Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 09/24/2022 in all areas

  1. Leon, jij krijgt dat wel voor elkaar hoor, zo'n workshop met 3 processen parralel.(beetje in technische dag stijl?) V.w.b. krassen camoufleren , Ik bedoel krassen die tot in de grondlaag zitten. Ik ontvet het eerst (niet eerst polishen want dan schuin je de randen van de kras af) Dan vullen met lak, ik gebruik een paar lange kwastharen in de lengte van de kras) Na een keer of 5 vullen en drogen goed laten uitharden. Terugschuren met heul fijn waterproof schuurpapier. Als het vlak is blanke lak uut spuutbuske erop Na een uurtje of 2 blanke lak uitpolijsten. Maar dat procesje heb ik zelf verzonnen en goed resultaat is geen garantie. Dus ik zou graag leren hoe het wel moet
    2 points
  2. Geen poetsfanaat blijkt uit vraag / stelling 3. Een detailer gaat niks camoufleren. Krassen verwijder je en steenslag behandelen is een techniek voor vergevorderden. En zelfs die hebben er moeite mee dus komen we op een workshop auto's spuiten. Toen ik begon met detailing stonden we met 40 auto's op een parkeerterrein van vliegveld Budel. Dibbuz, één van de eerste (en beste) medewerkers van Carclean kwam les geven. Zijn auto lag volgeladen met producten die Carclean in de begintijd voerde. Van elk merk had die iets bij zich en hij had 3 verschillende DAP machines en 2 rotary's bij zich. Dibbuz kreeg zijn benzine vergoed ( van de grote baas Tim van CarClean ) en de rest deed hij voor de lol en uit pure passie. Ik heb daar volgens mij het meeste geleerd. Voor detailing moet je een steekje los hebben, liefst over wat autistische trekjes beschikken en begrijpen dat het niet om het product en / of de machine gaat maar begrijpen dat je het product moet begrijpen en de machine moet leren bedienen. Dit soort 'vrije' meetings heb ik enkele malen aan mogen deelnemen. Altijd onder leiding van Dibbuz en soms was daar ook Stimpy bij. Die kon toveren met een rotary. Dat werd doorontwikkeld en het werd een product. Meguiar's en Carclean waren volgens mij de eersten die echte workshops gingen organiseren. Die zijn gewoon echt goed en die zijn hun geld dubbel en dwars waard. Tenminste, als je beginner of licht gevorderd bent. Wil je een rotary leren beheersen of wil je leren coaten dan zijn daar tegenwoordig ook workshops voor te vinden. Het lastige hier is denk ik dat sommige mensen in slaap vallen bij kleien en wassen en anderen zullen hier bizar veel van opsteken. Alles in één dag proppen is nagenoeg niet te doen. Animo / doelgroep / behoefte en verwachtingen liggen niet automatisch in elkaars verlengde. Ik vind het in de huidige tijd overigens volstrekt normaal dat er voor een workshop op enig professioneel niveau geld gevraagd wordt. Merk / leverancier gebonden ook helemaal prima maar dat kan dan ook weer een reden zijn om wel of niet enthousiast te worden. Wat wil je leren op het gebied van detailing? Genoeg mensen die hetzelfde willen leren? Passende workshop organiseren. Da's best lastig te realiseren denk ik. Kleine aanvulling. Heb een aantal pro detailers binnen mijn netwerk hangen die alle merken binnen hun bedrijf voeren ( producten en machines ) en die een work-shop kunnen leiden naar behoefte. Niet op eigen initiatief maar dan geheel in overleg met JF forum. De work-shop vooraf vorm geven aansluitend op de wensen van de deelnemers.
    2 points
  3. Een oldtimer? Had je gedacht. FOTO JUSTIN LEIGHTON/JAGUAR Ze ogen als onvervalste klassiekers, maar zijn spiksplinternieuw: de Jaguar Continuation-modellen. Hoe sturen zulke kostbare tijdmachines? JACO BIJLSMA De testomstandigheden rechtvaardigen alarmfase 1. Want met een prijskaartje van zes nullen tussen de oren en het stuur beklemmend op de bovenbenen zoek ik, wanneer de eerste bocht opdoemt, veel vroeger dan nodig naar het rempedaal in de krappe voetenbak. Het C-type lacht als een Le Mans-kampioen om de snelheid waarmee ik de rechterbocht induik op Fen End, het Britse testcircuit van Jaguar. Elke remactie met de C-type is eigenlijk historisch, want de Dunlop schijfremmen waren in 1953, toen de C zijn tweede Le Mans-overwinning veroverde, uniek. Deze remmen zijn exact nagemaakt van dezelfde materialen als toen. Ze voelen daarom als nieuw: hard trappen en een sterke vertraging maken laat remmen mogelijk. De dosering is geweldig omdat het pedaalgevoel heel zuiver is. Je kunt prima tegen het blokkeren aan remmen. Met name die remmen bezorgden de C-type zijn tweede overwinning in 1953, terwijl de eerste dat in 1951 met minder snelle tegenstanders nog met trommelremmen had moeten doen. Aan de bak De C-type mag dan als bouwjaar 2022 hebben, hij rijdt als een nieuwe auto uit 1953. Dat betekent dat je als rijder echt aan de bak moet, net als toen. Letterlijk, want zo’n niet gesynchroniseerde versnellingsbak kraakt als je niet dubbel ontkoppelt en gas geeft. Die dans uit het verleden moet je wel weer even onder de knie krijgen. De beloning klinkt goed, want als je na zo’n schakelactie weer op het gas kunt, schroef je het volume van de 220 pk sterke, 3,4-liter zes-in-lijn op en kun je genieten van het concert van deze bigband. Zo’n Jaguar Continuation-model is autorijden zonder filter. Hij communiceert zeer direct, wat ook betekent dat het 1063 kilo lichte C-type niet om de boodschap heen draait: de grip van zijn hoge, relatief smalle banden is beperkt. Vierwieldrifts zijn heel goed mogelijk, zien we later tijdens een demonstratie van de Jaguar Classic-testrijder. De vier Jaguars van de Continuation-serie staan voor de start blinkend opgelijnd als een squadron dat klaar is voor de scramble om de lucht in te gaan. Op de historische grond van Fen End, een voormalige luchtmachtbasis van waaruit in de Tweede Wereldoorlog jachtvliegtuigen als Spitfires op missie gingen om Groot-Brittannië te verdedigen. Onbetaalbaar Net als bij die historische vliegtuigen verbaas je je erover dat de bolides in zo’n topstaat hebben weten te overleven. Het ongeloof van bewonderaars zal toenemen als ze horen dat dit helemaal geen oldtimers zijn, maar splinternieuwe recreaties, of in Jaguar-taal: Continuations. Dit zijn helden die blijven doorgaan. Onsterfelijkheid is te koop, maar ook onbetaalbaar. De ster is het C-type, de laatste (re)creatie van het Continuation-programma. Die is niet alleen om naar te kijken, maar ook om mee te rijden. Uniek, want niet eerder mochten journalisten in deze nieuwe klassiekers plaatsnemen. Begrijpelijk, want ze zijn extreem exclusief en er hangen prijskaartjes van zes nullen aan. Het C-type moet maar liefst dik 1,7 miljoen euro kosten, exclusief belastingen.
    1 point
  4. Nou, da's toch echt wel zo'n beetje wat die gasten doen. Dus jij gaat die work-shop alvast voor rekening nemen. Als leraar, opleider, entertainer en verkoper. Werk je met Sikkens ?
    1 point
  5. 1 point
  6. Code P2610 wordt bij een S-type meestal veroorzaakt door een van het volgende: Een intern (Powertrain Control Module)PCM-probleem Een probleem met het PCM-voedings- of aardingscircuit Code P2610 is een indicatie dat de ECM/PCM niet kan detecteren hoe lang de motor is uitgeschakeld en dit is nodig om een rijcyclus voor de interne testmonitors te voltooien. Dit kan ertoe leiden dat de monitoren niet worden voltooid en dit zal de voertuigemissies mislukken. Code kan ook komen door lek in uitlaat kort bij sensors. Een PCM-reset wordt bereikt door de accukabels loskoppelen en ongeveer 30 minuten met elkaar verbinden.
    1 point
  7. Zeker Ben er erg blij mee geeft de meeste iPhone apps functionaliteit
    1 point
  8. Jeezz dat ziet er fraai uit.
    1 point
×
×
  • Create New...