Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 02/09/21 in all areas

  1. Hallo Hans, Sorry dat je lang moest wachten op je antwoord. Ik ben een tijdje off-line geweest door allerlei bezigheden. Voordat ik echt met de auto aan de slag kon heb ik deze eerst moeten 'uitgraven'. D.w.z. allerlei overbodige zaken bij de auto weghalen en ruimte maken. Verder een constructie gemaakt om 'm flink hoog te zetten zodat ik er makkelijk onder door kan racen met m'n ligkarretje Nu de laatste maand weer redelijk intensief met de auto bezig geweest. Maar hierbij een korte impressie.
    5 points
  2. Hallo, Ik Jop, 18 jaar, student werktuigbouwkunde (HTS) en wonend in Friesland. Ook ben ik sinds kort in het bezit van een Jaguar 420 uit 1967, de auto is in 98 vanuit de USA aangekomen in Duitsland en daarna door de vorige eigenaar gekocht en altijd binnen opgeslagen. Het is niet de meest logische keuze om als eerste auto een oude Jaguar te kopen maar dit was een buitenkansje met enorm veel potentieel. Ik ben vanplan de auto voor zover mogelijk en voor zover het financieel verantwoord is naar originele staat te restaureren. Ik kan veel dingen zelf doen maar somig spul zoals bijvoo
    4 points
  3. Omdat ik Wilfreds draadje niet verder wil vervuilen met mijn projectjes hier een eigen draadje ter leering ende vermaak(vooral vermaak voor jullie) In principe rijd ik het hele jaar met de XJ6 m.u.v. zout-periodes. Mijn kachel heeft tot nu toe nog niet fatsoenlijk gefunctioneerd, alleen defrost doet het... Gaan we binnenkort aanpakken dus. Intussen bij vriendje in zijn MGB GT V8 gereden die aftermarket stoelverwarming heeft ingebouwd in zijn stoelen. Ben niet echt koukleum maar is soms best lekker, zeker op winterskoud leren stoelen, en daar de verwarming ook no
    4 points
  4. Dan zal ik mijn ogen openhouden voor een setje 2e hands chrome velgen, stainless vind ik wel echt duur en ik weet niet of zilver gespoten wielen even mooi staan. Ik ben wel van plan de auto geheel kaal te maken met de schuur machine & lamelle schijf op de flex, voor de echte roestplekken rond de ramen heb ik een straalpistool gekocht. Het plan is momenteel wel om de auto zelf klaar te maken voor de spuiterij om wat kosten te besparen... Eerst staat het plaatwerk op de planning en dat afwisselen met wat draad & slang prutserij. Helaas is het nu nog even wachten op gereedschap en e
    3 points
  5. Bij de meeste kriebelt het wel weer om samen met soortgenoten wat leuks te doen. Nu is dat door alle beperkingen moeilijk, maar een ritje moet wel mogelijk zijn zoals vorig jaar september, covid proof. Dit alles onder voorbehoud. De mensen die het willen organiseren zitten te denken aan eind april, begin mei en dan op een zaterdag . Eten kan op 3 manieren, - Onderweg bij lokale ondernemer aan het Veerse meer, - Onderweg op locatie vanuit de kofferbak, - Onderweg op locatie met broodjes die vanuit een eetkar die we dan speciaal laten komen voor deze
    3 points
  6. Vandaag de eerste rit nadat ik de remmen heb aangepakt. Dat remt merkbaar beter. Mijn zoontje zat tot 2 keer toe met zijn neus tegen de voorruit. En omdat het de daily wordt/is (de huidige daily staat al te koop) moet ook meteen de kar erachter. Ik moet zeggen, dat vind ik geen gezicht maar het is ook een gebruiksvoorwerp. En nog even wat sfeerplaatjes van toen die vanavond naar binnen ging.
    3 points
  7. Zo, het was gisteren lekker weer dus eindelijk de Jaguar maar eens naar buiten gereden. nog wat schoongemaakt, en toen een rondje gemaakt. Was dus voor het eerst in 5 jaar, en nadat de wagen behoorlijk ver uit elkaar gehaald is. Het reed goed, de motor loopt mooi en omdat alles lekker bekleed is, is het comfortabel zitten binnen. Maar na een klein stukje begon ik wat te twijfelen aan de remmen. Nu moet ik 2 km rijden voor ik uit de 30km zone ben, en bij 30 vraag je niet veel van de remmen. Maar toen een 80 km weg en toen merkte ik wel dat de remmen echt niet goed reageerdern. Op z
    3 points
  8. Staat in Katwijk aan Zee een brug geheel ter beschikking, koffie gratis als jij de zeeuwse bolussen meeneemt. Stel voor aan je vrouw een weekendje te kamperen in de bollenstreek
    3 points
  9. Na zeven weken geduld en een boos telefoongesprek (ja, ook Vlamingen kunnen soms boos uit de hoek komen) naar SNG dan eindelijk het bestelde onderdeel ontvangen. Onmiddellijk gemonteerd, getest en...OK!!! De ruitenwisser nulstand is ok. ...en blij!!! Dus eerst microswitch testen met ohm meter aan de ruitenwissermotor, indien deze goed is de schakelaar aan het stuur n en aan de stekker weerstand meten tussen 5 zwart/groen en 6 blauw/groen. Hier moet je weerstand maten. (een verbinding tussen punt 5 en 6) Indien je hier weerstand oneindig meet is de schakelaar inwendig s
    3 points
  10. bijna klaar. Nog paar handgrepen op de deuren en nog deurpanelen monteren, en ruitenwissers. paneeltje voor bestuurder ook klaar. Een knop voor groot licht. Daarboven zit blauw lampje. Alleen het kapje moet er nog voor. Veel ruimte overgelaten voor een schermpje met daarop snelheid en navigatie. en een usb aansluiting voor de navigatie en telefoon.
    3 points
  11. Jawel, achteraan aansluiten
    2 points
  12. Zoals een brandveilige usb-lader en sprinklerinstallatie?
    2 points
  13. Voor lakschade achter de plaat ben ik niet zo bang, uit t zicht en kan prima in de RX voor de plaathouder erop gaat, maar ik begin nu zeker met n nylondraadje. En eraf trekken lukt niet echt, ze hebben m echt dik in de prut gezet. Wil m inderdaad wel graag behouden, officieel mag ik net geen blauwe plaat voeren, 1978. Dus kentekenplaathouders zijn handig, i c m de gele platen in de koffer. dehandigert
    2 points
  14. Ik heb ook wel s donkere plekjes, maar om dan gelijk de schaaf duroverheen te halen????
    2 points
  15. Jaja hij loopt en mooi! Nu nog zonder donut pakking in de uitlaat. WhatsApp Video 2021-02-24 at 12.27.53.mp4 Kan wel erg moeilijk schakelen in de versnellingen, en er staat niets over in mijn manuals. Volgens mij kan het druklager nog worden afgesteld aan de zijkant van de bak (andere kant dan de koppelingscilinder) heeft iemand hier misschien ervaring mee?
    2 points
  16. Goed voor de waarde van de verguisde AJ-V8en en ander vuurspugend vervoer. Ik spreek nu al regelmatig mensen met een auto op batterijen die smachten naar een ouderwetse auto met karakter en een uitlaatpijp. Niks mis mee, voor erbij, als hebbeding.
    2 points
  17. Beste forumcollega's, Hartelijk dank voor jullie wisselende reacties. Geweldig dat er zoveel reacties komen. Ja, ik heb de bougies eruit gehaald, dus de motor zal onbelast op de krukaslagers draaien. Ik heb nog aan de oliepeilstok geroken en de oude olie bekeken maar die ziet er nog goed uit, ruikt naar olie is nog vettig. Uiteraard laat ik de oude olie er eerst uitlopen. Verder zet ik er een nieuw origineel oliefilter in (met terugslagklep) en uiteraard nieuwe olie = Kroon oil classic multigrade 15W-40. De cilinders heb ik regelmatig ingespoten met WD-40. De WD-40 spuitbussen kan
    1 point
  18. Volgens mij zijn het "Artura" van de XF
    1 point
  19. Ja, dat noemen ze in de volksmond dan toch een 'breedset' ? Ik ga effe zoeken. Al een stukkie op weg nu
    1 point
  20. Deed. Heeft een hele tijd in de verkoop gestaan maar weer eruit gehaald. Markt is absoluut niet okay op dit moment. (dit ook te merken in taxatie afgelopen week). Dus ga 'm voorlopig lekker zelf houden, rijden en beetje opleuken. Heb je de wielen er als 'breedset' onder geknoopt ? Dus voor iets mindere J maat ?
    1 point
  21. Ik weet het niet, maar hoop wel dat je de 25 jaar oude olie er eerst even uit laat lopen.. Dat wil je niet meer door je motor heenpompen, ook niet nadat je met externe druk hebt "geprimerd" denk ik? Ik weet niet of ik externe druk zou proberen in deze situatie. Als het met de hand goed rondgaat zou ik de bougies eruit halen en misschien zekering van ontsteking (trauma van Franse auto, bobines stuk als je dit zo doet) Dan gewoon op de startmotor oliedruk (nieuwe olie!) laten opbouwen. Als ie niet aanslaat is de belasting van de lagers laag, en is een stuk makkeli
    1 point
  22. Beste Heren, excuses dat ik een poosje niet op het forum ben geweest. Ik waardeer jullie input en meedenken enorm! de Jag hobby is een poosje geparkeerd(letterlijk) aangezien we ons nu volledig hebben toegelegd op het bouwen van een huis. En daar komt het 1 en ander bij kijken en dan lopen er ook nog 2 koters rond, en word er van de baas verwacht dat ik met enige regelmaat een schip kom besturen.. druk druk druk dus. Maar dat is alleen maar goed. de Jag staat inmiddels weeral een goed jaar bij onze oude buren onder een hangaar op de boerderij
    1 point
  23. 1 point
  24. Zou kunnen, maar met de beperkte info van de TS is 't een beetje speculatief zo...
    1 point
  25. Daar wil ik me ook wel voor beschikbaar stellen, dus het afronden van het project hoef je inderdaad om die reden niet uit te stellen hoor
    1 point
  26. Daar hoef je hierbij de komende tijd niet bang voor te zijn denk ik. Hij prijst stevig en de prijzen zijn ook niet of nauwelijks onderhandelbaar, maar is zeer selectief in zijn aankoop en aanbod dus het zijn wel de krenten uit de pap. Je moet er alleen wel het geld er voor (over) hebben
    1 point
  27. Als de velg nog koosjer is hoeven in theorie alleen de spaken gedaan te worden. Maar 't zou best kunnen dat het goedkoper/sneller is om een betere set gebruikte spaakwielen op de kop te tikken. Een lamellenschijfje of wat, en je weet hoe wel/niet goed die oude reparaties zijn...
    1 point
  28. De draairichting staat gelukkig op de velgen!
    1 point
  29. Hulp is dan zo gevonden! depraktiese
    1 point
  30. Volgens mij bouw je iets dat zo bruut is dat je er niet in durft te rijden
    1 point
  31. Ik hoop het binnen 2 jaar af te ronden... Ik heb voorlopig nog wel flink wat tijd aangezien al mijn lessen helaas online zijn. (en geen vriendin hebben helpt ook mee )
    1 point
  32. Het gaat eigenlijk misschien wel meer om de "reis" ernaartoe .
    1 point
  33. Waarom nog geel in houder, bijna geen apk-meester die daar nog op let toch, laat staan de hermandad.
    1 point
  34. Imposant eerste project, veel succes! En houd ons op de hoogte van de voortgang natuurlijk, ik ben benieuwd...
    1 point
  35. Mooi project, veel succes!
    1 point
  36. Zo is ut Bertus. De moderne U tube is veelal meuk (youtube) maar Evangelista Torricelli never fails
    1 point
  37. De al genoemde föhn plus een stevige nylondraad. Kost meer tijd én geduld, minimaliseert risico op lakschade...
    1 point
  38. Het zijn de finesses die het doen, mooi wark!
    1 point
  39. Da's een kort lijstje voor iemand van 68. Ik ga mijn lijst niet als onderschrift gebruiken, te lang . Zou zoiets zijn: Eerdere auto’s (min of meer chronologisch, sommige als project, sommige heb ik nog): Mini 850 Mk2, 2x Sunbeam Chamois, Citroen 2CV4, Mini 1100 Special, Triumph Herald 1200, Morris Oxford VI, Triumph 2000 Mk2, Mini 1000, Sunbeam Imp, Triumph TR4, Austin Westminster A110, 3x Citroen CX, Renault Laguna (lease), MG BGT, Triumph 2000 Mk1, 2x Jensen Interceptor Mk1, Citroen Xantia break, Rover 2600 VandenPlas, Hillman Husky, Commer Walk Tru, Chevrolet Corvair Lakewood,
    1 point
  40. Misschien hebben ze HIER wel iets voor je.....
    1 point
  41. ..... maar dan wel een échte Brabus en geen optische tuning hè
    1 point
  42. Nog niet gelukt om CATS werkend te krijgen. Wel vreemd dat er geen foutmelding komt, zelfs met stekkers los van de schokbrekers.. Zal misschien pas bij waargenomen wheel speed gegeven worden ?? Doormeten solenoids en bedrading geeft gewoon goede resultaten dus storing zat misschien aan de voorkant. Aandrijfassen nog doorsmeren en monteren, en dan de boel weer proberen eronder te vogelen..
    1 point
  43. Kan ik me voorstellen. Je bent welkom om het genot weer even te komen ervaren!
    1 point
  44. Omdat ik bij ieder onderhoud een druppeltje olie op het bewegend deel van de "klink" aan de buitenkant laat lopen, is het misgegaan. De olie loopt langs binnen, een druppel op één van de microswitches op het slot. Die geeft de geest, met de gevolgen vandien. Switch vervangen, probleem opgelost!
    1 point
  45. Wat is het toch ook een ellendige klimaatzooi, heeft niks met groen te maken dit, ik ben blij met de XJS in ieder geval, lekker n ouderwetse v12 stoken op fossiel.
    1 point
  46. Ik heb de leidingen al flink doorgepompt. Ook de retourleiding. Het filter is besteld en zal ik ook nog even vervangen voor mn poging. Als 'ie dan nog niet wil starten breng ik de injectors weg voor ultrasoon reiniging. Ik laat t weten zodra ik meer weet!
    1 point
  47. Series 3 ken ik ni idd. (Coolant temp sensor?) Maar tank water dinges issue hebben alle series gloof ik.
    1 point
×
×
  • Create New...