Leren over leer ..... en vinyl ...
| Auteur |
Bericht |
|
Kees
|
 Re: Leren over leer ..... en vinyl ...
Hallo Leonneke, Ik heb de verf en reiniger bij Woolies gekocht http://www.woolies-trim.co.uk Je kunt hun een stukje van je originele bekleding sturen en dan krijg je de verf in de originele kleur. Ik had geen craquelee/scheurtjes in de zittingen en rugleuningen dus daar heb ik geen ervaring mee, ze waren alleen wat verkleurd en kaal. Ik heb wel advertenties van bedrijven gezien die ook voor dat probleem en oplossing hebben, zou even moeten opzoeken wat voor soort producten die daarvoor leveren. Daar waar de ambla wel gescheurd was heb ik dat vervangen door nieuw leer. Ik was € 210,-- kwijt voor 2 huiden die ruim voldoende waren om de console, de binnenkant van de deuren met opbergvakken, armrests en de hoedenplank van nieuw leer te voorzien. Leer in een bepaalde kleur is uiteraard altijd geverfd, groene of blauwe koeien zijn er nu eenmaal niet, het is dus ook voor de leerfabrikanten een behandeling achteraf. De vraag is of aftermarketproducten zoals leerverf slijtvast zijn. Woolies levert goed spul maar ik denk wel dat alles afhankelijk is van de juiste voorbereiding. Met name het schoonmaken en de verdere voorbehandeling is daarbij van groot belang. Alleen de ledercleaner lijkt mij voldoende, wasbenzine zou kunnen bijdragen, dat weet ik niet. Het opnieuw licht opruwen van het oppervlak en daarna opnieuw reinigen is wel van groot belang om ervoor te zorgen dat de verf goed indringt en hecht. Door het opschuren van de oude verflaag zorg je ervoor dat de nieuwe verf doordringt in het leer. De regelmatige nabehandeling met Connolly hide care zorgt voor een voeding van het leer en zorgt voor de bescherming tegen slijtage en verkleuring. De stoelen in mijn Series 1 heb ik vervangen door electrische stoelen van een XJ40 die origineel lichtgrijs waren. Inmiddels heb ik daar na het verven vele malen overheengeschoven met in en uitstappen en heb nog geen slijtage van de verf bespeurd. Ik gebruik de auto niet dagelijks dus de tijd zal het moeten uitwijzen. De stiksels nemen de kleur gewoon op dus als je die in een afwijkende kleur hebt heb je pech, ook die krijgen de kleur van de verf.
_________________ Beauty is in the eye of the beholder. XJ6 Series 1 1972 XJ-SC 3.6 1987
|
| 25 jul 3:00 2010 |
|
 |
|
Leonneke
Geregistreerd: 28 apr 0:36 2010 Berichten: 488 Woonplaats: Valkenswaard
|
Toch heb ik laatst nog een paars-witte koe gezien ......... Enorm bedankt voor de link. Ik heb kortgeleden cleaner en beschermer bij de Leerlooier gekocht. Ik was van plan het leder compleet te verven ...... MAAR; Bij Woolies hebben ze een mooier product. Leather Renovator op kleur. Dit is vermoedelijk wat jij hebt gebruikt. Het herstelt de originele kleur, maar het geeft niet direct de compleet 'overgeverfde' look ........... Bij een auto van 17 jaartjes lijkt me het mooier de kleur te herstellen in plaats van totaal te verven. Verven is weer net TE netjes zeg maar ........ Ik ga dus eens mooie sample opsturen en een fles bestellen ..... Overigens doen zij de complete behandeling met ruwe katoenen doeken ...... Heb jij geverfd of de kleur 'gerenoveerd' ???? Greetz Leonneke
_________________ Leonneke ²
|
| 25 jul 13:24 2010 |
|
 |
|
Kees
|
Ik heb alles geverfd omdat de XJ40 stoelen grijs waren er toch een kleurverschil was tussen het oude leer van de achterbank en het nieuwe leer voor de rest van de delen en dat vond ik wat minder mooi.
_________________ Beauty is in the eye of the beholder. XJ6 Series 1 1972 XJ-SC 3.6 1987
|
| 25 jul 14:08 2010 |
|
 |
|
pim van der schaaf
Moderator
|
Voor de "lederen" bekleding van Jaguar geldt al sinds jaar en dag: "Leather where you touch it" (Sir William was een scrooge).
|
| 18 aug 21:06 2010 |
|
 |
|
Leonneke
|
|
| 19 aug 0:46 2010 |
|
 |
|
jeffrey
|
precies gewoon wat ik eerder al zei dus ! 
|
| 19 aug 9:29 2010 |
|
 |
|
pim van der schaaf
Moderator
|
" Where you touch it", niet " when you touch it". Mocht dat wel zo zijn dan heb ik een mooie job voor je. Kijk in de tussentijd wel uit wat je vastpakt ....... 
|
| 19 aug 10:25 2010 |
|
 |
|
double six
Moderator
Geregistreerd: 13 maart 12:41 2006 Berichten: 865 Woonplaats: heteren Jaren lid:  
|
In mijn Daimler is ook niet alles leer wat leer lijkt. Mijn deurgreep, die ik aanraak,  wel maar de deurpaneelbekleding is dat niet. Stoelen, ook de achterkant is het weer wel.
|
| 19 aug 11:24 2010 |
|
 |
|
prodrive
|
Ik heb goede ervaring met "De Leerlooier"in Den Haag
Maakt ook verf op kleur,sponsje erbij en een flesje lederreiniger.
Ik moet alleen nog uitvinden welke leerwas of beschermer ik het beste kan gebruiken.
|
| 19 aug 18:23 2010 |
|
 |
|
jeffrey
|
Ik adviseer altijd coralux voor onderhoud daarnaast kan ik ook reparatie/renovatie creme leveren in elke gewenste kleur levertijd is ongeveer 2 weken. Ik verkoop het o.a. hier : http://stoffeerwinkel.nl/?p=productsList&iCategory=33&sName=Leder
|
| 19 aug 19:23 2010 |
|
 |
|
Leonneke
|
Net te laat.  Ik heb de kleurset bij Gliptone besteld. Scuff It. Kan nog wel wat strong cleaner gebruiken. Eens kijken op je site ... 
|
| 19 aug 23:15 2010 |
|
|