Ga naar inhoud

Erelijst


Populaire inhoud

Toont de meest gelikete inhoud sinds 07/22/2017 in alle zones

  1. 5 punten
  2. 3 punten
    V.w.b. je opmerking over de kevlar blokken. Wat ik zo al gelezen heb zijn dergelijke blokken juist helemaal niet zo geweldig voor dagelijks gebruik. Ze moeten opwarmen voor ze een beetje goed remmen en ze schijnen ook de schijven sneller te doen slijten. Ik zou het bij gewoon standaard spul houden. Guus
  3. 3 punten
    Victory! De eerste meters op eigen kracht naar het tankstation en terug zijn geslaagd. nog wel wat af te stellen maar het geeft de burger moed.
  4. 2 punten
    Een teken van 'hier is iets mis' is als je de remblokken vervangt en eentje is 'zo goed als nieuw'...behalve dan dat daar vaak een laag bagger op zit van hier tot Tokio. Zo'n Jag zou echt wel goed moeten remmen, tenslotte liepen die dingen toen ook al 200+. Als je met een Mini (10 inch wieltjes, NIET-zelfstellende trommelremmetjes) keihard op het pedaal gaat zit je ook met je gezicht op de voorruit... Het nadeel is, vanaf 160 terug naar nul, dat ga je nog net redden met smeulende remschoentjes. Die EBC blokken heb ik op mijn 'circuit Mini' gezet en op m'n opgefokte Capri. Redstuff kan ook, maar die moet je 'opwarmen' en ze slopen je remschijven. Dan heb ik het over karretjes die boven de 200 lopen en regelmatig van 200 naar 60 teruggeremd werden en rondenlang. Weet niet wat jij met je Jag doet... Met dikke aanhangers (die niet geremd zijn...) van een berg af racen? Een 'series' Jag heeft volgens mij rondom schijven, vooraan geventileerd, alsmede 3-pots remklauwen. Daar kan je de bakstenen zowat mee uit de straat remmen.
  5. 2 punten
    Nu wel, zaterdag kreeg ik ze niet in beeld? Snap computers soms gewoon niet, zijn net mensen af en toe.
  6. 2 punten
    Ooowhhhh..... Dus JLR heeft een partij leftover gadgets van Ford overgenomen.
  7. 2 punten
    Soms is er zoveel wat we voelen, maar zo weinig dat we weten te zeggen. Met de Zeeland tour nog gezamelijk met mijn vrouw, Roelien en Paul uitgebreid geluncht. Best wel diepgaande gesprekken gehad over zijn ziekte en hoe hij ermee om ging. Hoeveel hij nog wilde doen, maar helaas. Ik ken hem al vanaf het begin, een rustige interessante man. We gaan hem missen en zal nog heel lang in onze gedachten zijn. Ik ben blij dat ik hem heb leren kennen. Had regelmatig gesprekken met hem over het forum en hij had daar goede ideeën over.
  8. 2 punten
    Ik ben geschrokken van het bericht dat onze Paulus is overleden. Niet dat ik veel contact met hem heb gehad maar hij hoorde wel tot het meubilair. Daar komt bij dat zijn auto de inspiratie voor die van ons is geweest. Ik condoleer zijn vrouw en wens de familie sterkte.
  9. 2 punten
    Het hele verhaal krijgt door het plotseling overlijden van Paulus een wrange bijsmaak. Het contact met hem was altijd leuk en prettig. En het is ook zijn auto geweest die ik in het echt heb gezien waardoor wij besloten hebben onze 308 in Meteor Gray te laten spuiten. Hij heeft ook op mijn verzoek de kleurcode opgezocht zodat wij ook echt de juiste kleur zouden krijgen. Bij deze draag ik het uiteindelijke resultaat op aan PaulusP, een gewaardeerd forumlid.
  10. 2 punten
    Ik heb de Jaguar inmiddels terecht, toch de timing iets verzet en kabelboom los gehad en een aantal stekkers vervangen en die witte stekkers er tussen uitgeknipt en nieuwe eraan gemaakt Was van 1 injector een stekker kapot en van die extra lucht klep ook de stekker weg gerot toevallig nog een sloper Datsun staan met de zelfde stekkers haha maar goed auto rijdt weer fijn, nog nooit zo mooi gelopen en dat schakelen nu ook nadat we de bak schoon hebben gemaakt en nieuw filter ingezet hebben
  11. 1 punt
    hoi Ik heb het ook omgebouwd naar 4pots/geventileerd alleen remklauwen dat gaat/past niet,je hebt ook de rest nodig [fusee] dan moet alles opnieuw [camber] enz ingesteld worden je kunt beter een compleet vooras van serie 3 er onderzetten
  12. 1 punt
  13. 1 punt
    Heren, Ik ben opzoek naar de originele radio van een XJ6 series III (1985). Een afbeelding van de radio zou genoeg moeten zijn om mijn zoektocht voort te kunnen zetten. Hierbij nog een aantal plaatjes vd auto Ruud ps we zijn nu bezig met de volledige renovatie vd auto... vandaar de zoektocht naar de originele radio.
  14. 1 punt
    Beste Jaap, Blokken zal niet snel het probleem zijn. Staal op Staal remt ook nog best prima ook daarmee blokkeren de wielen is alleen niet lekker te doseren maakt herrie en maakt alles kapot. Als je echt remkracht te kort komt zou ik ook eerst eens gaan kijken hoe het met je klauwen, hoofdremcilinder en rembekrachtiger is. Als je bij stilstanad hard op de rem trapt en vast houd wat gebeurd er dan. (niets of zakt langzaam weg) Als je pedaal langzaam weg zakt zit er ergens een lek. Let op je hoofdremcilinder kan ook intern lek zijn en dat is meestal niet te zien. Controleer of al je blokken gelijkmatig afgesleten zijn (alle 4 de voor remblokken gelijk aan elkaar en alle 4 achter gelijk) zo niet dan zitten er of zuigers vast of verstoppingen in je leiding/slangen. Als je rijd en je begint langzaam met remmen wat gebeurd er dan? Trekt hij naar 1 kant kort durend of lang durend? En als je in 1 keer hard remt gaat hij dan netjes recht door. Je moet misschien een heel klein beetje harder remmen als een moderne auto maar je moet echt wel makkelijk in staat zijn alle 4 de wielen te laten blokkeren. Maar let op waar je dit uit probeert (lege parkeerplaats). Bij mij is alles nieuw en bij de apk slechts 1% verschil tussen rechts en links voor en achter slechts 4,5% en daar gaven ze aan dat het remvermogen met gemak voldeed aan de apk eisen van een gloednieuwe auto. Ze waren met name onder de indruk van het zeer geringe verschil tussen rechts en links. (Dit mag 30% zijn)
  15. 1 punt
    Mooi hoor Rene, die spaakwielen zijn heel mooi erbij. schokbrekers zijn prima. Rode Koni's en allemaal droog.
  16. 1 punt
    Ik heb de as met de meeste speling er al af en ga het op deze manier even testen en als het nodig is vervangen. De as ligt namelijk al op de werkbank
  17. 1 punt
    Neuhhhh... Als het tegen zit een paar kettinkies, een paar geleidertjes, een waterpompie en een koeltorentje. Als ik het goed heb doet een monteur die dit vaker gedaan heeft het werk in ruim een dag. Een volledige modificatie is dus een berenklus waar de Haynes waarschijnlijk 5 sleuteltjes voor zou vermelden.
  18. 1 punt
    Mode trends veranderen idd. Denk wel dat in de latere/huidige dure modellen mooier leer werd verwerkt met decoratieve stiksels. Bernhard kreeg destijds zelfs Fl.30.000 korting op zn Ferrari omdat hij zelf exclusief leer aangeleverd had.
  19. 1 punt
    Ik heb m'n vrouw pas een nieuwe portemonnee cadeau gedaan van egel-leer....
  20. 1 punt
    Ik ben er ook bij Henk met de Jag (knock on wood..). Hopelijk droog weer, heb er wel zin in!
  21. 1 punt
    Dat is hetzelfde toch....
  22. 1 punt
    Ja, British parts dus. I vergeten, sorry.. deze engelse firma wordt forumsponsor met dank aan Ray die er zelf ook inkoopt. Wat handig is op hun site, is dat ze aangeven of het een Jaguar onderdeel betreft of een ander merk.
  23. 1 punt
  24. 1 punt
    Goed nieuws voor mensen die Britse stijl graag met ruimte combineren zónder in een SUV te stappen: de huidige Jaguar XF komt er tóch als Sportbrake! De carriére van de nieuwe XF Sportbrake is al interessant voordat iemand de auto gezien heeft. Aanvankelijk ging namelijk het gerucht dat de eerste XF Sportbrake geen opvolger zou krijgen. Later werd duidelijk dat de komst van de auto toch niet was uitgesloten. Vandaag blijkt, uiteraard op de Autosalon van Parijs, dat de auto er tóch komt. In 2017 is het zover, belooft Jaguars Design Director Ian Callum. De nieuwe XF Sportbrake wordt de derde stationwagen uit de geschiedenis van Jaguar. De eerste was de X-type Estate, die volgens velen een wat anonieme uitstraling had. Dat was bij het meest recente voorbeeld, de vorige XF, een stuk beter voor elkaar. BRON
  25. 1 punt
    21,4 to14,2 kg.m {90 to 110 ib.ft en daar na borgen volgens service manual
  26. 1 punt
    (Forum)leden als Paul zijn om een voorbeeld aan te nemen. Het forum leeft op leden als Paul (en Arend Jan). De passie en behulpzaam. Serieus en tegelijk de humor. Consequent 'aanwezig' doch nooit opdringerig. Kunnen luisteren en kunnen spreken. En dat 'alleen als lid' op een forum kennende. Moeilijk voor te stellen hoe hij als familielid en naaste vriend was. Of eigenlijk ook weer niet ... Condoleance en sterkte voor zijn familie en vrienden. PaulusP met de P van Prachtig
  27. 1 punt
    Bluewalls are gone, I rest my case. Schitterend👍
  28. 1 punt
    Ik zou even naar de plaatselijke electronica shop gaan en een nieuwe micro schakelaar ophalen.
  29. 1 punt
    Die na een dienstbaar leven voor een groot gedeelte in de plastic soep terechtkomt. De wol wordt heel milieuvriendelijk van de andere kant van de aardkloot gehaald. Not. Waarom is de wol van bijvoorbeeld Schotse schapen niet geschikt? Nadenken over het milieu vind ik prima en ik probeer er in mijn eigen miniwereldje ook wel degelijk rekening mee te houden. Maar 'groen' en 'eco' zijn inhoudloze marketingtermen geworden. Vandaar mijn opmerking dat ik niet zo goed weet wat ik er van moet denken.
  30. 1 punt
    Volgens mij worden runderen niet primair gefokt voor de huid, in tegenstelling tot bijvoorbeeld nertsen. Wat mij betreft een leuke marketing truc waarmee de rijken hun egoistische imago kunnen oppoetsen met groene stemmingmakerij. Je bent natuurlijk pas echt een grote jongen als je 5k stopt in milieu vriendelijke bekleding van gemalen petflessen.. Weer een extra stap in zelfverwezenlijking.
  31. 1 punt
    Ik ben nu met vakantie, maar na de vakantie kijk ik even voor je.
  32. 1 punt
    IMG_2027.MOVIMG_2028.MOVIMG_2032.MP4 Omdat jullie zo van filmpjes en foto's houden. vandaag was een mooie dag. Morgen voorkeuring voor APK. eens kijken wat dat weer voor werk oplevert.
  33. 1 punt
    Ok, roest is wel een belangrijk en blijvend punt van aandacht. Maar loop daarom niet voorbij aan een x300, ze zijn zo leuk
  34. 1 punt
    Ik heb ze ook gewoon liggen, in chrome en in kleur. Hendrikus heeft er ook genoeg. Bumperlip heet het.
  35. 1 punt
    ik zie dat je temperatuurmeter en je benzinemeter het niet doen, hoe komt dat.toeren tal is ook iets wat te hoog rond de 800 toeren is perfect. ziet er wel geinig uit zonder moterkap
  36. 1 punt
  37. 1 punt
    Ik heb een S-type V6, die is iets zwaarder dan de aluminium XJ. Maar die van mij heeft een handbak. Je kan er zeer 'gezapig zoevend' mee rijden maar ook mee scheuren. Tot het niveau dat je vrouw gaat krijsen. Ik trapte 'm vanmiddag even op de staart en ze deed meteen een sirene na. Mijn buurman heeft een Mercedes 300E (ja, type taxi, snelste uitvoering). Die dacht altijd dattie een snelle auto had. Nou, niet meer nadat ie een beetje bleek uit de Jag kwam. En dat is dan een klein 'drie-litertje'.... En nogal wat meer luxe uitstraling (nouja, tegenover een taxi... alhoewel daar ook leer en van alles in zit). Ongetwijfeld kunnen de 8-pitters het nog een beetje beter. Maar ook meer gewicht op de vooras. En variabeler gewicht op de achteras, cq in de benzinetank. En meer gerinkel in de portemonnee, ook dat... Lijkt mij (ik heb er nooit in gereden) dat vooral het koppel bij lage toeren veel zal schelen. De vraag is wel of je dat gaat missen met een (bij de XJ standaard) automaat. Als ik 60 rij in de 5 is er geen spectaculaire acceleratie bij plotseling op het gas gaan. Maar als ik dan terugschakel naar 2 is het maar goed dat er TC op zit... Uiteindelijk zal de rest van de auto belangrijker zijn dan de motorisering, die is in alle gevallen 'adequaat'. Ik zou zeggen, ga voor de beste en de mooiste, wat zal het boeien wat er onder de kap ligt. Grace, space en pace zijn in alle gevallen gegarandeerd!
  38. 1 punt
    Gewoon nieuw te koop en gebruikt zullen er ook maar genoeg zijn, zo bijzonder is dit onderdeel niet. Ook op Ebay
  39. 1 punt
    ik heb de XK ingeruild om praktische redenen. ( ik kan mijn moeder van 89 echt niet meer met haar kont over straat vervoeren. De XJ is dan gewoon veel praktischer qua instap. En de rollator past in de kofferbak).
  40. 1 punt
    Keerring vervangen ging prima met de bak onder de auto. Cardanas flens kan op een spiebaan eraf nadat borgmoer en splitpen eraf zijn. Wel eerst de gehele bak ophanging eraf gehaald en de bak ondersteund met een krik om er goed bij te kunnen. De oude keerring was keihard en brokkelde af. Geen wonder dat er olie uit lekte. De incontinentie van de oude dame is gestopt. Nu nog ff wachten op de nieuwe bouten van de achterbumper want die waren te gaar om er nog op te zetten. ondertussen de achterbank er maar eens uitgehaald om het leer schoon te maken en te behandelen. Wat me het meeste meeviel was hoe netjes het onder de bank schoon en roestvrij is. Bank zelf moet nog wel wat aan hersteld worden maar de algehele staat valt niet tegen. Tenslotte nog steeds wachten op de verdeelkap van powerspark. Pakketje is net getraceerd in Rotterdam. Hoe leuk zou het zijn om voor maandag als ik weer aan het werk mag de eerste meters echt te hebben gereden.
  41. 1 punt
    Wij zitten dat weekend redelijk in de buurt dus we gaan hier eens kijken. Guus
  42. 1 punt
    Mijn auto's bijna altijd 'gevonden' in uithoeken van Nederland. Achteraf gezien had ik de ritten er graag voor over.
  43. 1 punt
    Die stond laatst als 'verkocht' op Internet. Niet doorgegaan dan lijkt me, informatie om in het achterhoofd te houden, wellicht is daar een voordeeltje uit te halen.
  44. 1 punt
    Mooie auto. Prijs meer dan ok als de auto in het echt er nog steeds zo mooi uitziet. Kleurstelling en opties: . Bedrijf scoort ook goed in reviews. Ik zou zeggen: gaan kijken!
  45. 1 punt
  46. 1 punt
    Fantastisch . Dit soort uitkomsten maakt het JF..
  47. 1 punt
    teveel hart voor de zaak, dus hier help ik zeker mee!
  48. 1 punt
    als ik tegen die tijd een XK heb gevonden (die mij aanstaat) dan kom ik zeker.
×