Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 01/03/2023 in all areas

  1. Ik kan mij herinneren dat toen ik de nieuwe tank plaatste dat er iets van 40 of 50L inging. Ik denk dat de aanzuigbuis bij Lana dan niet op de juiste hoogte zit. Even een andere vraag [ ik zal hem ook bij de XJ40 gedeelte stellen] Ik heb op het motorblok een aansluiting [oliepomp]zitten op de voorzijde voor de niveauregeling. Deze kan vervallen. Weet iemand of ik deze eraf kan schroeven en daar een blindplaat voor kan maken? Of zit daar een aandrijving op de distributie achter die verwijderd moet worden? Ondertussen ben ik met stuurhuis bezig. Ik ben deze op de juiste hoogte en afstand aan het brengen om Bumpsteer te voorkomen.
    2 points
  2. Beste allemaal, Sinds een tijdje ben ik de blije eigenaar van een hele mooie XKR uit 2007: Nu zijn de (beide?) hardy schijven aan vervanging toe en de garage heeft tot nu toe alleen een complete cardan as kunnen vinden ter vervanging. Is dat inderdaad de enige optie, het moet lijkt mij toch mogelijk zijn om alleen aan de rubberen schijven te kunnen komen? Ik heb gezocht op dit forum, maar geen informatie gevonden hoewel ik er natuurlijk overheen gekeken kan hebben. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
    1 point
  3. Een zit vast aan aandrijf as en een is appart. Jaguar verkoopt ze niet maar ze zijn wel te koop. Opmeten en zoeken naar de juiste maat😉
    1 point
  4. Gewoon even naar kijken, kan soms erg meevallen.
    1 point
  5. ik heb het ooit ergens op internet gelezen dat de druk van de xj40 pomp te hoog zou zijn voor een serie 2 stuurhuis, maar kan ook een internet-verhaaltje zijn hoor. overigens, ik snap niet helemaal je issue met de ophanging van het xj40 stuurhuis. als je 40mm vierkante kokerbalk pakt, ben je binnen een half uur klaar met het maken van de beugels. het is echt een heel simpel stukje staal wat je nodig hebt. je kunt dan alles weer 1 op 1 aansluiten qua leidingen, oliekoeler etc.
    1 point
  6. Ik heb op het AJ6 4.0l motorblok een aansluiting [oliepomp]zitten op de voorzijde voor de niveauregeling. Deze kan vervallen omdat de niveauregeling er niet meer op zit. Weet iemand of ik deze pomp eraf kan schroeven en daar een blindplaat voor kan maken? Of zit daar een aandrijving op de distributie achter die verwijderd moet worden? Groet Mark
    1 point
  7. Helaas voor jou: AJ6en gaan niet heel vaak stuk... Mocht je in NL niet slagen, probeer het dan hier.
    1 point
  8. Dat ga ik ook even bekijken. Als het originele stuurhuis goed werkt. De mijne is goed en ooit gereviseerd. Het XJ40 stuurhuis is toch een klus om dit goed en netjes op het subframe aan te sluiten, hij hangt wel bijna. Maar is ook lek. Dus moet gereviseerd worden.
    1 point
  9. Dank je voor het antwoord Bert. Duidelijk. Heeft er iemand een blindplaat over van een AJ6 die ik kan overnemen?
    1 point
  10. Vandaag net binnen gekregen
    1 point
  11. Je kunt gewoon een blindsplaat monteren op de plaats waar de niveauoliepomp heeft gezeten
    1 point
  12. Ik heb zelf PU bussen er zitten van Hurxkens, die werken naar volle tevredenheid en geven geen extra trillingen door.
    1 point
  13. Heb jaren geleden ook een aj6 motor in een xj serie2 gebouwd en ook het originele stuurhuis laten zitten en heb geen probleem gehad
    1 point
  14. Hoi Bert, ik heb begrepen dat de pomp van de aj6 meer druk levert dan het originele stuurhuis aan kan. Daarom ga ik het xj40 stuurhuis gebruiken.
    1 point
  15. wauw, dat vind ik echt bijzonder. want ik rij nu al 2 jaar met 1 tank (uit een serie 3). en ik tank altijd rond de 25-27 liter. en ik heb ook eens de tank leeggereden (per ongeluk), en ook daarna ging er echt maar 28 liter maximaal in. Ik ga dit eens beter bekijken laten we het hier verder over de ombouw hebben. Als er 47 liter in 1 tank gaat, is 1 toch ook meer dan voldoende. de aj6 doet echt wel 1 op 10, en een grotere actieradius heb je in NL echt niet nodig.
    1 point
  16. nee, de bijrijderskant zijn de deuren van gelast. En dat heb ik niet netjes gedaan, was mijn allereerste plaatwerk lasklus ooit. En dat zie je. De onderste 20 cm is vervangen, daarboven is het wel mooi. de bijrijderskant was best slecht toen ik hem kocht, omdat ie toen ruim 10 jaar buiten gestaan heeft, en de zijde die het meeste weer gepakt heeft, is daar niet beter van geworden. Zie onderstaande foto van 2013, toen ik hem net had. ik heb nog deuren op zolder staan, die moeten er ooit nog in komen. maar goed, zoals al eerder gezegd: als daily driver is er eigenlijk geen tijd voor om dat soort dingen aan te pakken.
    1 point
  17. Sinds augustus 2022 eigenaar van deze V6S. Super blij mee, heerlijke auto!
    1 point
×
×
  • Create New...