Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 01/22/2022 in Posts

  1. Beste forummers, naast de X308 van mijn vrouw die ik binnenkort technisch helemaal gereed heb, zoeken we mogelijk in de toekomst een station. Ik heb nu zelf een E38 7 serie in zeer goede staat maar overweeg deze te verkopen en te vervangen met een station. Je raadt het al, een X type. Dan een 3.0 4x4 uiteraard. Heeft iemand op het forum een X type of X type station met automaat? Ik kom graag een keer bij je langs om over Jaguars, de X-type, techniek etc. te praten. Reden voor dit rare verzoek is dat er weinig exemplaren te koop staan en de 740i verkopen voor een andere auto een serieuze stap voor mij zou zijn. Ik moet een X-type station dan ook echt willen. Ik hoor het graag! Een leuke rit o.i.d. en de kosten zijn voor mij.
    3 points
  2. Ik, als verstokt X-TYPE rijder, wil je best informeren en een proefrit is ook mogelijk. Ik woon in Wijchen, bij Nijmegen. Ik weet niet waar jouw huis woont maar als de afstand geen probleem is dan ben je welkom. (Wel met in achtneming van de Corona maatregelen aangezien ik helaas tot de kwetsbare doelgroep behoor.) Ik rij inmiddels al acht jaar dagelijks met de huidige X en heb de onderhoudshistorie netjes bijgehouden in Excel. Het is geen station maar wel een automaat 3.0
    3 points
  3. Hallo allemaal.... Ja, de XJ40 is nog steeds rijdende! Ik probeer deze week een grote update te geven. Tot vlug!!!
    3 points
  4. Is dit het geluid van je camper ? Of slechte koptelefoon ?
    3 points
  5. Ok , bedankt Heb me nog niet echt ingelezen met deze carburateurs. Paar jaar gelden een Suzuki GT550 gerestaureerd, deze liep aardig maar heb ik op een testbank af laten stellen. Kwam aan met 39 PK en ging weg met 60 PK , kost wel iets maar heb er nog steeds plezier van. Weet iemand een adres in de buurt van Rotterdam die dat ook kan ?
    3 points
  6. We halen de auto op 8 februari op!
    2 points
  7. hoi, ja, advertentie is verdwenen want ik heb de auto gekocht Nu nog ophalen... Watch this space!
    2 points
  8. Dát is lang geleden dat ik die onder een auto had! Ik kan me zelfs zo snel niet herinneren onder welke auto dat was
    2 points
  9. Ik zou voor Michelin Pilot Sport 4 (zonder S dus) gaan. Die heb ik 5 jaar geleden onder mijn STR laten monteren en ben daar zeer tevreden over.
    2 points
  10. Ja toch Ik uit Berkel , misschien leuk om eens af te spreken
    2 points
  11. Nu met die injectie en al dat gemeet zal t wel automatisch aangepast worden. Maar froeguah, als je er n open pijp opzette moest je behoorlijk met de carbs in de weer. Een naaldje hoger was niet genoeg, echt grotere sproeiers, meer peut.
    2 points
  12. Geluid van een luchtgekoelde boxer 6 uit een V8. Ze kunnen daar wel veel, maar niet toveren
    2 points
  13. Misschien hebben ze ook wel Porsche 911 geluid Eric!?
    2 points
  14. Vergeet niet vooral ervan te genieten, lekker gaan rijden! Roesten gaan ze uiteindelijk allemaal
    2 points
  15. Dank - die had ik al gevonden ja En op dit forum ook een pdf van de Haynes aangetroffen. Heel handig. Als ik de auto heb ga ik meteen het deksel van de paravan demonteren. Denk dat dat me al veel vertelt over de staat van het plaatwerk. En dan haal ik ook de wissermotor eruit, zodat ik de 'plenum' even goed kan inspecteren. Ik hoop dat ie daar in elk geval hard is, want laswerk daar is niet zo'n feest heb ik begrepen - en dit bouwjaar is wel gevoelig voor rotte bulkheads. Haal ook alle vloermatten eruit, om ze schoon te maken en goed te laten drogen en de bodemplaat te checken. Wielkastbekledingen staan ook op mijn lijstje, zodat ik de wielkasten kan inspecteren en schoonmaken. Bij de hoekjes van de ramen is geen roest te bespeuren volgens mij. Onderaan de voorschermen bij de dorpels ook niet. Dus dat is bemoedigend.
    2 points
  16. Dit is een heel mooi draadje. Ik hoop dat ik minder roest tegenkom https://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&f=47&t=1110116&p=1
    2 points
  17. Die kouwe kak is helaas overal in Friesland, staan overal van die grote zwarte witgevlekt koe beesten die de hele dag ongegeneerd door kakken, het is er een zooitje!
    2 points
  18. Mistlampen eruit en klaar
    2 points
  19. Voor de InControl Remote waarmee je verbindt met de app en de auto betaal je dacht ik 50 a 60 euro. In het abonnement overzicht kan je kiezen voor het complete abonnement met secure tracker dat is 300 euro. En dus alleen de incontrol remote zoals in de eerste zin. Mocht je ooit in de positie komen dat je auto verzekerd moet zijn in klasse 4 dat is dus met tracking. Dan is dit een mooie optie de Incontrol met secure tracking. Je sluit het complete abonnement af, belt met een specialist in mijn geval Van Mossel, die vraagt om het tracking systeem aan te zetten en koppelt je aan de secure centrale. Daarna ben ik daar geweest en keuren ze het systeem naar een Kiwa gekeurd systeem en word je geregistreerd. Dat word geaccepteerd door de verzekering. Zit dit systeem er niet in dan moet je het laten inbouwen ( rond de 8 a 9 honderd euro) En dan ook nog ergens een abonnement afsluiten wat ook tussen de 2 en de 4 honderd euro kost. Vind je dit allemaal niets dan kan je altijd nog volvo of tesla blijven rijden ,,Bij Volvo en Tesla nooit meegemaakt. "
    1 point
  20. Hoop dat het meevalt en inderdaad de starter is. Liep de motor goed de laatste keer voordat je hem uitzette? Succes
    1 point
  21. Ik vlak bij Leiden(half uurtje Berkel) dus doe graag mee met een keer een bakkie doen met de Jags. Hebben we jaren geleden wel eens gedaan met wat regiojongens toen afgesproken in Gouda, reuze gezellig!
    1 point
  22. Rij alleen maar met mooi weer. Dak open met regen niet zo lekker. Ook is mijn rij style wat rustiger geworden in de loop der tijd. Slijt daarom ook geen banden .
    1 point
  23. Ik gebruik / rijd met volle tevredenheid de Good Year Eagle F1. Zeer goed bij nat weer. Lekker stil.
    1 point
  24. 1 point
  25. Mooi topic, zat er laatst aan te denken om zoiets te starten. Ik heb op mijn 2006 XK achter 285/30/20 en voor 255/35/20 banden van het merk/type Dunlop Sport Maxx met ruim voldoende profiel. Dit zat eronder toen ik de auto kocht. Ben zelf een rustige rijder in normaal verkeer maar wil ook wel eens wat bochten pakken en doortrekken daar waar het kan. Waar ik in het begin erg aan moest wennen was het zoekerige gedrag bij spoorvorming, maar dat is opzich logisch met deze brede sloffen. Verder op droog wegdek geen probleem, gaat allemaal prima. Op nat wegdek een groot drama, niet mee te rijden. Bij minste geringste dotje gas (bijvoorbeeld invoegen klaverblad) slipt de achterkant door en moet de elektronica ingrijpen. In de bochten idem, totaal geen grip bij nat wegdek. Uiteraard eens met de stelling dat Michelin PS4S de beste band is voor de veeleisende bestuurder. Zelf heb ik een leeftijd bereikt dat het allemaal niet meer zo hard hoeft. Ik zat te denken aan Hankook Ventus S1 Evo3 K127 te laten monteren als ik klaar ben met mijn Dunlops, lees hier goede verhalen over, maar sta open voor suggesties.
    1 point
  26. Wat een beauty ..... die XJ C
    1 point
  27. Ja, daar had ik eigenlijk over gekeken... Wel leuk dat ze bij Jaguar mijn oplossing volgen, haha!
    1 point
  28. Ik heb geen X150 maar de X100 met de maat banden die jij aangaf. Ik heb het idee dat achter 35 hoge banden i.p.v. 30 iets veiliger is bij een beetje doorrijden. De auto zet zich beter in de bocht en de traction control grijpt minder in bij het uitkomen van bochten. Beste bandenmerk hiervoor vond ik ooit de Dunlop Sportmax met J codering, maar nu zou ik ten alle tijde Michelin PS 4S kiezen. Bijna zo goed als goedkopere semislicks qua grip (als ze warm zijn) Of je dit bedoelde weet ik niet
    1 point
  29. Ik heb destijds mijn Cupra voorzien van een geheel nieuw in- en uitlaat traject en toen moest de software echt aangepast worden door een pro. Pas daarna kwam het extra vermogen. ( die had ik ook niet weg moeten doen maar já )
    1 point
  30. Grappig, ben daar vaak voorbijgereden! En natuurlijk leuk om nog een forumlid uit de regio te zien
    1 point
  31. 1 point
  32. Nee van een afgeragde X100 met open uitlaat. Echt niet de doen, zo'n herrie! Maar het kan minder (klepjes dicht) of uit (motor uit)
    1 point
  33. Dat klinkt als een goeie aanpak! Het hangt er bij mij nog een beetje vanaf hoe netjes en goed de auto is.
    1 point
  34. Zitten erop geloof ik? RVS, van die heel dunne slangetjes. Niet zeker weten dat het geen standaard is.
    1 point
  35. Klopt Ze vragen wat je zou willen bereiken en maken dan iets totdat je tevreden bent. Ik heb het AMG- en Audi RS-geluid met V8 geluid als voorbeeld aangegeven.
    1 point
  36. Vervangen voor 'race' katalysatoren ben ik wel bekend mee maar als je die dingen er compleet uithaalt krijg je volgens mij allerlei probleempjes. Kijk eens op de site van ADAMESH Bedrijf waar Eric is geweest kun je 'kiezen' voor het geluid wat je zoekt. Ik heb zelf een set via Adamesh naar Nederland laten komen. Was weer net wat TE veel van het goede en heb toen kleine dempers er tussen laten lassen. Een specialist moet dit toch echt voor elkaar kunnen krijgen. Kwestie van de juiste dempers weghalen / vervangen enzovoorts.
    1 point
  37. Dan komt het niet goed over met het filmpje. Het is live echt geen snerpend geluid, maar zwaar gorgelend stationair en donker grommend bij acceleratie. Bij constante snelheid echter niet nadrukkelijk aanwezig en, belangrijk, bij geen enkel toerental een hinderlijke brom als gevolg van resonantie. Zo klonk de XJR die ik eerst live heb geluisterd voordat ik hetzelfde bij de STR liet doen. JM Tuning XJR.MOV
    1 point
  38. 1 point
  39. Ja, herkenbaar. Net twee jaar durend Saab-project afgerond en dat ging op een gegeven moment toch een beetje in mijn kop zitten. Heb de neiging te perfectionistisch te zijn en dat verhoudt zich lastig tot ontspannen hobbyisme. Dus ik heb met mezelf afgesproken dat de auto weliswaar op een bepaald niveau gebracht moet worden, maar perfect hoeft ie zeker niet te zijn. En ik wil m deze zomer nog op de weg hebben, dus ik stel mezelf bescheiden doelen.
    1 point
  40. Bij mijn monteur is de volgorde: WD40, hamer + vloeken, brander En uit elkaar trekken is leuk, alleen als je steeds meer ellende tegenkomt kan de moed je in de schoenen zakken en de liefde verdwijnen. Dus opgepast
    1 point
  41. Je hebt me weer aangestoken man. Ja leuk, alles uit elkaar trekken. Ik zit net mijn oude topiz zelf te lezen. WD-40 !!! Krijg je alles mee aan de praat.
    1 point
  42. Zeker Maar ik het ding binnenstebuiten keren, daar verheug ik me juist op
    1 point
  43. Wielkuipen zijn er ook al uit zeker? Heeft een XK8 geen remschijf koeling net als een X300?
    1 point
  44. Op de foto zie je de 'bekende' plek erg goed. Vocht en vuil blijft daar hangen. Je ziet dan meestal een klein plekje in de hoeken bij de voorruit. Forumlid @hagstrum heeft overigens ook een uitgebreid verslag op dit forum gezet. Hij heeft o.a. gewerkt bij Arrow Classic Service in België en weet erg veel van de XJ-40. Verslag / draadje hieronder. RESTAURATIE-XJ40 Verder is / was er nog een Engels XJ-40 forum waar bakken met info te vinden is. Forum is beetje gestorven meenik. Ik krijg het helaas niet meer gevonden. Zag het hier laatst nog voorbij komen met wat handige contactpersonen. Effe zoeken! Krijg zin om er ook weer ééntje te gaan scoren. RESTAURATIE-XJ40
    1 point
  45. Garage Buitenkamp (Rotterdam) , daar was die in onderhoud. Werkt daar een oud baasje die er verstand van heeft, zeggen ze. Iemand ervaring met Toncar ?
    1 point
  46. Wat heb je hier gepoogd te doen ? Extra koeling voor de achterremmen ?
    1 point
  47. Droom ik ook nog van, zo'n Fries boerderijtje, op 2 uur rijden van de kouwe kak.
    1 point
  48. Oh, ik heb ook altijd pech! Kocht eind 2007 n prachthuis met nog prachterigere loods. Stopte veel geld onder de grond vanwege inklinkend veen. Verkocht eind 2018 het huis met absoluut verlies, verbouwingen niet meegerekend. Moest vele auto’s en motoren ruimen, hier slechts één garage en ‘n halve carport. Sindsdien: onroerend goed has skyrocketed. klassieke vehikels alzo ook. Tjah. denogsteedslastvanngoedhumeurhebbende
    1 point
  49. Hij is nog steeds in mijn bezit en doet het nog uitstekend! Nog steeds verliefd... Enkele foto's van een oldtimermeeting. Groetjes Eddy.
    1 point
×
×
  • Create New...