Jump to content
  1. Algemeen

    1. FORUMREGELS EN GEBRUIKERSTIPS

      Regels en tips over het gebruik van het forum.

      10
      posts
    2. MEDEDELINGEN

      Belangrijke mededelingen

      890
      posts
    3. Jaguar meetings en beurzen

      Alles over Jaguar meetings en beurzen.

      12k
      posts
    4. Algemene Jaguar vragen en tips

      Algemene Jaguar vragen, tips, polls, detaillering en onderhoud.

      10.1k
      posts
    5. Jaguar nieuwtjes

      Nieuwsberichten betreffende Jaguar

      3.3k
      posts
    6. Acties van onze sponsoren

      Acties van onze sponsoren, speciaal voor JaguarForum leden.

      • No posts here yet
    7. 197
      posts
  2. XF, XK(X150), XJ(X351), F-Type, XE, F-Pace, E-Pace en I-Pace

    1. Vragen

      Stel hier uw XF, XK(X150), XJ(X351), F-type, XE en F-Pace vragen

      2.2k
      posts
    2. Foto's, Schema's

      Plaats hier XF, XK(X150), XJ(X351), F-type, XE en F-Pace foto's, schema's van jullie auto's als jullie deze hebben. Ook ervaringen en projecten vallen hieronder.

      332
      posts
    3. Tips en Tricks

      Handige XF, XK(X150), XJ(X351), F-type, XE en F-Pace oplossingen en uitleg voor alledaagse en misschien grotere problemen.

      138
      posts
  3. XJ(X308, X350, X358) , XK8/XKR(X100), X-type en S-type

    1. Vragen

      Stel hier uw XJ(X308, X350, X358) , XK8(X100), X-type en S-type vragen!

      44.5k
      posts
    2. Foto's, Schema's

      Plaats hier XJ(X308, X350, X358) , XK8(X100), X-type en S-type foto's, schema's van jullie auto's als jullie deze hebben. Ook ervaringen en projecten vallen hieronder.

      3.7k
      posts
    3. Tips en Tricks

      Handige XJ(X308, X350, X358) , XK8(X100), X-type en S-type oplossingen en uitleg voor alledaagse en misschien grotere problemen.

      1.5k
      posts
  4. XJS, XJ40 en X300

    1. Vragen

      Stel hier uw XJS, XJ40 en X300 vragen!

      25.8k
      posts
    2. Foto's, Schema's

      Plaats hier XJS, XJ40 en X300 foto's, schema's van jullie auto's als jullie deze hebben. Ook ervaringen en projecten vallen hieronder.

      3.7k
      posts
    3. Tips en Tricks

      Handige XJS, XJ40 en X300 oplossingen en uitleg voor alledaagse en misschien grotere problemen.

      1.6k
      posts
  5. Series 1 / 2 / 3

    1. Vragen

      Stel hier uw Series 1 / 2 / 3 vragen!

      26.7k
      posts
    2. Foto's, Schema's

      Plaats hier Series 1 / 2 / 3 foto's, schema's van jullie auto's als jullie deze hebben. Ook ervaringen en projecten vallen hieronder.

      10.3k
      posts
    3. Tips en Tricks

      Handige Series 1 / 2 / 3 oplossingen en uitleg voor alledaagse en misschien grotere problemen.

      790
      posts
  6. XK120-150, SS, C, D en E-type

    1. Vragen

      Stel hier uw XK120-150, SS, C, D en E-type vragen!

      1k
      posts
    2. Foto's, Schema's

      Plaats hier XK120-150, SS, C, D en E-type foto's, schema's van jullie auto's als jullie deze hebben. Ook ervaringen en projecten vallen hieronder.

      570
      posts
    3. Tips en Tricks

      Handige XK120-150, SS, C, D en E-type oplossingen en uitleg voor alledaagse en misschien grotere problemen.

      105
      posts
  7. MK 1, 2, 7, 8, 9, 10, 420(G) en S-type (196*)

    1. Vragen

      Stel hier uw MK 1, 2, 7, 8, 9, 10, 420(G) en S-type (196*) vragen!

      2k
      posts
    2. Foto's, Schema's

      Plaats hier MK 1, 2, 7, 8, 9, 10, 420(G) en S-type (196*) foto's, schema's van jullie auto's als jullie deze hebben. Ook ervaringen en projecten vallen hieronder.

      912
      posts
    3. Tips en Tricks

      Handige MK 1, 2, 7, 8, 9, 10, 420(G) en S-type (196*) oplossingen en uitleg voor alledaagse en misschien grotere problemen.

      70
      posts
  • Member Statistics

    8,617
    Total Members
    1,567
    Most Online
    Soerender
    Newest Member
    Soerender
    Joined
  • Who's Online   0 Members, 0 Anonymous, 17 Guests (See full list)

    • There are no registered users currently online
  • Doneren

     

    DonateLogo.jpg

    Steun het JaguarForum en doneer nu!

    Uw donatie zorgt dat wij bij kunnen blijven

    met de nieuwste technieken en dat het

    forum kan blijven groeien.

     

    Donate Now

    Doneren helpt het JaguarForum om door te groeien en bij te blijven met de nieuwe technieken.


  • Advertenties

  • Nieuwste berichten

    • Ben ik het niet helemaal mee eens...   Die klep in het tankventilatiesysteem is in andere situaties een algemeen bekende oorzaak van slecht starten. (Geeft valse lucht). Ik zeg niet dat het in dit geval de oorzaak is natuurlijk. (Al gaf de ECU het wel ook aan).   Zekeringen had je al gecheckt neem ik aan?   Pook van de automaat ontlockt, en door de j-gate gehaald? (Schakelaar J gate)   Juiste contactsleutel met chip gebruikt, niet een copy?   Misschien ergens anders valse lucht? Bij aanzuigbuis? Oliepijlstok? Etc.   Iemand diesel erin gegooid o.i.d.  (of is de tank gewoon leeg..of beetje regenwater in gekomen..)   Met obd2 kom je misschien wat verder? Temperatuur waarden in lijn met werkelijkheid? Zie je toerental bij startpoging (krukassensor?) Zelf nooit geprobeerd overigens, dus of je dat uberhaupt kunt aflezen valt te bezien) Etc.   Best misschien toch op transport zetten?..     Succes          
    • Even een update,   (Helaas geen mogelijkheden om de auto uit de garage te krijgen op een brug.)   voor het starten zou de EVAP klep eigenlijk geen directe invloed mogen hebben, nogmaals geprobeerd met een open en een gesloten systeem, maar helaas geen succes. @Poelie, ik heb helaas nog niet de draad van de EVAP naar de stekker van de controlunit kunnen doormeten die zou nog een draadbreuk kunnen hebben.   Hierop alle aardingen van de auto bezien, rechtsvoor (koplamp punt) bleek corrosie te hebben, na een grondige schoonmaak echter nog geen succes.   tijdens het zoeken bleek dat de oliedamp afzuigklep (Crankcase Vent Valve PCV) geheel doorlaat. en dus eigenlijk de inlaat beinvloed. deze aan beide zijden dicht gezet, hierop ging de motor bijna aan, maar na meerdere keren starten (open gasklep ed.) geen reactie meer   Ten einde raad na (poos gewacht te hebben) een beejte remreiniger in de luchtinlaat gespoten, en ja hoor. daar kwam alles weer opgang.   de zoektocht wordt vervolgd.  
    • De engineer leest slechts af en toe mee hier, ik zal het doorgeven!  
    • Waanzinnig! In de positieve zin van het woord dan hee 😉.   Petje af voor dit stukje engineering van de bovenste plank👌.
    • Dat is nu dus. 😉 Omdat de finishlijn nadert kan ik minder geheimzinnig doen over waarom die duizenden plaatjes en 'tig uren computertijd nodig waren: ontwerp en ontwikkeling van een optimale uitlaatlijn voor de 5.3 V12, van voor tot achter, van motorblok tot uitlaattips.   Verderop in deze post vind je foto's van het ontwerp: dankzij de tijd die in het maken van het 3D-model is gestoken kon dat ontwerp relatief snel tot stand komen. 'Relatief' mag je met een forse korrel zout nemen, dit ontwerp was niet in een uurtje klaar... Dankzij het volledig nieuwe ontwerp is de afstand van iedere uitlaatpoort tot aan de uitlaattips binnen een tolerantie van een halve millimeter identiek. 😱 Deze setup moet ruim voldoende zijn voor 'fast road' toepassingen, ongeveer voor 1/4 tot 1/3 méér vermogen dan de V12 af fabriek levert. Dankzij het 3D-model is eventuele doorontwikkeling (grotere buisdiameter) voor extremere toepassingen goed te overzien, maar één stap per keer is voldoende voor nu.   Naast optimale performance was er nóg een uitdaging: het systeem zó ontwerpen en opbouwen dat het zonder hakken/zagen/snijden/motorblok-uitbouwen op z'n plek past, zowel voor RHD- als LHD-configuratie.  Dat lijkt gelukt te zijn:      En nu is het aftellen tot the proof of the pudding: bouw en installatie van het definitieve systeem, ik ben benieuwd!
  • Mededelingen

×
×
  • Create New...