Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Today
  2. Het is een handbak met overdrive dus geen torq converter zoals bij een automaat. Of zit er nog iets voor de overdrive waar apart vloeistof in zit? Auto staat nog omhoog omdat ik geen tijd had dus ik kan er nog gemakkelijk bij. Guus
  3. Zou ook even checken of je de olie van de torq converter kunt aftappen, de mijne heeft daar ook een aftap plug, maar niet alle types hebben dat.
  4. Gisteren nog even de voorste bougie geprobeerd of deze gangbaar waren en dan waren de gelukkig. Om bij de voorste bougies te kunnen komen moest ik wel de airco compressor loshalen en naar voren schuiven en kantelen maar dat stelde niet veel voor. Vanmiddag de achterste bougies proberen of deze gangbaar zijn, zag al dat de bobine en het draaigedeelte van de gaskabel verwijderd moeten worden maar toch bedankt voor de tip. Zulke tips voorkomen toch dat je dingen gaat proberen met kans op schade. Hopelijk komen de nieuwe bougies snel binnen zodat ik ze kan wisselen. Voor de duidelijkheid, de oude bougies zijn dus nog niet verwijderd maar enkel gekeken of deze gangbaar zijn. Alleen de afgebroken bougie is verwijderd maar gelukkig zijn er geen stukjes porselein in het gat gevallen. Grt Tom
  5. Ja als er stukjes porselein op je zuiger zijn gevallen kan dat wel een heel vervelend worden...
  6. Yesterday
  7. is het een idee om hier meer vorm aan te geven? Regionale meetings die redelijk adhoc worden bedacht? Eventueel optrekken met cars and coffee van jdch? Zo ja maken we daar een vast item van. Dus roep maar !
  8. Beetje kruipolie is niet erg, wel die andere griebus die daar mogelijk zit. Nog een tip: je komt best wel moeilijk bij de voorste en de achterste bougies. Haal heel die toren met gasklep/bobine meteen uit. Ga je anders toch doen. Als je de airco compressor loshaalt zit er net genoeg speling in om bij de voorste bougies te kunnen komen.
  9. Het is een flinke tijd geleden sinds ik heb gereageerd maar de auto gaat deze week voor APK. Ik zal ook wat meer fotomateriaal gaan uploaden. We zijn nu zo ver: - rondom al het laswerk professioneel gedaan; - alle delen + voorschermen gespoten; - nieuwe dynamo (preventief); - achteras compleet gereviseerd qua gietwerk en lagering; - RVS uitlaat vanaf de kats naar achter; De komende 2 maanden volgt nog: - compleet opknappen / renoveren interieur; - waterpomp, riemen, rollen, bougies + wat pakkingen motor; Later dit jaar volgt nog: - gestraald + gecoat subframe voor + draagarmen + naven met nieuwe lagers, rubbers, fusees en gereviseerde remklauwen (lees: voorkant onder restauratie); - EVENTUEEL een andere 3.2 motor als we tijdens het rijden wat van de motor vinden, dat is t.z.t. makkelijk swappen; - automaatrevisie; Ik zoek nog een mogelijke lekkage in de motorruimte. Ik verdenkt dat het stuursysteem wat zweet. We gaan het zien als we eenmaal rijden.
  10. Bedankt voor de reactie en de goede tip met betrekking tot het schoonblazen. Had ik alleen beter kunnen doen voordat ik de gaten vol spoot met kruipolie , leermomentje. Dat van de ventilatie van de verdelerkap had ik niet kunnen verzinnen maar is wel goed over nagedacht en ik blij dat het zo hoort. Vind niks zo vervelend dat wanneer je erachter komt dat stekkers niet aangesloten zijn of slangetjes los liggen, is vaak een voorbode van slecht en onbekwaam onderhoud. Hopelijk vandaag of morgen komen de bestelde onderdelen binnen en kunnen we verder aan de slag.
  11. Last week
  12. Top, ga kijken of ik madam morgen even boven de smeerput kan parkeren op mijn werk om de onderzijde te bestuderen.
  13. Plaatje: De draintube is rood omkaderd, zo te zien heb je er twee. Het plaatje verduidelijkt de locatie beter.
  14. @ Jeroen; mijn eerdere huis Saab 93 had een afvoer die onder de body uitkwam en daar verstopte door langs komend vuil. Met als gevolg een "vol" lopende passagiers kant, door een overlopend opvangbakje. Ik kan je niet verder helpen, anders dan te melden dat je opmerking mogelijk een correcte aanname is.
  15. Allereerst: blaas voordat je de bougies loshaalt die diepe gaten even door met perslucht. Voorkomt dat er onbedoeld allerlei rommel door het bougiegat in de motor terechtkomt. Vwb je vraag: die slangen zijn bedoeld voor ventilatie van de verdelerkap. Er komt (soms) nog we eens wat benzinedamp uit het binnenste van het blok in de verdeler terecht en zonder ventilatie zegt de kap dan 'plof' . Hoort dus zo, incl dat filter.
  16. Bij de V12 komt de afvoer onder de auto uit ergens naast de versnellingsbak. Zal bij de 6 in lijn niet anders zijn.
  17. Lees de bijgaande PDF maar eens door! Enne, vergeet ook vooral niet om jezelf even voor te stellen in DIT topic. Stellen we op prijs ! Retrofitten van oude R12 airco systemen onnodig.pdf
  18. Vanmiddag even een uurtje over en dus maar geprobeerd de vastzittende bougie eruit te halen. Gelukkig is dit gelukt en de overige 3 die ik nu ook los heb gehaald gingen gelukkig soepel. Nu zag ik dat er op de verdelerkap 2 slangen aangesloten zitten waarvan ik niet weet waar deze voor zijn. Op de top zit een slang (blauwe pijp op foto) die verdwijnt onder het inlaatspruitstuk en ik kan niet zien nu waar deze heen gaat. Aan de zijkant zit een slang aangesloten (rode pijl op de foto) die eindigt aan een soort benzinefilter en verder nergens aan vast zit (zie foto) In het werkplaatshandboek heb ik hier niks over kunnen vinden tot nu toe. Kan iemand mij op weg helpen waar deze slangen voor dienen en dan vooral waar de ene slang op aangesloten dient te worden. Groet Tom
  19. Time Left: 1 month and 26 days

    • FOR SALE
    • Gebruikt

    Origineel S-Type R zeus velgen 18 inch minimale gebruikssporen Liggen nu winter banden waarvan 1 lek gereden, andere banden zijn ook niet te gebruiken zijn uit 2003 Doe een goed en reëel bod. Alleen afhalen regio Eindhoven

    NO VALUE SPECIFIED

  20. Ik heb een XJ 6 uit 1986 Sinds 2015 is het niet meer toegestaan om de airco te vullen met r22. Weet iemand een alternatief hiervoor of een adres in België waar dit mogelijk is Henk
  21. Jaguar Land Rover heeft het afgelopen kwartaal verlies geboekt. Het wereldwijde chiptekort, dat de hele autosector plaagt, zat ook Jaguar Land Rover flink dwars. De verkoop van de Britse autofabrikant viel tegen omdat er veel minder auto's konden worden geproduceerd dan gepland. Jaguar Land Rover boekte in de drie maanden tot 30 juni een verlies van 44,5 miljard roepie, omgerekend ruim €500 miljoen. Hoewel het concern op betere cijfers rekende, is het wel beter dan vorig jaar. In dezelfde periode in 2020 werd nog bijna een miljard euro verlies geboekt, toen speelden de lockdowns nog parten. Het concern heeft drie fabrieken in het Verenigd Koninkrijk voor de assemblage van auto's. Daarvan lagen er eind april nog twee stil vanwege het tekort aan chips. Daarnaast werd de productie in de Slowaakse fabriek waar Land Rover de Defender bouwt om die reden vorige maand stilgelegd. Ook veel andere automerken hebben productie wegens het tekort tijdelijk moeten stilleggen. JLR verwacht dat het chiptekort in het lopende kwartaal voor nog meer problemen gaat zorgen. "Het kan ertoe leiden dat de verkoop ongeveer 50 procent lager zal zijn dan gepland," schrijft Jaguar in een toelichting op de cijfers. Jaguar Land Rover heeft bijna 85.000 auto's verkocht in het eerste kwartaal van zijn gebroken boekjaar. Dat waren er zo'n 30.000 minder dan gepland. Er werden wel veel meer auto's verkocht dan vorig jaar. Toen was de verkoop ingestort door de coronacrisis. In de afgelopen periode werden in Europa ruim twee keer zoveel voertuigen verhandeld en in het Verenigd Koninkrijk bijna drie keer zoveel.(BRON)
  22. Het zal anders zijn dan een XKR maar het idee is hetzelfde. Het is wel ff verlengstukken sprokkelen
  23. Hoi Marco, goed om te lezen dat de bak makkelijk te demonteren is zonder de motor eruit te halen!!
  24. Voor wie zich afvraagt waarom ik nu alweer de koppeling vervang: Bij aankoop werkte alles gewoon goed, maar toen ik de motor ging vervangen bleek dat de plaat zelf gescheurd was. Toen heb ik een plaat gekocht die 1 op 1 paste en geen ~300 euro kost. Toen bleek de drukgroep toch maar ff niet zo lekker te zijn en kon ik niet ontkoppelen, dus heb ik toch de nieuwe set gekocht. Je wilt natuurlijk niets kapot repareren voor veel geld, maar dat was dus de foute inzet hier. Afgelopen weekend de bak los gehaald van onder de auto en dat had ik nog nooit eerder zo gedaan. Moet zeggen dat het ongelooflijk makkelijk is, hooguit 3 uur werk. Nog een leuk probleempje gevonden: En deze moet ook maar gelijk los. De keerring zelf kreeg ik bij de auto gelukkig, want nieuw kost ie 90 euro! Ik ben er een paar maanden tussen uit geweest voor mijn school, maar kan nu toch weer met plezier verder. En heb mezelf enthousiast gekregen over autorijden voor het eerst in 2 jaar.
  25. Nieuwe morgen nieuwe zorgen. Op een of andere manier krijg ik water binnen. Na een lange rit vrijdag en zondag denk ik te weten wat het is gezien het water bijna ijskoud is. Ik denk dat het condenswater van de airco is dat niet afgevoerd kan worden en daardoor in mooie bochten naar links letterlijk met een straaltje op mijn rechtervoet terecht komt. Is de afvoer van het condenswater gemakkelijk te vinden onder de wagen? wellicht dicht geslibt of anderszins verstopt?
  26. Goedemorgen, Zoals ik in mijn voorstelronde schreef ben ik sinds afgelopen zaterdag de (gelukkige?) eigenaar van een serie 3 XJ12 uit 1984. De auto heeft een tijd stil gestaan onder de bomen en had een koelprobleem . Er is dus werk aan de winkel en ik zal proberen hier een soort van dagboek bij te houden met vorderingen die ik maak, tenminste als dit op prijs gesteld wordt. Gisteren begon de dag met een zonnetje dus eerst maar de auto goed gewassen. pfff wat kwam daar een viezigheid vanaf. Nu de auto schoon is kun je ook pas goed de kleur beoordelen in het zonnetje, ik dacht dat de auto gewoon rood metallic was maar blijkt een soort bordeaux roos metallic te zijn. Erg mooie kleur en zelf op de foto`s van de verkopen kwam dit niet naar voren. De auto is nu wel schoon maar moet zeker nog gepoetst worden. Moet eerlijk bekennen dat ik hieraan een broertje dood heb dus stellen we dit nog even uit. Vervolgens een stofzuiger door het interieur gehaald en alles schoongemaakt. Wat ziet dit er allemaal nog mooi uit, zeker niet te zien dat het al 38 jaar oud is. Kilometerstand is dan ook bescheiden met 186000km maar het is bijna als nieuw. Uiteraard begint het hemeltje wel te hangen en is de bekleding van het schuifdak niet aanwezig. Dit op de to-do lijst gezet. Voorlopig even gestopt om de gangbare zondag activiteiten op te pakken. S`avonds de motorkap geopend om meer te weten te komen over de technische staat. Er zit een heel pakket boekwerk bij, waaronder een origineel Nederlands werkplaatshandboek, maar geen onderhoudshistorie. Na het verwijderen van de afdichtkap van het luchtfilter bleek ook wel waarom. Deze hadden hun beste tijd al lang geleden gehad. Olie was wel netjes op peil en zag er niet heel slecht uit maar zullen we zeker ook vervangen samen met oliefilter net als de remvloeistof. Vervolgens de balg van de cruise-control verwijderd om de verdelerkap en de rotor te inspecteren, hmmm zeker niet nieuw maar kon slechter. Uiteraard gaan we deze wel vervangen. Nu maar eens een bougie eruit draaien om deze te beoordelen. De juiste dop gezocht , handig als je vaker aan een amerikaan sleutelt, en de geprobeerd los te draaien. Pffff ben ik nu zo slap of zit deze zo vast, verbastering van een van Gaal uitspraak maar wel doeltreffend. Met iets meer kracht begon deze los te komen maar zelfs na een paar gangen was er toch nog (veel te ) veel kracht nodig. Gestopt en de dop eraf gehaald, @#$% het porseleinen gedeelte van de bougie is afgebroken. Tijd om te stoppen maar niet nadat alle bougie in de kruipolie gezet zijn. Geen WD40 maar echte. Morgen maar weer verder als de tijd het toelaat en vanavond maar eerst alle onderdelen bestellen die vandaag op de to-do lijst zijn gezet. Wordt vervolgt
  27. Wat je schrijft klinkt helemaal logisch. Ik heb inderdaad met de wegenwacht de LPG uitgehad. Maar ja, blok was verzopen. En met een spuitbus starten in zo'n blok, zou maar zo kunnen. Ik app deze optie naar de garage. En weet eigenlijk niet zeker of die shit e10 er in zit......... Dank voor je reactie!
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...