Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 12/20/19 in all areas

  1. 3 points
    Ja goeie Leon! Ik denk zaal open vanaf 10,00 uur en dansen vanaf 11.00uur? Word echt leuk!! We gaan ZEER diep op de materie in, we hebben zelf een complete opzet op de vloer met motor, automaat, cardanas, en complete achter as met diff, om goed de onderdelen te benoemen en te laten zien!
  2. 3 points
    Wil hier mijn ervaring delen met gebruik van Chinese PDC’s. Meer specifiek de middelste twee. Ik heb de gok genomen en er 4 besteld. Ik was € 21,26 kwijt inclusief verzending. Afgelopen vrijdag heb ik er twee vervangen die stuk waren en het werkt perfect. Ook de passing in de bumper is goed. p.s. heb geen aandelen ben geen promotor wel blij verrast want dit scheelt wel heel veel euro’s. Of ze duurzaam zijn weet ik natuurlijk nog niet. We zullen zien. Keurig verpakt (En het ‘merk’ op het doosje) Niet heel goed te zien de linker is origineel binnenzijde stekker is iets anders maar gaf geen probleem met aansluiten. Verder zijn ze nagenoeg identiek te noemen. In de kleur spuiten zat helaas niet bij de prijs in. Dus zelf regelen.
  3. 3 points
    Onder het stuk wat ik in mijn vorige post had gereconstrueerd zat toch meer ellende in de dorpel dan ik hoopte. In totaal heb ik drie stukken moeten inlassen: dorpeleinde; een stukje binnen dorpel; en dit stukje van de foto Gemaakt uit twee losse stukjes (ik kan geen metaal krimpen helaas). De gaten worden met las gedicht. Het eindresultaat is niet onzichtbaar, maar netjes genoeg. Een millimeter vuller volstaat om het als nieuw te laten lijken. Ik zag een barst in de lak bij mijn linkerachterlicht. Toen ik hier de staalborstel opzette veranderde mijn werkplaats in een witte stofwolk waar Escobar jaloers op zou zijn. Goldmiljaar. De auto lijkt ooit een lichte tik van achteren te hebben gekregen die gewoon met plamuur is gevuld. Hier is mettertijd vocht achtergekomen wat het plaatwerk heeft doen wegroesten. Dit stukje is te complex voor mij om uit staalplaat te maken, gelukkig heb ik uit een crossauto een vervangstuk kunnen slijpen: Dit was nog best wat werk om er in te krijgen; het onderliggende plaatwerk moest recht gehamerd worden, alles ontdaan van verf en roest, en daarna er in gelast worden. Ongeveer zoals dit: Zoals je ziet heb ik ook gelijk het antennegat, en de gaten voor de zijreflector die je twee foto's geleden ziet. Dat ging ongeveer zo; plaatje op maat, beetje lassen, door de hitte vervormd plaatwerk weer in model krijgen en klaar is Kees. Op de andere kant na natuurlijk
  4. 2 points
    nou, dat zit zo..... zoals sommigen voorspelde, Miste ik het kolkende geluid in de brandstoftank,...of eigenlijk het sleutelen en de hobby van hebben van een bijna 400 pk autootje 🤭. dus nu voor toch weer zo,n zelfde XKR met wat werk eraan.. zo blijf je lekker bezig😁
  5. 2 points
    Pim, vergeet niet de period-sticker die al deze wagens hadden in die tijd:
  6. 2 points
    Het is inmiddels een bekend probleem met de spanners, ik werd er zo moe van dat er elke keer weer een nieuwe hetzelfde probleem gaf dat ik een oude een gaatje in geboord heb en die op die manier met grafiet gesmeerd. Dat werkte.
  7. 2 points
    Zo nog een beetje afwerken en naar het volgende. De slangen van de stuurbekrachtiging en zitten er ook op. Nog de stuurkogels en fusee kogels vervangen. Uitlaat aan passen. Automaat olie vervangen. Motorolie vervangen. Koelvloeistof vervangen met de blauwe. Etc.
  8. 2 points
  9. 2 points
    Ik denk aan Disc Aligning... Kijk even bij ons op de site, ik heb er een filmpje van gemaakt.
  10. 2 points
    Hoi Rob. Je vraag is nog niet beantwoord zie ik. Het heeft zeker zin om deze dag te bezoeken. Je hebt een X350 en eigenlijk elk type Jaguar heeft wel z'n problemen. Je zult je eigen auto beter leren kennen en mocht je ooit een probleem krijgen, niet geheel vreemd bij een Jaguar, dan heb je een soort van voorkennis. Bovendien zijn de Technische Dagen in Heinkenszand eigenlijk altijd leerzaam, leuk, smaakvol en noem maar op. Altijd leuk om mensen 'live' te ontmoeten. Krijg je weer wat beeld bij het forum zelf. Greetzzzzzz
  11. 2 points
    Afgelopen week is het laatste strakmaakwerk gebeurd, vrijdagmiddag stond-ie er zo bij: En daarna is er flink doorgewerkt: Ik ben NIET ontevreden tot nu toe...
  12. 1 point
    Heb zoals ik postte ook Nexen onder de XJ voldoen prima.
  13. 1 point
    Dankje Mark, Gaat helemaal goedkoper Groet, Harm
  14. 1 point
    Hey, waarom zou je slechts een handvol onderdelen gebruiken als het ook met een veelvoud daarvan kan ;-) !
  15. 1 point
    In de winter heb je amper je radiateur nodig. Je mag blij zijn als je bij je standaard versie met dit weer 1/5 nodig hebt laat staan als er nu een veel betere in zit. Dus dat je radiateur niet warm word is niet meer als normaal. Dat je motor niet warm wordt houd dus in dat hij water uit de radiateur blijft pakken om de motor te koelen. Of te wel je thermostaat dicht niet goed af of opent op het verkeerde moment of er is een andere route dat hij het koude water pakt. Veel hetere thermostaat pakken moet je absoluut niet doen dan kun je vaarwel tegen je motor zeggen. De thermostaat meet de watertemperatuur nadat deze door de motor is gegaan dus een veel hetere thermostaat zal je motor doen oververhitten en je koppakking er uit laten blazen. Dus het is toch echt de thermostaat controleren op een correcte werking en of ze dus ook goed afdichten tot de juiste temperatuur. Heb je ze in de goede richting gemonteerd???
  16. 1 point
    Ach, je hebt opvoeren en opvoeren. Ik heb het beluchtingsgaatje in mijn benzinedop wat groter geboord. Zal toch ook wel helpen?
  17. 1 point
    Goedemorgen snelheid freaks. Over een maand mag je nog maar 100.... Ik denk dat Flitsmeister nog populairder wordt. Ik vond deze post op het Amerikaanse forum. Er is iemand in Californië die speelt met inlaat huizen: https://www.jaguarforums.com/forum/s-type-s-type-r-supercharged-v8-x200-15/range-rover-intake-my-str-227011/
  18. 1 point
    Aha, ik leer dus opnieuw bij,dan klopt het plaatje dus inderdaad wel. De oude klep was na het opkuisen van de contacten opeens opnieuw tot leven gekomen,maar lekt,dus wordt besteld bij barrat,waar ik goede ervaringen mee heb trouwens! Ik ging ervan uit dat het twee op dezelfde wijze werkende valven waren,niet dus! Hartelijk dank Hans😀
  19. 1 point
    ik heb goede ervaringen met vredestein, nexen en met hankook, hankook en nexen was op mijn series 3 v12 echt een superfijne band om mee te rijden
  20. 1 point
    Zoals ik een paar posts geleden al aangaf: op het moment dat je de linker tank hebt geselekteerd wordt er dus benzine uit de linker tank getapt en zijn alle kleppen spanningsloos. Selekteer je de rechter tank dan wordt er spanning op alle kleppen gezet. Jouw verhaal klopt dus wel, daarom zijn de kleppen bij de tanks onderling niet uitwisselbaar. De ene staat open bij spanning en dicht als hij geen spanning krijgt, bij de andere is dat precies andersom. Het partnr van de keuzeklep is C44918, rechterklep CAC2460 en linkerklep CAC2460. Forumsponsor SNGBarratt heeft ze nieuw op voorraad.
  21. 1 point
  22. 1 point
    KENNISDAG XJ X350 De kosten voor deze dag zijn €10,- incl. alle drinken en broodjes, eten in de avond op eigen kosten... De garage is open vanaf 09.00uur(niet eerder) en we beginnen om 10.00uur. Adres: Noordland 10, 4451 RP Heinkenszand. Volgende zaken worden aangeboden door: Wim er voor de uitleg van de aluminium auto's en de manier van spuiten en uitdeuken er van... Robin doet PDR Hans en Henk zijn voor de detailing Jagues is er voor de uitleg en reparatie van de afstandsbedieningen Joost is er voor de uitleg van E10 brandstoffen en de oplossing er van Maikel, Jeff. Max en Raymond doen de uitleg over de gehele auto en de aandacht er van. Wat er word aangeboden: Alle bekende zaken als Polybussen, uitlijnproblemen, onderstelspeling en de gevolgen Ophanging en luchtvering, veerelementen op zich, de veercompressor en de verschillende uitvoeringen en kwaliteit Massaproblemen, oorzaak en gevolg, accu en de uitvoering en juiste en de meting er van Trilling, oorzaak en gevolg Differentieel, aandacht en controlle Xenon en de aandacht en oplossing Cardan-as en aandacht Automaat en de verschillende componenten als convertor etc. Olie en standaard onderhoud Etc. Algemene zaken: Automaat spoelen 3D Uitlijnen Band "lezen", aan de hand van de kenmerken van een gebruikte band bepalen of er sprake is van schokbrekerdefecten, uitlijnnoodzaak en sporingsproblemen etc. Disc Aligning Spoelen van de Inlaat en Injectoren met de Fortemachine Aircoservice Homokineten zijn ook een bekende en de ABS sensoren EPB en de verschillende problemen Sloten va de deuren en de storing daarop Dit zijn heel veel onderwerpen en misschien niet alles komt ter spraken maar het team doet z'n best. Aanmelden door te reageren op dit bericht. Kunnen jullie ook aangeven met hoeveel personen je komt en of je interesse hebt om na afloop lekker ergens te gaan eten. Aangemeld tot nu: Naam Aantal personen eten wimb 1 1 Keesh 1 1 FreddyJag 2 2 redman 1 1 Richardb 1 - Rover827si 2 - arie-jag 1 - LeapingXJR 1 1 Feike 1 - Leonneke 2 2 JaguarJ 1 - Snhel5 1 1 Rob P 1 - RobinXKR 1 - harca 2 - Jagster 1 -
  23. 1 point
    En nu is het helemaal duidelijk. Ik had de gelegenheid om even in een Saab te rijden waarvan bekend is dat-ie een kromme remschijf heeft en dat voelde héél anders aan.
  24. 1 point
    Ok dank, zal eens checken. Gr Ron
  25. 1 point
    Beste allemaal, dank voor meedenken. Inmiddels zijn er 2 nieuwe lambdasondes geplaatst en auto loopt als een zonnetje.
  26. 1 point
    Beste allemaal, dank voor mee denken. Inmiddels zijn ze binnen gekomen en geplaatst. Paneel zit weer vast
  27. 1 point
    thanks guys, I am new and still learning.
  28. 1 point
    bedankt voor je reactie,ik ga binnenkort het zaakje nog eens uitelkaar halen want ik wordt er nu echt gek van.een jaguar hoort geruisloos te rijden en niet met gerammel.
  29. 1 point
    Je hebt gelijk Kees. Het was ook eigenlijk bedoeld als kritiek op het filmpje.
  30. 1 point
    Hihihi. Het klinkt voor mij gewoon als een normale Jaguar ! Succes. Leuk om op te lossen zoiets.
  31. 1 point
    Inmiddels bij de Jaguar dealer geweest volgens hun is de waarschuwingsschakelaar al vervangen dit was een van de goedkoopste oplossingen. De volgende oplossing volgens hun is dat de gehele verzekeringskast word vervangen. Dat weten ze voor 85%. is natuurlijk wel duur grapje. Uiteraard is het voor hun ook moeilijk als je een probleem moet zoeken die er op dat moment niet is. Als je kiespijn hebt en gaat naar de tandarts en kom je daar voel je niets meer aan je kies. wel dat is hier ook het geval. 2e kerstavond spontaan knipperlichten aan en verder tot op heden geen last. ik ga nooit de wasstraat in maar Spuit hem af met osmose water en dan met de hand wassen en drogen. Nu maar een tijd met een vieze auto rijden en dan weer afspuiten volgens mij heb ik dan het probleem gevonden VOCHT.
  32. 1 point
    Goeie vraag! De dorpel kant van het afsluitkapje was rot, maar de rest nog goed (het complexe stuk waar hij met tig puntlasjes aan vier verschillende plaatdelen vastzit, die liet ik dus liever met rust). Ik had een origineel Jaguar dorpelkapje gekocht, en daar het betreffende stuk afgeslepen en dat aan het overgebleven deel van de auto gelast. Profiel is weer perfect. Heb hier geen foto's van helaas. Voor wat betreft de bodem: na een beetje prikken zag mijn rechtervoetenbodem er zo uit: Hier stond na een regenbui altijd water in (door de lekkende voorruitrand). Zucht. Na een beetje slijpen had ik dit nog over: En hier heb ik inmiddels een plaatdeel van SNG ingelast. Is weer als nieuw!
  33. 1 point
    Lijkt een beetje op mijn vriendin als ze boos is. Ze zegt niets maar het kan een miljoen dingen zijn. De truc is om er nu achter te komen wat er precies aan de hand is
  34. 1 point
    Je hebt een Sovereign en dus climate control? Dan kun je de temperatuur van de uitgeblazen lucht verhogen door aan het platte ' wiel' te draaien onder de radio. Hiermee regel je de temperatuur van alle uitblaasopeningen, onafhankelijk van de automatische werking van de climate control. Als de koude lucht van een andere plek komt (dus niet van het rooster in de middenconsole) dan moet je op zoek . Uitvoeringen zonder airco hebben links en rechts onder het dashboard een hendel zitten waarmee koude lucht in het interieur kan worden gevoerd. Vanaf de roosters in de koplamp loopt dan een leiding naar onder bij de A-stijlen, met die hendel kun je vervolgens een klep bedienen.
  35. 1 point
    Hoi Na een terechte en niet beantwoord onderdeel vd velg hierbij uitleg.@Sonsan Elke auto heeft een steekmaat 4x 5x Steekmaat 4x 100 bv is de afstand vanuit hart naaf naar de bout. 5x 108 dus 108 mm vanuit het hart Vd naaf naar hart bout. Elk merk heeft z'n eigen steekmaat maar er zijn veel merken welke de naven inkopen bij dezelfde leverancier zodat de steekmaat hetzelfde blijft. Bv Jaguar- Ford- Renault hebben allemaal 5x108 Wil dat ook zeggen dat je elkaars velgen kan gebruiken ja en nee dit is afhankelijk van de etwaarde en J waarde. Naaf diameter is simpelweg het gat Vd naaf deze moet perfect aansluiten op de velg. Dus 63.5 naaf is 63.5 gat Vd naaf in de velg Het gat van middelpunt van velg. Etwaarde is altijd in mm Dus kortweg niet allemaal zo simpel omdat velg met mm en inch werkt. Gr
  36. 1 point
    Hoi Komt ie dan. Allereerst de velgen deze hebben in de regel 3 maataanduidingen te: ET waarde J waarde grote maat Allereerst de maat 15-16-17-18-19-20 inch is de maat Vd velg ET waarde is hoeveel de velg vanuit het hart van de velg naar buiten of binnen komt te staan. J waarde is de breedte Vd velg. Als voorbeeld neem ik een 17 inch velg 7J en et van 38 Stel dit is de standaard maat velg Je wilt een 18 inch velg erop leggen 7j en et van 38 Dit zal altijd kunnen omdat de inch maat alleen de grote betreft 1 punt om rekening mee te houden is de rolomtrek maar daar kom ik op terug. Stel je wilt dezelfde velg erop leggen maar dan met 8j voor gemak met dezelfde etwaarde. Dan kan je in de problemen komen omdat de velg breder is en dus verder naar binnen komt te staan maar de etwaarde is hetzelfde dus de bredere velg in dit geval 7j VS 8j wordt verdeelt over de buiten en binnenzijde. Maar nu komt het vaak als een velg een hogere J waarde heeft veranderd daarmee de ET waarde dit omdat de velg ten alle tijden in het midden moet blijven ivm balans vd auto. Ik zal hier een plaatje van bijvoegen. Dus stel weer een 18 inch velg met etwaarde van bv 32 komt de velg verder naar binnen te staan. Dus 8j velg met lagere etwaarde dan kan je in de problemen komen omdat de velg dan verder in de wielkast komt te staan met gevolg bv aanlopen tegen de binnenzijde van bv veerpoot. Bij een hogere etwaarde dus 40 komt de velg naar buiten en kan je met een 7j velg zonder problemen mee uitkomen maar met een 8j aanlopen tegen de wielkast. Dus naast de maat is de etwaarde en J waarde erg belangrijk. Vaak nemen mensen velgen maat groter maar dan bv 8j ipv 7 j mits de etwaarde anders is kan je daar mee uit kunnen komen maar bij grote verschillen problemen hebben. Tot zover de velg Nu banden Allereerst een maat Ik neem 225-60-17 als voorbeeld Daarnaast staat er op een band een cijfer in dit geval 97 dit is de draagkracht Vd band bv 730kg Dan heb je een snelheidscodering bv V is 240 km/u S is 180 km/u Dan zie je nog een dot code dit is altijd weeknummer 25 en jaar 01 in dit geval week 25 uit jaar 2001 productiedatum Dan heb je nog een evt XL codering en deze heeft de sterkte van zijwand vd band aan. Terug naar de maat 225= 22.5 cm loopvlak 60= 60% van het loopvlak is de zijwand oftewel 60% van 22,5cm = 13,5 cm vanaf rand band naar loopvlak. Inch afhankelijk van de maat Vd velg. Nu komt de rolomtrek welke erg belangrijk is. De rol omtrek kan je betekenen door aantal inch x π (pie) te berekenen Dus de rolomtrek is inch+ 60% Vd band= x getal Gelukkig zijn hier makkelijke tools voor welke ik onderaan deze post neerzet. Dan het belangrijkste De rolomtrek Vd velg incl band moet ten alle tijden hetzelfde zijn met die opmerking dat om en nabij 5% kan. Dit omdat een band ook slijt. Dus een velg met 17 inch met 225-60-17 band en je wilt er 18 inch opleggen zal je 225-55-18 moeten nemen. Maar daar komt iets anders bij kijken heb je een 8j velg dan kan dit ook nog maar wil je breder zal je band ook breder moeten zijn omdat je anders een smalle band op een brede velg legt. In de tuningwereld noemen ze dit een getrokken band dit willen sommige voor de looks naar veilig is het niet en comfort al helemaal niet. Dus 8j velg 18 inch zal je omdat de velg breder is bv 245 band opleggen de hoogte moet aangepast worden omdat de omtrek dan niet klopt dus 45-18 Dan opmerking vaak heb je ook nog een richtingsaanduiding op je band dat is de looprichting en erg belangrijk omdat de banden op je linkerzijde een andere richting opdraaien dan de rechterzijde. Dan heb je ook nog een outsider markering dat geeft aan welke zijde aan de buitenzijde moet worden gemonteerd. Vaak te maken met afwatering groeven. Loadindex is belangrijk omdat je bv op een Jaguar geen bandjes van een Fiat Panda wil leggen deze zullen te licht zijn en dus domweg klappen. XL zijwand sterkte word vaak icm platte band geadviseerd deze zorgt voor een dikkere en stevigere zijwand welke wel ten koste van het comfort gaat Ik hoop dat je door de wirwar aan woorden het nog snapt. Gelukkig hoef jé niet alles te snappen en is er overal een handige site of tool voor. Banden omtrek berekenen https://www.autodemontagerutte.nl/banden/bandenadvies/afrolomtrek/ Foto 1 Etwaarde Foto 2 Getrokken band dus band smaller dan velg Foto 3 Velg te breed of verkeerde er waarde Foto 4 Voorbeeld van verkeerde er te ver naar buiten waardoor velg aanloopt op de wielkast Mocht je nog meer info willen vraag het me. Zijn nog een aantal typische termen voor banden en velgen als winterbanden, radiaal banden, concave etc Gr Mark En je hebt voor alle problemen oplossingen. Is wheels Pacers Afdraaien velg ivm aanpassen etwaarde J waarde aanpassen etc etc Voorbeeld wat grotere maat velgen doet op een auto. Je ziet grotere velgen plattere banden maar omtrek blijft nagenoeg hetzelfde
  37. 1 point
    De 225/55 heeft een iets lagere wang ±1cm dan een 225/60. Minder hoge wang levert wat comfort in.
  38. 1 point
    Hoi, kan zonder problemen. 7j of 8j scheelt 2cm oftewel 1 inch J is breedte Vd velg en de maat kan makkelijk wel zal de band iets strakker komen te zitten met minder zijwang maar kan geen kwaad. Mocht je alles over maten en termen willen weten zeg het maar dan zet ik hier alles uiteen of mail ff markvroomen@gmail.com
  39. 1 point
    Dank voor je reactie. Ik zet 'm in mijn agenda. (De kennisdag, niet de reactie.)
  40. 1 point
    Even laten uitlezen, als er geen codes zijn kunnen het ook nog de brandstofpompen in de tank zijn die zijn natuurlijk ook aan slijtage onderhevig of de filters in de tank kunnen vuil zijn. Vraag even aan Aad @Rover827Si die heeft een soort gelijk probleem gehad die volgens mij met de zelfde symptomen begon.
  41. 1 point
    Je zou naar stouten Amsterdam kunnen gaan. dit is de Jaguar specialist in deze regio. Maar ik als Noord-Hollander geef de voorkeur aan G & G te Heinkenszand ben er net weer geweest 18 december
  42. 1 point
    Zeg maar "jij" hoor.... En nee, ik had een melding over een niet goed werkende catalysator. Maar weet dat zo'n storing wel eens een niet verwachtte veroorzaker kan zijn. Inderdaad laten uitlezen door een specialist, zie banners.
  43. 1 point
    Je kan ook eens bij HBM kijken. Die hebben allerlei soorten voorraad dozen voor al dit soort spul. Hier een voorbeeldje: https://www.hbm-machines.com/producten/acties/hbm-415-delige-assortiment-bekleding-clips-voor-ford
  44. 1 point
    Begin gemaakt! Radiateur, aircocompressor, en verdamper eruitgehaald Motorsteunen al los evenals de motordraadboom in 1,5 uur
  45. 1 point
    Hallo Groote-gast, hier Kleine-Poortugaal. Thuis heb ik een map met alle X gerelateerde spullen. Ik zal vanavond even de factuur van G&G opzoeken. Heb ik de factuur gevonden, dan krijg je een kopietje. Voor heb ik Conties en achter Fuldas. Ik nijg naar Michelins. Dat heeft ook deels te maken dat Bibendum op mijn lijf geschreven is. 🍷 Ik zal eens kijken wat Linda onder haar S heeft liggen. Als er mee lezers zijn met een mening over de beste band, ik houd me aanbevolen voor advies.
  46. 1 point
    Het probleem met die tussenbak is eigenlijk simpel, hiju heeft weinig olie-inhoud. En je moet het wel verversen, dus dat dient GOED te gebeuren. Want als ie lekt (dus ook eens effe checken...) dan draait ie in de soep. Ik zie ze regelmatig voorbij komen met meer dan 2 ton en geen probleem. Maar er zal wel verschil zitten tussen "goed onderhoud"en "we zien het wel", zoals gewoonlijk. BTW @sonsan da's wel een heel mooie. Compliment!
  47. 1 point
    ik heb een kleine handleiding gemaakt voor mijzelf als ik in de toekomst nog een keer voor deze klus kom te staan. Tja leeftijd mijn geheugen ook niet alles meer dus leek het me wel handig. misschien dat iemand het ook kan gebruiken. Achterremklauw verwijderen . Allereerst verwijder de plaat (fig onder het frame en remklauwen. Zorg dat je een bakje hebt waar je alle kleine onderdelen zoals boutjes e.d. opbergt zodat je ze niet kwijt raakt. Ontspan de handremkabel door de splitpen (J104/75) te verwijderen of de stelbout los te draaien. Verwijder de handremkabel van de handremklauwen. Maak de veer los van handrem arm (fig 25-2). Tik de borgplaat terug zodat je de bouten los kunt draaien van de handremklauw. (fig 25-3) draai de bouten los (fig 25-4).haal de bouten en het borgplaatje(fig 25A-9751) plus onderliggende plaatje (fig 25A-9750) eruit en leg dit in het bakje voor de losse onderdelen. Tik nu de handrem klauw los, kan soms een behoorlijke ‘tik’ nodig zijn. Nu kan de achterrem klauw los gemaakt worden. Draai de nippel van de remleiding los (fig 24-2) verwijder de remblokken door de borgveertjes uit de pennen te trekken en trek de pennen (fig 24-3)eruit. Verwijder nu de remblokken. Verwijder de ‘lockwire’ die bouten van de remklauw zekeren. Nu het moeilijke en waar je moeilijk bij kunt. Gebruik altijd een platte ringsleutel 16 bij het los draaien van de bevestiging bouten van de remklauw. Met een steeksleutel zal dit moeilijk gaan plus de kans dat je de bouten rond maakt is groot. Er is niet veel ruimte maar het is mij ook gelukt dus het is mogelijk. Wanneer de bouten eindelijk helemaal los hebt gedraaid kun je de remklauwen over het achterframe tillen. Achterremklauwen verwijderen.docx
  48. 1 point
    De Goddelozen geven nergens om, ook niet om true credits, maar wel om 3 tientjes. Deookallangvroegontstekende
  49. 1 point
    He Peter Jan, Ja, die setjes heb ik ook gezien, bedoel je deze? http://www.ebay.co.uk/itm/271286001264 Heb je daar goede ervaringen mee? Goos.
  50. 1 point
    Hallo, Er zijn setjes met de kunststof delen voor de koplamp te koop op Ebay. Dat heb ik dus gedaan, bij mij waren er toendertijd 2 kunststof steuntjes afgebroken. Dat was nog met mijn vorige S-type (1999) En een schroef zou daar niet hebben geholpen. Groeten, Peter Jan
×
×
  • Create New...