Ga naar inhoud

Erelijst


Populaire inhoud

Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 07/20/2018 in alle zones

  1. 3 punten
    Hoi, pas nieuw hier maar al veel te lang bezig aan restauratie 😁 . eigelijk was ie helemaal rot onderaan, bodemplaten en wielkasten ondertussen bijna klaar. De body is dus hard incl d puntlassen extra bijgelast voor torsiestijfheid t vergroten. Nu alles klaarmaken voor de 'swap'/wissel met de aandrijflijn xj40. We kruipen uit het diepste dal v restauratieproces. Opbouwen woohoo
  2. 3 punten
    Tot en met vanochtend zag de auto er zo uit: Maar gelukkig kwam daar de reddende engel in de vorm van een koerier in een gifgroene bestelwagen waarvan de motor de indruk wekte het einde van de straat niet te willen halen. Hij overhandigde mij een doos van UPS die door DHL bezorgd zou worden en waarvan de afzender zetelt in Goirinchem. In de verpakking: En nu ziet de auto er zo uit: Ik ben verbaasd hoeveel verschil zo'n verchroomd stuk plastic maakt.
  3. 2 punten
  4. 2 punten
    Ik vind het juist een leuke start voor een topic "Zoek het verschil"
  5. 2 punten
    In de beruchte rally voor de rijken onder ons rijd een Jaguar mee onder startnummer 118. de tocht gaat dit jaar van London op 4 augustus j.l. naar Tokyo. In Milaan zijn ze op het vliegtuig gegaan. De finish is in Tokyo op 12 augustus a.s.
  6. 1 punt
    Vooral koppigheid als iedereen zei/zegt dat ie nooit meer zou klaar geraken 😀
  7. 1 punt
    Oh bijna klaar zie ik 😉, je bent lekker bezig zeg.........!
  8. 1 punt
    Thanks Wim. WD40 erin en het palletje er weer uit. Wat een spul is dat toch. @Iksjeezesel Ha Rob, auto’s kopen blijft voor mij voor 80% een kwestie van vertrouwen in de verkopende partij. In dit geval gekocht van een garage die al jarenlang Jaguars verkoopt en onderhoud. Reviews waren vertrouwwekkend en sowieso de hele deal gaf mij een goed gevoel. Van de spannerrevisie en het laswerk stuurde hij veel foto’s gedurende het proces en dan .......die kleur. Toen ik er naar toe reed had ik al zo iets van “en je laat je niet verleiden door de kleur alleen”! Maar ik geef direct toe toen ik ‘m zag dacht ik maar aan een ding, zorgen dat hij wordt geleverd zoals ik het wil en hier zijn wij dus uitgekomen. Hij heeft ook een apart NAP met voor ieder jaar sinds nieuw ongeveer 10.000 km.
  9. 1 punt
    Dit was nog voor het poetsen maar ik vind het een erg mooie kleur. wonderlijk genoeg waren de vier spanners nog de originele. Maar meteen vervangen plus geleiders en kettingen. rijdt als een zonnetje. Ook de roest die er zat aan dorpel en natuurlijk bodem zijn perfect gelast. Hoop hier langer plezier mee te hebben. Er waren trouwens twee spanners al behoorlijk ver heen. Ongelofelijk dat men dit heeft laten zitten. Nu maar weer op zoek naar z’n onderhoud historie.
  10. 1 punt
    Maakt de auto af! 👍
  11. 1 punt
    En toch. Toen mijn dynamo bezig was de geest te geven had ik ook allerlei rare problemen. Ik heb heel veel gezocht en kwam ook op die BCM uit. Maar als je de diverse topics daarover doorleest is er geen enkele met een bevredigende conclusie. Uiteindelijk bleek bij mij de dynamo de boosdoener. Eigenlijk heel vreemd want de gremlins kwamen vaak al tot leven als de auto alleen op contact stond, dus nog voor het starten.
  12. 1 punt
    Het schijnt nogal eens voor te komen dat de electrische fans van het climate control systeem dienst weigeren. Ook mijn auto had hier last van, reden voor mij om wat meer informatie bij elkaar te verzamelen om de foutdiagnose wat makkelijker te maken en om te voorkomen dat ik iets over het hoofd zie. Voor diegenen die ook last hebben van blowers die niet werken: doe er je voordeel mee! Dit document heeft betrekking op het Delanair MKII systeem zoals toegepast in de XJS en XJ Series II & III. Vanaf modeljaar 1987 (~aug 1986) is Jaguar voor de XJS en de XJ12 overgestapt op het Delanair MKIII systeem. Dat systeem wijkt nogal af doordat de aansturing van de verschillende functies geheel electronisch is ipv mechanisch (met micro switches). Blowers.pdf
  13. 1 punt
    Die vraag komt vaker voorbij, en het antwoord ook .
  14. 1 punt
    Wellicht interessant voor vroege serie 1 bezitters De 2 ventilators van de vroege [zonder airco]serie1 brengen niet veel wind De met airco uitgeruste modellen blazen wat harder Hoe kan je dat verbeteren,,,na veel zoeken kwam ik uit bij de ventilators van de opel astra F Bij deze past de veel grotere waaier perfect in het slakkenhuis van het schutbord van de serie1 Je moet alleen de ophanging iets veranderen Door moderator verplaats naar het juiste topic.
  15. 1 punt
    Lister pakt door met aangepaste Jaguar NU.nl woensdag 1-08-2018 om 11:00 Lynk & Co 03 in productietrim © Provided by Lister De Britse sportwagenfabrikant Lister heeft zijn in januari aangekondigde model op basis van de Jaguar F-Type Coupé bijgeslepen en een voorzien van een nieuwe typeaanduiding: LFT-666. Het getal verwijst naar het vermogen van de Lister, te weten 666 brake-horsepower. Deze Engelse eenheid komt overeen met 675 pk en betekent een vermogenstoename ten opzichte van de Jaguar van 100 pk. Dit werd bereikt door middel van aanpassingen aan de compressor, de intercooler, het motormanagement en de luchttoevoer. Andere wijzigingen zijn een speciaal uitlaatsysteem en anders afgestelde vering. Lister doet geen mededelingen over de prestaties van de LFT-666, maar bij de aankondiging van het prototype repte de fabrikant over een acceleratietijd naar een snelheid van 96 kilometer per uur van 3,2 seconden en een topsnelheid van 334 kilometer per uur. Lichter Daarnaast is de LFT-666 lichter dan de F-Type Coupé SVR waarop hij gebaseerd is. Zo zijn onder meer de originele Jaguar voorbumper, achterspoiler en wielkasten achter vervangen door exemplaren van koolstofvezel van Lister zelf. Ook monteert de fabrikant lichtere wielen. Het merk bouwt 99 exemplaren van de LFT-666, welke vanaf 1 oktober bij de klanten afgeleverd zullen worden. Zij hebben omgerekend zo'n 157.000 euro voor de auto betaald. Een Lister met alleen de uiterlijke aanpassingen is ook mogelijk. Voor dat pakket rekent de fabrikant 9.750 pond, ongeveer 10.940 euro. De auto heet in dat geval simpelweg Lister LFT, dus zonder het vermogen in de benaming.
  16. 1 punt
    Zie hier de foto's. Gewoon een halfrond gebogen plaatje schuif je tussen het rubber en de as en vult daarmee de ruimte op, weg geklop.
  17. 1 punt
    Helaas zijn wij er niet bij. jammer want erg leuk evenement mss volgend jaar als Jaguar Forum weer met een eigen stand??
  18. 1 punt
    Het waren de stabilisatorstang rubbers. De bouten kreeg ik niet los dus heb ik 1 mm dikke rvs plaatjes om de helft v/d stang ertussen gedrukt die ik eerst rond heb geklopt in de radius van de stang en aan een kant scherp heb geslepen zodat ze het rubber netjes weg drukten en tussen het rubber en de stang schoven met siliconenvet. Ik heb ze 2 cm laten uitsteken zodat er een slangenklem om paste en kunnen ze er niet af vallen als ze eruit zouden schuiven onder het rijden. Het geklop is helemaal weg.
  19. 1 punt
    Over het infotainment in de F-type vind je lange lijsten met problemen terug op Internet. Daar staat tegenover dat er vanuit Jaguar ook lange lijsten met updates/patches beschikbaar zijn. Stap 1 zou dus moeten zijn: bezoekje aan de dealer ter controle of het systeem van de laatste software is voorzien. Tis net een computer . Na updaten ook even <CTRL><ALT><DEL> tegelijkertijd indrukken om opnieuw op te starten !
  20. 1 punt
    Voor spuitklussen mag je altijd naar zwolle komen,ik ben zelf al 15jaar autospuiter. ik heb zelf een daimler '96 x300. De foto is een jag '76 die een keer heb gedaan. Zonder verplichtingen mag je me altijd een berichtje doen. Mvg martijn
  21. 1 punt
    Eerste foto´s van mijn XJ8. En nog een aantal foto´s van de Daimler Super Eight van m´n vader, die overigens ook nog een XKR 2006 bezit, en een F-Type
  22. 1 punt
    Als je vooral korte stukjes rijdt maakt het niet veel uit hoeveel vermogen je hebt. Ik heb een 3 liter (in een S-type) en vermogen zat. Een V8 hoeft voor mij niet, en ik heb een handbak. Rij ook veel korte stukjes, maar soms wel een lang stuk en dan zijn die PK-tjes wel lekker. Als je gewoon weinig rijdt maakt het verbruik ook niet de hoofdmoot uit he. Toch... heb je de PK's dan stamp je 'm af en toe ook in, gewoon omdat dat lekker is. Lekkage van je tussenbak merk je pas als het te laat is (as usual). Klinkt er geraas dan is ie dus stuk of al half kapoet. Kwestie van een goeie kopen en laten checken. Goed is goed. Het is geen gare kwalitatief slechte zooi, alleen er dus wel goed mee omgaan. En zeker weten moet je dat dat ook voor jou is gebeurd anders ben je alsnog het bokkie. Tja flushen kost je 400 euro of zo. Doe je dat meteen (en was je bak nog goed) dan is dat 'piece of mind'. Ik zou het ook doen en er rekening mee houden bij de aankoop, tenzij het aantoonbaar al gedaan is. Navigatie hoef ik echt niet liever ergens een ruimte waar ik een Tom-Tom in kan douwen. Zie het maar als een 'Volvo type R'. Aankoopkeuring best wel aan te raden, tenzij de prijs zo laag is dat je een gok ermee durft te nemen. En dan moet je er zelf wel verstand van hebben anders koop je alsnog een braggel hok. Behalve dit soort specifieke problemen kunnen ze ook goed rotten en roesten dus dat moet je ook goed in de gaten hebben. Het is bepaald geen Fiat Panda.
  23. 1 punt
    ‘De Britten maakten deze Jaguars uit aluminium van afgedankte Spitfires’ Beroepsvlieger en Jaguarspecialist Willem Zoet (65) heeft een rode Jaguar XK140 Roadster uit 1955 en een roomwitte Jaguar XK120 FHC uit 1952. ‘Mijn vrouw houdt niet van open rijden.’ Willem Zoet met zijn twee Jaguars bij kasteel Wassenaar. De linker is een Jaguar XK 120, de rechter een Jaguar XK 140.Foto's: Wiebe Kiestra voor het FD. Bedrijf ‘Ik heb Kooij Cars in Den Haag dertig jaar geleden opgericht. Ik doe inkoop en verkoop, en restaureer auto’s; 80% is Jaguar. Daarnaast ben ik specialist in Rover. Ik vlieg ook mensen rond, bijvoorbeeld ondernemers in privévluchten in een Piper Saratoga zeszitter naar Zuid-Frankrijk, Noord-Engeland, Zuid-Spanje. Ik heb zelf een Piper Archer, voor funvluchtjes.’ Auto ‘Een Jaguar XK140 Roadster uit 1955. En een roomwitte Jaguar XK120 Fixed Head Coupé uit 1952. Daar ben ik net drie weken mee naar Spanje geweest. Mijn vrouw houdt niet van open rijden, vandaar. De restauratie daarvan heeft dertien jaar geduurd.’ Waarde ‘De 140 Roadster heb ik sinds 1996, verkregen uit een ruil tegen een Harley-Davidson en een MG-A. Hij is nu € 160.000 waard. Ik heb de 120 voor een prix d’ami overgenomen, in 2000. Voor 30.000 gulden. Die is nu ruim € 200.000 waard.’ Accessoires ‘Op de XK140 Roadster zit een zoeklicht, aan de bestuurderskant. Handig als je in een donkere straat een huisnummer zoekt.’ Kilometers ‘1500 per jaar met de roadster, daar rijd ik altijd open mee. Ik kijk ’s ochtends naar buiten en dan bepaalt het weer of ik de open 140 pak of de dichte 120. Of mijn vrouw bepaalt het. Met de 120 rijd ik wel 6000 mijl per jaar.’ Rijgedrag ‘Allebei hebben een zescilinder motor van 3,5 liter. Ik rijd vaak te hard.’ Minpunten ‘Ik heb heel lang de steekraampjes van de kap van de roadster achter in de kofferbak gelegd, tot ik erachter kwam dat er achter de stoelen een speciale la voor is ingebouwd. Haha, dat krijg je als je niks leest, ik ben zwaar dyslectisch.’ Indruk op anderen ‘Veel mensen willen met de roadster op de foto. Hij is ook gebruikt voor een modereportage in modeblad Nouveau. Ik kan er overal mee parkeren, ook waar het niet mag. Ik heb nog nooit een bon gehad.’ Uitstraling bedrijf ‘Beide auto’s zetten mij als specialist op de kaart, dat is mooi meegenomen. Maar dat is niet de reden dat ik ze heb. Ik vind de 140 gewoon de mooiste roadster die Jaguar ooit heeft gemaakt, en de 120 de mooiste Fixed Head ooit gemaakt.’ Status ‘Het is niet primair geld waar het leven om draait. Het is adoratie voor deze auto’s. De Britten maakten ze uit aluminium dat bestemd was voor de vleugels van Spitfires; er was geen ijzer na de oorlog. De 120 was in feite de Bugatti Veyron van de jaren 40.’ Onderhoud ‘Dat doe ik zelf.’ Droomauto ‘Die héb ik. De C-Type en D-Type uit midden jaren 50 vind ik ook mooi, maar die heb je niet onder een miljoen euro.’ BRON:FD
×