|
Pagina 1 van 1
|
[ 11 berichten ] |
|
stadslicht van oranje naar wit
| Auteur |
Bericht |
|
marieke
|
 stadslicht van oranje naar wit
Mijn vers geimporteerde 1985 xj6 vandenplas III serie Jaguar komt niet door de APK (en niet op Nederlands kenteken) o.a. omdat het stadslicht oranje is en niet wit. -Zie afbeelding- Het stadslicht is met ander voltage ook knipperlicht, dus het glas vervangen door wit is geen optie. Vandenplas heeft ook aan de zijkant stadslichten, die kan ik wel van ander kleur raam voorzien.
Wat is de ervaring van anderen, of zit er niets anders op dan een los zetje lampen er voor de keuring op te zetten en er daarna weer af te halen. Zo'n los zetje is namelijk esthetisch meer dan onverantwoord!
Alvast veel dank!!
_________________ XJ6 '84 Series III Vanden Plas, uit de Beverly Heuvels
|
| 28 jul 16:32 2010 |
|
 |
|
jagger
|
 Re: stadslicht van oranje naar wit
Hoi,
welkom....
Zoals ik het zie heb je verkeerde koplampen.. euopese zijn groter je moet gewoon de H4 7 inch hebben (Hella Halogeen H4 bijvoorbeeld) Daar haal je een passende ring en evt achterkant bij een klassieke jaguar onderdelen handel evt sloop.
Dat draadje dat voor wit licht zorgt breng je naar boven in de ( nieuwe) koplampstekker als deze al niet stadslicht heeft en trek je dat witlicht draadje uit het koppelstukje en tape je die af of je haalt het witte lampje eruit als er twee lampjes in zitten. koop evt nieuwe kapjes
Dan hou je voor oranje knipperlicht over en heb uiterst links en rechts europees stadslicht
|
| 28 jul 18:39 2010 |
|
 |
|
marieke
|
Jagger dank,
De koplampen zijn wellicht door de vingers gezien, maar het beeld is goed, dus die hoeven niet anders. (gelukkig, dat was mijn eerste zorg voordat de ster uit de Bevery heuvels aan kwam in de Hollandsche haven.) Je idee van stadslicht op koplamp doen schept hoop, al hoewel ik niet te veel wil slopen aan de Amerikaanse look van mijn Engelse dandy. Als dat toch niet werkt misschien tijdelijke ontkoppeling(in draad) van voor stadslicht; het lampje van het knipperlicht en stadslicht hetzelfde, maar is zijlicht voldoende?!
Ik ga sowieso morgen naar mijn nieuw held Frank in Amsterdam Zuid-Oost, die weet vast raad.
Ook heb ik geprobeerd (met hulp van raad op forum en 5 kilo handleiding) de blower en ruitensproeier te maken. Maar zonder succes, je bent natuurlij niet zo maar van ultieme leek een autodidactisch automonteur.....
Moet vrijdag naar de herkeuring en wil natuurlijk wel graag ASAP een Nederlands kenteken, want stilstaan past niet bij Jaguars! En dan had ik dit souvenir niet hoeven meenemen.
In ieder geval nogmaals veel dank voor nu!
|
| 28 jul 19:43 2010 |
|
 |
|
jagger
|
"je bent natuurlij niet zo maar van ultieme leek een autodidactisch automonteur....." Daar gaat wat lezen en wat vuile handjes mee gepaard Niet getreurd we zijn allemaal zo begonnen.
Electra is vaak aarding en vuile contacten..
Ruitensproeier moet het ook doen voor de APK..
Koop een multimeter; zet deze op volt. trek de stekker van het pompje bij het waterreservoir los en laat iemand de ruitensproeier knop indrukken en dan moet je over de stekker 12v meten. Geen 12v= stekker geoxideerd of zekering Wel 12v pompje kapot
maak ook de gaatjes schoon met een naald.
IMbema Tielman auto materialen heeft dit pompje ook een pijpje steekje in het reservoir.
|
| 28 jul 19:52 2010 |
|
 |
|
marieke
|
Kijk jagger bij het pompje begon het, of eigenlijk bleef het niet beginnen... Want zelfs na mijn beste tuur- en schijnwerk zag ik niet waar dat pompje zou moeten zitten. (jaja)
Dacht in eerste instantie dat het aan een niet volledig opgeladen accu kon liggen, want zowel blower als sproeier deden het voor de wereldreis. (accu was ontkoppeld tijdens cruise van Jag). Na het volledig opladen van accu kwam ik er achter dat ik er toch niet zo gemakkelijk vanaf zou komen.
ik had de buis van de sproeier al aan het einde bekeken, net als de gaatjes, zag niets wat leek oorzaak van niet functioneren. Neem zo nog wel even een naald mee om te kijken of het toch niet gewoon verstopt zit!
Sproeier en blower staan idd op mijn APK repareer-verlanglijst!
All the best,
m
|
| 28 jul 20:45 2010 |
|
 |
|
RHS
Geregistreerd: 5 jul 18:41 2009 Berichten: 248 Woonplaats: Coimbra Jaren lid:
|
De aankoop van een multimeter voor dit doel lijkt me wat overdone en het is niet eens erg practisch; je moet er namelijk op kijken. Een lampje met 2 draadjes - een met klem en een met een ballpointpunt - is al handiger, want dat schijnt ook om de hoek. Zelf gebruik ik een 12 V zoemer, dan hoef je helemaal niet te kijken. Robert
| 28 jul 22:39 2010 |
|
 |
|
marieke
|
 Soms zijn dingen makkelijker dan ze lijken
Mijn Jag heeft gister zijn eerste APK-award gewonnen.
Het bleek allemaal veel gemakkelijker dan gedacht. Ik heb het raam van mijn stadslicht vervangen door een wit-geel raam (voor mag je namelijk ook wit knipperlicht hebben), en mijn zij-stadslicht doorgetrokken naar het knipperlicht.
De Motor van sproeivloeistof was stuk, die zat in het reservoir, ook Frank moest even zoeken. op de sloop een werkende motor gekocht. en zie zo de APK-award!
|
| 31 jul 14:58 2010 |
|
 |
|
keesh
Moderator
Geregistreerd: 22 okt 21:49 2007 Berichten: 1987 Woonplaats: Roosendaal Jaren lid:
|
Gefeliciteert, en nu de Jag goed onderhoud geven anders moet je de APK-award na een jaar weer inleveren. 
_________________ X300 4.0 1995 SOVEREIGN

|
| 31 jul 15:02 2010 |
|
 |
|
jagger
|
Allereerst gefeliciteerd die Frank daar heb je wat aan.. die moet je houden.
Het hebben van een multimeter ....... doe je niet alleen voordat ene pompje.... je kunt relais testen zekeringen doormeten spanning meten etc storingen analyseren..
Goed gereedschap verdient zich altijd terug.. al is het in het plezier dat je er van hebt.
geen overbodige luxe als je zo als nu zelf met probleempjes aan de gang gaat en je zien hoe pretttig dat is er één te hebben want je kan zelf je conclusies trekken of je stroom hebt of niet.. ergo 12v pomje stuk.. Misschien heeft Frank hem..
|
| 31 jul 20:13 2010 |
|
 |
|
Frans Harkema
Moderator
|
En een nieuw 9 volt batterijtje want die dingen zijn op de meest ongelukkige momenten leeg.... 
_________________ 1985 XJ6 Ser.III Sovereign
|
| 31 jul 23:00 2010 |
|
 |
|
jagger
|
Nou daar zeg je wat..........9 volt gebruik je niet zo vaak, maar als je hem in het apparaat laat zitten is hij leeg. daar is dan weer een accu/batterij oplader voor; onmisbaar met nageslacht en alle batterij gebruikende electronica. En voor 9 volt batterijen plan ik mijn storing... 
|
| 1 aug 9:40 2010 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 11 berichten ] |
|