Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 04/20/2022 in all areas

  1. En een fotoverslagje van de Final Result. De coating heeft een metallic look, wel leuk:
    8 points
  2. Hier (eindelijk) de foto's van ons.....
    7 points
  3. Gisteren weer een stukje verder gekomen, voor het eerst in een half jaar is de Jag naar buiten geweest : En ook de eerste meters er in gereden sinds 2019, was echt geweldig! Heb daarna de uitlaat rubber vervangen, de achterste resonators zitten er nog niet op. Geeft wel een mooi geluid trouwens! De klusjes aan de buitenkant raken stilaan op (sierlijst langs de ramen, tankdop, koplampringen). Ik heb nu andere raamrubbers van Limora gekocht waarvan ik vurig hoop dat ze beter passen. Daarna kunnen we aan het interieur beginnen. Heeft een van jullie toevallig een net series 1 of 2 tankdeksel liggen (al dan niet met sleutel) 1 van mijne is keurig, van de ander is het chroom vrijwel weg...
    5 points
  4. Van de week Dashboard geplaatst Kenteken platen erop Nu verzekeren en onschorsen, op naar de eerste proefrit.
    5 points
  5. Hoi allemaal. Mijn XKR is van bouwjaar 2000. Op het moment van schrijven dus 23 jaar. Ongeveer 91.000 op de teller. Bij de laatste onderhoudsbeurt hier en daar een roestplekje zichtbaar, niet schokkend, maar voor mij reden om te kiezen voor een Dinitrol behandeling. Er kan gekozen worden uit een behandeling van de bodem / kokerbalken of voor een volledige behandeling. Ik heb gekozen voor de laatste. Dat wil zeggen dat alle holle ruimten worden behandeld. Portieren, schachten van de gordels, alles in en onder de parafan, ruimten waar de achterlichten in zitten, kofferdeksel, werkelijk ALLES wat bereikbaar is. Sjoerd, de Dinitrol behandelaar, heeft enorm veel ervaring. Hij heeft inmiddels ook zeer veel Jaguars onder handen genomen. Voordeel daarvan is, dat hij ook bepaalde compartimenten weet te zitten waar 'dubbel' plaatwerk zit. Dit 'dubbele' plaatwerk maakt enkele hele kleine holle ruimten onbereikbaar. En uiteraard zijn dat de plekken waar uiteindelijk de roestduivel het hardste toe zal slaan. Om deze ruimten toch te kunnen bereiken worden kleine gaatjes geboord, waar de nozzle precies door past. Ook aan de onderzijde van de portieren worden kleine gaatjes geboord. Dit maakt het mogelijk het volledige portier inwendig te behandelen. Dinitrol ML heeft een 'kruipvermogen' van ongeveer 2 centimeter. Dus éénmaal aangebracht in een holle ruimte dan 'kruipt' de vloeistof nog ongeveer 2 centimeter verder. Gisteren eventjes naar Uden geweest om mee te kijken. Binnen 5 minuten werd me compleet duidelijk dat Sjoerd een serieuze vakman is die er werkelijk ALLES aan doet om te zorgen dat elk potentieel roestplekje behandeld kan worden. Hieronder een fotoverslag van het VOORBEREIDENDE werk. De auto is 2 dagen geleden volledig afgespoten aan de onderzijde en alle oude bitumen / tectyl is mechanisch verwijderd. Hieronder één van de toegangen om de motorkap inwendig te behandelen: Toegang motorkap Één van de entrees tot de motorruimte De schacht waar de gordel in loopt De gordels worden volledig uitgetrokken anders sauzen ze helemaal vol met Dinitrol ML
    4 points
  6. Het differentieel is af. Zie onder. Allereerst de tandspeling gecontroleerd. Er is altijd wat tandspeling nodig. Dit betekent dat als je aan de pignon draait en je zet de kroon klem, je getik hoort en maar een klein beetje kunt bewegen. Voor deze combinatie pignon + kroon en deze wijze van tandslijpen geldt vanuit de boeken 0,12 speling. Door aan de bestuurderskant te draaien aan de schijf, zet je de kroon dichter op de pignon (minder speling) of juist verder (meer speling). Met de klok meet je of je 0,12 hebt. Vervolgens heb ik het draagbeeld gecontroleerd. Door wat blauwe pasta op de pignon te smeren en te draaien in de rijrichting krijg je een blauwe afdruk op de kroon. Die afdruk laat zien hoeveel van de tandflank wordt gebruikt bij het overzetten van de kracht. Dit mag niet helemaal in de tandkuil liggen. Als je het loopvlak van 20 jaar lopen kunt zien op de flanken, wil je zien dat het blauw dit loopvlak helemaal bedekt maar ook niet meer. Als laatste moet de lagerspeling worden afgesteld met de draaischijf aan de bijrijderszijde. Deze lagers staan in een X opstelling. Dat betekent dat de rollen schuin aflopend naar buiten wijzen. Voor dit lagernummer 32010 geldt dan een speling van 0,04 - 0,05. Met 0,06 kom je ook wel weg. Door te draaien en te meten met een klok hoe ver heen en weer je de kroon kunt bewegen, lees je op de klok af of je tussen 0,04 en 0,06 zit. Het differentieel ligt klaar. 4 lagers zijn nieuw, 2 lagers, de dure zelfgesmeerde aparte lagers, heb ik hergebruikt. Het diff dat onder de auto vandaan komt reviseer ik ook waarbij ik voor die dure lagers een ander type wil zoeken.
    4 points
  7. Hoera! De tweede brandstofleiding gaf zich vandaag ook gewonnen. Volgende keer gaat de tank eruit.
    4 points
  8. Nog maar eens een update over de series 1. Wat een heerlijke wagen is het. Veel beter en betrouwbaarder dan ik had verwacht toen ik meer dan een jaar geleden besloot om hier dagelijks mee te gaan rijden. Gisteravond in het Groningse landschap. En tjah, met Kar is niet echt mooi nee. Maar die hangt er nou eenmaal veel achter en tis een gebruiksvoorwerp
    3 points
  9. Met dank aan @Mkickertvoor 2 spatborden, na 3 jaar zoeken Verheug me er op dat de hele auto straks mooi is
    3 points
  10. Tijd gaat snel, vergeet niet om je op te geven. JF Meeting 05-06.pdf
    3 points
  11. De melding van je reply was in mijn spam verzeild, daarom nu pas reactie sorry Pim! Mijn bak is een 4L80E (speciale versie voor de XJR) en daar zou nog een pak meer olie in zitten heb ik me laten vertellen, maar werkwijze blijft uiteraard dezelfde. Goeie tip, bedankt, ga ik zeker proberen! Ik heb gisteren een heel klein beetje afgetapt en echt wel donker van kleur dus het zal hoognodig zijn. Ik moet nu helaas even wachten tot buurman verderop terug is uit vakantie. Hij heeft een werkput in zijn garage en is net wat handiger en veiliger dan werken met assteunen.
    3 points
  12. Oh? Ik ken er maar één: de Kever. De originele, niet de New Beetle. En da's dan ook meteen mijn grote liefde. Ik denk nog steeds met veel plezier terug aan mijn rode 1300 uit '71: linkerhand aan het stuur; rechter op de handles voor verwarming en luchtverdeling. Zoals ik al zei; ik ga eerst de 308 in orde maken en dan zie ik wel weer. Voor mezelf heb ik al jaren een favorietenlijstje met oldtimers: Al sinds mijn jeugd staat met stip bovenaan een E-type. Een jongensdroom en ik ben bang dat het altijd een droom zal blijven. Op nummer twee een DS met derde neus. (Ja, ja.) of een oer ID. Maar gezien het gezeik met courante onderdelen is deze op mijn bangalijstje gezakt. Wat ik zo lees op het belendende forum is de voornaamste bezigheid van een DS-bezitter het vervangen van nieuw gemaakte onderdelen voor nieuw gemaakte onderdelen die minder snel falen. Op drie vinden we de GS. Als kind vond ik het een spuuglelijk ding, maar nu vind ik 'm steeds interessanter worden. Gezien de niet bestaande, want Franse onderdelenvoorziening waarschijnlijk geen slimme keuze. En qua techniek ook zo ongeveer op alle mogelijke manieren afwijkend van wat normaal is, dat dit in de praktijk ook geen slimme keuze zal zijn. Wat ook knaagt is de nummer vier: een Rover SD1. (Over niet verstandige keuzes gesproken.) Maar de nummer vijf, daar krijg ik steeds meer interesse in: een Lada 1200, liefst een beige. Gewoon lekker basic en tijdens zijn productieleven al antiek.
    3 points
  13. Dag 7 Het Jaguar gebeuren heeft een tijdje op een laag pitje gestaan maar vorige week de koppeling nog weer een keer ontlucht, die ontkoppeld niet lekker weet ik nog van vorig jaar. Nog niet weer mee gereden dus even afwachten of het probleem verholpen is of niet. Daarna bezig met de rechter achterdeur, die wilde niet van het slot. Daarvoor moesten de krukken er af en hoewel ik weet hoe het zou moeten ging dat voor geen meter. Uiteindelijk de ene hendel uitgeboord en de andere kruk helemaal door moeten slijpen. Dan kun je ook precies zien hoe het zit. In de ene zat het verende plaatje niet maar een ander plaatje, bij de andere was er een splitpen in vastgeslagen. Bijzondere ontdekking is dat er echt hout in de deuren zit, niet alleen het zichtbare hout voor de sier maar ook constructie hout. Omdat de deurbekleding niet echt mooi te noemen is wil ik kijken of ik deze kan verven. Dus vanmiddag als test de krukken van de andere deur er af gehaald en dat was zo gepiept. De panelen zouden er dus af kunnen om ze onder handen te nemen. De foam in de stoelen en achterbank is compleet aan het vergaan dus daar moet wat nieuws in. De bekleding heeft wel veel craquelé maar zou ik toch wel graag willen houden. Deels vanwege de kosten maar ook omdat het wel wat heeft zo'n doorleefd interieur. Er zal in ieder geval een nieuwe hemel en een nieuwe tapijtset moeten komen.
    3 points
  14. Tijdens de eerste rit nog een paar foto's gemaakt. Alleen de spats aan de achterzijde ontbreken nog, liggen bij de spuiter. Worden aangepaste coombs spats, ivm de bredere achterzijde. Zijn bredere velgen en banden icm spoorverbreders ( anders lopen ze aan de binnenzijde aan )
    3 points
  15. Het een sluit het ander toch niet uit? De Jaaag onder handen nemen zodat de verkoopwaarde toeneemt. En voor wie, zoals Eric, nieuwsgierig is: Ik zit al een tijdje te dubben of ik de Jaguar wil houden. Hierbij heb ik een aantal persoonlijke overwegingen: - Jaguaronderdelen, zeker nieuw, zijn niet altijd te krijgen terwijl ik ze wel nodig heb. - Jaguaronderdelen zijn duur. Dat ben ik me bewust geworden door het VAG-product. Daar heb ik de remschakelaar van vervangen en was nog geen €10,- kwijt voor een nieuwe. Een nieuwe voor de Jag zit boven de €140,- ex. - De Brexit heeft de onderdelenvoorziening geen goed gedaan. - Milieubeperkende maatregelen beginnen nu toch wel serieuze realiteit te worden in Europa. De Jaguar heeft euro 2, de Seat euro 4. Hier komt bij dat ik bij aanschaf van de Jaguar destijds al heb gezegd dat ik er mee blijf rijden zolang het kan qua milieurestricties. - Wat ook een rol speelt, is mijn leeftijd. Voor mij is een groot deel van de autohobby zelf het onderhoud doen. Bijna alles aan de Jaguar is lomp, zwaar en overgedimensioneerd. De Seat daarentegen is op dat punt een speelgoedauto. Na een paar uur beunen aan de Seat heb ik het wel gehad. Waarbij ik overigens wel moet opmerken dat de Brit logischer in elkaar zit dan de Duitser (de waterpomp bijvoorbeeld wordt op zijn plaats gehouden door de twee boutjes van de afdekkap van de distributieriem ). Hoe dan ook, wat in ieder geval moet gebeuren: - De vrijloop van de aircopomp blijft hangen, waardoor ook bij uitgeschakelde airco de pomp, weliswaar slippend, blijft draaien. - De schokdempers zijn hoognodig aan vervanging toe. - De horizontale stuurverstelling moet weer in ere hersteld worden. En nog wat kleine zaken.
    3 points
  16. Eerst wordt grondig gereinigd en ontvet. Dan eerste behandeling met Dinitrol ML. Dat is de olie-achtige, kruipende, substantie. Deze dringt door tot in en onder de roest. Na verloop van tijd verzadigd het roestige gedeelte en dat flikkert er gewoon van af. Dit is enigszins vergelijkbaar met een roeststopper / roestomvormer. Als alle Dinitrol ML gepentreerd is komt er een volgt een tweede behandeling. Deels met Dinitrol 1000, een waxbehandeling voor de holle gedeelten. Deels met een flexibele en elastische coating, onderzijde en wielkasten enz. Deze coating is slijtvast De eerste behandeling stopt de roest en de tweede behandeling conserveert het geheel. Mocht er ergens roest ontstaan dan is dat zichtbaar doordat de flexibele laag gaat 'bollen'. Het is dus inderdaad het zoveel mogelijk stoppen van het roestproces en die toestand conserveren. Ik vind de kosten meevallen. Dat komt deels ook omdat ik meer met ondernemersogen kijk. Een wasstraat met brug. Een droogruimte. Een behandelruimte met afvoer. Jaarlijkse keuringen van overheidswege. Kostbare apparatuur. Milieu-eisen die elk jaar strenger worden en die elk jaar voor noodzakelijke aanpassingen en investeringen zorgen. Minimaal TWEE volle werkdagen en bepaald geen schoon c.q. veilig werk. Er zijn in Nederland nog welgeteld DRIE behandelstations. Alle andere ondernemers zijn inmiddels gestop omdat het niet meer rendabel is. Gemiddeld betaal je rond de 600 Euro voor behandeling van de complete onderzijde + wielkasten. De volledige behandeling (zoals bij mijn auto) zit rond de 900 Euro. Als ik niets laat behandelen ben ik over 5 jaar het veelvoudige kwijt aan laswerk enz.
    3 points
  17. Van de remleidingen waren in totaal NEGEN clips gebroken / afgebroken. Die heb ik besteld via SNG en die zijn ook meteen vervangen.
    3 points
  18. Alles wat straks NIET geraakt mag worden wordt afgeplakt De auto is ooit op de verkeerde plek op gekrikt. Dit heeft Sjoerd meteen recht getikt: Hieronder de 'slechtste' plek die in het oog springt. In de grote gaten zitten normaal rubberen afdicht doppen. Die zijn hier alvast verwijderd. Dit is één van de bekendste roest plekken van de XKR. Ook achter alles héél netjes afgeplakt zodat later de coating op de juiste plekken komt: En hier de entree naar de kokerbalk .... Hieronder nog een plek waar de auto ooit verkeerd is opgekrikt. Dit is ook meteen weer recht gezet door Sjoerd.
    3 points
  19. Sjoerd wil géén gaten 'in het zicht' boren dus gaat hij via de onderzijde van het portier naar binnen: Achterzijde worden bestaande gaten gebruikt en 1 extra gat om compartiment te kunnen bereiken wat normaal niet bereikbaar is. Extra gaatje voor toegang Koffer volledig 'gestript, achterlampen eruit enzovoorts Extra gaatje(s) Koffer via bestaande gaten Koffer
    3 points
  20. Wat???? Volgende keer gewoon zeggen hé! Ik maak je los zoals dat in de handel heet
    3 points
  21. Begonnen met project brandstofpomp. Auto opgekrikt. Wartels van brandstoffilter alvast ingespoten met imal zodat ze makkelijker los gaan. Tank leeggepompt; benzine die eruit kwam had een roestbruine tint. Ik vermoed dat de afwatering onder de tankklep verstopt heeft gezeten en dat er toen via de vuldop water in de tank is gelopen; rand van de vulhals is ook roestig. Dus ook al had de brandstofpomp nog gewerkt, ik denk niet dat auto had gelopen op deze cocktail Onder de auto gekropen en de aansluitingen op de tank gelokaliseerd. Klemmetjes kwartslag gedraaid. Toen gaan wrikken met de slangen. Eentje ging na verloop van tijd los; de andere bleek weerbarstig. Had niet genoeg tijd 'm los te halen. Volgende keer een nieuwe poging, maar de kop is is er in elk geval af! Trouwens, de wielkasten zijn helemaal roestvrij. Da's mooi.
    3 points
  22. Hee, een Biturbo SI, waar ken ik die toch van? Back on topic: ik heb me goed vermaakt met de meer dan mooie foto's van de rit, ik heb duidelijk heel wat gemist afgelopen weekend!
    3 points
  23. Veel succes er mee, maar dat moet wel goedkomen!
    2 points
  24. 2 points
  25. Bekend probleem, het airco afvoer tuutje moet vervangen worden voor een gemodificeerd exemplaar. Links op de foto is de originele te zien, en deze moet vervangen worden voor de rechter. Dit is een originele modificatie, al meerdere gedaan en kost 6u als je weet hoe het zit. En ja, dashboard gaat er uit, kachel unit hoef er niet helemaal uit maar stukje opzij. Mogelijke tijdelijke oplossing: ventilatie op gezicht zetten en dan de roostertjes allemaal handmatig dicht zetten, hierdoor komt er een overdruk in de kachel unit die (als je gelukt hebt) het tuutje weer open blaast. Maar op de langere termijn toch beter om te vervangen.
    2 points
  26. Grille heb ik opgeknapt. Ziet er weer heel netjes uit!
    2 points
  27. Afgelopen vrijdag grote bestelling geplaatst. Zo ongeveer elke pakking die op het blok zit, alle mogelijke slangen en wat andere snuisterijen zoals de motorsteunen en de kachelklep die tegen het schutboard aanzit. lagers voor de krukas en de drijfstangen laat nog even wachten want die moeten gemeten worden. wel een volledig uitlaatsysteem in rvs erbij gedaan en wat optische zaken. dus nieuwe wielmoeren besteld, naafkapjes met Daimler logo erop en de verchroomde bevestigingsset voor op het kleppendeksel. wachten is op het gereedzijn van een mercedes blok dat voorrang had op mijn auto, dus hoop dat dit lukt in de tijd dat de bestelling uitstaat.
    2 points
  28. Handrem defect is in 80 procent van de gevallen ook echt zo, de handremmotor slijt en moet op een gegeven moment vervangen worden. Wij wisselen deze units meer dan 10 tot 15x per jaar, komt dus best vaak voor. Cruise niet beschikbaar is iets wat meerdere oorzaken kan hebben, alleen met een gedegen diagnose met uitlezen van de auto is het goed te beoordelen. Heb je een adaptieve CC ? die gaan vaak defect. Het is een fabel dat de accu hier iets mee te maken heeft.
    2 points
  29. Tapawa? Tapawie?.. Degewoonforumer
    2 points
  30. Gezond verstand doet je hetzelfde vermoeden.
    2 points
  31. Een stuk frisser zo... Succes met schoonmaken van de tank!
    2 points
  32. Pompbehuizing uit elkaar gepeuterd. Voorzover ik dat nog niet zeker wist, weet ik nu zeker dat de pomp inderdaad kapot was. Kapotter kan niet Heb de behuizing schoongemaakt en het nieuwe Walbro-pompje gemonteerd met nieuwe filters en met de oude rubbertjes. Die waren ook niet nieuw meer maar nog wel bruikbaar. Pomp is nu klaar voor montage. Nu de tank nog schoon en roestvrij zien te krijgen.
    2 points
  33. Ja is sowieso leuk uitstapje. Van tevoren lijstje maken voor alle bits n pieces en shoppen maar Heerlijk om tussen al die vergane glorie te struinen.
    2 points
  34. 2 points
  35. Inmiddels alles voorbereid om deze week het diff te monteren en de automaat na te lopen. Ik heb ook ontdekt wat ik verkeerd heb gedaan bij de revisie. Ik heb in het brein de verkeerde metaalplaat gebruikt onder het gescheurde breindeel. De eerdere versies van de 5HP24 hadden een breinhuisje bovenop met daaronder een bepaalde metalen plaat. Deze metalen plaat is later aangepast omdat ook het huisje is aangepast. Je ziet onderin dat er een extra gat zit in de nieuwe versie. Ik had 3 breinen liggen en 2 soorten, we noemen ze even A en B: - het brein uit de Jaguar met een scheur in dat huisje, type A; - het brein uit een BMW zonder scheur in dat huisje, type A, dit huisje heb ik gebruikt; - het brein uit een BMW zonder scheur, type B, dit huisje is anders, dit moet ik niet willen gebruiken; Ik had dan dus ook 3 metalen platen. 2x type A, 1x type B. Op deze platen staan de onderdeelnummers. Als ik het goed heb gemonteerd, heb ik in mijn garage 1x A en 1x B liggen wat betekent dat er nu in de Jaguar een type A is gemonteerd. Je raadt het al, er liggen 2 type A platen in een doos. Ik heb het metalen plaatje omgewisseld toen ik 3 breinen naast elkaar had en alles aan het reinigen en inspecteren was. Dat betekent dat er nu een passend maar verkeerde plaat onder dat vervangen breinhuisje ligt. Dat betekent dat bepaalde zaken net niet helemaal correct zijn. De fix is eenvoudig, het brein hoeft niet helemaal uit elkaar en de automaat hoeft niet onder de auto vandaan. Het gevaar is wel dat ik nu nieuwe frictieplaten in een koppeling een klap heb gegeven en deze verbrand kunnen zijn. Als de brandlucht van de olie te sterk is, zal ik in de nabije toekomst voor perfectie een set platen moeten vervangen. Stiekem best opgelucht :-). Ik snap nu ook dat ik deze fout nog nooit eerder heb kunnen maken op dit type automaat. Ik heb nooit 3 breinen naast elkaar gehad en dus niks door elkaar kunnen halen.
    2 points
  36. Er blijven meerdere liters achter in de koppelomvormer als je het carter aftapt, die krijg je er alleen met kunst- en vliegwerk (of een dedicated flush-apparaat uit). De makkelijkste en minst risicovolle 'truc' is om te doen als de homeopathen: verdunnen! Dat is niet zo effectief als een flush, maar wel vriendelijker voor het budget én beter dan alleen het cartervolume aan vloeistof te vervangen. Hoe doe je dat? Simpel: zorg dat je een X aantal keer meer ATF koopt dan er in één keer in past (de door jou genoemde 3-4 liter is normaal voor de ZF 4-bak). Tap het carter van de versnellingsbak af, zet de aftapplug terug en vul vloeistof bij. Hiermee heb je ongeveer 50% van de vloeistof vervangen. Laat hierna de motor even draaien en haal de J-gate door z'n verschillende posities om de boel goed te mengen Als je dit proces herhaalt zit je op ongeveer 75% schone vloeistof, bij een derde keer aftappen-bijvullen ga je naar 87-ish procent, etcetera. Of het nodig is om zo veel mogelijk vloeistof te vervangen kan je zelf enigszins beoordelen door een beetje ATF af te tappen: donkere/verbrand ruikende vloeistof is niet goed; hoe helderder en roder de vloeistof is, hoe lager de urgentie om meer dan alleen het cartervolume te vervangen...
    2 points
  37. Wim, aan alles komt een eind natuurlijk. VAG heeft ook heel waardige producten hoor. Is een Jaguar XJ oldtimer niet een goed idee voor jou, naast de Bentley? (niet de mijne overigens) Kost alleen stalling, en verder wat je er aan doet als je wilt rijden. Geen tijd of effe geen sloot geld over, dan kost het ook geen geld/tijd. Best praktisch om de auto- honger te stillen . devaginist
    2 points
  38. Je hoeft je hier niet te verantwoorden Wim, hoor. Is natuurlijk wel beter, kunnen we je nog omlullen.
    2 points
  39. Mooi werk! Nou moet je 'm wel voortaan ook aan de onderkant detailen .
    2 points
  40. Even in de weer geweest. Het is me niet helemaal duidelijk wat ik nou precies moet loshalen bij de vulhals van de tank; het ziet er wat anders uit dan beschreven in de Haynes. Moet ik die boutjes loshalen en kan de hele handel dan naar onderen en achteren? Ook de voorbumper en de grille gepoetst. Heel fraai allemaal. De roosters zijn van plastic, een beetje teleurstellend, en in de kleur van de carrosserie. Kennelijk een kenmerk van de late XJ40. Ik ga een spuitbus kopen en ze opkalefateren. Heb ook het stalen profiel boven de radiateur gedemonteerd, zodat ik de rubber bussen kan vervangen waarmee de radiateur op zijn plek wordt gehouden. Profiel heb ik in de brunox gezet en ga ik nog even mooi zwart maken. Het is een beetje roestig, maar is nog goed op te knappen.
    2 points
  41. Je schrijft: maar volgens mij heeft je afstandsbediening twee CR2016 batterijen nodig. Misschien een typefout, misschien de oplossing . Verder zou hou wel moeten starten met de gewone sleutel, doet je reservesleutel het ook niet? Er zit een transponder in de sleutel die de startonderbreker moet uitschakelen en de auto gewoon kan starten.
    2 points
  42. Yep ze restaureren ook Jaguars, stond een hele mooie E-type. Ik weet dat er meer spcialisten zijn maar ben blij met deze om de hoek.
    2 points
  43. Was even in de loods vanavond. Net genoeg gelegenheid om het brightwork eens even te poetsen. Verkeert al met al in prima staat!
    2 points
  44. Ok... Goed om te weten, ze waren er lekker genoeg voor!
    2 points
  45. Aantal km die madam heeft afgelegd is niet bekend, maar ik verwacht wel dat dit het geval is. Olie hou ik toch wel in de gaten.
    2 points
  46. Carl en Marty, daar zitten mooie kleurige foto's bij
    2 points
  47. Opvallend die rode S ... Leonneke, staat de kofferbak thuis ook altijd open!? ... als er imenad een groter exemplaar wilt ... stuur maar een PM, ze zijn er in RAW en JPG 6720 x 4480 pixels
    2 points
  48. Kees, Joke, Raymond en Leon, Hartelijk dank voor de organisatie van deze super dag! Ik heb er van genoten en inmiddels weer veilig thuis. Ook ik heb een foto gemaakt vanaf het uitzichtpunt, maar die hebben we al, daarom 2 foto's van dezelfde plaats maar dan vanaf grondniveau.
    2 points
  49. De man had een auto ongelukje gehad. Hier een foto van mijn reserve set die ik had op gestuurd (kleur was "stained Maple") en deze set na oude laag verwijderen en opnieuw met walnoot fineren. De prijs zal ik wel geven als ik de factuur binnen krijg. Heb ook nog zo'n mooie houten pookknop met R logo besteld. Hierbij wil ik opmerken geen intentie te hebben de auto te verkopen en ben het eens met de uitspraak van Sir Henry Royce: Quality remains when the price is long forgotten.
    2 points
×
×
  • Create New...