Jump to content
  1. Algemeen

    1. FORUMREGELS

      Het lezen van onderstaande "forumregels" is belangrijk!

      1
      post
    2. MEDEDELINGEN

      Belangrijke mededelingen

      563
      posts
    3. Jaguar meetings en beurzen

      Alles over Jaguar meetings en beurzen.

      9958
      posts
    4. Algemene Jaguar vragen en tips

      Algemene Jaguar vragen, tips, polls, detaillering en onderhoud.

      8998
      posts
    5. Jaguar nieuwtjes

      Nieuwsberichten betreffende Jaguar

      2908
      posts
    6. Acties van onze sponsoren

      Acties van onze sponsoren, speciaal voor JaguarForum leden.

      4
      posts
      • Laan
    7. 195
      posts
  2. XF, XK(X150), XJ(X351), F-Type, XE, F-Pace en I-Pace

    1. Vragen

      Stel hier uw XF, XK(X150), XJ(X351), F-type, XE en F-Pace vragen

      1050
      posts
    2. Foto's, Schema's

      Plaats hier XF, XK(X150), XJ(X351), F-type, XE en F-Pace foto's, schema's van jullie auto's als jullie deze hebben. Ook ervaringen en projecten vallen hieronder.

      194
      posts
    3. Tips en Tricks

      Handige XF, XK(X150), XJ(X351), F-type, XE en F-Pace oplossingen en uitleg voor alledaagse en misschien grotere problemen.

      108
      posts
  3. XJ(X308, X350, X358) , XK8/XKR(X100), X-type en S-type

    1. Vragen

      Stel hier uw XJ(X308, X350, X358) , XK8(X100), X-type en S-type vragen!

      39340
      posts
    2. Foto's, Schema's

      Plaats hier XJ(X308, X350, X358) , XK8(X100), X-type en S-type foto's, schema's van jullie auto's als jullie deze hebben. Ook ervaringen en projecten vallen hieronder.

      2596
      posts
    3. Tips en Tricks

      Handige XJ(X308, X350, X358) , XK8(X100), X-type en S-type oplossingen en uitleg voor alledaagse en misschien grotere problemen.

      1268
      posts
  4. XJS, XJ40 en X300

    1. Vragen

      Stel hier uw XJS, XJ40 en X300 vragen!

      23038
      posts
    2. Foto's, Schema's

      Plaats hier XJS, XJ40 en X300 foto's, schema's van jullie auto's als jullie deze hebben. Ook ervaringen en projecten vallen hieronder.

      3289
      posts
    3. Tips en Tricks

      Handige XJS, XJ40 en X300 oplossingen en uitleg voor alledaagse en misschien grotere problemen.

      1494
      posts
  5. Series 1 / 2 / 3

    1. Vragen

      Stel hier uw Series 1 / 2 / 3 vragen!

      23788
      posts
    2. Foto's, Schema's

      Plaats hier Series 1 / 2 / 3 foto's, schema's van jullie auto's als jullie deze hebben. Ook ervaringen en projecten vallen hieronder.

      9156
      posts
    3. Tips en Tricks

      Handige Series 1 / 2 / 3 oplossingen en uitleg voor alledaagse en misschien grotere problemen.

      720
      posts
  6. XK120-150, SS, C, D en E-type

    1. Vragen

      Stel hier uw XK120-150, SS, C, D en E-type vragen!

      948
      posts
    2. Foto's, Schema's

      Plaats hier XK120-150, SS, C, D en E-type foto's, schema's van jullie auto's als jullie deze hebben. Ook ervaringen en projecten vallen hieronder.

      530
      posts
    3. Tips en Tricks

      Handige XK120-150, SS, C, D en E-type oplossingen en uitleg voor alledaagse en misschien grotere problemen.

      94
      posts
  7. MK 1, 2, 7, 8, 9, 10, 420(G) en S-type (196*)

    1. Vragen

      Stel hier uw MK 1, 2, 7, 8, 9, 10, 420(G) en S-type (196*) vragen!

      1746
      posts
    2. Foto's, Schema's

      Plaats hier MK 1, 2, 7, 8, 9, 10, 420(G) en S-type (196*) foto's, schema's van jullie auto's als jullie deze hebben. Ook ervaringen en projecten vallen hieronder.

      714
      posts
    3. Tips en Tricks

      Handige MK 1, 2, 7, 8, 9, 10, 420(G) en S-type (196*) oplossingen en uitleg voor alledaagse en misschien grotere problemen.

      52
      posts
  • Doneren

     

    DonateLogo.jpg

    Steun het JaguarForum en doneer nu!

    Uw donatie zorgt dat wij bij kunnen blijven

    met de nieuwste technieken en dat het

    forum kan blijven groeien.

     

    Donate Now

    Doneren helpt het JaguarForum om door te groeien en bij te blijven met de nieuwe technieken.


  • JDCH_Logo.jpg

  • Nieuwste berichten

    • Even een vraag in openheid,     Vanwege mijn mindere mobiliteit hebben we helaas de TD af moeten zeggen, ik verwacht over een aantal weken mobiel genoeg te zijn om toch een samenkomst te organiseren voor de leden.   Ik heb met Joke nagedacht om de TD een ander jasje te geven....   De laatste tijd zien we steeds meer X 350 modellen verschijnen en daarmee ook de verhalen en ervaringen over de diverse aanwezige storingen en "dingetjes" aan deze auto's.   Zoals de XJ 308 bijv. last had van de kettingen (modificatie) heeft ook dit model een aantal eigenaardigheden.   We hebben ons als bedrijf de laatste 3 jaar ingezet, met behoorlijke diepgang om deze auto's te "leren", inmiddels hebben we diverse ontwikkelingen doorgemaakt op deze modellen over diverse zaken.     Vaak zijn er aanmerkingen door berijders die te maken hebben met diverse zaken zoals elektrische storingen, rijervaring, vering, motorprestaties, trilling en nog veel meer.   Alles wat wij nu weten over deze auto's willen we uiteenzetten aan de hand van voorbeelden, en het uitleggen specifiek over de opgeloste zaken en voortgang van zaken die nog lopen.   Inmiddels kunnen we veel info verstrekken en veel zaken uitleggen om zelf te diagnosticeren en op te lossen, maar ook zaken onder de loep te nemen die een wat minder bekende staat van orde hebben.   Kortom, we willen alles delen wat we weten en daar een gehele meeting aan te wijten.   Denk aan,   --Uitleg veer-elementen, werking, problemen hiermee en oplossingen, - Massaproblemen, locaties daarvan en oplossingen, - Trilling in het onderstel, - Aandrijfproblemen en oplossingen, - Differentieel, aandrijf-assen, - Motor aandrijflijn, - Convertor, - Megatronic, - Schakelgedrag, - Onderhoudsbelang en frequentie van transmissies, - Velg band combinatie, - Draagarmen en problemen er van, - Uitlijnen en de noodzaak van 3D, - Recente brandstofontwikkelingen en de gevolgen, - PCV, carterventilatie en de onderschatte gevolgen van dit systeem, - Lagering onderstel en aanwezige problemen, - Schudden en onregelmatig remmen en oplossing.               Graag wil ik polsen of hiervoor animo is en op welke data.     Bij voldoende interesse koppelen we alles aan deze dag zoals eten na de uitleg en broodjes tijdens, net als aangeboden in een TD.   We willen dus een gehele TD wijden aan de XJ 350.   Ook als u niet in het bezit bent van een 350 word dit een TD met interessante onderwerpen..    
    • Er is speciaal gereedschap nodig om onder vacuüm te ontluchten, het is niet raadzaam om te vullen en warmdraaien..
    • vullen, warm laten draaien, laten afkoelen en bijvullen.  Story of my life.  
    • Zal een update geven over het verbruik als ik de eerste tank heb verbruikt.  Boordcomputer nu 1:14 / 1:15 maar dat zegt mij nooit zoveel.     Diesel?  Ik kocht de auto vanwege de km stand en neem op de koop toe dat het milieudebat negatief voor de dieselrijder uitpakt.  Deze auto is euro4 en mag vanaf 1-1-20 antwerpen niet meer in. Behalve tegen betaling. In Nederland nog geen problemen maar dat zal vast wel komen.   Goed om te weten als je koopt minder als je verkoopt dus dat heeft een effect op de prijs.     @ jaap Persoonlijk heb ik niks tegen diesel maar combi met jaguar blijft vreemd.  Typeaanduiding is dan ook verdwenen 😜.     
    • auto koste 19,000 euro , maar heb mij xf 3.0 en astra h opc ingeruilt, dus moest ik 1500 bijbetalen en mocht alles overbouwen dash stuur en deurpanelen   
    • ik heb het ook bij de apk nagevraagt en het is niet verplicht om erin te hebben,   komt gewoon door de apk   en ik heb wel veel verhalen gelezen over dat ze te snel af gaan,    de dash airbag wil mijn vriendin ook niet in haar gezicht zegt ze ,  gordel om is genoeg zei ze, dus ja    , dan moet ik hem gaan loskoppelen en een weerstandje ertussen,   me stuur airbag laat ik wel aangesloten.  die kost ook niet zo duur om te vervangen   heb vroeger zware aanrijdingen gehad met auto,s zonder airbag,  had toen een astra F gsi met een klein sport stuur, met 120km in de zijkant van een golf,    auto was totaal krom  , ook het stuur had alleen een lichte kneuzing ,.   een jaguar is een veel sterkere auto dan zo,n oude astra   ik kon ook een jaren 70 jaguar kopen bijvoorbeeld,  dan heb je ook geen airbags. dan ben je ook niet strafbaar toch  ,
    • Beste Keesh, deze zie ik ook overal, maar gezien de uitsnede-hoek zijn ze voor de X350 en helaas niet voor de hoekigere X358.
    • Beste forum-leden,   Voor de X350 bestaat een set spatlappen (gelukkig niet van die grote opvallende) maar voor de X358 (met de wat vierkantere achterbumpers) kan ik ze nergens vinden. Ik weet niet of ik vloek in de kerk, maar als ik zie hoe snel je voordeuren en achterbumper weer smerig worden, ben ik wel voor deze als oplossing. Misschien dat iemand me verder kan helpen of weet hoe je de X350 achterflappen kan modificeren?    Met groet Rene
  • Nieuwste Advertenties

  • Mededelingen

×
×
  • Create New...