Ga naar inhoud

Forums

  1. Algemeen

    1. FORUMREGELS

      Het lezen van onderstaande "forumregels" is belangrijk!

      1
      bericht
    2. MEDEDELINGEN

      Belangrijke mededelingen

      656
      berichten
    3. Jaguar meetings en beurzen

      Alles over Jaguar meetings en beurzen.

      8,305
      berichten
    4. Algemene Jaguar vragen en tips

      Algemene Jaguar vragen, tips, polls, detaillering en onderhoud.

      8,099
      berichten
    5. Jaguar nieuwtjes

      Nieuwsberichten betreffende Jaguar

      2,492
      berichten
    6. Acties van onze sponsoren

      Acties van onze sponsoren, speciaal voor JaguarForum leden.

      11
      berichten
    7. 175
      berichten
  2. XF, XK(X150), XJ(X351), F-type, XE en F-Pace

    1. Vragen

      Stel hier uw XF, XK(X150), XJ(X351), F-type, XE en F-Pace vragen

      704
      berichten
    2. Foto's, Schema's

      Plaats hier XF, XK(X150), XJ(X351), F-type, XE en F-Pace foto's, schema's van jullie auto's als jullie deze hebben. Ook ervaringen en projecten vallen hieronder.

      153
      berichten
    3. Tips en Tricks

      Handige XF, XK(X150), XJ(X351), F-type, XE en F-Pace oplossingen en uitleg voor alledaagse en misschien grotere problemen.

      62
      berichten
  3. XJ(X308, X350, X358) , XK8(X100), X-type en S-type

    1. Vragen

      Stel hier uw XJ(X308, X350, X358) , XK8(X100), X-type en S-type vragen!

      36,058
      berichten
    2. Foto's, Schema's

      Plaats hier XJ(X308, X350, X358) , XK8(X100), X-type en S-type foto's, schema's van jullie auto's als jullie deze hebben. Ook ervaringen en projecten vallen hieronder.

      1,965
      berichten
    3. Tips en Tricks

      Handige XJ(X308, X350, X358) , XK8(X100), X-type en S-type oplossingen en uitleg voor alledaagse en misschien grotere problemen.

      1,157
      berichten
  4. XJS, XJ40 en X300

    1. Vragen

      Stel hier uw XJS, XJ40 en X300 vragen!

      22,293
      berichten
    2. Foto's, Schema's

      Plaats hier XJS, XJ40 en X300 foto's, schema's van jullie auto's als jullie deze hebben. Ook ervaringen en projecten vallen hieronder.

      3,175
      berichten
    3. Tips en Tricks

      Handige XJS, XJ40 en X300 oplossingen en uitleg voor alledaagse en misschien grotere problemen.

      1,403
      berichten
  5. Series 1 / 2 / 3

    1. Vragen

      Stel hier uw Series 1 / 2 / 3 vragen!

      22,419
      berichten
    2. Foto's, Schema's

      Plaats hier Series 1 / 2 / 3 foto's, schema's van jullie auto's als jullie deze hebben. Ook ervaringen en projecten vallen hieronder.

      8,152
      berichten
    3. Tips en Tricks

      Handige Series 1 / 2 / 3 oplossingen en uitleg voor alledaagse en misschien grotere problemen.

      704
      berichten
  6. XK120-150, SS, C, D en E-type

    1. Vragen

      Stel hier uw XK120-150, SS, C, D en E-type vragen!

      941
      berichten
    2. Foto's, Schema's

      Plaats hier XK120-150, SS, C, D en E-type foto's, schema's van jullie auto's als jullie deze hebben. Ook ervaringen en projecten vallen hieronder.

      496
      berichten
    3. Tips en Tricks

      Handige XK120-150, SS, C, D en E-type oplossingen en uitleg voor alledaagse en misschien grotere problemen.

      79
      berichten
  7. MK 1, 2, 7, 8, 9, 10, 420(G) en S-type (196*)

    1. Vragen

      Stel hier uw MK 1, 2, 7, 8, 9, 10, 420(G) en S-type (196*) vragen!

      1,672
      berichten
    2. Foto's, Schema's

      Plaats hier MK 1, 2, 7, 8, 9, 10, 420(G) en S-type (196*) foto's, schema's van jullie auto's als jullie deze hebben. Ook ervaringen en projecten vallen hieronder.

      681
      berichten
    3. Tips en Tricks

      Handige MK 1, 2, 7, 8, 9, 10, 420(G) en S-type (196*) oplossingen en uitleg voor alledaagse en misschien grotere problemen.

      52
      berichten
  • Doneren

    Doneren helpt het jaguarforum om door te groeien en bij te blijven met de nieuwe technieken.

    Doneer nu

    Doneren helpt het jaguarforum om door te groeien en bij te blijven met de nieuwe technieken.


  • Nieuwste Advertenties

  • Geplande evenementen

    Geen geplande evenementen gevonden
  • Nieuwste berichten

    • Zou eerst klepspeling bekijken en of de ''cilinders'' die op de klepsteel zitten niet blijven hangen. Zie je extreme speling ligt het daar aan.   Zelf slijp ik kleppen in met slijppasta en een zuignap. Daarna lektesten met benzine en dit een tijd laten staan.    Mochten je kleppen krom zijn of gescheurd heb ik nog wel gebruikte liggen, wel ff zoeken. 
    • Hallo Allemaal,   Hierbij een update: De cilinders hebben niet allemaal compressie. Waarschijnlijk doordat wij de kleppen hebben schoongemaakt en dus lekken. De kleppen waren ook niet bepaald nieuw meer. 2 cilinders hadden 10 bar compressie en de rest variërend tussen de 1 en 4 bar. Dus moeten wij de kop er weer afhalen en nieuwe kleppen inzetten. Moeten wij dan ook een nieuwe koppakking gebruiken? Want hij heeft niet gelopen maar wel helemaal aangedrukt natuurlijk. Volgensmij waren het vooral de uitlaat kleppen die aangetast waren. Hoeven de klapzittingen niet vervangen te worden? Ik dacht dat die veel beter waren dan de kleppen.   mvg, Tim
    • In de TDD 2016 editie hebben we ons onder meer ‘vermaakt’ met klokjes repareren en de demo roestpreventie aan wielkasten. Het laatste was vervolgens mogelijk op te volgen met een Technische Detailen Workshop (TDW 2016). Voor het verschil tussen TDD en TDW verwijs ik naar het topic. Beide dagen zijn ons en jullie goed bevallen. We willen beide edities (*) weer een nieuwe invulling geven. Van harte kan ik jullie namens Ko deze vooraankondiging doen:   Vooraankondiging TDD Vorden 2017   ‘Hemels’   Datum TDD: 11 november 2017 Voor een TDW doen we een voorstel in 2018   Ontvangst: vanaf 8:30 uur.  Start programma 09:00 uur. Einde workshops 17:00 uur.   Locatie: Classic en Ko  Industrieweg 3  7251 JT Vorden    Voorgenomen programma:   Het programma is gebaseerd op jullie inbreng op eerdere uitvragen op ons forum in 2015 en 2016:   •   demo hemel vervangen (*) •   demo uitlezen meldingen    •   demo alarmkastje vervangen en/of opnieuw inleren   •   demo weigerend deurslot verhelpen •   demo leerverven nu methode ‘spuitbus’ (i.p.v. tamponeren / leerlooier) •   in de herhaling bij voldoende deelname: klokje X-300 repareren    •   taxatie van je auto     Het is een ‘vol programma’ en we zullen mogelijk nog nader keuzes maken omtrent de onderwerpen en de tijdbesteding. Graag vernemen we daarom jullie reacties op het voorgenomen programma. Welke onderdelen willen jullie graag zien?  jullie bepalen daarmee de inhoud en tijdverdeling van het programma!    (*) We zijn voornemens om in de TDW 2018 het onder begeleiding vervangen van de hemel in je eigen auto aan te gaan bieden. Mocht dit voor jou een optie zijn laat dit dan vast weten in het topic of stuur een Pb naar Fasett   Deelname en inschrijving:  In september verneem je het definitieve programma en verschijnt ook ‘de link’ naar het aanmelding-formulier.   Kosten: vooraf te voldoen   •   € 15,00 per deelnemer (koffie/thee, lunch, fris)   Exclusief opties:   •   klokje X-300 repareren á € 30,- •   auto taxeren (actietarief volgt, jullie weten dat het scherp zal zijn)           •   afsluiting onder genot van een hapje en drankje. We doen dit nabij en bijtijds (17:30 uur) zodat je toch weer bijtijds de reis naar huis kan aanvangen. We waarderen het zeer als je ook aan dit onderdeel deelneemt. Mis het niet, een leuke aanvulling en toch weer anders dan de contacten tijdens de TDD!         Wij hebben er al weer zin in, jij toch ook!   Ko & Erik
    • Just 53 Jaguar XJR-15s were ever made and this model has barely seen the light of day making it a collector's dream         Jaguar XJR-15 that’s covered just 15 miles a year since 1991 is expected to sell for £500,000. The British supercar has racked up just 385 miles having been kept in storage since the eccentric owner bought it.   The ultra-rare XJR-15 is one of just 53 made and has a top speed of 190mph thanks to a huge 6.0-litre engine. The owner was attracted by its beautiful styling rather than performance, though, and kept the supercar tucked up in his garage after driving it just once. After 26 years, the unnamed owner has finally decided to dust it off and put it up for sale. The two-seater Jaguar XJR-15 was based mechanically on the Le Mans-winning Jaguar XJR-9. Its aerodynamic body was dreamed up by XJR-9 designer Tony Southgate and Peter Stevens, who went on to style the McLaren F1 supercar. And combining its beauty, performance, low-mileage and ultra-rare status, the XJR-15 is expected to command a price tag of half a million pounds at auction.   Rob Hubbard, Bonhams’ car specialist, said: “This is a stunning original Jaguar XJR-15 with only 385 miles on the clock from new. “The current owner is an artist who was attracted by the car’s beautiful styling. Unbelievably, he only drove it once before putting it in the garage and never taking it out again.   “He would go in once in a while to start the engine up and listen to the superb sound it makes. But the car hadn’t seen the light of day until I pulled it out the garage a few weeks ago. “It’s always fantastic to find something special tucked away in a barn, but even more so when it has such low mileage.   “It’s in remarkably original condition and remains just as beautiful as it was over two decades ago.” The Jaguar XJR-15 will be sold at Bonhams’ Goodwood Revival sale near Chichester, West Sussex, on September 9. BRON:THE SUN
    • Nog 10 dagen en Jaguar Daimler Club Dolland viert het 40 jarig bestaan. Kreeg bericht van de organisatie. Er zijn ruim 1000 inschrijvingen/bezoekers, verdeeld over bijna 500 Jaguars en Daimlers. Ze hopen het getal van 500 aan te tikken. Ik begrijp dat ze een Line Up willen maken van alle modellen die Jaguar en Daimler gemaakt hebben, waaronder zeer zeldzame. Meer info : JDCH.NL
  • Mededelingen

×