Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Today
  2. Hallo Hartelijk dank allemaal voor jullie advies. Het probleem is dat ik niet precies weet wat er eerder is gebeurd en na drie keer alles gedemonteerd en gemonteerd te hebben, de laatste keer in 4.5 uur, heb ik geen zin in een vierde keer. Alhoewel met pensioen kom ik toch tijd tekort. Zeker als je Jaguars hebt en rijdt. Zal nu maar een expert opzoeken voor het distributie probleem. Ik ben tot oktober in Frankrijk en daarna is de XJ8 weer in het vizier. Nogmaals bedankt
  3. Nieuwe bougies is niet zaligmakend Had er nieuwe in auto liep slechter daarna weer andere erin gezet liep ook niet goed. Tenslotte de oude weer erin en liep als een zonnetje Ook al waren het nieuwe met de juiste afstand en A+++ merk nieuw is niet altijd beter. Gevoel zegt soms meer.
  4. 😆😆😆 Glad ijs, makker! Ik weet het ook niet zeker, maar ik dacht dat het aandeel Mondeo niet meer dan 20% is in de X-type. En dat is meer het onderstel.
  5. Yesterday
  6. Ik zou het niet weten... want ik weet het ook niet zeker... maar... wat ik WEL weet... stiekem... is een X-type 2.0 D natuurlijk wel een Ford Mondeo blok met idem bak Dus ik zou het eens aan een Ford-dealer vragen... Zoooo en nu ga ik snel dekking zoeken...
  7. Ook voor mijn XJS met dezelfde AJ16 motor een groot open sportfilter(GREEN) besteld wat in het grote filterhuis past. Een XJS pakt de lucht al voor op de neus, dus voor het warme blok, dus koele lucht.
  8. Kees, eens over de kleur. Ziet er goed uit. Zie ik op de massa electrode een uitgesleten holletje? Dat betekent een grotere afstand wat niet goed is. Maar er zitten nu toch nieuwe in? Ik denk dat een wissel een goede zet is/was.
  9. Het zijn iridium bougies en aan de grijzige kleur te zien van de tip zijn ze nog wel in orde. Gaan immers ook meer dan 100.000km mee.
  10. Na aankoop in 2016 heeft mn XKR 2003 een hele grote beurt gehad. bij 135.000km. (inl automaat spoelen, remolie wisselen airco service etc. Nu naar de garage geweest voor een 160.000 beurt. Garagist opperde om de bougies te vervangen. Leek mij een goed idee, omdat het op de aanwezige facturen nog nooit gedaan was, Hierbij 2 fotos van de bougies, zoals ze er uit kwamen. Kan iemand daaraan zien of het nodig was? Ben er daarna mee naar Friesland gereden, heen en weer 400km en het viel mij op dat het gemiddelde verbruik (bij 120Km-130Km) 1:op 11 was. Ik dacht dat ik nooit lager dan 1:10,5 geweest was.
  11. Dompertje. Ik had met de garage waar ik de auto heb gekocht afgesproken dat ik tegen inruiling van mijn Saab 9-5, een cruise control kon krijgen. Maar nu blijkt dat zo rond de 700 euro te gaan worden. En ze hadden al voor 500 euro de boel rijklaar gemaakt. De prijs voor deze auto is erg scherp, dus dit zien ze niet zo zitten. Wat ik snap. Hoewel beloofd is beloofd, maar goed. Nu is me een korting geboden als ik de cc laat zitten. Nu is mijn vraag eigenlijk: is 700 euro reëel voor het inbouwen van een cc bij de X-type? Het is een handgeschakelde diesel uit 2004.
  12. Deze is erg duidelijk hier kan ik mee verder heel erg bedankt
  13. Ik ben benieuwd of ze ook samenwerken met BAE. Die hebben een VR-helm voor gevechtspiloten ontwikkeld die qua mogelijkheden hier sterk op lijkt.
  14. Ik las in een ander topic wel dat iemand stelde dat na vervanging van de lampen het kan voorkomen dat de voorschakelunit er mee op houdt en dat Isabella daar op reageerde dat hij altijd na vervanging de lampen even kort aan zet en daarna nog een keer in het geval dat het gebeurt het bij hem gebeurt.. Wellicht is bij mij hetzelfde gebeurd. Volgende week gaat de Jag naar Jagpoint. Daar maar eens vragen of ze het kunnen door meten. Om nu 2 nieuwe units van minimaal €150 aan te schaffen op de gok dat dat het probleem is is me iets te gek.
  15. Geen ervaring ermee, maar als ik het schema bekijk kan het denk ik geen zekering zijn. Links en rechts zijn apart gezekerd. Misschien dat onderstaand schema je op weg helpt:
  16. Last week
  17. Hallo hier melvin ! Ik ben opzoek naar een werkende remklauw ! Voor m'n xjs uit 88(Rechts achter!) Heeft iemand er toevallig ëen liggen ? Dan hoor ik het graag !
  18. Ik zal straks even kijken of dit omschreven/zichtbaar is in mijn werkplaats manuel. Dan kan ik die pagina morgen voor je inscannen.
  19. Hallo, Een vraagje wie weet hoe de ontluchtings leidingen lopen van de benzine tanks. Achter het schot waar de achterwiel ophanging zit weet ik niet meer hoe het loopt graag hoor ik dit zie de foto deze zat er bij ik weet niet precies hoe en wat
  20. Na vervanging van beide xenon lampen zijn beide lampen er mee op gehouden. Rechts deed het wel, links niet. Beide xenon lampen vervangen. Rechts deed het links nog steeds niet. Rechter unit op links aan gesloten en vice versa, beide doen het niet. Units op de eigenlijke kant aangesloten en nu doen beide lampen het niet meer. Ik kan verschillende richtingen op: zekering, voorschakelunit of schakelaar aan stuur. Iemand soortgelijke ervaring?
  21. Ik moet wel zeggen in het hemeltje van een x350 zitten wel veel details, hoekjes en hoogte verschillen. Maar komt inderdaad goed. En anders gaat er gewoon nieuw in[emoji6] Groeten René,
  22. Jaguar Land Rover werkt aan hyperrealistische 3D in-car experience. Jaguar Land Rover ontwikkelt technologie voor de volgende generatie head-updisplays, waarmee realtime veiligheidsinformatie in het blikveld van de bestuurder kan worden geprojecteerd. Wanneer autonoom rijden en autodelen realiteit zijn, kunnen de inzittenden eveneens 3D-films streamen. Krachtige technologie Jaguar Ingenieurs werken aan krachtige, nieuwe technologie voor een 3D-head-updisplay die veiligheidswaarschuwingen – bijvoorbeeld bij het onbedoeld verlaten van de rijstrook, gevaren op de route en navigatieaanwijzingen – in het blikveld van de bestuurder projecteert en hem ondersteunt bij slecht zicht door weersomstandigheden en duisternis. Met zogenoemde augmented reality wordt diepte gegeven aan de weergave door berichten als het ware direct op de weg voor de auto te projecteren. Studies in Duitsland hebben aangetoond dat stereoscopische 3D-weergave van instructies de reactietijd van de bestuurder kunnen bekorten en zijn inschatting van afstanden verbeteren. 3D-films te streamen. De innovatieve technologie kan in de toekomst – als autonoom rijden en autodelen realiteit zijn – ook worden gebruikt door de passagiers om 3D-films te streamen. Systemen die de bewegingen van hoofd en ogen van de passagiers volgen, passen de 3D-weergave individueel aan, zodat afzonderlijke schermen en 3D-brillen zoals die in de bioscoop worden gebruikt, overbodig zijn. Als volledig autonoom rijden realiteit is, kan 3D-weergave de bestuurder een gepersonaliseerde gebruikservaring bieden en tegelijkertijd de passagiers de mogelijkheid bieden om onafhankelijk van elkaar hun infotainment te kiezen: media, reisinformatie, points of interest of films – voor iedere passagier optimaal weergegeven voor hun eigen zitplaats. Hyperrealistische head-updisplay Het onderzoeks- en ontwikkelingsprogramma – in samenwerking met het Engelse Centre for Advanced Photonics and Electronics (CAPE) van de Cambridge University – is gericht op de ontwikkeling van een hyperrealistische head-updisplay die zeer nauw overeenkomt met de werkelijkheid, waardoor bestuurders natuurlijker en sneller reageren op gevaren en waarschuwingen. Jaguar Land Rovers toekomstvisie De ontwikkeling van head-updisplaytechnologie van de volgende generatie vindt plaats in het kader van Jaguar Land Rovers toekomstvisie Smart Cabin: de toepassing van technologieën die samen – in de toekomst van autonoom rijden en autodelen – een persoonlijke ruimte creëren voor de inzittenden van de auto en die de veiligheid verhogen en meer entertainment en comfort bieden. Alle inspanningen samen leiden naar Destination Zero, de ambitie van Jaguar Land Rover om de samenleving veiliger en gezonder te maken en het milieu schoner. Door voortdurende innovatie, om zijn producten en diensten aan te passen aan de eisen van een snel veranderende wereld, wil Jaguar Land Rover naar een toekomst zonder emissies, zonder ongevallen en zonder verkeersopstoppingen. Centre for Advanced Photonics and Electronics (CAPE) Centre for Advanced Photonics and Electronics (CAPE) Jaguar Land Rover is een toonaangevende partner van het Centre for Advanced Photonics and Electronics (CAPE) en is verantwoordelijk voor het onderzoek op het gebied van automobiliteit. CAPE maakt gebruik van de expertise van elke tak van de technische wetenschappen van Cambridge University om wereldwijd toonaangevende samenwerking te stimuleren vanuit zijn moderne R&D-faciliteiten in de Electrical Engineering Building.(BRON:BAAZ)
  23. ...... in het Nederlands😉 Jaguar Land Rover bouwt nieuw distributiecentrum. Jaguar Land Rover wil in de Engelse Midlands tussen Birmingham en Leicester een nieuw internationaal distributiecentrum bouwen. Vanuit dat logistieke centrum van 270.000 vierkante meter moeten vanaf 2022 onderdelen voor Jaguar en Land Rover naar dealers en garages over de hele wereld worden verzonden. Het project past in de bij JLR aan de gang zijnde kostenoperatie omdat het nieuwe complex tien bestaande kleinere distributiecentra moet vervangen en met flink minder arbeidsplaatsen toe kan. De dochteronderneming van Tata Motors heeft ondanks de onzekerheid rond Brexit toch voor Engeland zelf gekozen. Dat is dan een locatie aan de snelweg M42 op korte afstand van de fabrieken van JLR. De autofabrikant werkt bij het project samen met de Britse ontwikkelaar IM Properties dat net als JLR is gevestigd in Solihull. De bouwvergunning is inmiddels aangevraagd bij de regionale overheid die er binnenkort een hoorzitting over houdt. Hoeveel geld met het project is gemoeid is nog niet bekend gemaakt.
  24. Natuurlijk lukt het, simpel, bij mij is het ook gelukt voor minder dan €100,- en netjes en strak.
  25. Als het lukt he .....zou wel leuk zijn. Dan zit ik op 72 euro.......voor bekleding + lijm. 25 euro....... voor schuurmiddelen + schildersartikelen+ opberg bak. (Action) priceless.... eigen Effort 😂
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...