Jump to content
  1. Algemeen

    1. FORUMREGELS EN GEBRUIKERSTIPS

      Regels en tips over het gebruik van het forum.

      7
      posts
    2. MEDEDELINGEN

      Belangrijke mededelingen

      661
      posts
    3. Jaguar meetings en beurzen

      Alles over Jaguar meetings en beurzen.

      10274
      posts
    4. Algemene Jaguar vragen en tips

      Algemene Jaguar vragen, tips, polls, detaillering en onderhoud.

      9220
      posts
    5. Jaguar nieuwtjes

      Nieuwsberichten betreffende Jaguar

      3007
      posts
    6. Acties van onze sponsoren

      Acties van onze sponsoren, speciaal voor JaguarForum leden.

      4
      posts
      • Laan
    7. 197
      posts
  2. XF, XK(X150), XJ(X351), F-Type, XE, F-Pace, E-Pace en I-Pace

    1. Vragen

      Stel hier uw XF, XK(X150), XJ(X351), F-type, XE en F-Pace vragen

      1159
      posts
    2. Foto's, Schema's

      Plaats hier XF, XK(X150), XJ(X351), F-type, XE en F-Pace foto's, schema's van jullie auto's als jullie deze hebben. Ook ervaringen en projecten vallen hieronder.

      203
      posts
    3. Tips en Tricks

      Handige XF, XK(X150), XJ(X351), F-type, XE en F-Pace oplossingen en uitleg voor alledaagse en misschien grotere problemen.

      118
      posts
  3. XJ(X308, X350, X358) , XK8/XKR(X100), X-type en S-type

    1. Vragen

      Stel hier uw XJ(X308, X350, X358) , XK8(X100), X-type en S-type vragen!

      40655
      posts
    2. Foto's, Schema's

      Plaats hier XJ(X308, X350, X358) , XK8(X100), X-type en S-type foto's, schema's van jullie auto's als jullie deze hebben. Ook ervaringen en projecten vallen hieronder.

      2829
      posts
    3. Tips en Tricks

      Handige XJ(X308, X350, X358) , XK8(X100), X-type en S-type oplossingen en uitleg voor alledaagse en misschien grotere problemen.

      1295
      posts
  4. XJS, XJ40 en X300

    1. Vragen

      Stel hier uw XJS, XJ40 en X300 vragen!

      23472
      posts
    2. Foto's, Schema's

      Plaats hier XJS, XJ40 en X300 foto's, schema's van jullie auto's als jullie deze hebben. Ook ervaringen en projecten vallen hieronder.

      3354
      posts
    3. Tips en Tricks

      Handige XJS, XJ40 en X300 oplossingen en uitleg voor alledaagse en misschien grotere problemen.

      1508
      posts
  5. Series 1 / 2 / 3

    1. Vragen

      Stel hier uw Series 1 / 2 / 3 vragen!

      24781
      posts
    2. Foto's, Schema's

      Plaats hier Series 1 / 2 / 3 foto's, schema's van jullie auto's als jullie deze hebben. Ook ervaringen en projecten vallen hieronder.

      9354
      posts
    3. Tips en Tricks

      Handige Series 1 / 2 / 3 oplossingen en uitleg voor alledaagse en misschien grotere problemen.

      765
      posts
  6. XK120-150, SS, C, D en E-type

    1. Vragen

      Stel hier uw XK120-150, SS, C, D en E-type vragen!

      968
      posts
    2. Foto's, Schema's

      Plaats hier XK120-150, SS, C, D en E-type foto's, schema's van jullie auto's als jullie deze hebben. Ook ervaringen en projecten vallen hieronder.

      544
      posts
    3. Tips en Tricks

      Handige XK120-150, SS, C, D en E-type oplossingen en uitleg voor alledaagse en misschien grotere problemen.

      96
      posts
  7. MK 1, 2, 7, 8, 9, 10, 420(G) en S-type (196*)

    1. Vragen

      Stel hier uw MK 1, 2, 7, 8, 9, 10, 420(G) en S-type (196*) vragen!

      1803
      posts
    2. Foto's, Schema's

      Plaats hier MK 1, 2, 7, 8, 9, 10, 420(G) en S-type (196*) foto's, schema's van jullie auto's als jullie deze hebben. Ook ervaringen en projecten vallen hieronder.

      723
      posts
    3. Tips en Tricks

      Handige MK 1, 2, 7, 8, 9, 10, 420(G) en S-type (196*) oplossingen en uitleg voor alledaagse en misschien grotere problemen.

      54
      posts
  • Doneren

     

    DonateLogo.jpg

    Steun het JaguarForum en doneer nu!

    Uw donatie zorgt dat wij bij kunnen blijven

    met de nieuwste technieken en dat het

    forum kan blijven groeien.

     

    Donate Now

    Doneren helpt het JaguarForum om door te groeien en bij te blijven met de nieuwe technieken.


  • Nieuwste berichten

    • Bougie kabel los laten..   Ik denk dat dit blok gewoon vast heeft gezeten en met grof geweld los gemaakt is. Remolie op de zuigers wilt ook wel eens helpen?
    • Vast of gebroken of ...  is nu natuurlijk de vraag. En de volgende vraag is dan: wat is nu wijs om te doen.        
    • Toch nog een beetje geëxperimenteerd, voor de tweede keer flink wat kruipolie op de zuigers, heeft geen effect.   Ik heb tevens de Carter ontluchting losgemaakt vanaf het breather filter tot de inlaat. De inlaat zuigt flink dus dat is goed, ik merk ook veel verschil in de toeren als ik de inlaat afdop. Er komt tijdens het lopen van de motor komt er redelijk wat rook uit het breather filterhuis en het roken uit de uitlaat wordt ook meer.   Voor mij een bevestiging dat er een zuigerveer niet helemaal lekker is..  
    • Ik zou er voor alle zekerheid een 20A zekering tussen zetten... Maar begin eens met de stekkerverbinding tussen kabelboom en ventilator: check die op vuil/corrosie/etc vóór je andere dingen onderneemt.   Dan zou ik zowel koelvloeistof als thermostaat op de lijst voor onderhoud zetten. Kijk ook kritisch naar de koelslangen, deze kunnen na al die jaren poreus zijn. Vooral de 'bastard hose' van pomp naar motorblok is berucht: die zit vrijwel helemaal uit het zicht en heeft bij slijtage de nare eigenschap er onder vollast mee op te houden... Kijk in alle rust bij draaiende motor naar alle aansluitingen van het koelsysteem én naar de waterpomp. Een versleten waterpomp kan lekken langs de as, dat zie je bijna niet, maar is wel continu vloeistofverlies bij draaiende motor...  
    • Bedankt voor de reacties tot heden van ieder.    Hier de antwoorden op de vraag van : pimgmx en erkan   Hoe kan ik recht streeks stroom erop zetten gewoon doorverbinden vanaf de batterij ?   -Het bouwjaar is waarschijnlijk 1992. De auto is geimporteerd en op naam  in 1993. Misschien nog ouder het zou kunnen.  -Bovenste fan op de radiator. Rechts boven vanuit het motorhuis gezien.  -wisseling koelstof niet bekend.  Maar toen ik ondektje dat de fan niet draaide mocht er nog wel een liter bij.  maar geen zichtbare lekkages. Ook niet op de vloer.  - de huidig thermostaat kan er lang inzitten. Geen enkel idee of deze ooit is vervangen.       
    • Klopt, de meeste OBD scanners en readers lezen wel, maar hebben niet de mogelijkheid, of anders slechts beperkt, om data te schrijven.  Ik heb drie scanners. Een generieke, een Autel die alle codes, alle systemen, alle merken kan lezen. En nog een echte Autoengenuity Jaguar Specifiek software pakketje voor op de laptop.    De wat geavanceerde modellen kunnen zelf uitvinden welk protocol wordt gebruikt. (mits je de juiste stekker gebruikt!)  Het is overigens wel zo dat dezelfde code (DTC) soms iets anders kan betekenen. Verschilt per merk en soms zelf binnen een en hetzelfde merk. Dus het is verstandig om de betekenis van de code op te zoeken in specifiek merk/type literatuur. Dus bijvoorbeeld werkplaatshandboek. Voor de X308 zijn alle werkplaatshandboeken, technische bulletin, elektrische schema’s e.d. allemaal goed verkrijgbaar.    De geavanceerde scanners doen dat allemaal wel goed en geven soms geeneens meer een foutcode, maar komen met een beschrijving en trouble shoot advies. Maar dat zijn scanners in een prijsklasse die ver boven de hobby prijs uitkomt.   De kans dat je echt de boel kapot maakt met een hobby scanner/reader lijkt me uiterst klein. Het aantal OBD scanners in de markt loopt in de miljoenen. Zeker sinds er simple plug in adapters zijn om de boel op je mobiel telefoon uit te lezen. Zolang ze alleen maar uitlezen en niets veranderen zie ik niet in hoe er normaal gesproken iets mis kan gaan.   Jeroen 
    • Een broeihaard voor bacteriën..... corona is een virus. Maar goed. Contact onderzoek heeft overigens al uitgewezen dat de kans dat je corona oploopt door het aanraken van oppervlakken uiterst klein tot verwaarloosbaar klein is. Dus dat JLR dit intwikkeld om minder vette vingerafdrukken op t scherm te hebben, prima. Maar vanwege corona is zo'n kul verhaal.    Het aanraakscherm van de X350 is overigens vrij simpel en grafisch gezien compleet achterhaald. Maar net als de Nokia 3310, onverwoestbaar en extreem betrouwbaar. En ik ben de enige die er aan zit dus tja....
    • Ik heb geen flauw idee!!! haha!   Ik test ruitenwissers eigenlijk nooit op een droge ruit, ivm krassen en slijtage etc etc. Maar hoe doe ik ze aan? Tot nu toe werkt het meeste wel, alleen dimlichten moet ik nakijken, die werken alleen icm mistlampen achter 😆
    • Die koplampwissers doen het toch wel, zou zonde zijn als je n miskoop gedaan had?   deimmerbezorgde
  • Nieuwste Advertenties

  • Mededelingen

×
×
  • Create New...