Jump to content
  1. Algemeen

    1. FORUMREGELS EN GEBRUIKERSTIPS

      Regels en tips over het gebruik van het forum.

      10
      posts
    2. MEDEDELINGEN

      Belangrijke mededelingen

      845
      posts
    3. Jaguar meetings en beurzen

      Alles over Jaguar meetings en beurzen.

      11.5k
      posts
    4. Algemene Jaguar vragen en tips

      Algemene Jaguar vragen, tips, polls, detaillering en onderhoud.

      9.7k
      posts
    5. Jaguar nieuwtjes

      Nieuwsberichten betreffende Jaguar

      3.2k
      posts
    6. Acties van onze sponsoren

      Acties van onze sponsoren, speciaal voor JaguarForum leden.

      1
      post
      • Laan
    7. 197
      posts
  2. XF, XK(X150), XJ(X351), F-Type, XE, F-Pace, E-Pace en I-Pace

    1. Vragen

      Stel hier uw XF, XK(X150), XJ(X351), F-type, XE en F-Pace vragen

      1.7k
      posts
    2. Foto's, Schema's

      Plaats hier XF, XK(X150), XJ(X351), F-type, XE en F-Pace foto's, schema's van jullie auto's als jullie deze hebben. Ook ervaringen en projecten vallen hieronder.

      250
      posts
    3. Tips en Tricks

      Handige XF, XK(X150), XJ(X351), F-type, XE en F-Pace oplossingen en uitleg voor alledaagse en misschien grotere problemen.

      129
      posts
  3. XJ(X308, X350, X358) , XK8/XKR(X100), X-type en S-type

    1. Vragen

      Stel hier uw XJ(X308, X350, X358) , XK8(X100), X-type en S-type vragen!

      42.9k
      posts
    2. Foto's, Schema's

      Plaats hier XJ(X308, X350, X358) , XK8(X100), X-type en S-type foto's, schema's van jullie auto's als jullie deze hebben. Ook ervaringen en projecten vallen hieronder.

      3.6k
      posts
    3. Tips en Tricks

      Handige XJ(X308, X350, X358) , XK8(X100), X-type en S-type oplossingen en uitleg voor alledaagse en misschien grotere problemen.

      1.4k
      posts
  4. XJS, XJ40 en X300

    1. Vragen

      Stel hier uw XJS, XJ40 en X300 vragen!

      25k
      posts
    2. Foto's, Schema's

      Plaats hier XJS, XJ40 en X300 foto's, schema's van jullie auto's als jullie deze hebben. Ook ervaringen en projecten vallen hieronder.

      3.6k
      posts
    3. Tips en Tricks

      Handige XJS, XJ40 en X300 oplossingen en uitleg voor alledaagse en misschien grotere problemen.

      1.5k
      posts
  5. Series 1 / 2 / 3

    1. Vragen

      Stel hier uw Series 1 / 2 / 3 vragen!

      26.2k
      posts
    2. Foto's, Schema's

      Plaats hier Series 1 / 2 / 3 foto's, schema's van jullie auto's als jullie deze hebben. Ook ervaringen en projecten vallen hieronder.

      9.9k
      posts
    3. Tips en Tricks

      Handige Series 1 / 2 / 3 oplossingen en uitleg voor alledaagse en misschien grotere problemen.

      788
      posts
  6. XK120-150, SS, C, D en E-type

    1. Vragen

      Stel hier uw XK120-150, SS, C, D en E-type vragen!

      1k
      posts
    2. Foto's, Schema's

      Plaats hier XK120-150, SS, C, D en E-type foto's, schema's van jullie auto's als jullie deze hebben. Ook ervaringen en projecten vallen hieronder.

      568
      posts
    3. Tips en Tricks

      Handige XK120-150, SS, C, D en E-type oplossingen en uitleg voor alledaagse en misschien grotere problemen.

      104
      posts
  7. MK 1, 2, 7, 8, 9, 10, 420(G) en S-type (196*)

    1. Vragen

      Stel hier uw MK 1, 2, 7, 8, 9, 10, 420(G) en S-type (196*) vragen!

      1.9k
      posts
    2. Foto's, Schema's

      Plaats hier MK 1, 2, 7, 8, 9, 10, 420(G) en S-type (196*) foto's, schema's van jullie auto's als jullie deze hebben. Ook ervaringen en projecten vallen hieronder.

      901
      posts
    3. Tips en Tricks

      Handige MK 1, 2, 7, 8, 9, 10, 420(G) en S-type (196*) oplossingen en uitleg voor alledaagse en misschien grotere problemen.

      70
      posts
  • Advertenties

  • Nieuwste berichten

    • Hoe bedoel je aanmelden en wat is een ssd? En kan ik dat zelf of wordt dat lastig?
    • Kun je gewoon aanmelden en inleren met een SDD
    • Door een druktest heb je binnen 3 minuten antwoord Walter.   Even naar iemand met een Leitenberger apparaat en klaar.
    • Als ik het goed lees gaat het over en XJ6 uit 2003   Deze auto heeft een ZF6HP26 en die kent en aantal zaken die aan de orde zijn, met een km stand als de huidige denk ik aan een probleem in de bussen tussen koppeling C en D, of een Megatronic probleem.   Uitlezen geeft aan "verkeerde versnellingslast tussen 3 en 4"   Een massapunt of een probleem met olie die ergens iets vervuild kan (bijna) niet, immers, de stuurelectronica ligt IN de olie in de automaat.   Als er een lek is, vaak op de uitloop van de stekker, dan is er TE weinig olie in de automaat en komt er een probleem.   Maar als ik naar de k stand en de motorinhoud kijk verdenk ik eerder een probleem in de automaat in de vorm van bussen en / of de Megatronic.   Het zijn geweldige auto's...            
    • Laat er even naar kijken door iemand terzake kundig, ik verdenk een veerelement die defect is, rij je er te lang mee door dan komt de compressor er achteraan, en dat alles is een kostbare zaak.   Als het een hoogteregelaar of een accuprobleem zou zijn dan gaat niet 1 veerelement zakken maar alles op die as en komt er direct een fout in het display met "luchtvering defect"   Als er een defect veerelement aanwezig is dan gaat de andere op dezelfde as ook defect want die moet nu alles overnemen voor de andere.   Is de auto als een helemaal nagezien?   En is er uitgelezen met Jaguar software, en dan de echte SDD en niet de op Internet verkrijgbare want die veroorzaakt problemen in de auto.   Het veersysteem van een XJ 350 is een prachtig systeem, alles werkt met elkaar samen en dan is het fenomenaal.   Zaak is helaas wel dat er langzaam problemen insluipen en je niet merkt als de vering iets minder word... het gaat geleidelijk en daar merk je niet eerder wat van tot het echt een probleem word en het systeem ingrijpt.   Veel voorkomende problemen zijn,   - Defecte schokbrekerlagers door niet goed (meer) functionerende veerelementen, - Defecte veercompressor omdat er een probleem in de de veerelementen aanwezig is en deze te hard heeft moeten werken, Defecte veercompressor omdat de leeftijd een oorzaak is (versleten), - Defecte hoogteregelaars, achter omdat het beugeltje waarmee ze vastzitten doorroest en afbreekt, gevolg.. auto laag en veerelement beschadigd op den duur, - Hoogteregelaar defect door vocht, of vastzitten door vuil, - Soms, heel soms problemen in de bekabeling vanwege vocht in de auto door een verstopte afvoer van het dakraam, - Soms, heel soms.. een defecte ECU door kortsluiting of verkeerd uitlezen en dan met name met een illegale SDD, dat komt HEEL vaak voor! De SDD van Internet, lees die van 100 euro, vraagt om een update en die voer je uit en dan ben je welkom bij ons.... - Defecte slangen, maar dat is erg zeldzaam...   Dus alles is goed te meten, er is zelfs een apparaat waarmee je de veerelementen onderling en afzonderlijk op de staat kan meten, daarmee kun je een lek opsporen ook over een tijdsbeeld, een defect of niet goed functionerend  veerelement beoordelen door middel van veer-karakteristiek.   Al met al een gecompliceerd stukje techniek.   Mocht je er niet uitkomen, laat het even weten.
  • Mededelingen

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...