Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation since 05/05/2023 in all areas
-
Sorry voor het late antwoord, mijn toetsenbord was defect en ik had geen vervangende.. Iedereen HEEEELLLLL erg bedankt voor het komen en even stil te staan bij onze Leon.. Wij vonden het een prachtige dag met een heerlijke sfeer! Iedereen daar heel erg veel dank voor! Onze speciale dank aan de volgende personen, die het toch wel weer even wilde doen. - Iedereen die er was uiteraard, - Keesh voor de inzet op het forum, was weer perfect geregeld en bijgehouden! - Helene die de vlaai verzorgd heeft en de auto van Leon mee gaf, - Max voor zijn (geduldige) inzet voor het samenstellen (en een keer of wat te rijden) van de route om die voor iedereen toegankelijk te maken en te zorgen dat het weer puntgaaf geregeld was! - Joris en Petra voor de inzet en dat ook nog op hun vrije dag, - Mijn lieve Joke voor ontvangst van iedereen en de pizza's aan het eind van de dag, Voor nu wat foto's van de drone, andere komen op een later tijdstip. Iedereen heel, heel erg bedankt voor deze dag en zeker voor Leon en een waardig afscheid van deze lieve, geweldige man.10 points
-
Omdat ik me realiseerde dat je maar 1x leeft😉.... Heb ik inderdaad niet weer zo'n zelfde gekocht🙃.. Maar een litertje meer.7 points
-
5 points
-
Daar heb ik een kort antwoord op: Aaldering. De barnfindcollectie is niet door Aaldering gevonden, dat is zijn - commercieel slimme - PR-verhaal... Hij had voldoende cash om de collectie in een keer van de erven over te nemen, en gaat de boel nu op z'n Aalderings veilen. Ook bij 'eliteveilers' als Bonhams kan je normaliter zonder betalen naar kijkdagen. Als ze een mooie catalogus gemaakt hadden die bij de entreeprijs in zat had ik er misschien milder naar gekeken. Maar dat was te veel moeite schijnbaar: de te veilen auto's zijn niet eens schoongemaakt, laat staan gestart/motoren getornd... #desomsazijnigurinerende4 points
-
Ik ben er ook geweest. Ik vond het wel de moeite waard. ff als echte nederlander goedkoop was het niet maar vond toch ook niet dat je geen waar voor je geld kreeg. Als ik kijk wat de gemiddelde beurs in rosmalen kost vind ik dit nog best kunnen en meevallen. De collectie was zeker wel gaaf om te zien. en in zijn algemeen in veel betere staat als ik verwacht had. Bij het overgrote deel van de auto's was het plaatwerk in goede staat en zeker niet rot en ook de interieurs waren overwegend erg netjes. Wel zat er op de nodige auto's aardig roet en ook bij veel auto's op het interieur en over de motor doordat deze met deuren/ramen/motorkap open gestaan hebben tijdens de kleine brand die een keer plaatsgevonden heeft in 1 loods. Overigens was de roet over het algemeen er wel gemakkelijk (maar veel werk) af te poetsen en leek niet ingebrand of zoiets. Van een paar auto's gevoeld of de motor los zat en dit was bij alle die we geprobeerd hadden het geval. En er was bij behoorlijk wat auto's toch nog relatief recent aan zaken als ontsteking en zo gewerkt. Dus een groot deel zijn echt wel leuke auto's met potentie. Ik verwacht wel dat de prijzen erg hoog zullen uit komen gezien de animo en alle publiciteit die er aan gegeven is. Kortom ik vond het wel een geslaagde 3 uur tijdbesteding.3 points
-
Is er in de stoet plaats voor een Dinky Toy(ota)? De STR staat nog in een hoekje met z'n kapot drijfstanglager. 🙄3 points
-
Druk bezig! o.a. met: APK advies: Binnenste stuurkogel linksvoor. Ik gelijk 2 nieuwe bestellen en wil ze gaan plaatsen. Stuurhoes zit vol zwarte olie, water en metaalslijpsel.. Gelukkig nog een stuurhuis op voorraad van het nieuwere type waar mijn spoorstangen op passen. Onbekende staat. Gelijk ook alle slangen nagezien en schoon gemaakt. Stuur 180 graden bijdraaien (een hel) Uitlaat lawaaierig en sterke benzinelucht in de auto af en toe. Er is een bout afgebroken bij de voorpijp, ook gelijk de spruitstukken maar losgehaald en die zien er goed lek uit en er zijn sporen van plakpoging Remmen zijn niet zoals ik ze ken van de XJ, misschien heeft dit er wat mee te maken. De XJ40 heeft geen vacuumbekrachtiger dus één aansluiten gaat niet zo maar. Mijn bekrachtiger is dus aangesloten op de vacuum van de kachelbediening. De slangetjes zijn oude en verrot, hangen door en hebben mijn kickdownkabel gescheurd, welke vervolgens is gaan roesten. En het kleppendeksel zag er niet uit, en ik had toevallig nog een mooie liggen. Pakkinkjes waren allemaal hard geworden en motor is goed vervuild van binnen. Ik heb laatst vrij veel olie bijgevuld dus klephoedjes zijn mogelijk ook aan vervanging toe. Verder erg onder de indruk van motor, transmissie en auto zelf.3 points
-
Word mooi weer....!!! Gisterenavond nog even met Max de rit gereden en e.e.a. gewijzigd. We rijden rond 11.00 uur weg vanaf de garage. Van Heinkenszand naar Kapelle, daar hebben we het eerste stoplicht, direct daarna heeft iedereen ruim tijd en mogelijkheid om weer bij de groep te komen als het stoplicht op rood stond, (4 km om precies te zijn) Verder richting Yerseke, over het industrieterrein na de rotonde, ook hier weer ruim tijd om bij te voegen, Door naar de Oesterdam via een goede doorgaande weg (6km), Via de Oesterdam mooi uitzicht aan beide kanten op het water.. DIRECT na de sluis gaan we links de secundaire weg op, ook hier ruim tijd om bij te voegen (4km) Door Poortvliet richting de Philipsdam, hier is ruim zicht op iedereen zodat we rustig met elkaar de weg kunnen blijven volgen, Over de Philipsdam... hier gaan we anders dan vorig jaar, de plek waar we vorig jaar voor taart stopte is nu een kampeerplaats en is onmogelijk geworden er met zoveel auto's te parkeren, we rijden door over de dam over de sluis, onder het viaduct naar de waterkant waar we de eerste stop met taart en drinken uit de kofferbak nuttigen, taart en drinken is voorzien voor iedereen, we hebben voldoende taart met dank aan de vrouw van Leon en 100 blikjes drinken door Joke geregeld, kosteloos voor iedereen. Op die stop van ongeveer 20 minuten is er toilet, let wel.. het toilet heeft geen bril en geen toiletpapier, neem dit mee of pak het uit de koffer van Joke haar auto, wij nemen het ook mee. Na deze stop rijden we verder over diverse langweggetjes langs het watersnoodmuseum richting Zierikzee, hier is een stoplicht waar gemiddeld 5 auto's door kunnen, geen enkel probleem we gaan over een weg van 5 km (dijkweggetje) waar iedereen ruim kan aansluiten... Door naar Schuddebeurs, richting de Oosterscheldekeering, aldaar heeft iedereen ook weer ruim tijd om aan te sluiten... Op de Neeltje Jans hebben we de 2e stop waar we een foto van iedereen willen maken voor Helene, de vrouw van Leon.. we willen een plakboek overhandigen voor haar met foto's van Leon van de afgelopen jaren en de ritten waar hij bij was. Na deze stop rijden we verder over Kats terug richting de A 58, vanaf deze stop of bij Kats kan je afbuigen naar Rotterdam ect. of door met ons naar Goes voor aansluiten op de A58. Wij gaan zelf met een aantal mensen eten (Pizza) in een restaurant in Heinkenszand, degene die daar mee wil kan het opgeven zodat wij kunnen zien of we het kunnen boeken voor die dag. Ik vraag morgen even of en met hoeveel mensen we daar terecht kunnen volgende week. Laat maar even weten wie er mee wil. Het ziet er voor het weer goed uit! Het is ongeveer 135 km rijden en een uur of 4... Op naar volgende week!3 points
-
Deze auto houdt zich super! Er zit natuurlijk nog een hoop werk aan, en heb evenveel ideeën nog. 2023: 2016:3 points
-
Alle foto''s mogen gebruikt worden voor wat je maar wilt hoor... juist doen op insta ofzo! Ja, die ene keer.... toen was het regen, maar.... dat kon ook toen de pret niet drukken! Maar wat een mooie rit was het dit jaar weer, ik reed gisteren 2 keer langs de plek van de 2 e stop va de rit en wat is en blijft het toch een mooie plek! En toch nog even nogmaals, iedereen die er aan meegewerkt heeft en die er bij was superbedankt voor deze dag!!2 points
-
Nog latere reaktie van mij: het was weer geweldig!!! Wat is men toch altijd gastvrij en gezellig in Heinkenszand en gewoon elk jaar mooi weer, is er wel eens een rit geweest met regen? Mooi om samen op de forum-way Leon credits te geven voor de fijne vent die hij was. Had nog kaartje mee genomen met fototje van Leon maar kanonnen, wat had hij een stel armen joh!! Blij dat ik 'm nooit kwaad heb gemaakt Mijn jaguar vind Heinkenszand ook altijd prettig, iets te prettig denk ik wel eens want had m bijna achter moeten laten... droge peilstok Olie lampje werkt daarin tegen wel goed dus dat heeft Lucas weer wel goed gedaan. Gelukkig was de finish van de rit bij een lokale Jaguar specialist en konden we weer met verse olie op pad, dank Raymond Dank aan het hele team voor weer een top-meeting&rit!!! En respect voor Marc Jagger die bij mij in de Jaguar zat en de hele dag mijn geklets aan moest horen2 points
-
Vim helpt, deden we vroeger aan boord ook. Spanriem slipt door opspattend bilgewater? Lenspomp aan en bus Vim ertussen. destokouwe2 points
-
Kijk eens onder de kap of je multiriem er nog op zit. Als je EN bekrachtiging EN stroomlading kwijt bent, klinkt het alsof de riem niet loopt.2 points
-
Zeer geslaagde rit, zelfs in het rode stuiterbakkie. Wist tot vorige week niet dat ik er dit jaar ook weer bij zou zijn, maar omdat er toch een bijzondere gedachte achter zat dit keer, wilde ik het niet overslaan. Vorig jaar met de vlaaien nog even gepraat met Leon. Toen we langs de plek reden waar we dus vorig jaar stonden te genieten van dat heerlijks, was dat wel even vreemd. Die gedachte zal altijd bij dat uitkijkpunt (wat nu camperplaats is) blijven... Uiteindelijk vanaf Neeltje Jans naar huis gereden ivm de viervoeters thuis. Perfect day, perfect weather and it had something special... Thanks to all who were there! Jullie maken dit clubje zo speciaal!2 points
-
Super fijne en leuke dag gehad. Dank je wel Raymond, Joke en het team voor de mooie woorden, de taarten, drinken en pizza! Volgens mij had het hondje ook het prima naar zijn zin:2 points
-
Ook voor ons een geslaagde en gezellige dag ! Bedankt !2 points
-
Begonnen met uitleg waarom de rit uit naam van Leon was en met zijn Jag werd meegereden. Dit om het een plek te geven en het proberen af te sluiten. Daarna een zeer mooie rit onder een zonovergoten Zeeland. Voor sommige medeweggebruikers minder leuk maar voor de meeste wel bewonderingswaardig. Een mooie afsluiting met pizza op locatie, lekker gezellig onder elkaar op een vertrouwde plek. We bedanken Raymond en zijn team om zo'n dag mogelijk te maken op zijn vrije dag. Het lukt hem elke keer weer om alles in goede banen te leiden, top man. Hier moeten we zuinig op zijn om zulke dagen te hebben. Het word steeds moeilijker om iets te organiseren en er vrijwilligers voor te vinden. Ook bedankt alle enthousiaste deelnemers op deze dag, zonder jullie is het zinloos om iets te organiseren. Al met al een zeer geslaagde dag.2 points
-
2 points
-
2 points
-
Ziet er keurig uit! Heb zelf toendertijd een ruilstuurhuis gekocht van SNG, scheelde niet zoveel met een revisiesetje en is a 6 jaar keurig droog.2 points
-
Ik wens jullie allemaal een gedenkwaardige mooie en zonnige rondrit toe👍2 points
-
Oh, dan kom ik wel met de XF DIESEL ipv de F Type 3.0 V6.2 points
-
Je kan ze toch op de achterbank zetten. Zien die mannetjes ook eens echte auto's 😉2 points
-
2 points
-
Ik heb deze auto vorige week op een veiling gekocht, beetje impulsief want de veiling sloot een paar uur nadat ik hem op het internet tegen kwam. En om eerlijk te zijn, hij zag er op de foto's mooier uit dan hij in het echt is. Ondertussen loopt hij wel alweer, alle lampen etc doen het, er zit ''maar'' 1 gat in de bodem en er lijkt nog niet zo lang geleden aan gewerkt te zijn. Zelfs de benzine is nog redelijk vers en hij loopt daar redelijk goed op. Dus met een beetje geluk heb ik een rijdende jag voor niet heel veel geld. Het grote probleem is het missende kenteken. Hij lijkt Nederlands te zijn, er zit een sticker op het raam van garage den Hout uit Haarlem en in de deur zit een sticker van een bedrijf in Alkmaar die in 2007 de apk heeft gedaan. Het veilinghuis gaat nog wel proberen het kenteken bij de vorige eigenaar te halen, maar als iemand weet wat het kenteken is geweest dat erbij hoorde zou dat natuurlijk top zijn. Iemand enige ervaring met de rdw om een auto zonder bestaand kenteken gekeurd te krijgen? Alvast bedankt voor de moeite. Martin2 points
-
Hallo en welkom Maurice. Met beleid moet dat wel lukken. Maar waarom precies tot 1990? De XJ 40 was al in productie en bleef dat ook nog wel ‘n tijd. Wellicht goed om vooraf te bepalen welke XJ je wilt: series I, II, III of XJ40. Ben zelf groot fan van de series maar wil je hem als daily is de 40 de betere keuze. En: hoe later, hoe beter, dus tot 1994.2 points
-
Dat is denk ik inderdaad de enige goede conclusie. Een Daimler Super V8 moet je of kopen als hij al af is en flink in de buidel tasten. Of goedkoop kopen, gokken dat het heel blijf of veel spenderen en 'm in goede staat brengen. Zoals bij de XJ40 of X300, goedkoop aanschaffen, basis onderhoud doen en met een big smile goedkoop duizenden kilometers rondrijden zoals ik tot nu toe gedaan heb is er bij de Super V8 niet bij. Voor wat de collectie betreft besluit ik dat er geen X308 komt in welke variant dan ook. Als er al iets bij komt, of in de plaats van een dubbele, dan is het een X300 XJR als ik die een keer tegen het lijf loop. Past ook beter in de 6 in lijn collectie.2 points
-
Renovatie/restauratie doe ik zoveel mogelijk zelf, aangevuld met (lokale) specialisten die ik door en door vertrouw. Plaat- en spuitwerk besteed ik per definitie uit, pas als ik ooit meer vrije tijd heb wil ik me daar verder in verdiepen. Daarnaast ben ik niet ongelimiteerd in het merk Jaguar geïnteresseerd: buiten de jaren ‘70-‘90 ben je mijn aandacht al snel kwijt. Tot slot een luxeprobleem: de meeste van mijn ‘droomjaguars’ heb ik al bereden, daarvoor biedt dit evenement me niks extra’s (tenzij iemand me de sleutels van zijn/haar XJ220 of XJ13 wil uitlenen 😉).2 points
-
Het programma interesseert mij niet. Ik ben wel technisch maar ga zelf geen auto restaureren. Heb daar de werkplaats en de spullen niet voor. Om een andere Jag te besturen of te beleven ga ik wel een proefrit maken bij een autoverkoper. De kosten zijn nog niet het grootste probleem maar wil er wel wat voor terug krijgen wat voor mij voldoening geeft.2 points
-
2 points
-
Nikasil is het absolute topproduct voor cilinderwanden. Met een hele hoge hardheid is dit een slijtvaste laag die zeer goed bestand is tegen de zuigerbeweging en daardoor de kans verminderd op ovaliteit. Nikasil heeft één nadeel, de extreme hardheid waardoor sulfiet en sulfaat de laag van de cilinderwand kan af "etsen". Laten dat nou net stoffen zijn die in de VS en UK tot in de jaren 90 in de brandstof zat. Een BMW of Jaguar van het vasteland uit die tijd gaat geen problemen hebben omdat deze stoffen op het continent al niet meer in de brandstof zaten. Alusil is beter bestand tegen dat etsen en ook een prima laag maar vooral op lange termijn en bij hoge kilometers zie je dat een nikasil blok bij revisie nog in zeer goede staat kan verkeren daar waar je bij alusil moet gaan herstellen en honen. Mijn vorige BMW had 480.000 kilometer op de teller en zo goed als geen olieverbruik. Een 3.0 V8 waar ongeveer 500ml per 10000-12000km bij moest. Dit was een Nikasil blok. Een reserve motorblok voor deze auto (ook Nikasil) heb ik uit elkaar gehaald (c.a. 350.000 gelopen) en had slechts op 2 cilinders een beetje ovaliteit en nog binnen de grens die BMW zelf zou hanteren bij de dealers. Sinds men in de jaren 90 Alusil is gaan gebruiken is Alusil als product ook steeds verder ontwikkeld dus moderne auto's hebben echt wel een goede laag als de fabrikant dat wil maar tussen 1988 - 1995 was Nikasil het absolute beste.2 points
-
2 points
-
2 points
-
Hi mede-Jaggers, Het bekende oranje lampje ging met enige regelmaat aan en dan weer uit. Dat gebeurde alleen als de motor warm was. Foutcode P0328 gaf aan dat Knock Sensor 1 niet goed werkte. Om er zeker van te zijn dat het inderdaad de KS is (en bv niet de ECU of kabels/stekkers daar heen) heb ik KS1 en KS2 uitgewisseld. De foutcode werd nu P0333. Conclusie: de KS is niet goed. Nu zou ik onder normale omstandigheden gewoon een nieuwe KS hebben besteld en dan ben je voor 2 tientjes klaar. Maar niet voor onze XK8.... dan kost je dat 150 euro...! Dat vind ik dus best irritant. Wat een absurd bedrag voor een KS. Eens kijken of ik dit ding kan repareren. Ik heb dus de KS verwijderd (van een enigzins warme motor) en de weerstand gemeten: 200 kOhm. Hmmmm.... dat is normaal. Maar bij het friemelen met de kabelaansluiting dicht bij de sensor veranderde de weerstand. Aha: die interne weerstand is waarschijnlijk gebroken of maakt slecht contact. Opvallend: toen de KS afgekoeld was bleef de weerstand 200 kOhm, hoe hard ik ook worstelde met de kabel. Ik heb de verfafbrander gepakt en de sensor opnieuw verwarmd: ja hoor, de weerstand veranderde weer bij het friemelen met de kabel. Dat verklaard mogelijk waarom het bekende oranje lampje nooit aanging als de motor koud was. Die weerstand moet ergens tussen de aansluitcontacten zitten (plaatjes internet). Dus met een mesje de zwarte behuizing beetje bij beetje verwijderd tot ik bij de contacten kwam en inderdaad de weerstand daar ook aantrof (klein keramisch dingetje). Die weerstand met een schroevendraaiertje verwijderd (zie foto). Daarna een 200 kOhms weerstandje gepakt (ha ha, die heb ik gewoon in huis) en tussen de aansluitingen gesoldeerd. Teepje erom en hup weer in de Jag. Problem solved. Ha ha! Op deze manier ben ik weer lekker creatief bezig geweest (en heb ik me een ergernis bespaard). Een volgende keer (ha ha, er zit nog een KS is) boor ik de weerstand stuk en hoef ik het kunststof niet weg te snijden. Ik weet nu immers precies waar die zit. Daarna plaats ik de weerstand tussen de draden bij het aansluitstekkertje. Nu even afwachten wat hij gaat doen. Als de temperatuur te hoog wordt kan de soldeer mogelijk gaan smelten en laat de weerstand los. Geen probleem: dan zal ik de weerstand bij de stekker plaatsen. 👍 Marc2 points
-
Eens! stond gisterenmiddag ten tijde van eerdere bericht dus op parkeerplaats te wachten op mijn neefje die ik voor zijn Gala zou rijden. had het euvel net gehad in de afspuitbox en stond enigszins te balen en vooral hopen dat het toch niet zou gebeuren dat ik daar straks met neef stond bij een mooi gepoetste Daimler die niet kan starten..... Wel meer kans op originaliteit prijs wellicht, 3 bijna geslaagden die old timer duwen met bestuurder erin?1 point
-
1 point
-
1 point
-
Ik heb geen plaats om te sleutelen, al meer dan een jaar op zoek naar een garage in de buurt waar ik mijn bolide droog kan stallen en wegzetten voor de winter. De meeste garages worden als opslagruimte gebruikt, dus het zal wel een probleem blijven. Overweeg zelf naar het buitenland te verhuizen met het vollopen van alle beschikbare en betaalbare (woon-/stalling-) ruimte en kosten van primaire levensbehoeften hier in Nederland. Daarnaast kan ik op lange termijn geen commitment afgeven door een vriend met kanker in het buitenland. Twee weken is al lange termijnplanning voor mij momenteel. Ik heb meegedaan aan het First Time Event in 2022, maar voor mij was de inschrijvingstermijn dit jaar niet passend en het onderwerp ook niet. Ik heb ooit een Mini Van gerestaureerd. Dat heeft me vier jaar gekost. Dan hebben we het over een simpele auto, 4 cylinders, SU carbs, mechanische ontsteking, etc. Een Jag zou bij mij een eeuwigheid duren, tenminste als ik dat naast het werk zou moeten doen. Zoals Kees schreef: Ik heb Jags om te rijden, al hebben ze nu beide wat probleempjes, maar dat zal slechts een kwestie van tijd zijn, voordat die zijn opgelost. Of ik moet wat verkopen/kopen. De bijdrage is geen probleem, ik ben me ten volle bewust dat het organiseren van evenementen, ook toerritten tijd en geld kosten en om de dag te bekostigen ook, dus daar zal je mij niet over horen. De dag zelf moet echter wel interessant genoeg zijn. De rit van het JF vorig jaar was zeker de moeite waard. Ik heb ruim 13 jaar in de omgeving gewoond en ik heb allemaal nieuwe en mooie stukken gezien die ik anders nooit gezien zou hebben. Detailen, zeker geïnteresseerd, maar het moet uitkomen met de kalender, dat geldt voor alle evenementen. Al is mijn kalender niet zo vol door het gebrek aan een eigen familie. My two pennies1 point
-
Probleem met de ZF4HP22 bak is dat er geen losse adaptor te vinden is om op de XK motor aan te sluiten. Anders was is liever naar deze optie gegaan.1 point
-
Mijn 'maybe' is een 'definitely' geworden. De XJS staat fris gewassen en volgetankt klaar voor morgen.1 point
-
Hoi, goedemorgen, Ja hoor, achter zitten ze erop, voor nog niet. Daar passen ze ook niet, volgens mij omdat er ooit iets aan het binnenscherm is geknutseld. Moet ik dus nog iets creatiefs voor verzinnen.1 point
-
1 point
-
Hoi Kees, Het wordt deze keer de Jaguar X358 4.2 Sovereign LWB 2008. MvG Aad1 point
-
1 point
-
Het is redelijk balen. Het project ligt al sinds begin maart stil. De Jaguar heeft 6 weken bij een inbouwstation gestaan maar zonder resultaat. Het lijkt erop dat het een mengstuk met verdamper gaat worden. Er zijn blijkbaar geen installaties die de lage ohm injectors kunnen aansturen? Mijn injectors zijn lage weerstand 2.9omh. Omdat de Jag al op LPG staat en inmiddels de apk verlopen is kan ik er geen nieuwe apk op krijgen. Andere mogelijkheid is het gas eruit en omkeuren. Maar een auto op lpg is ook wel fijn al rijdt ik er maar 1500km per jaar mee.1 point
-
Betaal je tegenwoordig ook de hoofdprijs voor😉 Maar ze zijn er volop voor bedrijfswagen in die maat voor een zacht prijsje, zijn wel wat stug denk ik dan😂1 point
-
1 point
-
Hallo Hans, De versnellingspook zit weer vast. Dank je wel. Mvgr Jan1 point
-
1 point
-
Vroeger, toen ik ook nog een Jaguar had, luisterde ik alleen naar de muziek die de twaalf cylinders in het vooronder maakten .1 point