Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 07/13/2011 in all areas

  1. Iedereen bedankt voor het medeleven en steun in deze moeilijke tijd. De eerste tien dagen na de operatie was een zeer neergaande spiraal met weinig vooruitzicht. Een donkere tunnel zonder lichtpunt. Gelukkig gaat het nu een stuk beter en ben vandaag uit het ziekenhuis ontslagen. Wil er niet te veel op terug kijken en deze 3 weken zeer snel vergeten en vooruit kijken naar de mooie dingen die nog gaan komen. Nogmaals bedankt.
    16 points
  2. Ik werd gewezen door een goede vriend op een auto die te koop stond, Hij benadrukte dat ik gewoon de auto moest kopen en niet over nadenken verder? (huh?) Wauw…. Ik wist even niet wat te zeggen en bekeek de doorgestuurde advertentie, Ok, een XJS.... AH! een 3.6 handgeschakeld, Targa! Cool!!! Ikke meneer gebeld en 3 kwartier later met over en weer over de Jaguar en de voorliefde er voor serieus doorgenomen te hebben...de auto onder voorbehoud gekocht. Zaterdag na het gesprek 300km enkele reis gemaakt naar de woonplaats van de verkoper en de standplaats van de auto. Beste vriend mee... Lekker praten in de auto over van alles en nog wat, maar vooral Jaguar uiteraard. Eenmaal aangekomen een hartelijk onthaal en een eleboog ipv een hand uiteraard, hele leuke mensen! Prachtig huis en in 1 van de garages van het huis (net zo groot als een gemiddeld vakantiehuis) stond de patiënt, Patiënt omdat de auto niet starte na 11 jaar stilstand totaal, de beste man had er 500 meter mee gereden... We hadden afgesproken de auto op transport te zetten en zeker niet te rijden, maar ik had stiekem toch de groene platen mee....(en nog wat rommel) De auto naar buiten duwen want die starte uiteraard niet, maar buiten toch even "proberen" Ik verdacht direct de injectoren en vroeg of de man en schroevendraaier had en gaf een aantal tikjes op de Injectoren en stap voor stap kwam de motor bij.... Hihi...we gaan echt wel rijden! Na een 10 minuten toch wel de nijging de 300 km aan te vangen, een 2 tal proefritten en ja hoor we wagen het er op!! Na een heerlijke lunch en een voelbaar afscheid de auto op het pad, bus er voor (ik weet de weg nooit, de bus wel) en GAAN! Eerste 20 km met zweet in de bilnaad op weg naar de pomp, JA 98! goed, tanken! 10 liter later tank vol?? Ok.. cool En gaan... Na de eerste 100 km deed mijn vriend zijn oortjes in en ik zag hem zichtbaar genieten, komt goed? Ja tuurlijk, komt goed! Tot de Moerdijk ging het goed, daar stopte de auto en na wat spannende momenten en een verme tik her en der hervatte we de weg naar Zeeland. Bordje Zeeland voorbij en meerdere telefoon van de oude eigenaar en familie over de gok op rijden....hahaha doet het nog! "ECHT"? ok...we zien jullie morgen wel aankomen. Noop, 3,5 uur later stond de XJS op de oprit. Allemaal even kijken.... Joke gelijk "stinkt naar opa" , mijn zoon..."GAAF" wanneer gaan we?? Nou...je voelt hem al...met Pinksteren in de garage met vrienden (op gepaste afstand) lekker de auto controleren en direct op alles extreem verzorgen met alles wat we voorhanden hebben, en dat is veel... Nou....appel (tijdelijke naam, ding is soort van groen), al meerdere malen mee op pad genomen en de lachspieren uitgerekt!! Wat is dat gaaf! Ok, er was wat aandacht ( 13 uur in 2 dagen en 2.000 euro onderdelen), maar.... nu is de auto 70 procent in orde, nog een storing in de Electra (op 80 plekken ofzo, grapje) HEEL,HEEL gaaf!!! Een nieuwe dakloze in de familie. 551 stuks geproduceerd, 1 bij ons, word met alle liefde en respect voor de leeftijd verzorgt tot alles op orde is en dan komt het echte doel van de dakloze. Een rit met mijn zoon samen door Europa, door de bergen met dak er af en zeer betrouwbare motor en Getrag handbak met 5 versnellingen. Hihi Erg leuk!
    13 points
  3. Na een rustperiode en overdenkingen wil ik mij weer inzetten voor JF. Zal niet makkelijk worden omdat forums minder in trek worden, vooral bij jongeren. Begrijp ik wel, die hebben zoveel andere dingen te doen in deze gehaaste maatschappij. Maar we gaan met z'n alle proberen om er een nog gezelliger en informatiever forum van te maken.
    13 points
  4. Ook langs deze weg iedereen bedankt die er voor gezorgd heeft deze dag tot een prachtige dag te maken. Zonder deelnemers geen rondrit. We hebben prachtig weer gehad, enorm veel gezelligheid en plezier in overvloed. Geweldig dat we een speciaal menu hadden in het restaurant, heel mooi en heel fijn dat alles op rolletjes liep. - Onze speciale dank gaat uit naar Keesh, de altijd (meest drukke) die alles bijhoud op het forum. - Eigenaars van het forum voor het bijhouden van de info en tot beschikking stellen voor het organiseren. - Joke voor alles achter de schermen(restaurant, planning, drinken) - Leon, de vlaaienman (en dan ook ALTIJD echt goede vlaaien he!) - Max... de routegoeroe... En de rest van G&G ook dit keer weer lekker mee. (Rijmt ook nog eens) Enne..... dit smaakt naar meer! En Max.... dit was echt een geweldige rit! Foto's komen morgen, ik heb de camera in de auto laten liggen. Oh ja, goudklompje deed het ook goed.... 40 jaar en "kiep on going...." haha Ik ga op reis en neem mee .... een ECU... Mensen HEEEELLLLLL erg bedankt voor deze geweldige dag!
    11 points
  5. Ik ga er eens induiken wat betreft de regels, Voor de andere zaken is het voor mij heel simpel, ik ken een aantal klanten die enorm in de problemen zitten door onze nieuwe ziekte, ik heb er bekende aan verloren en wens iedereen die het ziet als een griepje de eerste besmetting toe. Voor de regels van dit evenement zijn wij verantwoordelijk en we maken er een leuke dag van! Maar wel binnen de regels, want zoals gezegd zijn wij, en wij met ons allen verantwoordelijk voor deze dag. Maar wat mij betreft staat de gezelligheid en de dag zelf met zijn allen voorop.. Vorig jaar liep alles geweldig binnen de regels en dit jaar kunnen we dat zeker ook laten gebeuren. Komt helemaal goed.
    11 points
  6. Als Jaguar liefhebber wil je natuurlijk wel graag echt (weer) een Jaguar in je garage hebben dus toen ik twee weken geleden een 420 op Catawiki zag staan zonder minimumprijs was ik natuurlijk wel geïnteresseerd. Ik had al eens vaker naar een van de oudere Jags gekeken maar dan met het idee om mijn huidige oldtimer in te ruilen op een mooie auto. Maar dat was er nog nooit van gekomen en ik dacht als de prijs nu niet te gek oploopt dan koop ik hem er gewoon bij. Foto’s lieten een auto zien die wel wat aandacht moet hebben maar in de basis niet verkeerd. Auto staat sinds 2005 op Nederlands kenteken. Verhaal erbij is dat de vorige eigenaar was overleden en de auto is opgekocht uit de inboedel. Ik kon vinden dat de vorige eigenaar hem inderdaad al een hele tijd had gehad dus daar zat wel wat logica in. In de week voorafgaand aan de sluiting een afspraak gemaakt om de auto bij het bedrijf waar deze te koop stond te bekijken. Beetje hetzelfde gevoel, niet verkeerd maar ik heb er niet de hoofdprijs voor over. De biedingen waren wel wat opgelopen maar nog steeds onder hetgeen ik er voor wilde geven dus aan het eind nog een bod gedaan en ik was plotseling weer eigenaar van een Jaguar! Er waren alleen een paar zaken die ik niet goed kon rijmen en die me ook niet helemaal lekker zaten. De onderkant van de auto leek keihard, geen rotte plekken en heel netjes in een coating. Bijna of iemand dit heel professioneel gerestaureerd had. Maar het interieur is echt een zootje en het chroom is ook niet meer echt mooi en nog wat kleinigheden. Beetje vreemde combinatie. Ik zal wat foto’s toevoegen die door de verkoper zijn gebruikt. Zoals jullie op de foto’s kunnen zien heeft deze 420 een badge op de gril die ik eigenlijk nog nooit zo op een 420 had gezien. In de week voorafgaand aan het ophalen van de auto had ik natuurlijk al wat op internet over de 420 gezocht en toe vond ik toevallig een foto waar een 420 met precies diezelfde badge op stond. Alleen die was professioneel gerestaureerd dus het leek me stug dat dit dezelfde was… Afgelopen donderdag heb ik samen met een collega / mede autoliefhebber de auto opgehaald en deze naar huis gereden. De auto had een hele tijd gestaan en was alleen een beetje heen en weer gereden maar ik vond een rustige rit van een klein uurtje wel een mooie eerste test. De vloeistoffen nagekeken voor vertrek en nog wat benzine in de tank gedaan en op pad gegaan. De motor liep mooi en de auto reed ook goed. Stuur wel scheef en ik kreeg het idee dat de versnellingsbak wat weinig olie had maar verder geen problemen gehad. Collega die achter me reed bevestigde tijdens een korte overleg stop ook dat de auto heel mooi op de weg lag. Geen slingerende wielen, geen rook uit de uitlaten dus maar gewoon door naar huis en daar staat hij nu dan ook. De auto ondertussen flink bekeken en ja, de onderkant is top maar het interieur is dus een zootje met losse bedrading en er zijn diverse afgeknipte slangetjes in de motorruimte. Ik heb ondertussen het service manual voor de 420 besteld dus dan kan ik een gaan zoeken wat het allemaal is. Nu de auto thuis staat vielen me ook wat meer details op en wat denk je… deze auto is inderdaad in 2006 door Bart Holland onder handen genomen. Op hun site staat een complete rapportage van wat men allemaal gedaan heeft en dat is niet misselijk. Heel veel zaken zijn toen als nieuw gemaakt. Ik zou me kunnen voorstellen dat de auto misschien als bijtellingsvriendelijke oldtimer is ingezet. Er lagen nog bonnetjes in het interieur van bezoeken een een bouwmarkt en een restaurant. Allemaal regio Westland in 2014. Auto heeft ook een alarmsysteem zelfs met GPS-tracker. Maar daarna is de auto dus ook weer flink verwaarloosd, misschien tijd buiten gestaan maar gelukkig zat de bodem goed in de coating. Het plan was en is niet om de auto weer helemaal als nieuw te maken. Bij mijn vorige oldtimer heb ik dat wel gedaan en dat wil ik niet weer. Het plan is om hier een nette(re) auto van te maken waar ik lekker in kan toeren en waar ik eens mee naar een meeting kan. Dus de zaken stukje bij beetje aanpakken en de auto ondertussen rijdend te houden. Deel 1 wordt uitbouw alarmsysteem en een kijken wat er allemaal aan de bedrading gerommeld is. Guus
    10 points
  7. Het was al enkele jaren een serieuze doorn in mijn oog. Een gebroken lens in de koplampunit van de XKR. Hij was me in eerste instantie totaal niet opgevallen. Totdat ik mijn auto, ergens in 2016, door een professional liet coaten. Over het algemeen zijn professionele detailers autisten pur sang en die maken er een serieuze sport van om elk gebrek aan je auto te vinden en te benoemen. Links de gebroken lens. Dus besloot ik op zoek te gaan naar een vervangend koplampunit. Tja, daar word je serieus niet vrolijk van. Nieuw rond de 1.000 Euro en tweedehands vragen ze ook al vlug 400 - 600 Euro. Mailtje gestuurd naar Hendrikus Alkema of die mogelijk een kapotte koplampunit had liggen waarvan in ieder geval de betreffende lens nog intact was. Nope. Zeldzaam. Zelfs de koplampunits compleet zijn bijna nergens meer te vinden. MAAR. Hendrikus had wel een exemplaar liggen afkomstig uit een XJ 350. Volgens hem grote kans dat de maar hetzelfde was. Links de originele gebroken lens. Recht de lens uit de XJ 350. Daarvan bleek de buitendiameter echt net 2 mm groter te zijn ???? En er bleek geen 'inkeping' in te zitten. Nog een tegenvallertje .... Dus paste NET NIET ..... Aangezien ik de lens voor 30 Euro wist te bemachtigen durfde ik het wel aan. VIJL en puimsteen / schuursteen. Voorzichtig een sleufje erin gevijld. Ging prima. En daarna de buitendiameter voorzichtig weggeslepen met een natte puimtsteen en wat Dreft zodat het wat gemakkelijker polijst. Dat was een klusje van ongeveer 2 uren !!!!! En als je dan vervolgens de lens in de houder laat glijden en hij valt precies en perfect in die houder dan maak je eventjes een vreugdedansje in de woonkamer. ???? Als gegoten.
    10 points
  8. Hé hé, hij is er! Op 17 november meldde de Canadese eigenaar dat de auto was opgehaald, en gisteravond eindelijk dan in Tilburg. Eerst zou ie oudjaarsdag komen. Daarna maandag. En ja, om kwart over zeven 's-avonds belde de chauffeur met de keuze: 8 uur die avond of morgenvroeg 8 uur. Volgend de chauffeur "deed" ie het niet. Nou lekker dan, naar huis duwen / slepen? Geen zin in. Sleutel omdraaien, bijna geen accu. Met startkabel doorverbonden. Ik hoor de benzinepomp lekker tikken, en tikken, en tikken. Geen benzine dus! Eerst een tankje benzine halen en spuitbusje remmenreiniger. Na wat proberen (deze heeft Stromberg carburateurs en een handchoke) lukte het toch. Hoera! Op eigen kracht naar huis gereden en de garage in. Aan de lader gezet en vandaag gaan we inspecteren.
    10 points
  9. Zojuist terug van een erg geslaagde dag! Leuke mensen en goede sfeer. Daarbij gewoon top geregeld door Ko en zijn gezin/team en onze Erik (fasett) Een kleine impressie:
    9 points
  10. Opvallend die rode S ... Leonneke, staat de kofferbak thuis ook altijd open!? ... als er imenad een groter exemplaar wilt ... stuur maar een PM, ze zijn er in RAW en JPG 6720 x 4480 pixels
    9 points
  11. Iedereen weer zin in een rondrit? Wij wel!!!! Laat maar weten of en wanneer we wat kunnen gaan doen.
    9 points
  12. Het is voor iedereen een domper, maar ik ben achteraf nu ook blij dat het verzet word, de regels in Zeeland zijn steeds meer merkbaar, de de besmettingen nemen toe en de regels zijn duidelijk voelbaar. We willen nog steeds een onbezorgde meeting organiseren zonder wat voor beperking dan ook, Zo als alles nu gaat is het erg onzeker allemaal, maar ik denk dat er de 12e een behoorlijke aanscherping van de regels word gegeven, buiten het feit dat dan het risico hoger word met de regelgeving vinden wij het oom een hele slechte zaak als we niet een veilige en onbezorgde omgeving kunnen beiden. Het is daarbij ook ondoenlijk om alles goed te zien van de onderdelen als we niet echt heelll dicht op elkaar staan. Ik verwacht in het vroege voorjaar een nieuwe data te kunnen prikken, tot die tijd maar gewoon uitzitten deze tijd... (die naar mijn idee nog wel wat erger zal worden)
    9 points
  13. Ik wil een onbezorgde Meeting ZONDER mondkapjes, ZONDER QR code en ZONDER extra maatregelen... Ik wil niet controleren OF iemand gevaccineerd is, dat geloof ik gewoon... We zijn het met zijn allen zo zachtjes aan gewoon echt beu, wij als bedrijf zijn al heel erg veel bezig geweest met de regels, alles wat er omheen hangt, begrijp me niet verkeerd... ik sta achter de keuzes maar het is zo zachtjes aan onwerkbaar geworden als het om een samenkomst met een grote groep gaat. Net is alles een beetje voorbij lijkt te zijn, (wat we een beetje inschatte ook) regelen we met zijn allen een Meeting, iedereen kijkt er naar uit... wij ook.. Nieuwe dingen op de agenda.... Eindelijk na 2 jaar... En NET voor de data gaan we de regels weer aantrekken. Ik weet het niet... Met de rondrit waren we NET op tijd voor de extra maatregelen, nu NET te laat denk ik... Risico van gewoon doen wat we zelf willen resulteert bij controle in verwijderen van de bezoekers en een prent voor ons.. Nog tot daar aan toe.. Maar met de druk, en de onzekerheid gaat de lol gaat er wel een beetje af... In de winkel zie ik mensen zonder mondkapje en worden er al weer op aangesproken en een week gelden werden ze met plezier ontvangen, ik weet het niet meer. Er is sprake van afzeggen van de Sinterklaasintocht (geen grapje) Maar de lol gaat er wel een beetje af. Een Meeting is met zijn allen naast elkaar, en gewoon lachen en leerzaam redenen, maar vooral de vlaai, de koffie en de drank... alles de gezelligheid, alles. Alle onderdelen die op de agenda staan verlangen mensen dicht bij elkaar, word lastig om details te aanschouwen op 12 meter afstand .... Grrrr... Afzeggen doen we niet, eventueel een andere data uiteraard wel. Ik moet uiterlijk dinsdag de knoop doorhakken, ik hou angstvallig (of angstaanjagend) de voortgang van de regels in de gaten in de media, neemt de druk en daarmee het risico op extra zwaardere maatregels toe dan verzeten we alles naar een maand of 2 verder. We kijken het nog even aan tot dinsdag. Ik ga ook niet een hele dag met een mondkapje op lopen, dan stort ik in met al mijn gelul.. En de rest hoeft dat van mij ook niet, ik wil iedereen kunnen zien.. Dus... als het perse verplicht is dan verzetten we alles naar een ander tijdstip, mag het wel, dan gaat het door zonder beperkingen wat mij betreft. Dus we kijken hoe hoog de druk word met de verplichtingen. Uitgangspunt is een veilige en gezellige Meeting!
    9 points
  14. Nou... auto haalt het wel hoor (haha) En!! We hebben een ondernemer bereid gevonden SPECIAAL voor ons open te gaan! Er is aan het Veerse Meer een locatie waar we mogen eten, het betreft een friettent die friet , hamburgers en broodjes verkoopt. Hoer kunnen de bezoekers op eigen kosten naar eigen smaak eten. Op de locatie zelf is er ruim plek voor de auto's en is er voor 200 mensen plek. We kunnen lekker in het gras eten nuttigen. Deze stop duurt zo lang als gewenst en de friettent blijft open totdat wij voorzien zijn. Al met al een beetje anders dan anders maar we doen ons uiterste best de rit goed te laten verlopen en ook nog aan de regels te voldoen. Voorop gesteld heerlijke ontspanning en lekker samenzijn en genieten.
    9 points
  15. Goed daar gaan we... Reden voor het late antwoord inzake de organisatie is de constante verandering in regels mbt Corona, De verordening in Zeeland laat de rit toe in de volgende vorm, - 1.5 meter als we uit de auto zijn tussen de mensen onderling, - Als groep rekening houden met elkaar bij stops met eten in een wachtrij voor de eetgelegenheid, - Gezondsheidsinformatie vooraf voor elke deelnemer, - G&G draagt zorg voor het volgende, - Morgen staat er een te downloaden formulier op de site inzake vragen over de gezondheid van de deelnemers, - De formulieren worden beheerd tijdens de rit door Joke, - Het ter beschikking stellen van desinfectiemiddelen, vrij te gebruiken door deelnemers, - Voldoende mondkapjes voor degene die er gebruik van willen maken, Starttijd van de rondrit is 10.30 uur, De garage is open vanaf 09.30 uur. Verzamelen op de parkeerplaats van Cannuck ( de buurman) Gelieve alleen auto's te parkeren bij de garage van organisatieleden. In acht nemen van de regels mbt Corona. Nu het leuke gedeelte!! De rit is 75 km langs het moois van onze provincie, Er is ruim plaats voor alle auto's onderweg en voldoende ruimte voor heel veel plezier!! We hebben een rit met ruim 30 auto's! Deze week zijn we bezig met locatie af te wegen waar we gaan eten, er zijn 3 locaties beschikbaar maar we moeten met het weer rekening houden. We hebben geprobeerd binnen te reserveren maar nergens kon dat... Dus de firma crea en bea hebben het volgende bedacht, Er zijn 2 locaties met een friet en of andere goodies met ruim parkeerplaats, 1 locatie waar we evt. broodjes kunnen nuttigen mar dat heeft de laatste voorkeur. We gaan er voor!! Heel veel zin in!!!
    9 points
  16. Wij blikken terug op een zeer mooie ervaring en een dag om te onthouden. Vol van trots dat er zo'n enorme opkomst is geweest en zeker met het voorspelde slechte weer. Enorm mooi om te zien dat er zo veel mensen bij elkaar op een plezierige manier samen kunnen zijn! En wat een mooie auto's zo bij elkaar, voor mij persoonlijk een goed gevulde snoepwinkel en wat prachtig dat we deel uit kunnen maken van een forum met zoveel enthousiaste mensen die dezelfde passie delen. en dan zoveel bij elkaar!!! 31 auto's en ruim 60 personen. Wauw.... Hier een paar foto's van onze beleving......
    9 points
  17. En een fotoverslagje van de Final Result. De coating heeft een metallic look, wel leuk:
    8 points
  18. Haddock kon zo’n kans niet laten lopen. Heel mooie gave series 2 gekocht in de kleur Sable, perfect ingebouwde 3.6 XJ40 motor en bak, 1e lak, groot schuifdak, erg blij. deenormvergulde
    8 points
  19. De gemeente is redelijk duidelijk, een samenkomst in deze hoedanigheid met de huidige regelgeving en evt. (te verwachten) aanscherping is alleen mogelijk volgens de huidige regels.n misschien niet meer na 12 november. Een eigen interpretatie of we wel of niet bij de bedrijven horen die wel of geen QR of mondkapje verplicht stellen is niet het uitgangspunt van de regering. Voorts word er bij zichtbare aanwezigheid gecontroleerd op naleving van de regels geldend als huidig en geldend na 12 november, ongeacht wat die zijn op die data. Met andere woorden. Het is zoooo onzeker wat er de dag voor de samenkomst gezegd gaat worden, en in combinatie met een Meeting met beperking (wat we niet willen) dat het verstandiger is de data te verzetten naar een data dat er weer ongestoord een Meeting gehouden kan worden. We willen een Meeting zonder beperkingen en met gezelligheid en niet een verstopfeestje met de deur dicht. Ik stel voor de data te verzetten, hoe lullig het voor iedereen ook is, waarvoor excuses. Maar ik hoor uit privé omgeving dat zelfs de trouwerij van een vriend van me afgezegd is door de gemeente Vlissingen... Dat zegt genoeg.
    8 points
  20. Bij mij staan de Daimlers en Jaguar in de winter altijd binnen, ze mogen van mij geen pekel en liever ook geen regen zien. Ik doe er wel wat cosmetische verbeteringen aan maar verder niet. Vandaag moesten ze even naar buiten omdat ik wat in de garage moest doen, meteen de collectie maar weer even op film vastgelegd. Vinden jullie dat ook altijd leuk? Je auto's buiten zetten, beetje poetsen, beetje ernaar kijken, foto's maken...
    8 points
  21. Afgelopen vrijdag proefritdag...want droog en zonnig. Afgelegde afstand ongeveer 100 km. Bebouwde kom en provinciale wegen. Berijder afwisselend DBV en ondergetekende. Variabele snelheden, van stilstand tot “heel vlug” en toerental tot 5000. Bestrating: van glad asfalt tot kinderkopjes en bolle klinkerwegen. Buitentemperatuur 25-27 graden, nog geen werkende airco dus ramen open (kun je alle geluiden ook beter horen). Stuurinrichting, wielophanging, veren en schokbrekers: Doen wat ze horen te doen. Was wel te verwachten met nieuwe bussen, rubbers en fuseekogels, gereviseerd stuurhuis, nieuwe schokbrekers, vers uitgelijnd enzenz. Geen rare geluiden, goede wegligging, goede rechtuitloop, geen trillingen. Helemaal goed. DBV gaat komende week nog checken of er niets losgetrild is.. Banden: de keus is gevallen op het fameuze merk Goodride, zomerband, 215/70 15H. Sneller dan 210 ga ik toch niet rijden, en regen vermijd ik ook zoveel mogelijk. Opvallend stille banden. 215 is een centimeter breder dan standaard voorgeschreven, maar vind ik gewoon beter smoelen. Remmen: jammer jammer. Omdat de oude dame nogal lang stil had gestaan heeft DBV niet eerst een proefrit kunnen maken voor hij aan de auto ging werken. We kwamen nu tot de ontdekking dat de voorste remschijven niet recht meer zijn. Deze gaan alsnog vernieuwd worden komende week. De auto remt goed, maar bij voluit remmen trilt het stuur bijna los ????. Remt wel gewoon rechtuit. Koppeling en versnellingsbak (ja de oude dame is een handgeschakelde 12 cilinder): helemaal goed. Het verschil tussen mijn dagelijkse werk auto (Tiguan DSG) en de XJC is aan de hele kant heel groot (het koppelingspedaal vergt echt wel een stevig linkerbeen), maar aan de ander kant ook weer niet: de auto laat zich uitermate schakellui rijden. Zodra de Jag rolt, kan de tweede versnelling ingeschakeld worden, en die gaat tot 120 km per uur. In zijn drie kun je vanaf 600 toeren (ongeveer 25 km per uur) kalmpjes optrekken zonder enig probleem, en kun je zonder opschakelen door naar 180... De bak is niet gediend van overhaast schakelen, maar is stil. Motor en brandstofsysteem: het luide tikken van de brandstofpomp bij ingeschakelde rechter tank is verdwenen. En ook de olierook uit de linker uitlaat is weg! Het advies van DBV om eerst maar eens kilometers te maken is goud waard geweest. Motor loopt als een zonnetje. Oliedruk is zoals die hoort te zijn. Voordat we gingen rijden heeft DBV het voorfilter (tussen de immers verroeste rechter benzinetank en de brandstofpomp) gecontroleerd op vervuiling. De auto had namelijk al een paar korte ritjes gemaakt. De tank is kennelijk goed genoeg schoon gemaakt, want er viel niet veel te zien. Helaas doet de brandstofmeter niets (op geen van beide tanks), hier gaat DBV komende week naar kijken. Bij normaal optrekken (zeg maar in Tiguan tempo) gaat alles perfect. Echter bij vol gas geven gaat de motor heel snel naar 3000 toeren, blijft dan als het ware wat hangen, en vanaf ongeveer 3500 toeren krijg je een duw in je rug, en gaat de oude dame geestdriftig naar de 5000 toeren. Bij gas loslaten loopt toerental niet regelmatig terug, maar lijkt het alsof de auto zo nu en dan extra inhoudt. DBV wijt dit aan de ECU: die is nog ingesteld op de GM400 automaat die er origineel in zat. De ECU gaat komende winter naar Engeland, waar specialist deze opnieuw inregelt. Koelsysteem: de auto is keurig op temperatuur gebleven (met 21 jaar oude koelvloeistof..) en spuugt ook nergens koelvloeistof uit. Weer een zorg minder. Wat moet er nu nog gebeuren: Airco nieuw gas en nieuwe pomp; koelvloeistof verversen. Was nog niet gebeurd omdat de motor eerst nog olierook had, en DBV een hekel heeft aan iets tweemaal doen. Voorste remschijven vervangen. Brandstofmeter werkend krijgen. Isolatie motorkap aanbrengen. DBV gaat er vanuit dat hij dat komende week wel gedaan krijgt, en dat ik de auto dan komende vrijdag van Helmond naar Rotterdam kan rijden, eindelijk! En omdat ik er geen genoeg van kan krijgen hier nog wat foto’s van voor en na de proefrit..
    8 points
  22. Het is inderdaad een investering, maar de veiligheid staat voorop, ik wil ook gewoon veilig in de avond aan mijn hobbyauto kunnen werken. Ik heb nu even het gevoel dat zo maar iemand even binnen kan wippen, ik ben er niet vaak alleen maar gewoon omdat het met vrienden leuker is en een gezamenlijke ontspanning betreft. Maar ik kreeg het gevoel dat ik misschien wel niet meer veilig in de avond daar kan zijn. Dakota gaat dan wel mee, maar een belager met een knuffelhond is ook geen manier....haha Dus eigenlijk zie ik het nu meer als gereedschap en een goede manier om een veilige omgeving te bieden voor onszelf en de klanten. Net als de gereedschap karren en de voorraad in het magazijn is het noodzakelijk om ons werk uit voeren. Zo zie ik het nu... Weer een stapje vooruit naar beter... Beter voor iedereen, ook voor de inbrekers....die krijgen dan de kans met ons en de politie kennis te maken, kan ook heel leerzaam zijn....(toch?) Lijkt me ook leuk voor een meeting, een demonstratie te geven van wat er allemaal kan tegenwoordig.... En leuk voor oud en nieuw.... Nee.... De echte noodzaak en de hoogte van de investering staan gelijk aan het vervangen van de gereedschappen die ontvreemd zijn, ik ga samen met de man van het bedrijf een samenwerking aan met ons als proef misschien wel om de tijd die je hebt voor inbraak te verkorten naar 6 minuten, die is nu 10 max.11 Er kan met dit systeem gekozen worden voor weren en voorkomen, maar ook heterdaad in de hand te werken...(mag uiteraard niet maar kan wel) Er zijn allerlei manieren om te vertragen, maar live feed naar de meldkamer en diverse melders buiten geven een totaalbeeld van de situatie, ik wil ook niet heel de dag gebeld worden met een melding van beweging ofzo, dus dat doet de meldkamer lekker voor je. Maar ik verbaas me over de vooruitgang in de actieve beveiliging, het was al aardig goed bij ons, maar nu gaan we een stapje verder in actieve tegenaanval.
    8 points
  23. Afgelopen week is het laatste strakmaakwerk gebeurd, vrijdagmiddag stond-ie er zo bij: En daarna is er flink doorgewerkt: Ik ben NIET ontevreden tot nu toe...
    8 points
  24. Omdat onze Daimler geen geduld had om te wachten op de automaat-revisie workshop hebben we afgelopen week zelf de stoute schoenen aangetrokken en de bak gerepareerd. Onlangs ging de automaat kapot en de symptomen wezen op een kapotte A-drum. Ik heb aardig wat tijd besteed aan inlezen: verwijderen van de bak; openmaken van de A-drum; assemblage; lower valve body verwijderen; zuiger vervangen; olie vervangen etc. Onderdelen heb ik besteld bij diverse bronnen (Engeland, US maar ook bij ZF in Nederland). Zelf had ik nog nooit een versnellingsbak verwijderd. Ik heb hulp ingeroepen van Thijs en mijn zoon Steven heeft ook meegeholpen. We hebben de klus uitgevoerd bij een doe-het-zelf garage in Amsterdam en we hadden de beschikking over een brug, luchtgereedschap en een pers. Het verwijderen van de bak was op zich al een hele klus maar ging redelijk voorspoedig. Het verwijderen van de katalysators was lastig en het losmaken van de bovenste bouten van de bell-housing was ook uitdagend. Het losmaken van de lower valve body (sorry ik weet de Nederlandse term niet) valt mee, en het vervangen van de zuiger met een upgraded exemplaar was wel te doen. A-drum openmaken was eenvoudig, al heb je wel een pers nodig om de zuiger er uit te krijgen. Gelukkig bleek de diagnose correct. De zuiger in de lower valve body bleek licht beschadigd, en in de A-drum was de O-ring van de zuiger kapot en de bovenste rand van de drum afgebroken. We zijn er twee dagen mee bezig geweest. Montage verliep zonder tegenvallers en na het vullen met nieuwe olie reed de auto weer prima. We zijn blij en ook wel een beetje trots dat we deze toch wel omvangrijke klus succesvol hebben afgerond. Noud
    8 points
  25. Na de buien hier vertrokken en op het Lido terrein was bij aankomst de boel al aardig opgedroogd rond 13.30 uur. Was minder druk dan de laatste keer, maar toen was het weer ook veel beter. Toch gezellig druk en een heerlijk sfeertje mede door de Mardi Gras Band en ook was er weer genoeg moois te zien. Ook Wilfred nog gesproken , die heel tevreden was over zijn gereviseerde motor. Rond 15.15 uur weer vertrokken met onderweg een buitje. Het blijft tenslotte een Engels evenement. Bijgaand nog wat plaatjes.
    7 points
  26. EUREKA!! @Gijzzy Een combinatie van stevig de laatste cm van het duckbilletje manipuleren met de (kon er met moeite net bij) en een week met airco vol aan weer eens rommelen met de middelvinger en ja hoor, die werd nat. (Jaja dit klinkt bijna als grensoverschrijdend gedrag). Vervolgens de tip van Gijzzy toegepast en snel met de lamp onder de auto gekeken. Het gutste eruit met een flinke plas onder de auto tot gevolg hebbend. TOP zo’n gouden tip hier op dit forum want ik heb hier waarschijnlijk een boel geld mee uitgespaard. Voorlopig herhaal ik deze procedure maar even na een rit waardoor ik hoop dat eventueel nog aanwezig vuil wegspoelt. Navigatie weer ok airco weer ok. Heel fijn. En allen weer bedankt voor het meeleven- denken.
    7 points
  27. Hier (eindelijk) de foto's van ons.....
    7 points
  28. Kees, Joke, Raymond en Leon, Hartelijk dank voor de organisatie van deze super dag! Ik heb er van genoten en inmiddels weer veilig thuis. Ook ik heb een foto gemaakt vanaf het uitzichtpunt, maar die hebben we al, daarom 2 foto's van dezelfde plaats maar dan vanaf grondniveau.
    7 points
  29. Eenzaam allemaal zo, Ik begrijp de zorgen en de zorgen voor de zorg, maar we moeten echt zorgen dat de zorgen om de verschillende zorgen eens opgelost raken.
    7 points
  30. Ik ben inmiddels, vanaf 16 maart 2020, aardig bedreven geraakt in het werken en plannen rondom de maatregelen. Allemaal prima te doen, mits goede en heldere afspraken van tevoren. Tijdens het rijden hoef je nergens rekening mee te houden. Stappen we uit, dan is op dit moment de maximale groepsgrootte voor buiten 4 personen. Deel van tevoren alles in in groepjes van 4. Onderling anderhalve meter afstand. Groepen niet laten mixen. Het stelt allemaal geen ene ruk voor om op een correcte manier met de maatregelen om te gaan. Tenminste, als je alles vooraf goed regelt. We kunnen zelfs een voorbeeld zijn voor anderen op een gemiddelde zondag. Ik help graag mee met de organisatie van het geheel. 8 clubjes van 4 lijkt me geen probleem verder. Bij mij staan de Boa's elke week een keertje op de stoep en ik heb nog nooit problemen gehad. Kwestie van de regels goed lezen en opvolgen. Bijna een beroepsmatige hobby geworden ...... ???? Als er tienduizenden Nederlanders over de stranden banjeren dan regelen wij een mega strakke toertocht in groepjes van vier !!!
    7 points
  31. ik heb een tijdje rustig aan gedaan maar er is weer volop aan de Jaguar geklust. Zo goed als de hele bodem tot aan de voorportieren staat nu in de grondlak van de scheepsverf of al zwart in de lak. Het laswerk aan de hoeken achter is voltooid. Na het zwart lakken wordt dit met strijkkit en bodyschutz verborgen zodat het originele ruwer patroon van de bodem weer terugkomt en het laswerk niet meer zichtbaar is. Morgen gaat de slijptol in de hoeken voor onder de voorportieren. Hier zit nog wat roest en dit wil ik meteen weghebben om het verzegelen van de bodem compleet te kunnen maken. Alle holle ruimte's (dorpels, chassisbalken enz.) worden na het lassen eerst voorzien van zinkspray en na het drogen van de zinc vol met amber tectyl gezet.
    7 points
  32. Voor de volgers.....laatste tijd weinig te melden over de XJR.... muv schade aan de kofferdeksel door toedoen van een gevallen tak uit een gemeente boom en gemeente aansprakelijk gesteld.....nul op rekest. Verzekeringstechnisch van mijn verzekeraar geen probleem maar is een principe kwestie. Januari ... afspraak voor her- taxatie bij Steijn, en later die maand voor de APK. Hoogst waarschijnlijk kan ik mijn baan behouden bij de KLM . Duss dat.... Verstuurd vanaf mijn UMIDIGI X
    7 points
  33. Er zit een accupakket met BMS voorin: Het samengestelde accupakket voorin voorafgaand aan montage: Achterin een stack op de plaats van de tank en een stack in de bodem i.p.v. het reservewiel. De kofferbak blijft redelijk bruikbaar, ondanks laders (links) en 12V boordaccu (rechts).
    7 points
  34. ... voor persoonlijk gebruik. In een andere topic had ik het over een 4.0 Coupe maar die gaat waarschijnlijk naar mijn broer toe. Die is meer gecharmeerd van de Facelift types. Zelf "ben" ik meer van de oudere modellen en hield al jarenlang de pre-facelift types in de gaten. Geen V12 want de benzineconsumptie is me te fors. Dus het zou een 3.6 moeten worden, en die zie je niet heel vaak te koop. Vorige week nog twee bekeken in België, en daarvoor twee in NL. Die waren het allemaal net niet helemaal: te duur (Belgische auto's) of met teveel werk (NL auto's). Er zijn her en der nog auto's te koop in Dld, Spanje en Italië maar de vraagprijzen zijn me te hoog of ze hebben teveel gelopen. RHD liever niet dus de UK viel uit als jachtterrein. Zo ook de USA want de 3.6 is daar nooit geleverd. Maar toch! bij een handelaar in de USA stond daar zomaar een gave 3.6 schakel. Huh? Met miles speedo en USA voorbumper dus lijkt wel origineel USA geleverd. Hoe dan? Wie het weet mag het zeggen. Foto's opgevraagd van bodem en roestgevoelige punten en gekregen, is allemaal prima in orde. Mooi in de lak, wielen (pepperpots) en nieuwe banden. Goede strakke hemel. Natuurlijk is er wat te zeuren, de stoelen zijn niet zo best. Naden zijn los, niet echt gescheurd maar wel een zon-aangetaste plek (lees vergaan) hoog op de bestuurdersrugleuning. Tapijt lijkt nog wel goed evenals dashboardtop en stuur. Niet teveel gelopen, net 100.000 mijl ofwel 160.000 kms. Beetje onderhandelen en hem flink onder de al lage vraagprijs gekregen, jippie! Nu nog "even" op transport naar NL. Heeft er iemand nog een km teller over van een gesloopte ouwe XJS? En nette beige voorstoelen? ????????
    7 points
  35. Weer thuis na een geslaagde dag, heel veel dank van ons naar iedereen die vandaag wilde komen om deel te nemen! Wat een geweldige opkomst, heel veel dank daarvoor!! Keesh bedankt voor al je inzet via het forum! Mark en Simone bedankt voor het forum als platform. Alleen met een rondrit als deze kunnen weer helemaal op en top genieten, en genieten was het!! Wat een weertje... Uiteraard ook onze dank voor het navolgen van de regels, geen enkel moment was er een probleem... oprechte dank! Iedereen is er voor elkaar, en met deze rit blijkt weer dat samenzijn toch echt een kostbaar goed is.. Wij hebben echt heel erg genoten en heel veel gelachen. Heel, heel veel dank! We moesten vaste briefschrijver Leon dit jaar missen, hij was echt verplicht aanwezig te zijn in zijn bedrijf, zeker in deze tijd is het (Helaas) ook aan de orde dat mensen niet aanwezig kunnen zijn bij datgene wat ze graag willen/ Leon, ik hoop dat we je een beetje beleving kunnen geven langs deze weg, dikke knuffel van mij.. DJI_0017.MOV
    7 points
  36. Max en ik zijn ook herkenbaar, wij gaan jaren "80 in de komkommer en in vol ornaat! So… veel zin in mensen, Het word prachtig weer!!! Lekker onbezorgde dag. Ik ben er vanaf 09,00 uur, parkeren bij de buurman op het terrein, plek voor 50 auto's. In de garage koffie en thee en toilet.. 1.5 meter in de garage in respect nemen, Buiten staan de beschermingsmiddelen op en tafel voor ieder die er gebruik van wilt maken, Eveneens liggen hier de papieren met gezondheidsvragen (dit zijn we verplicht vanwege een evenement) Geen alcohol, Wij verzorgen voor een ieder in de 2e stop een blikje drinken, We starten tussen half 11 en 11 uur, Geen intreekosten, De rit is ongeveer (als ik weer eens niet verkeerd rijd tenminste) ongeveer 80 km (ofzo), Er zijn op de route geen verkeerslichten en geen echte opstopdingussen, Volg de geur van de komkommer...ouderwets RON 98 met een vleugje olie en koelvloeistof, Joke sluit de rij, Belangrijke telefoonnummers zijn, 0066-44578834 (President van Zimbabwe) 0113-769033, garage 06-46027208, Joke Het eerste deel van de rit is ongeveer 1 uur, daarna stoppen we aan het Veersemeer voor eten en drinken bij de friettent, Eten en drinken op eigen kosten en er kan aldaar alleen contant betaald worden, Er is ruim tijd en plaats aan het Veersemeer voor parkeren en verblijven, 2e deel van de rit duurt afhankelijk van de windrichting ongeveer 1.5 uur, De route volgt langs prachtige dorpen en langs prachtige vergezichten en diverse plaatsen waar we eerder al stilgevallen zijn met de auto. Juist op deze plekken weten we erg goed de weg vanwege de eerdere wandelingen. Dus..... En door. Tot zondag!!
    7 points
  37. Dank iedereen voor de lieve en motiverende woorden en gedachten, Inmiddels ben ik bekomen van de schrik en zie ik ook de waarde in van het feit dat ik geen confrontatie heb gehad met de inbrekers, Eigenwijs als ik ben en altijd vooruitstrevend willen zijn heb ik contact gelegd met een firma die voor ons op de openstaande vlakken en gaten in onze beveiliging een enorme toevoeging volgende week gaan instaleren, De machines ter vervanging zijn voor de gestolen apparatuur zijn inmiddels besteld en gearriveerd op de locatie van de leverancier, deze blijven daar totdat ons bedrijf de extra beveiliging heeft ondergaan. Het gaat om een 3 ledig system wat als volgt werkt, Via een afstandsbediening, een link naar de meldkamer en/of een gesproken opdracht naar de installatie is het mogelijk om 4000m3 in 18 sec. te voorzien van een dikke laag ondoordringbare mist. Dit geeft een enorme desoriëntatie en een zeer onveilig gevoel, dit word extra versterkt door stroboscoopafleiding. Zie het een beetje als een rookparty of spookhuis, alleen dit keer komt er met verkorte aanrijtijd ook oom agent op locatie. Tot die tijd verblijf je in het pand in een dikke laag mist. Als bedrijf investeren we altijd in de nieuwste technieken teneinde de klanten een complete en volledige dienst aan te bieden. Helaas is het nu ook aan de orde dat er (nog) niet voldoende veiligheid was voor auto's en goederen die bij ons verblijven. Vanaf volgende week is ons bedrijf op deze manier beveiligd en hopen we de achterstand in beveiliging ingehaald te hebben. Ik had liever het geld voor andere zaken gebruikt, zeker in de Coronatijd maar recente gebeurtenissen vereisen deze stappen. We wilde na deze gebeurtenis het veilige gevoel wat we graag aan de klanten willen bieden uitgebreid word aan de huidige ontwikkeling van criminaliteit. Helaas moet er een aanzienlijk bedrag geïnvesteerd worden, maar ik zie het ook als een aanvulling op de veiligheid en de stand van zaken omtrent inbraak.
    7 points
  38. #Aloboreto #John37 # Rob Vermeulen #Jags3 4.2 #Rob Vermeulen #markv70 #Iksjeezesel #JimJag #hansvh #wimb #JWT67 Succes!! De kachel brandt weer...na een infuus.... Oorzaak; de kachel radiator zat dicht. Maar waarschijnlijk niet dicht geslibt in de tijd, maar een verstopping. In en uitvoer afgekoppeld (de uitgang is op de foto de slang rechts boven bij de vul opening. links de uitgang (bij de nu afgekoppelde) heat valve. Eerst voorzichtig proberen door te spoelen, bovenin water ingegoten maar er kwam nauwelijks iets uit... Toen wat druk gezet met (omgekeerd gemaakte) rem ontluchter; toen kwam er plots een straal door en bleef het gewoon doorlopen. Kachel nog even met een waterslang doorgespoeld, lijkt nu volledig open en heeft tijdens de testrit weer de volle capaciteit. Dus niet hoeven inweken, geen soda of citroenzuur.....30 minuten en klaar. Iedereen bedankt voor de hulp, tips en ondersteuning!
    7 points
  39. Groeten aan iedereen vanuit Beieren, Karinthie, Slovenië en Noord Italië.. Onze XJR gromt er rustig op los. Autobahn, bergpassen, druk stadsverkeer, hoosbuien, het doet hem niks. De luchtvering strijkt alles heerlijk glad. En het verbruik na zo’n 1700km: 1:10,4. Hij zit inmiddels onder de blubber en het stof maar geregeld staan er mensen omheen te gluren. Het blijft een droom van een wagen.
    7 points
  40. Jij ook bedankt ouwe vlaaiendraaier, je hebt weer vele mensen verrast met de overheerlijke vlaaien! Dank je wel Leon, Eveneens dank aan iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt, zeker ook de forumhouders Simone en Mark, zonder hen geen forum, geen meeting in deze omvang. Hartelijk dank allemaal voor deze mooie dag!!
    7 points
  41. Joke en Raymond, bedank voor het aanbieden van deze mooie dag. Het is altijd weer een succes als er zoveel Jaguar liefhebbers bij elkaar gebracht worden. Veel nieuwe en gezellige mensen ontmoet.
    7 points
  42. 30 auto's so far gemiddeld 8 cylinders per auto (om en nabij ongeveer, plus minus en een beetje bij benadering, met een standaarddeviatie van twee keer de helft): 240 cylinders 120 km, gemiddeld verbruik van 1 op 7 denk ik zo tijdens de tour: een litertje of 500 totaal, met €1,70 aan de pomp is dat een leuk zakcentje van 850 Eurootjes gemiddelde lengte van de auto is 5 meter, dus bumper aan bumper zijn we 150 meter lang bij 60 km/u en 2 seconden volgafstand (16,666m) is dat ongeveer 650 meter optocht De gemiddelde Jag die mee rijdt is 1600 kg, dus totaal is dat 48 ton.
    7 points
  43. Nou, laatste stukje rondrit op papier gezet, lekker met olijfje weg, Dan is het toch wel weer fijn dat we groene platen hebben...kost een vermogen maar heeft ook zijn voordelen. Een glimp van de rondrit....
    7 points
  44. Ik ben lid van de JDCH en vind dat ik reuze meeval????
    7 points
  45. Beste forum leden. Hierbij mijn project koppakking vervangen van een s type 2.5 v6 van 2004. Ik heb deze jag met een lekke koppakking gekocht. Het was een klein lek. Geen water bij de olie of andersom, gebruikte geen water. Alleen teveel druk op het koelsysteem. Uiteindelijk besloten om toch de boel maar zelf te vervangen. Het scheelt ik ben zelf automonteur dus dat is nog wel te doen. Moet wel toegeven dit is mijn eerste jaguar v6 die ik uit elkaar haal. Leuke uitdaging maar zeer vervelend zonder hefbrug. Wat heb ik allemaal vervangen: Koppakingen Alle andere pakkingen die nodig zijn Waterpomp Thermostaat Multi riem Bougies Cilinder koppen zijn volledig gereviseerd. Dit alles kosten natuurlijk best wel wat geld, maar ja dan heb je ook wat. Heb er ongeveer 25 uur aan gesleuteld op mijn gemakje in de avond uren en de weekenden. De jag rijd weer zoals het hoort nu. Hier wat foto's van de auto en de motor. Groetjes menno
    7 points
  46. Per direct maakt Hansvh deel uit van het JF-Team. Hans is forumlid van het eerste uur en de enige die al die tijd doorlopend actief is geweest op ons forum. Naast veel technische kennis, beschikt Hans ook over zoveel documentatie van Jaguar dat Tata er jaloers op is. Hans zal zich in beginsel vooral bezig houden met de techniek in brede zin en meehelpen dit forum compleet en overzichtelijk te houden. Wij zijn erg blij dat Hans ons komt versterken en heten hem van harte welkom in het JF team
    7 points
  47. Spats geinstalleerd.
    6 points
  48. Nou, gisteren alles afgekregen incl storingen. Na 3 zekeringen opgeblazen te hebben uiteindelijk de reden van klappen zekeringen gevonden: een beknelde(deels "bloot") draad achter zekeringkastje gevonden. Na reparatie alles weer goed behalve de nog steeds niet werkende centrale vergrendelingsschakelaar... Bleek losse draad onder console dus weer de bende los... alles aansluiten en de massa schakelaar om en... Kleine explosie... De schakelaar was nog uit het metalen consolepaneel en de contacten achter de schakelaar raakte dat metalen paneel net... Gevolg: opgeblazen relais vergrendelingsschakelaar boven zekeringkastje .... hoe kom je daar nu weer snel aan? Wacht, heb bij leeg verkoop van magazijn Angloparts/Kolvenbach hele doos electra-bedrading-schakelaars gekocht. Yes, zaten er twee bij, dus kon er nog 1 reserve opblazen maar dat gebeurde gelukkig niet. Ik heb toen een heleboel gebruikte onderdelen gekocht waar ik nu steeds meer lol aan heb. Alles netjes weer dicht gemaakt en het werkte allemaal! Als je goed kijkt zie je aan de schakelaar bestuurderskant een miniscule rood lampje dat de verwarming aanstaat Even rijden en je voelt zitting en rug warm worden, lekker met dit nu nog frisse weer. Na tijdje maar weer zachter gezet voor dat ik met aangebrande familiejuwelen naar EHBO moet Project klaar! En nu? setje inbouwen in de MG Midget!
    6 points
  49. Afgelopen donderdag belde DBV dat ik vrijdag de oude dame kon ophalen. Hoewel ik van nature geen ochtendmens ben, zat ik op mijn vrije vrijdag om 8 uur in de trein naar Helmond! Remschijven voor waren vervangen, brandstofmeter was gerepareerd, nieuwe koelvloeistof er in. De airco was getest en gevuld met R134A . Tot ieders verbazing bleek de aircopomp nog te werken! hoe is het mogelijk na meer dan 20 jaar stilstand.. Laatste proefrit gemaakt met DBV, nog een kop koffie en de eindafrekening (de koffie was gratis ), en toen op weg naar Rotterdam, met tussenstop bij mijn zus. Natuurlijk pas om half drie uit Son en Breugel weg, 32 graden en volle zon. Ik was Son nog niet uit toen de koeling het begaf.. van achter het dashboard een geluid of de twaalf kaboutertjes tegelijk een stapel bierblikjes aan het platstampen waren, en weg was de koude lucht. het was ook te mooi om waar te zijn. Zucht.. Een 12 cilinder kan in een rit van 130 km - met een aantal vrijdag middag files- behoorlijk wat hitte ontwikkelen. En raampjes open bij 32 graden is ook geen afdoende oplossing. De oude dame hield zich verder goed: Koelwatertemp liep ook in files niet op, oliedruk perfect, trillingvrij remmen. Echter in de file bij Tilburg kreeg de snelheidsmeter de hik: bij constante (lage) snelheid wiebelt de naald tussen 0 en 60 km/u. Bij de volgende file (ring Rotterdam) begon de auto stationair slecht te lopen, schommelend tussen 400 en 600 toeren, en zo nu en dan sloeg de motor af. Wanneer je met het gaspedaal de toeren op 800-1000 houdt loopt ie wel mooi rond. Ook haperde de motor bij optrekken (tot 1500 toeren, daarboven geen probleem). Maar thuisadres gehaald, en toch genoten van de rit. Wel koude douche genomen om wat af te koelen . Afgelopen zaterdag weer een stuk gereden, met als eindbestemming de stalling in Vlaardingen. Met nog koude motor geen enkele klacht: stationair mooi 800 toeren, soepel oplopende toeren bij optrekken vanaf laag toerental. De onrustige stationair loop kwam weer terug toen de auto goed warm was.. Kortom, we zijn er bijna, maar nog niet helemaal. Voor de deur in Rotterdam, met de daily driver BMW 1502 van mijn bovenburen. Grote auto of klein appartement? Passagier vindt het wel spannend, maar geen TV en computer in de auto?
    6 points
  50. Even nog een sfeerbeeld van onze Zeeland Tour op 09 Juli : https://myalbum.com/album/kJ1AP5unnkhX Was dit een beetje uit het oog verloren ... Tijdens het oldtimerseizoen rijden we van hot naar her voor allerlei manifestaties in binnen- en buitenland. Greetz, Luc Mouton lumo1@telenet.be
    6 points
×
×
  • Create New...