Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Past hour
  2. Ja het was het druk vrijdag... Carl... de piep op je clima zegt dat er een probleem in de clima is.. ERR/... geeft dat ook aan, denk bijv. aan een aansturing of een defect aircopomp. Voor de dasch denk ik aan een defecte zekering of een defecte zekeringskast. Een andere verdachte is een onderbreking in het CAN netwerk, en dan als eerste de automaat ECU als verdachte. Branden je lampjes op de J-Gate wel als je hem handmatig, met contact aan... als je hem door de versnellingen haalt, zo niet dan is het CAN netwerk van de je J-Gate defect. Trek de zekeringskast er even uit die aan de linkerzijde onder kap en trek de inputstekkers los en reinig deze met een cleaner, deze gaan vaak oxideren en geven dan een DASCHFOUT. Ik hoor je morgen anders.
  3. desomswatsuffe-maarbestwelaardigbijdehandte (voor een Fries dan 😉) Ik zou natuurlijk m'n herder kunnen vragen of ze even wil starten terwijl ik de multimeter vasthoud 🤔
  4. Today
  5. Is het alleen blanke lak wat minder mooi is?
  6. Deuren zou ik allemaal vervangen, zodat dat in elk geval een geheel vormt. Mijn eigen houten paneeltjes voor de deuren bewaar ik. Misschien dat ik er ooit nog eens aan toekom om die op te knappen, of dat te laten doen.
  7. Let erop dat hout panelen in een Jag allemaal bij elkaar matchen. Is allemaal uit hetzelfde stuk hout gemaakt. Als je een stuk wisselt zie je dat het motief anders is. Zei de purist 😀.
  8. Shoot, jah, had de series in gedachten. Bij de 300 zat ie ook in de koffer. desomswatsuffe
  9. Ik loop al ruim meer dan 50 jaar rond op deze wereld en sta er nog steeds van te kijken hoe eigenwijs sommige mensen zijn
  10. Dat zou ook mijn eerste oplossing zijn als de accu niet achterin zit zoals bij XK inderdaad 😉
  11. Rob, Ik lees alleen uit, ik stel niets in. Daar heb je professionals voor. Mijn iCarSoft gebruik ik op m'n ST, maar ook daar geldt: Alleen lezen. Als je je auto programmatisch om zeep wil helpen moet je vooral met een OBD2 apparaat en software aan de gang. Ik werk al 35+ jaar in software ontwikkeling en DevOps en ik sta er nog steeds van te kijken hoe slim sommige mensen zichzelf vinden.😧 Bovendien, wacht wel tot morgen na het telefoontje met Ray. Zoals ik al eerder schreef: Ik ben niet disJagged
  12. Dat zou ik inderdaad niet doen Ik heb een OBD dongle die zich heeft bewezen in STR en je uiteraard mag lenen! Ik denk dat iemand in de buurt vragen om even mee te helpen sneller is 😉
  13. Eigen risico Carl.. Er is meuk wat je auto sloopt😱
  14. Ik ga donderdag langs om het eea te demonteren. Benieuwd wat voor bruikbaars ik allemaal aantref.
  15. Dan maar een ELM327 erbij, zo duur zijn die dingen ook niet, bedankt Rob
  16. Is bij mijne ook zo met iCarsoft LR2. (zelfs met ISO9141 protocol niet) De verguisde ELM327 van 6€ doet het echter prima (eigen risico😇) Ik heb ook een chinees HUDje waar voltage op zichtbaar is overigens.. Bij starten zakt het voltage soms ver in...onder 11V.. Bij kapotte accu zelfs veel minder...
  17. Ja dat had ik ook bedacht, maar hij gaat m strippen en ermee racen...
  18. Mijn OBDII scanner kent en herkent de X100 niet .. dat is dus ook een ander probleempje dat ik moet zien op te lossen.
  19. Ogen op stokjes waren uitverkocht ... alleen wordt dat toch wat moeilijk. Vraag me ook af of kabels van 2 2,5 m niet een verkeerd beeld geven, om niet te zeggen een vervormd beeld van de werkelijke uitgelezen waarden ...
  20. Of voltage in de gaten houden middels OBD2 waarde? Ik denk nog steeds accu stuk🤔...
  21. So true, dezelfredzame. ALS de accu voorin zit wel maar de draadjes tussen de pennen en de multimeter zijn wat kort om de voorruit te halen of voorbij de achterruit te komen. Zou een multimeter met geheugen moeten hebben ... MAARRRRR dat verklaart nog steeds niet waarom ik geen jus op het dashbord heb.
  22. Met de pennetjes van de multimeter in de polen geklemd en de meter voor je op de buitenkant voorruit is dit goed te doen in je eentje. deredzame
  23. Misschien hele auto kopen en de mooiste en noodzakelijke onderdele eraf halen en dan als oud ijzer weg doen. Heb ik ook ooit gedaan😉
  24. Heb je de accuspanning ook gemeten onder belasting? Dus meten terwijl je de motor start? Het is dan wel handig als iemand erbij is om daarmee te helpen Grote kans dat de spanning instort op moment dat je de accu belast bij starten Een accu onbelast meten zegt niet alles over de staat van de accu
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...