Ga naar inhoud

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf     

  1. Vandaag
  2. Melding 'Drivers rear door open" X Type

    Als het blijft bij een melding en de deur ondertussen gewoon op/van het slot gaat dan lijkt het me meer een probleem met een schakelaar in het slot zelf. Op het forum staan trouwens meerdere topics over de deursloten, bijvoorbeeld DIT topic. Even zoeken dus!
  3. Melding 'Drivers rear door open" X Type

    Bij mijn X400 2.5 van 2003 krijg ik een melding dat de achterdeur open is terwijl de deur gesloten is. Eerst was dat af en toe het geval maar inmiddels is de melding blijvend. Vervelende bijkomstigheid is dat de interieurverlichting blijft branden, lastig als je in het donker rijdt. Heeft iemand een idee wat de oorzaak van dit probleem is. Deurslot? Alvast dank voor je reactie.
  4. ALS DEZE POST IN CONFLICT IS MET DE VOORWAARDEN, EXCUSES, GRAAG VERWIJDEREN. Hallo allen, Allereerst, ik heb nog niet of nauwelijks hier gepost, maar draag het merk een warm hart toe. Ben auto liefhebber in het algemeen. Het is er tot op heden nog niet van gekomen om een Mk II, of XJ te kopen. Hopelijk kan ik dat ooit realiseren. Ik post hier nu, als bestuur Classic Rally Heeze. Bij de toer/puzel-tocht hebben in het verleden verschillende Jaguar eigenaren deelgenomen. Het liefst zien we er dit jaar nog meer. Mochten jullie dit gaaf vinden en hebben jullie tijd en zin, dan graag tot ziens in Heeze. Groet, Melcher. inschrijfformulier.pdf
  5. Jaguar xj6 1997 x300 3.2 volledig XJR uitgevoerd

    Verloopt over: 1 maand en 29 dagen

    • Te Koop
    • Gebruikt

    Goedemiddag, hierbij zet ik mijn Jaguar xj6 x300 uit 1997 te koop. de auto is volledig xjr uitgevoerd incl sport interieur en heeft een km stand van zon 260.000km uit het hoofd gezegd( ben een weekje weg voor het werk) heeft uiteraard de normale gebruikerssporen en hier en daar een ouwe lullen butsje. Roest bij bekende plekken tov krikpunten dorpel vooraan zijn afgelopen winter nieuwe stukken ingezet. Verder heb ik de auto voorzien van de x308 facelift heldere koplampen wat de auto een wat recentere look geeft. De auto is vorige week voorzien van een nieuwe apk. Uiteraard geen nieuwe maar zeerzeker een erg gave verschijning voor nog een hoop lol. ik doe er afstand van omdat we bouwplannen hebben en gezien ik nog een Jag heb. wil ik voor dagelijks in een wat zuinigere auto gaan rijden. kortom een leuke Daily Jag met de normale plekjes van een liefhebber voor een liefhebber, prijs komen we vast wel uit. groeten Jeroen

    2,750.00 EUR

  6. Was een leuke dag en Ko, bedankt voor het ontvangst en de gastvrijheid! Voor een zorgvuldige taxatie is een schone auto wel zo fijn. Maar ook al had je de auto netjes gewassen, door al het stof in de lucht was daar soms niets meer van te merken. Een wasbox om de hoek was daarom erg handig!
  7. Gisteren
  8. XJ6 Series 1 4.2 van 1971 gekocht:-)

    Dit heb ik ook ja, terwijl achter ook al de schokdempers en rubbers een keer zijn vervangen. Het gekke is dat hij pas gaat piepen als je een stukje hebt gereden . Het blijven wonderlijke auto’s ..
  9. Leuke en relaxte dag die best hilarisch begon doordat Ko te laat was. Zijn kippen waren ontsnapt, dus.. Ook mooi te zien hoe zes mannen de hemelstof over een kale hemel leggen. Tafeltje dek je. Blijkt wel een heel precies werkje dat ik graag volledig aan Ko overlaat omdat er ook een raam uit moet om knikken van de hemelschaal te voorkomen. Leuk dat jullie er waren, aanwezigen
  10. Alvast een paar foto's, de verbeelding van 'handen uit de mouwen steken'
  11. Het is vandaag vast veel te mooi weer om reacties te schrijven en zullen vast nog volgen. De TDD doen we juist om leden 'grensverleggend' verder te helpen, leuk om dat terug te lezen.
  12. Het was inderdaad een mooie dag! Het enthousiasme spatte van Ko en Erik, wat een bevlogen mensen! De sfeer was ontspannen en er werd lekker "gewerkt". Hemeltje vernieuwen, leer mooi maken, krassen verwijderen en ondertussen nam Erik de motorkap van mijn X nog even onderhanden! Zienderogen verdwenen de swirls! Daarna nog een taxatie, dus de dag kon niet meer stuk. Ko en Erik, bedankt!
  13. Voortgang Topic | Jaguar XJ6 4.2 3 Series 1980

    Okee, Je ziet het vanzelf, want de bussen die lang los zijn geweest hebben een weggevreten 45 graden verzinking aan de binnenkant van het bovenste oppervlak. Mis je veel materiaal daar, dan zit dat missende materiaal ergens in je motor (filter/of zit er een magneet?)
  14. XJ6 Series 1 4.2 van 1971 gekocht:-)

    Dat lijkt me dan een slijtage-deel oftewel uitermate verdacht. Bij een Mini plopt ie er recht achterin, en kan daar niks slijten. Een snelheidsmeter is een magnetische plaat met een wijzer er op, die door een andere plaat wordt gedraaid tegen veerdruk in, kan eigenlijk niks aan stuk. Ja dat kan van alles zijn, ik heb dat wel eens gehad was het een schokbreker. Die dingen gedemonteerd, gewoon verder karren, en nog APK gekregen ook... Let wel een Mini heeft rubber veerbollen dus schokbrekers zijn er eigenlijk voor de lol.
  15. Super! Succes Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
  16. Voortgang Topic | Jaguar XJ6 4.2 3 Series 1980

    Goeie tip. Olie is nog niet ververst. Maar zal opletten bij olie aftappen. Vermoeden is dat het relatief meevalt. Denk dat er maar 1 los is gekomen. Preventief doe ik wel alles, aan beide kanten. Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
  17. Hmmm... nog geen reacties.... Ik heb me gisteren uitstekend vermaakt. Zelf doen is natuurlijk veel leuker dan alleen maar toekijken. Ik weet nu hoe het hemeltje los moet uit de auto. Ik weet nu ook dat je best veel handjes nodig hebt om het nieuwe doek netjes te plakken. Ik denk niet dat dat het bij mij gaat worden. Zelf krassen verwijderen was grensverleggend. Ik ben nu zover dat ik het bij mijn eigen auto durf te doen. @Eric en Ko: bedankt voor de dag.
  18. Voortgang Topic | Jaguar XJ6 4.2 3 Series 1980

    Good busy! Heb jij daadwerkelijk gezien dat dit bij jouw motor los zit? Want in dat geval ligt je carter vermoedelijk vol met spanen... De nokkenas verspaant die bussen als ze omhoog komen namelijk. Das niet goed. Succes!
  19. “R”everse not happy....

    Mmm, dat ziet er dus niet goed uit waarschijnlijk..... Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  20. XJ6 Series 1 4.2 van 1971 gekocht:-)

    Lucas verdeler ja inderdaad. Zat kei vast, dus was niks nie algemene ontstekingstijdstip verstellen nie. Ik heb dat ding er met een hamer moeten uit rammen:-). Nu weer soepeltjes. Ook grondplaat draaide zwaar, maar kwam met wat WD-spuitsel weer losser. Toen een paar druppels olie erop v.w.b. de langere termijn smering:-) V.w.b. binnenkabel, zag er niks aan, dus gesmeerd, maar zonder effect. Er zit een haakse overbrenging achterop de meter, die heb ik ook met WD40 (ten bate van storing zoeken) ingespoten, maar zonder enig effect. Zit overigens ook nog eenkei irritante piep in de auto bij in/uit veren van de wielophanging achter... Kan ook uitlaat ophanging zijn misschien.. iiiieeeeppp iiiieeeeppp,....bij iedere bobbel in de weg word er gek van zo,n beetje... Grrrr
  21. Voortgang Topic | Jaguar XJ6 4.2 3 Series 1980

    Vandaag ook mijn klep tik probeem onderzocht op internet. Gisteren in vorden tijdens de Forum meeting heb ik een gesprek gehad over wat het tikkende geluid zou zijn onder mijn kleppen deksel. Grote kans dat dit opgelost gaat worden door de losse zittingen van de klep shim geleider buizen (Die gaan mee met de hele klep stoten). Deze set heb ik zojuist aangeschaft voor 83 euro incl. verzendkosten. Dit is niet mijn foto, maar van google / dit forum. Dit moet de set gaan doen.
  22. Voortgang Topic | Jaguar XJ6 4.2 3 Series 1980

    Dit meen je niet! wat leuk, ik ga nu lezen!
  23. “R”everse not happy....

    Ik denk dat je bak toch aan het overlijden is. Die van mij begon ook met wat nukken zoals soms met een klap in een versnelling slaan. En uiteindelijk is 'ie gaan hemelen bij een respectabele 3 ton.
  24. Voortgang Topic | Jaguar XJ6 4.2 3 Series 1980

    Niet in 't Gooi dus goedkoop: https://www.zelfzandstralen.nl
  25. Voortgang Topic | Jaguar XJ6 4.2 3 Series 1980

    Heb je een contact? Alles in t gooi hier is relatief duur. Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
  26. Voortgang Topic | Jaguar XJ6 4.2 3 Series 1980

    Ik zou ze even in een poederstraal machine leggen, komt er super glad uit voor ene paar tientjes aan materiaal
  27. “R”everse not happy....

    Hoi Jaap, volgens boekjes is verversen 20K geleden gedaan maar stand is nu wel 237K. Ik heb vanavond de auto 6/7 min laten draaien en op temperatuur laten komen. Hierna geen gebonk of gekraak, maar ja goed is het natuurlijk niet. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  1. Laad meer activiteit
×