Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 01/06/2023 in all areas

  1. ?? Waarom zoek je een "R " als je 1:12 wil rijden? Geniet van de paarden onder je rechter voet. Poep aan de Shell/BP...
    4 points
  2. Fijn dat je weer thuis bent! Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen en dat die ellende wegblijft. En hou maar lekker één oude Jaaaaag, staat je goed.
    4 points
  3. For the anoraks: dat geldt alleen voor model year 1994, dat is grofweg vanaf zomer 1993. Daarvoor hadden alle (3.2, 3.6, 4.0) AJ6'en de olievulpijp en -dop naast het motorblok. Uitzondering was de 2.9, die had een rode vuldop op het kleppendeksel, soort-van-vergelijkbaar met de layout op een 5.3 V12. Ter illustratie: mijn model year 1993 4.0 Sovereign Insignia, losse vulpijp, rode dop. En mijn mijn ex-model year 1994 3.2 Sovereign: zwarte vuldop in kleppendeksel En terug on topic: je roest ziet er ondergemiddeld uit. Dat voorscherm is verbazingwekkend goed, en de 'schade' bij die kabeldoorvoer valt reuze mee.
    4 points
  4. Bij een saffraan gele gaat de achterruit verwarming + spiegelverwarming auto aan bij < 4 graden Celsius. Of, als je zoals ik een passagier vorige week probeerde te intimideren, door middel van het knopje achterruit verwarming aan te bedienen. Helaas, mijn bluf werd afgestraft met de vraag: "geen voorruit verwarming in je gele taart schep?"
    4 points
  5. Mijn mening: Laat eerst de auto volledig nakijken door Raymond en wijzig daarna pas iets aan de auto dus ook nog geen andere velgen. Na volledig nazien weet je wat er moet gebeuren, op korte termijn en wat nog kan wachten. Los dat op en ervaar het eerst het verschil met nu, voordat je andere maat velgen met andere (maat) banden gaat monteren doe ook van invloed kunnen zijn.
    3 points
  6. Gelukt dank je wel 🙏🏼🙏🏼
    3 points
  7. Tegen sloopwaarde? Je kan ook een 🍎 en een 🥚 krijgen naturlijk ... beter dan een 🐈 in de 💰
    3 points
  8. Gesprek gehad met Raymond, en dus opdrachten. Contacten chekken van de zekeringdoos links voor. Even zoeken hoe dat ding te verwijderen. Accu los, positieve kabel verwijderen, palletje op de smalle zijde bij het spatboord omhoog trekken (was bij mij afgebroken!), doos naar het spatbord duwen et voilà een doos met stekkers en draaden. Alle stekers losgemaakt, maar het zag er allemaal droog en schoon uit. Auto rijden, dus de solenoide omzijld door de plastic torqschroef uit de J-gate te halen en daar m.b.v. een schroevendraaier het pientere pookje uit de P-stand te halen. Starten in "N" en rijden maar, schakelen was geen probleem, snelheid en toerenteller wel(!). De standen van de J-gate lichtten ook stuk voor stuk op. Weer wat uitgesloten ... wat het niet makkelijker maakt ABS unit was het volgende slachtoffer, eitje, alleen foto's nemen. Toen kwam het berucht lipje van het contactslot. Sleutel in de WD40, in het slot, prop papier eronder, WD40 in het slot ... TAK, dat was duidelijk, maar het lipje kwam niet verder dan de helft. Contactslot defect? Mijn OBDII scanner eraan gehangen, maar die is net te simpel om veel ermee te kunnen doen. Rijden zonder informatie is ook niet echt alles, zeker niet met alle flitsers hier in de omgeving en mijn iet wat zware voet.
    3 points
  9. Schutbord zat een klein plekje bij het massapunt. Dat heb ik zelf behandeld. Heb ook in de paravan gekeken, daar is niks te zien. Ook de plaat tegen het schutbord met de relais losgeschroefd en erachter gekeken: daar is het ook roestvrij. Idem achter de wissermotor, die heb ik ook gedemonteerd. Qua laswerk: tja, wat is betaalbaar? Het kost me ongeveer 400 euro. Vind ik meevallen.
    3 points
  10. Qua laswerk valt het allemaal reuze mee. Voetenruimtes en bagageruimte, dat is het wel zo'n beetje. Rest van de bodem is hard. Mij is aangeraden het plaatwerk rond de kabeldoorvoeren te behandelen met roestwerende zaken en niet te lassen - dat is wat ingewikkelder en dus meer begrotelijk en het moet een beetje behapbaar blijven. Dat ga ik dus doen - ben al begonnen met rx5, daarna rx10 eroverheen, dan coating van 3m eroverheen en vervolgens de hele ruimte volspuiten met tectyl ml. Dan zit dat voorlopig snor. Gootjes die precies boven de doorvoer afwateren ga ik verlengen met een stuk slang, zodat er ook geen water meer op terecht kan komen. Ik ga de auto eind februari afleveren, met bumpers en voorschermen enzo gemonteerd. Jagpoint gaat het laswerk dan doen, een aantal punten aanpakken (remmen rondom, vloeistoffen, bovenste rubbers schokdempers, onderste radaiatorrubbers) en de auto keuren.
    3 points
  11. Hoi, tja waarom die motor is gewisseld blijft gissen. Maar inderdaad, de motor die er nu in ligt lijkt heel goed, dus ik laat het zo. Motorwissel lijkt me ook a hell of a job, dus dat is niet iets wat je doet zonder dat het echt nodig is.
    3 points
  12. 3 points
  13. Wees eerlijk. Niemand gaat dit zien. Jij gaat dit niet merken want het vermogen verschil is echt maar klein. Hij loopt net zo mooi met een 3.6 als een 4.0. Dus in dat opzicht zou ik me niet druk maken over die motor. Hij loopt mooi, wat wil je nog meer. Wat ik wel heel interessant zou vinden, is om te zien welke overbrenging er in je achteras zit. DIe verschilt vaak wel tussen de 3.6 en de 4.0.
    3 points
  14. Mijn Jaguars zijn nog niet verkocht. Ik ben een tijdje wat minder actief geweest. Dit door serieuze gezondheids problemen.. Nu intussen thuis aan het herstellen van een zware operatie en in totaal bijna 7 weken opname. Nog wel even mee bezig.. Verder een paar jaar gekruiste vingers houden dat het niet terugkomt. Zal er verder niet teveel over willen posten.. Maar dit ter info, omdat ik velen hier regelmatig ontmoette. Ben nog steeds voornemens het wagenparkje in te krimpen.... Maar wellicht blijft er ruimte voor minimaal 1 Jaguar😉.
    3 points
  15. De koelers zitten erin. Deels de kabelboom al op zijn plek. De cardanas is ingekort en zit eronder. Gaskabel van de XJ40 aangepast [van een haakje een kogeltje gemaakt]en gemonteerd.
    3 points
  16. Ik zie linksonder nog een metertje dat een te laag niveau aangeeft
    3 points
  17. Een "R" heeft wel een bekend nadeel! ... het is verslavend en moeilijk om weer afscheid van te kunnen nemen
    3 points
  18. Luchtfilter motor of K&N® of Green®. Interieur filter heb ik niet in mijn Jags
    3 points
  19. Er gaat iets mis met de emoticons. De oorzaak is de forumsoftware aangezien meerdere fora op basis van deze software sinds kort het probleem hebben. Zie https://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?p=15917676#p15917676
    3 points
  20. Steuntjes en rubbers geplaatst voor de koelers , heb gekozen om de radiateur bovenste afdekplaat van de xj 40 te gebruiken en verloop plaatjes te maken en in te lassen
    3 points
  21. als je kruiskoppeling van de cardan as er zo uit ziet, rijdt je jaguar niet meer zo fijn als een jaguar kan rijden: Gelukkig heb ik er nog 3 op de plank liggen.
    3 points
  22. Motorsteunen zijn klaar klei hoekje weggehaald heb je iets meer ruimte voor de leidingen naar de oliekoeler
    3 points
  23. Ik ben niet anders gewend dan dat spiegelverwarming wordt geactiveerd in combinatie met achterruitverwarming. Zelfs in mijn camper, die niet eens een achterruit heeft 🤣
    3 points
  24. ik verdenk de spiegel verwarming er van automatisch aan te gaan, op dasis van buitentemp, maar zeker weten doe ik t niet krik zou in owner's handbook moeten staan, kan t morgen wel even nazien weet je zeker dat je die wisselaar hebt? iirc was een harddisk wel een optie (en dan CDs er zelf op copieren). maar ook dit kan ik morgen wel even nazien in t owner's handbook
    3 points
  25. Smeer eerst het contactslot even, er zit een lipje in die aangeeft dat er en sleutel aankomt, zit dit vast da denk de auto dat de sleutel er nog in zit en start niet om die reden. Pas op met smeren als je WD 40 gebruikt dat het rietje waar de olie uitkomt niet vast gaat zitten in je slot. Probeer dat eerst eens... een heeelll bekend probleem. En elke keer als de auto niet start heb je de sleutel er uit gehaald.. Als het lipje dan zwaar gaat heb je dit...
    3 points
  26. Hans, hartelijk dank, ik heb het gevonden, maar daar lag het toch niet aan. Bij nader speurwerk lag het aan de afstelling van de remschakelaar, dus opgelost!
    2 points
  27. heb weken geleden al een reactie geplaatst maar is weer niet goed gegaan (al vaker gehad met deze site, direct via link in mail reageren lukt blijkbaar niet, nu eerst ingelogd..) maar goed, uiteindelijk is het euvel verholpen. oorzaak was een versleten en gecorrodeerd kabeltje dat van de relais naar een stuk voor / van de startmotor loopt. kabeltje was een paar euro maar t was wel even zoeken. iets wat je niet van bovenaf kunt zien en waar je ook niet zomaar bij komt. iets wat ik van verschillende monteurs en kenners nog niet als suggestie had meegekregen. alle zekeringen, de relais zelf en accu (en startmotor, wat vaak genoemd werd) dus prima in orde, wat ik zelf ,met hulp ook al bevestigd had. blijft wonderlijk hoe het kan met een nieuwe, volle accu wel starten. Het lijkt erop dat je dan zoveel stroom erop gooit dat ie ondanks versleten kabeltje toch startte.. verder gelijk wat andere zaken laten aanpakken (oa lambda regelaar). meteen gekeurd. Rijdt weer geweldig! Enige wat er nog aan schort is een hoog trillend geluid bij een cilinder rechtsvoor die op de supercharger is aangesloten (koeling, extra lucht??) maar de portemonnee zag de bodem weer dus zal later moeten worden bekeken.. ik controleer zo eerst even of dit bericht wel wordt geplaatst.
    2 points
  28. Ach, wat is er mooier dan afdwalen, net als vroeger met je vriendinnetje! En waar hoor, Daimler is voor mij de luxe versie, Jag de sportieve. Echt snel rijden doe ik nauwelijks meer maar ik koester de roadholding capacities van de Series XJ, echt ‘n sports series sedan.
    2 points
  29. Ja het was het druk vrijdag... Carl... de piep op je clima zegt dat er een probleem in de clima is.. ERR/... geeft dat ook aan, denk bijv. aan een aansturing of een defect aircopomp. Voor de dasch denk ik aan een defecte zekering of een defecte zekeringskast. Een andere verdachte is een onderbreking in het CAN netwerk, en dan als eerste de automaat ECU als verdachte. Branden je lampjes op de J-Gate wel als je hem handmatig, met contact aan... als je hem door de versnellingen haalt, zo niet dan is het CAN netwerk van de je J-Gate defect. Trek de zekeringskast er even uit die aan de linkerzijde onder kap en trek de inputstekkers los en reinig deze met een cleaner, deze gaan vaak oxideren en geven dan een DASCHFOUT. Ik hoor je morgen anders.
    2 points
  30. Of voltage in de gaten houden middels OBD2 waarde? Ik denk nog steeds accu stuk🤔...
    2 points
  31. Best amusante muziek toch? Mooi dat je radio en klokje ook werken. Heerlijke knoppen heeft zo'n XJ40 nog. Groot, solide en op de tast bedienbaar. Hoeveel beter dan al die moderne touchscreens waar je tegenwoordig alles op moet bedienen.
    2 points
  32. Primadeprima, qua roestpreventie. Alleen in plaats van de tectyl zou ik Mike Sander vet gebruiken, google het maar eens. Tectyl wordt hard.
    2 points
  33. Ja daar kan je niet veel van zeggen. Leuk man wordt weer nette wagen zo. Ik kom je straks vast wel eens tegen
    2 points
  34. Als je binnen tapijt weghaalt kan je systematisch 'ontstekkeren'. 't Is ook handig om dan de zekeringkasten los te halen voor meer speelruimte én om ze meteen preventief door te solderen... Voor mijn Sovereign is toentertijd 'methode lomp' gehanteerd, waarbij we kabels hebben laten zitten, en kabel en rubber manchet extra hadden ingepakt vóór het laswerk begon (plaatje na inlassen reparatiestuk en aanbrengen primer).
    2 points
  35. Ja, toch besloten om het te doen, zolang het nog kan. We hebben nog lang genoeg om in saaie emotieloze auto's rond te rijden 😜🤣
    2 points
  36. Dat was iemand met gevoel voor heritage: de ingenieurs van Jaguar, in hun oneindige wijsheid, stopten her en der schuim in de holle ruimtes van de XJ40, met als beruchtste plekken de A-stijl en het voorste subframe. Omdat schuim behalve geluiddempend óók vochtvasthoudend is, weet je meteen waarom díe delen zo roestgevoelig zijn...
    2 points
  37. Als ik de foto van de bobine zie denk ik dat je veel water op die plek hebt gehad...
    2 points
  38. Dank allen! Nu weer on topic🤣. (Okee ik begon😉) Ik heb binnenkort een kijker voor de goedkoopste XKR van NL. Het lukt nog niet goed om een afspraak te maken maar hoop dat het serieus is🤞.
    2 points
  39. Hoop dat het snel weer goed met je gaat. Beterschap.
    2 points
  40. 2 points
  41. Ja mooie wagen, ik zou 't ook zo doen.
    2 points
  42. Ik wisselde ook regelmatig van auto's tot ik een 911 cabrio kocht. Die heb ik 11 jaar gehad en toen pas verkocht om op zoek te gaan naar iets anders leuks, wat een V8 in leuke verpakking moest zijn. Dat bleek niet zo makkelijk als gedacht, maar toe ik in mijn STR had gereden wist ik dat het deze moest worden. Dat was in 2016 .....
    2 points
  43. Wat is er verder aan onderhoud gedaan? En hoe is er mee gereden? Een 5.0 liter kan aardig wat kilometers draaien. Een automaat die 2 ton op de top van z'n kunnen heeft moeten werken zal redelijk gaar zijn. Of er komt een juweeltje deze kant op of er komt een compleet afgejakkerde bak deze kant op. Kun je iets van onderhoud achterhalen? Zo te zien sinds 2015 in Nederland en hier 165.000 km gereden door dezelfde eigenaar ?????
    2 points
  44. Netjes gedaan. je kan de oliekoeler ook gewoon weglaten. Jaguar heeft zelf bij de 93-94 uitvoeringen, en bij de x300 dit ook gedaan. Er zit dan een simpel bochtje onderaan het oliefilterhuis om de openingen door te lussen. de oliekoelers zijn notoire lek-bakken. Hoe weet ik dat: nou, ik dacht dat ik em in mijn camper ook zo nodig moest laten zitten. Met als gevolg oliedruppeltjes... in mijn series 1 zit ie ook niet.
    2 points
  45. Ik monteer na aankoop altijd een K&N filter.
    2 points
  46. Er hoort inderdaad een rubber ring op, er zit ook een grove voor. De dikte van de ring bepaald de stand van de text. Staat dus niet bij elke auto recht.
    2 points
  47. Budget uitvoering? 😆 Dat heeft de STR wel. Toch?
    2 points
  48. Sommige zaken dien je gescheiden te houden, oh wijze. dedehuismanspelendepensionado
    2 points
×
×
  • Create New...