Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 07/11/2022 in all areas

  1. 12 November gaan we weer ouderwets de Meeting doen.... Word leuk! Nieuwe zaken te bespreken over bijv. de werking van ASPEN en het onderzoek daar naar, Ook Motorflush en automaatflush komen aan de orde.... En nog veeeellll meeerrr....
    5 points
  2. Haha wat cool is dit! Alsof ie nooit anders heeft gedaan! En hij rookt niet, lekt niet, bouwt geen druk op in koelsysteem. En de airco werkt. Geweldig. VID-20220720-WA0007.mp4
    5 points
  3. Nou er zit eindelijk kleur op! Met een extra lange kwast heb ik de hele las ook van achter kunnen verven, en daarna met ML behandeld. Toen op de buitenkant nog plamuur gebruikt en alles tot korrel 1200 geschuurd. Voor deze en de toekomst heb ik een DeVilbiss spuitpistool gekocht, omdat deze zo aangeraden wordt. Ondanks alles valt er nog veel te leren en te verbeteren!
    4 points
  4. Haha, ja zoiets zat door wat andere topics te scrollen en kan eigenlijk alleen maar concluderen dat als ik straks de motor gedaan heb, het gehele interieur onder handen heb genomen en madam compleet over heb laten spuiten het onderhoud best wel mee is gevallen
    4 points
  5. Het 2G-netwerk van KPN blijft de komende jaren beschikbaar en in dienst tot december 2025. Vodafone heeft aangegeven tot zeker 2024 met 2G door te blijven gaan.
    3 points
  6. Jaap het was de moeite waard om lekker vroeg naar Zandvoort te rijden om met gelijkgestemde even over onze Jaguars te praten en van te genieten. Ik kon het niet nalaten om deze beknopte compilatie te delen
    3 points
  7. Ff nieuw binnen- en buitenwerrekie en hij is weer gefikst!
    3 points
  8. Budget collectie weer eens vastgelegd .
    3 points
  9. Ik verdenk koppelomvormer. Lockup werkt niet goed.
    3 points
  10. Zei je Mom nu dat de owatrol in rollen komt? Is ze echt abuis.
    2 points
  11. Uit de XJS bijbel van Kirby Palm: FF44 AND FF45 -- OXYGEN SENSORS: Sam Emrick says, “Late-models (at least) seem to have a common problem with bogus O2 sensor failure code reported (FF44 or FF45). My '94 had this problem.” Charles Randle talks about a recall: “It plainly says for my JDS codes that FF44 and FF45 codes are being caused by poor grounding connections rather than bad O2 sensors. I wish I had known that before changing them out a few months ago.” Since grounds are a common cause of trouble in the Jaguar XJ‑S, just go ahead and add a ground strap as suggested on page 547. Voor de volledigheid dan ook nog even de alinea over de extra ground strap: MORE GROUNDS FOR COMPLAINT: Colleen Melton says, “the front subframe is grounded to the chassis through the ground straps (two straps, 1 from chassis to subframe, 1 from subframe to engine).” Mike Morrin responds, “You just made the light go on for me. I always wondered why my car has a ground strap with both ends bolted to the subframe. There is another strap from the engine to the chassis.” Morrin had been driving around with an ungrounded subframe due to somebody arranging these straps incorrectly. There have been multiple reports of these straps being connected incorrectly or missing altogether. Having the subframe ungrounded may have little effect, but having the engine ungrounded is a disaster. Check out the history of engine grounding problems through the throttle cable (page 264) and shift cable (page 321). Just go ahead and buy a suitable ground strap and install it in addition to the existing one. Convenient places to install a new strap include between a bolt on a front anti-sway bar mount bracket and anything on the bottom front of the engine on whichever side you choose -- power steering pump mount bracket, alternator mount bracket, whereever you find the right size bolt. Remember to provide enough slack for the engine to move around on its mounts without straining the cable.
    2 points
  12. 2 points
  13. Voor de oudere bakken wel ja, maar als je de levensduur ziet van de moderne bakken
    2 points
  14. Ik vind het een aannemelijk verhaal, Keesh, maar ook wel wat vergezocht. helemaal omdat ZF zelf ook aangeeft dat je prima je olie kan wisselen zonder te flushen. LET wel, daarbij monteren ze WEL een nieuw filter, maar verder is het gewoon oude olie eruit, nieuwe erin en gaan. Ik zeg niet dat een powerflush onzin is. Maar af en toe een deelverversing houdt je bak net zo goed, en is aanzienlijk voordeliger.
    2 points
  15. Er zijn meer interessant informatieve videos waar dat vandaan komt
    2 points
  16. Doordat het vastzittende vuil niet is verwijderd en er wel deels nieuwe olie is toegevoerd, wordt er door de reinigende werking van de nieuwe olie, vuil losgeweekt. Deze losgekomen deeltjes gaan nu rondzwerven in de toch al niet volledig vernieuwde olie en veroorzaken in sommige gevallen juist storingen.
    2 points
  17. Goeie! Maar die is nu wel eerst met vakantie voor een maand
    2 points
  18. Zou hendrikus ff proberen als ik jou was. Die heeft vast nog wel een setje liggen.
    2 points
  19. Bij deelverversing blijven er altijd vuil en ijzerdeeltjes(zie je meestal wel aan de magneetjes)aanwezig. Je zal de deel verversing frequenter moeten uitvoeren om zoveel mogelijk resten te verwijderen. De ene bak is meer gevoeliger voor vervuiling dan een andere.
    2 points
  20. De latere low-spec XJ40's (en Insignia's, maar da's een ander verhaal...) werden met 15" stalen velgen + wieldoppen geleverd. Met een beetje geluk is er een sloper/handelaar in NL die daar een setje van heeft liggen?
    2 points
  21. Ik ben ook benieuwd wat er fout zou gaan, want ik doe ook af en toe een deel verversing. Gewoon via de aftapplug loopt er bij mij ook een 3-4 liter uit. Dit gooi ik er nieuw in. Even warm rijden, alle gangen selecteren en dan niveau controleren. Dit deed ik ook altijd bij mijn volvo v40 automaat. Na het deels verversen merk je altijd een verbetering. Ja, een volledige flush is wellicht beter maar ik zie niet wat er 'mis' kan gaan met mijn huidige methode van deels verversen. Dus ook ik zou toelichting fijn vinden.
    2 points
  22. Wordt bij het spoelen ook de filter in de bak vernieuwd of hoeft dat dan niet?
    2 points
  23. Geen updates betekent niet dat er niet gewerkt wordt! Zoals verwacht kost het opbouwen en afmaken flink wat werk. Hier de Jag in zijn natuurlijke habitat: Flink wat dingen gedaan zoals de voordeur opnieuw afhangen (sluit perfect - op de foto zit hij niet dicht ), olielek bij het carter verhelpen, sierstrips en kentekenplaat monteren, uitlaat monteren, het volspuiten van de dorpels etc met holleruimtewas, nalopen van wiellagers, en het monteren van de binnenschermen.
    2 points
  24. Kavelnummer van de veiling?
    2 points
  25. Dit is een bekend probleem op de X308. Het betreft hier een dubbele microswitch die schakelt als je op de rem trapt. Een van die twee ontkoppelt ook de cruise control, de andere bedient de remlichten. Het probleem is de cruise control kant. Als die het niet goed doet kun je een mogelijk storing krijgen. (Verminderd vermogen oid). ik heb hetzelfde probleem gehad en heb zelf de schakelaar vervangen. Bij mij deed de cruise control het overigens nog wel. Maar meestal ging het fout als ik remde. Bij mij kwam diezelfde storing ook regelmatig voor als niet de cruise control gebruikte. Dus ik kon er echt niet mee doorrijden. Je kunt meestal wel de ECU eenvoudig resetten door even de massa los te maken, of met een OBD scanner resetten. succes Jeroe
    2 points
  26. Het instructieboekje is het met je eens!
    2 points
  27. This advert is COMPLETED!

    • FOR SALE
    • Gebruikt

    ik heb nog liggen en mogen weg voor weinig deuren Serie 3 LWB inclusief ruiten en binnenwerk electrische ramen, Motorkap , kofferdeksel , ik denk nog een opendak plaat, voorschermen ; allen roestarm ( vlekje kan er op zitten) zie de foto waar deze vandaan komen, gedemonteerd dus zo meenemen. doe een bod . Groeten, Joost

    100.00 EUR

    2 points
  28. Das gaaf ja! Loopt gewoon prima
    2 points
  29. Ik verwacht dat je er anders over denkt als je een aantal dodelijk slachtoffers uit hun voertuig hebt moeten lepelen omdat ze hun gordel niet om hadden.....
    2 points
  30. Zonder uitlezen is hier geen zinnig woord over te zeggen want deze melding kan vele uiteenlopende oorzaken hebben. Omdat je de melding slechts af en toe hebt en omdat deze vanzelf weer verdwijnt durf ik echter wel een gokje te wagen: slechte kwaliteit benzine. Tank uitsluitend Shell VPower, BP Ultimate of een andere kwalitatief goede E5 merkbenzine.
    2 points
  31. Geloof dat ik zo ongeveer alles mee pak
    2 points
  32. Zou kunnen dat iemand de motor of nokkenas gedraaid heeft terwijl de distributie ketting al los was.... eventueel. Zo'n foutje is zo gebeurd namelijk. Bij terugmonteren van de kop is het wel zaak dat te vermijden anders nog klein extra gifbekertje. Komt goed, bijna klaar . Pak je gelijk de klepseals mee? Zitten in de koppakkingset geloof ik. Succes!
    2 points
  33. Ik vraag me af of het veel zal uitmaken, Marc. Uiteindelijk krijgt de cd-speler toch een "klap", want de schokken van een auto zijn voor iets als een wisselaar niet op te vangen. Ik ga er gemakshalve maar vanuit dat de fabrikant rekening heeft gehouden met de schokken die een wisselaar/speler in een auto heeft te verduren. Wat ik wel altijd deed: Een kopie van m'n CD's gebruiken in de auto. Dan was het origineel niet kapot als er iets fout ging en hoefde ik alleen maar een nieuw kopietje te trekken Uiteindelijk resultaat in de bagagbox:
    2 points
  34. Beste Haddock, Natuurlijk heb ik daar gekeken al voor het bericht van jaguar 3.8S.
    2 points
  35. Is schoon gemaakt. is zo plat als een pannenkoek gelukkig. Ben blij dat er weer opgebouwd wordt in ieder geval, hoop dat we nu wat stappen kunnen maken en dat Daimy met een paar weekjes weer voor de deur staat zoals het hoort.
    2 points
  36. Alle 6 weer op de plek, we beginnen ergens te komen!
    2 points
  37. Bedankt voor je input. De rekening is ruim over de 4K, maar daar zit ook wat revisiewerk aan de motor bij zoals kleppen en krukaslagers. Het bedrijf is geen Jaguar specialist, maar deel van het werk is uitbesteed volgens de factuur, bij wie kan ik niet zien. Geluid is ook te random om de kettingen te zijn, eerste verdachte is wat mij betreft nog steeds de opwarmende katalysator. Tijdens afkoelen hoor je eigenlijk hetzelfde, zou best knap zijn als dan de kettingen zijn bij stilstaande motor... G&G heb ik al de nodige ervaring mee, die weet ik wel te vinden als het nodig is! En zakgeld? Na ruim 30 jaar Jaguar rijden zegt ze toch 'zoek het nu maar lekker zelf uit!"
    2 points
  38. Het blok begint langzaam weer samen te komen gelukkig. Niet snel genoeg naar mijn smaak, maar alle goeds heeft tijd nodig krukas zit er weer in en ook de eerste zuigers weer op de plek.
    2 points
  39. De pookknop was echt niet fraai: verbleekt aan de bovenkant en eigenlijk gewoon saai ook. De kleur van het gelakte hout (met name de bovenkant) matchte ook niet bij het dashboard. Dus heb ik een Jaguar-badge gekocht (diameter 42 mm) voor op de knop. De knop moest dan wel worden afgeplat, maar dat was geen probleem. Nu vind ik het er een stuk beter uitzien... Marc Mocht je interesse hebben: https://www.amazon.com/Jaguar-Interior-Decoration-Shift-F-PACE/dp/B08JTDJ9Y9?th=1
    2 points
  40. Hartelijk dank!! Ik laat weten hoe het gegaan is. Groet, Djurre.
    2 points
  41. Inmiddels hebben we langdurige testen afgerond met samenwerking van een aantal klanten. We zijn echt heel goed gaan kijken naar de relatie tussen de brandstof en en de motorstoringen die te maken hadden na uitlezen met Cat gerelateerde fouten en of motorstoringen. De kwaliteit is ver achteruit van de hedendaagse brandstof en auto's van deze klasse zijn met hun werking gebaseerd op betere benzine. Wat gebeurd er? We gaan het ook uitgebreid bespreken op de technische dag in November... Als je een brandstof gebruikt met een lager Octaangetal, of brandstof met Ethanol kunnen , lees kunnen... de volgende storingen zich voordoen. Motorlampje aan en geen echte oorzaak, slechts een melding bij uitlezen (met een goede Jaguarcomputer) op de werking van de Cats, Catalyst below efficiëntie bank one and/or two, of iets van soortgelijke strekking. Dit is bij de geteste auto's keihard terug te relateren op de gebruikte brandstof, hoe slechter de kwaliteit, (lees waar gekocht en welke grade brandstof), hoe eerder en groter het probleem... Dus de volgende zaken springen er uit... - Shell V Power.... gaat goed.. - BP Ultimate.. gaat goed, maar minder effect als Shell, - Witte pomp en dubieuze aanbieders.... direct slecht. - RON 102, als het de echte is... altijd goed. Dus. Even op een rij. Ik heb een aantal jaren geleden met mijn zoon een rondje Europa gedaan in zijn Jaguar XJ 351 4.2. Supercharged. Na tanken ik Nederland, lampje aan, Belgie, lampje aan, Duitsland, lampje uit na 50 km, Luxemburg, weer aan, En als klapper......... in Zwitserland direct na 5 km weer uit en niet meer aan. Nou had ik die vakantie bewust geen computer mee omdat mijn zoon aangaf dat ik vast wel alles kon repareren en we er een weddenschap van hadden gemaakt om dat te volbrengen... Maar goed.. Ik kon toen dus niet echt bewijzen dat dat alles met de brandstof te maken had. Ok, Nu dus wel.. Eerder genoemde benzinesoorten hebben dus een effect op de werking en de prestaties van de motor, Zeker in met Cat's gerelateerde fouten in het motor management. Als je met een serie's 3 of een(oude) XJS Euro 95 tankt heb je een serieus probleem, er zit zo weinig Octaan in (1 van de werkzame stoffen van benzine) dat je al snel te maken hebt met detonatie van de motor. Niet best dus.... Het onderzoek... We hebben gedurende een jaar of iets langer een aantal klanten gevraagd die er bij betrokken waren goedkope benzine te tanken en de betere,...(duurdere) Geef ons je bevindingen door over prestaties en lampjes. Na uitlezen door ons om zeker te zijn dat het over de motorprestaties ging waarom het lampje aanging hebben we bij die auto's de test uitgevoerd. Er is zoiets als ASPEN benzine, de brandstof die voor tuingereedschap en parkmachines gebruikt word. Daar zitten hele zuivere componenten in en een enorm Octaangetal. Dus eerst een liter per tank en zien wat het doet. Daarna 2 liter per volle tank en dan stoppen.... In 90 procent van de gevallen ging het lampje zonder wissen van de storing uit en na controle geen storing in het ECU geheugen over motorprestaties, en een voorbeeldige 4 gassentest. Bingo! Toen 3 liter op een volle tank van gemiddeld 40 liter en nu was er detonatie in lichte vorm aan te tonen. Dus... De behandeling kan beter op termijn, (met afgemeten toevoeging) geschieden dan in 1 keer een kan van 5 liter in de tank te mikken want dan heb je een dure reparatie! We hebben de test op 5 auto's gedaan, waarvoor dank Wim, Willem, en alle andere.... Dus eigenlijk is het probleem de benzine van nu, en de oplossing een paar liter ASPEN. Even op een rij.. - Sommige mensen denken dat en nieuwe accu veel problemen oplost, dat is zeker zo, als dat aangetoond is. - Zelfde met het motorlampje, als het prestatiegericht of uitlaatgericht is dan kan ASPEN een oplossing bieden, een defect aan de auto zoals een gescheurde Cat, een imitatie Cat of een lege Cat lost het uiteraard niet op. Dus je hoeft niet perse direct de auto uit te laten lezen maar ga ook niet een test doen met een aantal liter ASPEN want het is echt gevaarlijk voor de motor in de verkeerde verhouding. Wij hebben gezien dat bij "onderhoud" een liter ASPEN op 5 tankbeurten wonderen doet, Een liter de eerste keer op een volle tank met aansluitend 2 liter op de volgende volle tank, veel motorloop en uitlaatgas gerelateerde problemen oplost. We gaan het verder bespreken op de meeting. Mocht je zelf wat doen vanwege de problemen koop dan een kan van 5 liter ASPEN voor 4 tact motoren, niet de 2 tact of andere soort. Bizar eigenlijk dat onze duurbetaalde sappen niet eens aan de norm voldoen... maar dat is een andere discussie.
    2 points
  42. Hoi allemaal, Vandaag ben ik druk bezig geweest met de x-type. Beetje poetsen en van binnen schoonmaken. Stoelen poetsen je kent het wel. In de kofferbak wees gaan rommelen en tot mijn verbazing kwam ik het volgende tegen boven de navigatie en cd wisselaar. Het is een beetje onduidelijk maar er staat Motorola op. Ik heb wel een auto telefoon maar geen Bluetooth. Zou dit de module van de auto telefoon zijn?
    1 point
  43. Lat er even naar kijken, zo kom je niet verder. Ik denk aan valse lucht en een motorstoring. En Keesh zit ook op het goede spoor, de convertor. Maar laat er even naar kijken. Wat is de km stand van de auto?
    1 point
  44. 1 point
  45. lijkt me ook, aansluiten net als een lader dan, + op de accu +, de - 'na' de batterij management desnoods klem ik een 47ohm weerstand erbij zodat er altijd wat stroom loopt en de regeling van die voeding t zeker zal doen.
    1 point
  46. Nee zul je opnieuw moeten afstellen om hem echt goed te laten lopen. Alles heeft invloed op elkaar. Maar hij zou het er wel al redelijk goed op moeten lopen als je ze zo over zet.
    1 point
×
×
  • Create New...