Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 10/05/2021 in all areas

  1. pimgmx bedankt voor de info ik ga hier mee aan de gang als alles weer goed werkt laat ik het je weten gr: Wilfried van Galen.
    2 points
  2. Zoals boven staat heb ik een JCN bak van 1965 de voll synchro bak, zoals bekend staat de N voor overdrive, in dit geval een Compact type Laycock Ik wil ook de secundaire as eruit halen om de naaldlagers te vernieuwen Ik wil niet bij het er uit halen van de as dat alle tandwielen onder in de bak vallen vandaar de dummie as. Bedankt voor de link ga ik doen Ik heb deze keer de bak van onder eruit gehaald door de motor in de lengterichting te kantelen, moest wel de stabilisatorstang demonteren en de bak moet bij het uitnemen gedraaid worden ivm de startmotor
    2 points
  3. Sinds gisteren ben ik de eigenaar van een Jaguar Sovereign V12 uit 1984. Het is wel een auto met wat werk. Er zit een nieuwe apk op, maar op de buitenkant zitten wel een paar plekjes. Het grootste probleem waar ik nu tegenaan loop is de dynamo. Het lijkt er op dat deze niet bij laadt. Gisteren leek er niets aan de hand, vanochtend ook niet, maar misschien heb ik er toen niet op gelet. Toen ik vanmiddag ging rijden zag ik het voltage zakken tot 10.5v ongeveer, dus gelijk maar omgedraaid en weer thuis neer gezet. Zonder lopende motor zit ik nu nog gewoon boven de 12v. Alles gemeten met een multimeter. Is dit een vaker voorkomend probleem? Ik kan er zonder brug zo niet goed bij zonder eerst andere dingen los te halen, dus dat heb ik maar even niet gedaan.
    1 point
  4. Noodloop bij P0355 Ignition coil Primary Primary secondary circuit, na tweemaal opnieuw straten geen probleem meer, maar wat is de oorzaak en kan dit zo maar weer terugkomen en wat dan te doen? Het gaat om een V8 308 uit 2001 3.2 Door moderator verplaatst naar juiste subforum.
    1 point
  5. Hebben ze hem ook gespoeld of alleen olie eruit laten lopen en nieuwe erin? Dan is er minder dan de helft ververst. De rest blijft in koppelomvormer en leidingen zitten. Weet niet waar je woont maar ik zou er een goede specialist naar laten kijken.
    1 point
  6. Ja, de dummie as moet precies de maat van de binnenzijde van het huis van de bak hebben, door de secundaire as eruit te tikken met de dummie as kan deze dan samen met de tandwielen en shims eerst naar de bodem van de bak zakken en dan als de hoofdas eruit is kan de dummie as met de tandwielen uit de bak genomen worden. Als die te lang is dan kan die niet zakken en als die te kort is dan vallen de shims eruit. Voor de montage is dat ook weer belangrijk omdat je er niet meer bijkomt als de hoofdas er in zit want dan moet de secundaire as weer de dummie as vervangen en je wil niet dat de shims eruit vallen
    1 point
  7. Remkoeling maken middels slang van voorbumper naar remschijven is een brug tever nu. Daar kun je beter bij als ie op zijn kop ligt. (loopt aan tegen wiel, slang te dik, te weinig ruimte..)
    1 point
  8. Waarschijnlijk een slechte bobine op cilinder 5. Wissel de bobine met een van een andere cilinder en kijk of de code veranderd. Kan ook zijn dat hij slecht contact heeft gemaakt en dan komt er waarschijnlijk geen code meer terug.
    1 point
  9. Ja snap ik, maar waren nog als nieuw.
    1 point
  10. Als je de hydraulische door conventionele schokbrekers hebt vervangen is ontluchten van het SLS niet meer per se nodig. NB: ontluchten van SLS gaat alleen met draaiende motor, anders werkt de hydrauliekpomp niet, zie plaatjes hierboven en hieronder NB2: vergeet niet om ook je stuurbekrachtiging (2e plaatje hieronder) te ontluchten aan het eind van het proces. Ik vind in Haynes instructies om na verwijderen van de achteras-hydrauliek de leiding al direct op het voorste kleppenblok af te doppen, alhoewel dat geen fundamenteel verschil moet uitmaken met hoe jij dat hebt aangepakt... Da's de procedure om de druk van de achterdempers te halen... In plaats van je te richten op ontluchten van de SLS (die er feitelijk niet meer is!) zou ik eerst proberen het remsysteem conform procedure ontluchten...
    1 point
  11. Hoi iedereen, Ik ben 1 maand in het bezit van onze Jaguar XF dec.2015 en 93000 km. Nu begon nadat wij de auto hadden opgehaald de automaten bak steeds meer te schokken. Eerst bij de 50km/uur. Later bij de 80 en bleef hij ook hangen. Wij dachten dat hij het ieder moment kon begeven, zo slecht liep hij. Bij de garage hebben ze dit ook vastgesteld en hebben de automaten bak.olie en het filter vervangen. Nu schokt hij bij de 80 niet meer, maar bij de 50 geeft hij nog 2 schokjes bij het terug gaan van de snelheid. Dus weer terug geweest. Zegt de mogelijkheid ter die meegereden heeft dat dit normaal is. Dit is het terug schakelen wat Schokker IG is, omdat de automaat zich nog aan moet passen aan onze rijstijl. Het is een "lerende" automaat. Het zou vanzelf overgaan. Bij de vraag wanneer dit zou zijn, werd mij verteld dat het wel 10.000km zou kunnen zijn. Zit ik dus ruim een jaar met een schokkende bak....en onze garantie is maar 6 maanden. De monteur zegt dat er niets mis is net de auto, maat ik wil geen schokkende automatenbak. Ik heb hiervoor 4 auto's met een automaat gehad en hier nog nooit last van gehad. Maar dat waren nog oude types zei de monteur. Deze automaat is adaptief, dus hoort erbij... Ik heb een filmpje vh schokken voor de liefhebbers..... Ik vind het niet normaal en wil het gemaakt hebben, maar dr monteur zegt dat er niets te maken valt... Wat moet ik doen??
    0 points
×
×
  • Create New...