Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 03/02/20 in all areas

  1. 5 points
    Bij mij staan de Daimlers en Jaguar in de winter altijd binnen, ze mogen van mij geen pekel en liever ook geen regen zien. Ik doe er wel wat cosmetische verbeteringen aan maar verder niet. Vandaag moesten ze even naar buiten omdat ik wat in de garage moest doen, meteen de collectie maar weer even op film vastgelegd. Vinden jullie dat ook altijd leuk? Je auto's buiten zetten, beetje poetsen, beetje ernaar kijken, foto's maken...
  2. 4 points
    De datum voor de jaarlijkse rondrit is wat ons betreft op zondag 24 Mei... De rit is klaar, wederom zal de rit geen obstructies hebben zodat we lekker door kunnen rijden..... Iedereen met de data eens? Het word mooi weer (zal toch wel)
  3. 4 points
    Ik heb deze filters in 5 auto's. Mini SPI, Lexus IS250, Toyota Auris, Jaguar XKR en XJ6C. Uitsluitend de inleg filters. Dit is mijn tweede Auris en het filter is meeverhuisd naar de nieuwe. In de auris gaat deze al 250.000km mee en elke 100.000km reinig ik het filter. Scheelt wel i.p.v. elke 15.000 een nieuw filter. Geen van de auto's heeft moeite met de filters of de reinigingsprocedure en olie. Het enige voordeel is het kostenplaatje t.o.v. vervangingsfilters. Nadelen heb ik nooit gehad.
  4. 3 points
    Hallo allemaal, heb kort geleden een mooie Daimler Super V8 uit 2000 aangeschaft! Een droom wordt werkelijkheid, en hoe! Had hiervoor nog nooit Jaguar, of Daimler gereden. Maar wel als passagier mee mogen rijden. De liefde begon rond 1990 toen ik plaats nam op achter het stuur van een Mark II , uit 75 schat ik. Ik was begin 20, en was zo onder de indruk van de positie van de bestuurder, zo laag , die hoge midde console. Ik heb er niet mee gereden. Alsof je in een racewagen zat , maar zo luxe ! Nu nog vindt ik de Mark II een Prachtwagen , maar heb toch gekozen voor moderner, helaas niet zo Modern als Ian Callum's Restomod Mark II. Maar wel een Jag,uit de tijd dat Ford het roer over nam. En dan komt mijn fascinatie voor het AJ-V8 Motorblok. In 2000 als een van de tien beste Motorblokken gekozen, gebouwd in dat jaar , door WARDs. En dan nog het verhaal met de Super V8, met een onverwoestbare 5G-Tronic. Ook uniek, de Super V8 heeft geen variabele kleptiming, dat maakt hem toch iets rustiger in lagere toeren, en minder verslijtbaar. Heb ooit een mooie review gelezen in de Duitse Auto Motor Sport Zeitung, over de E36 M3, in de Test kwamen 3 uitvoeringen ter sprake: De M3 van BMW, een Hartge uitvoering, en een Alpina. Daar moet ik aan denken als het gaat over de XJR of de Daimler Super V8, die net als de Alpina meer op comfort is gericht. Daarom heb ik gekozen voor een Daimler ipv een XJR, niet voor de exclusiviteit , maar echt voor het comfort. Auto gehuurd , samen met vriend naar andere kant van het land gereden om hem op te halen, wist 90% zeker dat ik een goeie koop zou maken. Laten starten , door verkoper kreeg ik goed inzicht op roest ect, geen motor lekkage, uitlaatgas netjes ect. Gekocht zonder proefrit, moest nog helemaal terug, ik wist genoeg. Toen ik de Auto kocht , en betaalt had, stond hij met ronkende motor mij aan te kijken, en vanaf dat moment had ik het gevoel ..Dit is mijn Auto, alsof ik gelijk een band had met de wagen... Fijn gevoel, met een lange rit voor de boeg met standje 3 ruiten wisser, en pas na 20 minuten de vooruit ontwasemer aan de praat. En dan nog in Colonne rijden met die huurauto... Mijn Moeder zei altijd, je heb't een uitdaging nodig ...ga bij de Mariniers.. Deze Auto was/is echt wel een uitdaging, als is het maar omdat na 30 minuten van de reis de melding kwam.....: Gebrekkige Trekkracht Ik als Amateur Trauma specialist zag echter dat de Motor nog vrijwel hetzelfde liep, later dat Motorlampje , en dan later dat lampje weer uit , dan weer aan. Maar verder alles Perfect , Motor Temp, en op de snelweg valt het verbruik echt enorm mee, ja daar let je op als je net zo'n wagen koopt.. Stuur ook recht, ook met remmen. Dus thuis gekomen, en een lokale Monteur heeft uitgelezen , en alle Sparkplugs vervangen , en Bobine voor 500 E. Heb 8 dagen geleden, meegereden met een vriend die een Audi A6 V8 4.2 L (2006) heeft, nadat ik hem eerst in de Daimler had laten rijden. Hij was echt onder de indruk van de Super V8, ik ook van die Audi, maar ik zou nooit willen ruilen. Hij klaagde over zijn bezine verbruik, ik niet , het is de manier van rijden, zo'n Audi jaagt je op om te rijden, een Jag of Daimler heeft juist een kalmerend effect. Zo rij ik vaak 40 waar ik 50 moet rijden , soms schaam ik me daarvoor.. Zo'n wagen kopen blijft een mysterie, zoveel sensors, die deursloten , stiekum hoop je dat alles goed gaat.. Maar het genot van het rijden , en de Motor zorgt er toch wel voor dat je onvoorwaardelijk voor deze Dame gaat zorgen, en dat gaat natuurlijk gepaard met consequeties, dat moge duidelijk zijn. Dus binnekort Stabilisator stangen vervangen , en klaar maken voor keuring. En dan later, totale checkup doen, voorlopig rij ik toch niet harder dan 100 met deze Dame. Kwam vandaag een Mark II tegen , we begroeten elkaar , echt Leuk ! Update..gisteren een boom geraakt met de achter Bumber, dikke tik erin , parkeer sensor ontwricht, kleine boom , zat net tussen de sensors... Met een auto van 5,15cm is dat beginer's Pech. En dus vd week , bij de AH XL, want met zo'n grote achterbak is het XL boodschappen doen, werdt ik erop geattendeerd dat mijn Bumber los hing, de..Right side Bumber Bracket is boven afgebroken,dus nieuwe besteld via Ebay. Tuurlijk schaamde ik me kapot, maar we geven de moed niet op is een Pre ,als zo'n wagen als dit koopt. Dikste Tiewraps gekocht , rechtzijdeel in de wrap, dikke spons ertussen om wrijving op te vangen, net voor de bracket zit een oog. Wat kost dat nou, een nieuwe/sloop achterbumper voor een X308 ..(met sensors..) ? En na 4 dagen toeren ,tight fit. CD wisselaar krijgt vaak na 2 uur rijden kuren, alsof de lader los trilt,lader eruit, en weer erin , probleem opgelost. Ander dingetje, als ik radio opstart gaat na 10 sekonden Antenne weer naar binnen, en dus slechte ontvangst... En nog een vraag, iemand afwijkingen in Benzine Meter ? In mijn Auto zit een snoer Telefoon, is het mogelijk daar iets anders op aan te sluiten /Stekker<>Multimedia-Smartphone ? Als ik die telefoon houder eruit haal...zit ik met een gat in die midden opvangruimte, kan ik ergens een dichte bestellen? Ook nog mijn Complimenten voor Jager Jaguar Rover Garage in Heemskerk voor de Gratis Radio Code ! Wat een genot die Alpine, heb mijn vriend Bas Bloem , een mooie bos af laten leveren ! Toen ik de Radio aan de praat had kwam ik erachter dat er toch een paar echte Super Sedan Cd's in de CD Speler zaten, Diana Ross, Elthon John, Dire Straits Vorige week voor het eerst met de Daimler naar mijn werk, voor ik de deur uit ga check ik of ik alles bij me heb , en zeg :Okay Rocketman , let's Go (want ik weet dat ik zo in die Super V8 stap !) Ik stap snel in de Auto, want ik heb die afstandsbediening nog niet aan de praat..., dus moet ik binnen +-12 seconden me sleutel in het contact draaien, om het Alarm uit te schakelen.. CD begint te spelen met Elthon John , met dat nummer Rocketman....E P I C. Groetjes allemaal, en tot gauw !
  5. 3 points
    Vandaag de nieuwe JagDroid-CD ontvangen en meteen maar mee aan de slag gegaan: het werkt en de verlichting is OK Wijziging / aanvulling m.b.t. montage: Je hebt torx 20 + 27 nodig en dop 7mm. Ook een lange schroevendraaier o.i.d. wanneer je de pook via noodprocedure in D wilt zetten. De torx schroefjes naast het onderste paneel met knoppen moeten ook los, want de 3 componenten boven elkaar haken met kleine plastic pinnetjes in elkaar. Met betrekking tot de radiocode: deze blijkt niet in de unit met scherm te zitten , maar in de cd-speler! Gelukkig plakt Ben een stickertje met de bijbehorende code op de cd-speler, maar dat had ik bij de vorige over het hoofd gezien
  6. 3 points
    Hij zit er in hoor!
  7. 3 points
    Hier is een beetje mijn circuit verleden , Het is maar een kleine selectie van mijn motoren die ik heb gehad + een beetje actie foto´s
  8. 3 points
    Ik wil het wel eens mee maken, op Zandvoort. X 3-liter standaard. Had vroeger een lelijke eend 18PK en een Eend-bestel. Ben dus gewend vooraan te rijden.
  9. 3 points
    We hebben de frictieplaten vervangen en daarbij ook meteen nog een rubber seal tegengekomen welke er volledig uitlag. Nu zijn we de automaat weer in elkaar aan het zetten, as maandag het neus en staartstuk er weer op, en dan kan hij weer terug aan de motor. Daarna gaan we de motor nog opnieuw verpakken zodat er geen lekkages meer zijn, met name de krukaskeerring distr zijde lekt en de distr deksel, als dit weer gefixt is, kan de motor er weer terug in:)
  10. 3 points
    Tijdens de X350 kennisdag is onder andere trillingen en bonken diagnose aan bod gekomen. Ik heb de diagnose, bewerking en nacontrole van trillingen in het stuur bij remmen in 1 filmpje gevat. Disc Alignment 540.mp4
  11. 2 points
    De verlengde winterslaap is voorbij, we zijn weer begonnen! Plan voor de komende tijd: auto strippen, laswerk laten doen (dorpels, bodem, spatborden en wat we eventueel nog meer tegenkomen), schuren, strak maken en spuiten. Daarna zien we wel weer verder. Ik heb wat plaatwerk verzameld: twee deuren, motorkap en de zeer zeldzame front wings. Waarschijnlijk halen we de motor eruit en gaan de motorruimte ook spuiten. We zijn nog op zoek naar een redelijke 4.2 L motor, dus als er nog forumleden zijn die er nog eentje hebben liggen dan hoor ik het graag. Noud
  12. 2 points
    Ik wil terugkomen op de rubber bussen die ik vervangen heb. Zoals ik schreef heb ik ze destijds vervangen naar aanleiding van het niet goed centreren van de linker remklauw. Intussen heeft de auto er al weer enige ritten op zitten en er is me iets opgevallen met die nieuwe bussen: bij remmen is er absoluut, maar dan ook echt totaal geen trilling meer! Daarom heb ik besloten om ook bij de achterremmen die rubber bussen te vervangen. Gisteren heb ik na het monteren van de nieuwe rubbers twee ritten gemaakt en ook deze keer ben ik wat kwijt geraakt: Als de auto bijna volledig stilstond dan was er een soort van gekraak te horen en voelen. Dit is nu ook weg. Het afremmen tot stilstand verloopt nu zo gladjes als een babyhuidje. 😄 Ik ben oprecht verbaasd dat zo'n simpel en goedkoop (een setje voor 1 remklauw kost ruim een tientje) onderdeel zo veel verschil kan maken.
  13. 2 points
    Hmm, zo'n camera heb ik inderdaad. Ook handig om een oorontsteking te beoordelen, maar dit terzijde.. Ik meen dat er aangepaste radiatordoppen zijn om zo druk van buitenaf toe te voeren. Anders zelf iets in elkaar knutselen. 0.2 bar is niet veel eigenlijk, wat is de druk tijdens normaal bedrijf trouwens ? Als de motor loopt dan staan de waterslangen niet strak van de spanning, dat kan (voor nu misschien) een goed teken zijn. Dit is een Series 2 motor die ik heb overgenomen, twee jaar geleden, en gemodificeerd naar een Series 3. Het blok is dezelfde dus dat ging prima, alleen de kop van deze Series 2 motor is anders, maar die heb ik laten zitten. De motor loopt perfect, lekker rustig en geen rammels of andere enge geluiden. Dit is dus een oude 4.2 en scheuren tussen de cilinders is helaas een bekend verschijnsel. Mijn oude blok had hier ook last van: De latere 4.2 blokken hebben hiervoor luchtspleten gekregen. Als worst case de kop er toch af moet dan kan ik nog wel iets verwachten, vrees ik. Deze kop is er nog nooit af geweest dus zal heeeeel vast zitten op de stuts. Bovendien is er geen weg meer terug als je begint. Eerst maar sterke koffie.... Iedereen bedankt weer en nog een fijn weekend ! Wilfred
  14. 2 points
    Voor ons staat de rondrit open voor een andere data, jullie mogen kiezen, wij passen de datum aan. Maar deze kan zeker doorgaan op en ander tijdstip! Iedereen heeft te maken met het virus, we moeten en kunnen het met zijn allen doen, iedereen merkt er al wat van in de arbeid en welke vorm dan ook van het normale leven. Maar bovenal is het allerbelangrijkste dat dit op een juiste manier benaderd word.. Maar toch lastig continue te denken dat alles goed komt...
  15. 2 points
    Klopt (het is altijd stft+ltft), maar er zijn nog andere condities waarbij de stft op 0 gaan, bv als er een andere storing is waarbij de ECU de controle stopt. Je ziet het direct of het systeem aan staat als je een beetje met de throttle speelt. Het is mogelijk dat er een lek zit in de EGR (/pijp) waardoor er extra lucht gezogen wordt in de uitlaat van de rechter bank, dat lijkt mij het meest waarschijnlijke. Natuurlijk als de O2 meeting niet juist is kloppen de fuel trims niet meer. Klopt ook, het is stft+ltft, dus 16+0 extra brandstof dat de ECU zal inspuiten. Eerst de fuel trims in orde krijgen, er zitten veel veiligheid controes op de throttle, dus denk niet dat je daar je aandacht op moet richten.
  16. 2 points
    De Dark Tower boeken (8 delen) van Stephen King kunnen je zoet houden. De Simarillion van Tolkien is altijd goed voor wat hoofdpijn en voor wie interesse heeft, ik heb nog 300+ star wars boeken en comics liggen van voor dat Disney besloot het expanded universe te resetten en de rest van star wars te verneu#&^%.
  17. 2 points
    Netflixen? ik heb nog zoveel dvd's die ik nog moet kijken en boeken te lezen, ik lig al een paar jaar achter.
  18. 2 points
  19. 2 points
    Gekocht,aangezien we ons hier niet meer mogen verplaatsen met de wagen tenzij voor essentiële verplaatsingen,heb ik mijn eerste video aankoop gedaan. Spannend toch wel... Ik laat jullie even oordelen
  20. 2 points
    dat beest is helemaal blij want er is niemand buiten die m zal tegenhouden. we hebben geen last van het beestje, het beestje wordt niet bestreden, het beestje gaat verder noordelijk en voor je het weet zit ie volgend jaar tussen je boterham met kaas te wachten.
  21. 2 points
    Wordt een soort "saai" jaar... Maar gezondheid voor alles! Zat al te denken a.s. weekend een ritje met het gezin+jag te maken maar realiseerde mij opeens dat we op zuinige hollands wijze een picknickmandje en thermoflesje mee moeten nemen want alle restaurantjes en terrasjes zijn natuurlijk dicht...
  22. 2 points
    I know, alhoewel je zou verwachten dat cil 1 dan juist aan de kant van de koelvin zit 😄, die is namelijk zo groot dat je er een klein vliegtuigje mee zou kunnen laten opstijgen.
  23. 2 points
    Heet eigenlijk ook $up€rcharg€r hè
  24. 2 points
    Klopt, het is ook niet verkeerd om even te laten checken. Ik kan in ieder geval weer 2 jaar tuffen want m,n XJtje heeft net z,n APK ondergaan met positief resultaat.(2 jaar tuffen, das minder dan 2X1000KM schat ik)
  25. 2 points
    Column 1 - Gelukkig deel je mijn mening niet Samen komen is een begin… U kunt toch wel tegen een citaat van Henri Ford? Of roept FORD meteen iets op als Jaguar versus Ford? Die overname van Jaguar door Ford Motor Company doet u nog een beetje pijn? De mislukte restyle van ‘de echte’ S-Type uit 1963 of de X-type die eigenlijk geen Jaguar is. Dan Tata Motors, dat was pas echt de doodsteek aan de zo herkenbare XJ’s, met de zo gekoesterde grill en ronde koplampen, toch? Voelt u hierbij nog de emoties? Zelf had ik geen emotie bij autorijden. Tot 2011 was een auto voor mij niet meer dan een vervoersmiddel, rijden zonde van mijn tijd. Zo ook een discussie over wat nu wel of geen ‘echte Jaguar’ is. Toen ik mijn loopbaan zou vervolgen als zelfstandig professional, wist ik dat ik mijn weerstand tegen autorijden te boven moest komen. Hoe rust ik tijdens een lange rit uit? Hoe maak ik van rijden een mooie beleving? Mijn zoon had de oplossing: “Pa, dan koop je toch gewoon een Jaguar!” Ik wist niets van het merk af. Eerst maar eens forum + jaguar googelen. Bovenaan verschijnt Jaguarforum.nl. Mensen met een passie die samen een volwaardige forum vorm geven. Ieder heeft daar zijn eigen mening. Al die meningen maakte dat ik kon kiezen voor hetgeen voorheen vrij ondenkbaar was. Samen hebben zij mij vanaf selectie tot aankoop van mijn eerste Daimler Double Six (DD6) geholpen. Wat een waardevol begin van mijn nieuwe hobby! Deze DD6 werd binnen het netwerk aangeboden. De verkoper wilde er zeker van zijn dat zijn ‘dame’ naar een nieuwe liefhebbende eigenaar zou gaan. … samen blijven is vooruitgang … Wie helpt mij om haar weer in concoursstaat te brengen? Ik google onderdelenbeurs + jaguar en ga naar de JDCH Lifestyle & Onderdelenbeurs. Na restauratie behaalt de DD6 in 2014 de tweede prijs op het JDCH concours! Het beleven van een geoliede organisatie en al die verschillende mensen samen was echter nog het leukst! Eén club en één forum. Kunnen we onze passie ook samen beleven? Iemand die dit te sprake brengt, verneemt bijzondere anekdotes en wederzijds allerhande meningen. Soms krijgen vooroordelen de vrije loop. Een samenwerking tussen organisaties die exact hetzelfde zijn, zal geen extra vooruitgang boeken. Wat is de vooruitgang als Jaguar en Lister Motor Company precies dezelfde kennis hebben, hetzelfde denken en zich identiek gedragen? Dan is de samenwerking eerder verspilde tijd dan dat het iets oplevert, in dit geval voor de I-Pace. Vooral dat wat voor de leden een vooruitgang is. De rest kunnen we gerust achterwege laten. … Samenwerken is succes! Dat samenwerken tot succes leidt is in theorie allang bewezen. We kunnen er heel academisch over doen, maar dat is geen garantie tot succes. Plannen schrijven, vergaderen, discussiëren, bedenken wat er allemaal goed en mis kan gaan… het blijft moeizame theorie. Zal het nu wel lukken? De praktijk laat het zien, vooral dat wat voor de leden een vooruitgang is. De rest kunnen we gerust achterwege laten. Old, young, and new-timers. Of zal ik zeggen –members? De ander ontmoeten, met plezier om de verschillen. Eén passie, samen beleven, samenwerken! Waarom moeilijk doen als het nog succesvoller kan? Erik van den Boogaard Adviseur resultaatgericht samenwerken plusvalu.nl Dit column is ook gepubliceerd in Jaguar Gazette 01/2020
  26. 2 points
    Nog wat extra info, het hoeft niet direct armer te zijn, ik zou eerder rijker verwachten en een lager vermogen doordat de MAF zelf een andere range heeft, en ik veel wagens zie met veel minder vermogen in de lijstjes. Het normale bereik is van 1 to 5 volt (eigenlijk 4.8, want dat is de bovenste waarde van wat de ECU verwacht), en voor de meest gedetailleerde curve wil je graag dat de de MAF vanaf idle (en lager) tot en met het maximale flow de behoefte van de motor matched (met wat marge). Maw een MAF voor een wagen met minder max vermogen zal bv bij 200gr/s 4.3 volt geven, en bij de xjr zal dit bv 330 gr/sec op 4.3 volt. Dus mocht de MAF voor een lagere flow zijn gekalibreerd zoals bij een NA motor, dan zal je eerder rijker rijden op de XJR wat ook niet zo best is en vermogen kost, en afhankelijk van de max waarde (de reserve) kan je tegen de max van 4.8 oplopen. Nu ken ik die MAF niet die je hebt, en kan daar verder niets over zeggen hoe die perfomed. Mijn manier van werken met problemen is met zekerheid zaken uit te sluiten, en de MAF zelf is daarmee voor mij de 1st kandidaat voor het P0101 probleem.
  27. 2 points
    Ik weet dat de originele een Denso is, dat staat er ook duidelijk op en ging ervanuit dat iedereen dit ook wist. Daarnaast heb ik wat ervaring met het tunen van de MAF in combinatie met grotere injectoren om wat achtergrond te geven. Bij beide types die je aangeeft worden verschillende wagens/motoren combinations genoemd (bij beide XJ8 en XJR), en dit kan echt niet voor elke wagen de juiste waardes geven (of binnen de marges). Bij SNG barret zag ik alleen maar de orginele voor de 4.2 XJR SC. Het gaat ook om de totale curve, niet alleen het stukje in closed loop waar je fuel trims kan meten, maar ook daarboven en daar gaat exponentioneel. Op de wagen heb je maar 1 manier om nog te testen of alles en dat is met een O2 test (bv IDS of beter op een Dyno met externe meter). Just my 2 cents,
  28. 2 points
    zeker!, maar het kan dus zijn dat je lak op de motorkap gaat loslaten/krakeleren vanwege de warmte, vandaar dat er ook isolatie tussenzit dus.
  29. 2 points
    Weer een weekend, weer een klus! Ik wist dat de motorkap slecht was, maar pas toen ik de komborstel er op zette zag hoe ver het gevorderd was. Dat zat dus verstopt achter een cm plamuur en lak. Reden voor mij dus om een andere kap te zoeken, wat nog niet zo makkelijk bleek. Gelukkig kon XJeej van dit forum me helpen met een nettere kap. Deze ben ik nu aan het kaalhalen en de kleine gaatjes aan het dichten. Geen topfoto, maar alles wat in de zinkprimer staat is kaalgeweest en knetterhard. De rechter achterdeur heb ik vervangen voor een roestvrije, gekocht bij Timon uit Vinkenbuurt. Samen met een vriend er in gehangen wat verrassend pijnloos was! Het glas en elektrische ramen van de originele deur moet wel nog worden overgezet. Als laatste heb ik in Groningen ook nog twee achterspatborden gehaald die uit een serie 2 geslepen zijn. Weet nog niet of ik ze gebruiken ga, maar handig om te hebben.
  30. 2 points
    Het bijhouden en beheren van deze website doet ons team met heel veel enthousiasme en energie. Door het aanbieden van een uitgebreid Jaguarforum kan iedereen hier gratis terecht met vragen. We helpen elkaar en houden onze kennis van Jaguar/Daimler op peil. Iedereen werkt hier op vrijwillige basis en dat blijven we ook allemaal doen. Het beheren en hosten van deze website kost echter geld. Denk hierbij aan de kosten voor hosting, suport, domeinnaam en verschillende licenties voor de software. Ook zijn sommige gebruikte extensies niet gratis. Als jij de Jaguar/Daimler gemeenschap ook een warm hart toedraagt, kan je een bijdrage leveren. Je kunt dit op verschillende manieren doen, maar een belangrijke manier is een financiële bijdrage leveren. Met jouw bijdrage kunnen wij deze website verder uitbouwen, Zodat we het grootste en mooiste Nederlandstalig Jaguarforum van Nederland en België blijven. We zorgen ervoor dat we een snelle server gebruiken met de nieuwste software, zodat jij snel kunt blijven surfen op het Jaguarforum, ook al zijn er heel veel bezoekers tegelijk. Groeten, JF-TEAM
  31. 2 points
    Even een update. De lambda sondes zitten er in Maar de C2C29250 (de dure rakkers) voor de katalysator en dat zijn ook diegene de gas waardes meten......die werken niet. Ik denk dat die fabrikant gedacht heeft, dat zijn dezelfde als C2C25956 dus daar doe ik gewoon een andere stekker op en een korter kabeltje en een metering kap met minder gaatjes en dan heb ik een C2C29250 . En dat klopt ook wel want na doormeten en stekkers wisselen werken ze wel perfect als sensor 2 ( na de katalysator) De C2C25956 sondes na de katalysator die werken perfect en storings vrij!!! Resume dus voor de metering sensors voor de katalysator (sensor1) heb ik Denso DOX-0428 moeten kopen dat is origineel maar dan zonder het Jaguar merkteken, Scheelt de helft van de 488 euro per 2 die jaguar vraagt voor dezelfde denso´s. Even voor de doemdenkers voordat die zeggen duurkoop.....nee, voor de 4 sensors uit China heb ik 52 euro betaalt incl. verzenden. waarvan ik er 2 heb kunnen gebruiken. Die twee C2C25956 kosten origineel per stuk 210 euro. Hou ik er 2 over die ik die ik als reserve hou of een strik om kan doen om iemand blij te maken want die werken gewoon als sensor 2. Dus nu is het hele uitlaat systeem updated..... alle sensors nieuw , volledig RVS uitlaat en twee nieuwe RVS euro 4 katalysatoren. The End 😉
  32. 2 points
    Gewoon goed de instructie lezen bij de speciale K&N reiningingskit. Spaarzaam oliën en goed laten intrekken. Heeft bij mij nooit problemen opgeleverd. En dat oliën hoef je maar af en toe te doen. K&N adviseerd na 80K-160K....
  33. 2 points
    Bedoel je een vervangingsfilter of een open filter? Ik heb ervaring met een vervangingsfilter. Ik heb ze in twee auto's zitten en bij deze merk ik geen verschil in vermogen of zo. Wel het gemak van het niet meer hoeven wisselen. De lmm schijnt er ook niet vuiler door te worden. Op de US site en NL site van K&N staat een uitgebreid verslag over het vermeende vet worden van de lmm wat daarin ontkracht wordt.
  34. 2 points
    K&N heeft zowel: 1 - inlegfilters, die gaan in het bestaande luchtfilterhuis in plaats van het reguliere papieren filter. Ze zijn onderhoudsvrijer dan papier (je kan ze schoonmaken) én leveren wat betere doorstroom. 2 - open luchtfilters: hierbij wordt je luchtfilterhuis + inhoud in z'n geheel vervangen: Ongeveer zo onderhoudsgevoelig als de inlegfilters, een sterker inductiegeluid (daar moet je van houden...) en betere doorstroom. Alleen wordt dat laatste deels ongedaan gemaakt doordat je motor z'n lucht nu uit de relatief warmere motorruimte krijgt. Kortom: aan een goed inlegfilter zie ik alleen maar voordelen, een open filter heeft zowel voor- als nadelen...
  35. 1 point
  36. 1 point
    In antwoord op je laatste vraag: je kunt beter de LR (V1.0 of V2.0) van iCarsoft kopen, die wordt geleverd om specifiek Jaguar/LandRover uit te lezen.
  37. 1 point
  38. 1 point
    En na het vervangen van de upstream lambdasensoren was het dit weekeinde de beurt aan de downstreams: auto opkrikken, wiel er af (en ja, ik heb een kriksteun gebruikt), oude losschroeven, nieuwe er in, stekertjes wisselen en klaar. Dat is de theorie en aan de passagierskant klopte dat ook wel, na een liefdelvolle dot IMAL. De linkerkant was een heel ander verhaal. Omdat daar de remleidingen lopen, zit er een hitteschild en is er iets minder ruimte. Op zich zou dat niet zo'n probleem zijn, ware het niet dat de sensor waarschijnlijk met zo'n 350 Nm is vastgezet. Voor het eerst in mijn leven dat ik een steeksleutel heb gebroken! 😳 Poging nummer twee met zo'n zelfvastzettende sleutel die je bij kranen gebruikt bracht ook geen soelaas. Poging nummer drie, van bovenaf. Dus expansievat los, de speciale lambdasensordop op dat kreng en verlengstukken naar boven. En na veel kracht zetten voelde ik beweging omdat de dop over de sensor gleed.😵 Poging nummer vier wat werkt bij het loskrijgen van Citroën veerbollen: beitel schuin zetten en een flinke tik met een hamer. Helaas, niks, nada, noppes. Dan maar plan B: naar de lokale garage. Die had hem na een uurtje stoken los zodat ik uiteindelijk ook sensor nummer vier kon vervangen: En in de serie 'je doet alles of je doet het niet' ook de LMM vervangen. Dat is gelukkig een kwestie van twee schroefjes en een stekertje los en monteren in omgekeerde volgorde.
  39. 1 point
    p.s wil jullie beiden bedanken voor de input @Avos @Iksjeezesel 👍
  40. 1 point
    Knap hoor, het is wat jij al vermoede!
  41. 1 point
    Ik heb de oorzaak waarschijnlijk gevonden. Het lek zit inderdaad bij de EGR of EGR tube daar lekt duidelijk wat aan het geluid te horen en de geur van uitlaatgassen. Klinkt niet als een pakking maar meer als gescheurde pijp...plop,plop,plop geluid. Hoop dat ik er van onderen bij kom als hij op de brug staat[emoji6] Groeten René
  42. 1 point
    Juist besluit Raymond, voor mij maakt de nieuwe data niet uit aangezien ik mijn agenda hierop aanpas. We zullen moeten wachten tot het RIVM het volk informeert dat de maatregelen weer versoepelt gaan worden.
  43. 1 point
    Ik kan wel de O² sensor voor de katalysator vervangen die heb ik nog nieuw liggen een denso DOX-0428. Ik had er al 1 vervangen ivm een P1647. Is zo gebeurd, kan ik dat ook uitsluiten en kan geen kwaad. Het vermoeden is dat ook deze al 15 jaar dienst doet. Maar mijn verdachte blijft idd de EGR[emoji6] Groeten René
  44. 1 point
    Dus jij hebt ook een electrische oldtimert:-)? Mijn startmotor kapte er na een 10 meter al mee..
  45. 1 point
    Zodra het wat warmer is ga ik in de tuin weer eens The Hitchhiker's Guide lezen. Ik kan er geen genoeg van krijgen. 😎 The answer is 42, but what is the question.
  46. 1 point
    Ja, het waren met opzet 3 originele cd's. Ook van diverse artiesten om voorkeur van de cd-speler uit te sluiten Snel al een reactie van Ben ontvangen Na meer dan 10 keer proberen ging het inderdaad meerdere keren achter elkaar goed Het werkt! Uiteraard klinkt het ook goed, want het zijn dezelfde speakers Aangezien ik het in het donker moest testen ontdekte ik echter gelukkig meteen dat de verlichting van de knoppen niet goed werkt Weer email naar Ben gestuurd dus ..... Update: binnen een paar dagen stuurt hij een vervangende unit met het verzoek om deze terug te sturen nadat ik ze heb gewisseld Gelukkig viel (de)montage mee
  47. 1 point
    Heeft hij al beantwoord.... Inlaat Meterklep IMV Verstuurd met UMIDIGI X .Tapatalk
  48. 1 point
    Vervanging van standaard luchtfilter door K&N inlegfilter doe ik bij al mijn auto's en heb ik dus ook in de STR.
  49. 1 point
    De olie houd het vuil vast. Dus droog reinigen is geen optie. Speciaal reinigingsvloeistof nodig en daarna goed drogen en opnieuw olieen.
  50. 1 point
    Zo nog een beetje afwerken en naar het volgende. De slangen van de stuurbekrachtiging en zitten er ook op. Nog de stuurkogels en fusee kogels vervangen. Uitlaat aan passen. Automaat olie vervangen. Motorolie vervangen. Koelvloeistof vervangen met de blauwe. Etc.
×
×
  • Create New...