Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 12/25/20 in Posts

  1. Hé hé, hij is er! Op 17 november meldde de Canadese eigenaar dat de auto was opgehaald, en gisteravond eindelijk dan in Tilburg. Eerst zou ie oudjaarsdag komen. Daarna maandag. En ja, om kwart over zeven 's-avonds belde de chauffeur met de keuze: 8 uur die avond of morgenvroeg 8 uur. Volgend de chauffeur "deed" ie het niet. Nou lekker dan, naar huis duwen / slepen? Geen zin in. Sleutel omdraaien, bijna geen accu. Met startkabel doorverbonden. Ik hoor de benzinepomp lekker tikken, en tikken, en tikken. Geen benzine dus! Eerst een tankje benzine halen en spuitbusje remmenreiniger. Na
    10 points
  2. ik heb een tijdje rustig aan gedaan maar er is weer volop aan de Jaguar geklust. Zo goed als de hele bodem tot aan de voorportieren staat nu in de grondlak van de scheepsverf of al zwart in de lak. Het laswerk aan de hoeken achter is voltooid. Na het zwart lakken wordt dit met strijkkit en bodyschutz verborgen zodat het originele ruwer patroon van de bodem weer terugkomt en het laswerk niet meer zichtbaar is. Morgen gaat de slijptol in de hoeken voor onder de voorportieren. Hier zit nog wat roest en dit wil ik meteen weghebben om het verzegelen van de bodem compleet te kunnen maken.
    7 points
  3. De motor zit nu al aardig in elkaar.
    6 points
  4. Schattig, attent en vriendelijk waren de twee gele PostIts die de vorige eigenaar op het dashboard had geplakt. Melding aan de vervoerders. Hij had zelfs de moeite genomen de teksten te vertalen naar het Nederlands wat niet helemaal lukte. "bijna geen reimmen" en "kap loslaten" Die remmen slaat op de rembekrachtiger die het soms niet zou doen. Nog niet gemerkt maar we gaan het uitzoeken!
    5 points
  5. We zijn weer wat stappen verder. De achterste welkasten staan in het zwart en ook de roestvrije zijschermen van een donor zijn gegrond en gezwart. Het tapijt voorin is weggehaald zodat het laswerk kan starten. Binnen een week of 3 staat de auto bij de spuiter. Voordat deze schermen worden gemonteerd wordt de wielrand en de rand bij de dorpel extra goed ingevet.
    3 points
  6. Met die lui uit het noorden en de zeeuwen worden dat weer allerlei "poezen" op de motorkap en dat eindigt weer met met een hoop narigheid en gedonder! Dus ik ben voor!!!
    3 points
  7. Zat er een 'British Leyland'-logo op?
    3 points
  8. het gaat heerlijk. De jaguar staat strak in de verf. Vorige week heb ik de voor en achterruit weer terug geplaatst. Nu bezig met het terugmontern van alle Chroom onderdelen. Tevens alvast weer de voorbumper gemonteerd. Vraagje: hoe zit de totale koplamp assembly eruit? het is jaren geleden dat ik het uit elkaar gehaald heb. MEt name de stelschroefjes heb ik niet meer scherp.
    3 points
  9. Fijne feestdagen aan de Jaguar liefhebbers, en hopelijk in 2021 veel ritjes in onze auto's!
    3 points
  10. Carrosserie werk, traag maar gestaag
    3 points
  11. Best een goede tip, zal me er eens in verdiepen.
    2 points
  12. Lijkt me ook wel een leuk idee, een fotowedstrijd! Maar dan wil ik, als ex-fotograaf, wel in de jury zitten.....
    2 points
  13. Ik heb de xj6 een behandeling gegeven met Mike Sander Fett. als het gaat om roestbescherming van de holle ruimtes is dit het beste wat er is. Frituurpan, drukbeker en een emmer vet, en gaan! De deuren goed behandeld en de dorpels, en de onderste delen van de A, B en C pillars. en de achterste wielranden van binnen. Dat zijn wel de meest bekende roestplekken volgens mij. Nu dit gesmeer over is, kan ik het interieur er weer in maken.
    2 points
  14. De kofferdeksel was niet meer te openen met de sleutel. Het bleek dat het stangetje van het sleutelmechanisme naar het slot uit het blauwe plastic houdertje was gekomen, waarschijnlijk door het dichtvallen van de kofferdeksel. Want dit stangetje wordt van onderen er in gezet. Die voor het elektrisch openen gaat er van boven in waardoor er weinig kans is dat die er uit springt. Door de beschadiging aan het plastic houdertje bleef het stangetje niet zitten. Plastic houdertje ingespoten met polymax (lijm en kit), even wachten, alle onderdelen in elkaar zetten en
    2 points
  15. Wedstrijd element op een forum geeft altijd gedonder Maar dat wil niet zeggen dat er geen mooie foto's van Jaguar/Daimler's geplaatst mogen worden in de galerij. Daar kan je ook reageren op foto's. Daar word weinig gebruik van gemaakt dus heren, ga je gang. Ja, en het JF-team kan foto's verwijderen wanneer ze tegen de regels zijn
    2 points
  16. Hoppa! Corona hakt er aardig in: de laatste posting is al enkele maanden terug. Tijd voor een update dus. Een klein jaar geleden heb ik het linker deurrubber vervangen. Omdat zo'n nieuw rubber nog niet gevormd is, sloot de deur niet goed. En dus had ik, dom, dom, dom, de deurvanger wat versteld. Het gevolg was dat bij wasbeurten en regen het water van boven naar binnen liep: via de schelp waar de handle voor de deurontgrendeling zit op het paneeltje voor de raambediening en ook op de speaker: Die luidspreker is reddeloos verloren en de print ook, hoewel ik
    2 points
  17. Dat denk ik wel. Ik ga nog een keer goed ontluchten en alle zuigers heen en weer en het moet goed zijn. Vermoed ook dat ze het handrem systeem niet begrepen hebben bij de garage
    2 points
  18. Ik heb EINDELIJK de as er onder weg, en er kan gewoon niks mis mee zijn. Handremklauwen super mooi en gangbaar, remvoering intact, remzuigers ook gangbaar, alle remleidingen van koper, nieuwe remschijven, en het LSD heeft hooguit één atoom speling. Lekt wel een beetje uit de keerringen, maar dat is alles. Morgen verder en ik heb een keerring voor mijn stuurhuis die hopelijk past Ohja in april wordt deze auto belastingvrij
    2 points
  19. Beste Haddock, Dat zijn acné-zuigers. Dat zie je toch?
    2 points
  20. Bedankt Hans. ik moet de lenskapjes voor de knipperlampen nog even wassen en de luchtroostertjes moeten een dotje kit hebben omdat de pennetjes afgebroken zijn. En tis eigenlijk wat koud voor kit. MAar dan is de voorzijde verder klaar. Achter brand het licht ook al, nu bezig met het chroom op de kofferklep.
    2 points
  21. Waarom zo moeilijk.... Gewoon vervangen met filter. Ben je 100 euro verder en heb je gewoon het gespecificeerde synthetische in je blok van bv Castrol of kroon of een ander A merk in je bolide. Ik vervang zelfs iedere 10.000 ipv 16.000. met Castrol Edge 5W30. Kost je als je het zelf doet maar rond de 90 euro inclusief filter. Dat is het mij wel waard...... Verstuurd vanaf mijn UMIDIGI X
    2 points
  22. Maandag het onderblok terug van het revisie bedrijf, laten opboren voor overmaat zuigers. Krukas geplaatst met nieuwe lagerschalen. Zuigers in elkaar zetten.
    2 points
  23. De 6-Handbak, voor ooit....
    2 points
  24. Ach, het voordeel van Parkinsons én diabetes is, dat je met jouw insulinepen zelf hele tattoos kan steken... met andere woorden: focus op wat je nog wel kan, en niet op wat niet meer gaat.
    2 points
  25. Na het werk aan de achterkant is eind vorige week de slijptol in de voorkant gezet. Zie de foto's. Ik zoek hier en daar zo goed mogelijk naar plaatwerk anders wordt het nagemaakt. Het e.v.t. nagemaakte plaatwerk zal uit dikker plaat worden gemaakt en verzinkt zijn. Het verbaast mij niet dat deze roest te vinden is. Meerdere merken hadden hier vroeger last van en de Britse auto-industrie stond er gewoon niet om bekend te innoveren. Het is wel absurd. Mijn BMW E34 uit 1993 (een ontwerp van halverwege de jaren 80) had bij 400.000+ kilometer en 26 jaar leeftijd veel minder roest. Al
    2 points
  26. Of ik er ooit wat mee ga doen weet ik niet, maar kon het niet laten... Heb toch een 6 handversnellingsbak gekocht die ("direct bolt on!!") op de 4.0 AJ-27S past... Heeft 80000km ervaring, zit ietsje lager in koppel (460NM i.p.v. 525NM) , maar daar zit wel wat marge op en hoeft niet gegarandeerd 2 ton mee te gaan. Moet nog wel geleverd worden uit Duitsland en hoop dat het een betrouwbare verkoper is... Als ik ooit aan de ombouw begin zal er nog wel meer nodig zijn:-). Zoals een extra pedaal is bijvoorbeeld wel handig, andere cardanas misschien (lengte?), pookmec
    2 points
  27. Hoi Haddock, stuur een PB met je adres, dan ga ik een grote enveloppe regelen en dan komt ie eraan
    1 point
  28. Jij weet donders goed wat ik bedoel en ik mis dat draadje nog elke dag!
    1 point
  29. 1 point
  30. De XKR, neo klassiek of youngtimer?
    1 point
  31. Ik eigenlijk ook. Maar ik heb ze wel.
    1 point
  32. Vandaag op advies van ons aller specialist een complete achteras op de kop getikt. Zojuist helemaal uit Noord Holland door de beste man (de verkoper) thuisgebracht. Hij was voor de sneeuw al weer in N-Holland.. Gelukkig klopte de staat van de onderdelen met wat was beloofd, met een lekvrij en spelingsvrij Differentieel, spelingsvrije aandrijfassen, goede wielhubs met perfecte wiellagers en zelfs de schokbrekers nog als nieuw (zelfs de onderste lagerbussen daarvan) Was best een gok dit, maar goed gegokt... Net de IRS gedeeltelijk gedemonteerd om bovenstaande vast te stell
    1 point
  33. Tjah, als er echt iets niet goed meer is helpt spoelen ook niet meer. Tanden poetsen over de gaatjes heeft ook weinig zin.
    1 point
  34. Dank je. Gaat weer goed, mag alles weer lezen
    1 point
  35. Oh wacht dat legde je al uit
    1 point
  36. Ik zal morgen even het nummer voor je opzoeken. e liggen in het magazijn, maar evengoed zou ik hem niet wisselen maar even los en weer vastdraaien. Als de storing "pending" is dan is het daarna op zeker weg. En als je in de buurt van Kolham woont inderdaad even naar onze vriend Geert Jan. Zie banner boven.
    1 point
  37. Hallo allemaal, bij het begin van het nieuwe jaar is het wel zo netjes om te beginnen met de beste wensen... Een gezond en virusvrij 2021 (behalve het Jaguar virus dan) voor iedereen! ik weet niet of ik er goed aan doe om op dit topic verder te gaan, maar ik doe het omdat ik met een gelijkaardig probleem zit als hierboven beschreven. Het gaat in mijn geval over een 4.2 series 1 met HD-8 carburateurs en een AED (thermo-carburateur). Het beestje wil dus niet starten en het voelt echt aan als ‘net niet’ willen aanslaan. Een hele hoop dingen zijn gebeurd of ver
    1 point
  38. De knopjes op het stuur zijn niet verlicht. Voor wat betreft de J-Gate, daar is uitgebreid over geschreven. Bijvoorbeeld hieronder. https://www.jaguarforums.com/forum/xj-xj8-xjr-x308-27/how-repair-j-gate-shifter-assembly-backlight-75330/
    1 point
  39. Ik zou een zoeken naar een FM transmitter met ingebouwde MicroSD card lezer en/of USB MP 3 playback mogelijkheid
    1 point
  40. Herkenbaar die plek aan de achterkant van de dorpel! Mijn 420 lijdt aan hetzelfde euvel, maar dan aan de linkerkant. Er is helaas geen reparatiestuk voor te koop en het is best lastig qua vorm om te maken. Staat op de lijst te doen voor volgend jaar.
    1 point
  41. Hallo,ik gebruikte deze,hoop dat dit mag op het forum?
    1 point
  42. Maar even terug in de geschiedenis... Heb je geen aankoopkeuring laten doen of heb je niet veel voor de auto betaald en daarom diverse gebreken? Ik ben gewend een auto volledig op en top af te leveren, vaak is dat wat duurder maar dan ben je wel zeker van je zaak. Er zijn ook veel auto's te koop, niet alleen Jaguar die echt wel wat mankeren, maar na een aankoopkeuring is er vaak wel alles gezien en doorgenomen. Ik kan alles zelf repareren, maar ik rijd echt al jaren in de auto's onder enig echt vervelend ding.. Nu lijkt het een
    1 point
  43. Hierbij mijn inbouw idee, wat voor mij heel prettig gewerkt heeft. De X is verkocht, inclusief de inbouw kit. Een collega van me heeft een Volvo R850 (of zo) en bij hem is het aangesloten op een kabel de tussen de radio en de CD wisselaar. Voor een X bestaat die kabel niet, mogelijk wel voor andere modellen. Maar ja, bestaaaan er andere modellen...? 'n F typje in R uitgezonderd. Als ik groot ben en ik trouw een rijke vrouw. Mopper, mopper het word doc met alle koppelingen kan ik niet in kopiëren. hier als PFD: beste
    1 point
  44. Zie HIER en dat is nog erger dan in de winter omdat er geen water bij komt kijken dus de cocentratie veel sterker is.
    1 point
  45. Je hebt in ieder geval één oorzaak minder. Electrische storingen zijn heel lastig op te sporen. Ik vind het elektriek van de Jaguar heel betrouwbaar (dûh, bijna alles is Japans), dus vermoed ik dat er spanningsdips optreden. Het doet me denken aan het gezeur dat ik heb gehad. De oorzaak bleek een gare dynamo te zijn.
    1 point
  46. Tsja... En ik had me zó voorgenomen om even niet meer aan upgrades voor m'n XJ-S te doen... Totdat ik erop gewezen werd dat DIT setje wielen te koop werd aangeboden: De 15" Lattices die ik nu heb vond ik al aan de bescheiden kant, en ik speelde met het idee die te vervangen door m'n X300 XJR-wielen, alleen moesten die dan nog 'even' gerestaureerd worden. Dat idee heb ik laten varen toen ik deze Ardens tegenkwam, met Lister waarschijnlijk de meest zeldzame period correct wielen voor Jaguars uit de periode... Ze zijn niet 100% 'mint', maar in z
    1 point
×
×
  • Create New...