Ga naar inhoud

Erelijst


Populaire inhoud

Toont de meest gelikete inhoud sinds 09/23/2017 in alle zones

  1. 6 punten
    Ja de HAN. Mis Han zijn bijdragen ook, en die van haddock, Harro, en nog een paar.
  2. 5 punten
    Aanstaande vrijdag mag mijn serie 1 als trouw auto rijden voor de Neef van mijn vriendin, de trouwlocatie is het onlangs restaureerde Kasteel van ruurlo. voor deze gelegenheid uiteraard de Serie I even mooi laten op poetsen, en wat een resultaat. Echt prachtig geworden
  3. 4 punten
    De vlag kan uit;-). Ik hield nog een slag om de arm omdat ik eerst zeker wilde weten dat de auto z,n koelvloeistof op pijl hield na meerdere malen op bedrijfstempertuur komen. Nu, nadat ik dagelijks een flinke rit gemaakt heb, en de auto nadien heb nagelopen is mijn conclusie dat ie weer helemaal okee is. Vanmorgen voor het eerst het kvs reservoir geopend (dit verbreekt het vacuum vanuit het expansiereservoir, dus altijd dan weer optoppen om dit te herstellen bij het opwarmen) Enne, er was al vertrouwen door het achterwege blijven van een low level melding en ook het achterwege blijven van witte rookwolken, maar bij opendraaien van kvs reservoir kreeg ik d echte bevestiging want het niveau bleek goed (tot de nek van de vulopening) Vandaag mee naar werk gereden, met warme motor wat vermogen aangesproken;-). Best lang 7 weken geen G-krachten... Volgend project: voorwielophanging? (kan beter, kraakt een beetje en auto zoekt oplage snelheid)
  4. 3 punten
    Citaat bericht Roelien: Hartelijk dank voor het mooie boekje dat wij als familie van het Jaguar forum mochten ontvangen. Het is fijn en ook bijzonder om te lezen hoe verschillende leden over PaulusP dachten en hoe goed de contacten onderling met een aantal leden was. De Jaguar betekende echt erg veel voor hem en zo ook de contacten via het forum en de bijeenkomsten die georganiseerd waren. Hierbij wil ik alle leden die op wat voor manier blijk hebben gegeven van hun medeleven bedanken. Het ga jullie allen goed. Met vriendelijke groet Roelien Kok- van Leeuwen
  5. 3 punten
    Zekersteweten! Nog twee fotootjes die Gábor op fuckbook heeft geplaatst: vs
  6. 2 punten
    Toen jij in 1978 je 14 jaar oude Sprite kocht werd mijn Jag nieuw afgeleverd of nog net afgebouwd. Heerlijke karretjes: niet de snelste-ruimste-comfortabelste maar onvrgetelijk als je er een gehad hebt. Ik denk je het instappen in de Sprite met de kap dicht niet echt mist of het in de stortende regen de kap met de hand dicht moeten doen De Volvo is in zoveel opzichten een verbetering, alleen niet dat kart/skelter gevoel van de Sprite. Pas toch met z'n drie op stap gegaan in de Midget van Warmond naar Wassenaar en na wandelen in de Horsten weer via toertje terug naar huis. Die kleine vond het prachtig en ja, cabriorijden is toch wel echt iets bijzonders.
  7. 2 punten
    Afgelopen maand zijn we met onze XJR op vakantie geweest. In totaal 4500km gereden zonder ook maar één probleem of foutmelding. Snelwegritten, bergpassen, files en slechte Slowaakse wegen die gladgestreken werden door de luchtvering. De wagen was niet van zijn stuk te krijgen. En uiteindelijk met een gemiddeld verbruik van 1:9,9. Ondanks de vaak stromende regen geen druppel lekkend schuifdak. Zeer veel bagageruimte en een koets die altijd vlak blijft ondanks de ladingen wijn die we mee terug hebben genomen uit het Oostenrijkse Weinviertel. Het enige storende was dat in extreem noodweer op de snelweg zich waarschijnlijk toch een waterfilm tussen je remblokken en schijven vormt. Je remweg is daardoor langer. Anticiperen dus. Ik vraag me af of anderen ook bekend zijn met dit verschijnsel. maar samengevat: dit is de beste Jag die ik ooit heb gehad! De eerste foto is trouwens gemaakt in Stará Lesná in de Hoge Tatra. Er werd ons ontraden om in het donker de hond van onze vrienden uit te laten vanwege de beren die er al weer gesignaleerd waren. Ik was al bij dat die beren zich niet gedroegen als de marters daar: elke ochtend lag er een keurige marterkeutel op mijn schuifdak😉. De tweede foto is gemaakt in Pottenstein in de Fränkische Schweiz (Noord Beieren). Een droomstreek voor degene die van echt autorijden houdt. Prachtige omgeving, geweldige wegen met veel uitdagingen als je flink gas wil geven.
  8. 2 punten
    Nou, hij draait weer:-) Heeft wel bijna een hartverzakking gekost... Het vullen met vacuum ging toch niet zo goed als verwacht. Ik heb het idee dat ie de charger koelers niet goed vult. en ik kreeg de dop daar niet af:-( Later bleek er een lekje te zitten (alleen bij vacuum, niet bij druk!) bij dat kleine slangetje bovenop het thermostaathuis dinges, hey slangetje wat naar het reservoir loopt.. Heb het nu tijdelijk met een tyrap aangetrokken...maar moeten nieuwe o ringetjes in. Gevolg van dit lekje was uiteindelijk dat de motor bij afkoelen geen KVS terug zuigt uit de overloop tankje, maar lucht zuigt in het thermostaathuis (daar waar je het NIET wilt hebben!) Dat kan wel eens het begin van alle ellende geweest (eerste low level warning, net voor de zomervakantie) uiteindelijk veel lucht in het blok en ondanks steeds bijvullen destijds, en een lekke kop vorige maand als eindresultaat.. Door 1 zo,n prut slangetje :-(. Vandaag: eerste start na het sleutelavontuur verliep goed, zonder twijfeling en in 1 keer:-) (okee 1 sec langer tot fire-up, maar peut moest ook weer effe op gang komen, zat wat lucht in de injector rail natuurlijk) Toen.....HEEEEEEL veel witte rook!! Slik. Intussen bleek dat de uitlaat nog vol KVS stond....ging uiteindelijk weer over gelukkig. Effe heel erg schrikken. (understatement) Motor loopt goed, geen gerommel meer na de start (waar ie ooit voor weggebracht was) Heb nog niet ver gereden. Ik hou het nog even goed in de gaten, vertrouwen moet nog even groeien.. Hoop dat ie goed is nu en niet meer ergens lekt o.i.d pls wish me luck..
  9. 2 punten
    Autistisch als ik ben, tot op heden dagelijks nagedacht over hoe om te gaan met dit soort immens rakende berichtgeving, die in des persoons omgeving een krater geslagen zal hebben, waar je de aarde in kunt verbergen... Nu na tijd van overpeinzing teruglezende, kan ik alleen maar constateren dat zo,n raar "ding" als een forum eigenlijk een extra dimensie geeft aan iemands leven, wat op een bijzondere manier tot uiting komt als er aan dat leven een te vroeg einde komt... Velen hier hebben elkaar nog nooit ontmoet, anderen al meerdere malen maar bijna altijd kortstondig. Toch blijkt dat voldoende om een hoge mate van hechting te laten ontstaan waardoor het heengaan van een gewaardeerd lid van deze community als een enorm gemis te bestempelen is. (understatement) Anyway, Rare tijd dit nog steeds pionieren in relatieve anonimiteit van echte mensen in een forum omgeving (die in dit geval zeker niet anoniem was) Sterkte aan een ieder die dit verlies nog moet verwerken of aan het verwerken is. Herinneringen zullen altijd blijven (WWW) (En een oproep aan de JF dierbaren die wel in staat zijn om terug te keren tot dit forum, want dit soort van saamhorigheid (up/downs) vind je niet op een een Amerikaans of Engels forum, dit is Nederlands gemeengoed)
  10. 2 punten
    Heeft onze Han nu ook al zijn eigen Universiteit? Wat is ie toch bijzonder hé die Han. Mis hem wel en zo nog een paar van de vetranen die hier niet meer rondhangen...
  11. 2 punten
    Hallo! Series 3 stoelen en bank moet denk ik wel lukken, maar 100% zeker weten doe ik het niet. Ik heb in mijn series 3 een XJ40 interieur willen zetten maar dat paste niet lekker. Achterbank had veel aanpassing nodig, en de voorstoelen waren te hoog. De dwarsbalk waar de voorstoelen op rusten verlagen zou soelaas moeten bieden, maar dat durfde ik niet aan i.v.m. torsiestijfheid... Groet, Dorian
  12. 2 punten
    Koop er een S-type bij... de mest ondergewaardeerde... kortom de meest betaalbare. Met dezelfde motor als de X350... sleurt als een beer, bromt een stuk minder en haart ook minder uit. En daarbij, schijt niet op het tapijt.
  13. 1 punt
    Je zou ook eens kunnen informeren bij: http://www.car-hood.co.uk/ Hier heb ik indertijd alle bekledingsspullen voor de restauratie van mijn XJ6 Series 1 gekocht. Goed geholpen voor een schappelijke prijs. Wat in ieder geval dat laatste betreft zijn SC/Limora echt de weg kwijt. Hier nog een paar adresjes: http://www.woolies-trim.co.uk/c-40-draught-excluder.aspx http://www.aldridge.co.uk/about_us/index.cfm?id=2 Voor mijn XJ6 Series 1 had ik twee verschillende typen furflex nodig. Kijk dus goed uit met wat je aanschaft!
  14. 1 punt
    Hee Mario, held:-) jij rijd gewoon dagelijks met niet de minste Jag! Alleen maar mooi dat dat kan voor een ietsie meer wegenbelasting en een verbruik van 1 op 11 toch? Een supercharged V8 is gewoon niet zuinig, ook niet een beetje. (punt) V.w.b semi supercar, kan ik bevestigen. 1 naar 100 is 5.7 seconden geloof ik, niet top of the bill,...nu na 17 jaar... Komt ook door wagen gewicht denk ik (1700/1800KG) Maar al die moderne supercardingeses hebben wel veul meer PK's en op papier ook koppel... maar indien zonder turbo of supercharger leggen ze het af tegen de bejaarde XK dame als het gaat om acceleratie vanaf zon, 80km/u tot de ze maar 200km/u:-).. (want de trekkracht bij zo,n Jaguar V8 supercharger is bijna niet te evenaren) Een XK(R) is een GT, en geen sportwagen, maar wel met waanzinnig veel power (althans het gevoel bij 80 naar 200 lijkt meer op 500pktjes dan op 370pktjes) Relaas: een Jag met supercharged V8 kan met niet veel moeite tot een niet semi supercar gemaakt worden (naast de waarde,... die vergelijkbaar is met een Aygo,...of intussen een Yaris:-))
  15. 1 punt
    Heb een aantal weken geleden de achteras vervangen. De oude as was goed maar er was vrij groot remverschil. Daarom besloten alles goed aan te pakken; 3.31 met LSD eronder ipv de originele open 3.54; Nieuwe schijven, blokken, gevlochten remslang, en gereviseerde klauwen; nieuwe reactiestangen; en natuurlijk nieuwe diffolie. Was een immense onderneming maar alles zit er onder en werkt naar behoren!
  16. 1 punt
    Bedankt voor alle goed bedoelde tips, ik ga in ieder geval een 4.0 aj6 of aj16 plaatsen, liefst met een automaat hoewel een manuele bak ook wel iets heeft. Ik ga op zoek naar een complete donor auto dus als iemand nog iets weet of de komende tijd iets ziet dan graag even berichtje. Ik heb geen haast, als ik eraan begin zal ik een draadje openen.
  17. 1 punt
    Ik miste het open rijden, na de Corvette, en heb zitten (meer 's nachts liggen) denken aan een XK(R) cabrio maar (niet verder vertellen) ik vind persoonlijk de coupe mooier maar vond het ook te gortig om er nog een V8 op na te houden als daily driver. Dus de keuze is gevallen op een Volvo CC70 D5 in plaats van mijn zeer geliefde V70 D5 Beetje makkelijk dak maar wel heerlijk dat met een druk op de knop je weer een nog geeneens zo verkeerd getekende coupe rijdt. Voorlopig is dit mijn 'best of both worlds'. En nog een plaatje van de Sprite die in mei '97 voor het laatst te naam gesteld is. Zou er een lief ding voor over hebben om deze nog eens te zien. Staat vast ergens in een oude schuur weg te kwijnen. Toen ik 'm kocht in 1978 (ook het jaar waarin de foto genomen is) was hij net heel mooi gerestaureerd. had alleen zelf (omdat ik dit mooier vond de alu grille matzwart gespoten 😱). Tja je was jong en originaliteit speelde toen, althans bij mij, nog helemaal niet. Gek idee dat de Healey toen slechts 14 jaar oud was.
  18. 1 punt
    Past gewoon in de OBD en steekt amper uit. Er zit bij mij geen klepje voor de OBD aansluiting. (daar vlak bij de deur-seal) Basis weergave is de snelheid en toerental beide met alarm. Daarnaast ook tegelijk met blokjes wat andere zaken als temp. Maar voor mij is alleen KVS-temp weergave in cijfers van belang en dat kan schijnbaar ook i.p.v snelheid, maar wel ook dan met toerental en de "blokjes" er altijd bij) (heb het ding nog niet binnen) Eigenlijk heb ik een aversie tegen after-market gadgets in of op auto's (sinds m,n puistjes weg zijn:-)) Maar hier dient het behoud van het geheel dus het mot maar. Dit weekend zal het wel binnen zijn en kan ik de beste manier van positioneren bepalen. Wie weet:-) Best kans dat het ding op den duur (als ik weet wat het echte temperatuur gedrag van de motor is) gewoon uit het zicht opbind onder bij de stuurkolom:-) Als het alarm maar werkt is het doel bereikt! Smits, Lucas allemaal mooi spul. Handmade in England:-)
  19. 1 punt
  20. 1 punt
    Simone , fijn dat je de moeite hebt genomen dit te plaatsen. Heel fijn deze reactie te lezen.
  21. 1 punt
    Hey Jaap, Goodwood met je zoon zou ik zeker doen!! Ik ben met vrouw en zoon(1jr) in de Jaguar geweest samen met vrienden in Daimler mkII, Jaguar mkII, MGB-GT V8, MG-midget & Austinhealey-Sprite Sebring. 12 volwassenen en 3 kids in total, super weekend gehad!!! Ongelofelijke hoeveelheid en variatie van klassiekers, alleen het parkeerterrein is al de moeite waard om rond te lopen. Fantastiche races met soms erg dure museumstukken, klassiek vliegtuigshows, ongelofelijk veel stalletjes met klassiek auto/vliegtuigen/motoren gerelateerdede spullen, muziek en gehele uitstraling met iedereen verkleed zoals het heurt, fantastisch! Waar op te letten voor Goodwood? Dit is zoals wij het hebben gedaan: Nu al zoeken naar accomedatie en zodra de officiele datum voor Goodwood 2018 bekend is direct boeken en de kaarten voor Goodwood bestellen Zodra datum van Goodwood officieel bekend is de overtocht boeken, wij zijn via Hoek van Holland naar Harwich gegaan. Zo'n weekend kost een smak geld maar wanneer je nu alles regelt en betaalt weet je dat volgend jaar niet meer. En dan "valt het wel mee" plus het is het zo'n ongelofelijke beleving dat je er voor altijd mooie herrineringen aan overhoud en jouw zoon ook. Mijn zoon van 1 heeft geen idee en moet later de foto's maar geloven. Hotels zijn dat specifieke weekend wel gewoon 2 tot 3x duurder dan de andere weekenden vandaar dat wij als vriendengroep van 12 volw.+3 kids een boederij hadden gehuurd. Omgerekend per volwassene komt dat neer op een normale hotelprijs per nacht. Wij hebben donderdag avond de boot gepakt, vrijdag getourd naar Goodwood, za+zo op goodwood geweest en maandag terug getourd en dinsdag iets van 10.30u weer op mijn werk. Gewoon doen, want wanneer zat jij nou met een biertje klassiek races te kijken(en vooral horen!) en vliegen de spitfires over je heen? Only in the UK!
  22. 1 punt
    Gaaf joh dikke 6.0 V12 er in met 6 Webers er op haha. Zou ik ook nog wel eens willen hebben.
  23. 1 punt
    Grappig dat jij dit nu schrijft Marco daar ik er pas geleden eens over na heb gedacht. Moet niet heel ingewikkeld zijn: motor blijft zelfde, inlaatgedeelte veranderen(van een serie 3), brandstof retour maken(2x vanwege 2 tanken?) en de ecu+bedrading aansluiten. Vergeet ik nog wat? Betere afstelling van de motor, ietsje meer vermogen en zuiniger in verbruik. Alleen... wil ik voorlopig mijn jag nog origineel houden maar het idee zit wel in mijn hoofd... dus wie weet, ooit? Lees er overigens weinig over hier op het forum, komt zeker niet zoveel voor?
  24. 1 punt
    Hupert, ik weet niet hoe jouw technische kennis-kunde-middelen is maar een dergelijke conversie is behoorlijk ingrijpend. Naast e.a. passend maken in motorruimte & interieur, koelsysteem ombouwen, benzine-retour creeren, achteras/dif? is denk het electronische gedeelte het pittigst. Wilfred uit Groningen was hier ook mee bezig maar was bij het verlaten van dit forum nog niet klaar. Heb zelf een 78er xj6 serie 2 die intussen dusdanig betrouwbaar is dat ik er overall mee naar toe durf te rijden met vrouw en kind nogwel. Koelslangen&thermostaat&waterpomp vervangen, motorkoelgangen doorgespoten met brandweerslang(kwam echt drab uit), radiator voorzien van nieuw koelblok, nieuwe bougies&bougieskabels, electronische ontsteking, Hi-torque startmotor, accu, luchtfilter, alle sappen/olien en nieuwe bandjes Start als een zonnetje: zomer of winter! Rij er elk weekend mee, pas nog naar engeland(goodwood) geweest en tot op heden geen kikje verkeerd. Natuurlijk zal er altijd slijtage zijn en op z'n tijd iets moeten vervangen en eerlijk gezegd vind ik de 4.2 helemaal niet langzaam: trekt lekker op(helemaal met kickdown) en op snelwegen rij ik niet op de rechter baan want de 120-140 rijd de Jag op een makkie. Wil je serie twee sneller maken is de 3.6/4.0 een goede optie en een leuk&boeiend project maar doe je niet effe op een paar zaterdagjes. Overigens, wil je zo'n conversie goed doen komt "goedkoop" niet echt voor in je aktie lijstje al doe je veel zelf en koop je 2ehands, ik kan het weten want heb dat ook bij mijn klassiek MG gedaan . Maar als je het leuk vind moet je het vooral doen maar onderschat niet de tijd&geld die het kost om het project ook netjes af te maken. Ik heb al teveel "leuke projectjes" zien stranden als onderdelenhoop. Hier ook een Daimler Coupe die gestrand was door eigenaar of vorige eigenaar: trekken alles eruit en bouwen e.a. in maar stranden op de aansluiting van de nieuwe & oude bedrading die men overigens al als voorwerk weggeknipt had... en nu niemand meer weet wat wat is. De garageman waar deze auto stond zag er ook geen heil meer in, is deze auto er nog of op de onderdelenberg beland? Omdat ik zoveel mogelijk met de Jag wil rijden heb ik na het las&spuitwerk wel alle holle ruimtes behandelt(en dat zijn er veel!!) tegen roest. En alles wat in mijn handen was weer met tectyl/kopervet ertussen gemonteerd. E.a. niet om je te ontmoedigen maar eigenlijk is je 4.2 met relatief weinig werk heel betrouwbaar te krijgen en van zich zelf al behoorlijk vlot.
  25. 1 punt
    Een tip waar je niet op zit te wachten: niet doen! Ik kan me niet voorstellen dat een klassieke XJ lang in een goede staat blijft als je ermee door pekel en sneeuw gaat rijden. Er zijn er genoeg hier op het forum (waaronder ikzelf) die liever niet eens in de regen buitenkomen met hun Jag! Een conversie naar een AJ6 met ZF bak zie je trouwens niet zo vaak, dus veel informatie zal er niet te vinden zijn. Meestal zijn het die malloten uit de US die zich wagen aan een conversie en die komen niet verder dan een Chevy blok of iets 'V8-tigs'.
  26. 1 punt
    Zoals al hier geschreven heb ik afgelopen donderdag nieuwe RVS einddempers met eindstukken laten monteren. Deze verdienen echter een eigen topic met beeld en (op verzoek ) geluid IMG_3307.mp3
  27. 1 punt
    De meeste X'en (2.5 en 3.0) hebben AWD , alleen de 2.0 heeft voorwielaandrijving.
  28. 1 punt
    Snelheidsbeleving is hetzelfde gebleven, nog steeds indrukwekkend Nee, ik ben niet bang dat het op lange stukken gaat irriteren. Dat heb ik onderweg naar huis ook meteen goed kunnen testen. Bij constante snelheid hoor je nauwelijks verschil en is er ook geen sprake van een irritante dreun of resonantie. Zodra je echter accelereert hoor je een heerlijke zware grom. Verslavend! De geluidsopname is van de eerste start, binnen op de brug zoals op de foto's is te zien.
  29. 1 punt
    Grappig, ik dacht ook nog aan zo'n gangster chrysler...ik werd echter aangekeken of ik een slechte grap had gemaakt. Coupe's zijn aan ons de komende jaren nog niet besteed, maarre dit zouden bij ons ook de kanshebbers kunnen zijn 👍. Iets mogen en iets kunnen...
  30. 1 punt
    Eénmalige uitverkoop Anglo Parts Nederland / Kolvenbach Jaguar Parts Anglo Parts verhuist de voorraad Jaguar onderdelen van het voormalige Kolvenbach Jaguar Parts magazijn naar haar centrale magazijn in België. En wat verkocht is, hoeft niet meer verhuisd te worden. Daarom organiseert Anglo Parts Nederland een éénmalige uitverkoop tegen uitzonderlijke prijzen op de hele voorraad originele gebruikte Jaguar onderdelen. Motoren, versnellingsbakken, bumpers, carrosserie & interieuronderdelen, enz. voor Jaguars van de jaren 40 tot en met 90. Wanneer: 28 & 29 oktober van 10 - 16 uur in het magazijn aan de Tesstraat 21 te Boven Leeuwen. Voor meer info: 0318-551334 (vragen naar John de Heijde) of email parts@jaguar-kolvenbach.com
  31. 1 punt
    En kennis opdoen is vaak een kwestie van tijd en ervaring. Wij krijgen erg vaak de vraag of we een diagnose willen stellen op trillen en schudden, inmiddels komen we er al erg ver mee. Maar zeker niet alle gevallen zijn op te lossen, en zelfs voor een doorgewinterde vak-idioot komt de oplossing vaak uit een onverwachte hoek. Enige oplossingen die we tot nu toe hebben kunnen doen, _ BMW...veel trillen op de achter-as, - in 30 procent van de gevallen een differentieel, na revisie door onze revisepartner opgelost, - In 50 procent van de gevallen een slechte uitlijning, na goed uit te lijnen hierna een 100 procent oplossing, - Rest van de gevallen, krijskoppelingen aandrijf as, ook opgelost. - Volvo..... Trillen voortrein, eigenlijk altijd een motorsteun of aandrijf-as. - Porche...schokbrekers, Voor de eigen auto's..... - Jaguar......... Eerst een diagnose stellen op de aanwezige inperfectie of inperfecties... - Eerst een proefrit maken om uit te sluiten of je en trilling hebt of een probleem met 'schudden" Vele problemen doen zich voor en we lossen er 90 procent van op tegenwoordig, Te veel om op te noemen, ik zal op de TD in November er verder op in gaan..... Ik noem er een aantal, - XJ 350 Trillen rond 80 km/u bij koude motor....weg bij warme motor, ALTIJD een convertor defect 100 procent zeker..... Trillen bij 110 km/u voorzijde, - Banden - Uitlijning, - Fusekogels (onderschat deze niet , is heel moeilijk te zien op de brug en ik heb er VELE defect gehad, resulteert in een onrustig rijgedrag en onzekere trilling zeg maar een tendens..) - Naaf-inperfectie....merkbaar met heel zachtjes remmen, zeg maar "aaien" van de remmen, op de remmenbank zichtbaar te maken (rollenbank), Oplossing is alleen een Disc Aligning, alle andere oplossingen valen 100 procent zeker....... Trillen/schudden bij optrekken, - Hardyschijf, - Differentieel, - Automaatsteun. Trilling 110 km/u achterzijde, - Aandrijfas kruiskoppelingen en homokinetische verbindingen, - Differentieel versleten, - Cardanas versleten, Ronkend geluid voor of achterzijde, - Banden , scheef ingesleten, versleten of gecupt door slechte veerelementen of slechte uitlijning, - Wiellager(s) XJ 308..... Schudden voor-as, - Fusekogels, - Draagarmrubbers, - Wiellagers, - Naaf-inperfectie Trillen voor-as - Uilijning, Remschijven en blokken, - Naafinperfectie en remschijfoppervlak, - Balans velg/wielcombinatie, Schudden en trillen in de hoogste versnelling, weg met terugschakelen naar een versnelling lager en weg na 20 km/u harder. Doet zich dus voor bij warme en koude motor in de hoogste versnelling, na inschakelen Lock-up clutch van de convertor. Dat is een hele moeilijke!!! Heeft ons een jaar gekost....maar...nu weten we het. - 2 oorzaken, allebei niet grappig! - nummer 1...cardan-as. Dit zoek je uit door een loodje op de cardan bij te voegen aan de caradan, ja je leest het goed! Diagnose stellen i de altijd de voorloper voor een oplossing, dus erger maken is een gebied afbakenene en zegt wat over een oplossing. Dus...met een loodje , op een willekeurige plaats, op de cardan...kijken op het altijd aanwezig is nu en of het erger word. Ja? Dan heb je een converotrprobleem, gebeurd vanaf 250.000 km. Is het probleem alleen aanwezig bi inschakelen van de lock-up? En weg bij de J-Gate terug in 5? Helaas.....de dure...... Motorlagers aan de convertorzijde versleten. En zo nog veel, veel meer..... Misschien leuk om op de TD verder op in te gaan....
  32. 1 punt
    Leuk man, helemaal top!
  33. 1 punt
    Heb ik ook gehad met mijn x350. daar heeft de halve wereld naar gekeken en aan gewerkt. van dealer tot super specialist. vele zaken vervangen...... Ik zal je de details besparen. is zo gaan irriteren...... Dat ik hem heb ingeruild voor een xf4.2v8. superstrakke wagen. Geen trillinkje meer te constateren. advies...... Accepteer het trilinkje.... Krijg je er gratis bij. Dat bespaart je forse ingrepen die je nooit echt tevreden zullen stellen. succes.
  34. 1 punt
    Hier rotjeknor als je de spiegel en kabelboom samen hebt gekocht is alles ok. DE 3 draden voor spiegeldemping gaan naar de stekker in de linker a styl enzijn dan lang genoeg. DE juiste aansluitingenschema,s vind je op www jag repair.com,als daar vragen over zijn hoor ik dat wel.De andere 2 draden zijn voor je auto ruitenwissers maar daar zal je de rest niet van hebben, maar die gaan trouwens naar rechts, veel succes
  35. 1 punt
    De Britten van Jaguar Land Rover houdt van records. Hun meest recente prestatie: een snelheidsrecord in het skijøring, een van oorsprong Scandinavische sport die je nog het best kunt vergelijken met waterskiën op sneeuw. Om het nieuwe wereldrecord te vestigen, deed de constructeur een beroep op olympisch skiër Graham Bell. Achter een nieuwe Jaguar XF Sportbrake haalde de atleet een snelheid van 189 km/u, waardoor hij het vorige snelheidsrecord verpulverde. Uiteraard wil Jaguar de kwaliteiten van zijn nieuwe break in de verf zetten, waaronder zijn vierwielaandrijving en All Surface Progress Control, waarmee je met aangepaste banden makkelijk grip hebt op sneeuw en ijs.
  36. 1 punt
    Je kan ook gewoon een kogel door het 1-tje schieten: hoef je het eentje niet te zien en bij aanhouding hem je het 1-tje niet zelf weggepoetst: je was met je Jaguar in Soest en werd aangezien voor drugshandelaar(zie andere topic)
  37. 1 punt
    Al een tijdje ergerde ik mij aan de opbergvakjes onder het dashboard. Met name aan mijn kant. het was dermate verrot (zie foto's) dat ik een beetje huiverig was wat verder aan te zullen treffen. Echter het viel reuze mee, het enige wat werkelijk totaal verrot was was dit 'planchetje'. het vervangen was dan uiteindelijk ook het bekende 'fluitje van een cent'.
  38. 1 punt
  39. 1 punt
    Ik WIL er gewoon bij zijn. En gezien de recente ontwikkelingen met de Jag zou het nog kunnen ook. Los van de onderwerpen is het gewoon leuk om met een stel gelijkgestemden samen te zijn en interessant te doen over auto's.
  40. 1 punt
    Gábor is klaar! Hij heeft dat eigenlijk niet zo gezegd, maar vanmiddag vroeg hij of ik zelf nieuwe typeplaatjes wilde plakken of dat ik die 'lelijke, geoxideerde' wilde hebben: Uit deze vraag, plus het feit dat hij vroeg of wij de trailer geregeld hebben, trek ik de conclusie dat de auto gereed is.
  41. 1 punt
    Ja past van 3 naar 2. Enkel de achterbank leuning steuntjes heb ik aan moeten passen voor een juiste passing.
  42. 1 punt
    Ik heb een series III interieur in mijn series I geplaatst zonder problemen. Niet helemaal antwoord op jouw vraag maar III naar II lijkt mij dan ook mogelijk.
  43. 1 punt
    Deze is mijn kleur geworden Ook niet alledaags
  44. 1 punt
    Endless Alround, vragen naar Wim, Wij doen alles bij deze man, altijd zeer tevreden!
  45. 1 punt
    Hmm, twijfelaartje maar omdat jij het bent geloof ik je.
  46. 1 punt
  47. 1 punt
    Genoeg gesleuteld voor 1 dag.. Wat een klus zeg. Charger is eraf, intercoolers en injectierrail ook. Harmonic balancer bout is eruit, maar nog niet geprobeerd om het ding van de as te trekken. Volgende keer: Uitlaten los van het spruitstuk halen. Balancer eraf proberen te trekken, dan kleppendeksels en distributiedeksel er af. Dan de boel blokeren in de juiste stand en de kettingen eraf. Dan de koppen verwijderen. Ben nog wel effe bezig. Veel fotoos gemaakt voor het geval ik de volgorde effe kwijt ben. Een paar fotoos:
  48. 1 punt
  49. 1 punt
    Zwarte auto is niet mijn ding. Zwart is voor lijkauto's al is dat tegenwoordig ook niet meer. Ik hou van kleur, marocco red is eigenlijk al vrij donker voor mijn begrippen maar was zo mooi in de zon met aubergine kleur. Maar na het lezen van een bericht dat er weer een forumlid overleden is, op redelijk jonge leeftijd, heb ik de knop omgedraaid en wil snel genieten van een XJS Convertible. Dit houd in dat de kleur morocco red en de V12 uit mijn wensenlijst zijn verdwenen. Ook de prijs vind ik te duur worden, kan niet meer ontspannen genieten wanneer ik deze veel ga gebruiken, dagelijks in de zomer. Dus heb mijn zoektocht verlegt naar de VS, voor minder dan de helft staat hij dan op kenteken voor mijn deur. De kleuren daar spreken mij meer aan. Minder roest als deze uit een goede streek komt. Zal wel werk aan zitten maar dat is het leuke van een oude auto, lekker aan bezig zijn. Het moet wel een celebration worden. En in de toekomst zal de VS jaguar XJS convertible niet veel minder waard zijn als een Europese versie. Dus meer kleur in mijn leven en meer plezier. Ja, en die V12 morocco red, misschien later als ik oud ben
  50. 1 punt
    Volgens mij worden runderen niet primair gefokt voor de huid, in tegenstelling tot bijvoorbeeld nertsen. Wat mij betreft een leuke marketing truc waarmee de rijken hun egoistische imago kunnen oppoetsen met groene stemmingmakerij. Je bent natuurlijk pas echt een grote jongen als je 5k stopt in milieu vriendelijke bekleding van gemalen petflessen.. Weer een extra stap in zelfverwezenlijking.
×