Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

1. Today
  2. Gek die storingen soms? ik heb ook wat spook in mijn auto de S-Type 2002. als ik mijn auto met de afstand op slot doe hoor ik geen piepje meer maar werkt wel gewoon. Nu komt het rare verhaal: als ik s.morgens wil openen werkt mijn afstand niet meer, en moet ik met de sleutel openen hoor ik wel de veiligheid zoemen, dus snel de sleutel in het contact en klaar.! het is echt maar soms dit gebrek.en als ik start en de motor loopt, zie ik mijn display langzaam oplichten naar voluit. alles werkt verder naar behoren maar dit is gek. Ik weet niet of er een relay is die misschien vervangen moet en waar zitten deze? van de afstand bediening of extra massa draad die niet goed contact maakt? ergens. wat moet ik zoeken. uitlezen is hier een probleem omdat ik in Litouwen woon en er geen jaguar in de buurt zit. mijn garage leest hem wel uit maar met een standaard computer. dus moet ik gokken op een lezer die dit euvel ooit heeft gehad. Ik kan gewoon tuffen maar vind het wel vervelend. grt nicolaas
  3. ☝️ Dus......dat 😉
  4. de "10" in het type nummer verwijst naar de opening. Dus niet allen de warmte graad voor een bepaald model, maar ook de grootte van de vonkbrug ligt vast in het gehele type nummer. Dit omdat je niet (meer ) mag buigen aan de massa electrode. (of elektrode voor de Neerlandici onder ons, electro is met een "C" )
  5. Ik heb van horen zeggen dat bij de X350, XJR er standaard NGK IFR5N10 Iridium inzitten met een pre-gap van 0,9 tot 1,0 mm. Ik weet niet of er ook een specifiek type en merk in de X moet.
  6. Ik wel. Ooit heb ik 4 NGK's gekocht voor mijn XM. Nieuw in doos bij Brezan. Tijdens een meeting al ouwehoerende de bougies verwisseld en daarna liep de motor niet lekker. Uiteindelijk de bougies er uitgehaald en wat bleek? Drie NGKS's en een Bosch. En een van die NGK's was ook anders als de andere twee. 😮
  7. Groot gelijk. Inkorten is meestal een tijdelijke oplossing. Het rubbert veroudert en heeft zijn beste tijd gehad.
  8. Proficiat Peter Jan. Ziet er schitterend uit. Na bijna 6 jaar helemaal klaar en tijd voor een nieuw project? Groeten, Harrie
  9. De carrosserie is van aluminium, de massapunten weer lassen is nog niet zo eenvoudig. Bij mijn X350 was er een boutje in de buurt gemonteerd, heb er helaas geen foto van. Maar zonder goede massa heb je zeker dergelijke problemen. Guus
  10. Yesterday
  11. Ingekorte slang werkt goed .......Maar voor de kosten hoef ik het niet te laten, dus vervangen die hap😉 # tip top.
  12. Dat is goed nieuws Fred, zo jammer om door zoiets gepest te worden. Het kan altijd natuurlijk als ze de bougie een keer hebben laten stuiteren. Het is toch altijd leuker om het zelf op te lossen. Weer eentje om toe te voegen aan oorzaken voor het "plofjes in het luchtfilter" probleem. 😁
  13. De gewenste DVD in de DVD speler doen en dan motor aan en even laten draaien (of een stuk rijden). Tijdens deze periode is de o.a. de navigatie niet beschikbaar maar komt na ongeveel 15 min weer in beeld en dan werkt alles weer. DVD blijft in de speler zitten.
  14. Hoi, nee dat gaat niet lukken.. Een luchtmassa meter meet de massa van de lucht welke aangezogen wordt voor de verbranding (daarom heet tie ook zo !) Dus zonder deze luchtmassa meter "denkt" de auto dat er geen lucht aangezogen wordt en zal de aansturing van de injectoren enz niet kloppen en de motor niet gaan lopen. Er kan van alles aan de hand zijn hier, ik zou eerst uitzoeken wat er in ieder geval goed is, zo kom je dichter bij de oplossing. Succes, Wilfred
  15. JimJag, het ploffen is weg, hij loopt weer als een zonnetje. Wat heb ik gedaan? Als ik een stekker van een bobine afhaalde werd het ploffen veel erger maar Ik dacht als ik de voorste rij bougies nu eens verwissel met de achterste want die voorste drie zaten er al weken in en waren dus goed. Het is makkelijker om de voorste stuk voor stuk te verwisselen met oude bougies om erachter te komen welke er niet goed zou zijn dus heb ik eerst de middelste omgedraaid van voor naar achter omdat je daar nog net bij kunt zonder het hele inlaatspruitstuk te verwijderen en even proberen, nou dat ging gelijk goed geen geplof meer. Even naar Amsterdam gereden voor een boodschap, perfect geen inhouden meer of ander gehik en gestotter. Dus de middelste van de achterste bougies was niet goed, voor heb ik nu een oude in het midden en een beetje bijgesteld zodat hij dezelfde opening heeft als een nieuwe. Ik had ze vorig jaar al gekocht dus terugbrengen gaat niet meer maar ik ga natuurlijk wel een nieuwe kopen. Nu nog afwachten of het goed blijft, ik heb in mijn hele leven nog nooit meegemaakt dat een nieuwe bougie niet goed was. Bedankt voor het meedenken. Groeten, Fred
  16. op lpg lijkt de auto niet te blijven lopen, ik ben bang dat er gewoon geen gas meer in de tank zit, dus nu op de kar en even langs het lpg station. loopt een series 3 zonder luchtmassameter gewoon stationair op benzine?
  17. kan je ook op het laatst nog mee of moet je inschrijven. ik ben niet zo'n planner weken of langer van te voren.
  18. ABC-led.nl Het gaat hier om de T5 LED. Ze zijn polariteits gevoelig, dus even kijken wanneer in welke stand ze het doen ..
  19. Ziet er mooi uit, maar ik mis iets in je topic Wilfred . Partnummer? Leverancier?
  20. Last week
  21. Benny Higgenbotham2 years ago So, what was the issue?? REPLY Hide replies steveff ff2 years ago James Franklin it was this ignition coils 1 REPLY Benny Higgenbotham2 years ago steveff ff Thank you! 1 REPLY steveff ff2 years ago Hope it helps you out REPLY Het klinkt wel hetzelfde hier.. En ze zijn losgeweest.. En wat als je steeds een stekker van de bobines haalt en kijkt wanneer het ploffen wegvalt? Als je het dan bv nr 3 is, dan bobine 3 wisselen met een andere bv nr 1. Dan nogmaals checken of het ploffen dan wegvalt als je nr 3 of die nr 1 loshaalt.
  22. Ik had ook nog ff zitten googlen.. Weet niet of je hier iets mee kan? Re: Jaguar x type air box popping noises helppppp we had the same problem with the air box popping back , found the fault was a split air intake hose . remove plastic cover over the engine only 3 screws and oil cap .you will see the hose on the right front https://www.jaguarforum.com/showthread.php?t=25303
  23. Tsss nie te zien, dat blauwe pitje. Ik weet het. Maar LED exterieur kan wel: in mijn S3 en diXie: LED achteruitrijlampjes en in het heldere glas van mijn richtingaanwijzer (X-type) zit een oranje lampje wat oranje knippert..(duhh) en wit licht als de achteruitrij versnelling is ingeschakeld: 'n zee van licht.
  24. Hallo, Een leuk onderwerp, LED verlichting. Maar nooit in mijn oude antieke Series 3, dacht ik.. Althans, niet aan de buitenkant. Ik heb het wel toegepast voor de signaal verlichting, met name het blauwe groot licht lampje zag ik overdag nooit. En ik maar denken dat de tegenliggers mij zo aardig vonden. Ik moet zeggen dat het resultaat heel fraai is, en voor 89 cent per lampje kun je niet sukkelen toch ?
  25. Hoi, mooie auto hoor en succes met de werkzaamheden. Tja, een Series 3.. Ik heb er zelf ook een en wel uit 1979, 30 juni wel te verstaan. De eerste in de serie. Het grappige is dat deze is gefabriceerd op 3 april 1979, dus nog voor de officiële introductie, maar dit terzijde. Ik heb deze nu net 9 jaar, gekocht in een rijdende staat maar met werk te doen. Hetgeen een eerlijk verhaal was. Inmiddels al ruim twee keer de aanschaf prijs er aan uitgegeven terwijl ik zelf toch ook een hoop heb gedaan. Het resultaat is nu dat het een veilige en betrouwbare auto geworden is die ik ook niet meer weg doe. Maar goed, hoe is het op dit moment met jouw Series 3 ? Die bakfires zijn niet echt lollig natuurlijk. Heb je alles al vanaf de basis nagekeken ? Let op: Bij jouw 4.2 motor zit cilinder 1 bij de versnellingsbak, dus niet bij de radiator ! Maar dat wist je waarschijnlijk al. Succes in ieder geval. Wilfred
  26. Ben d'r klaar mee. Hij is te koop vanaf volgende week woensdag.
  27. Bij de slang met de witte streep zie je dat hij ook al bol gaat staan. Die streep is voor de positie en waar de klem komt. De slang daar naast heb ik ingekort Verstuurd vanaf mijn One Max met Tapatalk
  1. Load more activity
  • Create New...