Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Today
  2. Uit Arizona gekomen in 2017 en sinds 2018 niet meer buiten geweest. Heeft nog nooit regen gezien waarschijnlijk. Die bumpers aan de zijkant gaan er wel een keer van af ja..
  3. Ik vinnum juist prachtig, vanwege de geheimzinnige nooit daadwerkelijk waargenomen rondwarende tijdsgeest.. Helemaal in lijn met de (ook zo'n space age ding) Espada vind ik..
  4. En ik vind die velgen juist weer geweldig op deze Jag
  5. Ziet er wel goed uit zo op de foto. Naar Nederland gehaald en weinig gebruikt? De strip aan de zijkant bescherm wel tegen parkeerschade van deuren Ga je die verwijderen?
  6. Als iemand nog een set 15 inch Lattice velgen zoekt, deze zijn beschikbaar. Ik vind 15" te klein voor een facelift XJS dus deze gaan er onderuit.
  7. Het heeft even geduurd, maar ik heb er 1 Een US import waar Raymond me over tipte. Na 5 maanden mailen, sms-en en bellen is ze een paar weken geleden per transport in Heinkenszand aangekomen, en sinds vandaag staat de XJS op naam en is ze dus op officially mine . Nu heeft ze nog een beetje TLC nodig van @isabella na 4 jaar stalling en dan mag ze mee naar Delft.
  8. 2010 BMW 740i High Executive. 1999 Smart.... Voor nood. moet doe ‘ Voor nood’ niet voor de 1999 Smart staan? Dus na…. deafvragert
  9. Back to the Future met de Jaguar Pirana uit 1967. Op het Autosalon van Genève in 1967 ging John Anstey samenzitten met enkele autojournalisten. De toenmalige hoofdredacteur van Britse krant The Daily Mail wou weten hoe een moderne droomwagen eruit zou moeten zien. Niet voor een artikel, maar voor een publiciteitsstunt op de London Motor Show in Earls' Court. De Jaguar Pirana die zou debuteren op de stand van The Daily Mail, moest de nieuwe weekendeditie van het Engelse dagblad promoten. Jaguar-baas Sir Williams Lyons reageerde enthousiast op de plannen van The Daily Mail en verkocht de krant een nagelnieuwe Jaguar E-Type (een 2+2-chassis met verlengde wielbasis), die zo snel mogelijk naar Turijn verscheept werd. Want designhuis Bertone kreeg amper vijf maanden de tijd om die E-Type om te toveren in wat de Jaguar Pirana zou worden, een luxueuze GT die Britse klasse moest combineren met Italiaanse flair. Lamborghini Nuccio Bertone vertrouwde het project toe aan Marcello Gandini, die op dat moment net klaar was met de Lamborghini Marzal Concept. Om tijd te winnen bij het ontwerpen van de Jaguar Pirana, nam hij een heleboel designelementen over. Het elegante, maar klassieke lijnenspel van de E-Type werd ingewisseld voor een moderner, beduidend hoekiger koetswerkdesign dat veel overeenkomsten heeft met de in 1968 debuterende Lamborghini Espada. Maar logisch ook, beide modellen hadden dezelfde muze. Het op maat gemaakte interieur van de Jaguar Pirana hulde zich in Connolly-leder en kwam met een speciaal aircosysteem van Smith, met speciaal Sundym-glas van Triplex, met een speciale mediamodule van Philips (een geïntegreerde cassettespeler!) en met speciale veiligheidsgordels, die de inzittenden visueel en auditief verwittigden wanneer ze zich nog niet vastgegespt hadden. Pirana of Piranha? Bertone veranderde niets aan de aandrijflijn van de E-Type, ook de Jaguar Pirana werd aangedreven door een zes-in-lijn met een cilinderinhoud van 4,2 liter, een vermogen van 265 pk en een maximaal koppel van 385 Nm. Die power werd op de achterwielen gezet via een manuele vierversnelligsbak. Maar omdat de Bertone-creatie een dikke 100 kilogram aan toevoegde, was de Jaguar Pirana wat trager dan de donorwagen. Nu goed, reken nog altijd op een topsnelheid van ongeveer 240 km/u en zo'n 7,5 seconden voor de sprint van 0 naar 100 km/u. Aanvankelijk luisterde deze conceptcar naar de naam Piranha, zoals je nog steeds kan lezen op de achterste spatborden - in een lettertype dat sterk doet denken aan dat van de latere Lamborghini Espada, overigens. Maar de rechten op die naam behoorden een andere autoconstructeur toe, waarna de h verdween. Het werd Jaguar Pirana. Later zou Lili Bertone - vrouw van - beweren dat het een esthetische keuze was om die h te schrappen. Hebbedingetje Na zijn 15 minutes of fame op de 1967 Earls Court Motor Show verkocht The Daily Telegraph de Jaguar Pirana voor 16.000 dollar (in mei 1968, door Sotheby's op de veiling van Parke-Bernet), waarna de door Bertone vormgegeven conceptcar van de radar verdween. Tot hij in 2010 plots op de veilingsite eBay verscheen. In die periode was er wel aan de Jaguar Pirana gesleuteld: het koetswerk had een andere kleur gekregen (British Racing Green), de handbak was vervangen door de drietrapsautomaat van de E-Type en de slimme airconditioning was verplaatst naar het bagagecompartiment, zodat er achterin ruimte ontstond voor twee extra plaatsjes - de tweezitscoupé werd een 2+2. De wagen was opnieuw te bewonderen in 2012, op het Concorso d’Éléganza Villa d’Este. En in 2019 werd de Jaguar Pirana verhandeld door RM Sotheby's tijdens de Monterey Car Week. De door Bertone vormgegeven E-Type werd er geveild voor 324.000 Amerikaanse dollar, zo'n 278.250 euro aan de huidige wisselkoers.
  10. Hi, lijkt het nou zo of wordt het steeds drukker? Zin an... Greetz, Peter
  11. Ik zal geen filmpjes meer plaatsen dat ontketent een ‘off-topic’ overload
  12. Gebeurt wel vaker met BMW-rijders
  13. Yesterday
  14. Sorry jongens voor mijn late reactie, deed altijd alles met Tapatalk app maar sinds de laatste forum update was dit medium niet meer beschikbaar. Ben benaderd door forum staf en heb jullie beiden beantwoord met een PB. Groeten René
  15. Ik heb hem gesproken. De 19” zijn verkocht. De 20” niet, maar die moeten gericht worden. Wie wil kan via een pb aan mij zijn telefoonnummer krijgen.
  16. Ik kan een poging wagen. Momentje aub..
  17. Hoi Foozer, join the club ik ben ook net nieuw en geïnteresseerd in de 19” velgen (niet de 20”) die René ook adverteert. Heb vorige week via de ‘markt’ en een direct berichtje geprobeerd, maar krijg hem ook niet te pakken. andere leden; iemand die LeapingXJR kent en hem kan ‘porren’ dat er twee geïnteresseerden zijn, ieder voor één voor z’n twee velgensets? thx Erik
  18. Ik schat zo dat de meting tijdens het rijden is gebeurd middels de meter op het dashboard, en da's geen precisie instrument !
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...