Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 09/26/2022 in all areas

  1. En, afhankelijk van het voortbestaan van de bakker, vlaaien !!!!!
    2 points
  2. Een oldtimer? Had je gedacht. FOTO JUSTIN LEIGHTON/JAGUAR Ze ogen als onvervalste klassiekers, maar zijn spiksplinternieuw: de Jaguar Continuation-modellen. Hoe sturen zulke kostbare tijdmachines? JACO BIJLSMA De testomstandigheden rechtvaardigen alarmfase 1. Want met een prijskaartje van zes nullen tussen de oren en het stuur beklemmend op de bovenbenen zoek ik, wanneer de eerste bocht opdoemt, veel vroeger dan nodig naar het rempedaal in de krappe voetenbak. Het C-type lacht als een Le Mans-kampioen om de snelheid waarmee ik de rechterbocht induik op Fen End, het Britse testcircuit van Jaguar. Elke remactie met de C-type is eigenlijk historisch, want de Dunlop schijfremmen waren in 1953, toen de C zijn tweede Le Mans-overwinning veroverde, uniek. Deze remmen zijn exact nagemaakt van dezelfde materialen als toen. Ze voelen daarom als nieuw: hard trappen en een sterke vertraging maken laat remmen mogelijk. De dosering is geweldig omdat het pedaalgevoel heel zuiver is. Je kunt prima tegen het blokkeren aan remmen. Met name die remmen bezorgden de C-type zijn tweede overwinning in 1953, terwijl de eerste dat in 1951 met minder snelle tegenstanders nog met trommelremmen had moeten doen. Aan de bak De C-type mag dan als bouwjaar 2022 hebben, hij rijdt als een nieuwe auto uit 1953. Dat betekent dat je als rijder echt aan de bak moet, net als toen. Letterlijk, want zo’n niet gesynchroniseerde versnellingsbak kraakt als je niet dubbel ontkoppelt en gas geeft. Die dans uit het verleden moet je wel weer even onder de knie krijgen. De beloning klinkt goed, want als je na zo’n schakelactie weer op het gas kunt, schroef je het volume van de 220 pk sterke, 3,4-liter zes-in-lijn op en kun je genieten van het concert van deze bigband. Zo’n Jaguar Continuation-model is autorijden zonder filter. Hij communiceert zeer direct, wat ook betekent dat het 1063 kilo lichte C-type niet om de boodschap heen draait: de grip van zijn hoge, relatief smalle banden is beperkt. Vierwieldrifts zijn heel goed mogelijk, zien we later tijdens een demonstratie van de Jaguar Classic-testrijder. De vier Jaguars van de Continuation-serie staan voor de start blinkend opgelijnd als een squadron dat klaar is voor de scramble om de lucht in te gaan. Op de historische grond van Fen End, een voormalige luchtmachtbasis van waaruit in de Tweede Wereldoorlog jachtvliegtuigen als Spitfires op missie gingen om Groot-Brittannië te verdedigen. Onbetaalbaar Net als bij die historische vliegtuigen verbaas je je erover dat de bolides in zo’n topstaat hebben weten te overleven. Het ongeloof van bewonderaars zal toenemen als ze horen dat dit helemaal geen oldtimers zijn, maar splinternieuwe recreaties, of in Jaguar-taal: Continuations. Dit zijn helden die blijven doorgaan. Onsterfelijkheid is te koop, maar ook onbetaalbaar. De ster is het C-type, de laatste (re)creatie van het Continuation-programma. Die is niet alleen om naar te kijken, maar ook om mee te rijden. Uniek, want niet eerder mochten journalisten in deze nieuwe klassiekers plaatsnemen. Begrijpelijk, want ze zijn extreem exclusief en er hangen prijskaartjes van zes nullen aan. Het C-type moet maar liefst dik 1,7 miljoen euro kosten, exclusief belastingen.
    1 point
  3. Ik meld me graag aan. Onze HS, dat is kort voor Huis S zijn de lampen aan een opknap beurt toe. Ik wilde ze de komende week laten polijsten. Als voor 12 november een praktijk voorbeeld gezocht dan kan op de HS geoefend worden. Ik stop graag de tegenwaarde in Euro in de fooien pot om limonade en broodjes helpen te bekostigen.
    1 point
  4. Lang geleden dat we met gelijkgestemden weer bij elkaar kunnen komen. Graag meld ik mij aan voor deze Technische dag!
    1 point
  5. Diverse keren al bij G&G geweest voor zeelandritten, maar nog nooit op een technische dag. Ik ben er bij! (Wordt wel een technisch maandje, want ik heb mij ook alvast aangemeld om bij Henk langs te gaan.)
    1 point
  6. De vorige keer is lang lang geleden ..... ik zou er graag weer bij zijn !!!
    1 point
  7. Ik ben er ook bij. Ik ben erg benieuwd naar motorspoelen en het brandstof onderwerp.
    1 point
  8. Ik ben er graag bij Raymond en Joke
    1 point
  9. Moet je je nu weer opnieuw opgeven in dit topic? Zo ja dan bij deze.
    1 point
  10. Ik kom (steeds) graag, als er niets tussen komt, de eerstvolgende dagen !
    1 point
  11. Voorlopige agenda, - Uitdeuken zonder spuiten, - Koplamppoetsen, - Lakverzorging, - Reparatie en uitleg over de CV met handzenders, - Koffie thee, -------------------------------------------------------------------- Technische gedeelten, - Spoelen van de motor (Nieuwe dienst en nieuwe behandeling), - Automaatspoelen en uitleg, - Automaatrevisie en (deel) uitleg indien er interesse voor is, - Brandstof en de problemen er van, - Injectorservice en uitleg, - Uitlijnen indien interesse, Alles kan en alles is mogelijk die dag, hebben jullie zelf nog een idee of verzoek dan nemen we dit mee. Eind deze week een uitgebreidere opgave van de indeling en de tijden etc. Gaat weer leuk worden!!
    1 point
×
×
  • Create New...