Ga naar inhoud

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf     

  1. Vandaag
  2. Feike

    XKR 4.0 tot leven wekken

    Voor zo'n mooie XKR is een APK-tje appeltje, eitje ( of moet ik zeggen appeltje, bolusje) Jammer dat je ze laat gaan. Mooie advertentie ( Dingetje) op de obsecure site ūüėÄ Grtjs Feike
  3. jaguarspike

    motor schokt iets bij stationair p2100 xjr 1998

    Ik heb een XJR van 1998 , x308. Sinds kort schud de motor licht bij stationair lopen. Wannneer de motor warm is , is het iets meer. Verder rijdt hij goed. De foutcode is P2100, Throttle actuator control motor - circuit open. Ik heb de stekers op de throttle body al losgemaakt en ingespoten met contactspray, zonder resultaat. wat zou het verder kunnen zijn?
  4. Jag42

    Verschil XK8 specs 1996 - 1997

    Inmiddels de complete historie van de XK kunnen achterhalen. Het ontbrekende gedeelte 1996-1997 is nu ook 'gevuld'. Vandaag de eerste eigenaar gesproken die, als dealer, destijds een grijze convertible en zwarte coup√© kreeg toegeleverd. hij reed met de cabrio en de coup√© stond in de showroom. In de eerste week werd de convertible verkocht aan een klant en werd de mijne ingezet als demo. Het lijkt er nu op dat de eerst in NL geleverde coup√© een groene was en als tweede een zwarte en als derde mijn zwarte. Weet uiteraard geen chassisnummers maar weet nu wel dat het echt een heel vroege is geweest. volgens mij is er ook geen XK8 v√≥√≥r 01-10-1996 op kenteken gezet. ik weet het, allemaal niet zo boeiend, maar omdat iemand tegen mij zei dat het wel eens een van de eerste in NL gekeverde kon zijn kon ik het niet laten om hier eens in te duiken. ūüĒ¶ūüĒé
  5. Jag42

    Oliedruk en Ampèremeter bewegingloos

    Dat is inderdaad nieuw voor mij. Wat vreemd dat dit een soort van nep metertjes zijn ge√Įnstalleerd in zo'n (destijds) dure auto. is inderdaad een hoop geld om e.e.a. om te bouwen waarbij ik mij afvraag of de bijgeleverde labels een beetje matchen bij de overgebleven instrumenten. Ik laat het maar zo. Jullie bedankt voor deze info.
  6. Iksjeezesel

    XKR 4.0 tot leven wekken

    Vandaag weer een nieuw APKtje erop:-) Kan weer 2500km rijden:-) (tot de volgende APK...) P.s hij staat nu echt te koop op een lokaal Zeeuwse advertentie site waar niemand kijkt/koopt Das wel zo veilig:-).
  7. wvdl

    Oliedruk en Ampèremeter bewegingloos

    Het metertje van de accu kan nog wel een echte waarde doorgeven (vandaar dat daar ook echt getallen bijstaan), maar het "oliedrukmetertje" is meer een oliestroommetertje. Geeft alleen aan of er wel olie stroomt of niet. Temperatuursmeter is ook niet een heel directe meter (staan dus ook geen getallen bij). Wat Rob zegt, een leuke uitbreiding voor je XK is RealGauge: http://www.thejagwrangler.com/xk8--xkr--xj-realgauge.html (is wel even sparen, maar dan weet je zeker dat je echte waardes hebt)
  8. Iksjeezesel

    Oliedruk en Ampèremeter bewegingloos

    Tis allemaal hartstikke nep Sjef:-) Goed bedoeld denk ik (constante waardes geven een gevoel van kwaliteit? Zo van hij geeft geen krimp etc.) Ik heb een HUDje op het dashboard liggen die op de OBD2 zit, daarmee zie ik na starten 5 seconden lang de laadspanning, en daarna (heb ik ingesteld) laat ie de daadwerkelijke koelvloeistof temperatuur zien (door schade en schade wijs geworden) Je kun ook een ombouwset kopen voor je XK8 (Real-gauge heet het geloof ik)
  9. Weet niet of dit hoort maar zodra ik het contact aan zet gaan beide meters vanuit de nulstand iets omhoog in het rode vakje. Zodra de motor start springen ze vrijwel onmiddellijk beide recht omhoog om daar te blijven staan. Koude motor op snelheid, warme motor stationair de oliedrukwijzer blijft bewegingloos. Ook de ampèremeter met een halve of volle accu beweegt niet. Je zou zeggen na een 'net nog starten op een wat lege accu' dat de meter wat naar rechts zou staan.
  10. Heb er vroeger zelf genoeg uit elkaar gehad (Mini's hebben ook SU carburateurs, mijn Range Rover ook). Het probleem is voornamelijk het stangenstelsel bij dubbele carburateurs. Dat is meestal het euvel. De carburateurs zelf reviseren is niet zo'n heel groot werk, als tenminste niet alles verrot en gaar is. Wat slijt is de naald en de zetel, maar die kan je gewoon vervangen. De rest is ook wel los te koop. Nieuwe gaskleppen en spindels ook, en ja die haal je bij BCCP het makkelijks (of bij een Minicenter... maar ja, een Jag). Bij BCCP kunnen ze je perfect helpen, van A-Z en op elk gewenst niveau.
  11. johanvdpluijm

    British Autojumble Waalwijk 24 juni 2018

    Ja en ja, ik woon op de Robert Stolzsingel 20, ik zie die parkeerplaats vanaf mn huis. Parkeer dan of bij mij in de straat of daar idd op de parkeerplaats bij de Plus etc. Bij het grijze pijltje parkeren of bij de gele ster aankloppen. Ik zal dat laatste nog even navragen ivm parkeerplaatsen. Vanaf de Mozartlaan is het 1,5-2km rechtdoor. @hansvh 10.30 is een .....tijd, in verband met de Efteling. Alternatieve route is om vanaf de A59 via Waalwijk Noord of Centrum te rijden als je vanuit de richting A27 komt. Vanaf A59 Den Bosch is Drunen/Heusden, Waalwijk Centrum of Waalwijk Noord mogelijk Vermijd de N-weg naar Kaatsheuvel/Tilburg want dan sta je geheid in de file.
  12. hansvh

    Puntjes op de i jaguar s1 '69

    Volgens de servicemanual van de S2 moet je multipurpose lithium vet gebruiken voor alle smeerpunten (NLGI consistency #2). Zal voor de S1 wel hetzelfde zijn.
  13. @johanvdpluijm Wordt het wat met de koffie ? Anders stel ik voor dat we om 10:30 verzamelen op het parkeerterrein bij de Woonboulevard. Deelnemerslijst: John P JohanvdPluijm HansVH En wie nog meer? Kom op mannen!
  14. Tommie_jag

    Puntjes op de i jaguar s1 '69

    Ondertussen al weer stukken verder. Waarschijnlijk een los contact direct bij de antenne. De radio krijgt een extra aarde wat het probleem waarschijnlijk verhelpt. En volgende week op tour met kameraden met ieders een oude auto en een bakje. Gaat wat worden. Gisteren al een testrit naar het strand gemaakt. Hij hield het keurig vol zonder problemen. (klopt af) Voor de vakantie wil ik eigenlijk alle smeerpunten nalopen. Maar geen idee welk vet ik moet gebruiken, kan dit gewoon met een willekeurig multi purpose vet of moet dit met lithium of speciaal wiel lager vet? Wie kan mij hierin helpen.
  15. Een paar plaatjes van het geslaagde evenement. p.s. de dame naast de X300 hoort bij die fraaie Alfa ( Bertone).
  16. Hoi allemaal, Inmiddels is de ABS storing opgelost. De garage heeft onder garantie opnieuw 4 nieuwe ABS sensors geplaast. Ik heb het 2 weken aangekeken of de ABS storing nu wel weg bleef en dat is dus het geval dus opgelost. De EGR klep moet nog een keer vervangen worden want af en toe start de auto niet heel lekker. greetz, Arno.
  17. Gisteren
  18. Rover827SI

    XJS Convertible Celebration

    Een beetje late reactie maar dit is werkelijk een schitterende auto. Je hebt er heel goed aangedaan om deze uit Amerika te halen. Geniet met volle teugen maar dat doe je al geruime tijd. Gr. Aad
  19. Harry Metcalfe heeft de serieuze XE "sport" mogen testen. Hoe krijgen ze het onder de kap....
  20. Zal wel een versleten rubber zijn. Waarschijnlijk HIER verkrijgbaar.
  21. Afgelopen week
  22. Gisteren de auto meegenomen naar het werk. Rotterdam-Utrecht en weer terug. Wat een ellende. De terugweg was een en al file. Kruipen, kruipen en kruipen. Gouwe aquaduct. dan weet je het wel. Wel een goede test voor de auto. Het vraagt veel van de remmen omdat de automaat sneller wil lopen dan de file rijdt. Wat lastiger is, de koeling van de motor. Die is absoluut ontoereikend. Er zit wel een elektrische ventilator op maar een afmeting van 10 inch is te weinig en gemonteerd op de grill te ver weg van de radiateur. Ik zie een klusje aankomen de komende tijd. Even de afmeting opmeten, beugels maken en direct voor de radiateur een grotere ventilator. Ook even nazien waar en of de huidige ventilator op een thermostaat zit en of ik de temperatuur daarvan kan instellen. Een instelbare thermostaat heb ik nog liggen gelukkig. Voeler in de waterslang schuiven en draaien maar.
  23. Handig om te weten waar je woont. Er zijn meerdere specialisten. En even voorstellen is hier wel gebruikelijk.
  24. hallo allemaal, ik heb vorige week een xjs 3.6 coupe uit 88 gekocht. Hij ‚Äėbonkt‚Äô een beetje en dat lijkt te komen door een kapotte steun van de automaten bak. Enig idee waar ik zo‚Äôn steun zou kunnen kopen? Dank vast voor het meedenken! Hester
  25. Wij waren er ook, met mijn blauwe XJ12 S3. Was reuze gezellig! Robert
  26. Ik weet nog niet 100% zeker of ik erbij ben, maar ik vind het wel gezellig als we met een groep bij elkaar staan. Soort mini-meet :-)
  1. Laad meer activiteit
√ó