Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 03/24/19 in all areas

  1. 5 points
    Ik had er al een tijd last van dat mijn Jaguar X358 op de snelweg bij vol accelereren iets begon in te houden. Ik maakte mij daar niet zo druk om omdat de auto verder perfect draaide en ook de topsnelheid niet aangetast werd (uitgeprobeerd). Het vervelende was wel dat na verloop van maanden het inhouden frequenter terugkwam en niet alleen bij vol accelereren. Ook bij het invoegen op de snelweg waarbij je dan uiteraard meer gas geeft had ik hier toch behoorlijk last van. Zelfs eenmaal in een grote bocht tijdens het invoegen op de snelweg deed de auto niets meer en nadat ik tot stilstand was gekomen op de vluchtstrook sloeg de motor af. Ik probeerde de auto opnieuw te starten en de motor sloeg direct aan en ik kon hierna zonder problemen mijn weg weer vervolgen. Enkele weken verstreken weer en ik had er nog geen tijd ingestoken om op zoek te gaan naar de problemen. Op een gegeven moment reed ik in de gemeente Vlissingen en moest ik krachtig remmen. De ABS liet zich goed van zijn kant horen en ik probeerde vervolgens weer verder te rijden maar dat ging met hotten en stoten om vervolgens na enkele honderden meters stil te vallen. Ik had het geluk dat ik nog net de inrit van een bushalte haalde en niet op de drukke weg tot stilstand kwam. Wat ik ook probeerde het lukte mij niet de motor opnieuw te starten. Ik controleerde hierna alle elektrische aansluitingen in het motorcompartiment maar alles was in orde. Ik kreeg de indruk dat ik geen benzine aanvoer kreeg maar er zat toch nog genoeg benzine in de tank. Mijn zoon gaf op afstand ook nog het advies om toch nog even de “Inertieschakelaar” te controleren want je weet maar nooit maar deze stond nog goed. Er bleef niets anders over dan zo snel mogelijk de Wegenwacht te bellen. Na een half uur arriveerde de Wegenwacht en begon gelijk alle stekkerverbindingen te controleren in het motorcompartiment. Toen hij niets ontdekte sloot hij zijn uitleescomputer aan. Deze gaf de foutcode “Brandstofdruk veel te laag” aan. Ook controleerde hij hierna de “Inertieschakelaar”. Omdat de Wegenwacht het probleem niet kon oplossen belde hij een bedrijf in Vlissingen om de auto op te halen. Thuis aangekomen sloot mijn zoon zijn uitleesapparaat aan en deze gaf inderdaad twee foutcodes aan. P0087- benzinedruk te laag en P0193 - brandstofdruksensor. Na het loshalen van de brandstofdruksensor en hierna de motor te starten stroomde er een piesstraaltje benzine uit in plaats van een krachtige straal. Het was in eerste instantie duidelijk dat er iets mis was met de benzinepomp. Nadat wij de benzinepomp uit de auto gedemonteerd hadden zag je duidelijk het benzinefilter aan de buitenkant zitten. Het filter zag er heel schoon uit en wij gingen hierna de pomp testen. Er was nagenoeg geen druk wat heel duidelijk te zien was. Conclusie: een kapotte pomp zou je zeggen. Nu zag mijn zoon dat de pomp nog verder gedemonteerd kon worden en nadat de behuizing eraf gehaald was kwam er nog een tweede filter tevoorschijn (stond verticaal in de behuizing). Dit filter zag er inktzwart uit en nadat ik het filter open had geknipt zag je ook dat de laag aan de binnenkant aan het oplossen was. Na verwijdering van dit filter hebben wij uiteraard hierna nog een keer de pomp buiten de auto getest en nu kwam er een behoorlijke krachtige straal uit. Zelfs uit twee slangen. Ook hebben wij de brandstofpomp weer teruggeplaatst in de auto en de motor sloeg direct aan en liep als een zonnetje. Ook het inhouden bij vol gas geven en in bochten behoorde tot het verleden. Zo’n brandstofpomp kost al gauw 400 à 500 Euro maar er stond gelukkig een nummer op het filtertje. Dit filter was leverbaar in China en kostte $ 7,-- (exclusief verzendkosten). Dus direct besteld en na een week werd het filter thuis afgeleverd en inmiddels rijd ik weer met heel veel plezier. Een lang verhaal maar de moraal van dit verhaal “kijk toch verder dan je neus lang is”.
  2. 5 points
    Wij hebben er ook eg veel zin in. Ik ga begin volgend week de details en de route verklappen! Hopende op mooi weer....
  3. 4 points
    Vandaag de Daimler en Gold weer eens naar buiten gehaald om eens lekker ze te bekijken en erbij te praktiseren zoals ik dat noem. De airco van de Daimler werkt dus ook gewoon nog hé. Ongelooflijk ik ben 2e eigenaar, alle sleutels zitten erbij, volledig Jaguar onderhouden, ziet er nog netjes uit en de AC werkt ook nog.... en dat voor €1450.
  4. 4 points
    Eerste deel van de route gereden, wauw..... Even helemaal de andere kant op. Tipje van de sluier.. Heinkenszand starten, Richting Goes binnendoor langs Nisse, Door de polder richting Kloetinge, Door naar Kapelle, Door naar Wemeldinge over de dijk naar Schelde-Rijn kanaal, Langs Kruiningen op naar de oude A58 om naar de Oesterdam te rijden, Over de Oesterdam om daar te stoppen voor kofferbak eten en drinken. Rest volgt..... Word een prachtige route!!
  5. 4 points
    Vergeet niet dat een jag wraak neemt voor te weinig aandacht. Een half jaar stil staan vraagt om problemen. Vaak gaan ze (deels) over na een poosje. Mijn v12 was ook heel pissed na een half jaar achter de heg te hebben gestaan. Maar gaat iedere dag beter nu
  6. 4 points
    Kwam deze link tegen op het Engelse forum: https://www.dailymail.co.uk/money/cars/article-6836073/Cash-Cars-Jaguar-XJR-gets-supercar-speed-luxury-6k.html Herkenbaar! Precies de redenen waarom ik een Super V8 rijd. Toekomstige classic en technisch best betrouwbaar. Alleen dat 'plotseling in reverse schieten van de versnellingsbak' had ik nog nooit van gehoord. Hoop het ook niet mee te maken ;-).
  7. 3 points
    Probleem gevonden zat inderdaad in het slot even losgehaald schoongemaakt en doet het weer goed thanx voor het meedenken allemaal Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
  8. 3 points
    Begrijpelijk idee maar wel jammer. Vond het afgelopen jaar een (nagenoeg) perfecte dag met veel gezelligheid. Een jaarlijkse (massale) meeting hoort naar mijn inziens toch wel bij een forum, zo zien alle betrokken leden elkaar toch een keer en voor mij is dat de voornaamste reden om hier te vertoeven.
  9. 2 points
    Ik heb zelfs twee Volvo Amazones. Een origineel Nederlandse sedan en een combi project uit Californië.
  10. 2 points
    Rij sinds 2015 een Jaguar (xk8 cabrio van 2002) ,de enige kosten die ik heb gehad is een nieuwe accu,daarnaast het reguliere onderhoud, wegenbelasting en 600 euro pj verzekering (all risk) daarnaast is de auto al 10 mille hoger getaxeerd dan de aanschaf waarde , dus hoezo duur rijden , en dat met zo’n stijlvolle en chique bak ,nog steeds super blij met deze auto😄
  11. 2 points
    Ja, prijs je gelukkig Een xj 5 jaar terug en nu, dezelfde met dezelfde staat e.d. zal nu niet meer waard zijn. Wel worden mooie exemplaren (goede staat en weinig km) schaars en kan daar meer voor gevraagd worden. De milieu hype werkt ook niet mee. Daarom heb ik ook een "groene" v12 gekozen uit strategisch oogpunt.
  12. 2 points
    Maar mijn motto is wel ,dat de auto 100 % in orde moet zijn,ga daar niet op bezuinigen
  13. 2 points
    Ik heb een complete setup van een serie 3 (XJS) inclusief uprights en remmen gebruikt, hiervan staan de stuurarmen iets anders dan bij een serie 1, waarschijnlijk omdat ze om een iets grotere remklauw heen moeten. Dus met de spoorstangen nog in de originele lengte heeft de Jag te veel toespoor. Kwestie van bijstellen gelukkig.
  14. 2 points
    De eerste drie jaar was ik gemiddeld 1500 euro per jaar kwijt aan onderhoud en dat is op zich normaal voor een X350 met 4.2 V8. Het zijn vooral de afgelopen twee jaar die heel kostbaar zijn geweest waardoor ik na 5 jaar rijden (20.000 km / jaar) op 3000 euro per jaar aan onderhoud uitkom. Dus goedkoop in onderhoud is de auto niet, maar wat verwacht je van een limousine met een dikke V8 die nu 16 is. En de concurrenten (7-serie, pheaton, S-klasse, A8, LS460 etc...) zijn niet goedkoper in onderhoud. Je krijgt voor dat geld wel veel terug in de vorm van rijgenot en algehele beleving. Iedere keer als ik uitstap kijk ik even om bij het afsluiten en denk ik: "wat is ie toch mooi".
  15. 1 point
    Groot gelijk. Inkorten is meestal een tijdelijke oplossing. Het rubbert veroudert en heeft zijn beste tijd gehad.
  16. 1 point
    JimJag, het ploffen is weg, hij loopt weer als een zonnetje. Wat heb ik gedaan? Als ik een stekker van een bobine afhaalde werd het ploffen veel erger maar Ik dacht als ik de voorste rij bougies nu eens verwissel met de achterste want die voorste drie zaten er al weken in en waren dus goed. Het is makkelijker om de voorste stuk voor stuk te verwisselen met oude bougies om erachter te komen welke er niet goed zou zijn dus heb ik eerst de middelste omgedraaid van voor naar achter omdat je daar nog net bij kunt zonder het hele inlaatspruitstuk te verwijderen en even proberen, nou dat ging gelijk goed geen geplof meer. Even naar Amsterdam gereden voor een boodschap, perfect geen inhouden meer of ander gehik en gestotter. Dus de middelste van de achterste bougies was niet goed, voor heb ik nu een oude in het midden en een beetje bijgesteld zodat hij dezelfde opening heeft als een nieuwe. Ik had ze vorig jaar al gekocht dus terugbrengen gaat niet meer maar ik ga natuurlijk wel een nieuwe kopen. Nu nog afwachten of het goed blijft, ik heb in mijn hele leven nog nooit meegemaakt dat een nieuwe bougie niet goed was. Bedankt voor het meedenken. Groeten, Fred
  17. 1 point
    De beste Dagelijkse Jag. De 'beste' in de zin van slimme aanpassingen om hem nog dagelijks bruikbaarder te maken. Het is immers een auto van 15 jaar oud en de techniek heeft niet bepaald stil gestaan. Ik heb veel moderne auto's gereden en het gekke is dat als je eenmaal een bepaalde luxe gewend bent, je al snel niet meer zonder kan (of wil). Laten we eerlijk zijn, vroeger kon ik prima zonder elektrische ramen of navigatie, maar als je nu een daily driver koopt dan wil je dat er gewoon op. Ik rijd mijn Super V8 (X350) zakelijk. Moet dus echt betrouwbaar zijn en moet lekker rijden. Tot zover 'check & check', doet ie prima. Onderhoud in Heinkenszand en vooralsnog geen vervelende zaken in de pipeline gelukkig. Modificaties aan de DJ: - bluetooth (inmiddels ingebouwd) - moderne navigatie (Jagdroid ingebouwd, nog kiezen welke apps, heb nu TomTom erop) - achteruitrij camera (werkt ook inmiddels, wat een zegen) - DAB radio (app op de Jagdroid, antenne nog mooi wegwerken) Gelukkig zit er al een hoop standaard op de Super V8, zoals parkeersensoren voor en achter, adaptieve cruisecontrol, automatisch licht en ruitenwisser, voorruitverwarming, etc. En natuurlijk die verslavend lekkere motor :-). Ben nog bezig om een draadloze oplader voor de gsm in te bouwen, moet daar nog even een geschikte plek voor vinden. Sowieso de 12 volt plug in het dashboardkastje al omgewisseld voor 2x USB (1 data en 1 power). Nu ben ik benieuwd, zijn er nog mods die jullie door zouden voeren om de Jag nog 'dagelijkser' te maken?
  18. 1 point
    Even wat plaatjes voor de liefhebbers. Zo ziet een aangepaste Jagdroid unit eruit. Zie www.jagdroid.org voor wat het doet. Hier kan je dus ook een achteruitrijcamera op aansluiten. Op zich een klein klusje, maar alles moet er wel uit om de bedrading te trekken: kofferklepbekleding, achterbank, middenconsole, etc. Ook de plaats van de camera was even een dingetje. Op de fora zie ik ze meestal in het midden, meteen onder de open-knop. Mooi symetrisch, maar ook precies de plek waar je met je vingers pakt als je hem open doet (want geen elektrische klep... interessante mod voor de toekomst?). Ik heb de camera daarom links van het midden gezet. Zie je niks van en zit niet in de weg. Relais (met diode) voor het aansturen van de camera bij het achterlicht ingebouwd En werkt allemaal prima Carlouncher Pro erop En TomTom als navi-app Heb het er net op staan en wil nog wat andere apps proberen. Kijken wat het beste bevalt. Misschien Android Auto erop met Google Maps als navi. Die schijnt de routes dan zo uit je agenda te kunnen halen (dus dat de auto al weet waar ik heen wil als ik instap). Klinkt mooi. Wordt vervolgd.
  19. 1 point
    Dat is 1 van onze Jaguar specialisten AKA " Isabella" Van G&G Zeeland.
  20. 1 point
    Heeft niets met het bovenstaande tipje te maken hoor maar het lijkt er naar uit te zien dat wij helaas niet mee kunnen doen. Jammer want twee jaar geleden tijdens de Molentocht met veel plezier, en verbazing hoe mooi Zeeland is, deze rit gereden. Wij wilden voor deze gelegenheid een vakantiehuis boeken maar onze (klein)kinderen willen ons verrassen met een bezoek dat weekend. aangezien zij alleen za en zo kunnen moeten wij de plannen veranderen. Probeer nu om te boeken naar een huis met minimaal 5 slaapkamers. Zal nog spannend worden of dat gaat lukken. Keuzes keuzes🤔 Ik wens jullie in ieder geval een pracht rit met dito weer.
  21. 1 point
    Tik er eerst even op bij elke deur, zodat je wellicht weet welk contact de oorzaak is
  22. 1 point
    Schakelaar zit in het slot. blijft wellicht hangen?
  23. 1 point
    Sorry misschien was ik niet duidelijk maar het glas is nogsteeds gewoon te bestellen bij Barratt. Het originele onderdeelnummer staat in m'n vorige post.
  24. 1 point
    JLM 551 voor een vlakke JLM 552 voor een convex (mijn voorkeur)
  25. 1 point
    De afgelopen 5 jaar hebben we op eerste pinksterdag de JF jaarmeeting gehouden. Als organisatie vonden we de voorbereiding en de dag zelf altijd leuk en geslaagd. Toch blijkt het steeds lastig een geschikte en betaalbare locatie te vinden en een dagindeling die ook nog een beetje boeiend is. Vorig jaar hebben we een puzzelrit opgenomen in de dag en dat viel erg goed is onze indruk. Daarbij is de jaarlijkse Zeelandrit die G&G houdt ook altijd leuk en gezellig. Het idee is dus, om af te stappen van de jaarmeeting op eerste pinksterdag en een middag te organiseren die wat minder op de massa is gericht, maar waar een leuke tourrit/puzzelrit centraal staat. Daar omheen natuurlijk elkaar meeten, na de rit een drankje en desgewenst een diner in informele sfeer. En zo'n dag dan in het midden van het land en een keer in het noorden, zodat we jaarlijks drie leuke dagen hebben over het land verdeeld. Goed idee? Reacties en suggesties zijn meer dan welkom
  26. 1 point
    Ik neem mijn dochter mee 😄
  27. 1 point
    Top! Die van mij is na de Pasen aan de beurt voor de APK. Blijft altijd spannend !
  28. 1 point
    Als je bedoelt dat de Jaguar vindt dat je moet voelen wat zijn probleem is i.p.v. dat hij het zegt
  29. 1 point
    Maar het blijft toch altijd even slikken als je zo´n gepeperde krijgt🙊
  30. 1 point
    Dan hebben we toch een kinderfeestje, ik vertel niet wat we gaan doen maar je moet je zwemspullen mee nemen. En je auto. Oja, het is bij een ven/meer
  31. 1 point
    Richard en Ingrid gaan ook graag mee met de XF.
  32. 1 point
    Ik ben dit jaar ook weer van de partij met de STR en de vrouw. Wellicht komt er ook een XF mee, maar dat moet ik nog overleggen. Heb zitten slapen dat ik het topic nu pas vind. Laat 19 mei maar snel komen!
  33. 1 point
    Aha! Je hebt waarschijnlijk een keer een verkeerde opmerking gemaakt en wordt daarvoor gestraft... 😜😂😉
  34. 1 point
    Hoi Jeroen , ik moest mijn defecte accu vervangen van de XK8 en kreeg mijn achterklep daardoor niet open en kon het sleutelgat ook niet vinden erg he , via YouTube zag ik het pas 😄
  35. 1 point
    Fijn dat het opgelost is toevallig gisteren hetzelfde gehad en Hans gaf me de tip alles in te spuiten met WD40 en zo helpen we elkaar. Super forum dit
  36. 1 point
    Super! Hans en Mark bedankt. Wist niet dat er een sleutelgat zat! Achteraf klinkt dat wel weer heel logisch. Klep hing eigenlijk tussen open en gesloten in en was iets te bewegen. Kreeg ook de melding op het scherm dat de klep open was. Maar met de sleutel opengedraaid en nu sluit hij weer gewoon. Opgelost dus!
  37. 1 point
    Misschien valet mode per ongeluk geactiveerd? Als je dingen probeert met de sleutel heb je het dan over de afstandsbediening of heb je de sleutel in het kofferbakslot gestoken? Het sleutelgat zit naast de kentekenplaatverlichting, is niet direct zichtbaar.
  38. 1 point
    ik heb zelf samen met een vriend een kleine loods met brug en garage gereedschap.😀
  39. 1 point
    Als de auto meteen weer van het slot af springt lijkt het erop dat hij denkt dat een van de sloten niet goed vergrendeld is of dat er nog een sleutel in de auto aanwezig is. Los van een defecte sensor kan dat ook een mechanische oorzaak hebben. Alle sloten even behandelen met WD40 zou dat op moeten lossen. Vergeet daarbij ook het kontaktslot niet!
  40. 1 point
    toch even een tegenvaller gehad. Teveel speling op de achterwiellagers en een gebroken veer rv verder: - Middenconsole vastgezet, - Gewassen en gepoetst (2x) - Interieur opgeruimd en schoongemaakt. - Lampje van de automaatselectie gerepareerd. - Verlichting aan de voorzijde van de auto doorgesoldeerd en weer netjes met krimpkous hersteld. - Voor frontspoiler gerepareerd. - Lekkage van motorolie bij slangen tussen oliefilter en koeler (=besteld) to do: - plaatwerk (schuiven we nog even door), maar is al binnen. - RAW schakelaar repareren, deze is nog gammel. - Remmen opfrissen (revisieset + nieuwe zuigers in de klauwen). - Schijven en blokken. - Dashboard blanke lak afhalen en opnieuw lakken. - Middenconsole opnieuw fineren en lakken.
  41. 1 point
    Water is opgelost de afvoer zaten verstopt, onder in de kofferbak. Nu wachten op regen en dan controleren. Ray stuurt me een nieuwe of andere ECU op en dan moeten mijn kachel problemen op gelost zijn. Dus het ziet er geweldig uit. Want deze auto is verder in top conditie. ik wacht mijn ECU wissel af. nico
  42. 1 point
    Hi, Ik ben afgelopen week bij langs geweest bij HTCDelft, de S-type-E (?) ziet er geweldig uit. Ik heb afgesproken om geen foto's te publiceren, totdat de auto helemaal klaar is. Wordt vervolgd... Greetz, Peter
  43. 1 point
    Ik zou eerst de auto goed uit laten lezen door een Jaguar specialist (zien banners hierboven). Ik denk dat het anders gokken wordt waar je zou moeten beginnen.
  44. 1 point
    De laatste tussenstand waar het de deelnemers betreft: Zeelandtour zondag 19 mei isabella LeapingXJR robertvl Henk S-type-1999 johanvdpluijm harryxk8 EricS-TR wimb Olrik Jag42 jeroendorrestein Jagster Leonneke Paddy66 toca Rover827SI Olrik jaapvanthoff Laan keesh Hans Dahlkamp HarVo
  45. 1 point
    Parkeergarage in Amsterdam. Ik hoop maar die vlekken niet besmettelijk zijn 😷
  46. 1 point
    nou, laat maar, dat gedoe met die accuus,... of laad maar;-).in dat verband, er zijn oplaatbare autoos zonder accu.
  47. 1 point
    Het brandstoffilter bevind zich achter de bekleding van het linker binnenscherm. Ik heb ze gewoon op voorraad, je hebt wel speciaal gereedschap nodig om hem te wisselen.
  48. 1 point
    Dan verdenk toch echt de dynamo. Ik had ook allemaal gremlins die niet te herleiden waren. Het bleek aan de dynamo te liggen. Nieuwe er in, gremlins foetsie.
  49. 1 point
    Is toch mooi je eigen smaak aanbrengen aan je jag! Ik had in mijn xj6 een e type stuurtje gezet heurt ook niet maar vond ik wel mooi! Leek het net of ik in een e type reed😎
  50. 1 point
    Hallo een tussentijdse update. In Jan is de motor naar een revisie bedrijf gebracht. Deze heeft de cylinders opgeboord en gehoond naar overmaat zuigers, en het blok gereiningd. In April was hij pas klaar! Nu moest ik alles nog zelf in elkaar zetten. Nieuwe Zuigers Blok is ook opnieuw gevlakt Krukas met nieuwe lagerschalen. Zuigers op hun plaats met nieuwe Lagerschalen en bigend bolts. Klaar voor de gereviseerde kop, Kop op zijn plaats, deze had ik gekocht van iemand die deze minimaal 10 jaar geleden had laten reviseren, maar nooit is gebruikt. Moest wel eerst volledig uit elkaar om schoon te maken, en gelijk de klepspeling goed afgesteld. Automaat er weer aan vast ( deze schoongemaakt alle seals en pakkingen vervangen ) Vandaag weer op het chassis terug geplaatst. Groeten, Peter Jan
×
×
  • Create New...