Jump to content
  1. Algemeen

    1. FORUMREGELS EN GEBRUIKERSTIPS

      Regels en tips over het gebruik van het forum.

      7
      posts
    2. MEDEDELINGEN

      Belangrijke mededelingen

      661
      posts
    3. Jaguar meetings en beurzen

      Alles over Jaguar meetings en beurzen.

      10198
      posts
    4. Algemene Jaguar vragen en tips

      Algemene Jaguar vragen, tips, polls, detaillering en onderhoud.

      9217
      posts
    5. Jaguar nieuwtjes

      Nieuwsberichten betreffende Jaguar

      2987
      posts
    6. Acties van onze sponsoren

      Acties van onze sponsoren, speciaal voor JaguarForum leden.

      4
      posts
      • Laan
    7. 197
      posts
  2. XF, XK(X150), XJ(X351), F-Type, XE, F-Pace, E-Pace en I-Pace

    1. Vragen

      Stel hier uw XF, XK(X150), XJ(X351), F-type, XE en F-Pace vragen

      1134
      posts
    2. Foto's, Schema's

      Plaats hier XF, XK(X150), XJ(X351), F-type, XE en F-Pace foto's, schema's van jullie auto's als jullie deze hebben. Ook ervaringen en projecten vallen hieronder.

      203
      posts
    3. Tips en Tricks

      Handige XF, XK(X150), XJ(X351), F-type, XE en F-Pace oplossingen en uitleg voor alledaagse en misschien grotere problemen.

      115
      posts
  3. XJ(X308, X350, X358) , XK8/XKR(X100), X-type en S-type

    1. Vragen

      Stel hier uw XJ(X308, X350, X358) , XK8(X100), X-type en S-type vragen!

      40565
      posts
    2. Foto's, Schema's

      Plaats hier XJ(X308, X350, X358) , XK8(X100), X-type en S-type foto's, schema's van jullie auto's als jullie deze hebben. Ook ervaringen en projecten vallen hieronder.

      2808
      posts
    3. Tips en Tricks

      Handige XJ(X308, X350, X358) , XK8(X100), X-type en S-type oplossingen en uitleg voor alledaagse en misschien grotere problemen.

      1295
      posts
  4. XJS, XJ40 en X300

    1. Vragen

      Stel hier uw XJS, XJ40 en X300 vragen!

      23398
      posts
    2. Foto's, Schema's

      Plaats hier XJS, XJ40 en X300 foto's, schema's van jullie auto's als jullie deze hebben. Ook ervaringen en projecten vallen hieronder.

      3353
      posts
    3. Tips en Tricks

      Handige XJS, XJ40 en X300 oplossingen en uitleg voor alledaagse en misschien grotere problemen.

      1508
      posts
  5. Series 1 / 2 / 3

    1. Vragen

      Stel hier uw Series 1 / 2 / 3 vragen!

      24630
      posts
    2. Foto's, Schema's

      Plaats hier Series 1 / 2 / 3 foto's, schema's van jullie auto's als jullie deze hebben. Ook ervaringen en projecten vallen hieronder.

      9315
      posts
    3. Tips en Tricks

      Handige Series 1 / 2 / 3 oplossingen en uitleg voor alledaagse en misschien grotere problemen.

      765
      posts
  6. XK120-150, SS, C, D en E-type

    1. Vragen

      Stel hier uw XK120-150, SS, C, D en E-type vragen!

      965
      posts
    2. Foto's, Schema's

      Plaats hier XK120-150, SS, C, D en E-type foto's, schema's van jullie auto's als jullie deze hebben. Ook ervaringen en projecten vallen hieronder.

      544
      posts
    3. Tips en Tricks

      Handige XK120-150, SS, C, D en E-type oplossingen en uitleg voor alledaagse en misschien grotere problemen.

      96
      posts
  7. MK 1, 2, 7, 8, 9, 10, 420(G) en S-type (196*)

    1. Vragen

      Stel hier uw MK 1, 2, 7, 8, 9, 10, 420(G) en S-type (196*) vragen!

      1803
      posts
    2. Foto's, Schema's

      Plaats hier MK 1, 2, 7, 8, 9, 10, 420(G) en S-type (196*) foto's, schema's van jullie auto's als jullie deze hebben. Ook ervaringen en projecten vallen hieronder.

      723
      posts
    3. Tips en Tricks

      Handige MK 1, 2, 7, 8, 9, 10, 420(G) en S-type (196*) oplossingen en uitleg voor alledaagse en misschien grotere problemen.

      54
      posts
  • Doneren

     

    DonateLogo.jpg

    Steun het JaguarForum en doneer nu!

    Uw donatie zorgt dat wij bij kunnen blijven

    met de nieuwste technieken en dat het

    forum kan blijven groeien.

     

    Donate Now

    Doneren helpt het JaguarForum om door te groeien en bij te blijven met de nieuwe technieken.


  • Nieuwste berichten

    • Dag forumleden,   Voor het benodigde laswerk aan de voorzijde van mijn X308 XJR zijn de twee schokbrekers voor los geweest. Nadat alles weer teruggemonteerd is heb ik een veringstoring en geeft de auto foutcode C1516 met als opmerking; '5 Volt voeding circuit kortgesloten aan accu'. Het CATS-systeem is nu in defaultmodus gegaan waardoor de auto spijkerhard afgeveerd is.  Voor het laswerk veerde de auto zoals het hoorde en heb ik geen enkele keer een veringstoring gezien. Het lijkt me dan ook dat het ergens verband houd met het demontagewerk, maar hoe dit weer op te lossen?   Alvast dank voor jullie input!    (als bijlage een screenshot van de uitleesapparatuur) 
    • En de terugmontage, remsysteem weer volledig geinstalleerd, en wat elektrische delen.        
    • Gisteren weer verder gegaan aan de Jag, Motorruimte uitgepakt, cabine afgebroken, alle op en aanbouwdelen in de motorruimte weer teruggeplaatst. donderdag weer verder, dan takelen we de motor er weer in als het een beetje meezit.   bij deze de spatborden in daglicht  
    • Dus even mailtje naar helenstodart@gmail.com
    • Koop het toch lekker bij de man die het bedacht en ontwikkeld heeft......   dedeuitvinderwelwatgunnende 
    • Dat is zeven jaar geleden, ik denk niet dat hij er nog heeft😉
    • Ik ben kandidaat voor één stuk van die tien, Floorfix ! Vooral nadat ik Keesh daarover heb gelezen.  Is er al iets concreets ?
    • Ik heb een F-type MY19 met het Touch Pro infotainment system. Anderhalve maand geleden werd bij het jaarlijks onderhoud nog een volledige systeem-update gedaan. Bij de instellingen kan je bij "Taal en toetsenborden" kiezen voor "Vlaams", wat een andere toetsenbord-layout (azerty) en een andere stem voor o.m. navigatiebegeleiding zou moeten geven. Bij mij werkt dat evenwel niet. Ik krijg bij de keuze "Vlaams" hetzelfde als bij "Nederlands": Querty-layout voor toetsenbord en de dame met duidelijke Nederlandse tongval. Navraag bij vrienden leerde me dat die wél effectief Vlaams kunnen kiezen, ook met het oudere infotainment systeem trouwens. Meertalige software maakt bijna steeds gebruik van language-files waarin de taalspecifieke zaken worden opgenomen. Ik vermoed dus dat het bestand voor Vlaams ontbreekt, corrupt is, of gewoon een kopie van Nederlands. In de praktijk kan zoiets dus normaal heel eenvoudig en snel worden opgelost door een correcte versie van het taalbestand te kopiëren naar de harde schijf. Ik vermoed dat het voor de dealer toch moet mogelijk zijn om op file-niveau dingen te doen met de harde schijf? Toen ik daarstraks bij de Jaguar-dealer langs ging werd ik eerst zelfs afgewimpeld omdat de F-type geen "Vlaams" zou ondersteunen! Ik kan het nochtans wél selecteren, en zoals gezegd werkt dit bij anderen wél. Toen ik dat opperde zei de man: ah, maar dan hebt u misschien al het pro systeem, daarmee zou het inderdaad normaal moeten kunnen. Ook onzin, want met het oude systeem was dit ook al mogelijk! Daarna zei hij dat er dan een volledige systeem-update zou moeten gebeuren, wat dus bij mij pas anderhalve maand geleden was, en wat bij Jaguar liefst 4 uur kan duren (wat ik ook niet begrijp hoor). Toen ik vroeg of zij niet op bestandsniveau gegevens op de harde schijf konden aanpassen wist de man precies niet goed wat ik bedoelde, maar toen ik wat uitgelegd had zei hij dat zij alleen een volledige nieuwe update kunnen doen. Mijn vraag: is er iemand die met zekerheid kan bevestigen of weerleggen dat ook bij Jaguar de software gebruik maakt van language-files? En zo ja, of het voor de dealer mogelijk is om zo'n language-file naar de harde schijf te kopiëren? Want dan zou de oplossing een kwestie van hooguit 5 minuten mogen zijn...
    • Bedankt voor het aanbod Werdy! Ik ga eerst maar eens meemaken of de lampen RDW-waardig zijn. Zoniet, gaan we dan opnieuw nadenken. 
    • Zojuist naar je gemaild. Voor de goede orde; Dit is geen rit van de Alfa club. In het verleden tientallen ritten uitgezet in binnen- en buitenland voor het Alfa Romeo Spider Register. Nu rijden we nog steeds met wat oud bestuurs/commissieleden ons eigen kleine evenetentjes!    De oorspronkelijke route startte bij ons in Spijk. Ik heb het startpunt verlegd naar restaurant/hotel “De Schildkamp, in Asperen. De route eindigt ook weer in Asperen voor het Minidome. Als je daar heen wilt, kun je het beste even bellen naar de eigenaar Bernd. Hij is niet altijd open (https://www.minidome.nl/home 2.html )   Laat maar even weten wanneer we gaan rijden. Als het half kan doe ik ook mee en dan neem ik wel even contact op met Berndt.   Jeroen 
  • Nieuwste Advertenties

  • Mededelingen

×
×
  • Create New...