Ga naar inhoud

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf     

  1. Vandaag
  2. X358 bonkt bij drempels

    Hoi forumleden Mijn jaguar x358 xjr heeft een jaar stil gestaan. Na eerst een grondige onderhoudsbeurt + apk, er weer mee gaan rijden. Motorisch niks aan de hand, enkelt als ik over een drempel of oneffenheid in de weg rijdt, dan hoor ik bij het rechter voorwiel een bonkend geluid, alsof ik op de velg zelf rijdt. Voel niks in het stuur en op een vlakke weg zoals snelweg hoor ik niks, het is alleen bij een drempel dat ik een korte bonk hoor. Hij geeft geen melding dat de luchtvering niet in orde is, staat niet scheef, ook niet na een paar dagen stil staan. Iemand een idee wat het is? Kapotte rubbers zouden toch bij apk naar voren gekomen zijn ?
  3. Hoi, Sinds enkele dagen heeft mijn S-type een storing na het vervangen van een kapot lampje (welke ook nog veel corrosie had). Op het dashboord verschijnt: linker achter lamp defect of linker richting aanwijzer werkt niet terwijl de verlichting het wel doet. De meldingen staan er sooms constant maar soms ook om de zoveel tijd en verdwijnt dan weer. Weet iemand van jullie wat mogelijk het probleem kan zijn. Het is een S-type 3.0 V6 uit 1999. Nooit eerder dit probleem gehad. Groetjes Leon
  4. Series 1 naar Series 3 remmen

    hoi eene Bert hier op het forum heeft het ook gedaan ,met foto,s moet je eff zoeken
  5. Series 1 naar Series 3 remmen

    Het Series 3 stuurhuis zit nu al onder de auto zelfs (Revisie van SNG Barratt met nieuwe PU ophangbussen van Hurxkens en nieuwe stuurkogels), triangels heb ik dan weer niet dus die moet ik ergens vandaan toveren...
  6. Series 1 naar Series 3 remmen

    hoi heb je ook het serie3 stuurhuis en de onder trieangel ,hier zit het meeste resultaat
  7. Series 1 naar Series 3 remmen

    het blokkeren is bij de 4pots eerder en ze lopen niet zo snel heet,,,het rem gevoel blijft konstanter het groot verschil zit in het rechtuit rijden ,minder zompig,vaster gevoel
  8. Series 1 naar Series 3 remmen

    Ik heb de fusee inclusief alles er ook bij, dus dat is het probleem niet. Sowieso moet de geometrie opnieuw gedaan worden aangezien de rubbers worden vervangen. Eigenlijk zit ik nog het meest in mijn maag met de aansluiting; welke remslangen gebruik ik of moet ik de vaste remleidingen een nieuw uiteinde geven?
  9. Series 1 naar Series 3 remmen

    Is er ook een merkbaar groot verschil tussen de 3-pots voor-klauwen en 4-pots?
  10. Series 1 naar Series 3 remmen

    hoi de vroege serie2 is net iets anders [onderste trieangel] dan de late serie2 de serie3 vooras geeft het beste rij gevoel ik denk de serie3 as met stuurhuis er zo onder past,je moet wel de kruiskopelingen van het stuur meenemen
  11. Series 1 naar Series 3 remmen

    Zijn er ook verschillen qua voorremmen tussen serie 2 en serie 3 die jij hebt Django? En bij hele vooras van serie 3 past dan nog het stuur gebeuren van de originele auto of kan daar ook de serie 3spul voor gebruikt worden(er van uitgaande dat die ook beter is dan serie 1 en wellicht serie 2?
  12. Series 1 naar Series 3 remmen

    hoi Ik heb het ook omgebouwd naar 4pots/geventileerd alleen remklauwen dat gaat/past niet,je hebt ook de rest nodig [fusee] dan moet alles opnieuw [camber] enz ingesteld worden je kunt beter een compleet vooras van serie 3 er onderzetten
  13. Rem vermogen serie 3

    Ondanks maar 3 versnellingen gaat de XJ12 Series 3 volgens de boekjes 235. Het XJ ontwerp is al ruim 40 jaar oud en veel dingen worden in 2 tot 3 decennia meestal wel beter, dus zou het best wel kunnen dat je het idee hebt dat de X308 beter remde. Met VOOR 4 remzuigers per klauw en ACHTER 2 per klauw zou hij echt wel goed moeten remmen.
  14. Series 1 naar Series 3 remmen

    Ik heb een tijdje geleden voor mijn Series 1 een setje uprights en remklauwen van een late XJ-S gekocht. Aangezien ik toch een paar rubbers en kogels wil wisselen en dus alles los heb lijkt een remmenupgrade me gelijk een goed plan. Heb wel een paar vragen vooraf: Wie heeft dit eerder gedaan? Zijn er nog typische punten waar ik op moet letten? Scheelt het gebruik van de Series 3 draagarmen merkbaar veel, of is het meer voor de volledigheid? Welke remslangen moet ik gebruiken? Mij is ooit verteld dat Series 3 een ander schroefdraad heeft namelijk. Ook lengte zal neem ik aan verschillen. Alvast bedankt voor het meedenken!
  15. Gisteren
  16. Jaguar xj6 series III radio

    Ik heb nog wel wat ouwe meuk in de garage liggen.... Echter zo'n 'retro' radio is veel beter, die oude rommel doet vaak ook voor de helft het niet meer. Als je nog cassettes kunt vinden krijg je 'bandsalat'....
  17. Rem vermogen serie 3

    Een teken van 'hier is iets mis' is als je de remblokken vervangt en eentje is 'zo goed als nieuw'...behalve dan dat daar vaak een laag bagger op zit van hier tot Tokio. Zo'n Jag zou echt wel goed moeten remmen, tenslotte liepen die dingen toen ook al 200+. Als je met een Mini (10 inch wieltjes, NIET-zelfstellende trommelremmetjes) keihard op het pedaal gaat zit je ook met je gezicht op de voorruit... Het nadeel is, vanaf 160 terug naar nul, dat ga je nog net redden met smeulende remschoentjes. Die EBC blokken heb ik op mijn 'circuit Mini' gezet en op m'n opgefokte Capri. Redstuff kan ook, maar die moet je 'opwarmen' en ze slopen je remschijven. Dan heb ik het over karretjes die boven de 200 lopen en regelmatig van 200 naar 60 teruggeremd werden en rondenlang. Weet niet wat jij met je Jag doet... Met dikke aanhangers (die niet geremd zijn...) van een berg af racen? Een 'series' Jag heeft volgens mij rondom schijven, vooraan geventileerd, alsmede 3-pots remklauwen. Daar kan je de bakstenen zowat mee uit de straat remmen.
  18. Demonteren / bekleden deurpanelen

    Contactlijm ( spuitbus van Bison) Is hiervoor bij uitstek geschikt.. beide te verlijmd. Delen insprayen. 10 minuten wachten en pas dan aandrukken. Vast als een huis.
  19. Rem vermogen serie 3

    Beste Jaap, Blokken zal niet snel het probleem zijn. Staal op Staal remt ook nog best prima ook daarmee blokkeren de wielen is alleen niet lekker te doseren maakt herrie en maakt alles kapot. Als je echt remkracht te kort komt zou ik ook eerst eens gaan kijken hoe het met je klauwen, hoofdremcilinder en rembekrachtiger is. Als je bij stilstanad hard op de rem trapt en vast houd wat gebeurd er dan. (niets of zakt langzaam weg) Als je pedaal langzaam weg zakt zit er ergens een lek. Let op je hoofdremcilinder kan ook intern lek zijn en dat is meestal niet te zien. Controleer of al je blokken gelijkmatig afgesleten zijn (alle 4 de voor remblokken gelijk aan elkaar en alle 4 achter gelijk) zo niet dan zitten er of zuigers vast of verstoppingen in je leiding/slangen. Als je rijd en je begint langzaam met remmen wat gebeurd er dan? Trekt hij naar 1 kant kort durend of lang durend? En als je in 1 keer hard remt gaat hij dan netjes recht door. Je moet misschien een heel klein beetje harder remmen als een moderne auto maar je moet echt wel makkelijk in staat zijn alle 4 de wielen te laten blokkeren. Maar let op waar je dit uit probeert (lege parkeerplaats). Bij mij is alles nieuw en bij de apk slechts 1% verschil tussen rechts en links voor en achter slechts 4,5% en daar gaven ze aan dat het remvermogen met gemak voldeed aan de apk eisen van een gloednieuwe auto. Ze waren met name onder de indruk van het zeer geringe verschil tussen rechts en links. (Dit mag 30% zijn)
  20. Jaguar xj6 series III radio

    Ik heb via Kooij Cars in Den Haag vernomen dat er geen 'officiële' radio was voor de series III ivm de levering aan verschillende continenten. Toch maar even opzoek naar de radio waarmee de Jaguar in Europa geleverd is.
  21. Jaguar xj6 series III radio

    Hallo, In mijn XJ6 S3 van 1986 zit een originele Pioneer die destijds een populair model was.
  22. Remmerij rechtsvoor

    Ik meet bij de series 2 en daar zit de achterbumper op de zelfde hoogte 46.5cm tot hart bumper dus dat zou ongeveer wel kloppen. Voor is afwijkend dus daar heb je niet zo veel aan. Voor meet ik ook circa 47 cm dus hij staat redelijk op de hoogte die hij moet hebben en daarmee zit er tussen bovenkant band en de rand van het spatbord circa 8cm ruimte. Zoals ik het zo zie heb jij minder speling. Ik vermoed dat hij een centimeter of 5 te kort komt. Zou ook inhouden dat de vooras nog maar een centimeter of 9 van de grond af hangt. Voor wat betreft de veren vervangen omschrijft het werkplaatshandboek dat met de juiste spanner het een kwestie is van de spanner onder door plaat waar de veer op zit de boel te spannen en vervolgens de plaat met 4 boutjes los te draaien en dan de spanner losdraaien. Dan valt de veer via de onderkant er uit. Voor montage is het de zelfde handeling maar dan anders om. Die veerspanner (een veredeld stuk draadeind) is dan wel essentieel. Met dit gereedschap zou het naar mijn mening door iemand die dat vaker gedaan heeft in slechts een paar uur te doen moeten zijn. Een iets minder bekende monteur zou er dus met een half dagje wel klaar mee moeten zijn. Onderstaand filmpje laat ook zie hoe ze de veer terug plaatsen. Als je een goed stuk draadeind minimaal m16 gebruikt kan je het ook prima zelf doen als je een beetje handig bent.
  23. Demonteren / bekleden deurpanelen

    Ik heb dat bij verschillende auto's gedaan met spuitlijm. Van die spray uit een spuitbus. En dan aan de achterkant vastmaken met korte nietjes uit een nietpistool. Volgens mij is die lijm geen bison-kit, maar bison-tix.
  24. Rem vermogen serie 3

    EBC greenstuff is geen kevlar hoor. EN als die van jou slecht remt, zou er wellicht wat aan de hand zijn, vastzittende zuigers of weet ik veel. Lekke rembekrachtiger kan ook nog. Lekke remcilinder achter? Nouja als je het spul loshaalt zie je het vanzelf. En anders een keer 'ruilen' op een meeting.
  25. Rem vermogen serie 3

    Interpretatie en reactie liggen in elkaars verlengde zoals bedoeld en begrepen. ik kom er op terug; eerst even een plekje bij de garagist versieren.
  1. Laad meer activiteit
×