Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Niet leuk om dit te vernemen. Kennis van mij is al 3x geopereerd. Reden Hij begon iedere keer weer te vroeg met werken in zijn bedrijf. (lees: iets optillen etc.). Een wijs besluit dus en van Harte Beterschap
  3. Wijs besluit Raymond, eerst maar herstellen. Gezondheid gaat in deze voor, een voorspoedig herstel gewenst. Gr Fred & Bianca
  4. Bedankt voor je bericht, het is altijd bevredigend als de discussie een oplossing heeft gegeven!
  5. Ja, hij rookt veel minder. En het loopt allemaal wat soepeler. Hij is van 2004.
  6. Bedankt voor je bericht. rijdt de auto nu beter? van welk jaar is de auto?
  7. Ik heb het van eBay. Maar ik heb niet alleen zo’n plaatje. Ik heb de hele EGR buis er tussenuit gehaald. https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.nl%2Fulk%2Fitm%2F153685268237
  8. op welke internetsite kan je zon plaatje bestellen? Kan je daar dan ook het soort en type auto op vermelden? Het zal toch niet voor alle auto s hetzelfde zijn. waarom knip je niet zelf zo n plaatje van bv roestvrijstaal , alluminium etc. ?
  9. Ik heb mijn XJR op kriksteunen gezet, na mijn eerste ervaring dat de banden vierkant waren na 6 maanden de auto niet gebruiken. En een volle tank, benzine ging toen van 1,43 naar 1,80 dus nog wat gespaard ook. En zet hem droog weg en niet zeiknat
  10. Kroymans Jaguar in Hillbilliedorp heeft eerder dit jaar een nieuw pand betrokken. Enerzijds jammer want nu staan de Jaaags niet meer samen met Aston Martin en Ferrari. Maar ze hebben nu wel meer ruimte (nog meer ruimte!) én, wat ik ook belangrijk vind, zijn oprecht geïnteresseerd in onze 'ouwe lijken'. Ik wil best informeren of er van die kant belangstelling is.
  11. Raymond, Ook van mijn kant nogmaals beterschap. Jou kennende valt het je vooral zwaar dat je het rustig aan moet doen, dus daar wens ik je vooral veel sterkte mee. En die technische dag? Mwoah, dat is a minor thing, jouw herstel is veel belangrijker dus is het volkomen logisch dat die dag niet doorgaat.
  12. Last week
  13. Lekker klein landje toch. scheelt veel benzine. Begrijp ik goed dat de uitval duur toeneemt bij hoger worden toerental? Weten doe ik het niet, maar even hardop meedenkde (om een richting te zetten) - Steeds hogere toerental => er is iets wat het niet kan bijbenen. Lucht toevoer - Gasklep vol open => vervroeging valt weg - Onstekeing moet op tenen lopen bij hogere toerentallen en arm mengel ? ( Bobines, onstekings versterker) Eerst eens kijken of alles mechanisch gezien goed is / staat (Kleppen, onsteking, nokkenas)?
  14. @John: Neeeee, vanaf 3.000 rpm en oplopend bij vol gas. Maar ik kan je vertellen dat NL niet groot genoeg is om langdurig en volledige vol-gas sprintjes te trekken. Max toerental wordt nooit geëvenaard.
  15. Hapering was toch niet bij max toerental waarbij er een limiting optreed?
  16. Betreft gedoe in voortrein 1998 XJR met 158.000 kilometer Probleem dat ik heb is dat mijn XJR heel "zoekerig" rijdt en daarnaast bonkt er van alles voorin. Vervangen zijn stuurhuis (origineel nieuw door ZF Nederland geleverd) en verder; Schokbrekers voor / rubbers wielophanging en subframe mounts voor, rubbers stabistang voor, stuurkogels, anti-roll bars voor..... 4 nieuwe banden (Goodyear) Ik ben dus geen monteur en kan alleen aangeven wat er aan de hand is, voor een diagnose schiet mijn kennis te kort. Sinds vervangen stuurkogel door specialist laatst bonkt het soms zo heftig dat het lijkt alsof het hele subframe los zit (is gelukkig niet zo maar voelt wel zo). Het begon linksvoor en zit nu af en toe ook rechtsvoor. Verder trilt mijn stuur, vanaf 20km/u en up, maar soms ook helemaal niet, en dan opeens weer wel en heel stevig etc. Wegligging is bij vlagen levensgevaarlijk bij hard een bocht insturen (ja, dan rij ik inderdaad te hard maar goed, is hij voor gebouwd). Het is alsof de auto dan uit twee delen bestaat, voor en achter, een aparte ervaring. Er hebben nu twee Jaguarspecialisten naar gekeken en lang ook en die vinden niets..... behalve dat er wel ergens iets niet goed zit komen ze niet.... Neem ik ze niet kwalijk verder, voor sommige problemen moet je tijd nemen en als er die niet is, tsja. Vandaag dus maar zelf eens onder de auto samen met een vriend die geen Jaguar expert is (maar wel Lamborghini/Maserati/Ferrari etc). Hij vond dat er veel teveel beweging in het subframe zit. Als hij een breekijzer tussen de achterste mounts (onder de auto, ronde bussen) zet dan kun je het frame zeker een centimeter of meer naar voor bewegen. Dat komt overeen met wat ik omschrijf dat ik bij het remmen zit tegen te sturen bijvoorbeeld. Uitlijnen (bij een Jag specialist) laatst lukte niet en ik reed na drie pogingen en zonder verdere diagnose scheef en bonkend naar huis, andnotferriehappie. Maar goed, als we de bussen op internet bekijken lijkt het alsof ze alleen een verticale beweging toelaten, bijna geen horizontale. Klopt dat? De subframe mounts (die met die rare vorm) meer in het midden zijn eerder ooit vervangen. Op een Engels forum las ik dat deze soms heel snel kapot gaan en dat niet originele te zacht zijn. Concrete vraag is wat ik moet gaan vervangen als ik (niet zelf natuurlijk) alles wat met een wiebelig subframe aan wil pakken? En welke onderdeelnummers horen daarbij? Mijn chassisnummer is : SAJJPALF4CR854623 En als iemand een ander idee heeft van wat er nog meer aan de hand zou kunnen zijn dan hoor ik dat graag natuurlijk ! Bij voorbaat dank
  17. Hallo, Vanmorgen werd ik er op gewezen dat mijn rechter dimlicht stuk was. In het instructieboek kan ik alleen vinden dat er een D2S 35W lamp in moet. Is dan de aanduiding D2S voor het fitting type voor een lens armatuur ? Als ik een beetje speur op internet kom ik vele soorten tegen in alle prijsklassen, ook verschillende kleuren van 3000k tot 12000k. Wat is standaard in mijn 2.7D uit 2007? (even kijken is lastig daar de hele voorbumper eraf moet). Zelf heb ik mijn oog laten vallen op de D2S Philips Longerlife Xenon C1 maar alleen vanwege de extreem lange levensduur van 7(?) jaar!!! Wie heeft goede ervaringen met vervangende lampen? Overigens ga ik er van uit dat alleen mijn lamp stuk is niet de ballast of starter..... met vriendelijke groeten, Christiaan van Dijk Door moderator verplaatst naar juiste subtopic.
  18. Ik heb een mooi evenement gemist, zoveel is duidelijk. Top dat het geslaagd was!
  19. Raymond sterke en beterschap [emoji1477] Groeten René, Verstuurd vanaf mijn One Max met Tapatalk
  20. Hey Raymond, ik wist niet dat je in de lappenmand zat/zit. houwwie taai man.!!!
  21. Er zit een jag dealer in den bosch en in Boxtel zit classic park.. Den haag heb je Louwman museum en tegen den Haag aan zit Romijn Jag dealer.. tot zo ver even mijn inspiratie 😁
  22. Balen en Beterschap Raymond! Verstandig besluit om de tijd te nemen voor je herstel. Leuk idee Kees!
  23. Ja, als ik toch de injectoren er van de winter er uit haal, dan is een compressie meting zo gebeurd. - Goed idee. Iemand ervaring met een goed merk / model?
  24. compressie gemeten, bougies en ontstekingsdelen allemaal in orde?
  25. met kindjes in de auto is dit dan juist weer wel een fijne optie. ik snap je punt uiteraard wel...
  26. Zoals Laan zegt + zet een halve bar (ongeveer) meer luchtdruk in de banden, want daardoor krijg je minder snel een platte kant op de band. Regelmatig stukje verduwen kan ook natuurlijk. Verder volzetten met 98 en flesje fuel stabilizer erbij.
  27. Beste Raymond, sterkte en beterschap! Kees, leuk idee, ik ben er voor!
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...