Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 07/06/20 in all areas

  1. 6 points
    ... voor persoonlijk gebruik. In een andere topic had ik het over een 4.0 Coupe maar die gaat waarschijnlijk naar mijn broer toe. Die is meer gecharmeerd van de Facelift types. Zelf "ben" ik meer van de oudere modellen en hield al jarenlang de pre-facelift types in de gaten. Geen V12 want de benzineconsumptie is me te fors. Dus het zou een 3.6 moeten worden, en die zie je niet heel vaak te koop. Vorige week nog twee bekeken in België, en daarvoor twee in NL. Die waren het allemaal net niet helemaal: te duur (Belgische auto's) of met teveel werk (NL auto's). Er zijn her en der nog auto's te koop in Dld, Spanje en Italië maar de vraagprijzen zijn me te hoog of ze hebben teveel gelopen. RHD liever niet dus de UK viel uit als jachtterrein. Zo ook de USA want de 3.6 is daar nooit geleverd. Maar toch! bij een handelaar in de USA stond daar zomaar een gave 3.6 schakel. Huh? Met miles speedo en USA voorbumper dus lijkt wel origineel USA geleverd. Hoe dan? Wie het weet mag het zeggen. Foto's opgevraagd van bodem en roestgevoelige punten en gekregen, is allemaal prima in orde. Mooi in de lak, wielen (pepperpots) en nieuwe banden. Goede strakke hemel. Natuurlijk is er wat te zeuren, de stoelen zijn niet zo best. Naden zijn los, niet echt gescheurd maar wel een zon-aangetaste plek (lees vergaan) hoog op de bestuurdersrugleuning. Tapijt lijkt nog wel goed evenals dashboardtop en stuur. Niet teveel gelopen, net 100.000 mijl ofwel 160.000 kms. Beetje onderhandelen en hem flink onder de al lage vraagprijs gekregen, jippie! Nu nog "even" op transport naar NL. Heeft er iemand nog een km teller over van een gesloopte ouwe XJS? En nette beige voorstoelen? 😁😄
  2. 6 points
    Ik heb weer eens een Daimler gekocht jongens. Een Daimler Double Six Series 3! Ik heb al een Daimler XJ40 en Daimler X300 en wilde eigenlijk al heel lang toe naar een collectie van 3 generaties. Er deed zich echter nooit een geschikte kandidaat voor tot ik vorige week er eentje op Marktplaats zag staan. De foto's waren vaag, de verkoper in eerste instantie stug... had niet echt een reden tot optimisme, maar ik kon 'm als ik wilde wel voor een zeer lage prijs (3000 euro) ophalen. Toch maar een afspraak gemaakt en de Daimler bezichtigd. Hij stond in een grote schuur in niet verkeerd gezelschap van een Rolls Royce Silver Cloud. De verkoper had de Daimler al sinds 2007 in bezit maar er nauwelijks mee gereden. Beetje hetzelfde verhaal als bij mij, verliefd geworden, auto verbeterd/bijgehouden maar geen animo om (lange) stukken te rijden. Hoewel de Daimler in een vrij krappe donkere ruimte stond zag ik al wel gauw dat hij me wel beviel. De algehele staat is netjes, en hij is nog in 100% originele staat. De gereedschapsset is aanwezig en compleet, evenals de krikset en reservewiel. De lamswollen matten liggen er nog in en zijn schoon en netjes. Originele mistlampen er nog onder en heel. Met de originele velgen en de juiste Daimler centercaps. De Daimler stond keurig gepoetst onder een hoes opgeslagen in de schuur. De verkoper werd naar eigen zeggen al wat ouder, en had de Daimler nu al zo lang maar deed er te weinig mee. Hij zou spijt krijgen van de verkoop van de Daimler zei hij, maar hij wilde de Silver Cloud ook weer klaar maken en had daarvoor ruimte nodig. Een proefrit met de Daimler zat er niet in.... de Silver Cloud stond in de weg, ik heb daar ook niet op aangedrongen. Ik vond de verkoper betrouwbaar overkomen, en hij bezwoer me dat het een goede auto is die goed rijdt. Oke, ik wist genoeg, aanbetaald en gisteren opgehaald. Vandaag voor het eerst gereden met de Daimler, en ondanks dat hij al 4 jaar geen APK heeft rijdt hij heerlijk en goed! De verkoper had niets teveel gezegd. Voor dit bedrag kan ik er weer geen buil aan vallen. Natuurlijk is de Daimler her en der hersteld/bijgewerkt (blijft een auto van 34 jaar oud met 240000 km op de klok) maar dit is netjes gedaan, en hij staat er begerenswaardig bij zowel exterieur als interieur. Ik kan zeggen dat na vele Jaguars en Daimlers gekocht te hebben de collectie nu is zoals gewenst. Ik heb wel nog de Jaguar XJ40 Gold die ik ga verkopen, want deze kan nu niet meer binnen staan. Klik op de foto voor een vergroting.
  3. 5 points
    Zo,...... transmissie er onder weg en helaas kregen we gelijk, de aangekomen set was een beetje te klein.. Na een krappe week een andere set wat wel paste.. (grote blij) Nu over de boulevard in Vlissingen en warempel! De mensen kijken nog steeds naar de auto, ik dacht eerst dat het door de herrie van het druklager kwam! Noop, haha echt lekker zo zonderherrie, en beter schakelen, we hebben er automaatolie in gedaan ipv de originele olie, schakelt beter en rustiger. Beide oliën konden er in maar naar het gezegd werd was de automaatolie beter....inderdaad! De lak in de tussentijd gepolijst en door een bezoekje van Hans onze poetsheilige is het dak en alle moeilijke zaken weer ruim op orde! Grote buiging voor Hans!!! Henk heeft de lak gedaan, meerdere dagen werk maar wat een resultaat... Andere wielen er onder (better he?) Onderdelen in de wasautomaat, ook allemaal weer schoon.... Rubbers die ik nog niet bij kon van de schakelbediening direct vervagen, konden we nu wel bij.. onderdelen in de wasautomaat Al klaar! Alles gepolijst... Drukgroepset beetje te klein.... Drukgroep die wel past! Alles mooi in de glim.. nu de leukere dingen, Ik heb een Walkman uit '87 gekocht om op de achterbank te leggen, puur voor de lol... hihi... Nu op zoek naar een ruitjesbroek en een Rayban pilotsport 2 zonnebril, en natuurlijk een staart voor aan de antenne. Radio uit Engeland besteld met werkende cassette, daarvoor op zoek naar muziek van "Hot Chocolad" en de BeeGees enzo.. BZN heb ik al …(man, man….) Een en al humor aan alle kanten..... Je blijft lachen. Oh ja, in de week dat de koppeling onderweg was hebben we alle waterslangen en vacuumslangen , thermostaat en alle ander rommel maar meteen vervangen. Volgende week als ik nog even tijd heb de schijven en blokken vervangen.
  4. 5 points
    Woensdag de bak er onder vandaan en het druklager vervangen, geeft een zooitje herrie....(haha), maar gelijk alles nieuw.. Dan nog alle waterslangen en de thermostaat, remschijven en blokken voor en dan nog de polybus truck aan de andere kant uitvoeren en van de vakantie er nog eens lekker vaak mee weg!
  5. 4 points
    Ik bedoel het niet verkeerd, maar waarom het wiel opnieuw uitvinden als we al met vliegtuigen bezig zijn? De kennis van deze auto's is ruimschoots aanwezig en (bijna) alles is achterhaald en beschikbaar voor de kennisdelen. "zoeken" is niet aan de orde, alle info is daar en alles is bekend. De noodloopmelding is de ABS pomp die aan revisie toe is, de Carb zit er niet op en kun je dus ook niet schoonmaken.. Als je gas blijft hangen is er een LMM fout of een gaskabel die plakt. Wat je ook kan ervaren is de automaat niet door wil schakelen omdat de gaskleppotentiometer aan de beurt is. De automaat moet de eerste 120.000 km gespoeld en de volgende keer elke 80.000 km er op volgend. Spoelen is zinloos als er een mechanisch defect is, alleen voor het juiste onderhoud bedoeld. Als je onderhoud pleegt moet dat op de juiste manier, middels een Powerflush, elke andere manier resulteert in schade en problemen. De 722. automaat die onder de SC zit is en zeer goede automaat, eigenlijk als er al problemen zijn komen die uit de electroplaat. Op een gegeven moment gaan alle automaten een keer defect en volstaat het met revisie. Maar de 722, is wel een zeer goede automaat met weinig problemen. Het beste is echt er eens kosteloos volledig nazien op los te laten, dan word alles bekend van de auto, ook de aankomende problemen en de kosten er van. Kost niets, maar dan weet de meteen echt alles wat op dat moment zichtbaar en aan de orde is. Het zijn prachtige auto's maar niet echt gecompliceerd... Problemen zijn zelden groter dan standaard.
  6. 4 points
    En de terugmontage, remsysteem weer volledig geinstalleerd, en wat elektrische delen.
  7. 3 points
    Dat hoop ik niet, als we samen zijn kunnen we altijd zo lekker redenen over de auto's en het leven/// Dus voorlopig wel je baan houden..
  8. 2 points
    Dit jaar zal de Zeelandtour plaats vinden op zondag 13 september 2020. Nadere info volgt zo spoedig mogelijk. Leden die tot nu toe interesse hebben zijn: arie-jag paperboy62 wimb John P Lumo keesh Rover827Si johanvdpluijm Heisenberg jeroendorrestein robertvl Jim-Jag TweeLinkerhande Pieter_S Laat even weten of je interesse hebt door te reageren op dit bericht.
  9. 2 points
    Enige antwoord wat ik daar op kan geven is dat ik in principe overal ga kijken. -Ook al is de plek niet de plek waar je een goede auto zou verwachten. -Ook al heeft de auto al een tijd geen APK meer. -Ook al is hij eigenlijk te goedkoop. -Ook al is hij eigenlijk niet te koop -Ook al is het veel te ver weg. (ik rij rustig vanuit Friesland naar Zeeland bijvoorbeeld) -Ook al lijkt de verkoper op bijvoorbeeld Marktplaats een klootzak, engerd, moordenaar, vunslap... etc. Zo ben ik dus al op aardig wat rare plekken geweest. Bijvoorbeeld een munitiebunker in Lieren, verscholen in de bossen achter een hek wat open werd gedaan door een enge kerel in een wachthuisje: Toen we dat hek door waren (de eigenaar van betreffende auto kwam me ophalen vanaf station Amersfoort en gaf me een lift naar Lieren en dat voor een auto van €750 euro.) en we die enge kerel gepasseerd waren dacht ik even dat ik er niet meer levend vandaan zou komen en ze m'n organen gingen stelen ofzo... Totdat we bij de bunker aankwamen, de deuren open zwaaiden en daar een hele serie Jags en Daimlers in een vochtige ruimte stonden, de meesten op platte banden. 😄 De Daimler die ik toen kocht was zeker niet in opperbeste staat, maar ik vond 'm gaaf... helemaal naar m'n smaak. Maar hij had al een jaar of 7 geen apk meer, stond op platte banden en de accu was dood. Gelukkig kreeg ik van die oude eigenaar er een nieuwe accu bij (oookay....) en pompte hij ook de banden op. Ondanks dat de Daimler daar al jaren weg stond te rotten reed hij geweldig goed! Alleen..... de dynamo bleek stuk.... en het regende... en het werd donker... en ik was nog lang niet thuis..... en ik mocht er natuurlijk helemaal niet mee rijden zonder APK. Gelukkig net op tijd aangekomen in Amersfoort voor het echt donker was. Later, toen ik aan de Daimler ging klussen, viel er een condoom (ongebruikt) tussen een deurpaneel van de achterdeur vandaan. De Daimler was ooit een taxi geweest, en kennelijk mocht sommige klandizie in natura betalen? Jaja... dat zijn de mooie belevenissen. De laatste Daimler die ik kocht ook zo'n mooi verhaal. Eerst kreeg ik mot op Marktplaats met 'm, bod was natuurlijk veel te laag, ik was niet serieus, etc. (verkoper had totaal geen zin in Marktplaats) Verkoper toch zover gekregen dat we een afspraak maakten, en daar stond hij dan... ook in een grote oude schuur, waar een garagebox in gemaakt was. Uiteindelijk (ik ben natuurlijk een erg aardige jongen *kuch*) konden we het prima vinden en gunde hij mij blijkbaar de Daimler voor een shitty prijs. Toen we de Daimler ophaalden heeft hij ons nog tot zover hij kon kijken nagekeken, ik denk dat hij best gehecht was aan het ding. Hij had 'm ook al sinds 2007. Maar goed, om een lang verhaal nog langer te maken: ga gewoon overal op af, gedraag je als een Wayne Carini... want: it's all about the chase!
  10. 2 points
    Misschien wel spannend voor de Fiscus Dat jij uberhaupt nog facturen hebt Jaap, dacht alles nog steeds cash ging bij die Rotterdammers?!
  11. 2 points
    Je bent denk ik te bang, dus zou ik een goedkopere halen die wel goed aanvoelt, dan is het risico beheersbaarder en de angst minder. Oude Jags gaat sowieso werk in zitten op den duur, ook die met hoge aanschafprijs. Dus... koop een goede betaalbare basis en geniet 😄
  12. 2 points
    Niet laten checken, voor die paar centen gewoon doen. destrenge
  13. 2 points
  14. 2 points
    Ja DAT, of zo'n hoela... hihi Ik ga nog wel een trui over mij n schouders gooien en een Rayban op doen, ik neem als het zover is een foto in korrelig zwart wit om het af te maken! Word vervolgt....
  15. 2 points
    Ik snap het wel maar vind het ook verduld jammer......
  16. 2 points
    Heren, volgens mij heb ik gisteren gezondigd. Omdat ik een Series 3 als niet techneut toch wel eng vind, heb ik ook proefritjes gemaakt in een X308, en X358. En vooral die laatste maakte net even te veel indruk. Moet de inruiler nog even laten zien, maar in principe heb ik de onderstaande gekocht... https://www.autotrack.nl/a/jaguar-xj-benzine-2007-49977454 Voor zover ik kan zien een erg nette wagen; geen afwijkingen kunnen ontdekken, langdurige eigenaren gehad, acceptabele km stand, onderhoudsgeschiedenis up to date en lijkt ook een betrouwbaar bedrijf. Toevallig een bekende auto hier?
  17. 2 points
    Dat geldt ook voor mij. Ik heb nu al zo vaak de Zeelandtoer niet mee kunnen doen dat die bovaan mijn bucket list staat.
  18. 2 points
    Vandaag de versnellingsbak, Borg Warner M12, er onder vandaan gehaald om hem te laten reviseren. De bak was nog prima om gewoon mee te rijden maar niet meer foutloos onder alle omstandigheden. Ik heb er wel even over getwijfeld om er zelf aan te gaan beginnen maar dit keer laat ik het toch maar de vakman doen....... Volgens de manual moet je eerst de bak compleet met de motor verwijderen en dan pas scheiden. Nu weet ik, ook uit eigen ervaring, dat dit niet perse nodig is. Vroeger heb ik het eens gedaan met de auto opgebokt maar nu lekker op de brug en dat scheelt heel veel bloed zweet en tranen en de volgende dag spierpijn. Het is toch nog wel een dagje sleutelen voordat ie er onderuit is. Je hebt overigens wel een nestje verlengstukken nodig anders ga je het niet fiksen Volgende week naar vakman en dan na de vakantie het spul er onder zetten en weer genieten van een 'boterzachte' Borg Warner......
  19. 2 points
  20. 2 points
    Ja, ik ook... Dit is niet zo’n modern bedrijf met de nieuwste apparatuur die wonderen kunnen verrichten, eigenlijk een oude rot in het vak die ieder schroefje en boutje van de XK motor kent, en aangezien mijn XK motor op zijn minst net zo oud is...
  21. 2 points
    Even een update: Sinds afgelopen vrijdag mag ik met mijn F-Type de weg op en dat is genieten. 'Degene' die het kenteken heeft bedacht moet hebben gestotterd, J-***-FF. Jaguar-***-F... F... type. 😀 Het gewicht voor belastingen is vastgesteld op 1567 kg Daarnaast heb ik ervoor gekozen om de auto een grote beurt te geven om zo een soort van frisse start te waarborgen. Het verschil is duidelijk merkbaar. Wat een rijders auto. Blij mee.
  22. 2 points
    Bedankt voor de leesvoer! Vooral de opmerking over dat de laatste generatie V12's als meest betrouwbare worden gezien. Dat 6.0 liter verhaal viel mij ook al op (naast een jaguarstuur in een daimler, maar dat terzijde); ook RDW geeft netjes 5.3 aan. Dus denk dat de verkoper iets te verkoperig is.
  23. 2 points
    Hallo weer, Ik ga inderdaad voor de revisie optie, dat wilt zeggen het onderblok laten verbussen met brede kragen. Verder vraag ik om de krukas en zuigers terug te laten plaatsen met nieuwe veren en lagerschalen. De kop laten vlakken en de voor de rest de motor weer zelf opbouwen. Er zijn overigens geen bijzonderheden aan dit blok, er is nog een duidelijke hoon structuur te zien aan de cilinders, de lagerschalen zien er goed uit , net als de krukas en de nokkenassen, aldus de revisie meneer. Het kan allemaal even duren, maar het is ook leuk om te doen en het vooruitzicht op een nieuwe motor is natuurlijk wel heel erg leuk 😀 Iedereen bedankt weer voor de reacties en het meedenken! Wilfred ( De hele mikmak ingeladen en op weg naar de revisie)
  24. 2 points
    En dat zeg je tegen Rob, de grootste kleuter van Zeeland? Hij heeft niet voor niets een R, volgens mij "beweegt" hij alleen maar via de kickdown, powerrrrrrr!!
  25. 2 points
    Netjes ! De eerste keer weer de sleutel omdraaien is natuurlijk weer heel erg spannend! Succes !
  26. 2 points
    De Series III is dan ook een moderne auto *kuch*
  27. 2 points
    Gisteren weer verder gegaan aan de Jag, Motorruimte uitgepakt, cabine afgebroken, alle op en aanbouwdelen in de motorruimte weer teruggeplaatst. donderdag weer verder, dan takelen we de motor er weer in als het een beetje meezit. bij deze de spatborden in daglicht
  28. 2 points
    Koop het toch lekker bij de man die het bedacht en ontwikkeld heeft...... dedeuitvinderwelwatgunnende
  29. 2 points
    welke bak heb je in de serie 1 Rob? de BW 65 of de voorloper? Van het vroege type heb ik de originele peilstok(incl bak). Wil deze best ruilen voor de XKR, ben jij van die rommel af en heb jij de enige op de wereld te vinden vroege serie 1 peilstok!!!!!!!!! Ben toch eigenlijk te goed voor deze wereld
  30. 1 point
    Het is toch weer een mooie kar voor weinig! Hoe jij ze toch altijd weer vind.
  31. 1 point
    K** René, zo'n duivels dilemma. Dan zal ik maar hopen dat ik je zal missen de 13e. En dat is dan absoluut niet persoonlijk bedoeld.
  32. 1 point
    Ik ga voor je duimen Rene. Zal mijn twee donderstenen als "duim" hulptroepen inroepen
  33. 1 point
    Afwachten maar Raymond als het zo is. Ik zal altijd positief blijven je kan er immers niets aan veranderen. Verstuurd vanaf mijn UMIDIGI X
  34. 1 point
    Nou ik heb net de ruit geplaatst met de 3M kit droogtijd 8 uur. De sierlijsten nog aardig recht gekregen en die houden de ruit precies in het ''kozijn'' vast, samen met rubber BBC5889. Alle 3 rubbers passen maar op 1 manier, dus daar moet je op letten. Had BAC2288 eerst verkeerd om, nog net op tijd achter gekomen. 't Is wel een aardige worsteling, morgen weet ik of t goed is.
  35. 1 point
    Die komt er aan: https://lightyear.one/ En het is nog een Nederlands product ook.
  36. 1 point
    13 september is niet zomaar een dag: https://en.wikipedia.org/wiki/September_13 😅
  37. 1 point
    Die andere toont ook wel interesse😄
  38. 1 point
    Zeker interesse, zal er zijn met de kat op wielen 😉
  39. 1 point
    Wim, dan ben jij een rare jongen. Ik ben altijd met z'n drieën: me, myself & I. 🤣
  40. 1 point
    Helmondse motoren revisie doet al 40 jaar al het gespecialiseerde motor revisie werk voor Ander Jag’s. Die hebben echt al talloze Jaguar blokken gedaan
  41. 1 point
    Mooie aankoop. Gefeliciteerd! MG ZT heb ik ook naar gezocht, maar dan uitsluitend met Mustang V8 en kon ik toen geen goede vinden. Tja, daardoor nu “gestraft” met een STR
  42. 1 point
    Ik heb hier de blokken en schijven vandaan: Brembo’s en die doen het perfect https://www.autopartsonline.nl/k/remschijven/02LSSP/jaguar/xj/xj-x350/4-2-10011/#remschijven
  43. 1 point
    Afgelopen zaterdag reden er zo'n 20 auto's mee aan deze rit. De route ging langs diverse kasteeltjes op de noordwest Veluwe en eindigde op vliegveld Teuge. Tijdens de rit moesten er diverse vragen worden opgelost die uiteindelijk 3 prijswinnaars opleverde. Een gezellige en geslaagde dag! Binnenkort zal er weer een rit georganiseerd worden.
  44. 1 point
    Wat Aaldering betreft zeker waar, Rob, maar de meeste inruilers (wat deze ook is) schiet ie zo naar de handel. Dat zegt in mijn ogen n hoop. Ik denk dat de koets niet heel mooi in de lak zit maar wel extreem gaaf is. Moeite van n bezoekje waard, denk ik dan, als je n III zoekt. Het zes en twaalf verhaal: ik zweer bij de zessen, de XK motor is legendarisch. Maar da’s mijn kopje thee. degraageensntheetjedrinkende
  45. 1 point
    Wij zijn erbij met de STR. Misschien komt er ook nog een X350 mee.Mooie omgeving voor een tochtje, het is weer lang geleden .
  46. 1 point
    Als ik een gokje zou moeten doen dan is dat geen pomp maar een filter met actieve houtskool. Bedoeld voor het zuiveren van benzinedampen en onderdeel van het emissie controle systeem. Deze jongen:
  47. 1 point
    Hoi wilfred, het is aanlokkelijk om een andere motor erin te takelen, weet je wel, snel en relatief goedkoop klaar, maar ik heb een paar keer mogen ervaren dat de beste oplossing uiteindelijk toch zoveel mogelijk repareren/reviseren is, je weet wat er stuk is. En dat krijgt bij reparatie/revisie ook extra aandacht dan. Mijn voorkeur gaat dan ook altijd uit naar reparatie/revisie tov vervangen, getuigende onze automaat bak, ja het is een heel werk, maar je weet wel precies waar je aan toe bent. Iig wel echt een domper en ook niet netjes van degene die de motor verkocht heeft vind ik, als er wat mee is wat niet in orde is, hoort zoiets gewoon gezegd te worden vind ik.
  48. 1 point
    hmm, dit lijkt over moderne ruiten te gaan. (gelijmde ruiten). Ik heb buthyleenkit gebruikt maar met alleen vaseline gaat het makkelijker. En met een stuk vliegertouw in het rubber om die over het randje te helpen. (youtube?) En na plaatsen polymeer onder de randen van het rubber om echt af te dichten. Maar dat is niet helemaal zoals het heurt... Daarna direct de pees erin en kit afstrijken. De kunst is om de ruit niet te breken, dus alleen gelijkmatig de hele ruit duwen op plaatsen waar de belasting rondom gelijk blijft. Dus niet op de randen drukken. succes edit: ik heb het over serie 1+2, misschien niet 3?
  49. 1 point
    Mijn V12 motoren zijn super betrouwbaar: Vorig jaar stonden ze onder mijn werkbank, en iedere keer dat ik onder mijn werkbank kijk staan ze er nog.
  50. 1 point
    In principe doelen we op September....
×
×
  • Create New...