Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation since 11/01/2023 in all areas
-
IK kies een jong exemplaar waarvan ik weet dat hij goed is... Prijzen van onderdelen schieten de pan uit tegenwoordig , maar gebruikte delen blijven goed betaalbaar en uiteraard is het wat gokken maar het gaat over ene bomproef X300. Ik kan alles op alles zetten om er een nieuwe bak onder te zetten, of deze volledig te reviseren maar de prijs van een gebruikte is een 5e deel van dit bedrag. Demontage van deze automaat is ook geen rakettechnologie dus.... Jonge bak besteld, nieuwe olie en filters en gaan.6 points
-
Voor ons als garagist en (mede) organisatoren van evenementen heb ik een andere kijk op activiteiten met het forum. Voor mij is het elke dag een bezigheid om met Jaguars te werken ik zie en hoor de verhalen de hele dag en beleef mee hoe mensen over hun auto denken. De nieuwere auto's die we zien in de garage gaat het meestal over repareren en weer door.... Liefst vandaag want ik heb de auto nodig... (kan natuurlijk niet zomaar vanwege de andere werkzaamheden) De oudere auto's en dan specifiek de jaren 90 en inderdaad de 2000 jaren zien wij regelmatig, niet omdat we de nieuwe niet kunnen maar omdat we een andere soort werkwijze hebben en de mensen bij ons de gehele dag aanwezig zijn en we eigenlijk alle onderdelen op voorraad hebben om de meeste zaken werkelijk die dag te voldoen. Dit geeft samen met andere klanten die die dag ook aanwezig zijn een leuke aanvulling op de dagindeling, praten met elkaar en aanwezig zijn in de werkplaats bij de reparatie. De behoefte om over de auto te praten en mee te beleven met de ervaringen van anderen geeft een soort minimeeting. Voor ons is het niet heel handig een goede meeting te doen met meer dan 50 man , eerder hebben we meer dan 100 mensen mogen begroten maar dan moet je meerdere onderdelen hebben waar kundige mensen staan die het opnemen om alles te begeleiden en uit te leggen over wat er met het onderwerp of dienst bedoeld word. Veelal komt men naar mij omdat ik met handen en voeten uitleg hoe alles werkt... Het is erg lastig een Meeting te doen waar alles is naar wens, eten, drinken en een leuke informatieve dag over dat onderwerp wat jou het meeste aanspreekt. Iedereen heeft zijn eigen interesse, iedereen zijn eigen verhaal. Verhalen delen gaat het beste met een rondrit, verhalen opdoen en nieuwe dingen zien, ook ervaringen van anderen delen gaat goed met een rondrit. Een echte Meeting in een pand met alles er op en er aan is duur... en dan word de intree hoger en daarmee het verwachtingspatroon van de deelnemers ook hoger. Dus een mooie locatie, een mooi diner... erg goede ingrediënten voor een leuke dag, maar als het een technische dag betreft dan is het al anders als er niet naar ieders verwachting genoeg aan de techniek gedaan word, en dan ook nog in ieders interesse gebied. Al met al dus een hele opgave.. Duidelijk zijn in wat voor Meeting het word is gewenst. En zeker om het juiste te doen erg moeilijk, wellicht is dit een reden dat er niet veel plekken beschikbaar zijn voor zo'n dag. Een rondrit, een TD of een automaat-revisie middag word bij ons altijd goed bezocht, en altijd leuk ontvangen, we vinden het zelf ook erg leuk. Maar met meer dan 50 man krijg je al te maken met de gemeente, om maar te zwijgen van de organisatie. Best lastig allemaal. Ik begrijp dus echt wel waarom het minder word. Wij houden altijd...al jaren de TD rond de 15e van de maand November. Is altijd dezelfde periode, als er dan een andere TD elders is dan wil ik wel contact er over maar niet iedereen die bij ons komt komt via het forum, mensen die al jaren aanwezig zijn weten dat het rond die data is en schrijven gewoon in een maand of soms een week van tevoren, erg lastig dus om die data aan te passen als er elders ook wat is. En jammer want er is al zo weinig. Ik las dat het afgestemd kon worden met Henk, maar ik weet niet wie dat is.. Ik ben niet benaderd om af te stemmen op de data door een andere partij, dus excuses als het samen viel met een andere TD. Dus al met al een lastige materie om alles op orde te houden, ik heb respect voor Keesh die al zo veel voor het forum doet, echt geweldig! Ik wil best weer wat ervaringen delen uit de garage in dagboek van een garagist, als dit goed ontvangen werd hoor. Ik hoor het regelmatig. (erg leuk) Maar het is wel zo dat ik dat liever in de winter weer op pak, het is best even tijd en inzet en als het dan mooi weer is ga ik ook graag even ontspannen in de avond. Voor de kosten van het forum snap ik helemaal wat er gebeurd, als je iets betaald wil je er wat voor terug, een mooi blad, een mooie dag, een leuke en levendige site.. En dat is lastig, daar heb je mensen voor nodig, daar is tijd voor nodig, daar is een locatie voor nodig, allemaal zaken die er toe doen. Met een club als JDCH is dat wellicht makkelijker vanwege de grotere aantallen mensen die er iets voor willen doen en de opbrengsten die er zijn vanwege het intree en lidmaatschap verhaal, waar je dan ook minimaal een mooi blad voor krijgt, Ik ken de club verder niet, ik heb er geen contact mee. Ik ken er wel wat verhalen van, inderdaad dat gaat om de wat (duurdere) originele auto's die daarmee ook direct de aandacht trekken van de wat meer gefortuneerde onder ons. De mensen die bij ons verschijnen hebben vaak een wat oudere auto die voor hun gewoon voldoet en ze willen er net zo van genieten als de andere zijde die de wat exclusievere auto's rijd. Ik zie wel steeds meer de jongere auto's ook bij ons verschijnen op bijeenkomsten, dus er is zeker wel sprake van een mix. Wat goed is... stoot niemand af, stel geen eisen en vraag geen onmogelijke dingen, zaken waar ik vaak wat over hoor van klanten als ze over andere fora praten. En dan niet direct over Jaguar.. Zaak is ook dat iedereen zich welkom voelt op een forum, ik weet wat van auto's af... maar andere wellicht ook, sta er voor open om nog wat met elkaar te delen. Ik zie TE vaak onenigheid onderling... niet nodig, het gaat er om dat iemand zich welkom voelt en het gaat er om dat iemand zich gehoord voelt. Als praktijkvoorbeeld, Ik hoor regelmatig klanten die mee willen denken over zaken die hun auto aangaat, Internet geeft veel info over zaken, maar als je bij ons komt heeft het een reden, dan kun je het niet zelf, maar meedenken is goed, opdringen niet.. Dus ik kan alleen maar concluderen dat er sprake is van betrokkenheid, sprake van willen meedenken in het probleem, ik zeg dan altijd, "de lijn tussen arrogant en professioneel is dezelfde, je bepaald alleen zelf welke kant je op valt" Het is alleen wel zaak dat we het probleem oplossen, en als dat met meedenken gaat of met professioneel denken en handelen is dat niet van belang, het probleem is immers opgelost. Maar het leeft wel// Zaak is dan weer dat het overleg over meedenken dan weer extra tijd vergt, maar stel dat de klant gelijk heeft in de zoekrichting, stel dat ik het toevallig weet... doet er niet toe, het probleem is opgelost en je hebt tijdswinst. En als je niet goed samen overlegt en de grens aangeeft of duidelijk stelt wat wezenlijk een goede inzet zal zijn dan creëer je soms een probleem. En dat zie ik ook bij fora, je "leest" een bericht in de huidige emotie, misschien is het wel heel anders bedoeld, of vatte we het verkeerd op... Of juist niet... Moeilijk he? Zo ook met alles goed doen op fora en het regelen er van. In ons werk doen we alles mogelijk de auto te repareren voor een zo goed mogelijke prijs en goed mogelijke tijdsbeeld voor afwikkeling. En we hopen dat het dan naar ieders wil is gegaan.. Maar we hebben er wel openheid en overleg over, dat vind ik fijn.5 points
-
Facebook is een rampsite. Leuke groepen, dat wel, maar al je data wordt opgeslagen en gebruikt en wie weet wat ze daar allemaal mee uitvreten. Die Mark Zuikerberg is een naar ventje.5 points
-
Het is algemeen Kees. Ik kwam 10 jaar geleden op een MX5 forum, was daar redelijk druk, nu gebeurt er wekenlang helemaal niks meer. Het Citroen forum gaat nog redelijk, maar veel minder dan toen ik er kwam en soms klik ik op 'recente onderwerpen' en komt er niks. Het enige forum waar ik kom en waar het nog spuugdruk is, is het motor-forum, maar ook daar wordt het minder. Ik denk dat veel is verhuisd naar facebook en gelijksoortige meuk, waar je als je technisch advies vraagt, een enorme stapel reacties krijgt waar je niets aan hebt.5 points
-
Ik pak het gewoon weer op, we maken wel echt leuke dingen mee in de garage, en ik probeer niet heel grof over te komen.. soms ben ik wat onder invloed van passie...4 points
-
Gevint! De oorzaak van het probleem dan, inderdaad de nulstand schakelaar. Uit het schema bleek dat deze schakelaar twee standen heeft, een maakcontact en een verbreekcontact welke inwendig door de motor bediend wordt . Deze schakelaar wordt continu tijdens draaien van de motor bediend, alleen wanneer je de wissers binnen de auto uitzet, verandert de stroomkring en stoppen de wissers door het verbreekcontact als de schakelaar wordt bediend, dus de ruststand. Probleem bij mijn schakelaar is dat het verbreekcontact verbrand is en de motor direct stopt wanneer ik binnen de wissers uitzet. Een ingewikkeld verhaal, maar als je het doorhebt dan klopt het wel met de klacht. Schakelaar heb ik bij SNG Barratt kunnen bestellen.4 points
-
Zo, ik ben mijn bed weer uit... gistten beetje gecrasht na de de dag... Wat een heerlijke dag was dit !! Ik zeg het elk jaar maar nu toch echt weer... wat fijn dat er zoveel mensen onze kant op willen komen voor een TD, dit houd alles in stand, wij doen het graag, jullie komen graag... ik kan lekker mijn hobby (Praten) doen.... de gehele dag... en we hebben er elkaar weer eens gezien en we leren er allemaal van! Ik vind het fijn zoveel input van de bezoekers te krijgen, daar leren we echt van! En zaken als motor spoelen en transmissie revisie zijn zeker de wat duurdere onderdelen, maar het is fijn te laten "zien" waarom dit soort behandelingen er zijn... Ik ga binnenkort mijn 126k op de teller XJS 3.6 ook spoelen om eens te zien wat er werkelijk te halen valt in een oudere auto, voor de nieuwe hebben we alleen maar goede reacties en goede resultaten gezien, maar ik ben stiekem wel benieuwd wat er bij de klassiekers te doen is met deze dienst... Uitleg over veersysteem was ook erg leuk om te doen en wat kwam iedereen mee zeg!, het is een behoorlijk gecompliceerd systeem en toch begrepen we allemaal aan het eind hoe het werkt.. Ik heb het probleem dat ik niet meer "normaal' in een auto kan rijden omdat ik altijd bezig ben met diagnose en verbetering... maar ik hoop dat ik jullie een stukje rust mee heb kunnen geven met besef hoe alles werkt wat er werkelijk belangrijk is als er een lampje brand en wat niet.. Geeft mij altijd een beetje rust. Iedereen die meegedaan heeft en zijn tijd aan deze dag besteed heeft weer ENORM bedankt dat jullie weer wilde komen! Echt heel fijn! - Hansepoetser bedankt voor je eeuwige en eindeloze inzet voor de uitleg en workshop voor lak behandeling en verzegeling, - Wim voor de uitleg op verzoek voor spuit en plaatwerk, - Keesh bedankt voor de Forumondersteuning en de aanwezigheid, - Walter de taxateur voor de taxaties - Petra voor de hulp en inzet die dag. - Max... ook altijd weer een dag investeren om ons te helpen! Inmiddels ook niet meer weg te denken... dank. Iedereen die het mogelijk heeft gemaakt kunnen we niet genoeg bedanken.. Nogmaals dank voor deze heerlijke dag en op naar de toerrit in Mei! Iedereen bedankt!4 points
-
Heerlijk dagje weer… Op aanraden van Ray heb ik de de motor spoeling laten doen bij mijn Jaguar x300 4.0 met 3ton op de klok. het is altijd lastig om de resultaten op korte termijn te beoordelen. Ik had het gevoel op de terug naar Utrecht dat er wel voelbare resultaten waren. De motor pakte soepeler op. De motor liep mooier. Wellicht wat zuiniger. Het kan natuurlijk allemaal “placebo “ effect zijn, maar: we hebben allemaal de drap in de filters gezien. Wat mij betreft een aanrader. Het voelt wel als een hele luxe service. De auto en ik hebben er in ieder geval van genoten. Veel dank aan Raymond die dit mogelijk heeft gemaakt voor mij. Tot de volgende forum-rit allemaal.4 points
-
Zelf even gekeken welk kabeltje dat is: de voeding van accu naar hoofdrelais. Indien verbroken dan heeft de ECU geen spanning en ook de injectoren niet. Klopt ook met de symptomen: even aanslaan (door inspuiting van cold start injector) maar dan direct weer afslaan. Daarmee heeft De Pietse in een aantal posts terug dus volledig gelijk gekregen .4 points
-
Beste forumleden, Verheugd om te melden dat de motor weer draait....yes. Bij een topic van 3 november 2009 (Start probleem XJ6 serie 3) kwam ik deze tegen. Omdat de auto lange tijd stil heeft gestaan was de accu leeg gegaan. Bij het eruit of erin zetten is het bruine kabeltje los gekomen. We hebben het losse kabeltje wel gezien maar omdat we niet wisten waar die aangesloten kon worden is deze een beetje aan mijn aandacht ontschoten. Sorry, sorry, sorry. Weer wat geleerd en nogmaals hartelijk dank voor jullie hulp. Groeten Maurice4 points
-
Hallo 👋 De ruitenwissers doen het weer zoals ze het moeten doen. De schakelaars die ik bij Hendrikus heb besteld zijn binnen, tevens de remlicht schakelaar die ik bij SNG heb besteld. Het was even puzzelen hoe het ook al weer in elkaar hoorde te zitten, aangezien ik een week in de UK ben geweest ( en daar tevens lekkere cake heb gekocht 😋) en ik een geheugen heb als een vergiet met kogelgaten. Maar dit terzijde.. Ik was ook zo snugger geweest om voor mijn vertrek de motorkap dicht te drukken terwijl het ontgrendel mechanisme aan de accu kant nog los hing. Ik kreeg de motorkap dus niet meer open ! Een slijptol was een optie geweest, maar ik kon gelukkig Stenger Jaguar in Almelo bereiken en die vertelde me dat er in de wielkas een rubber dopje zit die er af moet en waar je dan met een schroevendraaier of iets dergelijks door het gaatje de kap alsnog kunt ontgrendelen. Bedankt voor deze tip ! Dus, toch een mooie klus met een goed einde. De auto zou nu wel netjes door de APK moeten komen. Goed weekend nog ! Wilfred3 points
-
Dat is waar wat Han zegt. Maar er wordt daar ook heel veel getreiterd, nodeloos geouwehoerd en heel veel eigen meningen worden er opgedrongen. Het Motor forum is heel breed, met niet veel diepgang soms. Ga je naar het BMW NL motor forum dat zit je redelijk gelijk met het Jag forum. Het Duitse en Engelstalige BMW gaat veel dieper qua techniek. Ik ben zelf ook een stuk minder actief aanwezig. Lees wel dagelijks even mee. Ik maak ook veel minder mee, met de Jags. De Serie 3 is verkocht, Linda’s S-type kwam niet meer door de APK, vanwege kokerbalken, type beschuit. Mijn STR moet een keer in de verkoop, maar staat al een jaar geschorst, gepoetst, warm en onder een dekentje in de loods. Moet weer wat actiever op marktplaats aanwezig zijn. Mijn “moderne” 351 R is een heerlijke reisauto, maar zelf er aan knutselen gaat gewoon niet. Valt ook niets van te vertellen, te verbeteren of wat dan ook. “upgrades” zoals een LED lampje, DAB+ radio navi zijn niet nodig. Kan ook niet. Misschien als ik met pensioen ben… dan is de STR verkocht, de Saab 95 (waarde € 100,-) en ook de Saab 900 cabrio zijn weg, mogelijk komt er dan een E-Type. Dan zou ik er bij de JDCH bij horen, Jag – forum - techniek is ineens weer actueel. Financieel, ik heb een keer een bod van 5 kamelen voor Linda in Noord Afrika gekregen. Zou ik mooi als aanbetaling kunnen gebruiken. U hoort!!3 points
-
Slow but steady op weg naar de finish met het Grote Uitlaatproject... Het achterste deel is zo goed als klaar, in een versie die voldoet aan de hoge eisen van de ontwerper. WhatsApp Video 2023-11-16 at 13.43.00.mp4 Dat betekent dat het samenbouwen van het héle systeem gestaag in zicht komt. Ook is er nagedacht over toekomstige (klein-)serieproductie, die zal wat minder strekkende centimeters laswerk hebben dan het prototype. Het nadenken beperkte zich niet alleen tot verder geoptimaliseerde productie en montage, maar ook tot keuze-opties... keus tussen wel/geen X-pipe: keus tussen wel/geen middendempers: 'losse' spruitstukken, als je niet je hele systeem wil/kan upgraden:3 points
-
Als beloof, bijgaand de link naar het stukje over de air suspension dat ik schreef voor TeamBHP https://www.team-bhp.com/forum/technical-stuff/273204-air-suspension-explained-all-you-need-know.html Het is heel waarschijnlijk dat ik een aantal zaken niet heb genoemd of verkeerd heb opgeschreven. Was ook wel heel veel informatie over een complex onderwerp. Dat maakt het wel extra interessant. Mocht je opmerkingen en of toevoegingen en of rechtzettingen hebben, vermeld ze hier dan pas ik mijn stukje ook aan. Jeroen3 points
-
Klopt helemaal Kees, dank je wel. ik heb over hele wereld gewerkt en gewoond. Tot 2016 waren wij ruim vier jaar in India, Delhi. Ik ben daar lid geworden van TeamBHP. Een enorm groot auto forum, met ook allerlei andere onderwerpen. Ik ben tot op de dag actief op dit forum en heb een draadje I 2016 gestart toen ik weer in Nederland kwam over alles wat ik doe aan mijn klassiekers/yountimers, bezoeken aan beurzen e.d. omdat ik ook actief ben op een aantal Engelse en Amerikaanse forums is dit erg handig, alles is in Engels. hier kun je iets lezen over een eerdere technische dag: dat was mijn eerste technische dag toen ik Raymond en Joke net had leren kennen in 2017 https://www.team-bhp.com/forum/diy-do-yourself/184805-my-car-hobby-jaguar-xjr-mercedes-w123-alfa-romeo-spider-jeep-cherokee-mini-one-3.html#post41805473 points
-
3 points
-
Niet mee eens. Het forum is zeker niet zijn bestaansrecht kwijt, maar zal wel een andere invulling krijgen (hebben) dan "vroeger". Ik persoonlijk kies ervoor om geen gebruik te maken van Facebook, Instagram, etc. Dat is óók een keuze die je kunt maken. Heeft niets te maken met niet met de tijd willen mee(g)roeien. Mijn vakgebied is informatiemanagement en ben dus niet tegen informatietechnologische ontwikkelingen Ik kies er, wellicht juist vanwege meer dan gemiddelde kennis/interesse, voor om bewust gebruikte maken van de online media die beschikbaar is en social media (Facebook, Instagram, etc.) níet te gebruiken.3 points
-
3 points
-
Lastig inderdaad.. Ik kom hier pas sinds 2014.. Voor mij was dat hoogtij hier met een hele verzameling nieuwelingen die destijds schijnbaar allemaal XJ series 1-2 onderhanden aan het nemen waren. Fantastische tijd hier denk ik. Heel veel van geleerd, en van genoten ook. Het is nu niet meer zo hip om een oude-auto-fetish te hebben. Zal wel met brandstofverbruik/milieu te maken hebben? Beetje beeldenstorm op komst de komende jaren? Ook heeft de generatie 20-30 jaar veelal amper woonruimte als ik de berichten kan geloven, dus laat staan sleutelruimte en/of budget? Ik zie niet veel van de tiny-house generatie een loodsje naast hun doosje zetten. Ik denk dus dat de groep semi-moderne Jaguar eigenaren die technische onderwerpen inbrengen dus nog verder zal afnemen de komende jaren. De klassiekere Jaguar liefhebbers zullen waarschijnlijk overblijven als kleine community. Pas als 99,9% van de post-96 Jags gesloopt is komt er misschien over 10 jaar misschien weer belangstelling voor, en hebben ze het hier over de opkomst van de eerste CAN bus systemen alsof het een ancient Lockheed stuurpomp of SU carburateur betreft. Dus het zou mooi zijn als het forum met minimale inspanning nog toegankelijk zal blijven, met een optie om op te schalen als de tijd zich daarvoor aandient.3 points
-
2 points
-
Koplampstuurdinges: Massapunt rechtervoorwielbak, is voor zover ik kan vinden ook van koplampstuur dinges (AFS?). Deze massa lijkt niet echt schoon te zijn. Of het helpt weet ik niet, maar even netjes maken kan alleen maar helpen natuurlijk.. Edit: Links idem.2 points
-
Bij de GG technische dag is de XJS weer getaxeerd, 25% meer dan 2 jaar geleden. Prima rendement dus 🤩2 points
-
Volgens mij is er nog ergens zo'n topic, nav daarvan zet ik de XJ altijd maar 1x op alarm, omdat dan 'intrusion detection' niet geactiveerd is en dus minder stroom gebruikt wordt. (althans, dat was de theorie) 3 weken stil staan is geen probleem. Bij 4 weken stilstaan begint het starten wel een beetje moeizaam te worden. Bij 5 weken moet ik de wegenwacht er bij halen..2 points
-
2 points
-
De Sheffieldse Porsche-baard Magnus Walker gaat samen met Fergus, zoon van de illustere Tom Walkinshaw, proberen om TWR nieuw leven in te blazen. Het plan is om een geüpdate XJ-S uit te brengen, in de outlaw-stijl waarmee Walker beroemd is geworden. Ze gaan in dit project samenwerken met designer Khyzyl Saleem, die naar mijn smaak íets te dol is op verlagen-tot-er-geen-grondspeling-meer-is en XXL Tupperware bodykits. Ik ben benieuwd! Meer info o.a. hier: https://www.carthrottle.com/news/reborn-twr-has-roped-porschephile-magnus-walker-its-first-project2 points
-
Heel actuele vraag wat de reden is van een mindere opkomst. Ik maak me er ook schuldig aan en de reden is simpel: ik heb zoveel andere dingen waar ik mee bezig ben dat een reactie of een draadje starten/bijhouden er bij in schiet. Zonde eigenlijk. Net als anderen ook schrijven zie ik op andere forums hetzelfde (citroen hy forum en r4club forum) en ook daar zelf mede schuldig aan uiteraard. Ik gebruik fbook als marktplaats plek waar nodig, maar verder niet. Teveel onintetessante bs naar mijn mening. Gelukkig zijn we allemaal anders. Lastige materie dit..2 points
-
🤔Ik ook niet. Ik dacht ergens te lezen hier op het forum dat iemand anders het deed. Alleen als je er tijd voor hebt. Je hebt ook een prive leven met je familie en andere hobby's. Die moeten er niet onder lijden, er is meer dan JF en Jaguar😉2 points
-
Wat ik vreemd vind p de JDCH website dat er bij het kopje "autos" niets staat van zowel de X- als de S-type. En inderdaad, je kunt je afvragen wat de toegevoegde waarde is van het lidmaatschap, inderdaad.2 points
-
even weer een update, na 3 jaar de series 1 als daily driver. we zijn onlangs verhuisd naar een boerderij, en volop aan het verbouwen. dus de Jaguar wordt veel gebruikt met de kar er achter. ik moet heel eerlijk zijn, de souplesse gaat er wel een beetje af. er beginnen dingen te rammelen, trillingen in de aandrijflijn. Hij wordt ook gewoon echt veel en zwaar gebruikt. hij verdiend het inmiddels echter wel om weer goed onderhouden te worden, maar de tijd is schaars. nu brak laatste week het mechanisme van de ruitenwisser. de kabel tussen de motor en de wisserarmen. ik denk metaal moeheid. ik zoek een vervanger. iemand nog iets liggen? nog wel even een sfeerfoto van de jaguar in actie in het weiland:2 points
-
2 points
-
2 points
-
Altijd lastig via een forum zonder er naast te staan maar via de kabelboom kun je de solenoides doormeten en als je de pook in D zet en je meet aansturing op de juiste solenoide heb je de positiegever ook uitgesloten. Dan wordt het al snel demonteren en kijken. De voorste en een na laatste koppelingen zijn nodig bij D123 maar als ik al zo ver ga dat de pomp er af gaat, zou ik preventief reviseren.2 points
-
Ik was niet eerder op een TD geweest. Ik vond de dag heel goed georganiseerd. Top team G&G bedankt! Ook leuk om forumleden te spreken en zien. Een volgende keer ben ik er weer bij. Super!2 points
-
Raymond, Joke en Petra en alle andere weer hartelijke dank voor een buitengewoon interessante en leuke dag. Ik heb er weer van genoten. Ik kom nog met een stukje op mijn India-forum over alles wat ik van de luchtvering heb opgestoken. Jeroen2 points
-
De selectiviteit is er tegenwoordig goed ingebakken. Vroeger op TV ving ik ook programma's op die ik niet zou willen zien. Je kunt niet bepalen wat op TV komt, dat bepaalt de zender. Nu met de streamingsdiensten zie ik alleen wat ik ook wil zien en wel zonder commercial. Ik ben nu geconditioneerd dat ik niet meer hoef te pikken dat ik iets zie wat niet voor mij is. Ik kom ergens met een doel, niet zeiken, ik weet wat ik zoek, hebben en wegwezen. Daarbij opgemerkt, laten we eerlijk zijn, we interesseren ons in de maatschappij sowieso minder voor elkaar. Toen ik jong was (eind jaren 80) waren er nog regelmatig uitjes voor collega's en familieleden via mijn vaders werk, zo bouwde je een band op als collega's en de kinderen speelden met elkaar. We zaten ook allemaal op een vereniging of club met leeftijdsgenootjes waarbij ouders vrijwillig werk deden of een teamcoach waren. Dat is al bijna 20 jaar langzaam in verval en die verenigingen zeuren ieder jaar weer in het nieuws dat ze geen mensen kunnen vinden. We leren ook niet meer om met elkaar wat te doen of naar elkaars probleem te luisteren. Het is niet zo dat ik het niet zou willen, ik maak het gewoon niet meer mee vanuit mijn eigen bubbeltje. Werkgevers bijvoorbeeld, vinden zichzelf tegenwoordig al heel wat als ze zeggen "je krijgt gratis fruit en we hebben een kantoor met veel groen, hou nu maar je bek". Het lijkt alsof ik dit depressief typ maar het is gewoon de tijd van nu. Een forum draait ook op vrijwilligerskracht en de inzet om in elkaars topic te posten en niet alleen je eigen vragen beantwoord krijgen. Als men die input niet meer wil leveren, wordt een forum gewoon steeds kleiner. Geen verwijt verder naar mensen hier. Verder denk ik dat de jeugd nog genoeg interesse heeft in de autohobby. Ik zie op facebook nog genoeg jongens van 30- die aan een auto van een bepaald merk beginnen maar deze generatie wil niet net als dit episteltje een lang verhaal typen. Gewoon 5 fotos in een groep en de vraag "weet iemand hoe dit". Dat is hoe ze zijn geconditioneerd.2 points
-
Heerlijke dag, inderdaad 'met chauffeur' op de heenweg (nogmaals dank WimXF) met broodjes & koffie. Genoten van de relaxte sfeer en leuke gesprekken met mede Jaaag-fanaten. Toch altijd weer mooi om te merken hoe een stelletje petrolheads zich kunnen amuseren met techniek. En weer genoten van Ray/Joke/Petra voor 1) de passie voor hun vak en onze hobby 2) de grenzeloze gastvrijheid & enthousiasme om dit in hun vrije weekend te organiseren. DANKJULLIEWEL het was weer een TOPdag!! ....en @Ray.......de kerstboom verlichting bleef uit op de terugweg 💪👍😉2 points
-
Joke en Raymond, Petra, en al de andere mensen die zich ingezet hebben, bedankt namens het forum en ook namens mij voor deze mooie en leerzame maar vooral gezellige dag. Ook de aanwezigen bedankt, dat maakt het zo gezellig. Het is mooi om zo'n dag te hebben en te beleven. Je leert er altijd weer nieuwe technieken en je ziet ook weer nieuwe hulpmiddelen om het werk beter, gemakkelijker en veiliger te kunnen doen.2 points
-
2 points
-
2 points
-
Hoe is er ontlucht? er geld een specifieke handeling voor de XJ 40 Vul remvloeistof aan, - Start motor, - Rem 10x achter elkaar, accumulator komt bij, ontlucht remmen terwijl je op de grond blijft met het pedaal, - Rem 5x met motor aan, ontlucht remmen, ABS blok word ontlucht, - Rem 5x , ontlucht de remmen met pedaal op de grond, accumulator houd het systeem op druk.2 points
-
De veemounts zou kunnen. Als een van beide slecht is wordt bij hard remmen de stuurgeometrie veranderd. Het effect is dan dat er niet een verschil is in remkracht links en rechts, maar dat de auto scheef trekt door de veranderde stuurgeometrie.2 points
-
1 point
-
1 point
-
Inmiddels al opgelost! Brandstofpomp in de tank draaide wel maar had geen constante brandstof flow ook direct nieuw filter gemonteerd en al die kleppen er tussen weg en hij heeft stuk meer vermogen als voorheen1 point
-
Eerste stappen gemaakt. Bijgeluid: Het geluid bij hard optrekken lijkt gekomen te zijn door de remleiding van de rechter voorrem. Deze loopt rechts langs de rechter cilinders, heeft de motor geraakt. Ik had bij het wielen wisselen de leiding in een klemblokje terug geduwd, en daarmee was ie er verderop ergens uit de klemmen gekomen. Nog testen of dit inderdaad de oorzaak was..Als de auto weer rijdbaar gemaakt is. TPMS: In de wielkasten zitten ontvangers voor de draadloze bandendruksensors. Ze zitten op de achterkant van de voorbumper. Rechts vond ik een blootgelegde geleider van de bedrading naar de ontvanger. Heel klein, maar bij vocht kan het toch de boel in de war gooien denk ik. Koplampstuurdinges: Nog geen bevindingen. Radar: Nog geen bevindingen. Ik moet de kabelboom voor de laatste 2 punten nog in detail nalopen. Kan in mijn tempo nog wel even duren🤣..1 point
-
Nee, ik ben nog niet in winterslaap 😆. Deksel is eraf, geen rare dingen. Pakking is aan vervanging toe. Ook het interieur een onderhoudsbeurt gegeven. Wat het uitgedroogde leer goed kon gebruiken, nu voor de 2de keer goed ingewreven. Ongeveer 2 weken om goed in te trekken. Verschil is groot.1 point
-
Oke, gewoon maar geprobeerd, en kon gewoon wegrijden nadat motor liep. In welke stand dat kastje na het starten staat maakt daarna niet meer uit. Ik zal zo'n ander kastje proberen te krijgen ergens. Dank voor jullie hulp 🥴😆1 point
-
1 point
-
1 point
-
Dus binnenkort te zien (uhhh te koop voor weinig) in dit theater: Een setje 19" Aguila's (zwart) met TPMS... EDIT: Al van verlost gelukkig😉.1 point