Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. JagJan

    XJS koppakingen

    Het heeft even geduurd want helaas niet veel tijd gehad. Maar inmiddels heb ik de regulator vervangen en ook de benzine filter, maar het heeft geen effect. De motor start meteen, loopt koud slecht maar blijft aan de gang, als hij warmer wordt slaat hij op een gegeven moment af en is niet meer te starten (verzopen?). Ik wil nu de injectors reviseren en bougies vervangen. Nog adviezen welke bougies of andere opties die nog te proberen zijn?
  3. Today
  4. Woensdag de bak er onder vandaan en het druklager vervangen, geeft een zooitje herrie....(haha), maar gelijk alles nieuw.. Dan nog alle waterslangen en de thermostaat, remschijven en blokken voor en dan nog de polybus truck aan de andere kant uitvoeren en van de vakantie er nog eens lekker vaak mee weg!
  5. Inderdaad moeilijke keuze, maar ik betrap me er op dat ik wel heel vaak de 6 cilinder pak. Eigenlijk zijn het 2 dezelfde auto's maar toch ook helemaal niet.... Dit weekend even in Arnemuiden geweest naar de wolwinkel, komt er een man aangerend en staat zich helemaal te vergapen aan de 6 cilinder... Hij zei, dit is de mooiste auto ooit gemaakt, en zeldzaam... Yup.... Wat leuk! Handgeschakeld! Vind ik er ook zo leuk aan! Wat een gave auto!!! Vind ik ook.... Meestal met de 12 krijg ik reacties van "wat een prachtige auto!" , onderhoud en brandstof wel duur zeker...? Mar met de 6 meer reacties dus van "leuk!" Raar…. Maar het zijn wel auto's die gezien worden.....en wat een lol heb je er van!
  6. Ik zit op de korte stukjes zoals woon-werk op 1: 4,5 - 1:5. "Blazen" in Duitsland, lange stukken dus 1: 6. En dan heb ik eer redelijk vlotte rijstijl. Ik heb van de winter er een nieuwe brandstofpomp in geknutseld, zal weer eens opletten, mss is 50-tinten-grijs wel zuiniger geworden.
  7. De glaasjes zijn wat kleiner hee🥂
  8. Dan valt het wel mee dus Helaas betekent de helft minder cylinders niet de helft van het brandstofverbruik... mag ik hopen voor de 12ers onder ons! 2x zoveel als de 6cylinder al zuipt?
  9. o, das veel minder moeilijk denk ik! Heb je weer geluk.
  10. Mooiste motor aller tijden, na de Rolls-Royce Merlin:-)!
  11. Dat de originele motor uit de jaren 40 kwam vergeten we dan even 😄
  12. De Series III is dan ook een moderne auto *kuch*
  13. Het is idd anders voor series 3. Er zijn 3 rubbers die alles op z'n plek houden, en een sierstrip. De kit houdt de raam vast en dicht m af.
  14. Misschien heb ik straks een auto voor je met nieuwere XJ40 motor. Deze wilde ik voor mijzelf opknappen, maar voor wat ik van plan ben ongeschikt en zonde. (buiten parkeren, dagelijks gebruik, aanhangers, ...) Kan deze zomer misschien al klaar zijn. 't Zou mij blij maken als ie naar een liefhebber ging en met zorg behandeld zou worden.
  15. Een Series III om in de weekenden mee te toeren? Tsja, dat kan ik alleen maar aanraden . De leasebak voor door-de-week, en dan in het weekend lekker toeren. Ik zou er een pakken van voor 1987, dan valt hij nog onder de oldtimerregeling. Moet je hem in dec-jan-feb wel ergens zien te stallen. Ook als je echt helemaal niet zelf kunt sleutelen: met een beetje durf en ondersteuning van het forum kom je vaak een heel eind. Daarnaast zitten er in het land een aantal hele goede specialisten. Ik weet niet in welke regio je woont? Het forum kan je ook ondersteunen bij aankoopadviezen, tips waar je bij aanschaf op moet letten. Mocht je iets op het oog hebben dan gooi het hier in de groep! De eerste stap die je hebt gedaan was meteen al een hele goede: lid worden van het forum . Mocht je het aandurven: ga voor de V12 in HE uitvoering. Ehhh, ik heb natuurlijk wel vooroordelen . Enne, ik weet ook nog een mooie te koop: LINK.
  16. Ik weet het nog niet zeker, maar staat in de agenda. Groeten Jeroen
  17. Hij zit inderdaad vol met een koude motor. Dat wordt dus even een afspraakje maken om dit nader te bekijken en vervangen. Wat was er bij jou mis iksjeezesel?
  18. Er zijn voldoende specialisten te vinden in oa. de banners bovenaan de forum pagina's, die kunnen je absoluut helpen je XJ in rijdende staat te houden
  19. Ik rijd mij xj6 in de zomermaanden. Af en toe wat regen hoort erbij. Kost immers niks 40 jaar oud alleen kleine dingetjes maar rijden als een halfgod haha. In de winter xj8 dus xj 12 maanden per jaar😊😊
  20. Hi Jaguarfans, We kennen elkaar nog niet, maar al jaren 'droom' ik van een series 3 en nu is de tijd gekomen om er een aan te schaffen. Probleem is alleen, ik ben zelf niet zo handig en kwam al googlend daardoor ook op dit forum terecht. Nu kijk ik al een tijdje rond en heb ik er een aantal gezien/bereden, maar nog geen een gevonden waarvan ik dacht, deze is 'hard' genoeg om aan te schaffen. Vaak helaas toch overmatig veel roest. Daarbij loop ik overigens ook tegen behoorlijk wat naiviteit; ik wil namelijk wel een -voor zover voor een Jag mogelijk- betrouwbare uitvoering zodat we naast de leaseauto er in de weekenden gewoon mee de weg op kunnen. Daarbij ook wel aangegeven dat ik deze auto de komende decennia niet kwijt wil :). Tja, wat dan? - Zo lezende, raden jullie dan een XJ6 aan? Of toch de machtige 12? Qua series twijfel ik niet, series 1 en 2 zijn mooi, maar 3 is voor mij het ultieme. - En zijn er in Nederland betrouwbare adressen die naieve fans kunnen ondersteunen als het gaat om aankoop, en uiteraard ook onderhoud? Ben benieuwd hoe jullie dit zien Groet, Jasper
  21. hmm, dit lijkt over moderne ruiten te gaan. (gelijmde ruiten). Ik heb buthyleenkit gebruikt maar met alleen vaseline gaat het makkelijker. En met een stuk vliegertouw in het rubber om die over het randje te helpen. (youtube?) En na plaatsen polymeer onder de randen van het rubber om echt af te dichten. Maar dat is niet helemaal zoals het heurt... Daarna direct de pees erin en kit afstrijken. De kunst is om de ruit niet te breken, dus alleen gelijkmatig de hele ruit duwen op plaatsen waar de belasting rondom gelijk blijft. Dus niet op de randen drukken. succes edit: ik heb het over serie 1+2, misschien niet 3?
  22. Ik geloof dat ik zelf ook wel een poging zou wagen. Als je alle benodigde materialen hebt (inclusief zuignappen) en een extra set handjes dan likt me het niet al te moeilijk. Enige aandachtspunt is dat je moet voorkomen dat de ruit naar beneden zakt tijdens de droogtijd van de kit. Autoruit vervangen.pdf
  23. Yesterday
  24. Komende week ben ik een paar dagen afwezig, vandaar hierbij alvast de route GPX en een pdf bestand met de beschrijving en een mooi plaatje van Asperen. Groet John. West Betuwe rit jul20 TTommydrive.pdf Oude_Garde_West_Betuwe_rit def.gpx
  25. badhuis

    zenderkastje

    Je kan ook mazzel hebben. Van mijn XJS deed de AB het niet. Kastje open, contacten schoon maken, nieuw batterijtje 😁 20200712_153527.mp4
  26. Indertijd heb ik geprobeerd de voor de hand liggende bedrijven (Carglass ed) hiervoor te charteren, bij mij gaven ze niet thuis. Zou het dus of zelf doen, of n Jag specialist vragen.
  27. De motor is super goed! Had nieuwe ontsteking nodig toen 'ie hier kwam, daarna perfect! -- > Ben er nu bijna aan toe om het achterraam te plaatsen, maar ik wil graag adviezen hoe dit het beste aan te pakken. Zelf doen, laten doen, benodigdheden, ... ? De rubbers zijn er, raam is er, raamrand is schoon. De huidige status:
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...