Ga naar inhoud

Erelijst


Populaire inhoud

Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 01/15/2019 in alle zones

  1. 5 punten
    Beste forum leden. Hierbij mijn project koppakking vervangen van een s type 2.5 v6 van 2004. Ik heb deze jag met een lekke koppakking gekocht. Het was een klein lek. Geen water bij de olie of andersom, gebruikte geen water. Alleen teveel druk op het koelsysteem. Uiteindelijk besloten om toch de boel maar zelf te vervangen. Het scheelt ik ben zelf automonteur dus dat is nog wel te doen. Moet wel toegeven dit is mijn eerste jaguar v6 die ik uit elkaar haal. Leuke uitdaging maar zeer vervelend zonder hefbrug. Wat heb ik allemaal vervangen: Koppakingen Alle andere pakkingen die nodig zijn Waterpomp Thermostaat Multi riem Bougies Cilinder koppen zijn volledig gereviseerd. Dit alles kosten natuurlijk best wel wat geld, maar ja dan heb je ook wat. Heb er ongeveer 25 uur aan gesleuteld op mijn gemakje in de avond uren en de weekenden. De jag rijd weer zoals het hoort nu. Hier wat foto's van de auto en de motor. Groetjes menno
  2. 3 punten
    Zo, afgelopen zaterdag de Daimlers opgehaald uit de loods die ik nu nog huur. In mijn garage thuis staan ze heel wat mooier en droger. De XJ40 reed weer prima ondanks dat hij inmiddels alweer zo'n 3,5 jaar stil heeft gestaan. In 2019 maar weer eens APK erop regelen en ermee rijden. Hetzelfde geldt voor de X300, staat ook alweer even stil. Thuis kan ik ze rustig klaar maken voor APK. Ze kunnen mooi staan zo in het hoge gedeelte van de garage. Ze staan ruim genoeg om via bestuurderskant erin te komen, en ik hou bij de werkbank nog genoeg ruimte over voor wat barkrukken zodat het een bar kan worden Het blijven toch wel top Daimlers voor 800 en 1450 euro, en nog in dezelfde kleur ook
  3. 3 punten
    Een lange weg te gaan.... Dat is nu juist het probleem Wim, een lange weg halen ze niet!!!
  4. 2 punten
    Een goed functionerend ABS is in ieder geval verplicht voor auto's toegelaten na 31-12-'17. En zoals het de laatste jaren met de keuringseisen gaat, mag je er van uitgaan dat het straks ook voor auto's van voor die datum in orde moet zijn.
  5. 2 punten
    Hoi Deze bbs rs [16 inc en achter 8.5 j en voor 7,5 j] heb ik al meer dan 12jaar op mijn xj zitten ze lopen super trillings vrij
  6. 2 punten
    Die subsidie is voor iedereen een slechte zaak. Potentiele kopers gaan nu zitten afwachten tot het zover is. Daarnaast hebben kopers van een EV geen extra subsidie nodig, veelal worden de EV's zakelijk gekocht. Bovendien betalen ze al geen BPM, geen houderschapsbelasting en amper brandstofkosten. En waarschijnlijk rijden ze op dit moment al in een redelijk schone auto. Geef die subsidie liever aan de onderzijde van de markt; mensen met een krappe beurs die nu in een echt vervuilende oude frikandel rijden. Geef ze die subsidie wanneer ze dat ding inruilen/laten slopen en een gebruikte EV aanschaffen. Zo zorg je er meteen voor dat de afschrijving van gebruikte EV's niet in een vrije val zit zoals nu. Want voor een elektrische Focus of Renault Fluence staan de mensen niet echt in de rij dus die dingen worden inclusief alle fiscale voordelen die we ooit samen hebben opgehoest naar het buitenland geëxporteerd. En met 6000 euro subsidie gaan minima echt niet naar de dealer rennen voor een nieuwe EV want die kunnen ze nog steeds niet betalen. al geef je ze 10 mille subsidie.
  7. 2 punten
    Goedemiddag, antw. 2 Ik heb een Jag XJ uit 2007. en heb er een leaper op gemonteerd. Ding is flexibel en geen probleem bij de APK. Ik vind dat een leaper erbij hoort. Kwestie van smaak, antw. 3: Is afhankelijk van de wielmaat: bij 19 inch gaat het comfort snel achteruit. Bij 18 inch heb je grotere keuze. Banden wisselen of (goedkoop "oude" velgen kopen lijkt mij een beter idee. Als je naar Duitsland gaat heb je echte winterbanden nodig. Groet.
  8. 2 punten
    Ik wil het voor woon-werk verkeer (later, als ik groter ben🎵) best overwegen, maar leuk is anders denk ik. En het is <voeg krachtterm in> duur. Als ze nu slim waren, hadden ze de jonge generatie een middel gegeven om aan die elektrische auto's te wennen, zoals een goedkope E-up of iets dergelijks, lease contracten met universiteiten en hogescholen, private lease etc. . Maar nee, alleen 60 jarige mannen met 2 ton aan inkomsten zijn nu de doelgroep. dat is toch niet slim.... (ja ze moeten ook geld verdienen maar goed)
  9. 2 punten
    Die supercharger is overigens wel een puntje als je met zoiets lulligs te maken krijgt als een defecte of lekkende benzene-injector. Bij mij zat er dus een scheurtje in een rubber ringetje van één injector met een foutmelding wegens te arm mengsel tot gevolg. Kosten van dit onderdeel zijn minder dan een euro. Maar wel een dag werk voor (de-)montage van de supercharger. En als je de pech hebt (zoals ik) dat er in het verleden een hoefsmid aan mijn auto had gewerkt die een bout vd supercharger had afgebroken, dan duurt het allemaal nog iets langer als je het netjes in orde wilt hebben. Dus ja; de R biedt (iets) meer plezier maar kost met name operationeel ook meer. Verbruik, banden, remmen, onderhoud supercharger/CATS. Het beste kun je met beide uitvoeringen een proefrit maken en voor jezelf bepalen of voor jou persoonlijk de meerwaarde in looks en rijplezier opweegt tegen de extra kosten.
  10. 2 punten
    Die bar komt! Staat een oude maar oerdegelijke werkbank die omgetoverd gaat worden tot mancave bar. Ik heb laatst zo'n vintage Animo horeca koffiezetter gekocht. Ook heb ik bij een Tattoo shop 3 originele fifties barkrukken opgehaald en een beertender gekocht Verder komt er nog een minibar en natuurlijk veel Jaguar opsmuk. Maar eerst electra regelen en de fabriekslampen ophangen. Een brug zou erin kunnen maar ik ben geen sleutelaar 😄 Ik plaats wel een foto als het klaar is
  11. 1 punt
    Ik vraag me af of hier iemand is die andere wielen dan standaard heeft gemonteerd.bv 17 inch met 225/55. Of de honingraat wielen van een xjs. Of ben ik nu aan het vloeken in de kerk? Of heeft iemand anders dan standaard vering? Of een aangepaste uitlaat?
  12. 1 punt
    Hallo Leden, Op Facebook in het Jaguar X-type forum kwamen we met het leuke idee om een meeting te organiseren nu dat het nog niet al te koud is. We weten alleen niet hoe we dit het beste kunnen aanpakken. Deze meeting willen we natuurlijk voor alle Jaguar rijders organiseren en hopelijk ook voor de buitenlandse Jaguar rijders zoals Duitsland, België etc. Of Facebook kunnen we sowieso reclame maken maar wat is nou een handige plek om dit te organiseren? Bij mij in de wijk is een groot parkeerterrein wat niet al te druk is op zondag waar het zou kunnen gehouden worden. Ook willen we kijken of we eventueel onderdelen kunnen verkopen aan onze Jaguar rijders die bijvoorbeeld nog iets zoeken en waar een ander vanaf wil. Vinden jullie dit ook een leuk idee? Groetjes, Timothy Joosen
  13. 1 punt
    Dat ik mijn XJ 5 jaar geleden kocht, zaten er Pirelli P6000 banden onder. Ik was blij toen ik ze vervangen had voor Vredestijn Giugiaro Ultrac Cento. Was gelijk een stuk stiller. Ik heb er nu Vredestijn Giugiaro Ultrac Satin onder zitten in de maat 235 50 ZR18 Y101. Prima banden die zo'n 70000 km meegaan. Daarnaast een van de stilste en scoort ook goed als het gaat om brandstof verbruik.
  14. 1 punt
    Ben ik met je eens pizzaman. Maar als je een dergelijke beschouwing doet voor een elektrische auto, moet je bij een benzine / diesel ook de raffinaderij meenemen die de brandstof produceert en het transport van de brandstof. Ik heb verschillende documentaires gezien waar een Nissan Leaf vergeleken wordt met een diesel auto en dan blijkt de Leaf in een well to wheel analyse het te verliezen. In andere rapportages wint de elektro auto weer. Het laatste woord is er dus nog niet over gesproken. Zelf denk ik dat het blijven rijden in mijn 2e hands XJ beter voor het milieu is dan alles maar scrappen en elektrische auto's kopen. De productie van een nieuwe auto is bepaald niet goed voor het milieu. Maar de vervuiler betaald volgens onze premier, whahahaha. Dus wie subsidieert straks de elektrische auto als we allemaal onze "peut" mobielen in de ban doen..... Juist. En ondertussen mekkeren zaken mannetjes in hun dure driedelig dat hun Jaguar van 100000 euro, die ze voor 150 euro in de maand hebben, niet doet wat ze hoopten. 700 miljoen aan subsidie van de peut verstokende Jan L gekregen en er kan geen bedankje van af hoor
  15. 1 punt
    All season banden (ik had Michelins) maakten best veel geluid en qua winterse grip vond ik ze niet in verhouding staan met mijn huidige Michelin winterbanden. Qua zomerbanden heb ik voor net vervangen door een Pirelli set. Dat is een enorm verschil met wat eronder zat. Durf het merk niet te noemen hier maar waren geproduceerd in China. Achter zitten 255-45-18 banden. Breder staat meestal wel stoer maar wil zeker niet zeggen dat dit ook comfortabeler is.
  16. 1 punt
    Hallo, Was al een tijdje op zoek naar een super v8 zwart met crème leer bj 2003 (interessant voor de zakelijke rijder) en heb er een gevonden en een maand of 2 geleden gekocht . Nu vind ik de looks van een 358 mooier dan een 350 dus toch maar een ombouw setje op de kop getikt . Er moest redelijk wat gespoten worden , heb meteen de bekende plekjes aangepakt , en de auto ziet er weer top uit . Gr Bert
  17. 1 punt
    Wat is de tekst ook alweer? Jaguar préfère Castrol. Oh wacht, dat is een ander merk.
  18. 1 punt
    Zie foto enkele berichten hierboven. Wat blinkt is vervangen , dus einddempers zijn vervangen door RVS pijp met demper. Dat laatste moet je overigens niet letterlijk nemen. De "dempers" zijn niet voorzien van geluiddempend materiaal , maar slechts van schotten die er voor zorgen dat er bij geen enkel toerental sprake is van resonantie. Ze hebben verschillende dempers op voorraad liggen en aangezien het systeem op maat wordt gemaakt terwijl je daar bent kun je kiezen welke demper je persoonlijk het mooiste vindt klinken. Reken op ± €750 incl. btw en factuur
  19. 1 punt
    Beste Viv Heb je de remote al een keer opnieuw gepaard met de auto ? Veel plezier van je Mag.
  20. 1 punt
    Vroeger zat ik regelmatig op dit forum, maar ik ben er echt al lang niet meer geweest. Ik kocht zoals jullie misschien nog weten altijd Jaguars/Daimlers voor sloopprijzen op de meest rare plekken. Ik heb ze nog steeds: De XJ6 Gold: De Daimler X300: De Daimler XJ40 Ik heb ze alle drie nog, maar ik heb bar weinig tijd gehad om er iets mee te doen. Ik heb 01/2017 een oude camper uit 1987 gekocht waar ik druk mee ben geweest: Inmiddels ben ik ook verhuist en ben ik hard bezig met het regelen van de verbouwing van mijn garage. Deze is nu 9x5 maar door de rails van de electrische garagedeuren die iets naar binnen lopen passen mijn Jaguar en Daimlers er net niet in. Omdat ik de camper ook aan huis wil stallen wordt de garage nu met 6 meter uitgebreid. Er komt exact eenzelfde garage achter de bestaande garage verbonden door een middenstuk van +- 1 meter met plat dak. In de zijkant van het achterste gedeelte komt dan nog een electrische roldeur van 350x310. De Jaguar en Daimlers kunnen dan mooi in het voorste gedeelte staan achter de twee gagaredeuren, en de camper komt in het achterste gedeelte te staan. Ik ben van plan het van binnen een beetje retro in te richten met vintage fabriekslampen etc. Ik heb straks veel meer tijd om aandacht te besteden aan de Jaguar en Daimlers. Ik zal dan ook wel weer eens Heinkenszand aandoen om langzaamaan de pijnpuntjes te bestrijden. Het doel is ze op de weg te houden uiteraard Ik zit voor dagelijks vervoer (ca 225 per dag) nu overigens naar het nieuwere type S-type te kijken, 2.7D. Ik heb het idee dat dit een aardig betrouwbaar model is voor deze hoeveelheid kilometers, en hij kent geen gezeur met zakkende hemels etc. Of denken jullie daar anders over?
  21. 1 punt
    Idd... Ik had mijn tekst al aangepast😉
  22. 1 punt
    Het lijkt er wellicht op dat ik als eigenaar een R wil verdedigen, maar dat is absoluut niet mijn bedoeling. Met beide uitvoeringen kom je inderdaad niets te kort , zelfs met een V6 niet (behalve dan het gebrek aan de mooie V8-roffel )! Ik twijfelde tussen een V8 en een R en had een V8 gekocht als de verkoper zich aan gemaakte afspraken zou hebben gehouden . Dat was echter voordat ik een proefrit had gemaakt in een R en achteraf ben ik blij dat de koop van de V8 niet was doorgegaan, want na die proefrit wist ik zeker dat het een R moest worden. Wow! Zo zie je maar weer dat persoonlijke voorkeuren verschillen. Overigens heb ik nog weinig kosten gemaakt die R-gerelateerd zijn, dus verschil in operationele kosten valt in de praktijk wel mee is mijn ervaring.
  23. 1 punt
    Nou, de ruwbouw van de garage staat inmiddels. Nog wat afwerkpunten (o.a. sierstenen betonnen wand buiten) en elektra en het is klaar. Geslaagd moet ik zeggen, is exact hetzelfde geworden als wat er al staat, dat was mijn eis ook. Het voorste hoge gedeelte van de garage is nu een meter dieper geworden, niet 9x5 maar 9x6 zodat een XJ40 of X300 er gemakkelijk in kan staan. Verder is er dus een verlaagd gedeelte bij gekomen zodat onze camper er ruim in kan staan. Binnenkort even mijn Daimlers ophalen en dan kunnen ze mooi thuis binnen staan. Verder vandaag de XJ40 Gold beetje verwend:
  24. 1 punt
    Getver, wat woon jij in verschikkelijke buurt, al die drukte om je heen en dat groen wat je moet onderhouden. Ik bleef daar niet als ik jou was, ruilen voor een rijtjeshuis in het westen? (wel pas als je jouw garage klaar hebt natuurlijk.) Leuk dat je de Jag&daimlers nog hebt!
  25. 1 punt
    Als ik jou was ging ik naar heinkenszand..... Die kan niet alleen goed je bak spoelen..... Maar heeft ook erg veel verstand van je hele jaguar Hij kijkt dan gelijk naar andere zaken ........ Dus dat is meer dan spoelen....!!!!
×