Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 09/17/19 in all areas

  1. 6 points
    Goed nieuws, vandaag heb ik de auto gestart én naar huis kunnen rijden. Wat een fantastisch gevoel. Het ging allemaal niet vanzelf natuurlijk. Toch wat koelvloeistof lekkages (luiheid, had ik maar gelijk alle slangen moeten vervangen) en natuurlijk zaten de bougiekabels niet op de juiste volgorde. De laatste week regelmatig met SNG Barratt gebeld voor de laatste pakkingen en andere kleine onderdelen die ik niet in huis had. Maar nu zitten zelf alle stickertjes weer op de juiste plek. Het was een ontzettend leerzaam project en ik ben blij dat het nu klaar is. Ik ga komend weekend de auto goed testen en de REEE tocht rijden. Wellicht zie ik daar nog forumleden en anders ongetwijfeld bij een ander event. Noud
  2. 4 points
    Ik ben veel dagen met mooi weer on tour met de XJS en ga dan ook regelmatig lunchen of iets drinken met hapjes, maar de kwaliteit van de bediening gaat in veel horeca zaken met sprongen achteruit. Ja het moet allemaal zo goedkoop mogelijk en ze gaan voor goedkoop personeel, de klanten komen toch wel want die willen wat nuttigen. Soms word je in een cafetaria nog beter en vriendelijker geholpen dan in een restaurant of lunchroom. Tegenwoordig gaat steeds meer de picknick mand mee en zoek een rustig en mooi plekje om lekker te genieten van heerlijke broodjes en drankje wat je zelf hebt klaargemaakt. Geen wachttijden, geen ergernis en vooral de rust.
  3. 4 points
    Was een leuke dag met prachtig weer en een diverse aan Jaguars van jong tot oud. Heb zelf niet deelgenomen aan de mooie rit, maak al kilometers genoeg volgens mijn verzekering🤣(max 7500) Mark en Simone, bedankt voor het vele werk wat je heb moeten doen en ook jullie familie en kennissen. Bij deze nog wat foto's van deze dag.
  4. 3 points
  5. 3 points
    Wat een mooie opkomst, wat een belachelijk lekker weertje, wat een leuke en vrolijke mensen! Ik heb er van genoten en ben voldaan huiswaarts gekeerd. (3 km ) We gaan zeker meer leuke dingen doen en ook wat vaker.
  6. 3 points
    Super en goed georganiseerde bijeenkomst. Leuk om eens wat gezichten gezien te hebben bij namen die je op het forum tegenkomt. Dank je wel Marc en Simone en iedereen die meegeholpen heeft voor alle organisatie!
  7. 3 points
    Iedereen veel plezier gewenst morgen! Het wordt in ieder geval heel mooi weer! Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  8. 2 points
    Begrijpelijk, veel sterkte en hopen dat het weer goed komt of dat je ermee kan leven. Misschien een idee om als forum dit jaar eens iets anders te doen in de wintermaanden. Ik zit te denken om op een zaterdag iets te organiseren bij een Jaguar dealer(als er een bereid is) om eens de nieuwe Jaguars eens te bekijken en vooral gezellig samen te zijn met een lunch als afsluiting. Daarna eventueel nog ergens een bezienswaardigheid op auto gebied. Ik wil daar best aan meewerken zover dit voor mij mogelijk is.
  9. 2 points
  10. 2 points
    Onlangs, tijdens een tripje naar Engeland een ongelukje gehad met de Jaguar XJR. Tijdens de terugweg, wachtend bij de Stenaferry in Harwich stapte ik even uit mijn auto. Terwijl mijn portier nog openstond trok de auto naast mij op. Deze had een brede trailer en de trailer haakte achter de deur. Deur licht ontzet, maar vooral ook beschadigd. Gisteren mijn Jaguar geheel en al weer gerepareerd opgehaald bij ABS Breedveld in Gorinchem. Vaklui en prettige mensen. We hebben de reparatie uitvoerig doorgesproken. De deur is op zich nieuw leverbaar. Maar op mijn Jaguar zit hele dunne striping. En dat is veel lastiger te verkrijgen, zo niet onmogelijk. Weet niet zeker of dit origineel Jaguar is. Mijn Jaguar komt uit de USA en daar was het de gewoonte dat de Jaguar dealers vaak striping aanbrachten. (Eindeloze discussie in de Amerikaans Jaguar Concours of dit nou wel of niet als origineel mag worden aangemerkt.) Een andere overweging. Als je de deur gaat vervangen moet ook al het binnenwerk en dus ook alle electra en electronica worden omgezet. Op zich niet zo’n probleem. Maar de bedrading van onze Jaguar wordt op leeftijd notoir bros. Als je dus gaat rommelen en trekken aan al die draden moet je maar weer afwachten of alles het weer doet. Ik heb zelf ooit eens de raam/spiegel bediening in het linkervoorportier vervangen. Daarna problemen met de bedrading in de portier/Astijl doorvoer. Uren bezig geweest om die gebroken draad/sluiting te vinden. Gelukkig hadden ze bij ABS Breedveld een goede plaatwerker. Die werd er bij gehaald en zag er geen probleem in om de bestaande deur te repareren. Voor de zekerheid hebben ze beide sierstrips ook vervangen. Op mijn verzoek ook de deurrubber. Deze portieren willen nog wel eens minder goed sluiten op de bovenste hoek van het raam. Als je dingen gaat vervangen en de deur opnieuw afstellen dan kan het allemaal maar perfect en nieuw zijn. De oude strips en rubber heb ik teruggevraagd. Wie weet of die in de toekomst nog leverbaar blijven. Heb ik in ieder geval wat oude tweedehands voorraad. Beter iets dan niets. De reparatie is keurig uitgevoerd. En de deur is perfect afgesteld. Geen enkel windgeruis oid. Ik heb deze auto verzekerd als Youngtimer bij Kuipers. De totale reparatie was Euro 1500. Ik moest zelf eigen risico euro 150 afrekenen. De overige rekening wordt direct door ABS naar Kuipers verstuurd. Hopelijk kunnen ze deze schade verhalen op de tegenpartij zodat ik ook mijn eigen risico nog terug krijg. Ik heb de pest in dit ongeval. Ook omdat de tegenpartij niet bepaald vriendelijk reageerde. Maar ben erg blij hoe het uiteindelijk allemaal weer ten goede is gekomen. Zaterdag een ritje met de Jaguar naar de Opaalkust in Frankrijk. Kijk ernaar uit! Jeroen
  11. 2 points
    Net mijn held van de anwb op visite gehad. Via het stroompunt onder de motorkap bleek de accu nog 1,8 volt te doen. Dus een 12 volt eraan gezet en waarempel deed de remote het weer Toen de kofferbak geopend en de accu met kabels verbonden om te starten. Lopen als een malle natuurlijk. Ook heeft hij het slot ingespoten met kruipolie zodat die weer soepeltjes werkt. In de kofferbak trof ik ook mijn startkabels en ctek weer aan, dus even aan de lader gelegd. Goede leer voor de volgende keer om die hulpmiddelen niet in de kofferbak op te slaan. Hoe stom kan je zijn... Maar ben erg blij dat er geen ruiten zijn gesneuveld of andere inbraakschade is ontstaan. Even een nieuwe accu bestellen en dan apk. Kan hij mee einde van de maand naar classicNL in de wtc expo Leeuwarden. Niet voor verkoop, maar als reclamebord
  12. 2 points
    Naast de mooie XJS van Kees, blinkend in de wieldop. En dank voor alle spontane en leuke reacties op de CD6. Volgens Kees zijn jonge autoliefhebbers niet zo gecharmeerd van deze kleuren. Kan zijn, maar wel zeer passend voor deze youngtimers en kenmerkend voor Jaguar / Daimlers. Niet alleen deze twee bolides, stuk voor stuk mooie auto's met een eigen verhaal en trotse eigenaren. En terecht 😃 Leuk om die passies te delen.
  13. 2 points
    De Jaarmeeting 2019 in 1 woord: gemoedelijk! Naar ik heb begrepen zoals de organisatie het ook voor ogen had, zonnig gerealiseerd. Top gedaan, bedankt!
  14. 2 points
    Was mooi - Dank voor organisatie 👌👍
  15. 2 points
    Organisatie, dank jullie wel. Als laatste aan komen rijden en vervolgens, dankzij buurman Henk, de meeste prijzen van de loterij naar huis mee mogen nemen😅 Na de meeting nog even een kilometer of 5 verder gereden naar de vw camping achter het Loo, waar wij met de smoes van automonteurs zijn door gedrongen tot de luchtgekoelde camping met de Jaguar.......😎...... Top dag gehad.
  16. 2 points
    Mooie dag, leuke bijeenkomst, mooie rit en prima organisatie! Dank 😊
  17. 2 points
    Inderdaad een prachtige dag gehad, met een mooie rit (goed opletten en je best doen - zal eerlijk zeggen: ben wel een paar keer verkeerd gereden, maw zeker geen saaie rit ). Het stadsstrand was fantiastisch voor de kleine en de bbq lekker. Leuk om weer vaste en nieuwe gezichten van het forum te zien. Mark, Simone & Jessica: hartelijk dank! Fantastisch georganiseerd!! We hebben genoten!
  18. 2 points
    Die is er en er wordt maandag weer een up-date uitgevoerd. Leuk om te lezen dat je het leuk vond.
  19. 2 points
    Volgens mij lees ik ‘neem een 420G’. Niet neem geen 420G.
  20. 1 point
    Zoals velen inmiddels weten kamp ik de laatste maanden met een ernstige hernia die niet te opereren is, Na nader onderzoek is de rechtse hernia inmiddels in de genezende fase, helaas is er een 2e ontdekt aan de linkerzijde. Ik werk inmiddels wel weer voor halve dagen en zolang het gaat, helaas kan ik zeker nog niets tillen of repareren, slechts de telefoon aannemen en wat administratief werk doen. Om die reden hebben we besloten dat het verstandiger is om de technische dag dit jaar niet te laten doorgaan, het risico dat ik te lang op die dag sta of dat ik per ongeluk in mijn onkunde een zwaar object til of verschuif heeft tot resultaat dat de hernia nog een graadje erger word. Onze welgemeende excuses dat de dag niet door kan gaan, maar we willen zodra het kan de meeting alsnog doorzetten op een ander tijdstip. Ik heb tot het allerlaatste moment gewacht om te zien of de meeting door kon gaan. Maar Joke, de behandelende neurochirurg en uiteindelijk ikzelf ook hebben besloten dat de meeting op deze manier niet verantwoord is. Zodra ik verlost ben van deze (kwelling) geven we een andere data om de meeting alsnog te geven.
  21. 1 point
    Donderdag 3-10-2019 tankte ik per ongeluk E10. Nu het kouder wordt merk ik dat de auto er langer over doet om aan te slaan. Tevens heerst het gevoel dat hij (mijn zoon reed uit Rosmalen naar de Zaanstreek) onregelmatig loopt mijn zoon zei dat hij op cruise control reed. ik heb ondertussen express al 2 x E5 bijgetankt maar hij heeft het nog wel. Iemand anders nog problemen. Mijn XJ is van 1999 en moet volgens de website https://www.e10check.nl/ E10 kunnen tanken Jaguars vanaf 1992 wordt daar gesuggereerd. Vrg Wim
  22. 1 point
    Reinig met perslucht de afwatering van het dakraam, die zit verstopt. je kunt z aan de voorzijde van een open dakraam vinden.
  23. 1 point
    Zie zojuist op de website dat inschrijvingen voor deelnemers niet meer mogelijk is. Dat betekent dus dat de hele hal, 4000m2 vol zal staan met kraampjes! Voor mij ongeveer op loopafstand vanuit Spijk, dus ik ga zeker even kijken.
  24. 1 point
    Haal eerst de + pool los, daarna de - pool. Monteren in omgekeerde volgorde. Tot dat het tegendeel bewezen is: Haal eerst de min pool los; stel dat je met je steeksleutel de carrosserie raakt, gebeurt er niets. Dan kun je de plus pool losmaken, kom je tegen iets aan dan heb je geen probleem, omdat het systeem spanningsloos is. Om te voorkomen dat je codes en zo kwijt raakt; kun je met je accu lader voldoende spanning op het systeem houden? Of met een lang 230V snoer van een donorauto stroom slurpen? ik heb slechte ervaringen met het loskoppelen en daardoor allerlei instellingen kwijt zijn.
  25. 1 point
    Ik denk niet dat je problemen veroorzaakt worden door het tanken van E10. Zelfs motoren die hiervoor niet geschikt zijn lopen er normaal op (zij het onzuiniger), het wordt pas een issue als je steeds E10 tankt met een motor die daarvoor te oud is. Sowieso loopt je Jag beter op premium benzine met een octaangehalte > 95RON (BP Ultimate bijvoorbeeld).
  26. 1 point
    Moet te doen zijn lijkt me. Zonder dat je allerlei zaken opnieuw moet programmeren, met uitzondering van de radio: zorg dat je de code bij de hand hebt!
  27. 1 point
    Heb het vele keren met succes uitgevoerd toen ik nog in de garage werkte. Tegenwoordig doen ze het allemaal via het raam stijl sponning met een wig of balg dit omdat de deuropeners bijna allemaal met kabels gaan en om het slot een bak zit gemonteerd samen met de raamgeleider zodat je niet bij de hevels en stangen kan. Bij een XJ6 series 3 is het weer heel makkelijk, buitenspiegel eraf draaien 2x kruiskop en je kan door het gat met een lange punttang de slotstang grijpen/bedienen
  28. 1 point
    Kees wat gaaf dat je weer terug bent als moderator
  29. 1 point
    Ah, dan ben je me net voor gewerkt om die te kopen Dat klinkt alsof je een mooie verzameling hebt alvast!
  30. 1 point
    Meen je niet! Ik spreek dus net mijn Daimler rijdende buurtgenoot Leonard in de appie, en hij verteld me dat 'die groene is van mij' de puzzelrit zou hebben gewonnen als hij niet al weg was! Wat een toeval. We gingen nog even langs oma, dus moesten we weg voor de prijsuitreiking. Als ik zometeen aan mijn vriendin/bijrijder vertel dat we gewonnen zouden hebben gaat ze zo trots zijn haha! Ik vond het in ieder geval erg leuk om de rit te rijden en om vooraf ook nog even lekker over auto's te praten. Ik zag trouwens dat er nog iemand was met precies dezelfde X300 XJR als ik, wat een pracht! Heb hem ook nog gesproken, een foto van de twee Jags naast elkaar is helaas niet gelukt. Bedankt voor het organiseren! Tot volgend jaar.
  31. 1 point
    Ik vind zowel de X300 als de X308 prachtig waarbij de X308 nog wat statiger is in de juiste uitvoering. De X300 heeft wat meer hoekige details t.o.v. de X308 wat ik prefereer. Omdat ik altijd Jags en Daimlers koop aan de onderkant van de markt heb ik de X308 wel degelijk links laten liggen wegens het kettingspanner / koeltoren verhaal. Toch zie ik tegenwoordig steeds vaker dat in verkoopteksten staat dat de kettingspannermodificatie reeds is uitgevoerd. Ook wil ik geen Double Six omdat ik denk dat je daar compleet op leegloopt zowel in onderhoud als wegenbelasting / verbruik. De Daimler is voor mij wel het summum.... waarschijnlijk alleen al vanwege de naam "Daimler" en het afwerkingsniveau en status... het is net weer iets exclusiever dan een Jaguar. Veel mensen kennen Daimler ook niet en Jaguar dan weer wel, dat maakt de tongen los. Even wat foto's van mijn jongens:
  32. 1 point
    Haddock, Goededag. Straks moet je jezelf voorstellen aan de jonge lezertjes.. Alles goed?
  33. 1 point
    De,rommel is weer opgeruimd, de letters langs de puzzelrit zijn vandaag weer weggehaald. Misschien was het minder schadelijk geweest voor het milieu ze te laten hangen ipv van met de Jag het rondje nogmaals te maken, maar goed. Over die letters gesproken, het was tenslotte een puzzelrit, er waren deelnemers die niet wisten dat ze letters moesten zoeken op de route. Een koppel besloot toen ze hoorden dat dit toch echt de bedoeling was, om de rit nog een keer te rijden. Uiteindelijk werden ze tweede! Een beetje geholpen doordat onze racebelg Guy G even weg was en zo ook forumlid " die groene is van mij ". Die groene was al weg dus.. Helaas geen prijs voor deze twee. Al met al een heerlijke dag, de bediening bij soap was ruk, net als de bbq. Laat ik het maar gewoon zeggen he? Maar door de fijne sfeer kon dat de pret niet drukken. Op naar de volgende keer. Weer ergens anders en volgend jaar in elk geval vaker leuke gezamelijke dingen is het plan Dank aan de ruim 50 bezoekers/Jaguar en daimlers. Een mooie opkomst en daar zijn we heel blij mee!!
  34. 1 point
    Een mooie Rally rijden in een passend mooie omgeving. Succesvol uitgezet om vooral op locaties te komen die jezelf niet zo gauw zou vinden. Puzzelen maarrrrr ... Maar ook een prijsuitreiking blijkt een hele puzzel ... En de winnaar is ... ... ... er niet 🙄 Natuurlijk is die er wel, gewoon de bekers doorruilen. En mocht je geen beker winnen, dan koop je gewoon alle loten op en is een prijs ook verzekerd 💪 En zo winnen we allemaal een hele fijne gemoedelijk dag
  35. 1 point
    Volgens het schema gaat de knipperlichten het NOOIT doen zonder de hazard switch. Tenzij iemand ooit een overbruggingen gemaakt heeft speciaal in jouw auto.
  36. 1 point
    Hulde aan Jessica dan!🙂
  37. 1 point
    Het was ontzettend gezellig. Iedereen bedankt voor jullie aanwezigheid, zonder jullie was dit geen succes geworden. H
  38. 1 point
    Was leuk om dit keer eens wat minder en onbekende gezichten te zien. Ondanks mijn in bijna nieuwstaat verkerende XJR wist ‘Fassett’ ‘m nog mooier te laten worden door met, dacht ik poor boys trim conditioner het weinige aan zwart kunststof en wat rubber strips nog mooier te maken. Leuk om hem ook eens fysiek naast de XJS van Kees te zien staan waarbij bleek dat er toch miniem verschil tussen beide dezelfde kleurnummers was. Weer mooie Jaguars gespot. Ondanks de enorme drukte t.h.v. de Ginkelse Heide is het toch iedere keer een plezier om ermee op stap te gaan.
  39. 1 point
    Een kleine update: De BBQ vindt plaats op de begane grond. De ruimte boven is groot en gezien het aantal van rond 25 dat meedoet aan de BBQ dan wat ongezellig. Dus voor degene die geen trappen kunnen lopen of kleine kinderen hebben, dit obstakel is er niet meer! En het wordt echt BBQ weer zaterdag! De aanmelding staat in elk geval nog open tot en met morgen, donderdag 19 september. AANMELDEN HIER De bekers voor de puzzelrit zijn binnen op JF headoffice!
  40. 1 point
    1 pound is ca 470 gram maar volgens mij is de bw een stuk zwaarder dan 45 kg, eerder ri 100 kg (ik heb m ooit in mn handen gehad) als de baksteun blijft zitten moet het met zo'n constructiebalk makkelijk lukken. ik zou het in ieder geval wel aandurven.
  41. 1 point
    Ik heb die zelf gemaakt omdat het een leuke klus is en omdat een kant-en-klare kabelboom (als je hem al kunt vinden) een hele dure optie is. Bij SNG uitsluitend op speciale bestelling leverbaar, kost dan 460,- Euro.
  42. 1 point
    Vandaag de cilinderkop opgehaald bij het revisiebedrijf. Uiteindelijk is er het volgende gedaan: - Nieuwe kleppen, geleiders, veren - Kleppen gesteld (diverse nieuwe stelplaatjes) - Afgeperst (geen problemen gevonden) - Gevlakt - Afgebroken stud uitgeboord en helicoil geplaatst Komende week dus aan de slag om de boel weer in elkaar te schroeven. Noud
  43. 1 point
    Klinkt best kinky Kunnen we dit via Youtube volgen ofzo?
  44. 1 point
    De kans dat het de luchtmassameter betreft is klein. De codes betekenen dat aan beide zijde van de motor het mengsel te rijk is. 99 van de 100 keer is dat een lekkage. Kan lastig te vinden zijn. als je googled op Jaguar en deze codes vind je tientallen berichtjes op vrijwel allemaal Engelstalige Jaguarforums. Heel veel tips wat je eens kan controleren. Er staan ook een aantal youtube videos online. zal in ieder geval geen goedkoop onderdeel zijn. wat nog wel eens wil lukken, motor stationair laten draaien en vervolgens voorzichtig aan alle slangetjes een voor een beetje trekken en draaien. Als je het toerental wat hoort veranderen zit je in de buurt van het lek. succes ermee Jeroen
  45. 1 point
    Zet het gewoon ontopic. Leuk en leerzaam voor iedereen en garanties worden niet verlangd hoor. Door steeds op pm te wijzen lijk je een onderdelen verkoper die graag onder de radar blijft
  46. 1 point
    dat dashboard idd....je zou ervan weigeren uit te stappen op bestemming
  47. 1 point
    Heb ook nog een complete manueel liggen voor de XJS is ongeveer 1400 pagina's Iemand interesse stuur maar een berichtje. Het kost je een like druk dan op het: vind leuk knopje in het schrem rechts bij berichten als info krijgt op download. dat geeft mij de motivatie om er mee door te gaan.... en info te plaatsen
  48. 1 point
    Hier nog een info over de jaguar engine control systems oa: ECU's en ignition control modules diverse modellen JAG is van de Jaguar school ENGINE MANAGEMENT SYSTEMS.pdf
  49. 1 point
    Oja en voor de andere modellen kan je tonnen info vinden op de volgende link Ander modellen Jaguars Workshop manuals alle jaguar modellen
  50. 0 points
    Das mooi Wilfred, Let wel op, want bij een XJ die niet meer lekt is de olie waarschijnlijk op:-). (het blijft oud en Engels karakter)
×
×
  • Create New...