het laatste strakmaakwerk gebeurd, vrijdagmiddag stond-ie er zo bij: En daarna is er flink doorgewerkt: Ik ben NIET ontevreden tot nu toe...
  5. 6 points
    Vandaag naar Raymond en Joke geweest in Heinkenszand (489 kilometer heen en terug) Dit om de problemen met de ruitenwissers op te laten lossen, wat een geweldige dag heb ik gehad. Na een uitgebreide rondleiding door garage en de nodige uitleg bij de diverse gereedschappen en onderdelen stapte Raymond in mijn auto en de rijtest was een feit. Uit de rijtest bleek dat de auto niet spontaan reageerde op het gaspedaal en de automaat een beetje sober schakelde. Een opgesteld werkplaatsrapport met verwachtte toekomstige reparaties is in kaart gebracht, daarna is de auto aangesloten op een diagnose / reparatieapparaat. Daaruit bleek dat een aantal openstaande recall software acties niet waren uitgevoerd, de fysieke recall veranderingen waren wel gedaan. Ook kleinere fouten werden met het systeem gedetecteerd, hierop besloot Raymond de volledige softwareversie te verwijderen en vervangen door de nieuwste. Enige tijd later was de software installatie en software reparaties geïmplementeerd om maar een woord te gebruiken, met als direct gevolg dat de ruitenwissers het weer doen zoals je mag verwachten. En wederom een rijtest...........en Raymond heeft even alle paardenkrachten uit de auto geperst ....haha echt een andere auto. Daarna naar het opgestelde werkplaatsrapport gekeken.... er was namelijk genoeg tijd over, dus de airco ververst of bijgevuld weet dat niet zo en de auto uitgelijnd. Uitlijnen was echt nodig ik had namelijk schuine kanten aan de binnenkant op voor op de banden, wat een geweldige 3 Dimensionale uit-lijnmachine. Zo snel uitlijnen heb ik niet eerder gezien, dus wederom tijd over....dan ook maar het interieurfilter vernieuwen. Inmiddels is het werkplaatsrapport gereduceerd tot (controle) actie's uit te voeren over 15 of 20 duizend kilometer. Ben ik eerder blij en opgetogen uit een garage gekomen, dacht het niet nu wel! Alles is gedaan wat blijkbaar nodig was en waar ik met een goed gevoel op terugkijk. En dit alles met een zeer grondige uitleg... of je wil of niet luisteren zal je haha
  6. 6 points
    Wij vonden het ook zeker een geslaagde dag! Bedankt Raymond en Joke voor de mooie rit en iedereen voor de gezelligheid!
  7. 6 points
    hoi Ik heb de ZFbak van de aj16 4liter weer gebruikt,de getrag 265 moet nog eff wachten Het benzine gebeuren doet een megasquirt 1,hij loop er prachtig op Het lpg word geregeld door dampgas injectoren 3.5mm [valtek] die worden aangestuurd door een KMEdiego. De gas installatie presteert prima op vermogen, alleen stationeer ben ik nog niet tevreden,,de valtek valves maken teveel geluid [klakker geluid] De onsteking regeld ook de megasquirt ,voorlopig nog met een VAG bobine en verdeler,de origineel COPs van jaguar kunnen niet wennen aan megasquirt en veroorzaken storingen De intercooler radiator [chicociento]zit voor samen met de oliekoeler,airco,koelvloeistof radiators voor in de gril, het was millimeter werk . Alles toch een half jaar werk ,maar je word beloond, als je aan het gaspedaal komt,reageert de achteras direct met combat power
  8. 6 points
    Een druilerige donderdagochtend in oktober op een troosteloos industrieterrein in de buurt van Birmingham. Dat klinkt niet als de start van een mooie dag. Op het parkeerterrein waar ik een plekje probeer te vinden staan echter opvallend veel Jaguars geparkeerd. En Land Rovers. En als ik het gebouw binnenloop, type doorsnee industriehal, wordt het nog mooier. Direct bij binnenkomst sta ik direct oog in oog met een Jaguar XJ220. Dat gebeurt me niet elke dag. Als ik om me heen kijk zie ik diverse andere juweeltjes van ons geliefde merk, waaronder een unieke XK140 met een koetswerk van Michelotti. Verder wat Land Rovers en Range Rovers in diverse uitvoeringen. Ik sta, samen met een groepje collega klassiekertaxateurs, in de hal van het Jaguar Land Rover Classic Center. Een soort van studiereis zeg maar. Jaguar is natuurlijk een merk met een lange en mooie historie. Hierdoor is er ook altijd een grote groep liefhebbers voor het merk geweest wat erin geresulteerd heeft dat er ook altijd veel bedrijven geweest zijn die zich specialiseerden in het merk Jaguar. Ik doel daarmee op restauratiebedrijven en onderdelenleveranciers. Je klassieke Jaguar rijdend houden, of in topstaat te (laten) restaureren is dus nooit echt een probleem geweest. Toch vond Jaguar het enkele jaren geleden nodig om zelf een klassieker divisie op te zetten. In 2014 begon dit nog redelijk bescheiden als Heritage Center, waarbij met name kennis en informatie verzameld werd. Maar vanaf 2016 bieden ze als ‘Classic Works’ diensten aan als service en reparatie van klantenauto’s, verkoop van gerestaureerde exemplaren tot zelfs nieuwbouw van bijzondere modellen als de XKSS, Lightweight E-Type en de D-Type. Dit alles vanuit een 14.000m2 groot complex. En vandaag gaan de poorten voor ons open. Sinds de overname van Jaguar en Land Rover door Tata, inmiddels zo’n tien jaar geleden, opereren deze iconische merken eigenlijk als één firma. Platforms en motoren worden gedeeld, de Range Rover Velar loopt vanaf dezelfde band de fabriek uit als de F-Pace en ook de ‘Classic Works’ divisie werkt zowel aan Land Rover als Jaguar modellen. Zo kan je hier ook terecht voor een tot nieuwstaat gerestaureerde Range Rover. Voor 135.000 GBP, dat dan weer wel. In de werkplaatsen staan de modellen dan ook door elkaar heen. Op het moment van ons bezoek werd bijvoorbeeld de laatste hand gelegd aan een serie Land Rovers Defender Works V8, waarbij de 122PK sterke Diesel motor vervangen is door een 5.0L V8 met ruim 400PK. Ook hier zijn er genoeg andere partijen die dergelijke modificaties aanbieden, zoals het in Nederland gevestigde bedrijf Top Hat. Maar het kost weinig moeite om met deze bedrijven te concurreren, de 150 exemplaren waren binnen 48 uur uitverkocht. En dat voor een vanaf prijs van 150.000 GBP…. Terug naar die Jaguar XJ220. Eind jaren 80, in de hoogtijdagen van de nieuwe categorie ‘Supercars’ als de Ferrari F40, Porsche 959 en Bugatti EB110, voorgesteld aan het publiek waarbij de geplande productie van 350 exemplaren direct uitverkocht was. Toen kwam de crisis. Jaguar treuzelde lang met de daadwerkelijke productie, waarbij de beloofde V12 motor vervangen werd door een V6 Turbo motor uit een Austin Metro. Tot overmaat van ramp haalde de XJ220 ook nog eens niet de beloofde topsnelheid van 220 MPH maar bleef steken op ‘slechts’ 217 MPH. Daarmee was het echter toch nog de snelste productieauto aller tijden. Bestellingen werden afgezegd en toen de productie in 1992 eenmaal op gang kwam, kostte het Jaguar veel moeite om de exemplaren te slijten. Uiteindelijk werden er 271 exemplaren geproduceerd, waarbij de laatste pas in 1997 verkocht werd. Ver onder de aanvankelijke introductieprijs. Ook in de jaren daarna was de auto niet populair, wat mede ook veroorzaakt werd door het feit dat er geen banden leverbaar waren voor de auto. En dat is de kracht van een ‘Classics Works’ afdeling, waarbij er een grote firma achter staat. Die heeft Pirelli zover gekregen om voor elke klassieke Jaguar een passende band te produceren. En zo is er sinds 2016 weer vers rubber leverbaar voor de XJ220. Niet geheel toevallig is sindsdien ook de belangstelling voor de auto weer toegenomen en zijn de prijzen ervan aangetrokken. Ik zag tijdens mijn bezoek overigens liefst 9 exemplaren van de XJ220 staan. Naast restauratie en service van klantenauto’s, restaureren en verkopen ze ook enkele modellen onder het ‘Reborn’ programma. Voor Jaguar is dat momenteel de E-Type series 1. Jaguar zoekt hierbij zelf geschikte exemplaren over de gehele wereld en restaureert deze naar originele specificaties. Niet in opdracht van de klant maar gewoon zoals ze zelf vinden dat het hoort. En dat is bijvoorbeeld in de originele kleurstelling. De auto’s worden aangeboden voor een vaste prijs van 185.000 GBP. Wil je het anders? Dat kan ook, maar dan niet onder de ‘Reborn’ noemer. In de toekomst komen er meer ‘Reborn ‘ modellen. Zo werd de XJ12 Coupé als mogelijk volgend model genoemd. Ze zijn hiervoor in elk geval al auto’s aan het opkopen. Daar konden we ook even een kijkje nemen, de opslagruimte met ongeveer 500 auto’s. Van alles wat, ook vreemde merken. Maar ook showmodellen en prototypes, auto’s die in films gefigureerd hebben en dus auto’s die aangekocht zijn voor het Reborn programma en nu in afwachting zijn van een restauratie. Ik wel een hele dag tussen deze bijzondere collectie kunnen rondstruinen. Maar we moesten alweer door naar de volgende afdeling, waar ze zogenaamde ‘Continuation’ modellen bouwden. Eerlijk gezegd vind ik dit een beetje een grijs gebied, dat opnieuw bouwen van klassiekers, wat het 'Continuation' programma inhoudt. Alsof je de Mona Lisa gaat naschilderen met de verftechnieken van nu. En deze dan in diverse musea gaat tentoonstellen…. Momenteel worden er 25 stuks van de D-Type gebouwd, precies zoals er ook al 75 stuks werden gebouwd in 1955 en 1956. Maar, zegt Jaguar, het oorspronkelijke plan was toen om er 100 te bouwen. En om de geschiedenis recht te trekken bouwen we nu de 25 ontbrekende exemplaren, waar al een chassisnummer voor gereserveerd was…. Yeah right! Men vergeet even te vertellen dat die 25 ‘missende’ exemplaren in 1957 als XKSS, de straatversie van de D-Type, verkocht werden! Tenminste, 16 stuks, want 9 ervan werden bij de fabrieksbrand in 1957 verwoest. En je raadt het nooit…. Die 9 ‘missende’ XKSS exemplaren zijn op hun beurt in 2016 en 2017 alsnog gebouwd onder dezelfde ‘Continuation’ noemer. Je kunt op deze exemplaren op een legale manier overigens geen kenteken krijgen vanwege het feit dat de auto dan aan de huidige veiligheid en milieueisen zou moeten voldoen…. Je kunt hem wel gebruiken op het circuit tijdens historische races. Maar hoort deze auto daar wel thuis? En helaas zijn er minder legale manieren te bedenken waardoor de auto toch de identiteit kan krijgen alsof het een origineel in de jaren 50 gebouwd exemplaar gaat. Vraag is dus of Jaguar hier niet een beetje te ver aan het doorslaan is. Over doorslaan gesproken: ze zijn bezig om een hele serie te bouwen van de E-Type Zero, de elektrische Jaguar E-Type die ook gebruikt werd bij de Royal Wedding eerder dit jaar.... We mochten niet overal fotograferen helaas. Wel kan je zelf ook een kijkje gaan nemen. Kijk hiervoor op de site https://www.jaguarlandroverclassic.com/ Je kunt het ook combineren met een fabrieksbezoek. Zo hebben we de productie van de F-Type kunnen aanschouwen. Ik vind het een prachtige auto, vooral als coupé. Een toekomstige klassieker. Momenteel lopen er maar 45 stuks per dag van de band dus het is ook nog eens een relatief zeldzame auto…. Mocht je ooit in de buurt van Birmingham zijn dan is een bezoek echt een aanrader!
  9. 6 points
    Helaas de rit niet kunnen meemaken maar hoorde er veel positiefs over. Het was ook in een pracht omgeving. Gisteren liep ik te kleumen tijdens een bezoek aan 's Hertogenbosch en vandaag hoogzomer. TOP. Dank aan de organisatie. Mooi getimed 😎 Leuk om veel complimenten te krijgen voor mijn niet helemaal originele 'Charcoal black' kleur met een bruine gloed maar ook een dikke compliment uitgedeeld voor de rode XKR. Wat staat die kleur dit model goed.
  10. 6 points
    Ja de HAN. Mis Han zijn bijdragen ook, en die van haddock, Harro, en nog een paar.
  11. 5 points
  12. 5 points
    Het blijft een prachtige locatie. En met dat schitterende weer erbij kan het natuurlijk helemaal niet stuk! Hieronder nog wat fotootjes....
  13. 4 points
    Even een vraag in openheid, Vanwege mijn mindere mobiliteit hebben we helaas de TD af moeten zeggen, ik verwacht over een aantal weken mobiel genoeg te zijn om toch een samenkomst te organiseren voor de leden. Ik heb met Joke nagedacht om de TD een ander jasje te geven.... De laatste tijd zien we steeds meer X 350 modellen verschijnen en daarmee ook de verhalen en ervaringen over de diverse aanwezige storingen en "dingetjes" aan deze auto's. Zoals de XJ 308 bijv. last had van de kettingen (modificatie) heeft ook dit model een aantal eigenaardigheden. We hebben ons als bedrijf de laatste 3 jaar ingezet, met behoorlijke diepgang om deze auto's te "leren", inmiddels hebben we diverse ontwikkelingen doorgemaakt op deze modellen over diverse zaken. Vaak zijn er aanmerkingen door berijders die te maken hebben met diverse zaken zoals elektrische storingen, rijervaring, vering, motorprestaties, trilling en nog veel meer. Alles wat wij nu weten over deze auto's willen we uiteenzetten aan de hand van voorbeelden, en het uitleggen specifiek over de opgeloste zaken en voortgang van zaken die nog lopen. Inmiddels kunnen we veel info verstrekken en veel zaken uitleggen om zelf te diagnosticeren en op te lossen, maar ook zaken onder de loep te nemen die een wat minder bekende staat van orde hebben. Kortom, we willen alles delen wat we weten en daar een gehele meeting aan te wijten. Denk aan, --Uitleg veer-elementen, werking, problemen hiermee en oplossingen, - Massaproblemen, locaties daarvan en oplossingen, - Trilling in het onderstel, - Aandrijfproblemen en oplossingen, - Differentieel, aandrijf-assen, - Motor aandrijflijn, - Convertor, - Megatronic, - Schakelgedrag, - Onderhoudsbelang en frequentie van transmissies, - Velg band combinatie, - Draagarmen en problemen er van, - Uitlijnen en de noodzaak van 3D, - Recente brandstofontwikkelingen en de gevolgen, - PCV, carterventilatie en de onderschatte gevolgen van dit systeem, - Lagering onderstel en aanwezige problemen, - Schudden en onregelmatig remmen en oplossing. Graag wil ik polsen of hiervoor animo is en op welke data. Bij voldoende interesse koppelen we alles aan deze dag zoals eten na de uitleg en broodjes tijdens, net als aangeboden in een TD. We willen dus een gehele TD wijden aan de XJ 350. Ook als u niet in het bezit bent van een 350 word dit een TD met interessante onderwerpen..
  14. 4 points
    Zoals velen inmiddels weten kamp ik de laatste maanden met een ernstige hernia die niet te opereren is, Na nader onderzoek is de rechtse hernia inmiddels in de genezende fase, helaas is er een 2e ontdekt aan de linkerzijde. Ik werk inmiddels wel weer voor halve dagen en zolang het gaat, helaas kan ik zeker nog niets tillen of repareren, slechts de telefoon aannemen en wat administratief werk doen. Om die reden hebben we besloten dat het verstandiger is om de technische dag dit jaar niet te laten doorgaan, het risico dat ik te lang op die dag sta of dat ik per ongeluk in mijn onkunde een zwaar object til of verschuif heeft tot resultaat dat de hernia nog een graadje erger word. Onze welgemeende excuses dat de dag niet door kan gaan, maar we willen zodra het kan de meeting alsnog doorzetten op een ander tijdstip. Ik heb tot het allerlaatste moment gewacht om te zien of de meeting door kon gaan. Maar Joke, de behandelende neurochirurg en uiteindelijk ikzelf ook hebben besloten dat de meeting op deze manier niet verantwoord is. Zodra ik verlost ben van deze (kwelling) geven we een andere data om de meeting alsnog te geven.
  15. 4 points
    Was een leuke dag met prachtig weer en een diverse aan Jaguars van jong tot oud. Heb zelf niet deelgenomen aan de mooie rit, maak al kilometers genoeg volgens mijn verzekering🤣(max 7500) Mark en Simone, bedankt voor het vele werk wat je heb moeten doen en ook jullie familie en kennissen. Bij deze nog wat foto's van deze dag.
  16. 4 points
    ... maar ook dat verzamelen is doorgegaan... De airconditioning wordt opgewaardeerd naar R134A met de kit van FenAir. Behalve gangbaarder koelmiddel, gloednieuwe slangen, condensator en wat niet meer heeft deze set nóg een voordeel: de compressor van Sanden is zó veel kleiner dat er meer lucht over de 'V' van het motorblok kan stromen én dat je zonder gedoe bij de voorste bougies van beide cilinderbanken kan... Voor - deo volente - volgend kalenderjaar staat de upgrade van het onderstel op het programma. Dat wordt een hele lijst: gemodificeerde polybussen voor het stuurhuis, wishbonerubbers, en ander klein spul. Maar ook 'groter spul': de ophanging rondom wordt opgewaardeerd met Eibach veren en verstelbare GAZ dempers: Ook komt ereen dikkere stabilisatorstang vóór, om de reeds aangeschafte stabi voor de achteras in het gareel te houden: Als er met de achteras gestoeid wordt gaat er ook een ander differentieel in; een 3.54 past beter bij de bakverhoudingen van de Getrag dan de huidige 2.88. Tot slot wat kleinere mods voor de remmerij: rondom ommantelde Goodridge remleidingen... ... en de magnifiek ge-engineerde ontluchtingskit voor de inboard achterremmen van Fosseway: Ik ben nog wel eventjes bezig... 😉
  17. 4 points
    Hier is dan eindelijk mijn reactie over de oplossing elektra probleem dode accu , Mijn auto is een week bij de elektra specialist geweest om het euvel uit te zoeken En prima result, Probleem zat in een kabel die van computer naar computer stroom doorgaf. En in de eerste computer zat dus een breuk. die de stroom opvrat, en dus na een poosje de accu op at.! Als het probleem weer zich voor doet, wat volgens deze man 95 % is opgelost ,dan breng ik hem terug en pakt hij alles aan. Maar ik rij weer, en het lijkt opgelost. dit zijn echt zoekplaatjes en geduld klusjes. die elektra storingen. Dus ik rij weer blij.
  18. 4 points
    Wou ook nog ff langs deze weg ,Joke en Raymond super bedanken voor deze geslaagde dag,en de vlaai was id geweldig,ben volgend jaar zeker weer Vd partij 😄👍🏻
  19. 4 points
    Zoals gezegd een druk weekendje... DEEL 2 Aller eerst onze organisatoren bedanken Joke & Raymond -> en wie ik vergeet !!!! We verzamelden in de garage voor sommige een wederzien van elkaar en voor sommige hele nieuwe gezichten.. Even bijkletsen met een bakje koffie of thee... Daarna in 1 grote slinger door dorpjes over dijkjes en andere landschappen...( zeer mooi om te zien & leuk om te rijden. ) Eindelijk in een Jaguar tempo zodat we overal konden kijken. ( klasse ) daarna een eet stop in de Meerkoet, Waar iedereen met elkaar ->. jong & oud -> Sedan of sport of station -> Oudere & nieuwe modellen en er tussen in... Iedereen met respect en eigenwaarde zo als het hoort.. Daardoor krijg je altijd een topdag... Na de lunch doorgaan naar de picknick in de haven.. Bedankt voor het sponseren van de vlaai & drinken----> De Brabantse vlaai ging heel soepel door de keel heen 🍰 Wat een plaatje om meer dan 20 jags bij elkaar te zien.. door naar de eind bestemming in een slinger. We zijn jullie dankbaar voor deze mooie dag die door de organisatoren is mogelijk gemaakt.. En dankbaar dat we alle mede forum genoten hebben mogen ontmoeten.. Groet Henk & Charlotte PS foto's en video's zijn niet in volgorde geplaatst IMG_8639.MOV IMG_8641.MOV IMG_8635.MOV IMG_8614.MOV IMG_8633.MOV IMG_8634.MOV
  20. 4 points
    Ik zie het nu pas voorbij komen.....Maar het is een kleine moeite voor mij voor iets waar ik toch wel bijna dagelijks vertoef voor info en vermaak. En dat voor ± 0,08 euro per dag 😉
  21. 4 points
    Ok dan. Even wat uitleg van deze zijde: We stappen ditmaal af van 1e pinksterdag, want: Er zijn namelijk heel veel evenementen op 1e pinksterdag. Ook hebben sommige mensen andere verplichtingen of bepaalde gebruiken op zondag en 1e pinksterdag in het bijzonder. Dus kiezen we eens een keer een gewone zaterdag. We willen maximaal 2x dezelfde locatie kiezen. Dus dit jaar iets anders. Nu lijkt het allemaal wat beter te gaan in de b.v. NL en dat merk je aan de beschikbaarheid van leuke locaties. Of ze zijn niet beschikbaar ( je moet wel 100 auto's kwijt op een apart en pittoresk veldje, centraal in NL en met alle gemakken binnen handbereik) of ze maken een afwerende beweging door bijvoorbeeld een locatiehuur van €1000, €3 + per consumptie en diner/ bbq voor €55 per persoon. Wel graag van tevoren betalen en als er mensen niet komen of niet betalen is dat ons probleem. Ik zal niet gelijk cijfermatig in detail treden, (desgewenst plaats ik hier met plezier een sommetje hoor) maar een jaarmeeting is nog NOOIT kostendekkend geweest. Dat geeft niet, maar op basis van de mogelijkheden anno 2019 wordt het risico voor JF wat te groot. Er blijkt namelijk ook nog een significant verband tussen de kosten die we rekenen voor deelname aan een meeting en de opkomst/animo. En als ik €100 pp vraag voor een prachtige dag verwacht ik geen 100 goed gevulde auto's. Ik kan me de discussie met enkele leden onder aanvoering van iemand die irl advocaat was (!!) een jaar of 5 geleden nog goed herinneren, toen we €35 pp vroegen inclusief bbq. Men vond dat bespottelijk veel, wilde geen bbq opgedrongen krijgen en alleen (gratis) kunnen meeten. En wij maakten dat onmogelijk!! En dan heb je het dus over een gratis forum, dat draait op vrijwilligers en zich bedruipt met enkele sponsors en donateurs... Dan de invulling van zo'n dag. In de 5 jaar dat we dit nu doen was men overwegend enthousiast, maar ook werd weleens geroepen dat hangen op een veldje best boring is. Dus zijn we versierselen gaan bedenken. Bas van Putten als spreker op ons lustrum (die komt niet gratis hoor!) stands voor sponsors of mensen die iets leuks verkopen, streekproducten, kofferbak verkoop enz., een locatie met een zwembad voor de meegebrachte kinderen, een overnachting mogelijkheid zodat men er een lang weekend van kan maken, Concours d élegance en zoals vorig jaar voor het eerst een puzzelrit om de dag een beetje te breken. Ok, niet alles viel even goed in de smaak en ik baal dan enorm als standhouders die je hebt aangekondigd gewoon niet komen opdagen. Of dat ik gemompel opvang als "bedenk eens iets nieuws..". Of dat de bbq gewoon ruk is. Dat soort feedback is ons helaas ook niet vreemd. Kortom, het is niet zo heel eenvoudig om zonder financiële middelen een leuke dag neer te zetten die ook nog leuk gevonden wordt. De puzzelrit, tsja de zoveelste, werd vorig jaar zeer positief ontvangen, dus ja, die blijft. Er komt dus dit jaar gewoon een meeting, met puzzelrit, met gratis koffie, met bier/wijn/frisdrank en met een bbq of diner. En degene die ons wil helpen met leuke suggesties, hulp bij invulling aan de dag, enzovoorts, aarzel niet dat te opperen. En ja, mede gebaseerd op het bovenstaande, is ons doel ditmaal meer gericht op de gezelligheid dan op de massa. En wie een mega meeting wil? Gewoon doen, mijn zegen heb je.
  22. 4 points
    Vandaag de Daimler en Gold weer eens naar buiten gehaald om eens lekker ze te bekijken en erbij te praktiseren zoals ik dat noem. De airco van de Daimler werkt dus ook gewoon nog hé. Ongelooflijk ik ben 2e eigenaar, alle sleutels zitten erbij, volledig Jaguar onderhouden, ziet er nog netjes uit en de AC werkt ook nog.... en dat voor €1450.
  23. 4 points
    Vergeet niet dat een jag wraak neemt voor te weinig aandacht. Een half jaar stil staan vraagt om problemen. Vaak gaan ze (deels) over na een poosje. Mijn v12 was ook heel pissed na een half jaar achter de heg te hebben gestaan. Maar gaat iedere dag beter nu
  24. 4 points
    Begrijpelijk idee maar wel jammer. Vond het afgelopen jaar een (nagenoeg) perfecte dag met veel gezelligheid. Een jaarlijkse (massale) meeting hoort naar mijn inziens toch wel bij een forum, zo zien alle betrokken leden elkaar toch een keer en voor mij is dat de voornaamste reden om hier te vertoeven.
  25. 4 points
    Planning is dat "olijfje" ook mee rijd, die mag ook op de lijst. (Ons projectje uit 1986 XJS-C) Beetje geluk heb ik Nederlands kenteken en APK met de rondrit, ding rijd wel al...(haha)
  26. 4 points
    Nou, de ruwbouw van de garage staat inmiddels. Nog wat afwerkpunten (o.a. sierstenen betonnen wand buiten) en elektra en het is klaar. Geslaagd moet ik zeggen, is exact hetzelfde geworden als wat er al staat, dat was mijn eis ook. Het voorste hoge gedeelte van de garage is nu een meter dieper geworden, niet 9x5 maar 9x6 zodat een XJ40 of X300 er gemakkelijk in kan staan. Verder is er dus een verlaagd gedeelte bij gekomen zodat onze camper er ruim in kan staan. Binnenkort even mijn Daimlers ophalen en dan kunnen ze mooi thuis binnen staan. Verder vandaag de XJ40 Gold beetje verwend:
  27. 4 points
    Bij deze nog wat foto’s van de technische dag Jeroen .
  28. 4 points
    Mijn eerste maar zeker niet laatste keer, wat een prachtige Jags en mensen en wat een schitterende ambiance. Blij dat een phoenix red XKR niet een algemeen afgrijzen opriep😁maar zelfs complimenten mocht ontvangen ....... Organisatoren bedankt ! Het was top.
  29. 4 points
    Vandaag een nieuwe APK gekregen voor 2 jaar met complimenten van de keurmeester. Volgens eigen zeggen was hij onder de indruk van de goede staat van de jaguar na 31 jaar. Volgens hem was duidelijk te zien dat er goed voor de auto gezorgd was. Hij had geen enkel aandachtspunt en vond de auto erg lekker rijden.
  30. 4 points
    Ik zal een tipje van de sluier oplichten..... We gaan het hebben over de ergernissen van de XJ 350 Een aantal zaken zijn we uit en te na aan het onderzoeken zijn en gaan conformeren. - Veerwerking en diagnose daarop en vaststellen en bewijzen van aanwezige problemen met de daarbij behorende klachten. - Automatische transmissie, te verwachten problemen, zelf te stellen diagnose en de juiste manier van repareren. - Trillingen divers, alle vlakken, oplossingen en zelfdiagnose. - Ophanging, aandacht daarop en gevolg van aanwezige defecten en de juiste opvolging daarvan. - Elektronische storingen en oplossing daarvan. Vandaag de convertor (koppelomvormer) De koppelomvormer verzorgt de verbinding tussen motor en automaat, ook wel convertor genoemd. Na een bepaald aantal km is de convertor, of een bepaald onderdeel daarvan versleten en dient vervangen te worden. Voor nu zien we een beeld van km standen en de te verwachte reparaties na diagnose. Eerst wat je zelf kan doen..... Diagnose stellen door het volgende te observeren, Bij koude motor, Rond 80 tot 85 km/u Slingert toerental op de toerenteller en een ""wiegend" gevoel in de auto..... Dan is je convertor aan vervanging toe. Waarom? In de convertor zit een soort remband die ingeschakeld word bij wegrijden, in diverse versnellingen op bepaalde voorwaarden, maar zeker in de hoogste versnelling en na 80km/u Deze remfrictie slijt domweg door gebruik ervan, daar heb je zelf geen invloed op, het is een automaat... Het doel van deze remfrictie is de natuurlijke "slip" van de vloeistofkoppeling, (de convertor)...op te vangen en zelfs geheel te laten verdwijnen. Door dit gebruik ontstaat er een normaal slijtagebeeld en uiteindelijk resulteert dit in slip, en daarmee vervuiling van de automaat en de gevolgen daarvan. - Spoelen heeft geen zin omdat het geen onderhoud is van de automaat , maar een slijtage of defect. - Spoelen is onderhoud, geen reparatie.... Na diagnose van een "slingerend" toerental is er maar 1 oplossing.. Vervangen van de convertor en vervangen van de automaat-olie met filterelement, het zgn. Powerflush. Alleen spoelen als dit probleem er is verergert alleen maar het effect, doordat je al het vuil verwijderd en de drukken in de automaat hersteld. Goed.... Nu kunnen we dus zelf diagnose doen en een oplossing uitvoeren. Wat gebeurd er nog meer en wat word er merkbaar als de convertor defect raakt of al is? - Het algeheel schakelen KAN beinvloed worden door de defecte convertor... Waarom? - De convertor is een belangrijk element in de automaat versnellingsbak, deze zorgt voor wegnemen van de vloeistofslip maar ook het een soepele overgang tussen de versnellingen. Niet raar dat we bij een defect ook verschil voelen in het algemeen schakelen. Verder niet te lang wachten met wisselen, domweg omdat als de slip er eenmaal is, hetgeen betekent dat er door de slip de olie verbrand en er kooldeeltjes vrijkomen die vervolgens de Megatronic gaan beschadigen. - Nu zorgt diezelfde vervuiling er ook voor dat het samen met de temperatuur van de automaat en daarmee uitzetten van de olie....dat bij warme automaat de slip minder merkbaar is. maar niet weg is....en daar schuilt het gevaar.... de olie blijft verbranden en er ontstaat meer vervuiling en daarmee een soort "hulp" om de ontstane ruimte door slijtage van de frictie op te vullen en de waarneembare slip te verminderen. Maar diezelfde kooldeeltjes zorgen voor het defect raken van de Megatronic door vervuiling..... Er zijn nu al een aantal km standen bekend waarbij de defecten zich beginnen te uiten, maar de diagnose is simpel en het heeft geen meerwaarde de km standen te vermelden. Deze gegevens zijn meer een leidraad voor het revisiebedrijf, dan diagnose stellen aan de hand van km stand. De ene convertor is nou eenmaal eerder versleten dan de andere, ga uit van de (zelf) diagnose en bij twijfel LAAT een diagnose doen door een monteur die revisie kan uitvoeren en verstand heeft van zaken.
  31. 4 points
    Het is een beetje stil op het Serie 1, 2 – 3 forum gedeelte. Dat zal wel aan de winter en ophok periode liggen. Tijd voor wat zelfspot. Ik heb mijn S-drietje nog niet zo lang. Moet nog een hoop leren. Auto is in uiterlijke perfecte staat. Maar dat is van buiten; hoe staan de binnen delen er voor? Toen onze bedrijf bus voor de APK ging vertelde de monteur dat zelfs de remolie niet vervangen hoefde te worden, om dat de meter geen vocht aangaf. Daar sloeg ik op aan: meter? Je steekt wat in het reservoir en je weet alles? Om kort te gaan, de monteur stond even later met zijn water-in-olie- metertje in mijn olie potje te roeren. Resultaat: afkeur. Week later afspraak gemaakt om nieuwe remblokjes te monteren, olie te verversen en gelijk ook de cardanolie te verversen. (mens moet toch wat, een hele liter meer of minder, maakt het uit) Ik rijd met die auto dagelijks. Geen olie lekkage…. of problemen. Zet de auto weg voor een week en ze plast olie op de vloer?? Auto gewassen en om condens te voorkomen zo vol mogelijk afgetankt in de opslag gezet, omdat ik een paar dagen weg moest (nee, geen gevangenisstraf of zo.., gewoon werk) Ga ik na een tijdje 50 tinten grijs ophalen, na de remblok- en cardanolie wissel, ligt er niet alleen onder het motorblok olie op de grond, maar nu ook bij het rechter achterwiel! Ik de pest in, nu is ook mijn cardan lek… En het stinkt in de loods ook nog naar benzine; nog een lekje! Afspraak gemaakt om de carterpan pakking te vervangen en hopen dat het die pakking is die de vloer bezoedeld. Er zit een nog veel grotere pakking iets hoger. Groter is meer kans op lek. Wet: behoud van ellende. Even later staat ze twee meter hoog boven de garage vloer. Loop ik onder mijn auto te zoeken waar de olie lekkage vandaan komt bij het achterschip. Is alles droog. OK een beetje vettige cardan en aandrijfas, maar geen olie spoor. Zie ik ineens een rubberen slangetje net naast / boven het achterwiel. Een ontlucht slangetje van de brandstof tank / vuldop. Toen was alles duidelijk. Vlak voor de weg zetten had ik beide tanks helemaal afgevuld. En gereden op de linker tank naar de opslag. Dus de koude brandstof uit de ondergrondse tank is tijdens opslag in mijn tank opgewarmd door de knalpot-demper die er vlak onder zit. De benzine is naar buiten gedrukt, heeft onderweg wat vuil, vet en tectyl opgelost en meegenomen op zijn weg naar de betonnen vloer. Daar aangekomen heeft de brandstof zich vermomd als olie, louter en alleen om mijn een pest humeur te geven. – waarvan acte. Dus, als aanvulling op het instructie boekje: niet tot aan de nok toe gevuld weg zetten. Goed nieuws, vandaag naar motor olie gespeurd; niets. Mijn volgende klusje: verwarming, airco en het piepje in de ventilator maken. Zoals de Belgen zeggen: Ich bin gespannt.
  32. 4 points
    Citaat bericht Roelien: Hartelijk dank voor het mooie boekje dat wij als familie van het Jaguar forum mochten ontvangen. Het is fijn en ook bijzonder om te lezen hoe verschillende leden over PaulusP dachten en hoe goed de contacten onderling met een aantal leden was. De Jaguar betekende echt erg veel voor hem en zo ook de contacten via het forum en de bijeenkomsten die georganiseerd waren. Hierbij wil ik alle leden die op wat voor manier blijk hebben gegeven van hun medeleven bedanken. Het ga jullie allen goed. Met vriendelijke groet Roelien Kok- van Leeuwen
  33. 4 points
    De vlag kan uit;-). Ik hield nog een slag om de arm omdat ik eerst zeker wilde weten dat de auto z,n koelvloeistof op pijl hield na meerdere malen op bedrijfstempertuur komen. Nu, nadat ik dagelijks een flinke rit gemaakt heb, en de auto nadien heb nagelopen is mijn conclusie dat ie weer helemaal okee is. Vanmorgen voor het eerst het kvs reservoir geopend (dit verbreekt het vacuum vanuit het expansiereservoir, dus altijd dan weer optoppen om dit te herstellen bij het opwarmen) Enne, er was al vertrouwen door het achterwege blijven van een low level melding en ook het achterwege blijven van witte rookwolken, maar bij opendraaien van kvs reservoir kreeg ik d echte bevestiging want het niveau bleek goed (tot de nek van de vulopening) Vandaag mee naar werk gereden, met warme motor wat vermogen aangesproken;-). Best lang 7 weken geen G-krachten... Volgend project: voorwielophanging? (kan beter, kraakt een beetje en auto zoekt oplage snelheid)
  34. 3 points
    We zijn weer bijna een week verder... De lak intussen voldoende gedroogd om aan het laatste hoofdstuk van dit proces te beginnen: afmonteren! Toen ik langskwam was de nieuwe dakhemel net geplaatst, en dezelfde specialist die de demontage had gedaan was bezig met het chemisch schoonmaken van de zonnekleppen. Wat een aandacht voor detail: hij wilde zeker weten dat de oude zonnekleppen geen vlekken gaan maken op de nieuwe dakhemel! Als je goed kijkt naar de foto's hieronder zie je dat de vloer bezaaid is met brokjes gedesintegreerde isolatie van de oude dakhemel, een klassieke Jaguar-zwakke-plek...
  35. 3 points
    Een goed begin: na een grondige schoonmaak lijkt het al een stuk beter!
  36. 3 points
    Super en goed georganiseerde bijeenkomst. Leuk om eens wat gezichten gezien te hebben bij namen die je op het forum tegenkomt. Dank je wel Marc en Simone en iedereen die meegeholpen heeft voor alle organisatie!
  37. 3 points
    Wij zijn weer thuis, we zijn het begin nat begonnen en droog geëindigd. Het was een TOP dag.................Raymond en Joke en de rest die het georganiseerd hebben jullie hebben het perfect geregeld👍 Super dag gehad en wat een opkomst. Groetjes Rene en Margreet en de twins
  38. 3 points
    Je bedoelt dat je dan ongeveer zo rijdt:
  39. 3 points
    Word erg leuk! En wat een inschrijvingen!!! Wauw. Woensdag donderdag en vrijdag waren we dicht voor klanten, hebben we een motor vernieuwd van een XJ 350 Supercharged en had ik eindelijk tijd om verder te gaan met "olijfje" ... De rechts gestuurde SJS-C die we (vorig jaar!) gekocht hebben.... De auto MOET me in de rondrit, dat is het target (anders komt het er echt niet van) Gisteren de remschijven voor vernieuwd, de lagers en de remklauwen, en alle 4 de fusekogels....., Remolieservice, olie en filters, kentekenplaten, interieur (voor de helft), en lakwerk (dank aan Hans) was al eerder verzorgt. Zo... Maandag uitlijnen en co afstellen en de laatste dingen voor de APK. En dan (waarschijnlijk) klaar..... Nog een paar weken en we gaan! Word leuk!!
  40. 3 points
    Nou, dit is voor mij ook niet zo vanzelfsprekend hoor. Ik ben leergierig, maar niet technisch opgeleid dus moet t gezien hebben om het te snappen en/of durven. Ik heb veeeel gezocht op internet naar foto's van anderen en vaak krijg dan geen details te zien van het proces, maar een oude/nieuwe situatie foto. Zelf uitzoeken kostte dan ook veel tijd (wat ik met 2 jonge kinderen eigenlijk niet heb) dus dat waren al veel lange avonden. Vandaar ook dat ik dit deel, zodat anderen hier (misschien) ook iets aan hebben.
  41. 3 points
    Hier startte het mee: In augustus heb ik een offerte opgevraagd bij een restaurateur in de buurt die veel jaguars aanpakt. oordeel was dat ie er aan de onderkant nog netjes uitzag en rechter zijscherm een hoekje in moest, wat steenslagschade waardoor 2 bloemkooltjes zijn ontstaan bij de stijlen, de delen recht boven de voorwielen behandeling (geen laswerk) en afsluiten voor verde re rotting, wielkastranden links en rechtsachter behoeven laswerk op in totaal 3 plekken, rechterspiegel heeft ooit schade gehad en verdient een mooier plamuur + laklaagje. k heb een offerte gekregen inclusief wat 'onverwacht werk'. so far so good. Ik weet niet meer de exacte aanleiding, maar ergens laat herfst keek ik onder de auto en werd niet vrolijker, ginger verder inspecteren en concludeerde dat de offerte de prullenbak wel in kon. Een poging om het lastigste laswerk te laten doen strandde doordat de lasser liet afweten. Ik heb dus mijn co2 lasapparaat eens aangekeken, mijn eigenlijke projectje (citroen hy) lager op de prio-lijst gezet en de mouwen opgestroopt. dit kwam onder een mooie laag tectiel vandaan. Het spul was was rechtstreeks op de geluidsdemping gespoten die achter de doorgerotte plaat zat. De schimmel zat op de onderzijde van het tapijt. De dorpelkop ziet er nog aardig uit....illusie...aluminium plaatje over de roestrestanten gekit. Na verwijderen van alle rot is dit wat er overbleef: Puntlassen doorgeboord en de plaat zo goed en kwaad als mogelijk in in z'n geheel eruit geslepen. Er moest een deel van de binnendorpel mee uit, want dat was ook slecht. Ik durfde de binnendorpel niet los te slijpen van de plaat voordat ik het nieuwe wielkast deel er weer terug in had gelast tot tegen het kriksteun punt en vanwege de 'rare' vormen is daar heeeel veel tijd in gaan zitten. Ik heb de plaat er niet tegenaan, maar tussen gelast, omdat ik dat vond horen (en zo doe ik alles). Daarna de nieuwe bodemplaat de juiste vormen geven en inpassen. De rechtervoorzijde van de voetenbak kon daarna weer met vers staal dicht gemaakt worden. Op deze foto zie je de de rand van de voetenbak en die van de kriksteun versteviging. Deze komen uiteindelijk samen aan de voorkant. Vervolgens heb ik het kriksteun verstevigingspunt een nieuwe onderkant gegeven en aan de voorkant tegen de voetenbak laten aansluiten waarna de nieuwe bodemplaat er kon. Tevens het uitgeslepen smalle stuk plaat van de binnendorpel ingelast. Uiteraard alles uiteindelijk doorgelast uiteraard. Vervolgens moest de buitendorpel weer doorgetrokken worden tot daar waar het voorscherm ook zit en heb uiteraard de uitsparing voor de afwatering ook uitgeklopt. De dorpelkop was de stap die daarop volgt. plaatjes eerst tegen elkaar en vervolgens op de auto. Volgende posting meer over het stuk boven het wiel, binnen in achterste wielkast rechts, wielkast rand bij achterbumper en onder bij de dorpel.
  42. 3 points
    Mijn auto was nog uitgevoerd met een vacuum retard module ipv meer standaard advance module. Indertijd heeft Jaguar dat gedaan om aan emissie eisen te kunnen voldoen door o.a. een snellere opwarming van de motor door een later ontstekingstijdstip. Afgezien van het, stationair, sneller opwarmen heeft het in mijn ogen alleen maar nadelen. Dus omdat ie toch kapot ging heb ik hem vervangen voor een advanced module. Deze heb ik wel in Amerika moeten bestellen omdat ik daar als enige de juiste unit met instel mogelijkheden heb gevonden. De verstelling is een boutje die het maximum van de vervroeging bepaald. De vacuum aansluiting zit nu rechtstreeks op het inlaatspruitstuk ipv op de aansluiting van de carburateur direct achter de gasklep. Na montage de vervroeging afgesteld op 8 graden extra voorontsteking, ik ga nog wel experimenteren met 10 a 12 graden extra. De motor heeft door deze extra vervroeging bij deellast een efficiëntere verbranding en gaat ie als gevolg daarvan zo'n 15 a 20% zuiniger lopen en dat is bij een verbruik van 1:5 niet verkeerd. Eerste proefritje al gemaakt en het verschil is duidelijk te merken
  43. 3 points
    Over de Leaper: op niet elke Jag staat het mooi. De kap moet behoorlijk horizontaal zijn wil de Leaper de indruk maken dat hij naar voor- omhoog springt. Ik heb er eens een gezien op een XK8: die motorkap loopt nogal af. Gevolg was dar de Leaper meer leek op een erectieprobleem. Dus goed kijken!
  44. 3 points
    Zo, alweer een hele tijd geleden dat ik wat foto`s heb laten zien. Ik ben ondertussen wel een heel stuk verder. De motorruimte is gespoten nadat ik de ontelbare gaatjes die in de binnenschermen zitten heb dichtgelast. Waarschijnlijk hebben al die gaatjes wel ergens een functie maar ik heb alles dichtgelast wat ik niet nodig had.(en meer😁) Nu kan het eigenlijke opbouwen eindelijk beginnen. De vooras er weer onder en de stuurinrichting. Daarna kan eindelijk dan de motor erin, met de motorsteunen van een XJS past dat perfect. Het versnellingsbaksteun is het begin van de improvisatie, ik heb de XJ40 steun als basis gebruikt. Vanaf nu is het improviseren, voor elk onderdeel wat gemonteerd moet worden moet een steun worden gemaakt of op zijn minst aangepast worden. Ook is het heel goed opletten waar je bepaalde onderdelen plaatst, omdat er misschien nog wel meer op die plek moet komen. Het koelwater reservoir en het gasklephuis bv zitten behoorlijk dicht op elkaar. De aandrijfas is ingekort en gemonteerd, de versnellingsbak is aangesloten en gearselector geintegreerd in de tunnel. Daarna heb ik de complete kabelboom van de Xj40, met bijna alle modules, ingebouwd. Met zorgvuldig passen en meten kan alles aan de passagierskant ingepast worden. De gaskabel is weer aangesloten, nadat het gaspedaal met de XJ40 kickdown schakelaar weer op de nieuwe bodemplaat zijn gemonteerd. De brandstofleiding heb ik ook van de donor gebruikt tot aan de achteras, daarna ben ik overgegaan op nylon. ik heb een nieuwe series 3 benzinepomp met een benzinefilter achter in de reservewiel bak gemonteerd, daar zit bij de S3 ook de pomp. ik gebruik alleen de rechter tank dus van omschakelkleppen enz heb ik geen last. Ik moet nog wel de retourleiding aanleggen en op de tank monteren. Foto`s van bovenstaande heb ik nog niet, ik zal binnenkort weer foto`s maken.
  45. 3 points
    Heren, Misschien kunt u zich nog herinneren dat ik vorige jaar een topic heb aangemaakt over het verlies van wat olie na een lange rit naar Frankrijk, uiteindelijk ben ik samen met mijn monteur begonnen aan de volledige restauratie. Na de zomer zal de auto opnieuw gespoten worden. Eerst nog even wat foto's van voor de rommel haha... Fijne avond.
  46. 3 points
    Ook van onze zijde dank voor het organiseren van deze dag! Enneu....het prachtige weer hadden we vast verdiend 😁 Soms was ik jaloers op de omstanders die konden genieten (dat beeld ik me dan in) van onze lange sliert mooie jags die op t gemakje voorbij kwamen....
  47. 3 points
    Beste Jaguar- en Daimler-liefhebbers, Beste "JaguarForum"-leden, Beste geïnteresseerden, Hier de link naar het volledige technische rapport van onze zeer boeiende en leerrijke namiddag op de "Revisiedag van een automatische Jaguar 5-trapsautomaat. Lees het volledige verslagl door op onderstaande link te klikken en ervaar "wat je eigenlijk gemist" hebt... https://drive.google.com/file/d/1OA4D99-Ro3EtdCozAa0xwogyLaukql0T/view?usp=sharing Via dit forum nog een dikke bedankt aan Joke en Raymond voor: - de hartelijke welkom; - de aangeboden drank en versnaperingen en vooral - de bijzonder verrassende revisie van een automatische ZF-versnellingsbak van A tot Z, of moet ik zeggen van "Z tot F" Ik heb het genoegen om jullie via de uitgebreide fotoreportage een beetje de sfeer te laten opsnuiven van de heuglijke technische dag waarbij een automatische Jaguar-versnellignsbak in zijn totaliteit werd "ontmanteld" met foutdetectie, herstelling en volledige montage... Weeral een tevreden klant via G&G Autoservice te Heinkenszand! Ik wens jullie allen véél lees- en kijkplezier... Met sympathieke Jaguar en Daimler-groeten uitBelgië, Gino alias "Daimler Double Six Sedan"
  48. 3 points
    Ik heb even wat berichten uit zicht geparkeerd, want bespeur enige irritatie. Met respect voor ieders inbreng, geen gekissebis in wimb's mooie topic, maar zoals sonsan al aangeeft, kruis desnoods de degens in onze speciaal daarvoor ingerichte Kroeg. Dank voor ieders begrip
  49. 3 points
    Net even wat pecunia overgemaakt Succes met het up2date houden van het Forum Dank voor al jullie noeste arbeid Mvg Feike
  50. 3 points
    Inmiddels weer een nieuwe dag,....wat gaat dat allemaal snel zeg! Wij vonden het allemaal ook erg leuk, heel fijn om zo een mooie opkomst te mogen ontvangen, uiteindelijk maken de bezoekers de Meeting!! En daar waren er weer gezellig genoeg van, ja gezellig..... Van de "vaste" staf misten er helaas 2 mensen, Keesh en Peter..maar beiden hadden echt niet kunnen komen, maar langs deze weg in ieder geval ook jullie en vooral Keesh, heel erg bedankt voor de inzet van dit jaar en alle voorgaande jaren..... Joke en ik vinden het altijd een beetje spannend om te beginnen, al die mensen om je heen en dan maar hopen dat je elk jaar weer iets nieuws en interessants kan aanmerken.... Blijft heel appart om te doen en te horen wat de verhalen zijn van mensen en hoe ze uiteindelijk tot aankopen van dit prachtige merk zijn gekomen. Buiten was het ook weer een prachtig zicht al die auto's op de parking..... Ik hoop dat we voor de bezoekers weer een leuke dag hebben kunnen neerzetten en dat het de rit waard was, ik weet zeker van wel zo aan de reacties te zien! Heel erg bedank voor iedereen die mee wilde doen om deze dag mogelijk te maken en iedereen die er bij wilde zijn. Volgend jaar gaan we een beetje meer interactief organiseren, we gaan voor het eind van het jaar komende activiteiten voor het volgend jaar alvast met tijd en data bekend maken zodat een ieder ver van te voren weet wat en wanneer, verder willen we in ieder geval 3 samenkomsten doen volgend jaar en bij genoeg interesse een 4e die geheel bepaald word door de bezoekers. Op de agenda staan voor volgend jaar..... Facebookpagina ..... - Medio februari/maart automaatversnellingsbak uitleg en werking, - Medio Mei/Juni rondrit Zeeland, - Medio November Technische dag. En dan , bij genoeg interesse en onderwerpen, een dag die de bezoekers wensen...geef je ideeën door en we gaan er mee aan de slag. Een aantal onderwerpen die aan de orde kunnen komen zijn bijv. ergernissen die de auto bezit zoals trillen e.d. rammeltjes e.d dan kunnen wij een dag of middag doen die daar op door gaat. Ook hebben we iemand mogen ontmoeten die heel goed is in gasinstallaties, misschien ook een mooi onderwerp. Kijk maar, alle ideeën zijn welkom. Heel hartelijk bedank voor de gezellige dag! Allemaal! Joke, Raymond en team....
×
×
  • Create New...