Jump to content

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. De knop van de hoogteverstelling van de koplampen brandt niet meer bij ingeschakelde verlichting. Hoe kan ik het lampje verwisselen ofwel hoe krijg ik de "schakelaar" (zoals op foto) zonder beschadiging uit het dashboard. Bvd, Kees.
  3. Dat het originele maat duur is was ik al achter, daarom vond ik het raar dat bram61 maxxis banden onder zijn auto heeft want die gaan niet verder als ik dacht s en dat is 180 km. Maar kan je het alternatief delen.
  4. Hey dat gaat mooi. Haal je ook je motorkap-scharnieren los? Zie: Mocht je onderdelen nodig hebben voor je automaat, heb er nog 2 liggen, maar ben komende paar week druk.
  5. Dag Bram, zou toch wel even terug naar thermostaten zien, heeft er alle schijn van dat ze blijvend geopend staan.
  6. Klopt moet minstens W zijn, ik heb nieuwe onder de xjs gelegd en had ook even naar de keuring meester gebeld. Die vertelde me dat het geen invloed heeft als je die snelheid al dan niet rijd. Als de auto op papier250/ uur loopt dan heb je minstens W nodig. De originele maat was pokkenduur maar heb goed alternatief gevonden.
  7. Banden met tenminste een W codering. Y of ZR kan ook maar hoeft niet.
  8. Hi, lijkt me gaaf om e.e.a. te weten te komen over een mogelijke opvolger van m'n huidige bolide, dus bij deze geef ik mij op. Ik kom alleen en blijf niet eten. Greetz, Peter
  9. Heren, Omdat mijn auto in december APK gekeurd is en bij G&G de voorkeuring is geweest zei Raymond al dat de banden op het randje waren. Bij de keuring in Middelburg vonden ze de banden ook APK waardig genoeg maar wel naar nieuwe kijken. Echter mijn X308 kan 250 . Ik rijd het niet maar hoe zit het met de banden wat dit bereft. Welke moet ik dan nemen ???
  10. Omdat ik whitewall banden zocht (auto origineel in de US mee geleverd) heb ik 4x Maxxis banden. Ik rij dagelijks met de auto, nu reeds bijna 60k met die banden. Perfect en bij toeval niet duur omdat deze banden de enige whitewall waren met de correcte band hoogte. succes!
  11. Een merkwaardig probleem; de kachel functioneert niet; ie geeft geen warmte af; bij stilstand een beetje. De auto heeft een Delanair Mk2 systeem en is voor deze gelegenheid overruled. De servo is nu manual en de flaps zijn in de goede stand vast gezet. (En in elk andere stand is er trouwens ook geen warme lucht) De lucht zou nu over de verwarmingsradiator moet lopen; de luchtstroom is er wel. De heater valve onder de motorkap (vacuum) staat open (standaard) en moet warm water doorlaten. Met vacuum gaat deze dicht, dus functioneert. Hoogstens kan de heater klep intern kapot zijn, maar volgens mij heb ik dan de eerste kapotte klep met een werkend vacuum....Blowers werken ook (met een schakelaar nu de servo is uitgeschakeld). Nu het systeem op zijn minst geavanceerde stand staat; warm water stroomt naar de radiator en lucht gaat over deze radiator met vastgezette kleppen naar het interieur zou het simpelweg moeten werken. Helaas... Nu heb ik de indruk dat dit probleem is ontstaan met de montage van een nieuwe radiator. Hiervoor was het altijd warm; de reden voor de vervanging van de radiator. De radiator is van de meest efficiente nieuwerwetse aluminium soort; een oververhitte V12 dient ten all tijden dienen te worden vermeden...De thermostaten zijn zeer onlangs gecontroleerd voor vervanging maar dat zou zelfs in de 1974 versie niet hoeven uitmaken. Resteert enkel te koude water/lucht.....dit zou dan de eerste XJ12 die geen warmte maar koude problemen zou hebben....de temperatuur meter staat onder "normal" en blijft daar. Iemand nog een ander idee?? Alvast bedankt, Bram
  12. Aha, ik leer dus opnieuw bij,dan klopt het plaatje dus inderdaad wel. De oude klep was na het opkuisen van de contacten opeens opnieuw tot leven gekomen,maar lekt,dus wordt besteld bij barrat,waar ik goede ervaringen mee heb trouwens! Ik ging ervan uit dat het twee op dezelfde wijze werkende valven waren,niet dus! Hartelijk dank Hans😀
  13. ik heb goede ervaringen met vredestein, nexen en met hankook, hankook en nexen was op mijn series 3 v12 echt een superfijne band om mee te rijden
  14. Weer vergeten te noteren natuurlijk....... sorry
  15. Zoals ik een paar posts geleden al aangaf: op het moment dat je de linker tank hebt geselekteerd wordt er dus benzine uit de linker tank getapt en zijn alle kleppen spanningsloos. Selekteer je de rechter tank dan wordt er spanning op alle kleppen gezet. Jouw verhaal klopt dus wel, daarom zijn de kleppen bij de tanks onderling niet uitwisselbaar. De ene staat open bij spanning en dicht als hij geen spanning krijgt, bij de andere is dat precies andersom. Het partnr van de keuzeklep is C44918, rechterklep CAC2460 en linkerklep CAC2460. Forumsponsor SNGBarratt heeft ze nieuw op voorraad.
  16. Pim, vergeet niet de period-sticker die al deze wagens hadden in die tijd:
  17. Last week
  18. Zo die is eruit maandag de bak eraf en open maken dan hopen we te zien wat eraan is.
  19. Kan je de specifieke foutcodes geven ze beginnen meestal met een P gevolgd door cijfers
  20. Hallo, All veel gelezen hierover maar toch een vraag. Heb vandaag auto laten uitlezen (geen originele Jag-software). Naar voren kwamen 3 meldingen betreffende de servo-motor. Zou het kunnen dat hier de mengkleppen mee bedoeld worden of is dit die kachelklep in het vooronder? Groeten, Ron
  21. Hi Mark, Ga eerst eens proberen speakers in de deuren te vervangen. Ik lees op het internet dat de maat 5x7 of 6x8 is? Welke is het nou.... Begrijp ik goed dat er zowiezo wel bedrading aanwezig moet zijn voor cd-wisselaar achterin enzovoort? Kon zo snel niks vinden. Groet, Ron
  22. Vandaag wat verder kunnen doen, retour kleppen zitten dus niet bij de tank maar zoals je ziet achter een afscherming die je duidelijk ziet bij demonteren van de achterwielen. Wat blijkt, links is er een nieuwe valve geplaatst,rechts zit er een oude lekkende. Als ik het goed heb dan worden beide valven bediend door middel van de keuze schakelaar van de benzinetanks. Nu meet ik het volgende:bij gebruik van de linker tank,dus met ingedrukte schakelaar,heb ik op geen enkele van de retourkleppen spanning. Bij gebruik van de rechter tank, heb ik spanning op beide retourkleppen? Hier klopt iets niet, morgen verder bekijken
  23. De repair kit is onderweg, maar (b)lijk ik gelukkig nog niet nodig te hebben. Gisteravond werkte het weer gewoon, dus de automatische hoogteregeling van de linker koplamp is blijkbaar toch niet afgebroken Zou Lucas dan toch nog steeds in iedere Jaguar meeliften .....
  24. Hoi Ron Versterker zit in de hoofdunit.dat verschilt TOV premium audio deze heeft een extra versterker voor de achter speakers in de hoedenplank. Wat je zou kunnen doen is extra versterker toevoegen en speakers blind inbouwen onder de hoedenplank. Je zou dan de achterspeakerdraden moeten splitsen naar extra draden en hoedenplank. Maar zwaardere speakers en vooral 3 weg zal zwz uitmaken Gr Mark Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
  25. Ik heb veel banden gehad van Michelin tot Continental tot c merk. Veel zit m in de marketing wat toevallig mijn beroep is geweest. LingLong is hier shit maar in China nagenoeg op alle nieuwe auto's Ikzelf zweer bij Michelin maar op de BMW Z3m en andere wagens Hifly gehad. Topband sleten helft TOV Michelin maar zou het niet adviseren als je mondjesmaat rijdt. Nadeel bij veel goedkope banden is dat de compound wat harder is. Voel je vooral de eerste paar km als ie tijdje stil heeft gestaan. Maar kwalitatief gewoon goede banden Gr Mark Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
  26. ... nu kan ik stapje voor stapje het uiterlijk nóg verder verbeteren: Nieuwe emblemen voor het kofferdeksel via SNG Barratt.: Maar eens kijken (vóór montage natuurlijk!) hoe groot het kleurverschil tussen beide bij daglicht is. De XJ-S-badge is aftermarket, maar helemaal conform OEM-spec, met bevestigingspinnnetjes aan de achterkant, de V12-badge is zelfklevend... Via-via zijn het motorkapembleem + het onderliggende rubber onderweg, met wat geluk komt dat volgende week binnen. Tot slot verse stootrubbers + bevestigingsmateriaal voor het kofferdeksel:
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...