Jump to content
  1. Algemeen

    1. FORUMREGELS EN GEBRUIKERSTIPS

      Regels en tips over het gebruik van het forum.

      7
      posts
    2. MEDEDELINGEN

      Belangrijke mededelingen

      736
      posts
    3. Jaguar meetings en beurzen

      Alles over Jaguar meetings en beurzen.

      10.4k
      posts
    4. Algemene Jaguar vragen en tips

      Algemene Jaguar vragen, tips, polls, detaillering en onderhoud.

      9.3k
      posts
    5. Jaguar nieuwtjes

      Nieuwsberichten betreffende Jaguar

      3k
      posts
    6. Acties van onze sponsoren

      Acties van onze sponsoren, speciaal voor JaguarForum leden.

      4
      posts
      • Laan
    7. 197
      posts
  2. XF, XK(X150), XJ(X351), F-Type, XE, F-Pace, E-Pace en I-Pace

    1. Vragen

      Stel hier uw XF, XK(X150), XJ(X351), F-type, XE en F-Pace vragen

      1.2k
      posts
    2. Foto's, Schema's

      Plaats hier XF, XK(X150), XJ(X351), F-type, XE en F-Pace foto's, schema's van jullie auto's als jullie deze hebben. Ook ervaringen en projecten vallen hieronder.

      203
      posts
    3. Tips en Tricks

      Handige XF, XK(X150), XJ(X351), F-type, XE en F-Pace oplossingen en uitleg voor alledaagse en misschien grotere problemen.

      118
      posts
  3. XJ(X308, X350, X358) , XK8/XKR(X100), X-type en S-type

    1. Vragen

      Stel hier uw XJ(X308, X350, X358) , XK8(X100), X-type en S-type vragen!

      41.1k
      posts
    2. Foto's, Schema's

      Plaats hier XJ(X308, X350, X358) , XK8(X100), X-type en S-type foto's, schema's van jullie auto's als jullie deze hebben. Ook ervaringen en projecten vallen hieronder.

      2.9k
      posts
    3. Tips en Tricks

      Handige XJ(X308, X350, X358) , XK8(X100), X-type en S-type oplossingen en uitleg voor alledaagse en misschien grotere problemen.

      1.3k
      posts
  4. XJS, XJ40 en X300

    1. Vragen

      Stel hier uw XJS, XJ40 en X300 vragen!

      23.7k
      posts
    2. Foto's, Schema's

      Plaats hier XJS, XJ40 en X300 foto's, schema's van jullie auto's als jullie deze hebben. Ook ervaringen en projecten vallen hieronder.

      3.4k
      posts
    3. Tips en Tricks

      Handige XJS, XJ40 en X300 oplossingen en uitleg voor alledaagse en misschien grotere problemen.

      1.5k
      posts
  5. Series 1 / 2 / 3

    1. Vragen

      Stel hier uw Series 1 / 2 / 3 vragen!

      25.5k
      posts
    2. Foto's, Schema's

      Plaats hier Series 1 / 2 / 3 foto's, schema's van jullie auto's als jullie deze hebben. Ook ervaringen en projecten vallen hieronder.

      9.5k
      posts
    3. Tips en Tricks

      Handige Series 1 / 2 / 3 oplossingen en uitleg voor alledaagse en misschien grotere problemen.

      772
      posts
  6. XK120-150, SS, C, D en E-type

    1. Vragen

      Stel hier uw XK120-150, SS, C, D en E-type vragen!

      991
      posts
    2. Foto's, Schema's

      Plaats hier XK120-150, SS, C, D en E-type foto's, schema's van jullie auto's als jullie deze hebben. Ook ervaringen en projecten vallen hieronder.

      549
      posts
    3. Tips en Tricks

      Handige XK120-150, SS, C, D en E-type oplossingen en uitleg voor alledaagse en misschien grotere problemen.

      96
      posts
  7. MK 1, 2, 7, 8, 9, 10, 420(G) en S-type (196*)

    1. Vragen

      Stel hier uw MK 1, 2, 7, 8, 9, 10, 420(G) en S-type (196*) vragen!

      1.8k
      posts
    2. Foto's, Schema's

      Plaats hier MK 1, 2, 7, 8, 9, 10, 420(G) en S-type (196*) foto's, schema's van jullie auto's als jullie deze hebben. Ook ervaringen en projecten vallen hieronder.

      751
      posts
    3. Tips en Tricks

      Handige MK 1, 2, 7, 8, 9, 10, 420(G) en S-type (196*) oplossingen en uitleg voor alledaagse en misschien grotere problemen.

      54
      posts
  • Member Statistics

    7872
    Total Members
    1567
    Most Online
    WillemXKR
    Newest Member
    WillemXKR
    Joined
  • Who's Online   2 Members, 0 Anonymous, 57 Guests (See full list)

  • Nieuwste berichten

    • Beterschap gewenst kees. Ik ken je niet goed maar heb je gezien met de zeelandrit .
    • Hoop dat het snel echt de goede kant op gaat!
    • Vandaag weer even contact met Kees gehad. Hier zijn antwoord op mijn vraag hoe het gaat:   "Het gaat nog niet goed. veel pijn. Veel vochtproblemen. Slecht bloedwaardes. Soms denk je, het gaat de goede kant en dan de andere dag weer terugval. Het is zwaar maar we gaan het wel redden."
    • Bedankt voor de bemoedigende reacties! Ben ook benieuwd of de auto voor de kerst hier in de garage staat. Zou net moeten kunnen.   De lol is natuurlijk om een auto te vinden die niet te duur is. Ik heb ooit een Stag gekocht, heel goedkoop, op Ebay USA omdat deze werd geadverteerd als Parts Only. Was echter geheel compleet op een paar dingetjes na. Foto's hielpen ook niet: auto in een garage bedolven onder dozen en andere troep. Naast Ebay zijn er de diverse forums waar soms heel interessante dingen op staan, en Facebook, en merkenclubs die advertenties hebben.  Het blijft een gok natuurlijk, online kopen. Persoonlijk ben ik nog niet teleurgesteld. Veel hangt af van het contact wat je hebt met de verkoper.     Die sierstrippen op de zijkant, typisch USA, daar ben ik ook geen liefhebber van. Maar vrees dat dat niet zonder lakschade eraf te halen is. Minder lelijk vind ik persoonlijk die zijlampen. Het zijn nette lampen in een mooi chroom huisje. Die grote oranje knippers voor mogen ook blijven, niet echt heel mooi maar ik hou wel van een beetje typisch USA.  Blij ben ik wel met de grote 7" outer headlamps in plaats van de standaard lelijke USA 5,25" exemplaren. Ik denk dat de auto ooit vanuit de USA naar Canada geïmporteerd is en dat toen die grote lampen erop kwamen. Helaas is toen geen kmh teller geplaatst 😁   @John37: De auto heeft een T700 Johncars conversie gehad - met die naam zou dat jou moeten aanspreken 😅. Zie https://www.johnscars.com/qb/xj6qb.html Ik heb geen ervaring met een lockup. Kijken hoe dat bevalt.   
    • Als ik een kleine aanvulling op John mag maken, bovenop zijn waardevolle post: koop alleen olie filters met een terugslag klep. Hiermee stroomt de olie niet terug in het carter, waardoor je eerder "boven" smeering hebt.
    • Leuk project. > 25 jaar stilstand: Auto heeft overgrote deel van z'n leven stil gestaan. Na een zo lange stilstand zul je een soort van langzaam opnieuw opstarten moeten doen. Persoonlijk zou ik (zoals je ook al aangeeft) een aantal zaken heel goed schoonmaken en preventief vervangen. Ik denk dat je nog een beetje mazzel gaat hebben dat er > 25 jaar oude (non E) benzine in zit, desondanks zal het inmiddels wel op vernis lijken.  Hopenlijk lukt schoonmaken en zijn de tanks niet lek. Na grondig reinigen van brandstofdelen (en vervangen van de slangen) het  koel systeem vullen, olie (en filter) vervangen (filter van te voren vullen met olie). Nu gaat het erom dat  er olie (druk) in de krukas, nokkenas en andere oliegesmeerde delen komt. Er zijn verschillende wegen naar Rome. Maar in elke geval niet direct proberen te starten (te grote krachten op droge lagervlakken).  Nu dus de Bougies eruit en brandstofpomp electrisch los koppelen. Beste is om een externe oliedruk leiding aan te sluiten op de plek waar nu de drukzender zit, en terwijl hier wat druk op staat de motor met de hand een keer of 10 ronddraaien. (er moet nu olie in de oliegesmeerde lagerdelen zitten).  Volgende stap is om die externe leiding er weer af te nemen  en de oliezender weer terug te zetten. NU de motor op de startmotor laten draaien totdat de oliedruk meter aangeeft dat er oliedruk is.  Als dat allemaal in orde is zou je de bougies weer kunnen plaatsen, brandstofpomp aansluiten  en proberen te starten. Als ze loopt (zou nog wel wat kunnen hoesten) kun je haar een rustig laten draaien tot ze warm is.  Wel goed in de gaten houden of je niks raars hoort, ziet en ruikt.     Als dat allemaal ok is,  de remmen, wiellagers etc in orde brengen en een paar korte ritjes maken. (vergeet de automaat niet) Na 100 KM alle Olie, filters en KV vervangen, en dan  paar 100 km rijden en WEER filters en vloeistoffen vervangen. Als het goed is, is ze nu (redelijk) schoon en zou het genieten moeten kunnen beginnen.  
    • Keesh, ik hoop dat je ondertussen al wat opgeknapt bent! Veel sterkte gewenst vanuit Rotterdam, Gerlof
    • Proficiat! Mooie auto al om mee te beginnen...
    • mooie wagen en geweldige kleurcombi binnen en buiten!   Typisch Amerikaans die zij/stootstrippen 
    • Zeker, super bedankt. Als optie 2 niet lukt kom ik erop terug. 
  • Mededelingen

×
×
  • Create New...