Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 05/07/2022 in all areas

  1. Dag 7 Het Jaguar gebeuren heeft een tijdje op een laag pitje gestaan maar vorige week de koppeling nog weer een keer ontlucht, die ontkoppeld niet lekker weet ik nog van vorig jaar. Nog niet weer mee gereden dus even afwachten of het probleem verholpen is of niet. Daarna bezig met de rechter achterdeur, die wilde niet van het slot. Daarvoor moesten de krukken er af en hoewel ik weet hoe het zou moeten ging dat voor geen meter. Uiteindelijk de ene hendel uitgeboord en de andere kruk helemaal door moeten slijpen. Dan kun je ook precies zien hoe het zit. In de ene zat het verende plaatje niet maar een ander plaatje, bij de andere was er een splitpen in vastgeslagen. Bijzondere ontdekking is dat er echt hout in de deuren zit, niet alleen het zichtbare hout voor de sier maar ook constructie hout. Omdat de deurbekleding niet echt mooi te noemen is wil ik kijken of ik deze kan verven. Dus vanmiddag als test de krukken van de andere deur er af gehaald en dat was zo gepiept. De panelen zouden er dus af kunnen om ze onder handen te nemen. De foam in de stoelen en achterbank is compleet aan het vergaan dus daar moet wat nieuws in. De bekleding heeft wel veel craquelé maar zou ik toch wel graag willen houden. Deels vanwege de kosten maar ook omdat het wel wat heeft zo'n doorleefd interieur. Er zal in ieder geval een nieuwe hemel en een nieuwe tapijtset moeten komen.
    3 points
  2. 1 point
  3. Er blijven meerdere liters achter in de koppelomvormer als je het carter aftapt, die krijg je er alleen met kunst- en vliegwerk (of een dedicated flush-apparaat uit). De makkelijkste en minst risicovolle 'truc' is om te doen als de homeopathen: verdunnen! Dat is niet zo effectief als een flush, maar wel vriendelijker voor het budget én beter dan alleen het cartervolume aan vloeistof te vervangen. Hoe doe je dat? Simpel: zorg dat je een X aantal keer meer ATF koopt dan er in één keer in past (de door jou genoemde 3-4 liter is normaal voor de ZF 4-bak). Tap het carter van de versnellingsbak af, zet de aftapplug terug en vul vloeistof bij. Hiermee heb je ongeveer 50% van de vloeistof vervangen. Laat hierna de motor even draaien en haal de J-gate door z'n verschillende posities om de boel goed te mengen Als je dit proces herhaalt zit je op ongeveer 75% schone vloeistof, bij een derde keer aftappen-bijvullen ga je naar 87-ish procent, etcetera. Of het nodig is om zo veel mogelijk vloeistof te vervangen kan je zelf enigszins beoordelen door een beetje ATF af te tappen: donkere/verbrand ruikende vloeistof is niet goed; hoe helderder en roder de vloeistof is, hoe lager de urgentie om meer dan alleen het cartervolume te vervangen...
    1 point
  4. Wellicht best een idee.?? ( wel zonde anderzijds je X308 weg te doen, weet nog dat je um qua carrosserie helemaal had laten aanpakken en in de kleur van de XJ van Paulus had laten spuiten)
    1 point
  5. Heb compleet scheel gekeken. Heb 'm net opgehaald. Het patroon is DRIE keer knipperen gevolgd door TWEE keer knipperen. Dat precies vijf rondjes en dan gaat het lampje continue branden. Die staat er niet in dus schiet mij maar lek ........... 😅 Heb 'm volledig uit laten knipperen en is 'm toch echt. Ik denk dat deze codes bij een ander bouwjaar horen. Ga nog eens goed 'kooklen'.
    1 point
  6. Dus 2 keer effe pauze en weer 2 keer? En dat herhaaldelijk? Dat zou dan Code 22 zijn?🤔. Geen idee of onze XK's überhaupt een driver, side airbag hebben.
    1 point
  7. Wim, aan alles komt een eind natuurlijk. VAG heeft ook heel waardige producten hoor😇. Is een Jaguar XJ oldtimer niet een goed idee voor jou, naast de Bentley? (niet de mijne overigens) Kost alleen stalling, en verder wat je er aan doet als je wilt rijden😉. Geen tijd of effe geen sloot geld over, dan kost het ook geen geld/tijd. Best praktisch om de auto- honger te stillen 🤣. devaginist
    1 point
  8. Da's wel ff balen als zoiets gebeurt. mooi te zien dat er voortvarend werk gemaakt wordt van het herstel.
    1 point
  9. Da's minder! Maarre, er zit ook een voordeel aan: met de motor eruit kun je goed bij alle rubbers en pakkingen om die meteen te vervangen !
    1 point
  10. thnx Hans. de handleiding snel doorscrollend geeft al enig inzicht. Ga morgen proberen een en ander te vinden. Ik verwacht echter nattigheid.... Net ook toevallig Barrat aan de lijn, mijn brandstof druk regelraam is gearriveerd, en een nieuwe set furflex (afwerking van de sponningen deuren) is binnen voor wat visueel plezier. Daarnaast geinformeerd naar vaccuum slangen, die zijn of niet leverbaar of voor de hoofdprijs, dus daarvoor even verder gaan zoeken bij de betere auto onderdelenboer. Nooit een saai moment dus! over een paar jaar zal Daimy beter dan nieuw zijn als ik zo doorga 😇
    1 point
  11. Geweldig, Guus. Het patina van craquelé leer in n oude koets is wonderbaar. heerbommel
    1 point
  12. Onderdelen voor vervanging kachelradiateur inmiddels binnen maar een ( veel) groter probleem heeft zich zondag aangediend…. na een mooie lange rit terug uit Maastricht hoorde ik in eens een ratelend geluid. Werd minder bij gas terug maar meer bij gas geven. uiteindelijk vandaag naar mijn monteur en hebben we de conclusie moeten trekken dat er ergens in het blok een lager aan gort is. Daimy achter gelaten en ritje naar huis gekregen. morgen gaat blok eruit worden getrokken om op onderzoek uit te gaan. jullie idee welke lager (s) het zou kunnen zijn? alle tips weer welkom, maar is wel een zure / bittere pil dit….
    0 points
×
×
  • Create New...