Ga naar inhoud

Erelijst


Populaire inhoud

Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 09/23/2018 in alle zones

  1. 3 punten
  2. 3 punten
    Ik ben om. Gisteren ben ik in Lelijkstad geweest bij de 'Art of Perfirmance Tour' en daar met een I-Pace de cone challenge gedaan. Dus zo snel mogelijk zo goed mogelijk tussen pilonen door rijden en daarbij zo min mogelijk meters maken. Die I-Pace is een geweldig apparaat om mee te rijden. Mijn mening zal misschien iets gekleurd zijn omdat ik de challenge heb gewonnen.
  3. 2 punten
    Dat Nieuwe Rijden is de pest voor de motor; Elektrisch is de pest voor rijden. detwaalfkabouterslover
  4. 2 punten
    Vroeger zat ik regelmatig op dit forum, maar ik ben er echt al lang niet meer geweest. Ik kocht zoals jullie misschien nog weten altijd Jaguars/Daimlers voor sloopprijzen op de meest rare plekken. Ik heb ze nog steeds: De XJ6 Gold: De Daimler X300: De Daimler XJ40 Ik heb ze alle drie nog, maar ik heb bar weinig tijd gehad om er iets mee te doen. Ik heb 01/2017 een oude camper uit 1987 gekocht waar ik druk mee ben geweest: Inmiddels ben ik ook verhuist en ben ik hard bezig met het regelen van de verbouwing van mijn garage. Deze is nu 9x5 maar door de rails van de electrische garagedeuren die iets naar binnen lopen passen mijn Jaguar en Daimlers er net niet in. Omdat ik de camper ook aan huis wil stallen wordt de garage nu met 6 meter uitgebreid. Er komt exact eenzelfde garage achter de bestaande garage verbonden door een middenstuk van +- 1 meter met plat dak. In de zijkant van het achterste gedeelte komt dan nog een electrische roldeur van 350x310. De Jaguar en Daimlers kunnen dan mooi in het voorste gedeelte staan achter de twee gagaredeuren, en de camper komt in het achterste gedeelte te staan. Ik ben van plan het van binnen een beetje retro in te richten met vintage fabriekslampen etc. Ik heb straks veel meer tijd om aandacht te besteden aan de Jaguar en Daimlers. Ik zal dan ook wel weer eens Heinkenszand aandoen om langzaamaan de pijnpuntjes te bestrijden. Het doel is ze op de weg te houden uiteraard Ik zit voor dagelijks vervoer (ca 225 per dag) nu overigens naar het nieuwere type S-type te kijken, 2.7D. Ik heb het idee dat dit een aardig betrouwbaar model is voor deze hoeveelheid kilometers, en hij kent geen gezeur met zakkende hemels etc. Of denken jullie daar anders over?
  5. 1 punt
    Informeer eens bij Coventry in Uden of beter ga er eens kijken en je zult je ogen uitkijken daar!
  6. 1 punt
    Andere optie is Classic&Ko (ook forumsponsor) in Vorden - dat zijn zeker restaurateurs en heel goed bekend met Jaguar (ook XJS). Weet niet hoe bekend ze zijn met "moderniseren", maar ze hebben wel recent nog een Volvo volledig elektrisch gemaakt, dus niet onbekend met afwijken van de standaard. Elke keer wanneer mijn XK8 daar is, is er voldoende aandacht voor originaliteit (geef ik zelf de voorkeur aan). Het spuitwerk van Ko is trouwens ook prachtig! Het beste is even bellen om te overleggen...
  7. 1 punt
    Weet niet waar je woont maar Stenger Jaguar is wel een bedrijf wat aan restaureren maar ook moderniseren doet. Even hun website checken. Ben er zelf nog nooit geweest maar zou hen wel overwegen wanneer ik langdurige restauratie/verbetering heb. Succes!
  8. 1 punt
    Garage Caspers. Ik heb geen ervaring met deze club maar hé, het is een forumsponsor .
  9. 1 punt
    Leuke motorfiets, is dat de nieuwe van Honda? Even een oud fotootje gepikt uit een forum gestart door KeesH? Dat ziet er toch beter uit dan onze hermandad in hun Volvo's....
  10. 1 punt
    Gentlemen, Zondag 28 oktober, is weer de jaarlijkse Jaguar & Daimler onderdelendag in Druten. Deze word georganiseerd door de Jaguar Daimler Club Holland (JDHC) en is open voor leden en niet-leden. Leuke dag om auto's te bewonderen, onderdelen bijeen te verzamelen en met diverse figuren bij te kletsen. Zet alvast in de agenda!!! Goed excuus om die zondag niet met je vrouw mee te moeten naar je schoonmoeder! Voor meer info zie website JDHC: https://www.jdch.nl/evenementen/jdch-lifestyle-onderdelenbeurs/
  11. 1 punt
  12. 1 punt
    Bron: https://www.roadandtrack.com/car-shows/paris-auto-show/a23610588/jaguar-electric-supercar-ian-callum-paris-motor-show/ Ian Callum Wants to Make an Electric Jaguar Supercar With Mid-Engine Proportions The Jaguar design boss talks about electric cars, the future of sedans and his favorite Jaguar XJ at the Paris Motor Show OCT 5, 2018 JAGUAR Jaguar drove a whole fleet of XJs from Coventry to the Paris Motor Show to celebrate the luxury sedan's 50th anniversary. At Paris, the Jaguar stand also had Sir William Lyon's personal XJ on display, a 1968 XJ6 Series 1 4.2 Saloon in Sable with a cinnamon interior. Back in those days, the 245 horsepower XJ was advertised as a 124-mph car, and Jaguar sold 98,527 of them by 1973. Today, the current generation XJ might be getting a bit long in the tooth, but Jaguar is just about ready with its replacement. At the 2018 Paris Motor Show, I bumped into Jaguar design head Ian Callum to talk sedans, sports cars, and the electric supercar that's in his head. Road & Track: What were you driving in the anniversary convoy? Ian Callum: A Series 3, a 1983 Daimler Sovereign. But it broke down. The only car in the whole trip that broke down was my car. The alternator went. We tried to jump start in a few times, but we gave up. It happens. R&T: Looking back on 50 years now, which is your favorite XJ generation? IC: The first one and the last one (laughing). I fell in love with the first one when it came out, and I thought it’s a fabulous car. It was very modern, very dramatic. You know, when you consider the other cars around that time, they were very conservative. This car wasn’t. It’s traditional in its details, but its proportions were amazing. The wheels were huge! All those Mercedes sedans and BMWs had those little wheels. The Jaguar had big wheels, and that’s when I kind of learned about the proportions of a car. How important it is. So, that’s really one of my favorites. I have a Series II at home, a coupé, which I think is a beautiful one. That’s probably my favorite of all of them. I know it’s a Series II, but a two-door. I have big, 18-inch wheels on it. And then, I really like the last one that we did (2009), because it breaks the mold. I don’t think the XJ should have gone through all the traditional design phases it did. I think it should have been more revolutionary each time. And I think the reason was that William Lyons just wasn’t there anymore. The Coupé was the last car he actually influenced, and it was one of his favorites, by the way. SPACE, GRACE AND PACE. The Last Special Product From Mr. Jaguar Himself I think afterwards, the custodians of the brand just repeated the same story. He would not have done that. He would have been more revolutionary, so it was important for me to be revolutionary with the change for what we have today. But that car is eight years old now, you know. And it still looks okay. That’s important. A Jag should always look good. Even when it’s old. I still love today’s car. We had an XJR575 on the drive here, and I was watching it on the road, and it really made me want to buy one. If I can get the right price (laughing). It’s a lovely car. R&T: Does that mean we should expect to see a huge step forward for the upcoming next generation? IC: Yeah… a step forward! R&T: You know, that’s what BMW says about the new 3-Series... IC: Oh, do they? Well, I won’t say too much, but it will be a bigger step than that! Theirs is a little step, so a little bit bigger than that! R&T: XJ sales are slow, and manufacturers often talk about the challenges of selling a sedan. Why do you think people are turning away from this traditional body style? IC: I don’t think they are! It’s complicated, really. The most successful XJ was actually the XJ40 (1986). We were selling 45,000 a year. I mean, that was healthy stuff. And I was trying to explain this to my bosses: the reason it happened was that it found a really particular niche market. It wasn’t a big car. Much smaller than the competitors, and certainly a lot smaller than a lot of American cars. And our biggest customer was the US, and most in the US were women. And a lot of women bought them because they liked the size of it. You still got the luxury, you still got the room, but they liked the fact that it was a little smaller than everything else. Of course in time, the car grew into the F-segment. Sometimes I wonder, was that the right answer? I don’t know, but I’d prefer it to be smaller. But there are aspects people insist on, like the legroom and headroom, all that boring stuff that we have to hear too. So the car grew, and it grew to the size of a natural F-segment car, because that’s what the marketing people have been measuring. Other F-segment cars. And the [sales] volume of this XJ? It has never been huge. It was in the 20,000s at one point, and it went down to below 10,000 worldwide I think, but it is eight years old now. It’s still the best to drive though, of all the F-segment cars. But it is eight years old, and I think the age has a lot to do with it. Interestingly enough, the sedan market is still as big as the SUV market, it’s fifty-fifty around the world. It is skewed towards Asia. They do prefer sedans, and we can’t ignore that. But the western world is definitely heading towards SUVs. People are fickle. I think there may be a risk that people will grow up with SUVs, but there will be a generation beyond millennials that will not want SUVs. I think they will want sedans again. I think it might move back, and so we have to be prepared. People are moving towards SUVs because they are more practical. And people like to sit high, like to have a dominating view of the world. And you know, when you drive a Range Rover for the first time, you do feel very special. You’re the king of the country. But I’m not convinced it will be forever. I think people will be back to sedans, and station wagons as well. I hope! We have facelifts of the XE and XF coming out relatively soon, and that makes a big difference. We really sorted the interior out. It’s a really good interior, and I think that’s one of the weaknesses of the current XE. But we have to get the communication out there. As for the next XJ, it has to be beautiful, sporty, sleek, it has to be a drivers’ car. The design has to signify the message of a sports car. It’s not just a three-box sedan. It’s something people wanna get into and drive. And that has to be a message of its shape. R&T: The new F-Type is on its way. Rumor says it’s going to be a hybrid. But if you had no packaging constraints, what sort of a sports car would you design? IC: This is not necessarily the plan. There’s not a plan, to be honest with you. But we went through a great big debate about it. The all-new F-Type, what it should be, and so on. I would like to do a mid-engine-style electric car, I think that would be the ultimate for me. Like a C-X75 [the concept car shown at the top of this page]. You know, mid-cabin, mid-engined proportions, but electric. I think that would be a phenomenal car. And it’s in my head, and you know, probably a few scribbles here and there. But we haven’t committed to that, and we may not do that in time for me the see that through, unfortunately (laughing). But regarding the technology, with the momentum of electric cars, and the companies working on it, I don’t think you're gonna get a breakthrough, but a very steady incremental rise in performance and range. The real challenge is charging time. Range becomes less significant at 300-plus miles, but you need to get your charging time down to 15 minutes. It will happen. And the weight is another challenge. But what’s interesting about the I-Pace is that I drove it on a Scottish road. A beautiful road I know very well. And with the I-Pace, you can put it through corners, and by the time you’re in the middle of it, you’re very aware of its weight. But you’re not worried about it. You become aware of it, because the momentum starts to take the car. You feel the forces going sideways. So, perhaps you need to enter corners slightly slower, but you can come out much quicker. That’s the secret. The moment you’re on the apex, and you put the throttle down, my goodness, it’s like a slingshot! It’s the future, and it’s quite exciting, but of course the big question for us is, do we do another mechanical sports car? The last hurrah, you know? Or do we just switch? For the F-Type replacement, we have various projects going on. Experiments. We’ll see. But what I can tell you is that interiors are gonna take on a whole new level. Our interior design in the studio at the moment is fantastic. I’m really, really pleased with it. We have a guy called Alister Whelan who’s taking over the interior design, and is really focused on us moving forward. It’s very exciting, so the next cars in the next few years will be quite a bit different.
  13. 1 punt
    Je gaat de boost en bijbehorende kick ongetwijfeld missen
  14. 1 punt
    @ Rover 114; Helemaal waar wat je schrijft. Ik ben dit weekeinde met mijn meissie weg naar een hotelletje in Duitsland. Shell V power er in bij vertrek, morgen aftanken met brandstof zonder de troep van ethanol. Alle flesjes injector cleaner/klep cleaner ten spijt, niets maakt zo schoon als een paar uur op kruissnelheid. Stationair lopen klinkt gewoon rustiger. We jammer dat juist dit weekeinde mijn airco niet te regelen valt.
  15. 1 punt
    Dat is een bekend verschijnsel bij diesels. Af en toe, b.v. een keer per maand een tijdje met flink hoge toeren rijden helpt roetvorming te verminderen. Bij te veel roetuitstoot kun je ook edn flink stuk blazen op de Duitse Autobahn. Het is sowieso goed voor een motor om regelmatig veel toeren te maken. Dat Nieuwe Rijden is de pest voor de motor.
  16. 1 punt
    Eindelijk weer rijdend met werkende dynamo,radio, bluetooth, licht verklikker. oh wat heb ik hem gemist . toch weer fijn om erin te rijden.
  17. 1 punt
    Nou ik heb laatst in een X350 mogen rijden, en Mercedessen ken ik wel. Zo'n X350 is net zo zacht, maar wel 'gedempter'. Geen nadeinen/gewaggel. Een X308 heb ik wel eens gereden, en rijdt meer als een Mercedes (zullen ze me wel afschieten hier). Eigenlijk vond ik het nog het meest lijken op een W123 met een V8 en een sport-onderstel, maar dan eentje die (veel) strakker stuurt en met veel betere stoelen et cetera. Kortom, veel minder een 'boot'. Bij een Mercedes (ik heb taxi gereden...) kleunde ik ook nog wel eens OP een drempel... zal je met een Jag niet gebeuren. Maarre... een X350 is wel zo'n beetje de meest comfortabele auto die ik ooit gereden heb. Beter nog dan de S-type. Dus geen comfort? Kan me niet voorstellen dat dat zo hoort. Weet echter niet welke Benzen je hebt gereden.
  18. 1 punt
    Inderdaad, het verschil met muscle grease is ongelooflijk. Het is best een investering als je bedenkt dat ik maar twee keer per jaar echt aan het detailen ben. Maar het verschil in eindresultaat rechtvaardigt de aankoop dubbel en dwars. Dat geldt eigenlijk voor al die potjes en zalfjes. Zo heb ik een ieniemini potje wax van Dodo's Juice. Een potje Oil of Olaz is groter. Maar de inhoud is ruim voldoende om de auto twee keer volledig (!) in de was te zetten. Laten we maar eerlijk zijn, duurkoop is hier goedkoop.
  19. 1 punt
    Ik heb ze bij mijn XKR wel vervangen want het lag toen toch uit elkaar. Maar dan nog, 32 kleppies eruit en erin is niet effe snel gedaan.
  20. 1 punt
    Net als goede wijn, met het ouder worden wordt ie alleen maar beter.
  21. 1 punt
    Nou.... https://en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_AJ-V8_engine en http://www.super7thheaven.co.uk/components/jaguar-aj-v8/ Leuke site vind ik, als het over de AJ-V8 gaat! Het (de AJ-V8 (en 6) is toch echt een ontwerp van een noodlijdend Engels bedrijfje eind jaren 90, wat vervolgens na de overname door Frod (:-)) breder ingezet zou worden.... Echter, de boerkes uit de US konden maar lastig overweg met een zero tolerance engine, met een gesplitst onderblok enzo met supernauwkeurige lageringen... Een tractor bouwen kunnen ze wel bij Lincoln (Navigator bijvoorbeeld) maar aan Europees spul kunnen ze nooit tippen natuurlijk. Ook werd de Amerikaanse V8 tractor benzine de Jaguar (en ook bij Porsche) Nikasil V8 motor uiteindelijk noodlottig in de US. (een Nikasil motor kun je niet gebruiken om zwavelafval kwijt te raken want dan gaat de Nikasil coating er aan)
  22. 1 punt
    Hoi, maandje verder weer in de record hete zomer, Ik ben voorstander van electrolyse met fosforzuur( verkoperen vernikkelen), maar roest is roest en is als n kanker die vreet, dus besloot ik om nog verder tumors te snijden. Buitenkant A.stijl die kon zelfs niet gered worden met electrolyse, dus snijden maar. Dan kan je ook beter aan de holle ruimte en de daarin getrokken koplampbekabeling. Lokaal zandstralen,stofzuigen, roest omvormer Tanik en dan zinkspray dan waxoil dan PUR schuim zoals in moderne autos. Och och, deze week weer eens zo n moment van zelfspot gehad: waarom doe j zoveel moeite als j n serie 2 ziet die voor 900€ enkel wat mechanische en cosmetische zorg nodig heeft zou k al lang rijden. Sjonge jonge. N beetje gek is ook leuker, toch maar voort doen. Het project zou ook veel sneller gaan als er evenveel geld als stof en onkruid woekert. Toen kwam k op t idee om een soort crowdfunding te doen waar je participatie in hebt: geld of werkkracht. Maar dan moet j natuurlijk heeel goed nadenken over vele mogelijke situaties en ook de beoogde kwaliteit behouden v afgeleverd werk. Voorlopig nog steeds in de structurele fase( body).
  23. 1 punt
    Ben net weer terug het was wel een British Weather !
  24. 1 punt
    Eigenlijk hoort deze posting thuis in 'Wat deed jij met je Jag vandaag?". Of in het detail topic. Maar ik hou liever dit draadje levend, dus post ik hier. Tijdens de sale van carclean heb ik eindelijk 'ns een DAP gekocht: Dat stond al jaren op mijn verlanglijstje. En gisteren waren we met een paar vrienden weer eens bij elkaar gekomen om onze auto's schoon te maken en te barbeknoeien. Ik arriveerde als eerste en ik heb de Jag eerst in de foam gezet en wielen en voorkant ingespoten met non-ferro. Het verbaast mij toch elke keer weer dat ook een voorkant paars kleurt. Na het afspoelen van het schuim de auto gewassen met de twee emmer methode (Duh!). Daarna kleien. Zo'n XJ is heel veel vierkante meters dus ben ik blij dat ik dit vaker doe. Dat scheelt per beurt toch een hoop tijd. En in de fabriekshal waar we stonden, met een schreeuwende radio is het geen Zen therapie. Dus was ik blij dat dit snel ging. Ook al omdat de detailerspray van Monello tegenwoordig naar tandpasta ruikt. Hierna was het tijd om met de DAP aan de slag te gaan. Eerst met Mezzo en daarna Finale. Wat maakt zo'n ding een herrie! Uiteindelijk liep het al tegen vieren en met al die herrie begon ik er wel doorheen te zitten. Het tussenresultaat: Na nog een laag Smartwax vond ik het wel welletjes. Van de week nog het rubber behandelen en de binnenkant schoonmaken en dan kan de auto er voor een tijdje weer tegen.
  25. 1 punt
    Vandaag de wishbone draagarm van de linkerkant binnengekregen met de DPD. Had deze besteld via AutoDoc. Deze kwam 8 dagen na bestelling binnen. Dus de R de dam op en aan de gang. Wiel er af en ook wat fotootjes gemaakt ondertussen. Fuseekogel van de wishbone los gemaakt en met een stukje draad gezorgd dat het geheel een beetje op zijn plek blijft. Zoals ik al eerder had ontdekt, zat er behoorlijk wat speling op de kogel. Voor ik begon met het losdraaien van de beide kanten, eerst goed gekeken in welke stand de wishbone nu staat. De nieuwe moet in dezelfde positie teruggeplaatst worden. De koppen van de bouten zitten aan de zijde van de schokbreker. Voor de moeren moet de motorkap open, ze zijn bereikbaar zonder verdere demontage van andere onderdelen. Aan de moeren zit een grote ring van 4..5 cm vast, hierdoor zijn ze makkelijk vast te houden als ze eenmaal los zijn. Ik had voor de zekerheid een touwtje aan de steek/ring sleutel gemaakt. Mocht ie dan vallen, dan kan ik hem zo weer naar boven hijsen. In plaats van aan de onderkant al dat plastic los te gaan schroeven. Ik had veel plezier van mijn setje ratelringsleutels dit keer, je kunt maar een kleine slag maken. Daarna begon de pret. De moeren waren er af en de bouten konden vrij bewegen, maar door hun lengte konden ze er niet uit. De schokbreker zat in de weg voor beide bouten. Dus toen de schokbreker los geschroefd aan de bovenkant. Maar omdat de auto alleen linksvoor opgekrikt was, hield de stabilisatorstang de schokbreker natuurlijk mooi op zijn plek. Dus de rechtse kant ook maar opgekrikt, daarna de stabilisatorstang losgemaakt van de linkerkant. Toen deze los was kon ik met mijn goede vriend de koevoet het spul net ver genoeg naar beneden krijgen om de schokbreker eerst een stukje naar de ene kant te bewegen en bout 1 eruit te halen. Ook naar de andere kant voor bout nr2. Eindelijk was de wishbone los! Montage was in omgekeerde volgorde.
Ă—