Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 11/13/19 in all areas

  1. 4 points
    Even een vraag in openheid, Vanwege mijn mindere mobiliteit hebben we helaas de TD af moeten zeggen, ik verwacht over een aantal weken mobiel genoeg te zijn om toch een samenkomst te organiseren voor de leden. Ik heb met Joke nagedacht om de TD een ander jasje te geven.... De laatste tijd zien we steeds meer X 350 modellen verschijnen en daarmee ook de verhalen en ervaringen over de diverse aanwezige storingen en "dingetjes" aan deze auto's. Zoals de XJ 308 bijv. last had van de kettingen (modificatie) heeft ook dit model een aantal eigenaardigheden. We hebben ons als bedrijf de laatste 3 jaar ingezet, met behoorlijke diepgang om deze auto's te "leren", inmiddels hebben we diverse ontwikkelingen doorgemaakt op deze modellen over diverse zaken. Vaak zijn er aanmerkingen door berijders die te maken hebben met diverse zaken zoals elektrische storingen, rijervaring, vering, motorprestaties, trilling en nog veel meer. Alles wat wij nu weten over deze auto's willen we uiteenzetten aan de hand van voorbeelden, en het uitleggen specifiek over de opgeloste zaken en voortgang van zaken die nog lopen. Inmiddels kunnen we veel info verstrekken en veel zaken uitleggen om zelf te diagnosticeren en op te lossen, maar ook zaken onder de loep te nemen die een wat minder bekende staat van orde hebben. Kortom, we willen alles delen wat we weten en daar een gehele meeting aan te wijten. Denk aan, --Uitleg veer-elementen, werking, problemen hiermee en oplossingen, - Massaproblemen, locaties daarvan en oplossingen, - Trilling in het onderstel, - Aandrijfproblemen en oplossingen, - Differentieel, aandrijf-assen, - Motor aandrijflijn, - Convertor, - Megatronic, - Schakelgedrag, - Onderhoudsbelang en frequentie van transmissies, - Velg band combinatie, - Draagarmen en problemen er van, - Uitlijnen en de noodzaak van 3D, - Recente brandstofontwikkelingen en de gevolgen, - PCV, carterventilatie en de onderschatte gevolgen van dit systeem, - Lagering onderstel en aanwezige problemen, - Schudden en onregelmatig remmen en oplossing. Graag wil ik polsen of hiervoor animo is en op welke data. Bij voldoende interesse koppelen we alles aan deze dag zoals eten na de uitleg en broodjes tijdens, net als aangeboden in een TD. We willen dus een gehele TD wijden aan de XJ 350. Ook als u niet in het bezit bent van een 350 word dit een TD met interessante onderwerpen..
  2. 3 points
    Goed! Zaterdag 8 Februari staat! Wij gaan aan de slag, Vele dingen hebben we al maar ik zal alles uit de kast halen om echt alles te delen.
  3. 3 points
    We zijn weer bijna een week verder... De lak intussen voldoende gedroogd om aan het laatste hoofdstuk van dit proces te beginnen: afmonteren! Toen ik langskwam was de nieuwe dakhemel net geplaatst, en dezelfde specialist die de demontage had gedaan was bezig met het chemisch schoonmaken van de zonnekleppen. Wat een aandacht voor detail: hij wilde zeker weten dat de oude zonnekleppen geen vlekken gaan maken op de nieuwe dakhemel! Als je goed kijkt naar de foto's hieronder zie je dat de vloer bezaaid is met brokjes gedesintegreerde isolatie van de oude dakhemel, een klassieke Jaguar-zwakke-plek...
  4. 2 points
    Alleen als die in net zulke of betere conditie zijn als de US-spec die er nu op zitten... 't Heeft geen heel hoge prioriteit voor me, ik heb ophanging/vering, A/C en preventieve klussen aan het brandstof-/injectiesysteem hoger op de lijst staan.
  5. 2 points
    Ik had gehoopt op een blauwmetallic sinterklaaskadootje, maar dat was iets té optimistisch... Maar ja, nu het eerste zout al over onze wegen is uitgestrooid maakt een weekje meer of minder ook niet meer uit. 😉 Het gerucht gaat dat ik een bijna twee ton wegend kerstkadootje ga krijgen, de spanning stijgt! Niet dat er niets is gebeurd in de tussentijd: kofferdeksel, bumpers lichtclusters en wat kleine dingetjes zijn schoongemaakt, opnieuw geassembleerd en afgemonteerd. Nog te doen: voorruit, motorkap en gril, benzineklepje, deurpanelen en wat klein grut.
  6. 2 points
    Wat gaan we allemaal doen buiten de kennisdeling van de XJ 350... - Uitdeuken zonder spuiten is die dag aanwezig en zal naar behoefte tegen gereduceerde prijs die dag PDR verzorgen, - Poetsen en lakbehandeling, door onze huisdetailer, Hans, - Uitleg over de biobrandstoffen, (wat is het en wat er tegen te doen?) Joost van de firma Forte - Uitleg over spuiten en bewerken na schade aan aluminium voertuigen, specialisme door onze huisplaatwerker/spuiter Wim - kennisdeling alle vlakken over de XJ 350, Raymond/Jefrey en Max. rest volgt......
  7. 2 points
    We zijn weer een weekje verder... En ik kan de eerste tegenslag in Project Paint Job melden, gelukkig uit de categorie 'kniesoor': het nieuwe OEM Jaguar raamrubber voor de voorruit is een maatje te groot. 🤬 Hopelijk is een correct exemplaar nu onderweg, dan kan de voorruit er komende week in. De achterruit en zijruiten zitten er weer in, er is vanalles aan het interieur gebeurd (inclusief een leerbehandeling! 😲) en er is begonnen met de assemblage van het kofferdeksel. De 'nieuwe' achterzijde is bijna onherkenbaar zonder de pikzwarte raamfolie, bladderende lak en roestblaasjes... Tot het nieuwe rubber binnen is kunnen ze gelukkig nog wel eventjes voort in de werkplaats. De volgende haltes zijn re-assembleren van de deuren, kofferdeksel monteren, dan de lichtunits en bumpers rondom. De motorkap gaat waarschijnlijk als laatste: éérst die voorruit erin, zodat beschadiging van de kap tijdens monteren van het glas 100% uitgesloten kan worden.
  8. 2 points
    IK heb een S3, daimler, dubbel six. 190.000 km op de teller. In goede/hele goede conditie. Op vrijdagavond gaat de auto-van-de-baas in de loods en wordt omgeruild voor 50-tinten grijs, tot zondagavond/maandagmorgen. Vorige week naar de technische dag van de JDCN geweest. enkele reis 150 km. Boven de 3.000 rpm begint de 12 cilinder te kwispelen van blijdschap. = > 150kph. Natuurlijk heb je geen airbags, ABS, doorslip controle, dag rij lampen (heel belangrijk) Harder dan 150+ hoor je alles wel fluiten van de wind. En ja het comfort is wat minder dan een nieuwe auto. Auto airco, dimmende binnen spiegel, inklappende spiegels, bijtelling. Maar zo lang het niet vriest/gepekeld wordt en de ophokplicht niet van toepassing is, dan gaat Dami gewoon naar buiten; gebruikt waar ze voor verzonnen is: om te gebruiken en te rijden.
  9. 2 points
    Hierbij mij afsluitende bericht m.b.t. de Jaguar. Zoals boven beschreven had de auto tot 425.000 / Q4 2020 mee moeten gaan. In september 2018 afscheid van genomen. De belangrijkste reden is te veel kleinere storingen of reparaties. Er was steeds wel iets en ik kan het met zakelijk gebruik niet permitteren om steeds een eind weg naar de garage te gaan. Bij de BMW E39 had ik een dealer monteur in het dorp en dan was het snel geregeld. De BMW had ook minder storingen en die reed ik tot 416.000 km. Uiteindelijk de X350 bij 333.334 km weg gedaan. 97.0000 km op lpg mee gereden. En de opvolger, een kleinere jongere auto met minder km's. Terug naar mijn oude liefde: Mercedes. Een C (W204) 250CDI van 2012. Met alle veiligheidsopties en diverse comfort opties. Inmiddels 58.000 km daarmee gereden en toch wel heel fijn om er geen gedoe mee te hebben. Af en toe iets vindt ik niet erg echter te vaak en te veel afhankelijk van specialist te ver weg. De Vogels LPG insgtallatie deed het prima. Preventief 1 x brandstoffilter vervangen. Mocht iemand vragen hebben, stuur gerust een pb en ik log weer even in. Allen veel plezier en dank voor de leuke reacties / feedback /informatie. Met hartelijke groet, Eric
  10. 1 point
    Dank je wel Frans voor jouw snelle reactie! Helaas bood de procedure waar jij mij naar verwees geen soelaas🙄 er bleek sprake van een los contactje in de CV die mijn garage man kon verhelpen dus gelukkig doet ie t weer!👍 hartelijke groet................
  11. 1 point
    en hoezo niet veel jongeren?? we hebben het er op het jaguarforum hier toch een aantal (waaronder ik mezelf ook nog steeds stiekum meetel)
  12. 1 point
    qua advies zit je hier zeker goed.. met je automaat zal ik idem niet te veel zelf mee doen... flushen of vullen of repareren laat het even na kijken door onze sponser garage's.. Normale prijzen & betrouwbaar.. ik weet niet uit welke streek je komt. Maar het is best te doen als dag tripje ( Als men het direct kan repareren natuurlijk )
  13. 1 point
    Laat er gewoon even naar kijken, de 5RN55 is een vrij simpele bak en de storing die je er ervaart heeft niets met solinoidepack te maken. De packs heb ik gewoon liggen.... Gaat geen oplossing bieden. Er olie bijgooien zonder dat je weet wat er werkelijk zit en zonder een gedegen diagnose op het werkelijke probleem geeft je zeker problemen. het pack wisselen geeft ook olieverlies en bijvullen is geen optie. Doe het goed en volledig of niet. Ik denk dat de standenschakelaar defect s of de kabel van de J-gate het probleem is, niet het pack.
  14. 1 point
    Niet om je nog zenuwachtiger te maken maarre, ZF olie in een Ford bak? Je bent nu denk ik aan het 'mixen'. Jaguar zelf schrijft Mercon V-XT-5-QM voor. Ik sluit me bij het advies van Mark aan, geef G&G eens een belletje.
  15. 1 point
    Niets mis met een 450pk V8. Series I is een zeer geslaagd ontwerp. Ik zou hem eerst eens in het echt willen zien voordat ik er over oordeel.
  16. 1 point
  17. 1 point
    Oh ik heb hier twee van die beesten en die doen het prima. Verder ben ik op het eerste oog redelijk normaal. Nouja, soms dan.
  18. 1 point
    Intussen weet ik meer... En kan ik mezelf geruststellen: ik had wel degelijk het correcte onderdeel besteld bij JCP! Deze werkplaats 'doet' voornamelijk resto's van Duitsers (Zuffenhausense kevers) en Italianen. De aandacht voor detail die daarbij komt kijken is een van de redenen dat ik voor dit bedrijf gekozen heb. Ze hebben genoeg Jags langs zien komen, maar 't is niet hun specialisme. Gelukkig zitten er aan de andere kant van het Kanaal genoeg mensen die wél uitputtend ervaring hebben met XJ-S'en... Die wezen me erop dat het probleem niet het rubber is, maar het inbouwproces. In tegenstelling tot gangbaar bij dit soort rubbers klem je het rubber niet eerst om het raam, maar gaat het eerst in de carrosserie, waarna het glas stukje bij beetje in het rubber 'gelepeld' wordt. Tot slot wordt een rubber 'locking bead' toegevoegd, die je door het rubber trekt waardoor alles op spanning komt. Lang verhaal kort: komende week terug naar de werkplaats, met raamrubber en locking bead, plus een setje installatie-instructies. Wordt vervolgd!
  19. 1 point
    Weet je dat heel zeker? Misschien is de auto iets gekrompen tijdens het drogen van de lak. 😜 Maar serieus, ik vind het een waanzinnig mooi project en ben heel benieuwd naar het eindresultaat.
  20. 1 point
    Man man Pim. Mooi project . petje af..
  21. 1 point
    It's not a bug, it's a feature ..... en niet exclusief voor een STR uiteraard.
  22. 1 point
    Het volgende rondje is dan dus van Kees!
  23. 1 point
    Voor dat geld had ik er 15 stuks😂, maar wel voor €30 per stuk verkocht😊. Zo gaat dat Wim.
  24. 1 point
  25. 1 point
    Je kan die whisky toch een keertje laten staan Robert 😉
  26. 1 point
    Als die slang niet meer gemaakt wordt/leverbaar is: met de oude slang naar een hydrauliekspecialist, die maakt zo een nieuwe voor je.
  27. 1 point
    Yep, precies dezelfde code
  28. 1 point
    Vandaar ook benieuwd naar jullie ervaringen. Vaak komen dat soort cocktails uit dezelfde fabriek. Maar wil uiteraard wel iets goed voor Kate kopen.
  29. 1 point
    G12 is prima en al die prijzen gewoon onzin. Heb de mijne toen gespoeld en vervangen door de Action G12 zelfs met 40 graden geen enkel probleem
  30. 1 point
    Haha, ik ben toch nog even op en neer gereden om de ontsteking te checken, 5 en 6 waren idd omgedraaid(ik schaam me kapot als kenner). Deze 2 omgedraaid en hij trekt als een beer, echt goed te merken dat de injectoren een verfrissing hebben ondergaan. De auto loopt alleen nu nog 1400rpm stationair, dus eerst nog eens de thermostaat vervangen en temp voeler wisselen. Maar ik denk dat de lmm qua stationairregeling stuk is
  31. 1 point
    Zal een update geven over het verbruik als ik de eerste tank heb verbruikt. Boordcomputer nu 1:14 / 1:15 maar dat zegt mij nooit zoveel. Diesel? Ik kocht de auto vanwege de km stand en neem op de koop toe dat het milieudebat negatief voor de dieselrijder uitpakt. Deze auto is euro4 en mag vanaf 1-1-20 antwerpen niet meer in. Behalve tegen betaling. In Nederland nog geen problemen maar dat zal vast wel komen. Goed om te weten als je koopt minder als je verkoopt dus dat heeft een effect op de prijs. @ jaap Persoonlijk heb ik niks tegen diesel maar combi met jaguar blijft vreemd. Typeaanduiding is dan ook verdwenen 😜.
  32. 1 point
  33. 1 point
    Het gaat er niet om of het in andere auto's wel of niet zit. Als de type goedkeuring is met airbags en je haalt ze er bewust uit, dan heb je wel wat uit te leggen. Je dash airbags uit schakelen lijkt mij een prima optie. Doe dan ook meteen geen gordel om. BTW ik heb die dingen nog nooit per ongeluk zien af gaan.
  34. 1 point
    Dat is een 1 van de weinige X350 kwaaltjes......verstopte heater core (lees verwarmings radiateurblok in de kachel unit). Oplossing 1: Spoelen met Forté en hopen dat de sludge allemaal los en meekomt. (meestal wel) Oplossing 2: Nieuw heater blok als de sludge harde kalk afzetting is geworden en niet meer te verwijderen is. Het kan gedaan worden als na je het dashboardkastje demonteert om bij de kachel unit te komen. Het belangrijkste in beide gevallen is !!!.......Het systeem goed ontluchten op de Jaguar omschreven manier Het V8 blok is groot een heeft veel hoeken gaatjes en andere plekken waar lucht kan blijven hangen met alle gevolgen van dien. Met alleen vullen en warm draaien red je het niet.
  35. 1 point
  36. 1 point
    Ook ik ben er ook geweest samen met mijn zoon we hebben erg genoten. Tevens een leuke uitleg over SU benzinepompen door Pel de Haas en later die middag de vragen die we konden stellen over banden voor klassiekers en de uitleg door Cees van den Heuvel. Cees kon het gevat uitleggen zodat het een leuk verhaal werd. Zeker het wachten waard was de rij /vaartocht met de Amphicar 770 en de leuke uitleg van het voertuig door de eigenaar iedereen die mee ging met dit voertuig kwam met een lach van oor tot oor terug. Tevens wil ik via deze weg Henk en zijn team bedanken voor de gastvrijheid in zijn garage en de innerlijke verzorging.
  37. 1 point
    Afgelopen week is het laatste strakmaakwerk gebeurd, vrijdagmiddag stond-ie er zo bij: En daarna is er flink doorgewerkt: Ik ben NIET ontevreden tot nu toe...
  38. 1 point
    allen, dank. Toch de S3 maar uit m'n hoofd gezet. alles overwegende zal 't een nieuwer model moeten worden. X350 geniet de voorkeur.
  39. 1 point
    Was een team effort .....maar we hadden de diagnose niet kunnen vast stellen zonder de diagnose apparatuur van Raymond.😉
  40. 1 point
    MET DE BILLEN BLOOT............(en stress) Deze moet ik even van mij afschrijven na 2 dagen verblijf @isabella G&G Autoservice en Team. Met XJR een geklapte linker voor luchtbalg, auto helemaal op de grond. Geen probleem voor mij dacht ik. Dus heb er 1 besteld bij 1 van de forum sponsors. Hij zat er zo onder...... En nu komt het en laat het een waarschuwing zijn voor andere dat je ten alle tijden moet blijven nadenken ! En waarom ik dit niet doe Verder: De auto komt NIET omhoog...geen probleem even de JLR/SDD aansluiten en opnieuw kalibreren EN NU KOMT HET....... wat ik niet wist was dat de stang van de hoogte regeling sensor was los geschoten omdat de wagen in een stand was gekomen waar ze normaal niet in staat. In de SDD kan je de hoogte met een redelijk lastige procedure de hoogte van de wagen instellen met specifieke waardes maar dat is ook niet het probleem voor mij. Dat stangetje was wel het probleem en ik kan mijzelf wel voor mijn kop slaan. Ik kalibreren, waardes invoeren prrrrrr......pprrrrrr. Succes pomp slaat aan en de wagen stijgt ...stijgt....stijgt.....stijgt naar ongekende hoogte. Zekering trekken!!!. De computer dacht met de stand van de hoogtesensor hevel en mijn gegevens die ik ingevoerd had dat de wagen nog steeds op de grond stond en bleef dus pompen met als gevolg een XJR terreinwagen. Helaas de pre- geometrie functie werkt niet op mijn SDD (dat is de stand van de fabriek), maar had in principe niet uitgemaakt (lees het verder in dit verhaal) er breekt al lichtelijk paniek bij mij uit. Bellen naar G&G... kom maar langs er is iemand uitgevallen. Aangekomen eerst gebabbelt met Raymond over zijn hernia en de pijn die hij eraan heeft en over de wagen wat er precies is gebeurt......want op zo´n moment MOET je met de billen bloot en precies na spelen en vertellen wat er is gebeurt voor een juiste diagnose. De WDS (ander systeem) van Raymond eraan Yes, in de pre-Geometrie stand gekregen..... Let wel dit is de verkorte versie van het hele verhaal over 2 dagen zoeken diagnosen stellen. Okay hij staat wel hoog maar bij nivelleren stopt de pomp wel. Geen probleem even opnieuw kalibreren (lees lager zetten van de wagen)........Wel probleem dus de waardes die ik had ingevoerd blijven in de computer staan dus de wagen steeg weer naar ongekende hoogte, de pomp stopt niet als de computer de waarde nog niet heeft bereikt . Resultaat er moest een nieuwe luchtvering computer in....... Nu weet je ook waarom ik niet werk aan andermans wagen ik had nu al stress en paniek met mijn trotse bezit. Ik zou het iemand anders niet aan willen doen. IK wil @isabella Het Team G&G Raymond, Joke. en Jeffrey Bedanken en vooral Raymond voor het vertrouwen wat hij "in mij" heeft gehad......Hij weet wel wat ik bedoel 👊
×
×
  • Create New...