Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 12/20/20 in all areas

  1. Hé hé, hij is er! Op 17 november meldde de Canadese eigenaar dat de auto was opgehaald, en gisteravond eindelijk dan in Tilburg. Eerst zou ie oudjaarsdag komen. Daarna maandag. En ja, om kwart over zeven 's-avonds belde de chauffeur met de keuze: 8 uur die avond of morgenvroeg 8 uur. Volgend de chauffeur "deed" ie het niet. Nou lekker dan, naar huis duwen / slepen? Geen zin in. Sleutel omdraaien, bijna geen accu. Met startkabel doorverbonden. Ik hoor de benzinepomp lekker tikken, en tikken, en tikken. Geen benzine dus! Eerst een tankje benzine halen en spuitbusje remmenreiniger. Na
    10 points
  2. ik heb een tijdje rustig aan gedaan maar er is weer volop aan de Jaguar geklust. Zo goed als de hele bodem tot aan de voorportieren staat nu in de grondlak van de scheepsverf of al zwart in de lak. Het laswerk aan de hoeken achter is voltooid. Na het zwart lakken wordt dit met strijkkit en bodyschutz verborgen zodat het originele ruwer patroon van de bodem weer terugkomt en het laswerk niet meer zichtbaar is. Morgen gaat de slijptol in de hoeken voor onder de voorportieren. Hier zit nog wat roest en dit wil ik meteen weghebben om het verzegelen van de bodem compleet te kunnen maken.
    6 points
  3. Schattig, attent en vriendelijk waren de twee gele PostIts die de vorige eigenaar op het dashboard had geplakt. Melding aan de vervoerders. Hij had zelfs de moeite genomen de teksten te vertalen naar het Nederlands wat niet helemaal lukte. "bijna geen reimmen" en "kap loslaten" Die remmen slaat op de rembekrachtiger die het soms niet zou doen. Nog niet gemerkt maar we gaan het uitzoeken!
    5 points
  4. Met die lui uit het noorden en de zeeuwen worden dat weer allerlei "poezen" op de motorkap en dat eindigt weer met met een hoop narigheid en gedonder! Dus ik ben voor!!!
    3 points
  5. Zat er een 'British Leyland'-logo op?
    3 points
  6. het gaat heerlijk. De jaguar staat strak in de verf. Vorige week heb ik de voor en achterruit weer terug geplaatst. Nu bezig met het terugmontern van alle Chroom onderdelen. Tevens alvast weer de voorbumper gemonteerd. Vraagje: hoe zit de totale koplamp assembly eruit? het is jaren geleden dat ik het uit elkaar gehaald heb. MEt name de stelschroefjes heb ik niet meer scherp.
    3 points
  7. Fijne feestdagen aan de Jaguar liefhebbers, en hopelijk in 2021 veel ritjes in onze auto's!
    3 points
  8. Carrosserie werk, traag maar gestaag
    3 points
  9. Zo, dat is al heel mooi, wanneer is je vrouw weer weg? Ik heb nog behoorlijke stapel zooi die ik ook schoon wil hebben.
    3 points
  10. Tis geeneens een echte, want hij is helemaal droog vanonderen !
    3 points
  11. Lijkt me ook wel een leuk idee, een fotowedstrijd! Maar dan wil ik, als ex-fotograaf, wel in de jury zitten.....
    2 points
  12. We zijn weer wat stappen verder. De achterste welkasten staan in het zwart en ook de roestvrije zijschermen van een donor zijn gegrond en gezwart. Het tapijt voorin is weggehaald zodat het laswerk kan starten. Binnen een week of 3 staat de auto bij de spuiter. Voordat deze schermen worden gemonteerd wordt de wielrand en de rand bij de dorpel extra goed ingevet.
    2 points
  13. Ik heb de xj6 een behandeling gegeven met Mike Sander Fett. als het gaat om roestbescherming van de holle ruimtes is dit het beste wat er is. Frituurpan, drukbeker en een emmer vet, en gaan! De deuren goed behandeld en de dorpels, en de onderste delen van de A, B en C pillars. en de achterste wielranden van binnen. Dat zijn wel de meest bekende roestplekken volgens mij. Nu dit gesmeer over is, kan ik het interieur er weer in maken.
    2 points
  14. De kofferdeksel was niet meer te openen met de sleutel. Het bleek dat het stangetje van het sleutelmechanisme naar het slot uit het blauwe plastic houdertje was gekomen, waarschijnlijk door het dichtvallen van de kofferdeksel. Want dit stangetje wordt van onderen er in gezet. Die voor het elektrisch openen gaat er van boven in waardoor er weinig kans is dat die er uit springt. Door de beschadiging aan het plastic houdertje bleef het stangetje niet zitten. Plastic houdertje ingespoten met polymax (lijm en kit), even wachten, alle onderdelen in elkaar zetten en
    2 points
  15. Wedstrijd element op een forum geeft altijd gedonder Maar dat wil niet zeggen dat er geen mooie foto's van Jaguar/Daimler's geplaatst mogen worden in de galerij. Daar kan je ook reageren op foto's. Daar word weinig gebruik van gemaakt dus heren, ga je gang. Ja, en het JF-team kan foto's verwijderen wanneer ze tegen de regels zijn
    2 points
  16. Hoppa! Corona hakt er aardig in: de laatste posting is al enkele maanden terug. Tijd voor een update dus. Een klein jaar geleden heb ik het linker deurrubber vervangen. Omdat zo'n nieuw rubber nog niet gevormd is, sloot de deur niet goed. En dus had ik, dom, dom, dom, de deurvanger wat versteld. Het gevolg was dat bij wasbeurten en regen het water van boven naar binnen liep: via de schelp waar de handle voor de deurontgrendeling zit op het paneeltje voor de raambediening en ook op de speaker: Die luidspreker is reddeloos verloren en de print ook, hoewel ik
    2 points
  17. Dat denk ik wel. Ik ga nog een keer goed ontluchten en alle zuigers heen en weer en het moet goed zijn. Vermoed ook dat ze het handrem systeem niet begrepen hebben bij de garage
    2 points
  18. Ik heb EINDELIJK de as er onder weg, en er kan gewoon niks mis mee zijn. Handremklauwen super mooi en gangbaar, remvoering intact, remzuigers ook gangbaar, alle remleidingen van koper, nieuwe remschijven, en het LSD heeft hooguit één atoom speling. Lekt wel een beetje uit de keerringen, maar dat is alles. Morgen verder en ik heb een keerring voor mijn stuurhuis die hopelijk past Ohja in april wordt deze auto belastingvrij
    2 points
  19. Bedankt Hans. ik moet de lenskapjes voor de knipperlampen nog even wassen en de luchtroostertjes moeten een dotje kit hebben omdat de pennetjes afgebroken zijn. En tis eigenlijk wat koud voor kit. MAar dan is de voorzijde verder klaar. Achter brand het licht ook al, nu bezig met het chroom op de kofferklep.
    2 points
  20. Maandag het onderblok terug van het revisie bedrijf, laten opboren voor overmaat zuigers. Krukas geplaatst met nieuwe lagerschalen. Zuigers in elkaar zetten.
    2 points
  21. De 6-Handbak, voor ooit....
    2 points
  22. Ach, het voordeel van Parkinsons én diabetes is, dat je met jouw insulinepen zelf hele tattoos kan steken... met andere woorden: focus op wat je nog wel kan, en niet op wat niet meer gaat.
    2 points
  23. Na het werk aan de achterkant is eind vorige week de slijptol in de voorkant gezet. Zie de foto's. Ik zoek hier en daar zo goed mogelijk naar plaatwerk anders wordt het nagemaakt. Het e.v.t. nagemaakte plaatwerk zal uit dikker plaat worden gemaakt en verzinkt zijn. Het verbaast mij niet dat deze roest te vinden is. Meerdere merken hadden hier vroeger last van en de Britse auto-industrie stond er gewoon niet om bekend te innoveren. Het is wel absurd. Mijn BMW E34 uit 1993 (een ontwerp van halverwege de jaren 80) had bij 400.000+ kilometer en 26 jaar leeftijd veel minder roest. Al
    2 points
  24. Of ik er ooit wat mee ga doen weet ik niet, maar kon het niet laten... Heb toch een 6 handversnellingsbak gekocht die ("direct bolt on!!") op de 4.0 AJ-27S past... Heeft 80000km ervaring, zit ietsje lager in koppel (460NM i.p.v. 525NM) , maar daar zit wel wat marge op en hoeft niet gegarandeerd 2 ton mee te gaan. Moet nog wel geleverd worden uit Duitsland en hoop dat het een betrouwbare verkoper is... Als ik ooit aan de ombouw begin zal er nog wel meer nodig zijn:-). Zoals een extra pedaal is bijvoorbeeld wel handig, andere cardanas misschien (lengte?), pookmec
    2 points
  25. Nou deze jongen gaat dit weekend gewoon de weg op de XJ, geen zout dus karren maar!
    2 points
  26. Rob Beere heeft een ‘kit’ waarmee je je stuurbekrachtiging kan regelen, heb ik een tijdje terug voor m’n XJ-S HE aangeschaft. just sayin’...
    2 points
  27. 2 points
  28. En had nét het drijvende koninkrijk verlaten vóór daar de virusmutatiepleuris uitbrak: vanochtend kon de routine feliene pakketinspectie gewoon plaatsvinden! Omdat de lady of the house vandaag uithuizig is kunnen de meegeleverde spruitstukken op de luie manier schoongemaakt worden...
    2 points
  29. De 4.2 injectie is een hopeloze motor om rustig te krijgen , is erg gevoelig voor de lucht/brandstof verhouding. Deze heeft een luchtmassameter en tussen deze meter en het blok is alles kritisch. Vacuüm lekjes, valse lucht ed is funest. Ik heb gisteren bij de luchtmassameter meter een truc uitgevoerd. Op de foto zie je sleepcontacten die over het ceramisch plaatje glijden. Dit veroorzaakt slijt sporen met haperen als gevolg . De truc is nu om het ceramisch plaatje los te schroeven en een millimeter te verschuiven. Hierdoor lopen de sleepcontacten weer over gezond materiaal en is de uitgangs sp
    2 points
  30. Ik rijd mijn S-type als daily driver zakelijk. Omdat mijn Jag ouder > dan 15 jaar is, valt dit onder de youngtimer regeling. Dit betekent dat je de auto ook privé mag rijden en niets hoeft te registreren, en 35% bijtelling over de dagwaarde betaald. Ook wordt er aan het eind van het jaar een BTW correctie toegepast, 2.7% van de catalogus waarde. Nu werd ik er door een collega zelfstandig ondernemer recentelijk op gewezen dat je ook deze BTW correctie van je IB mag aftrekken. Ik belde mijn accountant, die had er nog nooit van gehoord, maar belde de belastingdienst............en
    1 point
  31. Mijn aanstaande en ik zochten een leuke trouwauto. Er is een hoop te huur en de typische classics uit de jaren 50 - 70 zie je op alle bruiloftsfoto's al wel. Ook zocht ik voor mijn aanstaande op termijn een leuke luxe auto voor dagelijks rijden. Enerzijds vanwege het "leuke" "luxe", anderzijds omdat ik dan 2 hobbyauto's heb. Mijn eigen auto en die van haar. Ze heeft altijd naar de X300 en X308 gewezen. Ik heb mijn best gedaan om haar weg te praten van deze modellen maar wat ik ook liet zien, ze bleef de X300 / X308 het mooist vinden. Een hoop groot ijzer is aan haar voorgesteld: BMW 5 / 7
    1 point
  32. Heel eerlijk? Ik vind de roostertjes mooier.....
    1 point
  33. Beste Haddock, Dat zijn acné-zuigers. Dat zie je toch?
    1 point
  34. Waarom zo moeilijk.... Gewoon vervangen met filter. Ben je 100 euro verder en heb je gewoon het gespecificeerde synthetische in je blok van bv Castrol of kroon of een ander A merk in je bolide. Ik vervang zelfs iedere 10.000 ipv 16.000. met Castrol Edge 5W30. Kost je als je het zelf doet maar rond de 90 euro inclusief filter. Dat is het mij wel waard...... Verstuurd vanaf mijn UMIDIGI X
    1 point
  35. Dank je. Gaat weer goed, mag alles weer lezen
    1 point
  36. Ik vind oude Jags het leukste om te rijden. Ik moet zeggen dat ik echt enorm geniet van elke rit. Ik rij steeds minimaal 112 km heen en weer 112 km terug, is goed voor het ding. Het rijdt erg comfortabel, je hebt totaal niet het gevoel dat je in een auto uit 1994 onderweg bent. Lekker de cruise control erop, muziekje erbij. Ik hoop dat ik het vol kan houden als straks corona voorbij is. Omdat deze Jag "over" is zou hij anders of weg gaan, of buiten staan weg te kwijnen. Verstandiger is dus om er gewoon lekker veel mee te rijden en ervan te genieten.
    1 point
  37. Oh wacht dat legde je al uit
    1 point
  38. Hallo Nicolaas , dan heb je er inderdaad veel voor over 2000 km om de auto te laten controleren voor mij is t 400 km heen en terug, is leuk in combinatie met een dagje kust effe uitwaaien voor jou ook een fijn en gezond 2021
    1 point
  39. Ik weet eigenlijk zeker dat het uitleesprobleem zit in de OBD-steker. Je koopt beter een goede uitlezer, b.v. een iCarsoft die is geconfigureerd voor Jaguar.
    1 point
  40. Hallo allemaal, bij het begin van het nieuwe jaar is het wel zo netjes om te beginnen met de beste wensen... Een gezond en virusvrij 2021 (behalve het Jaguar virus dan) voor iedereen! ik weet niet of ik er goed aan doe om op dit topic verder te gaan, maar ik doe het omdat ik met een gelijkaardig probleem zit als hierboven beschreven. Het gaat in mijn geval over een 4.2 series 1 met HD-8 carburateurs en een AED (thermo-carburateur). Het beestje wil dus niet starten en het voelt echt aan als ‘net niet’ willen aanslaan. Een hele hoop dingen zijn gebeurd of ver
    1 point
  41. Hallo,ik gebruikte deze,hoop dat dit mag op het forum?
    1 point
  42. Nee, ik heb verwijderd
    1 point
  43. Hierbij mijn inbouw idee, wat voor mij heel prettig gewerkt heeft. De X is verkocht, inclusief de inbouw kit. Een collega van me heeft een Volvo R850 (of zo) en bij hem is het aangesloten op een kabel de tussen de radio en de CD wisselaar. Voor een X bestaat die kabel niet, mogelijk wel voor andere modellen. Maar ja, bestaaaan er andere modellen...? 'n F typje in R uitgezonderd. Als ik groot ben en ik trouw een rijke vrouw. Mopper, mopper het word doc met alle koppelingen kan ik niet in kopiëren. hier als PFD: beste
    1 point
  44. Oh? Zelf heb ik eigenlijk alleen maar goede ervaringen met Marlog. De vorige keer (september) was extreem snel. Aankomst boot dinsdag in Rotterdam, auto vrijdag al thuis afgeleverd.
    1 point
  45. Denk ik ook. ‘t Lastigste wordt het om de verlengde voordeuren netjes te krijgen, daar heb je een volbloed plaatwerker voor nodig. Jaguar heeft bij hun door SVO gebouwde Coupéstudiemodel zelf ook in de parts bin gegraaid, met voorstoelen uit de XJS. Leuk detail is dat deze versie door iemand met woordblindheid afgewerkt is...
    1 point
  46. Alles weer netjes met nieuwe schoenen. Top Raymond wederom een genoegen
    1 point
  47. Tsja... En ik had me zó voorgenomen om even niet meer aan upgrades voor m'n XJ-S te doen... Totdat ik erop gewezen werd dat DIT setje wielen te koop werd aangeboden: De 15" Lattices die ik nu heb vond ik al aan de bescheiden kant, en ik speelde met het idee die te vervangen door m'n X300 XJR-wielen, alleen moesten die dan nog 'even' gerestaureerd worden. Dat idee heb ik laten varen toen ik deze Ardens tegenkwam, met Lister waarschijnlijk de meest zeldzame period correct wielen voor Jaguars uit de periode... Ze zijn niet 100% 'mint', maar in z
    1 point
×
×
  • Create New...