Ga naar inhoud

Erelijst


Populaire inhoud

Toont de meest gelikete inhoud sinds 03/23/2018 in alle zones

  1. 4 punten
    Nou....hij dee ut goet vandaag! Over de secundaire weg heen (teveel ervaring met stranden langs de snelweg, politie, sleepwagen etc) Dat ging goed overigens. Gewoon 80/90 lekker cruisen. Oliedrukmeter had nog wel een herkenbare penopauze/identiteitscrisis.. (zwengelend tussen 20 en 60) maar verder pretty good, not to say excellent:-) En dan terug... Reed langs langs de oprit van de snelweg... Ineens bevond ik mij toch op die oprit op weg naar de fast track:-) Maar eerst een paar KM rustig aan op de rechter weghelft. Bleek de vrachtauto voor mij de oprijwagen van Kuzee te zijn (die eind Nov 2017 mijn XJ6 thuis kwam brengen:-)) Na opwarmen van de motor de snelheid toch maar wat opgevoerd en dus ingehaald (zwaaien!, ja de chauffeur was dezelfde en kende de auto nog:-) nice !!) Uiteindelijk het vertrouwen gekregen en op de linkse baan blijven hangen (duwen?). 2600TPM,....140KMh is nog steeds cruisen hoor met deze auto. Geen centje pijn, auto doet het goed geeft geen krimp, lekt niet, maar kan wel wat beter demping gebruiken aan de voorkant. (te zacht op snelheid) Al met al een succesvolle proef:-)!
  2. 4 punten
    Het laswerk in het motorruim is klaar, nu alles bijwerken, strak maken en spuiten. De XJ40 koeler past perfect in de nieuwe voorste dwarsbalk. Omdat ik de onderkant de originele hoogte wil houden wijkt de form iets af. De standaard koeler staat op de bovenplaat van de balk, deze is open en de koeler is erin verzonken. Deze constructie is iets minder sterk daarom heb ik 3mm dik materiaal gebruikt. De oliekoeler voor de bak moet ook nog een plaats hebben maar daar zoek ik bij het monteren wel een plekje voor. Na het spuiten kan ik eindelijk bezig gaan met waar het om begonnen was, de XJ40 motor inbouwen.
  3. 3 punten
    Dat ben ik zeker, ik moet zeggen dat ik het heel spannend vond om de sleutel weer om te draaien, alles 300 keer gecontroleerd en toch na het starten twee problemen tegen gekomen. een slang bij injector 4 begon spontaan benzine te sproeien en er zat een draadbreuk bij de bobine waardoor de startmotor wel rondging, maar er verder niets gebeurde. Ik had wel gezien dat er een hoop verse olie bij de nokkenas lag toen ik door het bijvul gat in de kleppendeksel keek, dus dat was een goed teken ! Na de reparatie en het opnieuw starten sloeg de motor aan en stond de vervroeging op '0' graden. Bij het aansluiten van de bougies kabels heb ik goed op de konijnenoortjes gelet . Het geratel en getik van de oude motor is in ieder geval verdwenen, dus daar zat toch een serieus probleem. Morgen nog een keer starten en wellicht een proefrit maken. (En wat ruikt het weer lekker in de garage ! ) Een aantal zuigers van de oude motor hebben toch wel aardig wat speling , waarschijnlijk heeft dat met het getik en zo te maken gehad. Ik wil het oude blok wel helemaal demonteren. Mooie techniek toch ! Wilfred
  4. 3 punten
    zat net in de auto , blijkt er 6 cd.s in de cd speler te zitten met opera en classieke muziek .. dus je had gelijk van een oudje Geweest. echt toevallig
  5. 2 punten
    Update: Ik heb een reserve ECU en ontsteking gekocht en die ontsteking al goed werkend gemaakt. Om uit te sluiten dat het de ECU zou zijn heb ik die omgewisseld. En probeerde hem een keer te starten en nu loopt hij goed! Met alle sensoren aangesloten. Dan zou dus toch de ECU kapot zijn geweest ondanks dat de ontsteking niet 100% was. Ik ga wel de ontsteking eerst helemaal in orde maken voordat ik ga rijden. Net zoals alle vacuüm slangentjes. Ben nog opzoek naar het goede schema hiervan. Kom er namelijk verschillende tegen die afwijken van hoe het bij mij zit.
  6. 2 punten
  7. 2 punten
    Hi, nou die waren nog schoon van de vorige koprevisie , nu waren ze super vet van het sleutelen, op de foto ziet het er dan mooi uit Hij doet het trouwens weer ! gisterenavond hebben we de motor er in getakeld en vandaag heb ik alles afgemonteerd . Geen rammels of tikken meer, loopt lekker rustig, maar staat nog een beetje te rommelen. Zo te zien lekt er niets en is alles stabiel. Nu eerst een lekker Zundertje.... groeten , Wilfred
  8. 2 punten
  9. 2 punten
    Vandaag hard gewerkt, dus geen tijd gehad voor meer foto’s. Wel even wat plaatjes van het interieur gemaakt, misschien ben ik bevooroordeeld maar ik vind het werkelijk perfect.
  10. 2 punten
    Na twee keer terug geweest te zijn bij Hartendorp, waren de problemen nog steeds aanwezig. Blijkbaar ontbreekt er van hun kant de benodigde expertise om een probleem op te kunnen lossen en zijn ze niet bereid mee te denken met de wensen van de klant. Ik was inmiddels na de nodige mails mijn hoop om er met hen op een goede manier uit te komen volledig kwijt, en mijn vertrouwen in de auto was inmiddels ook volledig weg. Wat nu dacht ik. Ik had sinds de zomer al contact met Rob van Klassiekerskopen.nl, een jonge vent die veel doet met XJ’s. Hij was op de hoogte van mijn probleem, en tipte mij over een Anthracite V8 LWB uit 2000 met een schitterend Ivory interieur. Van 2000 tot 2017 slechts één Belgische eigenaar gehad en in- en exterieur verkeren in smetteloze staat. Rob had de auto al eens eerder verkocht, maar toen liep de bak stuk en kwam de auto terug. Alles is toen rigoureus aangepakt: gereviseerde bak, nieuwe spanners, nieuwe banden, nieuwe schokbrekers en ga zo maar door. Als ik ooit een betrouwbare X308 wilde hebben, moest ik nu toeslaan. En zo geschiedde. Maandagavond ging ik kijken bij Rob, en ik werd smoorverliefd. Wát een mooie auto, en wat rijdt hij fantastisch. Twee minpuntjes: een geluidje vanuit de voorkant, en de stoelverwarming aan de bestuurderskant werkt niet maar dit heb ik mee kunnen nemen in de onderhandelingen. Na wat geklets een redelijke prijs gemaakt, een beetje verlies genomen op de rode maar ach, ik heb nu hopelijk iets goeds waar ik lang mee kan doen. Drie maal recht is scheepsrecht? Laten we dat maar hopen! Ik ben in ieder geval weer gelukkig en ik hoop op vele mooie, zorgeloze kilometers.
  11. 2 punten
    Pomp besteld en zojuist al een berichtje ontvangen dat ie verzonden is. Heb ook nog maar even de juiste connectoronderdelen besteld. Die moeten vandaag of morgen ook binnen komen. Inmiddels ook de procedure uit het werkplaatshandboek bekeken. Zou allemaal vrij simpel moeten zijn. Twee slangen afklemmen en je zou de pomp er zo tussen uit moeten kunnen halen. Maar ik blijf altijd voorzichtig met sleutelklussen die ik nog niet eerder heb gedaan. Je weet het nooit. Zal je zien, dat mijn nieuwe pomp om de een of andere reden toch niet past oid! Jeroen
  12. 2 punten
    Vrijdag zijn we naar Harderwijk gereden en gisteren naar Brummen. Genoeg kilometers dus om te kijken of de auto aan de onderkant droog is: Dat ziet er niet verkeerd uit. Door de lekkende pan is het er glad bij ingeschoten waarom ik vorige week onder de auto ben gekropen. Omdat bij de XM de onderhoudshistorie volledig niet bekend was, én omdat onderdelen in rap tempo moeilijker verkrijgbaar werden, heb ik bij die auto veel preventief vervangen, bij voorkeur door nieuwe onderdelen. Het resultaat was een storingsvrije en betrouwbare oude Citroën. Ik maakte wel eens het serieus bedoelde grapje dat als mijn vriendin zou zeggen dat we nu op dit moment naar Hongarije gaan, mijn enige zorg zou zijn of de banden wel voldoende lucht zouden hebben. Een oude auto met een dergelijke staat van onderhoud rijdt heel erg fijn. Bij de Jag heb ik het eigenlijk vanaf dag een veel meer op z'n beloop gelaten, met het gezeur van de afgelopen maanden tot gevolg. Omdat ik daar geen zin meer in heb, had ik de oude dynamo naar een revisiebedrijfje gebracht. De bedoeling was om de gereviseerde in te bouwen en de dynamo die ik vorig jaar van Raymond had gekregen als reserve op de plank te leggen zodat ik op zeker een goede dynamo zou hebben waar ik niet over hoef na te denken. Helaas bleek de oude 'beyond repair', dus moest het toch een nieuwe worden. Zoiets is wel een duivels dilemma: een gewone Denso voor nog geen 300 pleuries of een originele Jaguar (made by Denso) voor ruim 800 euro. Vorige week de Denso er in gesleuteld. Nu ik weet hoe het moet kost het klusje mij inclusief gereedschap pakken en alles weer opruimen minder dan twee uur. De klus is niet moeilijk en staat helder beschreven in de workshop manual. Op één dingetje na. Het onderste bevestigingspunt van de dynamo wordt geklemd door een messing bus waar de bevestigingsbout doorheen steekt. In de manual wordt over die bus geschreven: Position a suitable length bolt through the bush, fit a tubular spacer or socket spanner, fit a nut and tighten the assembly to move the bush slightly. Remove the nut, bolt and spacer. Ik kan niet zoveel met die tekst en ben de vorige keer nogal aan het klooien geweest omdat ik niet zo snel 'a suitable bolt' voor handen had. Voor nu was ik voorbereid: Een slotbout die ik toevallig heb met een dop 22 die over de bus past en een dop 13 waarmee ik de bus iets weg kan drukken. Flink strak aandraaien en dan is er net voldoende ruimte om de dynamo zonder problemen op zijn plaats te krijgen. Gisteren had ik het gevoel dat de motor mooier liep. Misschien illusie, misschien toch omdat de nieuwe dynamo een mooie strakke spanning afgeeft.
  13. 2 punten
    Mooi hoor! Je ziet er niks meer van maar toch maakt het een groot verschil. Ik moet er ook nog een keer aan geloven...al werkt de IRS nog goed die ziet er niet uit bij mijne. De wetenschap dat alles weer spelingvrij en nagekeken is draagt bij aan het rijplezier! (devandaagal4rondjesgeredenhebbende)
  14. 2 punten
    Die kan weer gemonteerd worden moet alleen niet vergeten het ding eerst om te draaien........
  15. 2 punten
    Automaat lekt teveel helaas. Het goede nieuws is dat het uit het carter van de bak komt. Heb het carter gedemonteerd nu en zag dat de boutgaten naar binnen waren gebogen (te hard aangedraaid). ook de leiding (pijlstok) lekte wat en was al met prut aangemeerd om lekken tegen te gaan. Morgenochtend effe naar de Belgische grens op en neer rijden voor goede binnenverlichting (en pakking voor de bak:-)) Dan het gerichte carter met terug zetten en nieuwe bakolie erin. Filter heb ik schoongemaakt. Zat 0,0 prut in filter of het carter. Oude olie was trouwens nog erg mooi rood en schoon, maar toch...(heb nog nieuwe op voorraad staan:-)) O,ja Radiootje (1971) gemonteerd met het originele on-uitgezaagde inbouw paneel. (dank aan Arie voor de tip... ebay)
  16. 2 punten
    Hier een folder over de X-TYPE met de verschillende modellen: x-type095_nl_BE.pdf
  17. 2 punten
    Dit kwam ik op het grote web tegen. Leuk om te zien welke variaties er geprobeerd zijn. http://cardesignnews.com/articles/news/2003/04/jaguar-xj-design-development Guus
  18. 2 punten
    Dank je Noud, ik heb de primer van de action gebruikt. Ik vind dit een fijne en goede primer en het is, zoals alles van de action, ook nog goedkoop :). Het zilver is 2K Weissaluminium, dit vind erg mooie alu/ zilver kleur. Deze lak heb ik ook op het motorblok van mijn motorfiets gespoten en hij blijft mooi dus kan zeker wat warmte hebben. Op de foto hieronder staat het blik met etiket en een plaatje van het zilver gespoten blok..
  19. 2 punten
  20. 2 punten
    Bij dit type expansievat komt het heel vaak voor dat er een in/uitlaatpijpje scheurt. Meestal de linker (als je voor de auto staat). Even de slang eraf halen en het kunstof pijpje op en neer bewegen. Ik heb het zelf ook afgelopen zomer gehad. Zelf vervangen is goed te doen.
  21. 1 punt
    Welkom Allen, Hierbij zou ik graag mijn voortgang topic voorstellen aan jullie. De aanschaf van de Jaguar XJ6 3 Series gaat mij heel wat uren van de straat houden. Het is een LEUKE wagen, met heel wat werk. Het is niet mijn doel om 'm in showroom staat terug te brengen. Wel wil ik 'm netjes in de staat brengen waar ik er dagelijks mee kan rijden of (Zou kunnen rijden). Ik weet niet of mijn portemonnee dat op 26 jarige leeftijd kan funden ;-)! Todo: - Benzine geur interieur opsporen? Mogelijk lekkage - Koplamp maken - Nieuwe lichtschakelaar vergelijken met werking huidige - Div. Kabels motorruim netjes maken - Rechter raam switch maken - Div. Electra zoals FAN (werkt niet via originele knoppen). Proberen te herstellen - Olie verversen - Dorpels bijwerken (niet mooi gelast) De Jaguar XJ6 4.2 de avond van aanschaf: 16/04/2018 - Update 17/04/2018 Prior 1: Verlichting werkend krijgen: Ik heb 'n vermoede dat de lichtschakelaar met contact punten niet goed is. Toen ik deze uit elkaar haalde snapte ik waarom. Ik heb alleen foto's gemaakt na het schoonmaken: De lichtschakelaar gedemonteerd Uit elkaar gehaald: Hier kwam ik best wat dingen tegen die niet klopte. Alles schoongemaakt met remreiniger en schuurpapier om de sleepringen van (coper?) weer netjes te maken voor goede stroom geleiding. 1uur de tijd genomen om uit te vinden hoe alles weer terug in elkaar moest, veertjes, balletjes, sleepring. YES! het werkt, alleen nog niet hoe het hoort. Binnen verlichting doet het wel, buiten verlichting ook, alleen er zit iets niet lekker met de contact punten. Als je rustig er aan draait valt 't uit. Dus ergens zit nog een vervelend contact. De linker koplamp is kapot, dat viel duidelijk op.
  22. 1 punt
    Dat lijkt me dan een slijtage-deel oftewel uitermate verdacht. Bij een Mini plopt ie er recht achterin, en kan daar niks slijten. Een snelheidsmeter is een magnetische plaat met een wijzer er op, die door een andere plaat wordt gedraaid tegen veerdruk in, kan eigenlijk niks aan stuk. Ja dat kan van alles zijn, ik heb dat wel eens gehad was het een schokbreker. Die dingen gedemonteerd, gewoon verder karren, en nog APK gekregen ook... Let wel een Mini heeft rubber veerbollen dus schokbrekers zijn er eigenlijk voor de lol.
  23. 1 punt
    Als het een Lucas-verdeler is klopt dat ook, dat is een wieltje voor de fijn-afstelling. Heeft niks te maken met de vacuumvervroeging, is voor het 'algemene' ontstekingstijdstip. Het draait de hele grondplaat in het huis van de verdeler, inclusief de vacuümbox. Bij een Mini kan je de binnenkabel vanaf de bak zo uit de buitenkabel halen van de snelheidsmeter. De nieuwe steek je er dan gewoon weer in, als de buitenkabel nog goed is. De binnenkabel kan je zo visueel beoordelen. Is ie gaar dan zie je dat wel. Het is een soort dikke pianosnaar, omwikkeld met dunne draadjes. Klosje bovenaan en onderaan. Soms is het alleen dattie blijft hangen omdat ie niet gesmeerd wordt. Schoonmaken met WD40 (paar keer door de buitenkabel heen raggen ook, dan komt daar ook de burrie uit). uiteindelijk smeren met grafiet (of motorolie) en indien alles OK is gewoon terugzetten. Soms kom je er achter dat de klosjes bovenaan en/of onderaan 'rond' zijn gedraaid of gebroken/geknikt. Of dat ie rafelig is. Dan beter een nieuwe kopen. Bij rafels aan de binnekabel kan de buitenkabel ook zijn beschadigd. De buitenkabel kan geknikt zijn of gescheurd. Dan moet je eigenlijk een nieuwe. Bij een Mini is ie ook nog wel eens 'gebakken'... nogal krapjes onder dat klepje. Beunoplossing is de buitenkabel 'repareren' met PVC pijp en plakband...
  24. 1 punt
    Dank, Het werkt weer. Wel nog effe precies goed zetten, staat wat te vroeg nog geloof ik...en draait 100 toertjes teveel stationair daardoor (de bak "bonkt" daardoor een beetje bij het in D of R zetten). De oude vacuum-vervroeger zat ook vastgerot in de ontsteking (je kon aan dat afstel wieltje draaien wat je wilde maar het schoof niets opzij) Ook de nieuwe KVS temperatuur sensor gemonteerd (zonder aftappen:-)...!) zodat er weer een extra metertje in het dash tot leven is gekomen. En had toch een nieuw oliedrukzender besteld want die gefixte viel zo nu en dan onterecht naar 0 (en dat wil je niet want is niet zorgeloos rijden....) Nu 60PSI stationair met koude motor, en 40PSI met warme motor stationair (wijzer mooi in het midden zal wel okee zijn). Natuurlijk is ook de nieuwe zender niet het nauwkeurigste ding ter aarde, maar deze waarden lijken mij wel goed. Bij alleen contact aan is het wijzertje wel nog een paar mm onder 0. Nu ooit de snelheidsmeter/kabel nog want dat is geen succes tot op heden. En het klokje:-), dan werkt echt alles weer.
  25. 1 punt
    Zo! Vandaag bij de technische dag in Vorden een mooi oud setje "peperpots" weten te bemachtigen. Erg blij mee! Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
  26. 1 punt
    Hi, kan nergens terugvinden of ik al had betaald, dus alsnog gedaan. Tot morgen. Greetz, Peter
  27. 1 punt
    Vorig week nog probleemloos 1800 km in vijf dagen gereden tijdens een tripje naar de UK. Van de week gebeurde er dit toen ik het contact aan deed De koelwaterpomp voor de supercharger heeft zijn beste tijd gehad! Ik heb al wat rondgekeken op de Engelstalig fora en daar zijn meerdere mensen die zijn overgestapt op een high flow pomp van Bosch 0 392 022 010 (Mercedes W203 W215 W230). Twee voordelen, met de high flow krijg je iets lagere temperaturen en de pomp zou een stuk goedkoper zijn. De originele Jaguar pomp kost ruim Euro 425,--. Ik moet de prijs voor de Bosch pomp nog vinden, maar in de USA was het $110,--. Heeft iemand ervaring met die Bosch of andere merken voor onze Jaguars? Jeroen
  28. 1 punt
  29. 1 punt
    Ik heb de Jaguar meegenomen. Het is wel echt een hele leuke wagen zeg! De verkoper claimde dat dit een vroege S3 is waar hij wist te vertellen dat de eerste reeks met S2 voor bumper is verkocht omdat ze hier te veel van op voorraad hadden. Ik weet niet wat waar is. Het is een leuke wagen. Punten van aandacht: - Verlichting schakelaar werkt niet goed. Bij wiebelen of schakelen van stand valt het af en toe uit, en dan werkt t wel opeens. Dan geen dashboard verlichting en dan weer wel. Ik verwacht dat de schakelaar defect is. - Stuurhuis (kolom?) Tikt bij sturen. Is dit een kwaal? - bodem zijn 6 platen in gelast en is daarmee de keuring door gekomen. Bodem schoon gemaakt roest weg gehaald en alles in de tectyl. Net als de binnenkant wielkasten. De wagen is over gespoten, niet op werelds mooiste manier maar een dikke prima voor mij. - Airco zit er niet meer op. - Blower zit omgeschakeld via eigen schakelaar onder t stuur in de buurt van de handrem. - Stationair loopt deze wagen wat te ruig, alsof er een injector niet goed meedoet, tevens hoor ik ook 1 klepstoter. Is hier wat aan te doen? Ik ga rustig aan stukje voor stukje bekijken. Als eerst moet die wat mooier gaan lopen. Dit wordt project nr 1. [YouTube] [/YouTube]
  30. 1 punt
    je zegt dat de rotor-as vastzit? Dat heeft niets te maken met de vacuümvervroeging..... Als de as vastzit ben je 3 stappen verwijderd van een nieuwe motor!!!! Zeg even duidelijk OF de as met hand te bewegen was zonder geweld en uit zich zelf terugkomt naar het punt waar je begon. Voor de ontstekingsvolgorde, afstelling en vacuümkromme heb je gevorderde kennis van de deze ontsteking nodig en ga er echt niet zelf aan werken als je niet heel zeker weet wat je doet, de V12 is een prachtige motor en is erg gevoelig op afstelling. We zijn nog in de fase van diagnosestelling en iet in de reparatiefase.. leg even stap voor stap uit en maak foto's dan praat ik je er door.
  31. 1 punt
  32. 1 punt
  33. 1 punt
  34. 1 punt
  35. 1 punt
    De British Auto Jumble begon ooit als een kofferbakverkoop van de MG club waarbij de leden hun overtollige onderdelen ruilden of aan elkaar verkochten. In de afgelopen jaren is dit MG treffen uitgegroeid tot een evenement waar jaarlijks tussen de 1.000 en 1500 eigenaren met hun Engelse auto’s naartoe komen om elkaar te ontmoeten en hun kennis en ervaringen uitwisselen. Een groot aantal merkenclubs is ook aanwezig met een eigen stand. Ook veel handelaren zijn present met een grote voorraad onderdelen of auto’s die ze te koop aanbieden. De British Auto Jumble werd vorig jaar verplaatst naar een andere locatie om meer ruimte te hebben voor de bezoekers en de deelnemers. Maar daar wordt nu gebouwd, dus de organisatie heeft besloten terug te keren naar het Lido in Waalwijk, een mooie locatie, waar iedereen het naar zijn zin had. Noteer dus 24 juni in de agenda: British Auto Jumble in Waalwijk!
  36. 1 punt
    Ja, dat is (te) vroeg voor Theo en Joe Ik was er vanmiddag.
  37. 1 punt
    Voordat je dingen gaat aanschaffen: test de distributeur eens volgens de procedure in het door mij in mijn vorige post aangehaalde verhaal: To confirm for yourself that your advance unit is seized, remove the distributor cap. Attempt to turn the rotor counterclockwise. If operating properly, you can easily turn it about 11ƒ (H.E.) or about 18ƒ (non-H.E.) against a spring. Note that this thing should feel really loose, and when you twist it and let go it should snap back with a metallic clink; if at all sticky or gummy-feeling when turned, time to overhaul. The forces that move this thing are balanced against each other, so a very slight difference is supposed to make it move; even a slight amount of drag or stickiness is enough to keep it from moving as it should. It may be movable by hand but not as far as it should or not as freely as it should. Of course, if totally seized, you cannot turn it at all except for backlash in the drivetrain. Another method of checking for a seized distributor is to compare the timing (with the vacuum line to the distributor disconnected and plugged) at 2000 RPM with the timing at idle (under 900 RPM). The two readings should differ by at least 12 degrees (H.E.) or at least 22 degrees (non-H.E.). If they are the same or very close, the centrifugal advance is seized.
  38. 1 punt
    Dat bedoel ik inderdaad. Weet je meteen of de verbinding van voor naar achter ook goed is. Stekker en ECU heb ik nooit zo goed bekeken dus ik weet niet zeker of de pinnen genummerd zijn. Lijkt me wel, in het schema is dat in ieder geval zo:
  39. 1 punt
    Mooi weer is besteld.... Route ligt er al.... En zin hebben we ook al!!
  40. 1 punt
    De motor met de versnellingsbak zijn er uit. Met zijn tweeën toch nog de hele avond bezig geweest. Nu nog de bak overzetten op de nieuwe motor en dan kan alles weer terug.
  41. 1 punt
    Ik denk dat Raymond de rotor-as van de verdeler bedoeld. Deze moet regelmatig van een klein drupje olie worden voorzien, anders gaat hij op den duur vastzitten. Verdelerkap eraf, dan zie je de rotor met daaronder een doorzichtig kunststof deksel met een tweetal gaten erin. Met een pipet oid door die gaten heen voorzichtig helemaal onderin de verdeler een of twee drupjes olie laten vallen en klaar is kees.
  42. 1 punt
    klopt, ken hem was ook bij rob tijdje terug. goeie gast .
  43. 1 punt
    Ik sprak iemand die de wagen in Essen heeft gezien. Een pareltje schijnt het te zijn!
  44. 1 punt
    Nou nog een voor'bumper' zien te scoren met aanhangende trallaria. Het gaat je lukken!
  45. 1 punt
    Beste is gewoon bij SNGBARRATT een nieuwe roestvrijstalen te bestellen. Kost wel wat ( € 740 incl BTW ) maar dan heb je er nooit meer eentje nodig. Die van mij zit er nu reeds 12 jaar onder, en ziet er nog als nieuw uit. Groeten, Peter Jan
  46. 1 punt
    Als alles werkt zoals het hoort maakt het niks uit. De abrupte "0" doorgangen bepalen de vonk momenten.
  47. 1 punt
    Die gaat er toch wel in hoor
  48. 1 punt
    -Kabel smeren van de snelheidmeter heeft geen nut gehad. Er komt echt een zagend geluid uit de meter zelf....Andere meter nodig denk ik -Rammel wielophanging voor kwam doordat de moer van de schokbreker op de borst van de draad zat... (dus ringetje ertussen en opgelost:-)) -Vacuum systeem nog niet naar gekeken. -Intussen stukkie gereden met regen waarbij bleek dat de ruitenwissers na 10 minuten de pijp langzaamaan aan Maarten wild egaan geven (kraken en steeds langzaaaameeeeer) Maar DAT is alweer opgelost zojuist:-) Ik had nog een een RW motor liggen met een te korte bowden cable, en daarvan de behuizing (bowl) over gezet (want onderste lager was versleten) I.i.g: doet het weer goed! (binnen een uur klaar, best trots op:-)
  49. 1 punt
    Hoe moet een signaal krijgen van de radio. Het relais zorgt voor een vertraging nadat je de radio weer hebt uitgeschakeld. Schema:
  50. 1 punt
    Citaat bericht Roelien: Hartelijk dank voor het mooie boekje dat wij als familie van het Jaguar forum mochten ontvangen. Het is fijn en ook bijzonder om te lezen hoe verschillende leden over PaulusP dachten en hoe goed de contacten onderling met een aantal leden was. De Jaguar betekende echt erg veel voor hem en zo ook de contacten via het forum en de bijeenkomsten die georganiseerd waren. Hierbij wil ik alle leden die op wat voor manier blijk hebben gegeven van hun medeleven bedanken. Het ga jullie allen goed. Met vriendelijke groet Roelien Kok- van Leeuwen
×