Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Past hour
  2. Is Facebook toch nog ergens goed voor !
  3. Welkom hier! Voor originele / aftermarket onderdelen voor je Jag kun je HIER terecht.
  4. Mijn 308 moest weg omdat de bodem slecht werd. Bij het krikpunt achter, onder de deuren. Dat was het einde, ben er nog een beetje ziek van... Leer kun je met de juiste spullen weer netjes krijgen. En een stoffig motorblok is ook prettig. Wacht ik heb een foto gevonden van het gat in de bodem:
  5. Yesterday
  6. Ik vond op Facebook een handige tekening voor het aansluiten voor de bougie kabels van een XK motor, voor het geval dat je denkt: Hoe was het ook al weer ?
  7. Bedankt voor jullie reacties, ik kan verder! Hartelijke groet, Rudger
  8. Hallo! Ik mag lekker aan de klus met mijn S-type 3.0 V6 uit 2002. Vraagje: waar kan ik originele onderdelen kopen van de Jaguar? Ik ga hopelijk binnenkort de bobines en de bougies vervangen, iemand een aanrader welk merk ik dan moet hebben?
  9. Iedereen bedankt voor het medeleven en steun in deze moeilijke tijd. De eerste tien dagen na de operatie was een zeer neergaande spiraal met weinig vooruitzicht. Een donkere tunnel zonder lichtpunt. Gelukkig gaat het nu een stuk beter en ben vandaag uit het ziekenhuis ontslagen. Wil er niet te veel op terug kijken en deze 3 weken zeer snel vergeten en vooruit kijken naar de mooie dingen die nog gaan komen. Nogmaals bedankt.
  10. Ik denk dat de kachelklep of de aansturing er van in de vorm van een defecte pluspool het probleem is.. Als deze langdurig lekt brand de ECU uit op 2 stuks printbanen. Laat er even naar kijken...
  11. Wat voor motor zit er in de auto? Een motorstoringslampje en een niet goed werkende temperatuurmeter icm een harde schok in de automaat duid op een elektrische storing in het CAN netwerk. Ik denk dat er meer aan de hand is dan en defecte thermostaat..
  12. Dat het ook aan de schakelaar aan de stuurkolom (stalk switch) kan liggen. Pin 5 en 6 horen kortgesloten te zijn/contact te maken in de standen 'uit' en 'interval'. Als dat alleen gebeurt in intervalstand parkeren je ruitenwissers óók niet goed en zal je het in de schakelaar aan de stuurkolom moeten zoeken.
  13. Alvast bedankt voor het meedenken! De microswitch doet blijkbaar wat hij moet doen. Deze heb ik nagemeten. Een mogelijke oorzaak is de slechte massa contact door de geoxideerde koperdraad. (zie foto) Deze ga ik morgen vernieuwen. Dan heb ik volgende tekst gevonden: WINDSHIELD WIPER PARKING: If your wipers don't park, you may be tempted to start tearing the wiper motor apart to work on the parking contacts -- but you would be forgetting that this is Lucas you're dealing with. As Mark Roberts found out, the problem is every bit as likely to be within the st
  14. Ik ook... Een soortgelijke constructie-met-microschakelaar wordt ook op XJ40's gebruikt, daar los je 'parkeerproblemen' op door schoonmaken of vervangen van die microswitch. Het kan echter - schijnbaar - ook in de schakelaar aan de stuurkolom zitten als ik zo her en der wat webfora moet geloven, zie bijvoorbeeld hier: http://www.jag-lovers.org/books/xj-s/15-Electrical2.html Omdat je de boel toch al open hebt zou ik eerst de microswitch testen/doormeten, vóór je drastischer stappen onderneemt...
  15. Dat was ff schrikken (denk ik), dus toch maar wat tips om een laatste reanimatie poging te kunnen ondernemen. Onmiddelijk stoppen komt in de meeste gevallen door doordat de (geschakelde) continue 12V op de ruitenwisser motor ontbreekt OF dat het interne gedefinieerde stopplaats mechanisme stuk is. Er moeten (tenminste) 3 draden aangesloten zijn 1) 12V continue (al dan niet geschakeld door contactslot) 2) Massa 3) Start signaal (puls) Als ik naar de foto's en filmpje kijk maakt deze motor geen gebruik van sleepcontacten, maar moeten de m
  16. Eddy, heel spijtig maar denk toch echt dat je auto nu naar de afbraak kan.
  17. Heren, Ik zal me even voorstellen, ik ben Mark 29 uit het oosten des lands. Hellaas heb ik het afgelopen jaar wat pech gehad, zowel prive als met de auto... Dus het is tijd voor een nieuwe auto. Mijn oog is gevallen op een mooie Jaguar XJ uit 1999. De kettingspanners zijn vervangen. Ik kan eigenlijk veel zelf, behalve motorisch (dat is niet zo mijn ding). Ik heb thuis een brug en wat gereedschap. Alleen hoor ik veel horror verhalen over de Jaguar. Ik zou dus graag willen horen waar ik op moet letten bij de aanschaf van een XJ. https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/jaguar/m16230
  18. Ik ken de XJS niet echt, maar op m’n ouwe XJ stopt ie ook gewoon. Dan even de handle op ‘park’ en ze gaan netjes naar de ruststand. deruitewisserparkeerder
  19. Oef, kan je misschien niet helpen Eddy. Als ik de foto zie zou ik de schakelaar met het rode flupke verdenken. De motor blijft lopen tot nadat de bediening van de chauffeur uit gezet is EN de ruitenwisser in de juiste positie staat (wat volgens mij het rode flupke moet doen merken). Bij jou gaat ie "uit" zodra je de in de auto de bediening uitzet... Dus theoretisch is de schakelaar met het rode flupke continue bediend? Succes! De "autoriteiten": Kan je wel vertellen dat rijden met regen dan ook erg gevaarlijk is omdat de ruitenwisser dan ook op het raa
  20. Beste, In België moeten de oldtimers (+30 jaar) sinds dit jaar een tweejaarlijkse autokeuring ondergaan. Dus ook mijn XJS 1989. Bij zo een algemene keuring moet je ook wat geluk hebben. Dat had ik dus deze morgen niet. De wagen is afgekeurd op één item. Dit wil zeggen dat ik dit moet herstellen en de wagen opnieuw moet aanbieden binnen de 14 dagen. Het item dat niet voldoet is 'ruitenwisser nulstand'. met andere woorden, de wisser komt niet in nulstand beneden aan het venster bij het uitschakelen aan de hendel, maar blijft ergens midden het raam stil staan.
  21. Ik weet zeker dat je er nog steeds van harte welkom bent hoor!
  22. Hahaha, viel mij ook al op. Ze hebben in Heinkenszand geen tijd meer voor nog meer klanten denk ik En ik wilde er net naar toe met m'n nieuwe aanwinst..
  23. Ben een weekje niet op het forum geweest en zie dat de vermelding van sponsoren terug is ..... maar mis ik iets?!? .......... of heb ik iets gemist?
  24. Ha Jeroen, dank voor je reactie. Ik heb al een prijsopgave aangevraagd bij mijn garage. Het onderdeel los kost ongeveer 20 euro, dus heel duur zal het niet worden.
  25. Ja hoor, de trekhaak op mijn X 300 is gewoon op de kabel van de achterlichten gegaan, Niente problemo. dedecan-busvermijdende
  26. Wat moet ik me voorstellen bij die temperatuur regelklep aan de passagierskant? Is de koelwater regelklep vervangen? ( dat is een gecombineerde voor links en rechts ) Deze zit onderaan links tegen de radiator aan. Die dingen gaan heel vaak kapot, als ie roze uitgeslagen is meestal al defect.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...