Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 08/28/2022 in all areas

  1. Voorlopige agenda, - Uitdeuken zonder spuiten, - Koplamppoetsen, - Lakverzorging, - Reparatie en uitleg over de CV met handzenders, - Koffie thee, -------------------------------------------------------------------- Technische gedeelten, - Spoelen van de motor (Nieuwe dienst en nieuwe behandeling), - Automaatspoelen en uitleg, - Automaatrevisie en (deel) uitleg indien er interesse voor is, - Brandstof en de problemen er van, - Injectorservice en uitleg, - Uitlijnen indien interesse, Alles kan en alles is mogelijk die dag, hebben jullie zelf nog een idee of verzoek dan nemen we dit mee. Eind deze week een uitgebreidere opgave van de indeling en de tijden etc. Gaat weer leuk worden!!
    10 points
  2. Ik ben best veel in de werkplaats, maar na jaren lassen en algehele gorigheid was het tapijt een mix van gaten, roestvlokken en olie. Om te zorgen dat de Jag wat comfortabeler staat en ik weer zonder tentanusvrees er onder kan kruipen hebben we snel nieuw (gebruikt) tapijt op de grond gelegd. Pure luxe! Nu er dit smaakvolle creme tapijt in ligt leek het een goed idee om te zorgen dat het niet weer een vlekkenfestijn wordt, dus ik ben op zoek gegaan waarvandaan de motor (die nog steeds heerlijk loopt) lekte. Dit was de boosdoener. Het pijpje wat vanuit de oliefilterbehuizing loopt heeft een o-ring waar deze aansluit op het carter. Deze lekte zoals je ziet, en met een nieuwe ring erin is de incontinentie verholpen. Nu de buitenkant redelijk af is ben ik verder gegaan met het interieur. Wat er in zat was beige, vies, en gescheurd. Nu heb ik jaren geleden een compleet interieur weten te kopen van een Belgische serie 1, wat een aantal voordelen had: het was een armoede uitvoering (2.8 handbak en raamslingers) wat betekende dat hij skai had. Dus geen scheuren en craquelé, en als allerbelangrijkste was het de kleur die ik het mooist vind staan bij een zwart exterieur: Rood! Een aantal delen waren flink verschoten door 50 jaar aan UV straling, waardoor ik met passende leerverf (Angelus Crimson Red) in een aantal avonden deze delen heb bijgekleurd. De middenconsole heb ik rond het deksel ook voorzien van de chromen sierstrips van een serie 2, om het rood een beetje te breken. Nou moest het oude interieur er natuurlijk ook uit. Op deze foto ben ik halverwege met het mottige tapijt er uit trekken. Alle plaatdelen onder het tapijt zijn daarna keurig in de Owatrol gezet, met daaroverheen zwarte Hammerite. Daaroverheen zijn op de juiste plekken butyl ontdreuningsmatjes geplakt, met daaroverheen de overige geluidsisolatie. Daarna kon het nieuwe tapijt met spuitlijm geplakt worden, en kon ik langzamerhand het interieur weer opbouwen. Voor het eerst in jaren is de Jag weer een vierzitter, voelt echt als een mijlpaal! Geen hoofdsteunen bij de nieuwe stoelen trouwens, als iemand nog serie 1 steunen heeft in ongescheurde staat (schuim vernieuw ik toch) houd ik me warm aanbevolen. Of anders van die dopjes om het gat af te dichten. Uiteraard is er nog flink wat werk aan. Degenen onder jullie die veel wortels eten kunnen in de bovenstaande foto een aantal dingen zien. De stoelen en bank zijn nog niet bijgekleurd, maar ook gebruik ik serie 2 deurvakken. Dit om de simpele reden dat ik ze mooier vind, plus ten opzichte van de serie 1 vakken heb je gelijk een handige greep om je deur dicht te trekken. Ook zie je de nu nog onbekende deurpanelen. De oude waren door vocht vervormd, en aan de onderzijde in een vezelig soort havermout veranderd. Om alles weer strak te krijgen zijn er op basis van de oude panelen 4 nieuwe gemaakt, van watervast hardboard uit de juiste dikte. Als deze bekleed zijn zijn de deuren ook af. Zeer blij met de vooruitgang!
    6 points
  3. Ik weet niet of ik het mag vertellen, hier in ’t openbaar… Linda’s S-type heeft last van een opkomend MM lampje. Als Saab adept ben ik gelijk in de machinekamer geklommen om alle vacuüm slangen te controleren. Saab regelt zelfs de verwarming en remlichten met vacuüm. Niets gevonden, alle leidingen heel. Luchtfilter er uitgehaald, niet verstopt, zelfs schoon te noemen. Ik heb een ODB meter van Smeets, model op aangeraden van Raymond. Wat denk je: geen storing. Raymond stuurt een kleine ODB storingscomputer naar me toe. Resultaat: lean bank 1+2. (??) Raymond meldt LMM stuk, stuur wel effe een nieuwe. Nu had ik al tegen alle regels in de LMM schoon gemaakt met remmenreiniger. No joy. Bij stationair lopende motor de steker lostrekken geeft een afslaand motortje. Dus de LMM werkt. Nieuwe LMM geplaatst; geen resultaat. Linda kiepte altijd 95 E10 in de tank. Dus met het verhaal hierboven: lege tank, Shell V power, 1 liter Aspen, 2 flesjes injectorreiniger en volgas de A15 op en neer. Dat is: afzakken tot 80, dan met vol vermogen naar zo hard als ik durf, zeg 110/113 KPH…. En dat 30 keer. (Koos Spee leest mee!) Schoon branden die bende! Auto weg zetten, afkoelen en de volgende dag weer testen. Soms lampje uit. En na 100 meter weer aan. En wat gebeurd er nu als het MM lampje brandt: nou de motor gaat in de breng-me thuis-modus. Dat betekend in normaal Nederlands, niet hoger dan 3.000 RPM. In het geval van Linda is dat wel een veilig idee, dus niet repareren is een optie.... Inmiddels heb ik een andere daily. Linda gaat met de STR rijden en de standaard S gaan we heel maken en verkopen. Sss-je naar G&G gebracht: 2 Labda sondes defect. OK kan na 220kkm. Maar nou komt-tie: ook het membraan van de rembekrachtiger is lek! Dus die zwarte doos zuigt continu aan het vacuüm systeem. De LMM loopt buiten zijn waarden (waardes??) en gaat in de stress = MM gaat aan. Les van vandaag: de storing heeft met benzine te maken, beter: benzine lucht verhouding. Soms kan een storing zo simpel zijn, maar het ontdekken en vinden van de oorzaak…. OK, mijn MM lampje story. Uw ex- SAAB/STR adept.
    5 points
  4. Vacuum alles aangesloten en daarnaast is de versnellingsbak weer terug geplaatst en de aandrijflijn. er komt aardig schot in. dus ook de vol geladen accu is terug naar Daimy gebracht en ben ik even wat bakolie wezen scoren en koelvloeistof. komende week worden de laatste slangen gemonteerd en gaat het gehele verdere front er weer op inclusief de nieuw gemaakte radiateur. de condensator die normaal op het blok gemonteerd zit krijgt gelijk ook een nieuw plekje op het zijscherm, we kunnen er nu nog makkelijk bij. dan zal het volledig rvs uitlaatsysteem ook eronder gebouwd kunnen gaan worden. daarna kan madam afgevuld worden en kunnen we voorzichtig gaan denken aan starten voor de eerste keer. spannend!
    4 points
  5. Ik heb ooit zelf matten gemaakt voor mijn XJS van schapenvacht. Rubber mat gekocht van een paar mm dik, een zijde glad, andere zijde geribbeld. Op maat gemaakt, schapenvacht erop geplakt en vacht op maat gesneden. Ik weet niet of de oude laag makkelijk en goed te verwijderen is, anders zou je ook zoiets kunnen overwegen.
    4 points
  6. Zeker niet, geniet naar 3 jaar nog steeds dagelijks van de Jááág. Afspraak staat inmiddels gepland!
    4 points
  7. Vanaf 1957 bood Jaguar de XK150 aan als opvolger van de vorige XK140. Net als voorheen was er een Drop Head Coupé (DHC) en een Fixed Head Coupé (FHC). De 3,4 liter zescilinder lijnmotor met 193 of 213 pk werd overgenomen van de voorganger. Een handgeschakelde vierversnellingsbak, optioneel verkrijgbaar met overdrive, bracht het vermogen over op de achterwielen. Voor het eerst was er ook een automatische transmissie van BorgWarner beschikbaar als alternatief, waar vooral Amerikaanse klanten om vroegen. Een jaar na de première volgde de Open Two-Seater (OTS) als carrosserievariant, evenals de XK150 S als een krachtigere versie, die drie carburateurs had die 254 pk produceerden en snelheden tot 215 km/u kon halen ( 133,5 mijl per uur). In 1959 steeg de cilinderinhoud van alle versies tot 3,8 liter, waardoor de normale XK150 223 pk en de S 267 pk kreeg. Bovendien was de sportwagen een van de eerste in serie geproduceerde auto's die standaard was uitgerust met schijfremmen rondom. Er waren echter enkele klanten voor wie het ontwerp van de XK150 er niet vrolijk genoeg uitzag in vergelijking met zijn voorgangers XK120 en XK140. Anderen vonden dat de lijnen verouderd waren. Maar om die reden vroegen in totaal maar drie geïnteresseerden Bertone in Italië of er vanuit Engeland een nieuwe coupé-carrosserie op het chassis kon worden gerealiseerd. In voorgaande jaren had Bertone met zijn B.A.T. conceptauto's, en had tegelijkertijd wereldwijde erkenning gekregen. Nu, onder leiding van Franco Scaglione, werd daar een onafhankelijk voertuig gecreëerd, waarvan de technische basis op het eerste of tweede gezicht niet te zien was. Aan de voorkant bevindt zich een kleine ovale grill, die aan beide zijden wordt geflankeerd door platte, brede grillinzetstukken. Ronde koplampen en twee extra lampen zorgen 's nachts voor voldoende licht. Achter de voorwielen bevinden zich grote, geraspte luchtuitlaten. Het gebogen dak eindigt in een brede panoramische achterruit. Boven de kleine achterlichten gaf Scaglione kleine staartvinnen aan. De technische basis voor de auto was een Jaguar XK150 S met de 3,4-liter motor, die in augustus 1957 was voltooid en in september in Italië werd afgeleverd. Het is de tweede van drie exemplaren die werden gebouwd. Tot een paar jaar geleden stond deze auto bekend in het knalrood, maar inmiddels is er een restauratie uitgevoerd terug naar het originele zwart.
    3 points
  8. Ik meld me graag aan. Onze HS, dat is kort voor Huis S zijn de lampen aan een opknap beurt toe. Ik wilde ze de komende week laten polijsten. Als voor 12 november een praktijk voorbeeld gezocht dan kan op de HS geoefend worden. Ik stop graag de tegenwaarde in Euro in de fooien pot om limonade en broodjes helpen te bekostigen.
    3 points
  9. Een oldtimer? Had je gedacht. FOTO JUSTIN LEIGHTON/JAGUAR Ze ogen als onvervalste klassiekers, maar zijn spiksplinternieuw: de Jaguar Continuation-modellen. Hoe sturen zulke kostbare tijdmachines? JACO BIJLSMA De testomstandigheden rechtvaardigen alarmfase 1. Want met een prijskaartje van zes nullen tussen de oren en het stuur beklemmend op de bovenbenen zoek ik, wanneer de eerste bocht opdoemt, veel vroeger dan nodig naar het rempedaal in de krappe voetenbak. Het C-type lacht als een Le Mans-kampioen om de snelheid waarmee ik de rechterbocht induik op Fen End, het Britse testcircuit van Jaguar. Elke remactie met de C-type is eigenlijk historisch, want de Dunlop schijfremmen waren in 1953, toen de C zijn tweede Le Mans-overwinning veroverde, uniek. Deze remmen zijn exact nagemaakt van dezelfde materialen als toen. Ze voelen daarom als nieuw: hard trappen en een sterke vertraging maken laat remmen mogelijk. De dosering is geweldig omdat het pedaalgevoel heel zuiver is. Je kunt prima tegen het blokkeren aan remmen. Met name die remmen bezorgden de C-type zijn tweede overwinning in 1953, terwijl de eerste dat in 1951 met minder snelle tegenstanders nog met trommelremmen had moeten doen. Aan de bak De C-type mag dan als bouwjaar 2022 hebben, hij rijdt als een nieuwe auto uit 1953. Dat betekent dat je als rijder echt aan de bak moet, net als toen. Letterlijk, want zo’n niet gesynchroniseerde versnellingsbak kraakt als je niet dubbel ontkoppelt en gas geeft. Die dans uit het verleden moet je wel weer even onder de knie krijgen. De beloning klinkt goed, want als je na zo’n schakelactie weer op het gas kunt, schroef je het volume van de 220 pk sterke, 3,4-liter zes-in-lijn op en kun je genieten van het concert van deze bigband. Zo’n Jaguar Continuation-model is autorijden zonder filter. Hij communiceert zeer direct, wat ook betekent dat het 1063 kilo lichte C-type niet om de boodschap heen draait: de grip van zijn hoge, relatief smalle banden is beperkt. Vierwieldrifts zijn heel goed mogelijk, zien we later tijdens een demonstratie van de Jaguar Classic-testrijder. De vier Jaguars van de Continuation-serie staan voor de start blinkend opgelijnd als een squadron dat klaar is voor de scramble om de lucht in te gaan. Op de historische grond van Fen End, een voormalige luchtmachtbasis van waaruit in de Tweede Wereldoorlog jachtvliegtuigen als Spitfires op missie gingen om Groot-Brittannië te verdedigen. Onbetaalbaar Net als bij die historische vliegtuigen verbaas je je erover dat de bolides in zo’n topstaat hebben weten te overleven. Het ongeloof van bewonderaars zal toenemen als ze horen dat dit helemaal geen oldtimers zijn, maar splinternieuwe recreaties, of in Jaguar-taal: Continuations. Dit zijn helden die blijven doorgaan. Onsterfelijkheid is te koop, maar ook onbetaalbaar. De ster is het C-type, de laatste (re)creatie van het Continuation-programma. Die is niet alleen om naar te kijken, maar ook om mee te rijden. Uniek, want niet eerder mochten journalisten in deze nieuwe klassiekers plaatsnemen. Begrijpelijk, want ze zijn extreem exclusief en er hangen prijskaartjes van zes nullen aan. Het C-type moet maar liefst dik 1,7 miljoen euro kosten, exclusief belastingen.
    3 points
  10. Geen poetsfanaat blijkt uit vraag / stelling 3. Een detailer gaat niks camoufleren. Krassen verwijder je en steenslag behandelen is een techniek voor vergevorderden. En zelfs die hebben er moeite mee dus komen we op een workshop auto's spuiten. Toen ik begon met detailing stonden we met 40 auto's op een parkeerterrein van vliegveld Budel. Dibbuz, één van de eerste (en beste) medewerkers van Carclean kwam les geven. Zijn auto lag volgeladen met producten die Carclean in de begintijd voerde. Van elk merk had die iets bij zich en hij had 3 verschillende DAP machines en 2 rotary's bij zich. Dibbuz kreeg zijn benzine vergoed ( van de grote baas Tim van CarClean ) en de rest deed hij voor de lol en uit pure passie. Ik heb daar volgens mij het meeste geleerd. Voor detailing moet je een steekje los hebben, liefst over wat autistische trekjes beschikken en begrijpen dat het niet om het product en / of de machine gaat maar begrijpen dat je het product moet begrijpen en de machine moet leren bedienen. Dit soort 'vrije' meetings heb ik enkele malen aan mogen deelnemen. Altijd onder leiding van Dibbuz en soms was daar ook Stimpy bij. Die kon toveren met een rotary. Dat werd doorontwikkeld en het werd een product. Meguiar's en Carclean waren volgens mij de eersten die echte workshops gingen organiseren. Die zijn gewoon echt goed en die zijn hun geld dubbel en dwars waard. Tenminste, als je beginner of licht gevorderd bent. Wil je een rotary leren beheersen of wil je leren coaten dan zijn daar tegenwoordig ook workshops voor te vinden. Het lastige hier is denk ik dat sommige mensen in slaap vallen bij kleien en wassen en anderen zullen hier bizar veel van opsteken. Alles in één dag proppen is nagenoeg niet te doen. Animo / doelgroep / behoefte en verwachtingen liggen niet automatisch in elkaars verlengde. Ik vind het in de huidige tijd overigens volstrekt normaal dat er voor een workshop op enig professioneel niveau geld gevraagd wordt. Merk / leverancier gebonden ook helemaal prima maar dat kan dan ook weer een reden zijn om wel of niet enthousiast te worden. Wat wil je leren op het gebied van detailing? Genoeg mensen die hetzelfde willen leren? Passende workshop organiseren. Da's best lastig te realiseren denk ik. Kleine aanvulling. Heb een aantal pro detailers binnen mijn netwerk hangen die alle merken binnen hun bedrijf voeren ( producten en machines ) en die een work-shop kunnen leiden naar behoefte. Niet op eigen initiatief maar dan geheel in overleg met JF forum. De work-shop vooraf vorm geven aansluitend op de wensen van de deelnemers.
    3 points
  11. Of gewoon een JF meet bij een sponsor die dat okee vind? Waarbij 2 of 3 poets basis onderwerpen uit de (poets) doeken gedaan zal worden? Ons Rovertje en een paar andere JF poets fanaten (als ze da willu) hebben genoeg kennis opgebouwd om de leken onder ons wat bij te brengen. Begin Simpel: 1: Wassu. (2 emmers enzo) 2: Poetsu. (Kleien, polijsten, waxen?) 3: Kras en steenslag camoufleren? Simpel is het niet natuurlijk, en het resultaat keer op keer verbluffend (als een ander het doet vooral ) Maar ik ben geen poetsfanaat dus weet niet of dit past. P.S met item 3 heb ik wisselend succes. En wil ik graag leren.
    3 points
  12. Hi, erg jammer, dit. Mensen doen hun best om iets te organiseren en dan is er te weinig animo. Maarreh, iemand zin in een "losse" toerrit? Gewoon een zondag afspreken en dan een ANWB-route (o.i.d.) rijden? Greetz, Peter
    3 points
  13. Ikea kasten. Gratis tip voor je gaat beginnen: RTFM !!!
    3 points
  14. Kwestie van goed onderhoud en goed voorbereiden. Zoals holle ruimtes en bodem laten behandelen. Techniek kan het prima aan. Er waren tijden dat die auto's gewoon dagelijks gereden werden dus kan het nu ook. Zorg dat je een goede koopt en zorg voor een goed adres voor onderhoud als je dat zelf niet kan. Uiteindelijk zal na wat jaren de roestduivel wel te voorschijn komen maar ja dat moet je dan maar voor lief nemen en bij tijdig behandelen kan je dit vaak nog best lang onder controle houden. Als je hem droog kan stallen scheelt dat wel een hoop. Verbruik is natuurlijk wel wat hoger dus dat zul je in je sommetje mee moeten nemen. Ik heb zelf een series 2 die zijn nog wat minder zuinig maar ik denk dat je moet tellen op rond de 1:7 a 1:8 gemiddeld voor een 4.2 met injectie.
    3 points
  15. Ik geloof niet dat een Series III het gaat redden als je hem ook in de winter gaat gebruiken. Strooizout maakt dat de carrosserie in korte tijd kroepoek wordt. Waarom ga je niet voor een X300? Lees bijvoorbeeld ook DIT topic eens door....
    3 points
  16. Aad, de dealer handelt dit toch wel onder volledige garantie af neem ik aan? Als de volgorde van gebeurtenissen die je hier opschreef klopt was de schade al voor het verstrijken aanwezig. Ik ben altijd begripvol naar dealers maar als ze je hiervoor willen laten betalen moet je asap bewijs van je garagebezoeken en je meldingen verzamelen. (copie v/d orders) Vervolgens (juridische) hulp zoeken dan... Succes
    3 points
  17. De Daimler is inmiddels klaar en heb een aantal grote ritten ermee gemaakt. Hij rijdt echt heerlijk. Ik kan merken dat er op de techniek goed houden niet bespaard is. Hij heeft dan ook werkelijk alle beurten bij Jaguar specialisten gehad. Ik ga nu kilometers maken en nog een keer een voorscherm vervangen.
    3 points
  18. al een paar dingen gedaan. achterbank xj40 erin. past erg goed. hij knijpt ietsje op schouderhoogte, dus de xj40 is daar ietsje breder. Hij zit daardoor wel mooi strak. Ik ga dit mooi zo laten, verder niets meer aan doen. Zitting past gewoon 1 op 1. puntje 2: het viel met op dat 1 remblok van de achterremmen niet goed is. Dun, en ook veel roest/bramen. In mijn warrige geheugen was ik in de veronderstelling dat ik ooit alle 4 de blokken heb vervangen toen de achteras eronder uit was, maar ik begin daar nu aan te twijfelen. Anyway, deze blokken vervangen. Hij remt er wel goed op verder, dat is de zien aan de mooie, schone en egale remschijven. puntje 3: Mijn lichtmetalen pepperpots zijn voorzien van een hoeveelheid lood waar je normaal gesproken alle wielen van een stad mee kan balanceren. dat is echt een klote actie van de lokale garage hier. Ik heb een jaar geleden de velgen met oude banden erop erheen gebracht, met de vraag om er andere banden op te zetten (geen nieuwe, banden die ik nog had). dat hebben ze gedaan, maar toen ik het ophaalde wel de opmerking: de velgen hadden wat onbalans dus balanceren was lastig. DAN GA JE DAAR TOCH NIET MEER DOOR! als je zoveel lood nodig hebt, wordt het toch niets meer. 2 vd 4 velgen hebben zoveel lood. Ik vind dat je dat als garagist gewoon aan moet geven en dit niet zo afleveren. Die garage ga ik dus niet weer heen. ik ga denk ik weer terug naar de originele stalen velgen, die heb ik nog liggen. inclusief nieuw banden!
    3 points
  19. Hopelijk is dit de stap naar weer als vanouds gezellige evenementen. waarbij we onze gezamenlijke liefhebberij kunnen delen. We hadden een heerlijke rit naar een prachtige locatie. En het was fijn JF bekenden te treffen. Maar ook leuk te merken hoe op zo’n evenement spontaan leuke gesprekken ontstaan met volstrekt vreemden. Laan ( welke we niet troffen vandaag, Simone wel ff toen we in de rij stonden voor de lunch) heeft al veel fraaie kiekjes gedeeld, hier ook nog een paar:
    3 points
  20. Mooie dag, mooie locatie en.. mooie auto’s!
    3 points
  21. 12 November gaan we weer ouderwets de Meeting doen.... Word leuk! Nieuwe zaken te bespreken over bijv. de werking van ASPEN en het onderzoek daar naar, Ook Motorflush en automaatflush komen aan de orde.... En nog veeeellll meeerrr....
    3 points
  22. Lang geleden dat we met gelijkgestemden weer bij elkaar kunnen komen. Graag meld ik mij aan voor deze Technische dag!
    2 points
  23. Diverse keren al bij G&G geweest voor zeelandritten, maar nog nooit op een technische dag. Ik ben er bij! (Wordt wel een technisch maandje, want ik heb mij ook alvast aangemeld om bij Henk langs te gaan.)
    2 points
  24. Moet je je nu weer opnieuw opgeven in dit topic? Zo ja dan bij deze.
    2 points
  25. En, afhankelijk van het voortbestaan van de bakker, vlaaien !!!!!
    2 points
  26. Één zwaluw maakt geen zomer. Één misser ook geen winter, toch?
    2 points
  27. Goedemorgen, Na ca 200o km nog altijd stabiel koelwater niveau. Het ziet ernaar uit dat alles ok is. Dank voor al jullie mee denken. PS: net APk achter de rug. Alles was in orde. ik kan me de laatste keer dat dat zo was, niet meer herinneren. Hear hear
    2 points
  28. Nou, da's toch echt wel zo'n beetje wat die gasten doen. Dus jij gaat die work-shop alvast voor rekening nemen. Als leraar, opleider, entertainer en verkoper. Werk je met Sikkens ?
    2 points
  29. Effe naar een Jaguar specialist. Ik ken er 1 in Zeeland (verder naar boven in dit draadje) en die krijgt dit wel weer goed. Succes met je medische toestand ook. V.w.b. de Jaguar, je bent niet de eerste die advies in de wind sloeg en met hangende pootjes bij de specialist terecht komt. Het merk trekt eigenwijze mensen aan. Maar vermijdt de stealer. Dat goedbedoelde advies kun je ook in de wind slaan natuurlijk, maar dan zou het wel leuk zijn om je dealerrekeningen daarna hier neer te zetten ter volksvermaak. I.i.g succes
    2 points
  30. Heb zowiezo geleerd dat de meeste garages uit hun nek lllln
    2 points
  31. P0251 P1211 Door deze 2 storingscodes heeft ie op you tube een filmpje gevonden van een Ford Mondeo 2.2tdci aut 2009mj met een zelfde probleem en vanuit daar kwam hij tot de conclusie dathet waarschijnlijk eenvan de 2 brandstofpompen kunnen zijn (nogmaals we proberen het op een gunstige en goedkope manier optie lossen)
    2 points
  32. Staan er wel op e-bay. Maar dan moet je wel de afweging maken of het de juiste prijs is die je er aan wil besteden.
    2 points
  33. Was dus echt wel nodig.
    2 points
  34. Na het voortijdig overlijden van mijn XF X260 2.0D AWD, overweeg ik als vervanging een XJ6 4.2 Series III Sovereign uit 1986 of ouder. Een vergelijkbare auto van dertig jaar of ouder scheelt me tussen de €1500 en €5000 op jaarbasis aan verkeersbelastingen, vandaar de leeftijd. Ik wil de XJ6 dagelijks gebruiken (auto's zijn er om gereden te worden) en aangezien het aantal kms wat ik rijd sinds COVID is gedaald, denk ik dat het mogelijk moet zijn. De ritten die ik zal maken zijn per definitie langere afstanden en incidenteel. Overschat ik de mogelijkheden van een dertig jaar oude XJ6 of is het een realistisch plan? En waar moet ik op letten bij de aanschaf en het gebruik?
    2 points
  35. Mooi gezegd uit eigen ervaring Marco. Dit vat mooi samen wat ik ook bedoelde in mijn reactie. Ben zelf ( zoals bekend hier) een Series XJ liefhebber en ondanks de tekortkomingen tov een moderne wagen is er geen wagen die me een grotere glimlach geeft achter het stuur dan mijn XJ. Maar ja. Het blijft een wagen van ruim 40 jaar oud.
    2 points
  36. Je verhaal doen bij Bovag geschillencommissie? Of de eigenaars van het bedrijf eens rustig en beleefd (serieus niet boos worden) uitleggen wat er aan de hand is, waarbij hij ziet dat zijn personeel een beetje ethiek moet bijbrengen? Aangeven dat je op HET Merk forum je probleem in de groep heb gegooid kan helpen. Ik zou nooit opgeven, maar natuurlijk ook niet te druk over maken. Ook nog nooit gedaan, en nog nooit onrecht geaccepteerd , linksom of rechtsom .
    2 points
  37. Hoe kom je bij 30 jaar Aad? In Nederland wordt een auto belastingvrij bij 40 jaren. Mocht je de overgangsregeling bedoelen dan geldt als voorwaarde dat je in december, januari en februari niet met de auto rijdt. Bouwjaar vanaf 01-01-1988 als ik het correct heb. ( 26 tot 40 jaar ).
    2 points
  38. Ik zou een aangetekende brief sturen waarin je vermeld dat het wisselen van de hoge druk olie slang (o.i.d.) in de garantieperiode (Datum vermelden) onjuist is uitgevoerd en dat de motor is stukgegaan als gevolg. Dat je schadeloos gesteld wilt worden en binnen 14 dagen schriftelijk reactie wilt ontvangen. Dan heeft de dealer 2 keuzes: 1: ontkennen dat de olieslang de oorzaak is van het stuklopen. 2: Toegeven dat de olieslang de oorzaak kan zijn geweest. Natuurlijk is die slang helemaal de oorzaak niet. Maar met die reactie van de dealer heb je wel bewijs dat je daar binnen de garantie periode geweest bent met motorproblemen, gerelateerd aan smering van de lagers.. En dan sta je ineens sterk. No cure no pay jurist pakt het dan wel voor je op denk ik. Succes,
    2 points
  39. Om daarbij te komen moet echter wel eerst de bumper eraf . En dat is de reden dat als Linda's S gerepareerd is, mijn STR einde van de week naar G&G gaat, omdat ik het niet zie gebeuren dat ik de bumper er schade vrij op en af krijg...
    2 points
  40. Tunnel te ver, boot te ver, maar een brug naar GB is er nog niet zover ik weet
    2 points
  41. Mooie stap vandaag! en een vraag, iemand schema’s in bezit van het vacuüm systeem? En idee wat het onderdeel op de foto is en wat het doet?
    2 points
  42. Ik heb jullie niet herkend met deze outfit Wim!
    2 points
  43. En hiermee wiste je ook je sporen... Ik zou de jag zo met groen neerzetten op het concours délegance. Ook mooi voor een campagne-poster dat klassiekers hardstikke "groen" zijn.
    2 points
  44. In 2015 heb ik bij Raymond de bak laten spoelen van mijn X358. De transmissie schakelde destijds heel goed maar ik wilde dit toch laten doen (onderhoud). De kilometerstand stond toen op 135.000 km. Na het flushen merkt ik toch verschil. De schakelmomenten waren zelfs zo goed dat ik elke keer op mijn toerenteller moest kijken of de bak daadwerkelijk had geschakeld. Raymond heeft destijds over deze powerflush van mijn auto een filmpje gemaakt en kan bekeken worden bij “Uitleg op film” Powerflush”.
    2 points
  45. Het is echt de moeite waard
    2 points
  46. Hahaha ok ok, ik ben om. Maak er inderdaad wel een dagje van, het is ongeveer 2 uur rijden van hier naar Zeeland
    2 points
  47. Tja, soms moet je gewoon concluderen dat de koffer van een xj6 toch niet al te groot is. En ik had mijn eigen aanhanger uitgeleend. Dus dan toch maar in de koffer, met ongeveer 2 meter uitsteken... Gelukkig geen diender tegengekomen tijdens de 18 km die ik zo gereden heb
    2 points
×
×
  • Create New...