Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 08/26/20 in all areas

  1. Nou... auto haalt het wel hoor (haha) En!! We hebben een ondernemer bereid gevonden SPECIAAL voor ons open te gaan! Er is aan het Veerse Meer een locatie waar we mogen eten, het betreft een friettent die friet , hamburgers en broodjes verkoopt. Hoer kunnen de bezoekers op eigen kosten naar eigen smaak eten. Op de locatie zelf is er ruim plek voor de auto's en is er voor 200 mensen plek. We kunnen lekker in het gras eten nuttigen. Deze stop duurt zo lang als gewenst en de friettent blijft open totdat wij
    9 points
  2. Goed daar gaan we... Reden voor het late antwoord inzake de organisatie is de constante verandering in regels mbt Corona, De verordening in Zeeland laat de rit toe in de volgende vorm, - 1.5 meter als we uit de auto zijn tussen de mensen onderling, - Als groep rekening houden met elkaar bij stops met eten in een wachtrij voor de eetgelegenheid, - Gezondsheidsinformatie vooraf voor elke deelnemer, - G&G draagt zorg voor het volgende, - Morgen staat er een te downloaden formulier op de site inzake vragen over de gez
    9 points
  3. Weer thuis na een geslaagde dag, heel veel dank van ons naar iedereen die vandaag wilde komen om deel te nemen! Wat een geweldige opkomst, heel veel dank daarvoor!! Keesh bedankt voor al je inzet via het forum! Mark en Simone bedankt voor het forum als platform. Alleen met een rondrit als deze kunnen weer helemaal op en top genieten, en genieten was het!! Wat een weertje... Uiteraard ook onze dank voor het navolgen van de regels, geen enkel moment was er een probleem... oprechte dank! Iedereen is er voor
    7 points
  4. Max en ik zijn ook herkenbaar, wij gaan jaren "80 in de komkommer en in vol ornaat! So… veel zin in mensen, Het word prachtig weer!!! Lekker onbezorgde dag. Ik ben er vanaf 09,00 uur, parkeren bij de buurman op het terrein, plek voor 50 auto's. In de garage koffie en thee en toilet.. 1.5 meter in de garage in respect nemen, Buiten staan de beschermingsmiddelen op en tafel voor ieder die er gebruik van wilt maken, Eveneens liggen hier de papieren met gezondheidsvragen (dit zijn we verplicht vanwege een evenement) Ge
    7 points
  5. Zoals beloofd, nog een paar kiekjes bij het meer ...
    6 points
  6. Goede avond, Het is gelukt een video te uploade van het bergachtige gedeelte van de Zeeland Rally. Helemaal top. VIDEO-2020-09-13-19-15-27.mp4
    5 points
  7. Ook ik heb enorm genoten van de toerrit. Jaren heb ik die aan mijn neus voorbij moeten laten gaan omdat ik elders was, maar voor dit jaar wilde ik er hoedanook aan meedoen. Even leek corona roet in het eten te gooien, maar: waar een wil is, is een weg! Ik was samen met een vriend en die was zéér onder de indruk van de garage. @Raymond: hij heeft een paar keer tegen mij gezegd: "Ik begrijp nu heel goed waarom jij naar Zeeland gaat." Verder heb ik hem de toerrit laten rijden, zodat ik op mijn gemak kun genieten van mijn Jag en van de omgeving. Hoewel hij nog steeds loert naar ee
    5 points
  8. Gisteravond hadden we even een euforie momentje, we hebben de laatste technische onderdelen erop gezet evenals de motorkap, daarna starten, versnellingshandle in D en de jag gleed zo weg, je kunt wel goed merken dat de automaat een revisie heeft gehad, want die schakelt dus echt boterzacht. Ook wat hoger in de toeren. De motor blijft alleen nog niet helemaal lekker stationair lopen, dus daar moeten we even naar kijken, en nog meer goed nieuws, de jag heeft nu dus alweer 3 weken gestaan op dezelfde plek en lekt geen druppel meer, onderkant vd motor en automaat helemaal droog
    5 points
  9. Joke en Raymond nogmaals hardstikke bedankt voor het organiseren van de fantastische dag! 20200913_151530.mp4
    5 points
  10. Nou, dat was weer een ouderwets gezellige dag in het corona tijdperk. Wel volgens de regeltjes natuurlijk. Vragenlijst invullen, ontsmetten, mondkapjes voor de geïnteresseerde. Het was een hele mooie dag, het leek wel midzomer. Schitterende rit, daarvoor dank aan Raymond en Joke en de rest van de organisatie. Even wat foto's voor de niet aanweziggen.
    5 points
  11. Ik heb een rukhaak, dus komt er gewoon dit achter de auto:
    5 points
  12. Op weg naar de spuiter... Tijd voor een nieuwe jas... Het interieur schiet al aardig op. Paneeltje voor de ruitbediening aangepast met een extra schakelaar... De kap moet wel goed afgesteld kunnen worden. Nieuwe jas!
    5 points
  13. De grote moer is er uit, toch met de lucht sleutel. Een paar keer op en neer, los/vast/los/vast/los en toen kwam er beweging in. (Is een truc die ik ooit eens van een oude timmerman het geleerd als iets niet los wilt komen) Alle studs zitten er nu in, ik heb een kopmoer doorgezaagd om in combinatie met een andere de studs vast te kunnen draaien, scheelt weer een speciale tool. Nu even rust, ik ben volgende week in Duitsland bij Daimler, Ford en Porsche. Ik zal daar geen XK motor aantreffen, maar ze zijn altijd wel enthousiast als je over je hobby project praat.
    4 points
  14. Balen Stephan, hoorde net dat de sponsors kosteloos exclusieve leren Jaguarjassen beschikbaar stellen voor de mensen die wel komen.....
    4 points
  15. Kijk dat is JF, gewoon simpel, laagdrempelig en goedkoop. Die Jaguars kosten ons al genoeg
    4 points
  16. Snap wat je bedoelt. Moet zeggen dat er bij de JDHC ook dat soort bijeenkomsten waren (before covid), de zogenoemde cars and coffee meetings. Ben toen geweest redelijk lokaal met ander Jaguarvriendje op zaterdagmorgen, duurde iets van 2,5 uur en toen ging ieder weer naar huis. Locatie met, je raad het al: koffie en dan gewoon leuk om elkaars auto's lopen, babbeltje en weer weg. Ik denk dat dit voor alle clubs echt iets is om meer uit te halen ipv of naast de club-avonden: laagdrempelig, vrijblijvend, simpel in organisatie, kostentechnisch nul? en voor alle leeftijden
    4 points
  17. Foto's altijd leuk toch?
    3 points
  18. Kijk maar eens goed naar de foto van het instrumentenpaneel van nr.2. Dan zie je de motor warm is, dik 1000 toeren loopt en n erg lage oliedruk heeft. Nogo. deoplettert
    3 points
  19. De foto’s van de 3.4 6 lijn: IMG_2969.MOV
    3 points
  20. Dank voor alle feedback. Vandaag bij de V12 gekeken. Auto ziet er mooi uit. Heeft idd wel de nodige roestplekken, waar wel iets aan gedaan moet worden, maar ziet er ver mooi uit. Ik heb heel veel foto’s kunnen maken, ook van de onderzijde omdat de auto op de brug stond. Auto reed prima. Erg krachtige motor. Sturen en remmen prima. Maar, wel veel kleine punten. Ik zal proberen de vele foto’s in een volgend bericht te plaatsen, maar moet even kijken hoe dat moet. Daarna naar de 6 cilinder gaan kijken in Woudenberg. Totaal roestvrije, strakke auto met originele lak. Wel wat barstjes i
    3 points
  21. Aan deze eigenwijze meneer hebben we op het moment ook al onze handen vol.
    3 points
  22. Max, Joke en Raymond, hartstikke bedankt voor de top rit wederom! Tevens ook dank aan de president van Zimbabwe, die de hele dag standby met zijn telefoon heeft moeten zitten om eventueel bellende Jaggers uit de brand te helpen. Genoten van het goede weer in het Zeeuwse, dat maakt zo'n dag toch perfect!
    3 points
  23. Zoooooo! Het was een drukke week, een druk weekeinde met o.a. de Zeelandtour en nu weer een drukke werkweek. Ergo, ik heb nu pas tijd kunnen maken om dit draadje bij te werken. Eerst het allerbelangrijkste: afgelopen zaterdag ben ik naar Maastricht gekacheld waar Joël Verstrate de auto heeft getaxeerd. Hij heeft het de vorige keer ook gedaan en ik heb vertrouwen in hem. Het rapport had ik afgelopen maandag al binnen. Top! Op weg terug naar Huizen de dagteller gereset en thuis was dit de verbruiksscore: Gewoon op de cruise control, bandjes op spanning en airco aan.
    3 points
  24. Was weer prachtige toer over Walcheren!!! Dank Raymond, Joke en Max! Zal vanavond mijn foto's een bekijken of ze goed genoeg zijn om hier te plaatsen na al die geweldige foto's van de andere. Maar niet alleen de toerrit zelf was geweldig maar vooral de rit ernaartoe s'ochtens, bijna lege wegen en terwijl je tijdens het "laagvliegen" even het luie zweet&roet uit de Jag rijd kom je gewoon een andere serie 2 tegen, Gerlof, die ook onderweg was naar Heinkenszand. De series 2 (3 stuks) waren wel de oudste beestjes aanwezig maar konden prima mee met het leger s
    3 points
  25. ‘Waarheen leidt de weg’, de twee toppers voorop: Bedankt Max en Raymond
    3 points
  26. De 13de heb ik niet de Zeeland tour, maar wel de Zwitserland tour. Busje, auto ambulance en de Zwarte Weduwe ophalen.
    3 points
  27. Top geregeld! Vanwege de Corona al een half jaar geen kroketten meer gegeten in de bedrijfskantine. Heb er wel weer eens zin in.
    3 points
  28. Bij aankomst worden de vragen gesteld en ingevuld op een formulier wat wij moeten overleggen bij een evt. controlle/ Op de dag zelf doen we hetzelfde als we al doen vanaf Maart dit jaar, gepaste afstand alsof iedereen net en bord snert (oud Hollandse Erwtensoep) heeft genuttigd, ongeveer 1.5 meter. Verder word het gewoon ene leuke dag en hopen we op net zo mooi weer als vandaag! Ik ga vandaag met Max de mede Jaguarverslaafde de rit rijden om te kijken of mijn auto het haalt en of er geen rare dingen onderweg zijn, denk daarbij aan ufo's en nieuw gegraven wat
    3 points
  29. Dus de tip voor ons allemaal, Rijdt niet door diepe plassen of de Waal, voor je het weet schiet je een bok, en zit er water op je block, bougieschachten zijn niet gemaakt om water in te bewaren, bobines maken sluiting en je mag het zelf weer met veel werk klaren. Xtype is geen amfibievoertuig!
    3 points
  30. He, he. Eindelijk tijd en zin om mijn draadje te updaten. De laatste klus, de achterremmen is alweer van meer dan een maand geleden. De auto had een raar schurend geluid dat hoorbaar is ergens tussen de 70 en 90 km/u bij rustig optrekken. Het was ook enigszins voelbaar.Toen ik bij Raymond was om zijn XJS te bewonderen, dacht hij aan de stofplaten die onder bepaalde omstandigheden zouden kunnen aanlopen. Een andere optie zou kunnen zijn dat de remschoenen aanlopen. Om dat laatste te verhelpen is het voldoende om met aangetrokken handrem een stukje achteruit te rijden. Dus heb ik dat als ee
    3 points
  31. Na twee maanden maar weer een update Sinds de rit op 30 juni van Helmond naar Rotterdam heb ik bijna 1500 kilometer gemaakt.. Alleen maar lange ritten. De oude dame reed heerlijk, en was heel vlug (vergeleken met m'n Tiguan, maar toch). Brandstofverbruik hou ik niet bij, maar ik sta haar wel met sombere regelmaat af te tanken. Stationair lopen bleef echter onregelmatig, en ook het oppakken bij lage toeren met warme motor was niet optimaal. Dus toch maar weer een afspraak gemaakt in Helmond, ook omdat de nieuwe ontsteking daar ondertussen was binnengekomen.
    3 points
  32. Een suggestie richting JDCH/Gazette is om ook aandacht te besteden aan kleinere "informelere" meetings. Degene die niet op een bijzondere en vaak chique locatie plaatsvinden, maar gewoon gezellig ergens waar het gaat om elkaar te ontmoeten en elkaars auto's te bewonderen. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat meetings zoals een tijdje terug langs de A27 bij de Mc Donalds en La Place heel gezellig zijn en het "club" gevoel zeker versterken. Uiteraard zijn gave locaties ook super, maar bij de informele meetings ligt naar mijn idee de nadruk meer op de auto's en de personen.
    3 points
  33. zo denk ik er ook exact over! belangrijkste reden om hier wat rond te kijken en te reageren en te delen, gewoon lekker met 2 beentjes op de grond, of je nu ceo of vuilnisman bent, voor mij zijn deze 2 personen evenveel waard, want de een kan niet zonder de ander, zo zal het ook met de JDCH/JF samenwerking gaan denk ik, ik moet zeggen dat het er tot nu toe allemaal positief uitziet!!
    3 points
  34. zal ik vragen of hij er nog eentje kan fabriceren en wat de kosten zijn?
    2 points
  35. Goede vraag. Voor iedereen verschillend denk ik. Mijn hobby is naast rijden in mijn Jaguar toch vooral ook sleutelen en dit soort problemen uitpuzzelen. Dus als ik een code heb uitgelezen, is het vervolgens opzoeken in de JTIS wat er allemaal over bekend staat. Ook is er heel veel informatie op Engelse en met name Amerikaanse forums te vinden. Mijn jaguar is niet mijn dagelijkse auto, dus ik kan er zonder problemen weken over doen om een probleem op te lossen. En ik beleef daar veel plezier aan. Overigens, en dat geldt niet alleen voor mijn Jaguar: De beschrijving en mogel
    2 points
  36. Besloten om eerst de kop af te monteren. Het revisie bedrijf heeft de kop gevlakt, kleppen, veren en seals vervangen. Dat laatste had ik ook wel kunnen doen, maar de kop lag toch al uit elkaar. Het is beter om de kop klaar te hebben voor deze op het blok gaat, omdat anders de nokkenassen steeds los moeten worden gemaakt. Nu kan ik zonder er bij na te denken de assen vrij roteren. Ik heb wel een verhoging gemaakt zodat de kleppen de werkbank niet kunnen raken! Nu heb ik dus de lagerschaaltjes vervangen en de nokkenassen met willekeurige shims terug geplaatst. Dit kon niet anders daar e
    2 points
  37. Mijn eerste JF meeting, erg leuk en fantastisch verzorgd door Joke en Raymond! En wat een partij mooie auto’s bij elkaar, maakt wel hebberig...
    2 points
  38. Ik heb nu binnen staan de voor mij ultieme collectie. -Daimler Series 3 -Daimler XJ40 -Daimler X300 Voor dagelijks gebruik de MG ZT diesel, verbruik 1:20. Dus dat is een prima collectie die houdbaar is. Welnu, ik heb ook nog de XJ40 Gold. Ik was van plan deze auto te verkopen aangezien hij niet meer binnen kan staan. Echter, ik heb eigenlijk he-le-maal geen zin in koopjesjagers die het ding van mij willen stelen voor een zo laag mogelijk bedrag. Eigenlijk mensen zoals ik zelf dus Ik heb dan ook besloten 'm voorlopig
    2 points
  39. 2 points
  40. Nou auto is klaar en gerepareerd.....werd mij verkocht met de spannerupdate....NIET DUS..... Alles is keurig gemaakt, alle geleiders met barsten en stukken eruit. De bovenste spanners beide ingescheurd ......waterpompje en thermostaat huis ( nu metaal ) pakkingen de hele meuk incl kettingen vervangen.....ALS EEN ZONNETJE. opgevraagde prijzen variëren van 2700 tm 3500 euro. Dus zeker de moeite waard meerdere aan te vragen.....papa is weer blij
    2 points
  41. op MP https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/jaguar/m1594170029-jaguar-xj-6-4-2-iii-aut-1982-bruin.html Schijnt 33 jaar in bezit te zijn geweest van voorgaande eigenaar. Zag ook een JDCH sticker op de achteruit. Volgens verkoper mooi exemplaar, te koop i.v.m. overlijden eigenaar. Voor wie nog zoekt: ga even kijken. APK gekeurd tot halverwege 2021. Vrpr: €3950
    2 points
  42. De remmen zijn weer gangbaar, nieuwe remvloeistof en remslangen (4x). De sap die er uit kwam was niet best. Gelukkig zaten er nog dikke remblokken en schijven op de auto, hoeven nog niet vervangen te worden. De natte plek op de 1e foto is ML, geen remvloeistof.
    2 points
  43. Gisteren nog even bezig geweest, remmen zijn ontlucht en de plaat boven de radiateur heeft een mooi nieuw verflaagje gekregen. Motor loopt perfect, automaat pakt meteen zodra versnelling ingeschakeld wordt en remmen doet ie ook weer prima, maandag gaan we het koelsysteem flushen, dan kan de jag weer naar huis eindelijk MOV_1672.mp4
    2 points
  44. Ach en anders noemen we het niet de Zeeland tour, maar het Zeeland huwelijk, zeggen we sorry, storten een euro op het rode kruis en is alles weer vergeven.
    2 points
  45. Heel erg jammer want ik kijk/ keek uit naar BC & L, maar begrijpelijk. Ik was toch al nieuwsgierig hoe ze dat Coronaproof wilden gaan doen. Pluspunt is wel dat volgend jaar heel druk wordt met alle evenementen en concerten die worden opgeschoven.
    2 points
  46. Ik woon in de buurt van Eindhoven en gelukkig hebben we hier hulptroepen waarbij tanken zelfs zonder oponthoud kan
    2 points
  47. Pffff, 2015: dan is het wel weer eens tijd voor een update. De DHC is inmiddels gespoten en ik ben 'm nu aan het opbouwen. Uiteraard moet er nog een heleboel worden afgesteld om de puntjes op de i te krijgen. Als laatste gaat de kap er op en dan het eerste ritje naar de RDW. En dan wachten op mooi weer... Blok weer als nieuw opgebouwd; volledig gereviseerd. Het blok weer op z'n plek. Motorruimte klaar voor het blok.
    2 points
  48. Ik wilde mijn STR wel wassen voor de rit, maar nu zal ik ook moeten poetsen
    2 points
  49. De toekomst van de alom gebruikte V8 van Jaguar Land Rover leek in gevaar te komen door de aanstaande sluiting van de motorenfabriek in Bridgend. Er is echter goed nieuws; men gaat gewoon door met deze krachtbron. Jaguar (en Land Rover) brengt de productie van zijn AJ-V8 onder in Fords motorenfabriek in Bridgend. Dat is een deal die nog stamt uit het tijdperk dat de merken nog onder Ford vielen en die werd verlengd tot en met dit jaar. Hoewel in 2017 een breuk tussen Ford Bridgend en JLR werd bekendgemaakt, bleek dat dus toch niet helemaal het einde te zijn. Nu staat e
    2 points
×
×
  • Create New...