Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Today
  2. 👍. Effe uit mijn hoofd, van de X100.. volgens mij moet je 4 "posities" in het geheugen vullen met 4 "sleutels". Als je maar 1 of 2 sleutels hebt moet je die dus meerdere keren gebruiken in het inleerproces om de 4 geheugen "posities" te vullen. Doe je er maar 1 of 2 dan rond ie het inleerproces niet af en slaat ie het niet goed op. Of zoiets. Succes
  3. Afstandsbedieningen bleken allebei stuk. Ik heb 2 gereviseerde op laten sturen. Procedure gestart zonder succes. inmiddels afspraak gemaakt om ze in te laten leren. Gisteren dacht ik laat ik het nog eens proberen. Dat lukte waarempel. Ik kan de auto 1x openmaken na aanmelden. Of dicht. Daarna is de fun voorbij. Dus er heeft een verandering plaatsgevonden. Toen de gereviseerde waren opgestuurd lukt het 'zelf aanmelden niet. Nu dus wel, alleen kan ik de afstandsbediening maar 1 keer gebruiken. Dan weer aanmelden....haha! Er is progressie geboekt alleen werkt het nog niet optimaal zeg maar.
  4. Yesterday
  5. Time Left: 1 month and 29 days

    • FOR SALE
    • Gebruikt

    Uitgeslepen stuk plaatwerk, bruikbaar voor serie 1 en 2 Jaguar XJ6 en XJ12. Hard deel, aangeroest aan de raamrand maar geen gaten. Als je de raamrand niet gebruikt ook voor serie 3 te gebruiken.

    50.00 EUR

  6. Inderdaad, je kunt hem flushen om alles er uit te krijgen of regelmatig vervangen. Filter vervangen als je er toch bent is ook een goed idee
  7. Ja, inderdaad bij een SC.... das waar. Nooit echt een probleem mee gehad, wel met wat jij al zei, andere zaken die relateren aan dezelfde storing.
  8. Laan

    XJR sputtert tegen

    Dankje Ray! ik krijg hem volgende week weer terug. Staat bij de stoffeerder voor de laatste vernieuwing in interieur en er zijn dan preventief nieuwe bobines, bougies en lmm ingezet. Mocht hij nog steeds bokken dan kom ik wellicht beter even naar Zeeland
  9. Ik dacht vanaf VIN F00035 bij supercharged, maar ben er niet zo goed in thuis, in die XJ8😉
  10. Degene die foto's gebruikt van internet of forums blijft daar zelf voor verantwoordelijk. Dus je mag zelf afwegen of je dat doet😉. Meestal geeft het geen problemen.
  11. Ik kan je een recorder opsturen die het probleem opslaat op de computer tijdens het rijden, na terugsturen kijken we wat de werkelijke storing was en kunnen dan advies voor reparatie geven. We gaan nu door op de bobines terwijl er ook een fout in de TCM kan zitten of gasklep. Ik denk niet eerst aan een bobine, maar het kan zeker net zo goed een LMM zijn, maar dat gaat die ECU ons vertellen...
  12. Het kan heel goed zijn dat de auto "vind" dat het niveau echt laag is, is de auto al een goed ontlucht?
  13. Zodra j het juiste filter (nieuw) vervangt voor een zelfde exemplaar is er geen probleem, je hebt er wel een speciale tang voor nodig om alles los te halen.
  14. Dat wilde ik ook vragen, hoe weet je dat de druk in de brandstoftoevoer wegvalt? Ik denk meer aan een aansturing die weg is of een ECU fout.
  15. Alle foto''s mogen gebruikt worden voor wat je maar wilt hoor... juist doen op insta ofzo! Ja, die ene keer.... toen was het regen, maar.... dat kon ook toen de pret niet drukken! Maar wat een mooie rit was het dit jaar weer, ik reed gisteren 2 keer langs de plek van de 2 e stop va de rit en wat is en blijft het toch een mooie plek! En toch nog even nogmaals, iedereen die er aan meegewerkt heeft en die er bij was superbedankt voor deze dag!!
  16. Ik had van de week weer een prachtig probleem, in meerdere opzichten. Wanneer ik rechts stuurde, hoorde ik een schurend piepend geluid, vanuit linkerkant voor. Dus ik toch ff langs mijn Garage, eenmanszaak, stonden 2 auto's op de brug! Loopt gelijk naar mijn wagen , hoort mijn klacht.. Checkt Linker voorwiel, en vind een steentje tussen remschijf, en afdekkap die aan de binnenkant van je wiel zit.. Top monteur van MB, die voor zichzelf is begonnen, vind, en lost het probleem/steentje binnen 3 minuten op, zonder een meter te rijden. Heb mijn Daimler nu 3 jaar, en echt flink betaalt aan onderhoud bij de man, maar hier werd ik toch wel even stil van. Een malafide garage had me zo lachend alles aan kunnen praten. Leuk detail is dat de Vader van mijn Monteur vroeger een Daimler Double-Six had. Iemand ervaring met X308 EGR klep schoonmaken? Zelf doen, aanbevelen, OF afraden? Wat kost het bij een Garage?
  17. Last week
  18. Ach waarom niet🤔.. Maar deze hoeft daarvoor niet gemodificeerd te worden vind ik. Ik mocht hem alleen kopen als we ook (samen😉) toertochtjes mee gaan rijden. Wat een straf🤩..
  19. Enigszins gerelateerd: https://www.marktplaats.nl/v/auto-onderdelen/transmissie-en-toebehoren/m1983592327-jaguar-e-type-getrag-5-bak
  20. Omdat ik me realiseerde dat je maar 1x leeft😉.... Heb ik inderdaad niet weer zo'n zelfde gekocht🙃.. Maar een litertje meer.
  21. Eens! stond gisterenmiddag ten tijde van eerdere bericht dus op parkeerplaats te wachten op mijn neefje die ik voor zijn Gala zou rijden. had het euvel net gehad in de afspuitbox en stond enigszins te balen en vooral hopen dat het toch niet zou gebeuren dat ik daar straks met neef stond bij een mooi gepoetste Daimler die niet kan starten..... Wel meer kans op originaliteit prijs wellicht, 3 bijna geslaagden die old timer duwen met bestuurder erin?
  22. En, Stoof, ietwat meer info om mee te beginnen is altijd leuk. deinnemer
  23. Precies! En om dat kort te sluiten helpt n tik op de startmotor prima. Ik heb ‘n stokouwe 505 diesel gehad die ik zonder reparaties van 4 naar 5 ton gereden heb. Alleen de startmotor moest af en toe ‘n tikje. Verkocht voor volgens mij de aanschafprijs, ging naar Afrika. Die ongeblazen Indenor 2500 diesels zijn echt onverwoestbaar. Ook menig CX met dat karretje gehad. deietwatvanhetjagpadgaande
  24. Ik ben er ook geweest. Ik vond het wel de moeite waard. ff als echte nederlander goedkoop was het niet maar vond toch ook niet dat je geen waar voor je geld kreeg. Als ik kijk wat de gemiddelde beurs in rosmalen kost vind ik dit nog best kunnen en meevallen. De collectie was zeker wel gaaf om te zien. en in zijn algemeen in veel betere staat als ik verwacht had. Bij het overgrote deel van de auto's was het plaatwerk in goede staat en zeker niet rot en ook de interieurs waren overwegend erg netjes. Wel zat er op de nodige auto's aardig roet en ook bij veel auto's op het interieur en over de motor doordat deze met deuren/ramen/motorkap open gestaan hebben tijdens de kleine brand die een keer plaatsgevonden heeft in 1 loods. Overigens was de roet over het algemeen er wel gemakkelijk (maar veel werk) af te poetsen en leek niet ingebrand of zoiets. Van een paar auto's gevoeld of de motor los zat en dit was bij alle die we geprobeerd hadden het geval. En er was bij behoorlijk wat auto's toch nog relatief recent aan zaken als ontsteking en zo gewerkt. Dus een groot deel zijn echt wel leuke auto's met potentie. Ik verwacht wel dat de prijzen erg hoog zullen uit komen gezien de animo en alle publiciteit die er aan gegeven is. Kortom ik vond het wel een geslaagde 3 uur tijdbesteding.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...