Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Past hour
  2. Yesterday
  3. "Charmantste" is een wat curieuze uitdrukking voor een auto, zou ik niet snel gebruiken en ik weet ook niet goed wat daarmee bedoeld wordt. "mooier dan de XJ40" ??? Persoonlijk vind ik de XJ40 fraaier van lijn. Dat tikje korter maakt hem veel meer uitgebalanceerd en in verhouding. Die ronde lampen van de X300 met gewelfde motorkap, ja is inderdaad leuk een verwijzing naar de originele XJ's, maar ook weer een beetje te veel van het goede. Achterlichten zelfde verhaal, te gemoderniseerde retro. De XJ40 is strakker van achter, past beter bij die auto. Is dan misschien wat minder karakteristiek maar de X300 is teveel karakteristiek vind ik. Ik weet dat ik in de minderheid ben, hele volksstammen vinden de X300 mooier dan de XJ40. Maar die willen gewoon niet goed kijken
  4. De Jaguar XJ6 heeft een lange geschiedenis, maar het zescilinder X300-model, gemaakt tussen 1995-1997, is de laatste van de zescilinderauto's met links naar het origineel en de XJ40. De X300 is goedkoop en mooier dan de XJ40 en veel dynamischer dan de eerdere auto's.. is dit de charmantste Xj van alle XJ's?
  5. ziet er sjiek uit. de lijst van mijn achterraam heeft een vergelijkbaar hoekje, maar wel iets kleiner. Ben al 1,5 jaar aan het wachten of het zich gezet heeft...
  6. Dit is wat de service manual er over zegt: Lijkt toch best te doen.....
  7. Last week
  8. Hier de huidige staat van de Limora rubbers: Achter zit perfect aan de body, en de lijst ook. Zoals het heurt. Voor zit ook goed maar niet helemaal perfect, er is nog een kier in de bovenste hoek. De ruitenzetter (heb het niet zelf gedaan ivm mijn ruiten heel willen houden) zei dat het waarschijnlijk nog iets zal zetten, dus de tijd zal het leren. Daarnaast was mijn achterlicht/remlicht peertje doorgebrand. Ik heb deze gelijk vervangen door een LED versie. Deels om energie te sparen (lampen+wissers+verwarming in de winter trekt best wat amperes), maar ook om iets zichtbaarder te zijn. Hier een vergelijking met dimlicht aan. Links de LED, rechts de gloeilamp. Scheelt flink!
  9. Staal van een X308 automaat. Filter van staal zit aan automaat vast, kost paar tientjes.
  10. Ik zag vorige week de carterpan van Johan van de P bij G&G op het uit lek rooster liggen. Dus een aluminium carterpan met een niet vervangbaar filter. Wat is het materiaal, papier? Wat kost zo een filter+? Wat als je met schoon maak vloeistof gaat tegenspoelen?
  11. Vandaag de Jaguar X308 APK laten keuren, alles in orde, alléén de koplamp stelmotor aan de rechterzijde werkt niet. Nu wil het toeval dat ik dit onderdeel nog ergens had liggen. Heb de stelmotor getest en jawel deze werkte nog goed. De vraag is echter hoe krijg ik deze motor eruit. Heb de aan de knop (actuator) gedraaid (kwartslag naar binnen) en getracht de stelmotor te kantelen en los te krijgen van de koplamp. Ik krijg de stelmotor echter niet los van de koplamp. Wat doe ik verkeerd? Thanks in advance. Gr., Kees.
  12. Onderdelen bestellen lijkt zo simpel. Je besteld een filter voor je ZF4HP24 bak en je krijgt het juiste filter. Zo dus ook gedaan voor mijn XJS met ZF4HP24 bak, maar past dus niet, waarom? Omdat de ZF4HP24 bak niet zo goed paste in een XJS die nogal laag aan de grond staan en weinig bodemvrijheid hebben, heeft jaguar maar besloten om daar een andere carter pan onder te maken, een van een ZF4HP22(X300). Helaas heeft men dat bij Jaguar nooit goed geregistreerd en als je dus voor een XJS met AJ16 motor en ZF4HP24 bak een oliefilter voor de bak besteld je de verkeerde krijgt. Je krijgt dan van de meeste leveranciers een filter met aanzuigbuisje wat dan niet past. Dus een filter besteld in GB voor een X300 3.2 met onderdeel nr. LJM664. Ontvangen en wat denk je, de verkeerde. Dus weer wat emails verstuurd met foto's en ze gaven toe dat de verkeerde de deur uit gegaan was. Stom toeval waarschijnlijk omdat alleen onderdeel nummer had doorgegeven. Dus sturen ze de juiste en de ander hoeft niet terug(past wel in mijn X300). Vraag nog even om een paar foto's te maken van het te versturen filter, oké de juiste. Raymond heeft er inmiddels ook genoeg voor een ZF4HP24 bak. Voor een ZF4HP24 Voor een ZF4HP22 en (ZF4HP24 XJS)
  13. Wij komen graag langs met 2 personen! Groet, Jesper
  14. 'tuurlijk wel. Anders stel ik mijn stukje ter beschikking. Hoe is de catering verzonnen Kees, nemen we allemaal wat mee?
  15. Nu heb je Eric's twijfels weggenomen. Hij gunt jou dat stukje vla zeker niet.
  16. En ik dacht dat de nieuwe BMW XM lelijk was. Wat een oogzweer van lijkenwagen
  17. Dankje, ik heb het doorgegeven.
  18. Eigenlijk een deel. Het langgerekte zwarte reflectordeel (binnenkant) is eigenlijk niet nodig. Alleen het zwarte deel met verlichting dat aan de "buitenkant" zit.
  19. Top, ben erg benieuwd. Moet deze winter echt e.a. aanpakken, bij achterraam komt nu de roest onder het rubber vandaan en "groeit" snel.
  20. Vanaf 1957 bood Jaguar de XK150 aan als opvolger van de vorige XK140. Net als voorheen was er een Drop Head Coupé (DHC) en een Fixed Head Coupé (FHC). De 3,4 liter zescilinder lijnmotor met 193 of 213 pk werd overgenomen van de voorganger. Een handgeschakelde vierversnellingsbak, optioneel verkrijgbaar met overdrive, bracht het vermogen over op de achterwielen. Voor het eerst was er ook een automatische transmissie van BorgWarner beschikbaar als alternatief, waar vooral Amerikaanse klanten om vroegen. Een jaar na de première volgde de Open Two-Seater (OTS) als carrosserievariant, evenals de XK150 S als een krachtigere versie, die drie carburateurs had die 254 pk produceerden en snelheden tot 215 km/u kon halen ( 133,5 mijl per uur). In 1959 steeg de cilinderinhoud van alle versies tot 3,8 liter, waardoor de normale XK150 223 pk en de S 267 pk kreeg. Bovendien was de sportwagen een van de eerste in serie geproduceerde auto's die standaard was uitgerust met schijfremmen rondom. Er waren echter enkele klanten voor wie het ontwerp van de XK150 er niet vrolijk genoeg uitzag in vergelijking met zijn voorgangers XK120 en XK140. Anderen vonden dat de lijnen verouderd waren. Maar om die reden vroegen in totaal maar drie geïnteresseerden Bertone in Italië of er vanuit Engeland een nieuwe coupé-carrosserie op het chassis kon worden gerealiseerd. In voorgaande jaren had Bertone met zijn B.A.T. conceptauto's, en had tegelijkertijd wereldwijde erkenning gekregen. Nu, onder leiding van Franco Scaglione, werd daar een onafhankelijk voertuig gecreëerd, waarvan de technische basis op het eerste of tweede gezicht niet te zien was. Aan de voorkant bevindt zich een kleine ovale grill, die aan beide zijden wordt geflankeerd door platte, brede grillinzetstukken. Ronde koplampen en twee extra lampen zorgen 's nachts voor voldoende licht. Achter de voorwielen bevinden zich grote, geraspte luchtuitlaten. Het gebogen dak eindigt in een brede panoramische achterruit. Boven de kleine achterlichten gaf Scaglione kleine staartvinnen aan. De technische basis voor de auto was een Jaguar XK150 S met de 3,4-liter motor, die in augustus 1957 was voltooid en in september in Italië werd afgeleverd. Het is de tweede van drie exemplaren die werden gebouwd. Tot een paar jaar geleden stond deze auto bekend in het knalrood, maar inmiddels is er een restauratie uitgevoerd terug naar het originele zwart.
  21. Dan zal er vast weer wel ergens een storing of lampje gaan branden
  22. https://www.youtube.com/watch?v=XuL0SeIvnJg&ab_channel=Jr'sGasolineAlley Hier laten ze het demonteren zien bij een Ford. Op verschillende fora heb ik berichten gelezen van kerels die aan de zware medicijnen zitten om rustig te worden, omdat het demonteren zomaar drie dagen kan duren. En een ontzettende rotklus is. Ik denk dat kan makkelijker - ik ben namelijk lui- Als ik slang 3 kan afknijpen met een infuus klem, of een lucht regel klem wat je ziet bij aquarium slangen, dan ben ik het ventje, toch? Zo heb ik ooit in het buitenland lijmklemmen bij de lokale DHZ gekocht omdat de kachelkraan van de Serie III bleef hangen tijdens onze zomer vakantie. Werkte als een trein. Misschien dat een beetje pur of isolatie materiaal in de conus van # 5 aangebracht het zelfde doet, maar dan moet je wel de "trompet" kunnen vinden. Grappig hoor allemaal, ben ik met de motor onderweg, dan draag ik aangemeten otoplastieken om geruis weg te filteren. Ben ik met de hoerensloep onderweg, dan moet ik geruis weg filteren van de motor. Vroeger was het leven simpel, je had kuilen in de weg en geen verkeersdrempels. Ik ga me melden bij goed resultaat. Is het een sof, dan vergeet ik te reageren.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...