Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 04/10/21 in all areas

  1. Het was al enkele jaren een serieuze doorn in mijn oog. Een gebroken lens in de koplampunit van de XKR. Hij was me in eerste instantie totaal niet opgevallen. Totdat ik mijn auto, ergens in 2016, door een professional liet coaten. Over het algemeen zijn professionele detailers autisten pur sang en die maken er een serieuze sport van om elk gebrek aan je auto te vinden en te benoemen. Links de gebroken lens. Dus besloot ik op zoek te gaan naar een vervangend koplampunit. Tja, daar word je serieus niet vrolijk van. Nieuw rond de 1.000 Euro en tweedehands vragen ze ook al
    10 points
  2. Nu pas kunnen wij reageren op die heerlijke zaterdag . Maar de nasmaak begon bij ons reeds op een terrasje in GOES. Onze grote dank aan Raymond, orkestleider, aan Joke en Max, eerste violen, aan Leonneke voor het traditionele vlaaienfestival, aan vriend Kees voor de extra animatie. En aan alle stille werkers in de schaduw … We nemen deel sinds 2017 en het wordt alsmaar beter en vloeiender. De crew is op elkander ingespeeld en de deelnemers weten op voorhand voor wat goeds ze zich engageren. Ook merk ik meer geanimeerde gesprekken onder elkaar bij de liefhebbers van ons edelkoetsenmerk .
    5 points
  3. Leuke mooie rit, mooi weer dus het was twaalf uur, terrasjes open. Ik denk terrasje pakken maar iedereen volgde míj, chaos compleet
    5 points
  4. Wij ons betreft zetten we de technische dag vast op de 2 zaterdag November, als het dan niet kan dan is het helaas zo, maar ik ga er van uit dat het dan weer kan.
    4 points
  5. Heerlijk toch, lekker "gewoon" niet geheel perfect volgens boekje.. alle ingrediënten waren daar, Site sying van 30 cm hoog,(zie film van Wim), ruim de tijd om elkaars auto te bewonderen aan een prachtige binnenweg in het mooie Zeeland onder het genot van een eerste voorjaarswind... Aangewakkerd door een vleugje zenuwachtigheid van een aantal deelnemers en wat extra aandeel aan het (kleine) telefoonnetwerk op het kleine eiland...allemaal puur.. allemaal spontaan! Juist hierdoor voel je de sfeer van de dag en zie je de onderlinge vreugde... waar we normaal uit ons plaat g
    4 points
  6. Wel leuk om de paniek te zien, hoe de Jag's alle kanten op reden
    4 points
  7. Wij ook weer thuis. Nogmaals iedereen bedankt voor de leuke dag. Was voor ons bij elkaar 500 km vandaag wat ik eigenlijk nog niet eerder op 1 dag met deze auto gereden heb. De plaatselijke pomphouder was blij mij weer te zien ( gisteren ook al vol gegooid) en vroeg of ik morgen weer voor een refill zou langskomen .
    4 points
  8. Was een fantastische dag!!!! Iedereen HEEELLLL hartelijk bedankt dat jullie er allemaal wilde zijn vandaag, we maken met zijn allen een rit als deze tot een geslaagde dag. Wauw, wat een opkomst, wat een weer, wat een heerlijke afleiding van al hetgeen er tegenwoordig ons allemaal zo kort houd. Er weer eens lekker tussen uit! En iedereen bedankt voor het navolgen van alle regels, echt heel veel respect daarvoor. Ik blijf het geweldig vinden dat dit mogelijk is... Prachtig. Mijn speciale dank gaat uit naar de vo
    4 points
  9. 4 points
  10. Die van mij vraagt dat nooit Ik vraag ook niets als ze weer eens nieuwe schoenen aan heeft
    4 points
  11. Veiligheid werkt ooook zeer goed bij vrouw lief......."Moet het nu echt een XJR zijn? ....echt wel schat " daarmee kun je beter anticiperen bij invoegen, ligt beter op de weg zodat ik niet in de slip raakt als je bij mij in de wagen zit.....en vergeet vooral de remmen niet[emoji12]
    4 points
  12. Altijd leuk om te lezen hoe wij onze hobby gerelateerde uitgaven transformeren naar verdienmodellen. Mijn vrouw vroeg laatst wat ik uitgegeven had om mijn koplampunit te fixen. Ik heb haar uitgelegd dat ik véééél minder heb betaald dan een compleet nieuwe en dat ik daardoor minimaal 600 Euro had verdiend. Werkt goed !!!
    4 points
  13. Uit een stoffig doosje op de bovenste plank in een klein schuurtje zijn een paar slangen gekomen. Juiste diameter, nog redelijk goede staat en met een scherp 90 graden bochtje en een flauw bochtje. Met rvs pijpjes en slangenklemmen en wat knipwerk van vier slangen twee dichte gemaakt. We're back in the race! Tevens een dakkie op de kachelklep gemaakt. En het (Bosch 0392 020 073 VAG) kachel waterpompje draait ook perfect. Bovenste deel waar de slangen aanzitten en de rubber ophanging overgezet van de oude pomp. Stekker paste niet, rechtstreeks er aan gesoldeerd en da
    4 points
  14. Weer een update. Voorwiel subframe opnieuw opgebouwd, alle rubbers door polybush vervangen, nieuwe remmen en schokbrekers.
    4 points
  15. Nadat mijn series 2 project, motorswap naar AJ6 motor, zo goed als klaar was zat ik alweer te denken aan een volgend project. Eigenlijk is een AJ16SC motor nog veel gaver in zo`n series 2, maar dan eigenlijk wel met een handbak. Nog mooier zou een XJC zijn met zo`n motorblok... Ik heb ondertussen mijn werkplaats grondig verbouwd en vergroot zodat ik iets meer ruimte heb voor dergelijke projecten. Eind november liep ik toevallig tegen een complete XJR aan, van 1995, origineel Nederlands, 218000km, stond al jaren stil. Volgens de eigenaar was de motor goed, hij had hem ook voor een project
    4 points
  16. Dan is er nog de XJSC. Laat ons het luxeproblemen noemen.
    4 points
  17. Op naar de spuiter!
    4 points
  18. Zo'n naambadge helpt ook hoor bij de geanimeerde gesprekken. Moesten we terug invoeren !
    3 points
  19. Sluit ik me graag bij aan. Loopt echt 'smooth' allemaal. Iedereen gedraagt zich echt super relaxed tijdens het rijden. Alles lijkt helemaal vanzelfsprekend te zijn. Dit jaar nog een leuke Technische Meeting erachteraan en dan is het compleet.
    3 points
  20. Hier in Zeeland zeggen ze ook wel: effe een bolus leggen. Met 35 auto's is dat al gauw een BERG... (IMAGINE!) Vandaar de naamswijziging is mijn vermoeden . . 1 per auto Maximaal
    3 points
  21. Het was een mooie dag! Leuk om weer eens een beetje onder de mensen te zijn. En wat voor een mensen! Allemaal liefhebbers van ons automerk. Mijn oude XJ6 hield het gelukkig ook goed vol. Veel dank aan alle organisatoren en aan iedereen die dit tot een schitterende dag maakte!
    3 points
  22. Ik heb Koningsdag gebruikt (I didn't vote for him... ) om ein-de-lijk weer eens aandacht aan m'n XJ-S te besteden... Het Arden goedfoutisnietverkeerd lichtmetaal had ik laten berubberen en is er nu onder geschroefd: Een andere makkelijke modificatie was letterlijk een minuut werk per stuk: de verbeterde throttle rod bushes van Jonas Loda... Zoals gebruikelijk bij de 5.3's waren ook bij mij de originele zwart rubberen items foetsie, dankzij deze upgrade zijn de asjes voor de gasklepbediening nu spelings- en onderhoudsvrij. Na dat simpele k
    3 points
  23. Console eruit halen is niet veel werk. 10-20min Zeker als je de armsteun al los hebt en je zoals jij al het binnenwerk eruit hebt. Kwestie van met een oude bankpas o.i.d de afdekking rond de pook verwijderen (4 clips losklikken), dan 4 kuiskopschroeven en 2 metalen stripjes daaronder verwijderen. Dan het houten cover daaronder wegnemen, 2 T30 schroeven onder de radio die dan zichtbaar geworden zijn verwijderen (zou ook een kleiner maatje torqs kunnen zijn) 2 gelijke T30 schroeven bij waar het scharnier van de armsteun zit verwijderen (achterkant console heeft een eigen afdekking
    3 points
  24. Doe maar niet nee "What happened in Heinkenszand stayes in Heinkenszand" zoals de Duitsers zeggen
    3 points
  25. Ik zeg het al jaren verkeerd sorry...
    2 points
  26. Daarom heb ik nog een X300, die kennen ze daar nog niet
    2 points
  27. Gelukkig dat het niet ernstig is met je vrouw, Jeroen, maar je hebt wel de verwarrende actie van Kees gemist. Gelukkig valt het hier op het forum wel mee met z'n slimme acties
    2 points
  28. Dat klopt helemaal Bertus, had mijn schoonouders uitgenodigd mee te rijden daar wij in Zeeland altijd hun huisje in Burgh-Haamstede mogen gebruiken als uitvalbasis. Ze waren uiteindelijk niet uit de MG midget te krijgen, ze hebben genoten net zoals wij van de prachtige omgeving, auto's en mensen! Mijn schoonvader heeft een hybride toyota en wil een volledig elektrische auto kopen... totdat deze rit in het brullende cabrio-tje, hij bleef maar smilenbij elke acceleratie. Raymond, Joke and crew weer ontzettend bedankt voor deze geweldige belevenis! En Leon, de Vlaaien
    2 points
  29. Intussen foto's van camera (the real one) naar de pc verhuisd. En natuurlijk het wachten na de strakke actie van Kees: VID_20210501_120620.mp4
    2 points
  30. Dat is een deel van een kunstwerk, Leon. Volgens mij staan er een stuk of negen in de polder verspreid Hebben maar €550.000,- gekost
    2 points
  31. Ik zie het. Ik kan je vertellen, die motor is niet meer gevonden.............
    2 points
  32. Ik heb het (Bertus habitat naar Zeeland) gisteren in 3,5 uur gereden idd. Dan nog een rondje zeeuwse eilanden en weer terug is inderdaad wat veel van het goede misschien.. Er komen vast weer meer activiteiten wat meer centraal.
    2 points
  33. Thanks Bertus. Er komt vast wel weer een meeting waarin we elkaar in levende lijve kunnen dwarszitten.
    2 points
  34. Ik heb nog eens goed gekeken maar er kan nog wel een derde alto bij
    2 points
  35. Als ik wat meer ondernemers spirit had kocht ik nu zoveel mogelijk MGFen op die onder de 1500 euro zitten, en zou er een loodsje mee vullen...(en beetje aan knutselen natuurlijk:-)) Een Engelse roadster (?) met middenmotor! Nog een leuk ding om te zien ook. Dat gaat over 15 jaar booming zijn zo,n MGF:-)!.. (Al is het dan waarschijnlijk in China, waar ze de merk-rechten hebben gekocht geloof ik:-))
    2 points
  36. Geen ruimte voor helaas en de STR wil ik ook niet kwijt ..... maar ben wel van plan om iets anders leuks erbij te kopen na verkoop van de HD!
    2 points
  37. Een olielekkende Jag. Heel handig mochten we iemand kwijtraken. Gewoon t spoor volgen
    2 points
  38. De achterste mogen wel oppassen voor slipgevaar
    2 points
  39. Olielekken is normaal bij een jag dus dat is geen echt probleem. Denk jij wel aan je paspoort en eventuele inentingen want het kan zomaar zijn dat we naar een ander eiland gaan en daar ben jij natuurlijk nog nooit geweest. Zeker wel spannend voor je, hoe die buurt eilanden er uitzien en hoe die mensen praten enzo, misschien versta je ze wel helemaal niet?
    2 points
  40. Nog belangstelling om het laatste stuk vanaf de Bolusberg tankstation voor Bergen op Zoom A58 met een aantal Jaguars gezamenlijk te rijden net als vorig jaar ? Vertrek vandaar tussen 9.30 en 9.45 u dan zijn we niet te vroeg. Zie Zeeland rit van 13sep20 paginag 5. Ik zie wel wie er zijn.
    2 points
  41. Opvallend veel Jaguar rijders hebben in het verleden een Saab of een Citroën gehad. Of, net als ik, allebei .
    2 points
  42. Mooi overhemd en jas van de heritage collectie. Ik neem mijn heritage leren jas mee :).
    2 points
  43. XK8s and XKRs are only becoming more attractive with age
    2 points
  44. Vanaf 10.00 uur, start 11.00 uur. Eindtijd 15.30uur.
    2 points
  45. Ik moet zaterdag nacht nog een shift werken. Hoe laat worden we bij Raymond verwacht en hoe laat zijn we weer bij het eindpunt in Heinkenszand? Als het te laat wordt dan kort ik de route in. Maar uiteraard pas na de vlaaien van Leonneke. Of nee, ik ben op pad met de XKR, dus heb ik zelf alle vlaaien in de koffer
    2 points
  46. Een XK8 is een 911 voor ouwe lullen
    2 points
  47. Klopt Leon. De shims tussen de bovenste draagarm en het subframe hebben een beetje invloed op caster. Links zit er een paar mm extra tussen het voorste oog van d bovenste draagarm, en recht juist tussen het achterste oog... Ze zeggen dat dat is gedaan omdat de weg afloopt naar rechts (afwatering) Ja UK afstelling is andersom.. Volgens mij helpt de ongelijke uitvulling met shims ook om rechtuit stabiliteit te verbeteren (en zenuwachtig stuurgedrag te beperken) het scheelt maar een graadje, maar is goed voelbaar..
    2 points
  48. Vandaag lekje in kachelsysteem opgelost. Er was een plastic checkvalve gescheurd. Vermoedelijk klem gezeten bij de motorwissel in 2016. Lekte druppels op de bak en uitlaat, dus niet echt een plasje onder de auto. Maar er raakt wel vloeistof kwijt...bij iedere rit een beetje.. Zou me niet verbazen dat dit de oorzaak was dat de toen geïnstalleerde motor ook stuk ging. (zo kocht ik hem) Er moet best een hoop opzij om bovenop de versnellingsbak te komen net onder de voorruit.
    2 points
  49. Op de audio (of zoals een prefester in Delluf het uitsprak: odio) in de Jag kom ik toch nog terug, want na de vorige post van half januari ben ik nog wel bezig geweest. Natuurlijk was een aantal lampjes van de raambediening defect en ik had niet genoeg nieuwe om dat in orde te maken. Dus maar even diep adem gehaald en deze keer blauwe draadlampjes besteld bij Conrad. En vervolgens weer een paar dagen solderen: ouwe er uit, nieuwe er in. Bij deze exercitie zag ik dat ook bij de speakers rechtsvoor en linksachter de rand gescheurd was. Nu ben ik in het dagelijkse leven best wel e
    2 points
×
×
  • Create New...