Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Today
  2. Bedankt. Via een Amerikaans Jaguar forum heb ik nog wat technical bulletin gekregen. Op mijn XJR zou na 1 uur in rust, met alle deuren, motorkap en kofferbak gesloten, maar niet het alarm aan maximaal 30 mA moeten zijn. Bij mij dus ongeveer het dubbele. I herriner me dat ik nog niet zo lang geleden een stukje over het traceren van dit soort problemen had geschreven: https://www.team-bhp.com/forum/technical-stuff/259267-dealing-electrical-parasite-drains.html#post5440793 In dit verhaaltje kun je ook zien dat ik indertijd 47 mA mat. Ik ga de komende tijd nog wel eens verder puzzelen. Wordt veel meten om een heel klein stroomverschilletje te vinden. Jeroen
  3. Yesterday
  4. Last week
  5. Zoals gezegd heb ik eerst de oude brandstof opgereden. Daarna 30 liter verse 98 erin, met een goede injectiecleaner. Na een 20-tal km. begon de motor al beter te draaien, en nu de 30 liter erdoor zijn, rijdt de Daimler weer als nieuw! Ik heb het volgende product gebruikt, goed spul, ik kan het aanbevelen. https://shop.marly.com/Shop_ArticleDetail.aspx?R=G0PP0MSTEA&F=R0PP0NZIJM&SF=V0PP0O0ZN9&ID=1343
  6. Nieuwe uitdaging: bouw de rest van de cruise-control delen er ook in!
  7. Kennelijk zijn de oude voorraden onderdelen eerst opgemaakt. Mijn Series 3 is sowieso een rommeltje😁. De motor komt uit een Series 2 van forumlid Benny, ik heb alles van mijn oude blok overgezet om er weer een injectie versie van te maken, enz. De bekleding (stoelen en bank) komt uit een late Series 3, de versnellingsbak geen idee 🤷‍♂️, is voor mijn tijd een keer gereviseerd, maar of het de originele is weet ik niet. Het stuurhuis komt ook uit een late, en zo ook de stuurkolom schakelaars die ik onlangs heb vervangen komen uit een late Series 3, er zit nu ook cruise control op 👍
  8. Mijn Daimler Double Six series 2 was van april ‘79. Zat in de laatste 50 gebouwde serie 2’s. Grappig dat de series dus naadloos over ging.
  9. Vanaf VIN304928 zitten ze achter de achterlichten. Aangezien de Series III in maart 1979 geintroduceerd werd is die van jou inderdaad een hele vroege!
  10. Heb het ook moeten doen bij het monteren van mijn nieuwe motorkap waarvan de slotpennen niet goed afgesteld waren, het was aardig lastig om beide vergrendelingen met de schroevendraaier los te peuren herinner ik me. Maar altijd beter dan de slijptol natuurlijk!
  11. Over de tankvlotter, ik dacht dat die bij een. S3 achter de achterlichten zit, maar bij mij zitten deze in de wielkasten verborgen. Misschien omdat mijn S3 een hele vroege is, nl van april 1979 🤔 Als ik de twee draden met elkaar doorverbindt dan gaat de meter binnen helemaal naar vol, dus de vlotter schakelaar is zeker defect.
  12. Beste jaggers, Mischien heeft iemand van jullie interesse? Ik heb al een mini assortimentje aangeschaft, wat zijn deze duur zeg! Toevallig kwam ik deze tegen.... ik ken de man niet. Zelf twijfel ik nog om er zelf een deel te halen. Moet er toch ook alweer een uurtje voor rijden en als de dag er is dat ik echt een bout nodig heb... Zit de goede er dan tussen 🤷‍♂️?https://www.2dehands.be/v/auto-diversen/autogereedschap/m2021308412-unc-unf-bsw-bsf-engelse-bouten-inch-maten-10-kg
  13. Series 1 heeft het ook al, en ik heb em ook al eens gebruikt!
  14. Bij mijn Series 1 XJ zat de motorkap hendel binnen aan de bijrijderskant, terwijl het een originele LHD auto was...Hoorde zo. Was gewoon niet meegenomen in het ontwerp dat 9/10 van de wereld LHD is zo lijkt het. (Een "The continent is now connected" achtige kijk op de wereld 🤣) Dus of ze al een noodvoorziening hadden bedacht toen betwijfel ik.. Maar wie het zeker weet mag het zeggen🤣
  15. Zolang jij het bent🤣. Je hebt je XJ toch ni nodig..(😇)
  16. Ik wacht weer wel hoor, je wil niet weten hoe 😠😤 ik ben🤣
  17. Hmm, Mijn inspanningen hebben nog niet veel opgeleverd.. Het koplampstuurdinges lampje en radar waarschuwing zijn nog niet teruggekomen maar die kwamen ook slechts sporadisch, dus nog geen conclusie op dit moment. Echter, het gerammel bij accelereren is niet opgelost door het vastzetten v/d remleiding...grrr. Tja, en nu?... Ik weet hoe gigantisch druk Raymond het heeft. Toch even langsgereden voor een afspraak. Natuurlijk hoopte ik dat ie effe tijd had om een testritje te doen, maar ik wist wel beter natuurlijk.. Zeker nadat ik zag hoeveel werk er binnenstaat momenteel😱. Zoals altijd, liep het toch anders🫠. Ik wil voorkomen dat iedereen gaat verwachten dat ze gelijk aan de beurt zijn...maar wil niet onvermeld laten dat de beste man je gewoon niet weg KAN laten gaan met zorgen om je gouden kalf..(kenni gewoon ni) Beetje lullig wel (ikke die daardoor mogelijk een planning om zeep hielp) maar ik kan niet beschrijven hoe blij ik was met de diagnose, want ik begon me na mijn teleurstellend sleutel resultaat serieus zorgen te maken over mijn droomautootje.. Lang verhaal kort: Stukje samen geraced🤣... Auto op brug, beplating eraf, krik onder motor... Motorsteunen hoogst verdacht...(vooral rechts) Binnenkort afspraak maken om te demonteren c.q. vervangen. Oef, Ik begon al nachtmerries te krijgen over exploderende superchargers, en verbrande zuigers door detonatie etc etc.. Ik had eerder zelf de steunen al uitvoerig bekeken...en zag er toen niets aan. Thanks Raymond!👍
  18. Twee rondjes rond de kerk en hij is leeg genoeg
  19. Het was trouwens een echt schakelaar vervang rondje deze keer 😁 - Remlicht schakelaar - Achteruitrijschakelaar - Nulstandschakelaar op de wissermotor - stuurkolom schakelaars - En als laatste moet de tank vlotter schakelaar nog vervangen worden, maar dan moet ik eerst de tank leeg rijden 🤔
  20. Ik lees mee want herken het wel, maar heb niet de info die je vraagt... De stroomsterkte (in mA) is idd best laag volgens mij. Een goedkoper metertje zal ook wat nemen denk ik..(jij zal wel een Fluke hebben 🤣) Laatste ingeving is, wat ik ooit over Jaguar accudrain las ergens, is dat er een ingebouwde batterij (of misschien meer een speciale condensator-achtig energiedinges?) in de alarmunit zit die op de duur stuk gaat en daardoor de accu leeg trekt.. Maar verder ben ik niet nog niet gekomen om dit uit te zoeken. Misschien dat het betreffende alarm accuutje een paar dagen stand houd op ~12V en daarna naar ~10V inzakt zodat ie de autoaccu ook naar die 10V leegtrekt.. Je zou dan langdurig moeten meten om die hoge drain te constateren. Ik deed dat met een bluetooth battery guard (met Android app op de telefoon) maar ik krijg helaas slechts sporadisch verbinding sinds een update daarvan dus heb analyse nu opgegeven. Succes i.i.g. Grt, Rob
  21. Klopt, een Jaguar waarbij de motorkap niet open kan is niet zo handig 😁 Er moet bij de eerste Series 1 modellen iemand serieus slapeloze nachten hebben gehad die ook de motorkap dicht heeft gedrukt en deze niet meer open kreeg. Of waren ze zo slim om dit meteen al in bouwen? Met geopende groet, Wilfred
  22. oeh dat is slecht voor de gemoedsrust als je de motorkap niet meer open kan. Gelukkig is hier een oplossing voor zonder dat je auto gelijk naar de spuiter mag.
  23. Raar probleempje met mijn 2002 XJR, X308. Deze staat bij ons thuis altijd binnen in de garage en staat altijd aan een CTEK druppellader. Zo vaak gebruik ik de Jaguar niet, komt wel eens voor dat ie zomaar 6-8 weken stil staat. De accu is ongeveer drie jaar oud. Varta G14, 95Ah 850A. Dus een flinke, want deze Jag gaat raar doen als de spanning een beetje te laag wordt. Dus altijd de zwaarste accu die ik er in kan krijgen. Een paar weken had ik mijn Jaguar geparkeerd en niet op de druppellader gezet. Toen ik een paar dagen later wilde starten, ging dat maar net aan. Startmotor ging niet snel genoeg rond. Maar als ik mee rij en een enkel nachtje laat staan gaat alles goed. Dus heb laatst na een lange rit op en neer naar Belgie de Jaguar geparkeerd en de accu spanning na een uurtje gemeten; 12,6 Vanochtend, negen dagen later, meet ik 10,1V. Daar start je geen V8 mee kan ik je verzekeren. Dus even ge-jumpstart en direct naar RST in Leerdam. Specialist op het gebied van accu’s, startmotoren en dynamo’s. De eigenaar Ton heeft mijn accu getest en daar is helemaal niets mis mee. Dus terug naar huis en maar eens gaan meten. Bij de meeste moderne auto’s en ook bij deze Jaguars kun je niet zomaar de lekstroom gaan meten. Het systeem schakelt in een zekere tijd (1 uur oid) diverse componenten uit. Bovendien moet je ook zorgen dat alle deuren, motorkap, kofferruimte allemaal dicht zijn. Dus mijn multimeter aan lange testdraden buiten de auto gezet. Voorzichtig de kofferdeksel dicht doen. En maar wachten tot de stroom niet meer terug loopt. Ik heb voor de zekerheid mijn multimeter er vijf kwartier aan gehad. Komt niet lager dan 0,055-0,057 mA. Dat is denk ik niet direct verontrustend, maar toch iets hoger dan ik eigenlijk verwachte. Weet iemand wat de lekstroom in ruststand is voor een X308? Volgens mijn documentatie voor de X300 is het na 1 uurtje minder dan 30 mA. Dus een paar vraagjes: Heeft iemand de waarden voor de tijd tot ruststand en welke stroom hoort daar bij voor een X308. In het Engels de zogenaamde "quiescent drain" Enig idee wat hier aan de hand is. Zelfs met 0,055-0,057 mA zou een goede accu van deze capaciteit het toch langer dan 9 dagen moeten volhouden dacht ik? Alvast bedankt. Jeroen
  24. Hallo Ik ben opzoek naar 2 spiegels voor een series 3 mag ook 1 of 2 zijn mochten die hetzelfde zijn
  25. Hallo 👋 De ruitenwissers doen het weer zoals ze het moeten doen. De schakelaars die ik bij Hendrikus heb besteld zijn binnen, tevens de remlicht schakelaar die ik bij SNG heb besteld. Het was even puzzelen hoe het ook al weer in elkaar hoorde te zitten, aangezien ik een week in de UK ben geweest ( en daar tevens lekkere cake heb gekocht 😋) en ik een geheugen heb als een vergiet met kogelgaten. Maar dit terzijde.. Ik was ook zo snugger geweest om voor mijn vertrek de motorkap dicht te drukken terwijl het ontgrendel mechanisme aan de accu kant nog los hing. Ik kreeg de motorkap dus niet meer open ! Een slijptol was een optie geweest, maar ik kon gelukkig Stenger Jaguar in Almelo bereiken en die vertelde me dat er in de wielkas een rubber dopje zit die er af moet en waar je dan met een schroevendraaier of iets dergelijks door het gaatje de kap alsnog kunt ontgrendelen. Bedankt voor deze tip ! Dus, toch een mooie klus met een goed einde. De auto zou nu wel netjes door de APK moeten komen. Goed weekend nog ! Wilfred
  26. Als er geen bestemming is voor de kapotte automaat, neem ik deze graag van je over Kees.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...