|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
aandachtspunten & tips xjr bwjr '95 tot '00
| Auteur |
Bericht |
|
Leroy
Geregistreerd: 9 jun 23:38 2008 Berichten: 344 Woonplaats: Hoorn nh Jaren lid:
|
 aandachtspunten & tips xjr bwjr '95 tot '00
Hallo,
Ik ben al enige tijd actief op het forum, het project daimler zit in zijn laatste fase, wat betekent dat ik alweer uitkijk naar een volgend project. Mijn ogen vallen altijd op de wat ik hoor zeggen moelijkere modellen engelse en amerikaanse auto's. Nu ben ik zoekende of laat me het zo zeggen ben me aan het inlezen en info in winnen over de xjr.
Concreet waar dien ik op te letten bij de aanschaf, (kettingspanners??) -hoe zit het met de supercharger zijn deze gevoelig. -kortom alle van belang zijnde punten zou ik graag horen zodat ik daar weer mee verder kan.
Momenteel ben ik dus in het bezit van een daimler xj-40 uit '88, zijn er veel overeenkomsten met de xjr??
Alvast bedankt.
Groetjes Leroy
|
| 27 jul 21:40 2010 |
|
 |
|
Mr D
Geregistreerd: 12 jul 15:36 2010 Berichten: 6 Woonplaats: Enschede
|
 Re: aandachtspunten & tips xjr bwjr '95 tot '00
Leroy,
Ik ben zelf in het bezit van een XJR, '95. Heb overigens wel een tijdje gezocht naar een mooi exemplaar maar dit kwam mede omdat ik een x300 model wilde en deze ook minimaal 15 jaar oud moest zijn ivm fiscale voordelen.
Ik ben (nog) geen echte jaguar kenner maar heb via verschillende kanalen vernomen dat de modelserie x300 '95-'97 waarin een zes-in-lijn gemonteerd is motorisch minder gevoelig is dan de modelserie x308 (na '97) waarin een 8 cilinder ligt. Ik kan het je alleen niet bevestigen. Wellicht dat andere mensen op dit forum hier uit eigen ervaring wel iets over kunnen zeggen.
Succes met oriënteren,
Dennis
|
| 28 jul 13:25 2010 |
|
 |
|
Leroy
Geregistreerd: 9 jun 23:38 2008 Berichten: 344 Woonplaats: Hoorn nh Jaren lid:
|
Dennis,
Alvast bedankt het orienteren is in de hoogste fase bedankt voor jouw info.
Leroy
|
| 28 jul 20:00 2010 |
|
 |
|
Ozzie
|
Nog even een aanvullende vraag (want ik kijk ook altijd wel met een scheel oog naar een XJR, en dan heel hard weg vanwege het verbruik) Hoe gedragen de 6 cyl versies zich op gas? 
_________________ Daimler Six 1995
|
| 28 jul 22:07 2010 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|