Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 09/22/2021 in all areas

  1. Tot noch toe geen oordeel over een evenement. Laten we gewoon zien hoe alles vordert, maar voor nu ziet het er goed uit toch? We zijn geen restaurant, geen sexwerker, geen club van jut (daar komen meestal honderden mensen), en we zijn allemaal vrolijk, alleen extreem lachen in een vaatdoek (als ik eenmaal begin met lachen is een zakdoek te klein) Maar goed, word leuk, we hebben wat nieuws onder de zon... Ik zeg nog niet wat, want het zou de eerste machine in Nederland zijn voor Jaguar en Daimler, maar toch... Iets nieuws...
    6 points
  2. Mogen toch wel zeggen dat ik verslaafd ben. Ik zag 'm voorbij komen op Marktplaats voor een klein prijsje, deze Jaguar XJ40 Sport. Hij stond te koop bij het bekende adres in Baflo. Toen we gingen kijken (of beter gezegd 'm gewoon op gingen halen) stond hij in Baflo buiten zoals je een auto graag aantreft. Niet gepoetst, gestart of opgelapt... gewoon "as is". Door het vuil, de met tie wraps behangen kentekenplaten, de oerlelijke door een vorige eigenaar aangebrachte rode AliXpress striping en "Limited Edition" emblemen heen zag ik wel dat het best een goed exemplaar was. Geen roest op de bekende plaatsen, hemel nog tegen het dak, interieur niet versleten, koets in goede staat. Kortom, weinig te klagen dacht ik zo. Her en der een kleine cosmetische verbetering zou 'm goed doen, evenals een grote beurt wellicht, hoewel een beurt nog niet lang geleden in Duitsland was uitgevoerd. Ik vroeg, rijdt hij wel oke, want ik moet er een uur mee naar huis rijden. Ja hoor, rijdt goed, en APK is geldig t/m 30-10-2022 was het antwoord. Overgeschreven en meegenomen, zonder proefrit. De rit naar huis was boven verwachting. Hij rijdt, remt, schakelt en veert prima. Zo'n 4 liter is lekker gretig en ik zat zo op 170 km/h. Hij heeft ruim 138000 km gereden. Maarja, weer een XJ40 erbij dus... wat moet ik ermee De XJ40 Gold rij ik nu voor woon werk verkeer, bevalt prima. Had niet echt nog een Jag nodig, maar kon 'm ook niet laten staan. Ik ga de komende tijd gewoon weer lekker de puntjes op de i zetten. Vertroetelen en ervan genieten, zoals ik met alle andere Jags ook doe. Inmiddels heb ik 'm ontdaan van de Ali striping en emblemen en heb ik 'm goed gewassen. Echt een leuke auto onder vandaan gekomen. Kijk maar:
    6 points
  3. Hij is terug! Zeer tevreden over het spuitwerk, al helemaal voor de prijs. Geen enkel teken dat er ooit een schuifdak in gezeten heeft. Nu nog even afbouwen
    5 points
  4. Dacht precies hetzelfde maar ga zowieso wel ongeacht recensies. Lekker avondje ouderwets "ti.ten, schieten & helicopters"
    4 points
  5. VID_20211008_152435090.mp4 Afgelopen week voor de eerste gestart na de revisie, was wel de 2e poging, de eerste lukte niet omdat de carburateurs te arm stonden. Toen meteen starten Iets rijker gezet, en meteen starten.
    4 points
  6. Ik zal die Zeeuwen wel nooit helemaal begrijpen met hun welkomsrituelen...
    4 points
  7. Ik zou het wel fijn vinden als mensen niet knoeien tijdens het vlaai eten en als ze dat toch doen de vloer meteen schoon poetsen !!!
    4 points
  8. Ik zou het ook wel fijn vinden als iedereen zich heeft gewassen en tanden gepoetst
    4 points
  9. Jezelf vooral NIET af laten schepen. Het is NIET normaal dat die schokt en een automaatbak heeft geen 10.000 kilometer nodig om in te leren. Er is in den beginne iets NIET goed met de automaatbak. Dat weet die monteur ook en daarom schuift hij het probleem 10.000 kilometer op. Maak een afspraak in Heinkenszand, geef een paar centen uit aan een goed en gedegen onderzoek. Dan weet je wat er werkelijk aan de hand is en heb je wat extra stokken om mee te slaan. Of ga per direct op je strepen staan. Je wordt genaaid om het maar eventjes plat te stellen !
    4 points
  10. Ik heb op Marktplaats deze achteruitrijdt/kentekenverlichting gescoord van een Daimler 420 voor 2 tientjes. Ik ga er een bureaulamp van maken. Het is tenslotte een kunstwerk op zich! Zwaar chrome met nog echt glazen kapjes, prachtig. Welke Jaguar of Daimler memorabilia bezitten jullie?
    4 points
  11. Ik wil her en der weer wat oppakken, alles in overleg met de staf... Een eerste bijdrage.. Vorige week was er en klant met een S type, specilaist onderhouden met een probleem. Auto had de man en aantal weken, net aangekocht voor een net bedrag.. Geen aankoopkeuring gedaan, voor dat bedrag, en de km stand 3 ton plus was dat niet echt aan de orde.. Uiteindelijk een afspraak bij os voor en raar probleem.. De auto wilde niet echt harder dan 140 km / uur en wilde niet echt optrekken (al was het en 2.5) Eenmala bij ons binne eerst een preofrit met de auto en inderdaad geen fatsoenlijk optrekken en geen goed rijgevoel. Maarrrr...... ook het (al eerder meegemaakte) diepe geluid uit het luchtfilter... oei.. En "oei" is nie goe nie... In de werkplaats eerste auto geheel nazien, afgezien van her en der een rubber voor de APK (al was de auto net gekeurd), en een doorgeroeste dorpel en wat kleinigheden was het best goed te doen.. Geen onveiligheden in ieder geval. Luchtfilter open..... Woooowwww..., net bij diverse garages geweest voor diagnose, de APK en onderhoud... dat luchtfilter zat er zeker al JAREN in! En.... het vuil was zoooo nat en omvangrijk dat de motor echt gen lucht kreeg... maar erger nog... Het filter was al zover vergaan dat het vuil DOOR het filter gedrongen was en (helaas) de mot intern al had bereikt... klep defect en de compressie weg op 1 cilinder. Jammer... op de bon(en) klopte alles aansluitend... Heel vervelend, we hebben nog de LMM even gewisseld om te zie of dat nog wat uit maakte, maar helaas. Ik heb meneer aangegeven dat een andere motor de enige optie was en het beste nu gewoon zolang het niet erger werd en er rekening mee houden de auto maar door te rijden. Iets ander zinnigs was er niet over te melden.
    3 points
  12. Woensdag, (Auto van een collega-bedrijf,) XK 8, Klacht, - Koelvloeistoflekkage.... Eerst eens zien wat er scheelt,........... - Druktest op het koelsysteem, lek in de uitloop van de cooling outlet, - Meteen in opdracht de dienst "geheel nazien" verzorgen. Deze auto is al jaren in onderhoud bij het collega-bedrijf en komt nu voor wat speciale dingen naar ons. Oeh.. wel wat achterstallig onderhoud.. Fusekogel links voor/onder defect, Polybus modi op de voorste draagarmen zou een goed idee zijn, Kettingmodificatie niet verzorgt (!) C.V defect (alle 2) Axiaal gewricht links voor speling, incl. taats lager stuurtraverse (weer 1) Allemaal slangenklemmen her en der die er niet horen, maar dat is een beetje zeuren... Uitlijning niet geheel goed (banden gecupt voorzijde) Verder vocht in koplamp... Eerst de modi op water en lucht uitvoeren de CV repareren, Meneer belde nog om de antenne te repareren, maar de gehele unit was uitgebrand en iet alleen de spriet, gelukkig hebben we die gerepareerd op voorraad, - Als er TE lang met een defect antenne word doorgereden dan brand vaak de electronica uit... (Steeds zeldzamer aan het worden.,) Verder waterpomp controleren, - Coolingtower wisselen, - Kachelslangen in en uit vervangen, - Thermostaat, - Pakkingset, - Gaskleppakking, - 8 stuks inlaatpakking, - Vacuumslangen divers, - Alles schoon en verder na-controle.. SP 12 vullen (vacumeren) Proefrit en gaan.... Volgende..
    3 points
  13. Dat is niet belangrijk, als Leon er maar is met de vlaaien
    3 points
  14. De derde en voorlopig laatste post, de voorbereiding voor het herstellen van de voorkant. Wat moet er gebeuren: - draagarmen en subframe motor lakken en voorzien van nieuwe rubbers/fusees; - schokdempers voorzien van nieuwe aanbouwdelen; - remklauwen reviseren en voorzien van een nieuwe zuiger + afdichtingen; - ketting motor met spanners (preventief); - revisie en verbetering automaat (preventief); Zie hieronder de foto's van de gelakte delen. Deze komen uit een demontage auto. Alle delen zijn gestraald, 2x gegrond met epoxy en nu 2x gelakt. Ze zijn niet "STRAK" geverfd / gelakt. Gewoon DIK met een kwast. De auto hoeft aan de onderkant niet zo mooi te zijn als een auto van Stip PP. De auto moet overleven / geen compromis. Met betrekking tot de automaat ben ik nog aan het bepalen op welke wijze ik te werk ga. De factoren zijn: - 5HP24 automaat in zwakste uitvoering; - heeft ooit een uitgebreide ZF beurt aan het brein gehad maar onbekend of dit is gemodificeerd; - sowieso een sterkere A-koppelingsdrum m.b.t. "het A drum probleem" van de 5HP24; Als het technisch en qua aansturing mogelijk is, overweeg ik de inhoud van een 5HP24 uit een BMW X5 4.6 te monteren. Deze heeft op alle koppelingssets 1 plaat frictie en staal meer (de X308 4.0 heeft dit ook) maar ook de sterkste "D" drum, niet te verwarren met de bekende "A" drum. Voor de A drum monteer ik een aftermarket exemplaar, deze: De ring die de koppelingset in de trommel houdt is bij dit aftermarket exemplaar anders ontworpen. Hierdoor blijft er meer "vlees" over om de ring en koppeling vast te houden. Dat maakt deze trommel sterker dan een originele. Het brein laat ik door een specialist doormeten. De apparatuur om dat goed te doen heb je niet als doorsnee zelf-sleutelaar of garage. Het brein wordt getest op scheuren en op ovaliteit in verschillende boringen. Een ovale boring moet worden geruimd zodat een overmaatse zuiger weer past. Ovale boringen leiden tot verkeerde drukken en allerlei vage schakelklachten of juist harde klappen. De "D" drum is een remkoppeling die in de 3e en 5e versnelling nodig is. Bij de 4.0 en BMW 4.4 versies van deze automaat zit de groef van de ring hoger waardoor er 1 plaat staal en 1 plaat frictie meer in het pakket kan. Het koppelingspakket kan dan ook meer koppel aan. Bij de BMW X5 4.6 is een trommel gemonteerd waarbij de ring nog hoger zit om t.o.v. een Jaguar 3.2 of BMW 3.5, 2 platen staal en 2 platen frictie extra aan te kunnen. Heb je dat nodig? Nee. Maar als het kan, waarom niet :-). De vraag nu is of dit met de automaat computer goed gaat. Een dikker koppelingspakket heeft een grotere eindspeling nodig dan een dunner koppelingspakket. Het kan zo zijn dat de automaatcomputer hierop geprogrammeerd is en dat de grotere eindspeling die ik zal moeten aanhouden leidt tot rare schakelklachten. Om daar achter te komen moet ik de software van een 3.2 en 4.0 vergelijken. Blijkt dat hetzelfde te zijn, wordt daar GEEN rekening mee gehouden en kan men zonder gevolg een 4.0 / BMW binnenwerk op een 3.2 zetten. De revisie t.z.t. zet ik uitgebreid op het forum dus wordt vervolgd .
    3 points
  15. Unbeschreiblich jaglich
    3 points
  16. Of is het niet de bak maar de motor die schokt
    3 points
  17. Zeeland is wel echt getroffen door dat vulkaanas uit La Palma zeg, je jag ziet er niet uit!
    3 points
  18. pimgmx bedankt voor de info ik ga hier mee aan de gang als alles weer goed werkt laat ik het je weten gr: Wilfried van Galen.
    3 points
  19. 3 points
  20. Niet helemaal mijn model en veeeeeeeelste duur . Dit filmpje is wel echt enorm genieten: https://youtu.be/2oPVnfpL6BE
    3 points
  21. Zal het verhaal zo smeuïg mogelijk vertellen. Ik kocht de XJ40 voor relatief weinig geld destijds ( meen 3.000 Euro ). Liep best okay. Zelf pakte ik inwendige roest aan, bekleding, defecte blowers, wat relais perikelen, zekeringen enzovoorts. Maar hij liep nog niet supermooi vond ik zelf. Via via kwam ik destijds op dit forum terecht. En via dit forum leerde ik Raymond kennen. Ik kreeg hem aan de telefoon en hij bleek net zijn baan als automonteur opgezegd te hebben. Hij had ontslag genomen bij zijn baas. En was voor zichzelf begonnen. Of ik eventjes naar Heinkenszand wilde komen, want hij wist wel raad met de XJ40. Dus ik 165 kilometertjes rijden naar Heinkenszand. G&G Autoservice. Het klinkt wat vreemd misschien maar wij raakten binnen 5 minuten bevriend. Zeg maar een soort van 'klik' die je 1 of 2 keer in je leven met iemand hebt. G&G was in die tijd nog letterlijk 1 brug. Een uurtje of 10 later reed ik huiswaarts met een XJ40 die echt compleet anders reed. Zelf ging ik, telkens in stapjes, verder met het mooier maken van de XJ40. Maar mijn eigen bedrijf slokte nogal wat energie op en er bleef steeds minder ruimte over om de XJ40 te verfraaien. Bovendien had ik mijn zinnen verzet naar een XKR. Ik besloot de XJ40 in de stille verkoop te zetten. Uitsluitend naar een volgende liefhebber en iemand die ik het zou gunnen. De XJ40 was toen al behoorlijk richting concoursstaat. Raymond vertelde me, dat hij bevriend was met een jonge student, ook een echt Jaguar liefhebber. Een jongen met een nog niet al te grote portemonnee. Max Traas was zijn naam. Ik kwam met Max in contact en die had wel oren naar deze prachtige XJ. Ik verkocht de auto aan Max, voor serieus weinig geld, met de volgende voorwaarden. 1) Max mocht de auto niet doorverkopen 2) Hij moest me beloven dat hij de auto verder zou afmaken tot die helemaal 100 % zou zijn. Max werd dus trotste eigenaar van de auto ........................ En Max mag het verhaal hieronder afmaken ..... MAX !!! @M.Traas Go Ahead
    3 points
  22. Kwam nog een fotooke tegen van mijn eerste Jaguar liefje. Kan er zo weer verliefd op worden. Helaas is deze letterlijk vergaan tot as.
    3 points
  23. 2750 In deze staat scherpe prijs.
    3 points
  24. Hoe bepaal je de dagwaarde zonder een discussie met de fiscus te krijgen? Ga niet zelf een bedrag bedenken. Neem niet je aanschafprijs en zeker niet een taxatie op basis van vervangingswaarde obv BW 7:960. Laat een WEV taxatie doen op basis van koerslijsten. Is fiscusproof en ook afwaarderingen voor bijvoorbeeld een ingevoerde auto zijn toegestaan. Hierbij twee voorbeelden die ik onlangs onder ogen kreeg: 1. aanschafprijs €17000 Taxatie vervangingswaarde €23500 Taxatie wev €6500 2 aanschafprijs €16500 taxatie vervangingswaarde €19500 taxatie wev €5400 Alle drie zijn fiscusproof..
    2 points
  25. aha..dat wist ik (nog) niet ik heb daar op 4 november ook al een afspraak om mijn nieuwe aanwinst even te laten 'doorlichten' en voor een diagnostisch proefritje met Raymond en wat leuke TLC puntjes op de 'i' en ....hopelijk geen onverwachte verrassingen Trouwens op 6 november is er ook iets leuks (maar niet specifiek Jaguar), een zakelijke relatie van mij, (voormalig directeur bij PSA en Peugeot-Citroen verzamelaar) geeft een oldtimer classic car taxatie all-you-ever-wanted-to-know dag. Dus mss iets voor leden die het leuk vinden om met hun limo's voor te rijden bij een Frans mobiel erfgoed museumpje... https://www.linkedin.com/posts/bas-van-genderen-9713b0a_nationale-dag-van-waarde-altijd-al-willen-activity-6855935663775207426-A60j
    2 points
  26. Geheugenfunctie zit in de stoel-ECU (onder de stoel, zo uit het hoofd), niet in de stoel zelf. Ook zie ik als ik naar onderdeelnummers kijk geen verschil tussen de verstellingsschakelaars voor een LHD/RHD linkerstoel, wat suggereert dat de stoelhardware uitwisselbaar is. Correct me if I'm wrong: als je de ECU - en desnoods het switchpack - van je oude stoel hergebruikt moet 'transplantatie' van een linkerstoel uit een RHD-auto wel kunnen, lijkt me?
    2 points
  27. 2 points
  28. Zo, de recente aankoop heeft wat liefde gekregen. -Olie en filter -Koelvloeistof ververst -Luchtfilter -Stuurkogel links -Continental banden voor -Remblokken achter -Waterpomp (maakte lawaai) -Remvloeistof Verder heb ik op de sloop in Soest (Schut) wat ditjes en datjes gescoord om de XJ40 weer compleet te maken. Leuke sloop trouwens, veel oude Jags staan er. Series 1,2,3 XJ40, X300 X308 etc. Aardige eigenaar ook. Zit nog wel met het uitlijnen. De auto trekt met name op de snelweg behoorlijk naar rechts. Dit deed hij ook al met de oude banden en voor het vervangen van de stuurkogel. De sporing is uitgelijnd maar dat had weinig tot geen resultaat. Hij trekt nog steeds naar rechts. Wat zouden we nog meer kunnen uitlijnen? Tweede punt is dat het rubber van de schokbreker rechts compleet vergaan is en er tussen vandaan is. Dit geeft een hinderlijk geklapper dus deze gaan we nog vervangen. Ik ga er vanuit dat dit missende rubber er niet de oorzaak van is dat de XJ40 naar rechts trekt. SLS systeem is bij een vorige eigenaar al buiten werking gesteld en deze heeft achter 2 gloednieuwe speciaal voor dit type Jaguar schokbrekers geplaatst.
    2 points
  29. Hoi allen, lijkt me heel leuk zo’n technische dag en zou mezelf en m’n X300 graag inschrijven.
    2 points
  30. Ik denk dat het één van die twee is De mening van anderen is voor mij geen reden om een film (niet) te gaan zien. Sterker nog, met slechte recensies vind ik het vaak een goede film. Zal wel aan mijn smaak liggen
    2 points
  31. Ik lig effe dubbel hier.
    2 points
  32. Vandaag, dinsdag2 klanten, - XJ 308 met niet werkende Cruisecontrol, en een schuddend gevoel in de voortrein. - X 300 die bij ons overnacht voor bijzindere en grotere zaken. De 308 was ruim op tijd en de vrag was of hij snel weg kon nar ene andere afspraak. Geen probleem, cruise doet het niet en schudden toch? Yes! Oki, proefrit.. cruise doet het niet, knopje aan op J-Gate, doet het nu wel... ok(?) Voelbaar af en toe "schudden" in de linker voorrem, ik denk gevalletje speling taats lager van de stuurtraverse.. Op de brug en klant er bij, gezellig met zijn allen onder de Jag..... - Axiaal gewricht hadden we al een vervangen en aangegeven dat er wat speling merkbaar as op het taats en we gingen het in de gaten houden. Wel.... een beetje meer speling inderdaad maar nog net echt overdreven, wel genoeg voor de trilling (schudden) af en toe bij remmen... - Klant verwittigd van de schakelaar die uit stond van de cruise en meneer kon vrijnsle naar de andere safspraak. Hop, volgende... X300, Klacht, - Af en toe niet starten, soms beroerd lopen van de motor, - Klokje defect, - Badge van de koffer lelijk, - Uitlijnen, - Balanceren, - Water bij de voeten na een wasstraat bezoek, - En nog veel meer.... - Uitlaat was defect, vervangen door een andere, - De Cats waren een keer verwijderd bij een garage en nu was de CO niet goed en de motorloop werd er negatief door beïnvloed, dus andere (imitatie) Cats er onder (Origineel was erg duur) - Badge van de 1 wiel was weg, dus andere, - Balanceren, - Lampjes dasch vervangen (leuk klusje) klokje moet helaas of een nieuwe of een gerepareerde (Keesh)? - Olie en filters (ja, bij ons wel) - 2 gasveren voor de koffer vervangen, - Water in de wasstraat komt door een gat onder de parafaan vandaan, eerst overleg met de klant hoe en of we dat gaan repareren. Verder al weer een heel eind met de auto!
    2 points
  33. Moraal van dit verhaal: Voor de experimenterende hobbyist een brug te ver. Bij spuitwerk is geen 10 een nul.. Het is geen 10 helaas. Voor een eerste poging ook niet dramatisch slecht... Maar van de positieve kant, er zitten geen rotte plekken meer, en als je niet kijkt zie je niets. Misschien ooit samen met voorbumper netjes laten doen.
    2 points
  34. O ik dacht allesvoor groepsimmuniteit? En ik kan geen stoplichten aflikken in Heinkenszand....
    2 points
  35. "Curiosity kills the cat." Ik hoop dat dit gezegde hier totaal niet op gaat.
    2 points
  36. Oef! Hoop dat je jouw probleem op kunt lossen! De mijne is gelukkig nog steeds trillingsvrij, dus denk dat het in mijn geval echt aan de banden lag. Merk trouwens wel dat mijn stuur niet geheel recht staat, dus er is in het verleden wel wat gebeurd met de auto (ongeluk?). Maar dat staat misschien helemaal los van het trillen.
    2 points
  37. Vandaar ook t solderen i.p.v. die knijpconnectortjes.
    2 points
  38. Misschien kan je HIER wat info vinden?
    2 points
  39. Tja @Leonneke, waar zal ik eens beginnen ik liep toentertijd stage bij Raymond en hij kwam met een mooie auto met de vraag of dit wat voor mij zou zijn? Het was een prachtige rode XJ40! Een aantal keer met Leon gebeld en afgesproken dat ik de auto kwam ophalen zodra ik zelf m’n rijbewijs had gehaald. Eindelijk was het zover met 17 jaar en een paar maanden ging ik met m’n ouders samen om de XJ40 op te halen en mee terug te nemen naar Heinkenszand. Wat was dat GAAF! De auto toen nog een paar maanden in de schuur laten staan tot ik 18 was. Daarna de 40 tot ik 22 (2017) was bijna dagelijks gereden en circa zo’n 60k aan kilometers later deze auto zou nooit meer weg gaan en moest in perfecte staat blijven. Rond die tijd kocht ik ook een Daimler Super v8 (X308) toen heb ik besloten de XJ40 minder te gaan rijden en stuk voor stuk alles uit elkaar te halen om hem als nieuw te maken. In de zomer maanden nog geregeld een stuk gaan rijden om de auto toch in beweging te houden. Helaas is in de nacht van 1 Juni 2020 de loods waar de XJ40 en een Daimler Eight in stonden tot de grond toe afgebrand…. Er was niks meer over van de auto’s en onderdelen… Nu iets meer dan een jaar later zijn er weer andere Jaguars aangeschaft (XK8 Cabriolet en een X350) maar stiekem blijft er een groot verlangen naar een XJ40..
    2 points
  40. Hier nog een laatste. Ik heb 3 sets klauwen extra liggen: - 2x klauwen achter 3.2 gereviseerd; - 2x klauwen voor 3.2 gereviseerd; - 2x klauwen voor van de 4.0 / XJR gereviseerd; Bij het monteren van de gereviseerde delen op de vooras zal ik de 4.0 klauwen monteren. Zie afbeelding. Procedure hiervoor is simpel: - zuiger met lucht er uit persen; - rubber manchet er uit trekken; - rubberen geleidebussen er uit halen; - cilinder afdichten met papier of een doek; - klauw stralen - klauw 3x in de hittebestendige DTM verf zetten (650 graden bestendigheid); Daarna de klauw weer opbouwen met een nieuwe zuiger en nieuwe rubbers. De oude zuiger is vaak opnieuw te gebruiken maar een revisieset met alles NIEUW kost niet veel. Van de 6 zuigers was er EEN zuiger met duidelijk krassen. Die klauw moet hebben geblokkeerd op de demontageauto. De andere 5 zuigers vet ik in en leg ik op voorraad voor "je weet nooit". Zie afbeelding. Vers en klaar voor gebruik. De dragers zijn ook gestraald en geverfd. De geleidebouten zijn goed opgezuiverd met scotchbrite.
    2 points
  41. Klinkt als een plan Kees
    2 points
  42. Waarschijnlijk een slechte bobine op cilinder 5. Wissel de bobine met een van een andere cilinder en kijk of de code veranderd. Kan ook zijn dat hij slecht contact heeft gemaakt en dan komt er waarschijnlijk geen code meer terug.
    2 points
  43. Zoals boven staat heb ik een JCN bak van 1965 de voll synchro bak, zoals bekend staat de N voor overdrive, in dit geval een Compact type Laycock Ik wil ook de secundaire as eruit halen om de naaldlagers te vernieuwen Ik wil niet bij het er uit halen van de as dat alle tandwielen onder in de bak vallen vandaar de dummie as. Bedankt voor de link ga ik doen Ik heb deze keer de bak van onder eruit gehaald door de motor in de lengterichting te kantelen, moest wel de stabilisatorstang demonteren en de bak moet bij het uitnemen gedraaid worden ivm de startmotor
    2 points
  44. Arme Rob, men neemt jouw cirquit ambities niet echt serieus hé
    2 points
  45. ben nog even bezig met de banden. Ondertussen nog steeds heel happy met de Jaguar als daily driver. Momenteel lekker nat
    2 points
  46. Dit zijn de definitieve velgen, standaard serie 1 velgen maar dan zwart gespoten en verse banden.
    2 points
  47. Toevallig net op verzenden geklikt naar Naki
    2 points
×
×
  • Create New...