Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 08/08/2022 in Posts

  1. Nou er zit eindelijk kleur op! Met een extra lange kwast heb ik de hele las ook van achter kunnen verven, en daarna met ML behandeld. Toen op de buitenkant nog plamuur gebruikt en alles tot korrel 1200 geschuurd. Voor deze en de toekomst heb ik een DeVilbiss spuitpistool gekocht, omdat deze zo aangeraden wordt. Ondanks alles valt er nog veel te leren en te verbeteren!
    4 points
  2. Ik ontken niet wat in dit topic staat maar ik heb nog nooit problemen gehad met de verschillende brandstoffen. Ik merk WEL dat de motorblokken van mijn auto's nu en uit het verleden wat lekkerder lopen op 98 en 100+ maar met 95 E10 heb ik geen problemen. Ik vervang vaak wel preventief alle brandstof en carterontluchtingsslangen om 2 redenen: - oud en bros dus kunnen lekken, vooral die plastic ribbelleidingen op auto's zijn bros; - oud en dus mogelijk niet E10 of alcohol geschikt; Ik wissel de olie iedere 15.000km bij de auto's en flush de motoren altijd met Forte. Na aanschaf van een auto met V8 gaat er altijd 2x Forte in voordat ik de olie wissel. Hierna gewoon rijden. Vaak op feestjes of onder collega's hoor ik discussies over de benzinekwaliteit en men vraagt mij vaak hoe ik er naar kijk als sleutelaar. Ik kom dan met de saaie mening dat ik nooit ergens last van heb. Zonder te weten wat de grenswaarden van alle sensoren zijn en hun relatie tot elkaar enerzijds en de karakteristiek van het verbranden van ouderwetse 95 t.o.v. 95+10%, is het gissen wat er gebeurt.
    3 points
  3. Het 2G-netwerk van KPN blijft de komende jaren beschikbaar en in dienst tot december 2025. Vodafone heeft aangegeven tot zeker 2024 met 2G door te blijven gaan.
    3 points
  4. Met >25 graden is motorrijden inderdaad niet prettig voor de verstandigen onder ons. Met J-gate op 2 gaat de automaat vanuit 1 weg dan en schakelt 1 x op tot aan 2 Niet schrikken dus als de automaat 1x opschakelt PS. Saab is geen (jeugd)zonde. Dat is ook een merk met karakter, net als Triumph
    2 points
  5. Vanavond richting restaurant bewust helling af gestopt. In D, rem vast en de rem wat gelost, maar niet vrij gegeven. Na een tel of tien rem geheel los; en ja, de bak schakeld niet op, de bak blijft in de laagste vernelling hangen. Morgen de J gate (Linda heeeft te minste nog een J gate, mijn XJ een draaiknopje ) in 2 zetten en dan de zelfde proef. ? Vraag: verveel jij je in je vacantie? nooouh. Ik ben op de Triumph hiernaartoe gekomen. Maar 30 graden plus in een zwart pak... IK zoek dus wat te doen.
    2 points
  6. Zou daar een causaal verband kunnen zitten? Foto's zouden mensen met zo'n type Jaguar kunnen helpen je te adviseren misschien? succes
    2 points
  7. Na ruim vijf jaar werd het nu de hoogste tijd om het hangende hemeltje in de Daimler Super V8 te vervangen. Het geheel werd met behulp van enkele speldjes nog bij elkaar gehouden. Als bestuurder was dit voor mij niet storend maar als je ook nog trouwerijen rijdt met je auto’s, ligt het geheel anders. En dan blijft er slechts één ding over en dat is weer je zoon inschakelen (zoals altijd). Hij had destijds stof besteld in Engeland voor zeker twee auto’s en de kleur was exact gelijk aan het origineel. Hij had een tijdje geleden ook het hemeltje vervangen in zijn X300 en het zag er wonderschoon uit. Nadat het oude hemeltje gedemonteerd was en de lijmresten verwijderd waren, werd het geheel geschuurd en ontvet wat toch wel een arbeidsintensief karweitje was. Hierna werd de nieuwe stof verlijmd met een zeer goede spuitlijm welke een maximale temperatuur kan hebben van 175°. En ik moet zeggen dat het ook nu schitterend uitziet. De totale kosten waren slechts € 70,--. Laat de trouwerijen maar komen. Ik kan haast niet wachten.
    2 points
  8. Zei je Mom nu dat de owatrol in rollen komt? Is ze echt abuis.
    2 points
  9. Uit de XJS bijbel van Kirby Palm: FF44 AND FF45 -- OXYGEN SENSORS: Sam Emrick says, “Late-models (at least) seem to have a common problem with bogus O2 sensor failure code reported (FF44 or FF45). My '94 had this problem.” Charles Randle talks about a recall: “It plainly says for my JDS codes that FF44 and FF45 codes are being caused by poor grounding connections rather than bad O2 sensors. I wish I had known that before changing them out a few months ago.” Since grounds are a common cause of trouble in the Jaguar XJ‑S, just go ahead and add a ground strap as suggested on page 547. Voor de volledigheid dan ook nog even de alinea over de extra ground strap: MORE GROUNDS FOR COMPLAINT: Colleen Melton says, “the front subframe is grounded to the chassis through the ground straps (two straps, 1 from chassis to subframe, 1 from subframe to engine).” Mike Morrin responds, “You just made the light go on for me. I always wondered why my car has a ground strap with both ends bolted to the subframe. There is another strap from the engine to the chassis.” Morrin had been driving around with an ungrounded subframe due to somebody arranging these straps incorrectly. There have been multiple reports of these straps being connected incorrectly or missing altogether. Having the subframe ungrounded may have little effect, but having the engine ungrounded is a disaster. Check out the history of engine grounding problems through the throttle cable (page 264) and shift cable (page 321). Just go ahead and buy a suitable ground strap and install it in addition to the existing one. Convenient places to install a new strap include between a bolt on a front anti-sway bar mount bracket and anything on the bottom front of the engine on whichever side you choose -- power steering pump mount bracket, alternator mount bracket, whereever you find the right size bolt. Remember to provide enough slack for the engine to move around on its mounts without straining the cable.
    2 points
  10. 2 points
  11. Ik ken het verschil tussen de XK & XKR einddemper maar toch even een vraagje. Het lijkt of er bij mijn XK einddemper toch aan weerszijden een soort van valve zit. (Zie foto). Kun je hier iets mee doen / uit verwijderen waardoor het geluid wat veranderd?
    1 point
  12. Valve verwijderen en extra uitlaatpijpen eraan lassen. Heb je een dubbele uitlaat met een ander geluid INFO
    1 point
  13. Hoi, nee, heb er nog niet mee gereden. Hoop eind augustus de remmerij en de olie te vernieuwen. Ik zit nog in dubio over de roest bij de kabeldoorvoeren in de voetenruimtes; ik denk dat ik dat in tweede instantie laat aanpakken, nadat de auto is gekeurd en rijwaardig is gemaakt. Overige roest laat ik wel meteen doen. Voorschermen laat ik dan ook even zitten voorlopig.
    1 point
  14. Met dat afremmen zal de computer denken dat je flink wil vertragen en dan vanzelfsprekend weer een keer wil optrekken, de versnelling staat dan alvast klaar. Bij de heuvel op/af gebruikt de computer een hellingshoeksensor/gyro of de injectoropeningstijd wordt gelezen. Als je in een te hoge versnelling (dus laag RPM) de heuvel op gaat, staan de injectoren lang open omdat de motor veel brandstof zal vragen. De gegevensvergelijking van "relatief weinig RPM t.o.v. een lange openingstijd" is dan het signaal voor de automaat dat hij terug moet schakelen.
    1 point
  15. Waar dacht je dan dat die S voor staat? Een slimme automaatbak schakelt niet op vanaf een bepaalde hellingshoek. Opschakelen kun je ook voorkomen door niet voor “D” maar een vaste versnelling te kiezen.
    1 point
  16. Inmiddels is het scherm binnen, echter lukt het mij niet alle originele connectors aan te sluiten en heb ik tot op heden geen geluid…. Alles werkt verder prima maar dus geen geluid? Is dat een kwestie van aux activeren? Er was/is geen aux aanwezig? Iemand die weet hoe je dit aan de praat krijgt?
    1 point
  17. Beste Heren, ik ben in het bezit van een Daimler xj 6, bouwjaar 1978 type 2,auto start gelijk als ik de sleutel omdraai en loopt mooi rond, na tien minuten valt hij uit en is niet meer aan de praat te krijgen, ik vermoed dat ik spanning verlies waardoor de ontsteking niet meer werkt, iemand een idee wat ik moet doen?
    1 point
  18. 1 point
  19. Ik heb een enorme haat liefde verhouding met autocorrectie….. maar mijn mom had hier in ieder geval geen rol in
    1 point
  20. Kunstwerk in wording, de oude krukas krijgt een rvs voet (met verzwaring) en zal daarna een prominent plaatsje krijgen op het terras. mom roestvorming te voorkomen zojuist een eerste laag zowat rol erop gesmeerd, zullen nog tweede en derde laag volgen, en tegen de tijd dat dat uitgehard is zal de rvs voet ook wel klaar zijn
    1 point
  21. Ik weet niet hoe technisch je bent. Maar het eerste is natuurlijk als je vermoed dat je geen vonk hebt om een bougie er uit te halen aan te sluiten en tegen het blok houden terwijl iemand anders probeert te starten. Je kan dan de vonk zien. Bij geen vonk is het de ontsteking en anders verwacht ik de AED of de afstelling van de carburateurs. Is hij dit in 1 keer gaan doen of langzaam aan?
    1 point
  22. Hoi allemaal, Vandaag ben ik druk bezig geweest met de x-type. Beetje poetsen en van binnen schoonmaken. Stoelen poetsen je kent het wel. In de kofferbak wees gaan rommelen en tot mijn verbazing kwam ik het volgende tegen boven de navigatie en cd wisselaar. Het is een beetje onduidelijk maar er staat Motorola op. Ik heb wel een auto telefoon maar geen Bluetooth. Zou dit de module van de auto telefoon zijn?
    1 point
  23. Probleem is niet opgelost. Volgens stout heb ik geen hoogte sensor. Volgens mij wel. Ik ga asap naar Zeeland moet het nog even goed zien te plannen.
    1 point
  24. Haha gewoon uittesten.. zal nog wel werken toch met een KPN prepaid kaartje.
    1 point
  25. De telefoon doet het perfect ik kan er mee bellen. Ik heb er een AH mobiel Sim kaart inzitten. Het duurde wel een aantal uren voor hij verbonden was met het netwerk. Volgens mij is het een KPN netwerk waar AH mobiel gebruik van maakt.
    1 point
  26. Ik heb vandaag 2x een FF44 code (Oxygen sensor circuit check. Looks for absence of feedback signal. Also if weak fueling error cannot be corrected by up to 12.5% enrichment, enrichment of 37.5% is applied and fault flagged if no corrective response is detected. Defaults to open loop operation.) gehad, gek genoeg beide in de buurt van Schiphol, eerst op weg naar Amsterdam, en op de terugweg weer. Beide keren begon de motor te stotteren gedurende 10-15 seconden om daarna weer goed te draaien, en het Check Engine lampje ging aan. Ben even gestopt om de FF code uit de board computer te lezen en beide keren was het FF44. Is dit een symptoom van een versleten lambda sensor? Na reset (hoofdschakelaar op de accu even uit-aan) lijkt er niets meer aan de hand. (nou ja, tot het dus weer gebeurt) Benzine in de tank is BP Ultimate (98), tankmeter op 3/4 toen het de eerste keer gebeurde. Ik ben niet zo merkvast met benzine, maar tank wel altijd 98.
    1 point
  27. Ik dacht dat er in NL geen ondersteuning meer was voor het oude 2G netwerk waar deze telefoons gebruik van maken? ik heb een Motorola Startac in de XJ, nooit geprobeerd of die het nog doet eigenlijk
    1 point
  28. Kwam dit filmpje tegen van de S type Heb zelf de Motorola, en idd daar moet je eigenlijk een goedkoop prepaid kaartje in doen voor noodgevallen, of tijdens acteren. Zo zag ik laatst bij John , van ''To the Garage" You tube kanaal , dat zijn XK voorbereid was op Navigatie, kwam hij ook pas achter door n paneel weg te halen. Dat Voice Activation , was voor 1999 echt wel futuritisch.
    1 point
  29. Heerlijk dat gedrag van een Jaguar.
    1 point
  30. De 420 heeft een SP-head. Hier passen alle 420/420G en XJ6 heads op, inlaat en uitlaat spruitstukken zijn dezelfde. Alleen de latere heads hebben 2 extra waterkanalen aan de achterzijde. Ik heb zo'n late kop (XJ6 S3 ) op mijn 3.8 mk2 motor, welke in mijn MK1 zit. Hierbij heb ik deze 2 waterkanalen geblocked ( schroefdraad getapt en plug erin geschroeft het locktite) Werkt perfect, geen lekkage. Ik zou wel de nokkenassen van je orginele kop overzetten, profiel XJ6 is anders.
    1 point
  31. update ging ineens (zonder verdere actie) de volgende dag gewoon lopen. ik heb die voeding op de accu gezet (kon zo zien dat de XJ dus 20A trekt met contact aan). en na 3 uur was de update gedaan
    1 point
  32. Gewoon de stoute schoenen aantrekken
    1 point
  33. Ik ben er achter wat er aan de hand is. Het blijkt dat de nieuwe koplampen niet automatisch herkent worden maar dat er foutmeldingen verwijderd moeten worden en de nieuwe koplampen in geleerd moeten worden. Tenminste dit heb ik mij laten vertellen. Ik heb contact gehad met garage stouten en die bevestigd dit. Garage stouten is 25km bij mij vandaan en heb een afspraak voor vandaag hiervoor. Spannend
    1 point
  34. Bedankt voor jullie reactie !! Ik heb inderdaad een telefoon in de middenconsole. Goed nu weet ik ook weer wat dit is
    1 point
  35. Mijn jaguar 2.5 2002met 210000 km versnellingsbak zet zich zelf in sportstand en met rustig rijden in drive lijkt of hij wordt tegengehouden zet ik hem in 4 geen probleem slipt niet en opsnelweg drive geen probleem motor loopt perfect net 2100km gereden 8 op de 100km iemand een idee wat het kan zijn Door moderator verplaatst naar juiste subtopic.
    1 point
  36. Leon heeft het bijna helemaal goed. Om precies te zijn is dat de Voice Activation Module: Als je auto voorzien is van alle opties zit daaronder achtereenvolgens de Navigation Control Module en de CD Autochanger. Helemaal onderaan zit dan de Cellular Phone Module.
    1 point
  37. @Hans, misschien kun je dit ook even sturen naar RAC Rotterdam, daar weten ze ook het verschil niet de beide kleuren. @Ibrahim: nee mengen mag niet. Wat Hans schrijft, de vloeistof kan gaan uitvlokken. Ik weet niet waar je zit, onderste radiator slang los gooien, leeg laten lopen, aanvullen met de juiste koelvloeistof, thuis tegen de stromingsrichting in de zaak flushen en afvullen met de juiste kleur. Ik ben niet helemaal op de hoogte, maar anti vries zijn alcoholen, die breken biologisch af. Riool?...
    1 point
  38. Volgens mij is het de sub-woofer-versterker-boxen-radio-muziek-ding. Aan de glasvezelverster kabels te zien
    1 point
  39. Als je een foto van het Jaguar-label dat er op staat maakt dan zal het snel(ler) duidelijk worden
    1 point
  40. Ik zou geen risico nemen en de koelvloeistof zo snel mogelijk weer verversen. Als je verschillende soorten gaat mengen kunnen er chemische reacties ontstaan. Dat kan er toe leiden dat de koelvloeistof dikker wordt waardoor kanalen van het koelvloeistof verstopt kunnen raken. Gevonden op het Internet na een beetje googelen: Het mengen van de verschillende soorten koelvloeistoffen wordt zowel door de autofabrikanten als door de producenten afgeraden Rood, blauw, groen: je komt koelvloeistof in alle mogelijke kleuren tegen. De kleur dient slechts ter herkenning en heeft niets met de kwaliteit van doen. Het mengen van de verschillende soorten koelvloeistoffen wordt zowel door de autofabrikanten als door de koelvloeistofproducenten afgeraden. Er kunnen problemen ontstaan met loskomende oxidatie lagen die voor verstopping zorgen, lekkages van de waterpomp en de koppakking zijn niet uitgesloten en kunststoffen en rubber kunnen verzwakken of aangetast worden met koelvloeistofverlies tot gevolg. De genoemde problemen treden niet onmiddellijk op, maar wel op de lange duur. Samenstelling Koelvloeistof bestaat uit een 50/50 mengsel van water, antivries en additieven. Omdat het antivriespakket bestaat uit (ongeveer) 92% glycol, 5% additieven en 3% water, bestaat 100% koelvloeistof uit 51,5% water, 46% glycol en 2,5% additieven. Het water moet aan een aantal eisen voldoen om geschikt te zijn als koelwater. De zuurgraad, de hardheid, en de hoeveelheden sulfaten, chloor en andere ongewenste stoffen moeten binnen bepaalde grenzen vallen. Er worden twee soorten glycol gebruikt, mono ethyleen glycol (MEG of kortweg EG) en mono-propyleen glycol (MPG of kortweg PG). Het is niet mogelijk om het verschil tussen de twee vast te stellen zonder de hulp van een laboratorium. De additievenpakketten zijn ook verschillend omdat de autofabrikanten verschillende eisen stellen. Grofweg zijn er drie typen: Japanse, Europese en Amerikaanse. Omdat niet vast te stellen is welke koelvloeistof in het systeem zit, is het niet wenselijk zomaar additief bij te vullen. Bovendien is het additief niet los verkrijgbaar. Bijvullen Als er moet worden bijgevuld, gebruik dan de voor dat automodel voorgeschreven koelvloeistof. Vergeet niet de oorzaak van het verlies op te sporen en te verhelpen. Ververs de koelvloeistof op de juiste wijze, op de voorgeschreven termijn en met de voorgeschreven vloeistof. Het verschil tussen de twee glycolen is dat ethyleen glycol giftiger is dan de mono-propyleen glycol. Dit type glycol werd in Zwitserland gebruikt vanwege de verkoop van koelvloeistoffen in supermarkten. Er is verschil in viscositeit (stroperigheid), warmteoverdracht en de hoeveelheid die nodig is om een bepaald vriespunt te halen. Moderne koelvloeistoffen bevatten MEG, gebruiken een OAT-additievenpakket en speciaal onthard en gezuiverd water. Tot slot nog een belangrijke opmerking: het bepalen van het vriespunt zegt niets over de toestand van de additieven in de koelvloeistof. Op tijd vervangen blijft het beste.
    1 point
  41. Jaap het was de moeite waard om lekker vroeg naar Zandvoort te rijden om met gelijkgestemde even over onze Jaguars te praten en van te genieten. Ik kon het niet nalaten om deze beknopte compilatie te delen
    1 point
  42. Ik ben voor het afpakken van het rijbewijs! Voor een lange tijd en bij recidive voor altijd! De huidige €350 is nog veel te weinig.....
    1 point
  43. Ik verwacht dat je er anders over denkt als je een aantal dodelijk slachtoffers uit hun voertuig hebt moeten lepelen omdat ze hun gordel niet om hadden.....
    1 point
  44. Zonder uitlezen is hier geen zinnig woord over te zeggen want deze melding kan vele uiteenlopende oorzaken hebben. Omdat je de melding slechts af en toe hebt en omdat deze vanzelf weer verdwijnt durf ik echter wel een gokje te wagen: slechte kwaliteit benzine. Tank uitsluitend Shell VPower, BP Ultimate of een andere kwalitatief goede E5 merkbenzine.
    1 point
  45. Als je last hebt van een rood lampje van de gordel.? Dan knip je gewoon even op de sloop uit een andere auto de gesp van de gordel en je bent klaar. Waarom moeilijk doen als het makkelijk is. beter je gorde,l maar als je hem even niet nodig bent gewoon een reserve gesp erin
    1 point
  46. Slechts 5.9 milj. aan inkomen. En dan kiezen voor een Duitse auto...
    1 point
  47. Arrogant, mondkapje voor hem ook niet nodig, hij is een beetje dom zou Máxima zeggen????
    1 point
  48. 1 point
  49. Wat mij betreft meer moeite dan gewoon de veiligheidsgordel om doen, wat bovendien verstandiger is.
    1 point
×
×
  • Create New...