Jump to content
  1. Algemeen

    1. FORUMREGELS EN GEBRUIKERSTIPS

      Regels en tips over het gebruik van het forum.

      8
      posts
    2. MEDEDELINGEN

      Belangrijke mededelingen

      801
      posts
    3. Jaguar meetings en beurzen

      Alles over Jaguar meetings en beurzen.

      10.6k
      posts
    4. Algemene Jaguar vragen en tips

      Algemene Jaguar vragen, tips, polls, detaillering en onderhoud.

      9.5k
      posts
    5. Jaguar nieuwtjes

      Nieuwsberichten betreffende Jaguar

      3.1k
      posts
    6. Acties van onze sponsoren

      Acties van onze sponsoren, speciaal voor JaguarForum leden.

      4
      posts
      • Laan
    7. 197
      posts
  2. XF, XK(X150), XJ(X351), F-Type, XE, F-Pace, E-Pace en I-Pace

    1. Vragen

      Stel hier uw XF, XK(X150), XJ(X351), F-type, XE en F-Pace vragen

      1.3k
      posts
    2. Foto's, Schema's

      Plaats hier XF, XK(X150), XJ(X351), F-type, XE en F-Pace foto's, schema's van jullie auto's als jullie deze hebben. Ook ervaringen en projecten vallen hieronder.

      208
      posts
    3. Tips en Tricks

      Handige XF, XK(X150), XJ(X351), F-type, XE en F-Pace oplossingen en uitleg voor alledaagse en misschien grotere problemen.

      118
      posts
  3. XJ(X308, X350, X358) , XK8/XKR(X100), X-type en S-type

    1. Vragen

      Stel hier uw XJ(X308, X350, X358) , XK8(X100), X-type en S-type vragen!

      41.7k
      posts
    2. Foto's, Schema's

      Plaats hier XJ(X308, X350, X358) , XK8(X100), X-type en S-type foto's, schema's van jullie auto's als jullie deze hebben. Ook ervaringen en projecten vallen hieronder.

      3.3k
      posts
    3. Tips en Tricks

      Handige XJ(X308, X350, X358) , XK8(X100), X-type en S-type oplossingen en uitleg voor alledaagse en misschien grotere problemen.

      1.4k
      posts
  4. XJS, XJ40 en X300

    1. Vragen

      Stel hier uw XJS, XJ40 en X300 vragen!

      24.1k
      posts
    2. Foto's, Schema's

      Plaats hier XJS, XJ40 en X300 foto's, schema's van jullie auto's als jullie deze hebben. Ook ervaringen en projecten vallen hieronder.

      3.5k
      posts
    3. Tips en Tricks

      Handige XJS, XJ40 en X300 oplossingen en uitleg voor alledaagse en misschien grotere problemen.

      1.5k
      posts
  5. Series 1 / 2 / 3

    1. Vragen

      Stel hier uw Series 1 / 2 / 3 vragen!

      25.7k
      posts
    2. Foto's, Schema's

      Plaats hier Series 1 / 2 / 3 foto's, schema's van jullie auto's als jullie deze hebben. Ook ervaringen en projecten vallen hieronder.

      9.7k
      posts
    3. Tips en Tricks

      Handige Series 1 / 2 / 3 oplossingen en uitleg voor alledaagse en misschien grotere problemen.

      782
      posts
  6. XK120-150, SS, C, D en E-type

    1. Vragen

      Stel hier uw XK120-150, SS, C, D en E-type vragen!

      994
      posts
    2. Foto's, Schema's

      Plaats hier XK120-150, SS, C, D en E-type foto's, schema's van jullie auto's als jullie deze hebben. Ook ervaringen en projecten vallen hieronder.

      557
      posts
    3. Tips en Tricks

      Handige XK120-150, SS, C, D en E-type oplossingen en uitleg voor alledaagse en misschien grotere problemen.

      102
      posts
  7. MK 1, 2, 7, 8, 9, 10, 420(G) en S-type (196*)

    1. Vragen

      Stel hier uw MK 1, 2, 7, 8, 9, 10, 420(G) en S-type (196*) vragen!

      1.8k
      posts
    2. Foto's, Schema's

      Plaats hier MK 1, 2, 7, 8, 9, 10, 420(G) en S-type (196*) foto's, schema's van jullie auto's als jullie deze hebben. Ook ervaringen en projecten vallen hieronder.

      782
      posts
    3. Tips en Tricks

      Handige MK 1, 2, 7, 8, 9, 10, 420(G) en S-type (196*) oplossingen en uitleg voor alledaagse en misschien grotere problemen.

      54
      posts
  • Advertenties

  • Doneren

     

    DonateLogo.jpg

    Steun het JaguarForum en doneer nu!

    Uw donatie zorgt dat wij bij kunnen blijven

    met de nieuwste technieken en dat het

    forum kan blijven groeien.

     

    Donate Now

    Doneren helpt het JaguarForum om door te groeien en bij te blijven met de nieuwe technieken.


  • Nieuwste berichten

    • Effe een paar plaatjes erbij, dan weet je beter waar welk relais zit. NB: de plaatjes zijn voor een RHD auto. XJ6, voor de XJ12 zit het anders.   In het vooronder: Binnenin: Kofferbak:   Edit: er zou spanning op het pomprelais moeten staan met het kontakt aan en de intertia switch in gesloten toestand. Meet je daar ook spanning? De witte draad met groene tracer loopt vanaf dat relais naar de pomp om deze van spanning te voorzien. Die zie je dus ook bij de pomp in de kofferbak, ook daar zou je dan 12V moeten meten.
    • Relais waar ik aan rommelde is die aan de bestuurderskant links boven de zekeringen. Een zwarte ronde identiek aan degene rechts die voor de electrische ramen is (net boven de inertia fuel cut off)   Relais 3 in de rij vanaf bijrijderskant aan het schutboard motorzijde en nr 2 hebben we ook gecontroleerd. Is nummer 4 (de langwerpige) de Fuel cut out relais?
    • Kijk, dat is alvast nuttige info! Veel dank.
    • De brandstofpomp krijgt continue stroom zodra je de sleutel omdraait. Geen sensor op het blok o.i.d. Welk relais heb je aan 'gerommeld'? Het relais voor de EFI zit naast het starter relais op het schutbord.   Als je aan de injectoren gaat beginnen vervang dan meteen alles, dus ook zeefjes, brandstofslang etc. Zie de bijlage voor instructies. Complete sets met alle benodigdheden zijn te koop bij Mr Injector. Reinig de injectoren ultrasoon of laat dat doen.   XJ6 Series III Injector replacement.pdf
    • Kleine update,  tot op heden heeft madam het prima gedaan, alleen is ze nogal dorstig geweest mede door een lekkende benzineslang. Ook is er iets van lekkage te zien bij 1 van de injectors. Is dus een ringenset in bestelling om die allemaal te vervangen (3 per injector)   Echter sinds zondag wil ze niet meer starten. bleek na enig onderzoek dat de benzinepomp geen stroom kreeg.  Gisteren op onderzoek geweest en een behoorlijk gecorrodeerd relais gevonden aan bestuurderskant, ik denk het hoofdrelais? Na wat reinigen startte ze weer, maar tijdens een proefritje was de pret na 1,5 km al weer voorbij. nogmaals met het relais gerommeld en bijna aanslaan maar uiteindelijk terug naar huis gesleept. Iemand idee waar dit euvel gezocht moet worden? (de brandstof onderbreking aan bijrijderskant is het niet, die hebben we inmiddels gebypassed  om uit te sluiten)   Moet de brandstof pomp continue stroom krijgen bij contact aan, of pas bij starten/ draaiende motor. Is er een sensor op het blok die de brandstof pomp periodiek aanstuurt?   Met het mooie weer heb ik haar graag snel weer aan de praat om lekker te kunnen cruisen.
  • Mededelingen

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...