Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 11/02/20 in all areas

  1. Iedereen bedankt voor het medeleven en steun in deze moeilijke tijd. De eerste tien dagen na de operatie was een zeer neergaande spiraal met weinig vooruitzicht. Een donkere tunnel zonder lichtpunt. Gelukkig gaat het nu een stuk beter en ben vandaag uit het ziekenhuis ontslagen. Wil er niet te veel op terug kijken en deze 3 weken zeer snel vergeten en vooruit kijken naar de mooie dingen die nog gaan komen. Nogmaals bedankt.
    11 points
  2. Haddock kon zo’n kans niet laten lopen. Heel mooie gave series 2 gekocht in de kleur Sable, perfect ingebouwde 3.6 XJ40 motor en bak, 1e lak, groot schuifdak, erg blij. deenormvergulde
    7 points
  3. Er zit een accupakket met BMS voorin: Het samengestelde accupakket voorin voorafgaand aan montage: Achterin een stack op de plaats van de tank en een stack in de bodem i.p.v. het reservewiel. De kofferbak blijft redelijk bruikbaar, ondanks laders (links) en 12V boordaccu (rechts).
    7 points
  4. Nu in de haven van Toronto, straks op een bootje naar Rotterdam, uiteindelijk in Tilburg. Hoop voor het einde van het jaar. Dit is eigenlijk de auto die ik zocht in 2007 maar toen niet kon vinden voor redelijk geld. Serie 1, korte wielbasis, 4.2, Amerikaanse uitvoering. Waarom Amerikaans? Veel extra's: chromen wielen, getint glas, air conditioning, elektrische ramen plus daarbij vergeleken met Europese exemplaren veel minder roest. Het is zeker geen perfecte auto. De mindere zaken zijn een tikje roest her en der, netjes overgespoten jaren geleden maar niet 100%, een stoel heef
    6 points
  5. Na paar maanden kom ik er aan toe om het project “Jag na 21 jaar stilstand weer rijdend te krijgen” af te ronden. Ik wilde het goed aanpakken, maar heb je geen plaats, geen tijd, en niet de kennis om het zelf te doen, dan rest er niets anders dan eerst te sparen, en dan een goede specialist te vinden. Beide is gelukt, maar het kost echt veel geld. Ik heb er vaak met mijn neus bovenop gestaan, Rolf het hemd van z’n lijf gevraagd, en daarmee een hoop geleerd over mijn auto! Wat kwam er dit vroege voorjaar uit de stalling gerold: een auto die vanaf 1999 stil had gestaan. Wel in e
    6 points
  6. Voor de zekerheid: Kees is hier bekend als Keesh. Lid vanaf bijna het begin van JF, al jaren lang moderator en al jaren de man met de meeste berichten en positieve inbreng op het forum. Natuurlijk willen we heel graag dat Kees er weer snel bovenop komt en het zou leuk zijn hem een kaartje te sturen. Mocht je zijn adres niet hebben, stuur deze dan naar: Jaguarforum Linie 516 7325 DZ Apeldoorn We zorgen dan voor het doorsturen naar Kees. Alvast dank!
    5 points
  7. Zo, zijn we weer, vandaag de rechter binnendorpel gerepareerd en de rand. Aanstaande maandag gaan we de dorpel weer dichtmaken en de binnenwielkuip repareren.
    5 points
  8. In het interieur is niets te zien van al die nieuwigheden. De dashboard klokken worden ‘bediend’ door een Arduinoboardje. De toerenteller werkt, de benzinemeter is nu BMS, temperatuurmeter is koelwater van de batterijen, oliedruk is van de bak.
    5 points
  9. Dat ga ik zeker doen ja ! Dit weekend ga ik wat langere stukken rijden, de teller staat nu op 90 km en alles blijft goed lopen, er zijn vooralsnog ook geen lekkages te bespeuren. Ik wil in ieder geval iedereen bedanken voor alle aandacht en goede raad om mij door dit project heen te loodsen. Het is tenslotte niet mijn dagelijks werk en voor een eigenwijze techneut als ik ben wil ik het juist goed doen en dan is alle hulp natuurlijk welkom. Terugkijkend was ook dit weer een zeer leerzaam project, veel van geleerd maar toch ook niet te hopen dit weer te moeten do
    5 points
  10. En hij is thuis, trouwens. Rijdt prima!
    4 points
  11. Het was n beetje onafgemaakt, deze draad. Ik doe er nog n ouwe foto op en binnenkort meer nieuws. De plaatwerker vond meer dan ik dacht, maar de 40 grows on me. deblije
    4 points
  12. Hallo, Ik heb weer kunnen rijden, al 22 km Vanavond weer even op de brug voor inspectie, de vriespluggen zitten in ieder geval gelukkig dicht. Hopelijk blijft dat zo . De prut heeft zijn werk kennelijk goed gedaan! Ik heb natuurlijk de km stand genoteerd en de dagteller op 0 gezet. Ik heb nu eindelijk ontdekt wat de truc is om de motorkap uit te lijnen.. Niet helemaal vastdraaien en dicht doen. Dan langs onderen of via het gat van de grille de bouten vast draaien.
    4 points
  13. Even tanken in Kranenburg voor 1,19 euro de liter. Vlak voor de rotonde viel de radio uit en allerlei foutmeldingen. Na het tanken liet de accu het afweten. Starthulp van het pompstation hielp bij het starten maar daarna deed zelfs de pook het niet meer. ADAC er bij en constateerde dat de dynamo kaputt was. Ik vroeg of de starthulp in de kofferbak mocht blijven zodat ik naar huis kon rijden. ( scheelde weer wachten op de sleepwagen) Hij mocht eigenlijk niet de grens over maar 5 minuten rijden kon nog wel. Na thuiskomst de spullen weer teruggegeven en de acculader er op gezet. Een Denso dy
    3 points
  14. Heb net onder risico van verguizing mijn humble entry op een trackday forum gemaakt:-). Het is natuurlijk van den zotte als je met een 1615KG automaat over een circuit denkt te kunnen rijden zonder daar een rijdende chicane, of vangrail functie te kunnen gaan vervullen. Echter, ik ken de potentie van de XKR X100 en denk dat het best een snel en zelfs een best agile apparaat kan zijn,.....of op termijn ooit kan worden. Ik ben meestal van de lange adem, en kom dan best vaak daar waar ik wil komen (best handig als je niet snel bent;-).....) Dus ik ga, als mijn huidige X
    3 points
  15. Oke de draagarm en veerschotel zijn gered en weer gemonteerd zoals het hoort, met 6 bouten :) Voor nieuwe schijven en blokken en dan nog even een beurtje, apk en uitlijnen. Dan maar eens lekker wat ritjes maken. Komend jaar maar eens met de Daimlers aan de gang.
    3 points
  16. Nou, het was eigenlijk een afgesloten hoofdstuk, maar dan toch nog even dit: Iedereen werkt voor zijn centen, ik ook. Ik moet er gewoon voor werken, ik heb het niet slecht, ik eet er geen boterham minder door, maar waar ik niet tegen kan is als iemand mij belazerd. Ik weet hoe het werkt, ik heb zelf vroeger veel reparaties gedaan aan tv en video . Ook vaak toestellen verkocht. Bij mij stond de service naar de klant bovenaan. De klant heeft altijd gelijk. In geval dat er iets niet goed ging loste ik het op. Ook al kostte me dat tijd en geld. Het resultaat was dat ik een goede n
    3 points
  17. Prachtig, Wilfred, en laat de finale zo mooi blijven als ie nu is! dealtijdenormvandeoudeXJ’sgenietende
    3 points
  18. Een paar maand geleden liep ik tegen een setje braces voor de XK8 aan, ontwikkeld door Swallows Racing. Met deze set wordt het chassis van de XK8 verstevigd en de 20 jaar oude Cabrio voelt beter aan als toen hij uit de showroom kwam: betere wegligging (vooral in de bochten), minder bandenslijtage en veel betere remprestatie. De investering was een gok, maar ik wil deze modificatie niet meer kwijt. Op het circuit durf ik nu het gas weer vol open te gooien! Ik moet wel toegeven dat ik alles door een XK8 en XJ8 specialist heb laten inbouwen (2 uur werk) groet, Jan
    3 points
  19. ETA Rotterdam: 16-12-2020 Hoop dat ik hem voor de kerst thuis heb!
    2 points
  20. Bijna vergeten, zaterdag post gehad uit Zeeland, met daarin de ultrasoon gereinigde injectors. Netjes en snel afgehandeld door Raymond. Leuk, die kunnen weer terug gemonteerd worden op de rails, weer een stapje dichterbij naar een mooi lopende v12 hoop ik...
    2 points
  21. Zo te horen heb je het technisch aardig voor elkaar! Nu de bestuurder nog? Heb zoiets met mijn MG Midget met gewicht van +/-750kg en 155PK, gaat als de brandweer op Zandvoort, Assen, Zolder, Silverstone en NurburgRing! De auto kan veel meer ware het niet door de grootste beperking: de bestuurder! Ik ga tot waar ik denk het nog onder controle te hebben en dat is nog lang niet de max van de auto...
    2 points
  22. En de dorpel netjes dichtgelast en afgewerkt, Maandag de wielbak weer dichtmaken en de gordelbevestiging weer erin lassen, volgende week komt de binnenwielrand binnen, die moet echt vervangen worden want daar is in het verleden van deze jag flink aan geprutst
    2 points
  23. Ik heb het gehele traject doorlopen met mijn S-Type 2002. de Koppakking vernieuwd en alle ellende die als hier boven is beschreven mee gemaakt. met het koelwater niveau en de storing in het displace zoals koelwater niveau te laag. thermostaat vernieuwd enz. maar toch de koppakking. Alle spullen besteld bij Raymond en vervangen. Rijd weer als nieuw.! Ook mijn kachelprobleem mis opgelost door de kleppen te vervangen Ik zou een motor opladen in Zeeland, maar het transport bedrijf liet me steunen. dus Nico pech. Corona heeft ook hier zijn sporen. En de Angst is
    2 points
  24. Vandaag weer even contact met Kees gehad. Hier zijn antwoord op mijn vraag hoe het gaat: "Het gaat nog niet goed. veel pijn. Veel vochtproblemen. Slecht bloedwaardes. Soms denk je, het gaat de goede kant en dan de andere dag weer terugval. Het is zwaar maar we gaan het wel redden."
    2 points
  25. Bedankt voor de bemoedigende reacties! Ben ook benieuwd of de auto voor de kerst hier in de garage staat. Zou net moeten kunnen. De lol is natuurlijk om een auto te vinden die niet te duur is. Ik heb ooit een Stag gekocht, heel goedkoop, op Ebay USA omdat deze werd geadverteerd als Parts Only. Was echter geheel compleet op een paar dingetjes na. Foto's hielpen ook niet: auto in een garage bedolven onder dozen en andere troep. Naast Ebay zijn er de diverse forums waar soms heel interessante dingen op staan, en Facebook, en merkenclubs die advertenties hebben. Het blijft een go
    2 points
  26. Lijstje tot nu toe: -nieuwe accu. done -thermostaat -hitteschild -snelheidsmeter. (Kan ik proberen de oude facia erin te krijgen) -benzinetank leeg, pomp checken en weer lopend op benzine maken All very doable Vanmiddag weer met n grote grijns de boodschap via vele omwegen gedaan.
    2 points
  27. En hoe hoog is de schuur?
    2 points
  28. Tuurlijk wel! We kopen hem gewoon niet, om je te helpen . Pure overmacht daardoor. (moet je wel een overtuigend gezicht bij gebruiken: tja ik wil hem echt weg doen maar ja....) dewelsnappendeverder
    2 points
  29. Van de week binnen gekregen... En dan staat mijn "to do" list weer op zer0 Omdat ik ergens gelezen heb dat ook hierop een interval zit Verstuurd vanaf mijn UMIDIGI X
    2 points
  30. Ik weet niet beter of ik heb een double four. Dehetaltijdbeterwetende
    2 points
  31. Knap gedaan Andersom kost meer tijd, maar minder moeite
    2 points
  32. Timing gear kan ik als van forum lid Wilfred krijgen, ligt al klaar Zuigers gaan er vanmiddag uit, kijken hoe dat eruit zit, is al overmaat, net zoals alle lagerschalen.
    2 points
  33. Ik heb nog een 4.2 sloop onderblok liggen met goede timing gear. Als je wilt kun je hem komen ophalen? Krukas en zuigers heb je niets aan in de 3.8 denk.
    2 points
  34. Dat sleuf gat heb ik er nu wel in gemaakt [emoji6] Verstuurd vanaf mijn UMIDIGI X
    2 points
  35. 2 points
  36. Ik pas ff mijn berichtje aan: Vind het mooi dat je auto weer rijdt!
    2 points
  37. Paar uurtjes besteed aan de intercooler radiator dinges en inbouwen van de grotere koelpomp voor dat systeem. De motorkap moest er toch af om fatsoenlijk te meten v.w.b databus storing (de "radar unit" van de ACC zit daar) Na het verwijderen van de oliekoeler en de intercooler radiator was te zien hoe verstopt de lamellen zaten! Mooie gelegenheid om alles door de te blazen en te spoelen. (Airco condensor en motor radiator ook) Op de foto: wat er tevoorschijn kwam toen intercooler dinges eruit was (op de condensor) Verder, aandacht (spuitlak) maakt alles
    2 points
  38. Goedemorgen, Ik ben inmiddels toch al iets wijzer geworden met de PDF bijgevoegd. De vervroeging op de verdeler mag natuurlijk nooit rechtstreeks op de inlaat aangesloten worden zoals op het plaatje eerder geplaatst. Deze gaat of van verdeler naar de gasklep, of via een vacuüm regulator, alleen wordt deze niet getekend in het plaatje. De tekst in de PDF maakte het wat duidelijker in ieder geval. XJ6Vacuum.pdf
    1 point
  39. En door: Donderdag maar de wielbak repareren en het dorpeleind dichtmaken
    1 point
  40. Jim gaat door voor de wasmachine [emoji23] Verstuurd vanaf mijn UMIDIGI X
    1 point
  41. Precies Sonsan, helemaal met je eens!! Iedereen gaat bij online automatisch vanuit dat goedkoper niet kan en lokaal alles duur is: NIET WAAR! Zocht specifiek type band voor mijn andere oldtimer en tikte deze in online om info op te doen over dit type. Automatisch krijg je allerlei aanbiedingen voor geschoteld tot sites die voor jou de voordeligste prijs selecteren over veel aanbieders: online niet goedkoper dan € 94,- per band maar dan weet je niet wat de leeftijd is van de band die je krijgt... erg onzeker en dan nog niet mee genomen eventuele verzendkosten? Ga na
    1 point
  42. als het goed is draai je hem aan, waarna alles strak in de passing zit en er niets meer lekt, maar met het eropzetten van de ringetjes kan het zijn dat deze nog idd wat bewegen, zorg wel dat je zittingen en dergelijke waar de aansluiting inkomt goed schoon is, want anders heb je binnen korte tijd weer lekkage. Tip, een assortimentsdoosje airco ringen is vaak goedkoper dan een paar specifieke losse ringen.
    1 point
  43. Bij de aankoop destijds zat deze 40 kanalen transmitter al ingebouwd. Vandaar. Gr.
    1 point
  44. Ik heb een pomp bij Winparts besteld. 30 euro ofzo SNG had de goedkopere aftermarket niet meer op voorraad vorige week
    1 point
  45. Een XF uit 2016 doet dit precies zo. (alleen klappen mijn spiegels niet in, omdat ik de basis uitvoering heb)
    1 point
  46. Hier is tie weer, scheelt toch wel als de luchtmassameter mee kan doen De motor heeft ruim een half uur stationair gelopen met wat wisselende toerentallen. Vooralsnog geen problemen, de temperatuur en oliedruk doen het goed. Ook de kop is mooi rustig. Nu alleen nog wat fine tunen hier en daar en dan de motorkap erop en kilometers gaan maken. Alleen iets merkwaardigs met de vriespluggen, die heb ik allemaal vernieuwd en lekte nu toch wat drupjes koelwater toen de motor op temperatuur begon te komen. Geen hele plassen en na een half uurtje ook wel weer minder trou
    1 point
×
×
  • Create New...