Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Today
  2. Da's een skiliftgondel op wielen!
  3. Als er iemand je kon helpen hier online dan was er wel reactie gekomen inderdaad. Je bent al best ver met je zoektocht maar soms is het beter iemand te vragen die alles van jouw type Jag weet en alles al een keer meemaakt Je verhaal lezende kan ik alleen verzinnen dat er geen koelvloeistof bij de temp sensor kwam..maar dat is waarschijnlijk onzin.. (heb je op de sensor zelf gemeten of de waarde varieerde volgens de juiste spec?) Succes (en laat het nog even weten)
  4. Goedenavond Cees, Weer welkom op het Forum en veel plezier en rijgenot met je XK. Het is al gezegd en ik wacht gewoon de foto's af. . MvG Aad
  5. Foto’s, komt goed, zal ik zeker doen, maar heb hem pas een weekend . En wat een weer. Lol voor wat betreft het licht. Gaan we oplossen en dank je wel.
  6. Welkom (terug?) op het forum. Post eens wat foto's van je bolide, vinden we leuk ! Mbt je klacht: daar bestaat een TSB van, zie bijlage. De control module is waarschijnlijk aan vervanging toe. JTB00353 - Adaptive Front lighting System (AFS) Headlamp Warning On.pdf
  7. Beste heren , Ik ben weer in het bezit van een Jag na een foutje te hebben gemaakt met een Duitser . Sorry maar kwam er na een week al achter dit heeft geen lang leven beschoren en dus na 8 maanden weer een Jag. Een XK dit keer en volgens mij een bekende in de club. of ik er een goede koop aan gedaan heb geen idee. Het eerste probleem ligt na 2 dagen al op tafel vandaar de vraag in het forum. het lampje van de bochtverlichting knippert . Volgens de handleiding direct naar de garage. Is dit echt zo dringend? is dit een bekend probleem.? Hoe op te lossen? verkoper denkt zeker
  8. Ok, gelet op de reacties lijkt dit een niet echt bekend probleem. Volgens het Engelse Jaguar forum blijft, gelet op mijn bevindingen, alleen een defecte ECU over als oorzaak. Ik zal een specialist de boel wel laten analyseren in plaats van mijn gehobby...
  9. Dat we niet welkom zijn houdt óns niet tegen toch
  10. Hmmm, niet helemaal. Volgens de tag van dit topic is het exclusief voor Daimleristen en zijn jij en ik uitgesloten.
  11. Yesterday
  12. Voor iemand die het leuk vind om aan de oudere supercharged v8en te hobbien: https://youtu.be/YFCbIIVxwek Dus de oude automaat, maar met de schakel snelheid van een moderne flipperbox. Ja van die flippers aan je stuur dan en volledig programmeerbaar. https://ofgear.dk/ Ik als wat oldskool prutsert, heb net een vliegwiel uit een sloper gekocht voor de V8, die ik als basis kan gebruiken om een handschakel vliegwiel te maken....
  13. Time Left: 1 month and 27 days

    • WANTED
    • Nieuw

    Te koop gevraagd. Daimler Super V8 in nette cosmetische conditie en goede, aantoonbare staat van onderhoud. Bij voorkeur minder dan 150k km.

    1.00 EUR

  14. Ik bedoel het niet verkeerd, maar als je een niet originele aan de auto hangt gaat hij van alles up-daten. Je bent niet de eerste. Uiteraard kun je van alles uitlezen. Voor de hobby is uiteraard ook leuk, maar uitlezen van storingen en up-dates betekend ook het interpreteren van deze zaken, op Internet staat het vol met oplossingen. De SDD vraagt aan je of de software van de automaat aan wilt passen en nog wat systemen, vanaf daar word het leuk.
  15. JF meeting 23 mei gaat niet door. Helaas hebben ze die datum wel in de Gazette laten staan. De dag in oktober bij classic&ko klopt.die zal hier ook vanzelf op de kalender verschijnen. Ko is zelf ook adverteerder bij de jdch, dus dat het op de kalender daar staat is wel verklaarbaar.
  16. Last week
  17. Jouw leverancier koopt ze ook via Aliexpress en verdiend er goed aan.
  18. Ik hoop voor je dat het lukt met de aangeschafte IDS/SDD.
  19. Als garagehouder kun je niet gaan werken met een clone SDD, en voor een originele betaal je dan de hoofdprijs. Maar als de clone bewezen goed is dan is het voor de hobbyist een uitkomst, je hebt ook clone's die je rechtstreeks in de vuilnisbak kunt gooien.. Aliexpress staat er vol mee
  20. Ik begrijp dat volkomen, ik ben geen specialist of dealer. Wat ik wel heb is ruime ervaring met het programmeren van eprom's en chips van andere electronica componenten en natuurlijk kun je dat niet vergelijken met een auto maar het basis principe is hetzelfde. 1: Zorg voor een backup 2: Zorg ervoor dat je genoeg spanning hebt en blijft houden (bij een auto is dat 12.5v of meer) 3: Ga niet experimenteren met gegevens/parameters/settings waarvan de werking onbekend is. 4: Tijdens het programmeren mag je NOOIT het proces afbreken Zo kan ik nog wel even doorgaan waar je reke
  21. Vorig jaar zou die zijn op za. 3 okt. maar zeer tijdig gecanceld ivm Covid19. Voor dit jaar niets gepland vanuit JF.
  22. Wie rochelt de comm met de JDCN hier .. lijkt me vrij simpel
  23. Dat is niet aan ons maar aan het JDCH. En ik weet ook niet wie deze Themadag daar geplaatst heeft.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...