Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Heb je de foutmelding reeds laten resetten. Accu kabel 30 minuten loskoppelen?
  3. Today
  4. keesh

    Samenwerking JDCH

    JDCH en JF bestaan al geruime tijd en de meeste hebben al een keuze gemaakt waar ze bij willen horen. Ook zijn er die zich bij beide thuis voelen en dat kan ook wanneer je iedereen in zijn waarde laat en geen onderscheid maakt. Een bouwvakker kan net zo gedreven zijn in zijn hobby als een advocaat maar beleven de hobby toch weer anders.
  5. Laan

    Samenwerking JDCH

    Daar kun je 100% op rekenen!
  6. Jaguar designbaas toch niet met pensioen. Er zijn maar weinig ontwerpers die zo hun stempel hebben kunnen drukken op diverse automerken als Ian Callum. De Schot (en broer van de eveneens Schotse designer Moray Callum) heeft de afgelopen 30 jaar parel na parel afgeleverd. Natuurlijk had hij het voordeel om bij merken te werken waar een sierlijk ontwerp op prijs gesteld wordt, met name bij Jaguar en Aston Martin heeft de 64-jarige Callum absoluut topwerk afgeleverd. Stel dat ze bij BMW Callum hadden aangenomen in plaats van Chris Bangle… Afgelopen maand heeft Ian Callum afscheid genomen van zijn werkgever Jaguar Land Rover (JLR). Gezien de gages die de man in zijn leven heeft mogen ontvangen en de leeftijd verwacht je onwillekeurig dat Callum achter de geraniums gaat zitten, maar niets is minder waar. Hij heeft naamlijk designbureau CALLUM in het leven geroepen. Het bedrijf is gevestigd in Warwickshire. Callum is niet de enige aanwezige, ook ingenieur Adam Donafresco (de man achter vele Nobles en Aston Martin GT-modellen) en David Fairbairn (de man achter de E-Type Lightwheight) zullen werkzaam zijn voor CALLUM. Donafresco en Callum zijn de oprichters, samen met Tom Bird. Hij wordt de commerciële man, dankzij Tom Bird maakte de Jaguar C-X75 acte de présence in de James Bond-film Skyfall. Hun eerste project wordt al over een paar weken verwacht.
  7. Ik weet niet of wat ik nu te vertellen heb iets toevoegt maar ik vind dat in dit forum met respect met elkaar omgegaan wordt. Je wordt hier niet afgezeken terwijl wel ieder zijn mening geeft. Ik heb dat zeker in andere forums anders meegemaakt. Ik ben dan ook blij verrast omdat je bij een merk als jaguar eigenlijk wel een beetje verwachte dat bepaalde personen een beetje geweerd zouden worden. Maar niets van dat alles, het vrijblijvende is voor mij ook erg belangrijk. niets moet en bijna alles kan. Ooit was ik lid van een club waar ik na 2 bijeenkomsten alweer weg ben gegaan i.v.m. het niet accepteren van nieuw bloed en omdat ik geen purist ben. Ik houd ervan om mijn auto een persoonlijk tintje mee te geven, op dit forum kan dat zonder afgezeken te worden. Ik hoop van ganse harte dat het karakter en geest van het forum blijft zoals het nu is.
  8. Ook het JDCH is positief ingegaan op het aanbod dit proces te begeleiden. Ook zij vinden het een pluspunt dat ik bekend ben met zowel het JF als met de JDCH. Zie mij dus niet als 'een partij' maar als onafhankelijk begeleider. Ik bepaal niet de uitkomst van dit proces maar draag bij om het proces goed te laten verlopen, ongeacht de uitkomst van dat proces. Een samenwerking is voorspelbaar succesvol als een win-win situatie wordt bereikt, voor de organisaties maar bovenal voor hun leden. Daarom zal de samenvatting van 13 mei een inbreng zijn in dit proces. Mocht je wensen, belangen, win-punten zien die niet in het overzicht staan laat het dan weten. In dit topic of stuur me gerust een Pb.
  9. wimb

    Samenwerking JDCH

    Inderdaad goed dat er nog steeds overleg is. Dat betekent dat de wil er is en dat is de basis en het allerbelangrijkste. Ik gebruik graag metaforen en ik zie de samenwerking tussen JF en JDCH net als de relatie tussen Penny en Leonard uit The Big Bang Theory. Voor wie de serie niet kent: zij zijn twee totaal verschillende personen qua achtergrond, opleiding, etc. maar voelen zich tot elkaar aangetrokken. Dat gaat in het begin heel stroef vanwege de grote verschillen maar uiteindelijk trouwen ze met elkaar. Okay, een 'huwelijk' tussen het forum en de club gaat te ver. Maar de parallel is wel dat we aan elkaar moeten wennen en dat kost tijd. De zomertoerrit is een mooi moment om 'aan elkaar te snuffelen'. Dit is een proces dat tijd kost en niet geforceerd moet worden.
  10. Jag42

    Samenwerking JDCH

    Het is al mooi dat er weer overleg is. Mochten er zaken spelen waarop e.e.a. stroef of vast dreigt te lopen is het wellicht een idee om een apart topic te openen waar postieve & constructieve bijdragen / ideeën geplaatst kunnen worden alleen wanneer dit nodig is. Maar mooier nog wanneer beide partijen elkaars voordelen duidelijk kunnen maken en gaan zien.
  11. Yesterday
  12. Laan

    Samenwerking JDCH

    Het is inmiddels half juli en er is weer een gesprek geweest. De intentie voor samenwerking is er, maar over de "plussen" over en weer is nog geen overeenstemming. JDCH heeft wel haar wensen ten aanzien van JF op tafel gelegd, maar ik zie daar nog niet zoveel voor terug in omgekeerde richting. Ons forumlid Fasett, tevens jdch lid, gaat zien of we dat vlot kunnen trekken. Hij is daar erg goed in en maak daarom graag gebruik van zijn aanbod. Ik hou jullie op de hoogte hoor
  13. Dan weten we ook gelijk waarom JLR in de UK blijft en niet net als sommige collega's voor de Brexit vlucht naar het vasteland. Zal wel onderdeel deal zijn, slimme jongens die Jaguar luitjes.
  14. Het meeste kan wel of helemaal niet gebeuren, maar het meeste is toch wel het onderstel ( rubbers). Zoals je kan lezen met de luchtvering eigenlijk meer in gebieden waar grote temperatuurverschillen zijn in Europa een stuk minder probleemgevallen Verstuurd vanaf mijn One Max met Tapatalk
  15. Van XJR Rijders..... https://www.jaguarforums.com/forum/xj-xj6-xj8-xjr-x350-x358-28/what-look-out-x350-you-need-know-112913/ De X350/ 358 is eigenlijk bijna probleemloos mits goed onderhouden. De ophanging dat is de Achilles hiel. Met name de draagarmrubbers Heb ik laten vervangen bij G&G exemplaren met polyurethaan bussen. Ik rijdt eigenlijk probleemloos tot nu toe. "Knock on wood" Verstuurd vanaf mijn One Max met Tapatalk
  16. De opluchting is groot. Jaguar Land Rover (JLR) heeft het nog altijd niet makkelijk. De Brexit staat om de hoek, het noteert al tijden rode cijfers en het concern is ook nog eens bezig met het verfrissen van zijn modellengamma. Jaguar Land Rover zet sterk in op het elektrificeren van zijn catalogus. Dit gaat uiteraard gepaard met de nodige uitgaven. De Britse overheid heeft deze week toegezegd JLR een handje te zullen helpen. Volgens The Guardian heeft Theresa May deze week een zogenaamde ‘loan guarantee’ uitgedeeld aan JLR, zodat het concern met een iets kalmer gevoel in het hoofd aan de slag kan met het bouwen van elektrische auto’s. Naar verluidt staat de Britse overheid garant voor tenminste 500 miljoen pond, omgerekend ruim 550 miljoen euro. Het plan is opgezet om Jaguar Land Rover te ondersteunen een spreekwoordelijke voet tussen de deur te krijgen in de wereld van elektrische voertuigen. JLR is momenteel redelijk goed bezig met de I-PACE, maar wil zijn aanwezigheid op de EV-markt uiteraard verder uitbreiden met nieuwe modellen. De loan guarantee houdt in dat de Britse overheid de miljoenenrekening van JLR zal betalen, als het concern niet in staat is zelf de financiën af te handelen. JLR kan de ondersteuning goed gebruiken, daar het momenteel druk bezig is met de ontwikkeling van een elektrische Jaguar XJ.(BRON:AUTOBLOG)
  17. Dat zal je moeten vragen bij JDCH😊
  18. en voor niet leden? kunnen die wel mee meerijden?
  19. Een familielid van mij overweegt de aanschaf van een XJR uit 2008 met ruim twee ton op de teller. Ziet er prachtig uit maar wat voor een adders kunnen o/h gras zitten. Auto is origineel NL en met een volledig afgestempeld OH boekje. Zitten hier ook automaat bakken in die rond deze (of eerder) km stand de geest geven indien nooit onderhouden. Onderstel problemen met de vering e.d.? Heb hem al geadviseerd om deze auto door een specialist te laten bekijken.
  20. Last week
  21. Klasse ! Even overgenomen. Weet dat de toegankelijkheid ook moeilijk is !
  22. JDCH regio Zuid organiseert op zaterdag 20 juli samen met SNG Barratt Nederland een rally door het prachtige landschap van Noord-Brabant. Onze gastheren van SNG Barratt in Oisterwijk verzorgen speciaal voor de JDCH-leden een mini-opendag. Onze gastheren van SNG Barratt in Oisterwijk verzorgen speciaal voor de JDCH-leden een mini-opendag. Vanaf 12.00 uur heeft u de mogelijkheid met de Jaguar- en Daimlermedewerkers van SNG Barratt kennis te maken. Voorafgaand aan de tourtocht die om 14.00 uur begint, biedt SNG Barratt u een uitgebreide lunch aan. De zomerrit voert ons door het pittoreske landschap ten noorden van Eindhoven. Op de route liggen kasteel Nemerlaer, kasteel Tongelaar en kasteel Alendriel. U kunt – zo u wilt – na de tourtocht elkaar ontmoeten in restaurant Raadhuis Wanroij en daar onder het genot van een drankje en/of diner de dag afronden. De consumpties en het eventuele diner in restaurant Raadhuis Wanroij zijn voor eigen rekening. Deelname aan de zomerrit is voor JDCH-leden gratis! Zorgt u er echter wel voor dat u zich aanmeldt, zodat onze vriendelijke gastheren van SNG Barratt weten hoeveel mensen ze kunnen verwachten.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...