Ga naar inhoud

Erelijst


Populaire inhoud

Toont de meest gelikete inhoud sinds 12/21/2017 in alle zones

  1. 3 punten
    Het is een beetje stil op het Serie 1, 2 – 3 forum gedeelte. Dat zal wel aan de winter en ophok periode liggen. Tijd voor wat zelfspot. Ik heb mijn S-drietje nog niet zo lang. Moet nog een hoop leren. Auto is in uiterlijke perfecte staat. Maar dat is van buiten; hoe staan de binnen delen er voor? Toen onze bedrijf bus voor de APK ging vertelde de monteur dat zelfs de remolie niet vervangen hoefde te worden, om dat de meter geen vocht aangaf. Daar sloeg ik op aan: meter? Je steekt wat in het reservoir en je weet alles? Om kort te gaan, de monteur stond even later met zijn water-in-olie- metertje in mijn olie potje te roeren. Resultaat: afkeur. Week later afspraak gemaakt om nieuwe remblokjes te monteren, olie te verversen en gelijk ook de cardanolie te verversen. (mens moet toch wat, een hele liter meer of minder, maakt het uit) Ik rijd met die auto dagelijks. Geen olie lekkage…. of problemen. Zet de auto weg voor een week en ze plast olie op de vloer?? Auto gewassen en om condens te voorkomen zo vol mogelijk afgetankt in de opslag gezet, omdat ik een paar dagen weg moest (nee, geen gevangenisstraf of zo.., gewoon werk) Ga ik na een tijdje 50 tinten grijs ophalen, na de remblok- en cardanolie wissel, ligt er niet alleen onder het motorblok olie op de grond, maar nu ook bij het rechter achterwiel! Ik de pest in, nu is ook mijn cardan lek… En het stinkt in de loods ook nog naar benzine; nog een lekje! Afspraak gemaakt om de carterpan pakking te vervangen en hopen dat het die pakking is die de vloer bezoedeld. Er zit een nog veel grotere pakking iets hoger. Groter is meer kans op lek. Wet: behoud van ellende. Even later staat ze twee meter hoog boven de garage vloer. Loop ik onder mijn auto te zoeken waar de olie lekkage vandaan komt bij het achterschip. Is alles droog. OK een beetje vettige cardan en aandrijfas, maar geen olie spoor. Zie ik ineens een rubberen slangetje net naast / boven het achterwiel. Een ontlucht slangetje van de brandstof tank / vuldop. Toen was alles duidelijk. Vlak voor de weg zetten had ik beide tanks helemaal afgevuld. En gereden op de linker tank naar de opslag. Dus de koude brandstof uit de ondergrondse tank is tijdens opslag in mijn tank opgewarmd door de knalpot-demper die er vlak onder zit. De benzine is naar buiten gedrukt, heeft onderweg wat vuil, vet en tectyl opgelost en meegenomen op zijn weg naar de betonnen vloer. Daar aangekomen heeft de brandstof zich vermomd als olie, louter en alleen om mijn een pest humeur te geven. – waarvan acte. Dus, als aanvulling op het instructie boekje: niet tot aan de nok toe gevuld weg zetten. Goed nieuws, vandaag naar motor olie gespeurd; niets. Mijn volgende klusje: verwarming, airco en het piepje in de ventilator maken. Zoals de Belgen zeggen: Ich bin gespannt.
  2. 2 punten
    Inmiddels zijn er wat vorderingen gemaakt. Waar je wat weghaalt, zie je weer wat nieuws verschijnen, een soort domino effect, maar de linkerkant is weer aan de opbouwende hand. De binnenkant van het voorscherm had ook wat liefde nodig bleek: De lip waarmee het binnenscherm op de dorpel geschroefd zat, zat vastgeroest aan de dorpel, uiteraard ook geen beweging te krijgen in de bout. Uiteindelijk maar voor uitboren gekozen en daarna nieuwe schroefdraad in de dorpel moeten tappen. De dorpel uiteraard... Het had niet strikt noodzakelijk geweest, maar het was allemaal al zo dun geworden en ja als je toch bezig bent, pak dan gelijk alles aan wat je tegenkomt. En het 'plekje' wat bij aankoop al bekend was, maar waarvan ik dacht en hoopte dat het enigszins mee zou vallen: Een hele klus om alle paneeltjes passend te krijgen en vast te lassen, maar prachtig werk om te doen. Al doende word je er steeds handiger in! Nu is het zaak om alles netjes af te werken. Wordt vervolgd!
  3. 2 punten
  4. 2 punten
    Mijn X300 kost me tot nu toe qua vaste lasten €125 in de maand en is uitermate betrouwbaar gebleken. Ik heb een (hele) zware rechtervoet en rij gemiddeld 1 op 7 ongeveer, dus dat valt nou ook weer mee, zeker als je niet veel rijdt en het je hobby is. Mijn 500SE, belastingvrij, kostte me meer in de maand. Maar ach, wat iemand hier al eerder zei, als je goedkoop wilt rijden moet je een Jap kopen. Een Jaaaaggg koop je omdat het zo leuk is, welk model je kiest zou ik persoonlijk ook niet van dat beetje meer of minder geld af laten hangen. Gewoon kiezen wat je zelf het leukst vindt!
  5. 2 punten
  6. 2 punten
    Hierbij nog wat tussentijdse foto's Kuipstoelen Chrome + ruitenwissers Eerste bumperdeel gemonteerd Nieuw kleiner stuurwiel. Spaakwielen
  7. 2 punten
    En in dezelfde categorie: Well, to be fair to Lucas, in the seventies they diverted into vacuum cleaners, which didn't suck...
  8. 2 punten
    Beste enthousiastelingen, Samen met @Dies @Khrushchev @Mika Kindt, Steven (de zoon van @Noud) en nog twee niet-forummers heb ik het idee opgevat om jonge Jaguar-rijders (laten we zeggen onder de 27 ongeveer) bij elkaar te brengen. Vanuit mijn omgeving krijg ik vaak de vraag wat ik toch moet met zo'n ouwelullenbak, maar er zijn met mij veel andere jongeren die enorm gepassioneerd zijn over dit prachtige merk. Het plan is om in het voorjaar ergens in het midden van het land bij elkaar te komen, een beetje te ouwehoeren over ons oud ijzer en wellicht nog een ritje te maken. Als dit succesvol blijkt te zijn, willen we dit uiteraard vaker gaan doen. Dus ben jij jong, rij je Jaguar of rijdt één van je ouders Jaguar; laat het hieronder weten en we houden je op de hoogte van onze plannen. Mocht je iemand in je omgeving hebben waarvan je denkt dat hem of haar dit iets lijkt dan is diegene ook van harte welkom. Groet, Victor Steven Dies Gerrie Mika Nick Max
  9. 2 punten
    Nu snap ik waarom veel Jags een houten dashboard hebben.
  10. 2 punten
    Welkom hier Paddy. Vergeet niet om jezelf even voor te stellen in het daarvoor bedoelde topic. Foto's en verhalen, vinden we leuk :-). De solar sensor kun je alsvolgt weer aansluiten: Is het erg dat hij het niet doet? Nee. Vanaf bouwjaar 2005 wordt deze sensor niet eens meer gemonteerd en is het betreffende circuit (net als bij jou) permanent open. Instructies voor het monteren van de demister grilles vind je in bijgaande PDF. XT412-01 Rattling Defroster Vents.pdf
  11. 2 punten
    Hij draait weer:-). Liep ineens ook goed, terwijl er nog wel naar de afstelling gekeken moet worden. Nieuwe 20W50 mineraal olie en filter + luchtfiltertje erop ook. Zit een ontsteking zonder contactpunten op (gelukkig). Ondanks de mooie loop, wel steeds veel waterdamp uit de uitlaten ook na 15 minuten, maar het is best koud weer ook... Mocht het toch een lek zijn dan is het de inlaat/waterrail dinges, er zit zo,n goedkoop papieren pakkingkje tussen (wist niet dat er ook andere bestonden maar er zat een metalen inlaatspruitstuk pakking tussen eerst) Volgende klusjes: -KVS temp blijft nog op 0 staan -Oliedruk meter ook helemaal dood... -Toerenteller leeft wel maar slechts half (geeft maar half het toerental aan) -Kachel vacuum systeem repareren. -Remmen nakijken / schoonmaken (misschien toch achtertrein weer helemaal aanpakken bij deze auto?) -Keuren -Rijden;-)
  12. 2 punten
    Morgen hopelijk weer aanslingeren. Carbs en dynamo nog terugzetten.
  13. 2 punten
    Omdat ik bang ben dat er straks teveel leden afvallen heb ik de foto's opnieuw geplaatst, nu zonder reclame.....
  14. 2 punten
    Dan hoop ik voor jou dat het om een modificatie gaat voor de charger, dan kost het set 296 euro en 40 arbeid. Als het alleen de riem is word je kleding spreekwoordelijk gerepareerd (genaait)
  15. 2 punten
    Nee: '... aan een lelijke vent uit Rome, maar met een dure Jaguar'. (ANGELINE). Maar dat weten de jonkies hier niet he. ...een jonge vrouw EN een Jaguar.
  16. 2 punten
    Aan het " jong geweld": kijk uit uw doppen hé met jullie jonge meiden. Hoe zong Peter Koelewijn het ook weer: En toen verloor ik haar aan een OUDE kerel met een grote Jaguar...
  17. 2 punten
    Ik doe ieder jaar een bijdrage dus begin volgend jaar zijn jullie weer aan de beurt. Doe het graag, want ben dol op het Forum
  18. 2 punten
    "om jonge Jaguar-rijders (laten we zeggen onder de 27 ongeveer) bij elkaar te brengen" Zijn jullie wel voor het donker thuis jongens zodat er geen ongeruste ouders moeilijke vragen komen stellen hier op het forum.
  19. 2 punten
    Net even wat pecunia overgemaakt Succes met het up2date houden van het Forum Dank voor al jullie noeste arbeid Mvg Feike
  20. 1 punt
    Altijd fijn om te zien als een auto in goede handen valt.
  21. 1 punt
    Dapper zijn, en doorzetten Met een lamellenschijf in de haakse slijper krijg je de boel weer netjes vlak na het lassen. (Wereld van verschil maakt dat) Keep up the good work!
  22. 1 punt
    Ik zou er nog eens een nachtje over slapen.
  23. 1 punt
  24. 1 punt
    Edit: de link in de vorige post was incorrect. Hier is de juiste link.
  25. 1 punt
    Draadje is geopend op finalisten eiland! (Bij KeesH)
  26. 1 punt
    Ik heb hetzelfde gehad met mijn X. Hier heb ik de oplossing gegeven. Misschien ook voor jou.....
  27. 1 punt
    Bij mij zijn ze wss ook afgebroken maar ik ga voor een klein schroefje op de plek waar het nokje zat. Daarmee moet de demister grill weer goed blijven zitten.
  28. 1 punt
    Bij de oudere modellen had de sensor nog wel een functie. De airco meer of minder laten reageren op zonlicht: En ja, we zijn dol op foto's......
  29. 1 punt
    Zodra ventilatie weer werkt zonder rook vanonder de motorkap en de wegen weer pekelvrij zijn kan ik langskomen 😁 Rechts zit bij mij geen spiegel en ook geen spiegelgaten dus vermoed ik dat er nooit 1 heeft gezeten. Ik denk dat de aanwezige gaten in de nieuwe linkerdeur gaan bepalen welke spiegels het uiteindelijk zullen worden. De spiegellocatie zal er ook wel door bepaald worden. Als ik de fotos van Rob bekijk dan zou het zou me niet verbazen als er oorspronkelijk een klassieke spiegel zat. Mijn moderne spiegel oogt vermoeid door schuin te hangen. Wellicht komt dat door de positie van de gaten. Qua elektrische bediening zou het fijn zijn als alles 1:1 overgezet kan worden zonder aanpassingen aan de deur. Ik zal mij bevindingen delen als het zover is. Ik heb overigens de andere 3 deuren iot de advertentie erbij als reserve.
  30. 1 punt
    Het kan ook met de originele 4.2 (+turbo) en een Nissan 5 bak. Lijkt me ook nog behoorlijk wat werk maar je bent wel snel weg bij het stoplicht. https://petrolicious.com/articles/this-jaguar-xj6-has-been-engineered-to-go-sideways
  31. 1 punt
    Of niet jong genoeg, het is maar net hoe je het ziet! Dank je vriendelijk! Al deze leuke activiteiten heb ik dan weer nog niet meegemaakt. En ach, als je er zo jeugdig uit ziet, valt het vast niet op als je gewoon komt. 😜
  32. 1 punt
    Hallo Jan, Mooie wagen man, veel pleizier ermee. Groeten, Herman
  33. 1 punt
    Die 2.5 L klopt niet. Groeten, Herman
  34. 1 punt
    Hi Frans, Net even de originele brochure er bij gepakt en ik denk dat je gelijk hebt. De opties en vooral de onmogelijkheden duiden er op dat het een Sport is. Bij deze de "sig" aangepast
  35. 1 punt
    Goedemiddag Jan, gefeliciteerd met je X-type uit 2001. De foto's zien er mooi uit. Geniet van je Jag. Gr. Aad
  36. 1 punt
    Ik snap de verwarring Executive/Sport. De chromen strips op de bumpers zeggen dat het een Executive is maar de spoiler op de achterklep en het ontbreken van de chromen sierlijsten boven de deuren horen bij een Sport uitvoering.......
  37. 1 punt
    Nou ja, het voordeel is in ieder geval dat ik nu weet hoe ik 8 kilo af kan vallen in één week
  38. 1 punt
    Jan, wil je je foto's naar forum uploaden ( ik weet het mods niet mijn taak te zeggen ) bij jou gratis fotopagina komt nl een hoop rotzooi mee als je ze wil kijken
  39. 1 punt
    Het JF Team wenst U fijne Kerstdagen en voor iedereen een fantastisch en vooral gezond nieuwjaar!
  40. 1 punt
    Ik zou eerder zeggen: in de buurt van Utrecht. Maar, ik wens iedereen, en de forumgangers in het bijzonder een vreugdevol en voorspoedig 2018.
  41. 1 punt
  42. 1 punt
    Vandaag uit laten lijnen met deze gegevens. Als op rails...
  43. 1 punt
    +5 (we zijn met z,n vijven....) Hoop dat 2018 weer een mooi jaar zal worden. Waarbij de klup weer kompleet is.
  44. 1 punt
    Ook vanuit België aan allen het allerbeste gewenst voor de feestdagen die eraan komen! Mvg Alboreto
  45. 1 punt
    Een heel prettig Kerstgfeest voor alle moderatoren en de Geeks die het mogelijk maken voor ons om gebruik te maken en te kunnen blijven maken van het JaguarForum. Heb allen een paar heel fijne dagen. Verder voor alle forumleden fijne Kerstdagen en een goede jaarwisseling. Dat 2018 maar vele mooie en veilige kilometers mag brengen. Mvg Feike
  46. 1 punt
    Mijn bouwjaar is ‘93 en zo voel ik me ook, 93 😂
  47. 1 punt
    Een zalig Kerstfeest voor alle moderatoren die ervoor hebben gezorgd dat dit forum in 2017 zo mooi en verzorgd was, opdat jullie dit in 2018 maar weer vol passie en plezier blijven doen! Voor alle andere leden ook een fijne Kerst en alle goeds voor 2018, bovenal veel veilige kilometers!
  48. 1 punt
    snap ik Vic. ook met mijn 37 jaar hoor ik regelmatig dat ik te jong ben voor mijn auto, LOL
  49. 1 punt
    Ik ben 57, voel me (heel) soms 27 maar steeds vaker 77.... Ik blijf dus maar thuis!
  50. 1 punt
    Aan de onderzijde van het gasklephuis zit een stekertje. Deze heb ik losgenomen. Het lijkt mij dat die van de kick down is alhoewel ik verwacht had dat het met een kabel zou werken. Vervolgens een proefrit gemaakt. En je gelooft het niet, het werkt. Althans, daar lijkt het wel op. Hij schakelt bij 2000 toeren over. Het hoe en waarom moet ik nog uitvinden maar dit is al heel wat voor nu.
×